Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čech si koupí Fabii za 20 platů, Němec za 7,5 a Slovák za 39

Průměrný Čech si koupí základní verzi Škody Fabia za 20 čistých platů, zatímco Němec na stejné auto vydělává sedm a půl měsíce a Slovák 39 měsíců. Vyplývá to z údajů zjištěných ČTK. Základní verze Škody Fabia se v ČR pohybuje kolem 250.000 korun a průměrná čistá mzda v ČR v loňském posledním čtvrtletí podle výpočtu analytiků stoupla na 12.632 Kč. Naopak v Německu se Fabia prodává za 10.700 eur, což je asi 338.000 korun. Průměrná čistá mzda v Německu nyní činí 1410 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

malý

SK
Je dobré se zamyslet i nad tím v jakém srabu jsou naši bratia na slovensku a potom nadávat. Tím nechci říct, že tu není bordel až nehorázný. Páni učitelé, státní úředníci a pod. by se měli zeptat svých kolegů za východní hranicí za kolik platů si pořídí fáro, myslím, že by většině sklapla čelist.Také novináři při srovnávání živ. úrovně, platů a pod na slováky zapomínají!!!!  
0/0
20.5.2002 19:55

X.Y.

Revoluce
Kvůli  obdobně  nedosažitelným  cílům  se  r.  1989  konal  u  nás  převrat.  Co   všechno  soudruzi  z  dnešní  ODS zkritizovali  na  KSČ  a   lidem  naslibovali ...  Nyní  dělají  to  samé,  co  komunisté,  ale  1000 x   hůře,  a  je  to  v  nejlepším  pořádku.  Chce  to  defenestraci.  ne  žádný  samet!  Vždyť  zachvíli  ropa  dojde  a  my,  běžní  občané,   se  ani  pořádně  nesvezeme  novými  auty.
Když  světové  ceny,  tak  i  světové  platy!  Odbourat  přebujelé   managerstvo  (ne  řadové  úředníčky,  ti  kolikrát  nevědí,  kde  jim  hlava  stojí)  které  se  chlubí,  když  vše  klape,  i  když  to  není jejich   zásluhou.  Když  však  něco  neklape,  mohou  za  to všichni  ostatní,  jen  ne  odpovědný  manažer  s  platem  vysoko,  vysoko  nad  průměrem.  On  si  pak  tu  Škodovku  za  20  i  méně  platů  koupit  může,  ale  neudělá  to,  protože  Škodovka  by  byla pod  jeho  důstojnost.  A  ti,  kterým  by  Škodovka  nesnižovala  jejich  image,  zase  na  to  nemají.  Takže,  pokud  Škodovka  nezlevní,  asi  se  nedočká  přílišného  vzestupu prodeje ...
0/0
2.5.2002 12:51

FiL

Re: Revoluce
Co to tady meleš za bláboly ? Ty by sis to snad představoval, aby všem nemakačenkům Špidla když ne koupil, tak snad dal příspěek na nové auto, že ? Platy jsou u nás podle toho, jak prosperuje ekonomika. A nesrovnával bych to zrovna podle Německa. Mimochodem Fabii si dneska může na lizačku koupit skoro každý. Při 4 letech to vychází kolem 6tisíc, při akontaci kolem 30-40%.
0/0
15.10.2002 0:11

pro FiLa

Re:Re: Revoluce
Co ty meleš za bláboly?! Ne každý je patoLÍZAL...  a  každý  nemá  6 tisíc měsíčně  na  splátky. A výše akontace 30 - 40 % - v penězích je to dost!
Nechci, aby se nemakačenkům vyplácely zbytečné prachy. Ale spousta lidí je zaměstnáno a bere plat, jaký mu dá jeho chlebodárce. Že se jedná o vykořisťování, o kterém jsme se učili ve škole před r. 1989, nemusím jistě zdůrazňovat. To pochopí i primitiv. A zde si lidi nemohou vyskakovat, jsou rádi, že nějakou práci ještě mají.
Platy tu nejsou podle toho, jak prosperuje ekonomika. To by v autě nejezdil skoro nikdo. Platy jsou u nás podle toho, jak kdo umí v rámci legalizace trestné činnosti polistopadovými zákony krást! Podnikatel si do do nákladů i hajzlpapír, stát mu uzná koupi auta, i když na pracovní činnost jej vůbec nepotřebuje, jezdí s ním jen soukromně. Zaměstnanec si nic do nákladů dát nemůže, musí počkat na zdanění, zaplacení  povinných pojištění a pak z toho, co mu zbyde, si může jít koupit hleba a suchou vodu. Nebo obráceně?
Takže se nic nemění  na  tom, za kolik platů  si lépe vybavenou Fabii koupí Němec  a jak dlouho dělá na spartánskou Fabii Čecháček!
 
0/0
15.10.2002 12:42

riko

Lado, mate pravdu - jsou tri druhy lzi: mala, velka a statistika !!! Ale vazne, mnohe je relativni. Dobry priklad s timm kuretem. Otazkou je, kolik se musi zaplatit mesicne a za co: Najem, inkaso, zivobyti, dalsi(nutne!) poplatky, nutne osaceni, naklady na cestovani do prace,atd. Jak dlouho bude trvat, nez se na nove auto nasetri. P.S. Jsem v San Diegu, a mam to horsi nex Vy. MHD practicky neexistuje.Bez auta se do prace nedostanete. Delsi doba, stress na ceste,ani nebudu se rozepisovat. Kdybych Vam napsal, kolik jako inzenyr vydelam mesicne, tezko pochopit, ze jsou taky obrovske naklady. Bydleni v normalni ctvri - tretina platu, vselijake polozky - od pojisteni zdravotniho az po auto naklady taky tretina Opravit sam si nic vlastne nemohu, tak jsem nuceny platit nekrestanske honoraze,a dane atd atd, Je zajimave, ze pry lidi zde vetsinou vydrzi 2 mesice, nez strati strechu nad hlavou - a vse ostatni. Zije se na kredit a vydelava se na uroky. Nenarikam si, ale meli by jste to videt z sirsiho uhlu. Ahojky,
0/0
28.3.2002 17:52

Laďa

Je to opravdu tak!!!
Kolik rodin si opravdu koupí Fabii za 20 platů, nedívejte se pořád na průměr, který vykazují statistiky. Když v neděli upeče manželka k obědu kuře a já je sežeru ještě před obědem celé sám, taky statisticky vyjde jedno kuře na rodinu. Ale co ti ostatní, kteří jsou hladem, ale podle statistiky na ně připadla v našem případě čtvrtka kuřete. Ale co, měli být šikovnější, statisticky je to v pořádku.
0/0
12.3.2002 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.