Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde jsou v Česku silnice smrti?

Říká se jim silnice smrti. Z nějakého důvodu jsou některé úseky cest pro mnohé řidiče nepřekonatelným problémem. Kde si dát pozor? Je za tím špatný technický stav? Příliš velký sklon terénu? Nepřehledný a špatně viditelný úsek? V chatu pište, která silnice je tak nebezpečná, že je lepší po ní nejezdit a máte nějaký nápad, jak zlepšit bezpečnost na té které silnici? O nejrizikovější silnici HLASUJTE ZDE!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Elit

Kvlita
Mam spatnou skusenost se silnici Chomutov - Teplice. Silnice spisše připomína deku naší babičky, všude jsou ruzné prohlubně, špatný sklon silnice a pokud nedej buh zaprší a najedeš do kaluže....přeji hodně štěstí.
0/0
5.6.2002 9:07

David

Špatná kvalita našich silnic
Stav našich silnic je opravdu v žalostném stavu. K mnohým nehodám na ryhlostních komunikacích dojde kvůli jejich špatnému stavu. Myslím tím vyjeté koleje, které jsou snad všude. Když ne koleje tak výtluky. Opravy těchto komunikací probíhají tak, že se dají značky pozor nerovnost vozovky, sníží se rychlost  a policajti začnou vybírat pokuty. Ale ještě jsem naviděl, že z vybraných peněz by provedli opravu. Viz. čtyřproudová silnice Nový Jičín- Hranice na  Moravě. Kdy se tento stav změní a začneme dělat kvalitní silnice, nebo alespoň je začneme kvalitně opravovat.
David , Frenštát pod Radhoštěm
0/0
3.6.2002 6:36

Keke

Je to v penezich
Setri se na nespravnem miste do silnic a dalnic by se melo vice investovat aspon ty dane co kazdy motorista zaplati by se nemeli davat jinam,ale mame vladu byrokratu kteri si jezdej v pancerovich limuzinach a cpou penize do nekam do prdele.Spousta silnic smrti jde na ucet jejich neschopnosti.
0/0
2.6.2002 23:50

Kotek Jan

KDE ?????
Dokud u nás budou někteří piloti předjíždět stylem 160km/h na okresce celou kolonu a pak jim náhodou nevyjde se zařadit, bude lepší jezdit jen v Tatře nebo v terénním autě, kterej má masívní předek.
 
Křížky u silnic budiž jejich vizitkou.(Bohužel i nevinných.)
0/0
2.6.2002 17:06

Zdeněk

Seznam silnic
Myslím, že tam ještě chybí pokračování 48 z Frýdku - Místku do Českého Těšína. A průtah Dobrou to je kapitola sama o sobě.
0/0
31.5.2002 6:41

Pavel

Statistika je lepší
Oficiální údaje o počtech nehod na jednotlivých úsecích dává přesný obraz, takto je to subjektivní.
0/0
30.5.2002 11:52

Lumí

0/0
29.5.2002 22:33

Lumír

Silnice Hradec Králové - Poděbrady
Už aby byla zahájna stavba dálnice D11 Poděbrady Hradec Králové.
0/0
29.5.2002 22:30

Alda

k silnicim
Zminovani nakupu stihacek je dost nestastna vec, protoze v dnesnim svete proste letectvo potrebujeme. V dnesnich valkach vyhrava moderni letectvo. Nic jineho. Taky bych se nejradeji zahrabal v Cesku a delal, ze se tady nic nemuze stat, dejiny nas poucuji o opaku!! Ale k silnicim - mnohdy mam pocit, ze zoufani si nad nedostatkem penez (ktere je jiste pravdive) neni uplne presne. Nechybi nam nahodou i kvalitni projekty na rekonstrukci a rozvoj silnic? Rekonstrukce I/23 se slibuje uz 10 let, ale teprve pred 2 lety byl hotovy projekt a snad se uz zacina (rekonstrukce snad nejstrasnejsiho useku v CR ve Vysokych Popovicich)... Tim chci rict, ze to souvisi nejen s penezi, ale i s "papirovanim". Pokud neposleme kvalitni projekty (napriklad)do EU, nemuzeme uspet. Nebo "dublovani" projektu - nejsem dopravni inzenyr, ale proc se stavi rychlostni silnice Olomouc-Lipnik s parametry dalnice, kdyz stejna dalnice (a stejne draha) se bude stavet v useku Vyskov - Prerov - Lipnik (vsechno na Ostravu!!). Pusobi tady prilis mnoho zajmu. Vysledkem je nekvalitni silnicni sit... (zamerne nepisu dalnicni, protoze si myslim, ze D1 je v dobrem stavu- jezdim ji 2x tydne - a napriklad D3 vubec nepotrebujeme - proc hnat beton do rekreacni oblasti??)
0/0
29.5.2002 20:04

nobody

Re: k silnicim
Kratce k tem stihackam, ackoliv tema je uplne jine. Uvedl jsem to jako jeden z prikladu, kdy nejsem 100 % presvedcen nikoliv o tom, ze nase vlada jedna hospodarne a nikoliv, ze nepotrebujeme letectvo, ale o nutnosti kupovani novych a drahych Gripenu, zvlast v souvislosti s  nabidkami na repasovana letadla, ktera by nas prisla na podstatne min.  To, ze se nyni Tvrdik, ohani tim, ze nabidka prisla nevhod,  neni pravda. Nabidka a nejen ta posledni z Belgie, tady jsou uz dlouho a i podle vojenskych odborniku by nam stacila.
K tomu, zda-li chybi krom penez i kvalitni projekty silnicni site, se nedokazu zodpovedne vyjadrit, nejsem z oboru a nemam informace. Sice pochybuji, ze nekdo dnes udela kvalitni projekt a soupne ho do supliku, protoze to si mohli dovolit jen komunisti. Dneska dostanete zadani a teprve potom zacnete pracovat na projektu. Ja bych tady vsak neposuzoval pouze kvalitu projektu a stav novych useku, ten uz je vcelku dobry, ale stav stavajicich vozovek a provoz na nich. Kdo by tvrdil, ze stav vozovek je z tohoto pohledu cim dal lepsi, tak patri do Bohnic (nikoliv na festival Mezi ploty, ale do izolace).
0/0
31.5.2002 11:14

nobody

Bude to nekdy jine ?
Na podobne tema jsem si na idnes v podobne konferenci uz kdysi "ulevil", tak znovu pridam svou "spetku do mlyna"..:-). Jezdim sluzebne celou CR v osobaku. Nenajezdim moc, tak cca 3000 km  mesicne, presto uz po tech letech mohu trochu posuzovat a rekapitulovat. Situace na nasich silnicich je cim dal horsi. Nejen z pohledu stavu vozovek, (dalnic, silnic I. a II. tridy), ale i mostu, nadjezdu a predevsim prozu. Cim vice nase republika "prosperuje" (ze me huba neupadla), tim vice musi vsichni jezdit, aby mohli prodavat a prevazet prodane. To se tyka i sousednich statu (Polsko, Slovensko atd.), ktere maji nasi zemi jako tranzitni. Proto se nekolikanasobne zvysil provoz na nasich silnicich. Budovani infrastruktury (silnic) by melo byt prioritou kazde vlady, ale tech dosavadnich to prozatim nikdy prilis nebylo. Podivejte se na nesrovnatelne Nemecko. Hitler tam pred cca 65 lety zavedl dalnice a dnes je maji vsude a zadny z regionu (spolkovych zemi) se nemuze citit "zastrceny" (nedostupny). Nase vlady neumely doposud hospodarit. Chapu, ze je tezke urcit, co je priorita, jestli zdravotnictvi, skolstvi, socialni sfera, obrana, doprava, kdyz potreb je moc (kazdy natahuje ruku) a penez malo. Problem je v tom, ze ohromne plytvame a neumime vyuzivat zdroje, ktere nam uz dnes nabizi EU. Podivejte se na prave priklad silnic. V Irsku pojedete po silnici, kde je obrovska cedule "Postaveno z prostredku EU". U nas nikdo neumi hledat cesty, jak se k temto zdrojum dostat. A coz teprve ta nehospodarnost ?! Spousta nepruhlednych vyberova rizeni a zakazek priklepnutych jednomu, predem vybranemu dodavateli (projekt IDOS), spatny vyber dani, rozprodej statnich podilu za nizke ceny (snad krome plynarenstvi), zvysujici se administrativa. Prikladu, jak nase vlada "setri", jako napr. "cerstvy" nakup nezbytne novych stihacek Jas 39 Gripen, by bylo spousta.
Takze zpatky ke stavu silnic a a kde se neda temer projet. Rekl bych, ze vsude, kde jste uvedli priklady je situace uz dost katastrofalni. Jinde to muze byt z hustotou provozu lepsi, ale se stavem vozovek to je vsude cim dal horsi. Zaplatuje se a zaplatuje. Na silnicich pribyva agresivnich ridicu (strelcu), kteri vam loupnou mysku ve 130 na dalnici nebo se vam "posadi" metr za kufr. Extra jsou na to vysazeny prazaci. Nic jinak proti nim,  ale jezdi silene. A kdyz prijedu do Prahy s cizi spz (2-3 tydne), tak se k vam chovaj (nekteri) jak hovada, zvlast taxikari. Asi si mysli, ze jsou stredopupek sveta a kdyz nejsi odsud a nejedes 90 po Praze, tak tam nemas co delat.
Takze: bude to vsechno na silnicich nekdy jine....?
0/0
29.5.2002 15:11

sunrace

Re: Bude to nekdy jine ?
Jsem pražák, jezdím hodně, ale v pohodě, prasárny nedělám, pouštím auta z vedlejších, lidi na přechodech, když někdo přede mnou jede pomalu neblikám a netroubím, za to, že jsem se narodil v Praze nemůžu, to jenom o těch pražákách...
0/0
3.6.2002 15:56

Jana

Směr Nový Jičín - Příbor
Cesta z NJ na Příbor je velice nebezpečná, lidé jezdí jak šílení. Dodržovat 90 km/h se už asi nenosí, není to IN. Největší kaskadéři a prasáci jsou Poláci, kteří předjíždějí i přes dvě plné čáry. Určitě by pomohly svodidla uprostřed, ale na to není silnice dost široká. Stále slyšíme, že nejsou peníze a cesta normám vyhovuje. Nemá smysl si hned ráno kazit náladu a ptát se - kam jdou naše peníze za silniční daň, za dálniční známky a za benzín? Asi do žumpy. Stačí se podívat na naši D1 - to je další odstrašující příklad, kde raději nejezdit.
0/0
29.5.2002 8:59

Karel

Pracoval jsem mnoho let na Ředitelství silnic a dálnic, takže o problému stavu dopravní sítě v ČR něco vím. Nikdy na nic nebyly peníze, i za komunistů. Jenže po r. 1989 se situace výrazně zhoršila. Zanedbanost silniční sítě u nás jde do mi- liard korun. Zřízení Státního fondu dopravní infrastruktury mělo za cíl zprůhlednit financování výstavby, oprav a údržby cest v této republice. Jenže opak byl pravdou ...... Ředitel SFDI Ing. Pavel Švagr, CSc. svoji funkci dokonale nezvládá a je zcela v zajetí lobystických praktik a osobních zájmů v tomto státě. Pokud vedení této země dává přednost nákupu absolutně nepotřebných nadzvukových letounů namísto, aby se daly finance do zdravotnictví, školství, zemědělství, výstavby bytů, zlepšení dopravní infrastruktury a životní úrovně prostých lidí, tak to tady nikdy lepší nebude ....... Mrzí mně, že jsem se nenarodil na opačné straně Šumavy !!!!!
0/0
29.5.2002 7:30

Ivan

Můj názor
Nebezpečných silnic je u nás vícero, jejich nebezpečnost je samozřejmě ovlivněná jejich technickými parametry, ale hlavně hustotou provozu na nich. Já bych zde rád jmenoval např. I/35 Hradec Králové - Svitavy sever (oblíbený tah Liazek, aviatiků a podobných křápů), dále pak I/8 Lovosice - Cínovec (kdy už konečně bude hotová D8?) a I/48 Lipník - Hranice (to je snad nejotřesnější silnice v ČR). I/11 není zoufalá jen v úseku Poděbrady východ - Hradec Králové, ale i dále až do Žamberka. Pak už je to pohoda, děs je to na téže silnici zase mezi Opavou a Ostravou Porubou. Možná by stálo za úvahu místo fantasmagorických nákupů nadzvukových stíhaček raději tyto prostředky vložit do údržba a rozvoje naší dopravní infrastruktury. Opravdu to potřebuje.
0/0
28.5.2002 21:07

Kuba

Re: Můj názor
ach jo, zas nakej trouba! uznavam, nalozena STARSI avie je peknej mor :(, ale co furt mate proti liazkam? najezdil jsem s lizou (naves) hodne km nejen po cechah, ale i po evrope a nemuzu si stezovat! btw - na silnicich typu hk - svitavy se neda jezdit rychle ani s jinejma tahacema (ted mam volvo FH12 a jezdim to +- stejne dlouho)....takze, pane rychlej a bohatej v nabusenym faru - prestante nadavat na starsi cesky auta, ty za stav silnic NEMUZOU!!! tady nepomuze nic jinyho nez dalnice brno-sy-hk-jc-turnov......
0/0
31.5.2002 12:27

Jirka

Re: Re: Můj názor
Ono by možná taky pomohlo důsledně dodržovat a hlídat, u právě těch líz a jinejch "trucků" technickej stav, naložení, stav pneumatik atd. Např. Ještě jsem za svejch 20 let za všema možnejma volantama neviděl truckera, kterej by po sobě uklidil zbytky pláště po defektu . A chování "truckerů", jakožto těch nej... profesionálů by stálo za samostatnou sociologicko-psychickou studii. Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že řidič nákladního vozu, nastoupením do kabiny, získává nesmrtelnost. Jak jinak si vysvětlit potom jeho chování, když na dálnici v kopci, bez blinkrů začne předjíždět stejný monstrum asi jen o 5 km/h pomalejší . Nebo ty vyhřívaný zrdcátka mají trucky jenom tak pro srandů?
0/0
3.6.2002 10:53

Daňový soumar

Re: Re: Re: Můj názor
Český profesionální řidič je nejvylízanější lebka pod sluncem. Má velký auto, malýho ptáka, 3 promile v žilách, vakuum v palici a hlubej mindrák. Dneska, když je synek blbej a slepej, pošlou ho rodiče na řidiče. Pak řádí po silnicích a vyvražďuje včechny, kdo se mu připletou pod kola. To není žádný bezmyšlenkovitý výlev, to je jen popis současné situace na českých silnicích. Za poslední 2 dny jsem ujel jen 200km a 4x jsem jen se štěstím utekl doslova z urny. Z toho to 3x bylo setkání s profíkama - 2x Tratra a 1x autobus.
0/0
3.6.2002 11:43

Jirka

Re: Re: Re: Re: Můj názor
To jsem opravdu rád, že nejsem sám, kdo má tenhle názor. Akorát horší než truckeři jsou taxikáři. Ti jsou navíc hajzli a zloději. Naštěstí mají menší auta....
0/0
3.6.2002 11:50

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Ještě jsi zapoměl na autobusáky. To jsou hovada, kteří nepotřebují zpětná zrcátka, protože jsou velicí.
0/0
7.6.2002 9:29

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Můj názor
Ještě jsi zapoměl na autobusáky. To jsou hovada, kteří nepotřebují zpětná zrcátka, protože jsou velicí.
0/0
7.6.2002 9:29

Daněk Michal

K nasrání.
Tato anketa je fakt jenom k nasrání. Redaktor (SID) je asi trvale upoután na lůžko. Nebo má "MLADÁ FRONTA dnes" málo místa na webu. SIDe, podívej se na statistiky - policajti je mají! Nebo nechej jenom jednu volbu a zbytek smaž. Vyjde to nastejno.
0/0
28.5.2002 18:07

Kristýna

Trochu málo
Taky mám pocit, že jich bylo do hlasování zařazeno trochu moc málo, seznam by mohlo být více podrobnější.
0/0
28.5.2002 13:18

Heh

Heh, prece nejhorsi je cesta z Dolni Dupy do Horni Dupy, jede tam jedno auto za 4, hodiny a prejede tolik brouku a žižal po dešti, že je to uplnej masakr.
0/0
28.5.2002 12:52

Martin

Kde jsou ostatní?
Zajímalo by mě na základě jakého klíče se dostalo do hlasování pouze 5 silnic. Protože často jezdím znám jich mnohem víc - Vysoké Mýto, Hranice, Pelhřimov, Tábor, Svitavy, Přerov atd. Z uveřejněných odpovědí vítězí pouze propojka mezi Poděbrady a Hradcem??? Není to jenom nějaká lobbistická akce? Když jezdím na dálnici, tak často nadávám, že je to nejdražší parkoviště v republice (uzavírky, nehody).
0/0
28.5.2002 11:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.