Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Belgičané se dělí o auta

Než by každý vlastnil a platil své auto, bube lepší mít k dispozici kolektivní automobilový park, řekli si autoři projektu Moses-car-sharing. Ten se nyní začíná prosazovat v některých belgických a dalších evropských městech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Škopek

Trochu drahá půjčovna, ne?
Ještě více by ušetřili, kdyby jeli taxíkem nebo si vzali auto z půjčovny!
0/0
17.5.2002 14:35

Q

Re: Trochu drahá půjčovna, ne?
Samozřejmě, že by půjčovna vyšla levněji (tedy v Holandsku, v Belgii nevim, ale předpokládám, že taky). Ale takhle budou provozovatelé systému vypadat iniciativně a pokrokově. Nejspíš na ty projekty urvou nějakou dotaci EU (kterou já zaplatím z daní, grrrr :-(( ) a namastí si kapsu o to víc).
0/0
17.5.2002 14:44

Spet

Re: Trochu drahá půjčovna, ne?
Je to opravdu v tom myšlení lidí, typicky u nás má každý majitel vozidla pocit, že vlastní bůhvíjaký majetek a přitom, když se podíváte do bazarů, tak zjistíte, že většina občanů na svém autě prodělává, jelikož při ročním průběhu 5-12 tisíc kilometrů prodávají pětileté auto za zlomek jeho původní hodnoty. Asi si nespočítali, na kolik je vyšel kilometr jízdy (tj. včetně všech souvisejících nákladů, jako je mj. pojištění, čas strávený v servisech, garáž, atd.)
0/0
17.5.2002 14:47

IQ

Re: Trochu drahá půjčovna, ne?
Pocitatelne naklady (benzin, pov. ruceni, pojisteni, ztrata hodnoty, prav. prohlidky apod.) na maly osobni automobil se u nas pri 10000 km za rok pohybuji kolem 6 - 8 korun za km (Staci nahlednout do odbornych casopisu). Pri mensim poctu najetych km je to jeste mnohem vic, protoze nektere naklady jsou fixni. K tomu je treba jeste pricist souvisejici naklady (cas straveny cestou do servisu a v servisu, garaz apod.) a uroky (svoje auto platim dopredu, tady platim prubezne).  Soudil bych, ze ve jmenovanych zemich budou uvedene naklady vyssi nez u nas. Nemyslim, ze by uvedena nabidka nebyla pro mene casto jezdici ridice vyhodna. Naopak, dokazu si i u nas predstavit celou radu ridicu, kteri by vyrazne usetrili. Dulezite ovsem je, jak je to treba s pristavenim resp. odevzdavanim vozu, s frekvenci provozoven apod.
0/0
17.5.2002 17:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.