Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitelé octavií musí kvůli ABS do servisů

Vlna kontrol vozů, která v poslední době zasáhla několik evropských automobilek, se nevyhnula ani škodovce. Tuzemský výrobce povolá k preventivním kontrolám zpět do servisů okolo 19 tisíc vozů Škoda Octavia. Jak potvrdil mluvčí Škoda Auto Evžen Krauskopf, konkrétně v Česku navštíví servis 3063 majitelů octavií, které jsou vybaveny systémem ABS a z výrobních linek sjely v období mezi březnem a zářím 2001. Dle posledních vyjádření automobilky již polovina dotčených octávií s ABS preventivní kontrolou prošla a dosud nebyla zjištěna žádná závada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Poridte si poradyn auta ...
Nevim co tady resite. Neni dobry si poridit auto, kde se necha ABS vypnout uplne ? Mam AUDInu a muzu si ABSko zapinat a vypinat dle libosti ... :-)
0/0
11.6.2002 0:09

Milan

Ktere to jsou modely ?
 Neni zcela jasne ktere modely mel autor clanku ny mysli:
Vyrabi se.
1. bez cehokoliv
2. ABS + MSR + MBA
3 ABS + MSR + MBA + ASR
4.ABS + MSR + MBA + ASR + ESP
 Takze o ktery typ se jedna ? neni mi to jasne ?
 
0/0
7.6.2002 14:03

Babajáro

Antiblock on the block
U nás v Negérii ABS nemáme, a jsme na rozdíl od Vás na MS. Tak se běžte klouzat  při přerušovaném styku brzd.
0/0
7.6.2002 10:29

Dalibor

Bez ABS se musí trénovat
S brzděním je to jako se vším. Kdo si troufne tvrdit, že se dá bezpečně brzdit bez ABS musí být hodně vyježděný a musí mít dobře otestované mezní možnosti chování svého auta i v situacích jaké se denně nevyskytují. Mezní možnosti jsou u každého auta jiné. Protože většina řidičů nema čas ani potřebu trénovat jak se jejich auto chová v extrémních situacích, je pro ně nejlepším řešením právě zmíněné ABS a vyšší brzdné systémy. Pokud se dostanou do takové situace auto jim pomůže samo. Když jem jezdil s vozem bez posilovače řízení a brzd, tak jsem naprosto přesně pociťoval ve volantu i v pedálu brzdy jestli se kola točí, nebo jsou zablokovaná a ještě k tomu napomáhal sluch. V dnešních těžších odhlučněných autech s posilovači se nedá tak přesně vystihnout okamžik kdy kola ztrácí adhezi. Sám vlastním vůz bez ABS jsem se svým vozem "srostlý" a přeto mám v zimě mnohdy nepříjemný pocit, jakobych na brzdy nestačil - při doteku brzdy se hned zablokují při povolení zase nebrzdí a tak se to opakuje - však to znáte ....... ABS!
0/0
7.6.2002 9:53

Dalibor

Re: Bez ABS se musí trénovat
Koukam, ze jsme si zvolili stejn Nick, ale to nevadi. Ja mam auto s ABS a posilovacem rizeni, manzelka ne. Je to teda sila presednout do jejiho auto. To auto se chova uplne jinak. Dost tezko se to porovnava. U auta s ABS je i posilovac brzd. Tam je jasne videt, ze proste zastavim drive nez auta bez posilace. To je jedne z problemu na dalnicich. Kdyz jedou auta stejne rychle a zacnou vsechna najednou brzdit, tak bez posilave proste narazi do toho vpredu. Jednou jsme mel stesti, kdyz jsme mel auto bez posilace a zacal brzdit, auto predemnou uz skoro stalo a ja jsme ho minul o 20 metru. jeste ze v pravem pruhu bylo volno. Takze ABS, ESP a podobne veci maji neco do sebe. Nastesti nemam octavii, takze nemusim kvulitomu do servisu
0/0
7.6.2002 11:54

Kastan

Re: Re: Bez ABS se musí trénovat
Kterzm, autem to jezdite, ze nema posilovac brzd? Ze by Skoda 100?Tusim ze priblizne od 1980 ma i kazda skodovka podtlakovy posilovac brzd 
0/0
7.6.2002 12:39

GOLF

Nejenom Octavie
Mám Golfa z dubna 2001 a byl jsem vyzván také ke kontrole ABS a výměně. Jak je možné, že se mluví jen o Octavii a o Golfech se mlčí a to je to autíčko o třetinu dražší s tím stejným vybavením jako Octavie v čem je tedy lepší, když je dražší? je to podvod
0/0
7.6.2002 5:40

joryk

ABS
No - je pravda, že dobrý řidič může nahrazovat ABS přerušovaným brzděním, ale rozdíl je v tom, že ABS pozná automaticky a vždy, kdy je přerušované brzdění třeba. Je fakt, že například mně se při 30 000 km za rok zapne ABS tak dvakrát - třikrát do roka, ale zaplaŤ pánbu za ty chvilky, kdy se tak stane. Většinou jde o desetiny vteřin.
0/0
6.6.2002 23:00

Sketch

Re: ABS
Pokud mne pamet neklame tak ABS dokonce vyhdnocuje prokluz jednotlivych kol a prizpusobuje prerusovani brzdeni pro kazde kolo zvlast. Takze bych rad videl toho dobreho ridice, ktery toto zvladne jednim pedalem... Najezdim toho hodne a radsi si vyberu slabsi motor s dobrymi brzdami, nez silny motor se standardnimi brzdami.
0/0
7.6.2002 8:47

Eddie

Re: Re: ABS
Presne tak. Prakticky u vsech nyni vyrabenych vozu se pouziva ctyrkanalove ABS. Jedine u zadni napravy se ve vetsine pripadu pouziva system "select low". To znamena, ze se vyhodnocuji udaje z obou zadnich kol, ale brzdi se cela zadni naprava dohromady, podle kola, ktere se driv blizi k zablokovani.
ABS ma take dalsi dulezitou vyhodu pro krizove situace - moznost okamziteho plneho brzdeni. Predstavte si dve nasleduici : a) jste vytlaceni na krajnici, jednou stranou na sterku a potrebujete zabrzdit, co to da; b) nemate uplne srovnana kola (napr. po nejakem uhybnem manevru) a opet potrebujete jit maximalne na brzdy. Co ve vyse uvedenych pripadech udela auto bez ABS radsi nevedet.
Jina vec jsou dalsi rozsireni - brzdovy asistent (tady pozor, ruzne automobilky tim mysli ruzne systemy, muze to byt zatezova vzpruha nad zadni napravou, ktera reguluje brzdny ucinek, stejne dobre jako elektronicka uprava jednotky ABS, aby v pripade panickeho brzdeni ihned dodala maximalni mozny brzdny efekt), pak ASR (MSR, zabranuje zablokovani a prokluzu kol u silnejsich motoru, v pripade, ze prudce sundate nohu z plynu na kluzkem povrchu) a samozrejme ESP (plus dalsi nazvy pro aktivni system stability jizdy).
0/0
7.6.2002 10:28

Eddie

Re: ABS
Apropos, spickovi profi ridici dokazi prerusovane seslapnout pedal asi 2x za vterinu, vic uz clovek prakticky nezvladne. ABS to stiha 10x - 13x za vterinu.
Za rok najezdim zhruba stejnou porci, ale musim rict, ze v zime jsem si uz na ABS zvyknul, obcas proste seslapnu brzdy vic, nez bych si to dovolil u vozu bez ABS a necham to na elektronice. Rezervy si nechavam stejne, jen je prijemne, ze clovek nemusi mit porad nastrazene smysly a kouzlit nohou nad brzdovym pedalem. I kdyz, prave tady nastavaji situace, kdy by zablokovani kol nebylo od veci (napr. dobrzdeni s natocenim kol a vyjezd pod plynem), ale to uz jsou exktremy.
0/0
7.6.2002 10:55

ja

Re: Re: ABS
jasne, ridici aspon zbyde pozornost na telefonovani
0/0
7.6.2002 14:01

Hekerle V.

Re: Re: ABS
Jo, mate pravdu, jenze to kolikrat nema nic spolecneho s brzdenim. ABS je nato, abyste byl schopen ridit auto, ale brzdnou drahu nezkrati. Napriklad na jezdeni po meste je daleko lepsi abs nemit, protoze pri nizsich rychlostech se vetsinou do smyku nedostanete a vetsina situaci kdy potrebujete prudce brzdit je na prime silnici. V extremnich situacich muzete zjistit ze s ABS nebrzdite vubec (klasicky prijemna situace kdyz potrebujete zabrzdit na silnici s piskem - ABS vyhodnocuje a vyhodnocuje, a protoze pisek funguje jako lozisko, tak proste nebrzdite - abs se snazi zabranit "zablokovani" na lozisku... bez abs zabrzdite na tretinove draze, a pokud budete kroutit volantem tak stejne nic neovlivnite at uz s ABS nebo bez ni).
Tim nicmene abs nechci nijak shazovat, sam mam moznost jezdit vice auty a jak brzdeni bez ABS, tak s ni ma sve vyhody i nevyhody (kdyz dupnete na brzdy a potrebujete se prudce necemu vyhnout - kdo videl stoceny koberec uprostred dalnice praha-brno vi presne o cem mluvim , tak muzete jen doufat ze ABS mate)
0/0
7.6.2002 15:54

ILUNaxiel

Mno...
...je pravda, že jsem si také všiml jisté zmatečnosti co se odbornosti článku týká. Nejsem sice nějaký extra odborník přes auta, ale ten článek působí opravdu hodně amatérsky. Nemá ale na aktualitu o pádu větroně u které se moje kolegyně, která na větroni létá, skoro válela smíchy po podlaze (nikoli z důvodu, že by ten článek byl tak veselý, ale spíše proto, jaká "fakta" v něm byla obsažena). Mám dojem, že pro iDnes píše až nezdravě mnoho "amatérů." *Jinak k ABS - já bych to nechtěl ani za nic. Ano, asi může pomoc za zhoršených podmínek, nicméně na suchu vyhraju na brzdy i s favoritem.... A podle mně skutečně dobrý řidič takovéhle fíčurky nepotřebuje. *Mimochodem - docela dobré koupit si auto za Xset tisíc a následně se dozvědět že nebrzdí tak, jak by mělo.... To jsem si myslel, že tohle se může stát jen u jednoho nejmenovaného ale hodně známého autobazaru :)))
0/0
6.6.2002 21:18

Fantom

Re: Mno... ABS favorit x octavka
Souhlasim s absolutni zmatečností tj. nejednoznačností článku, ale řekl bych, že to není až tak podstatné, kdo chce ať si zavolá 0800 škodovku a uvidí, či uslyší nebo ať si dojede do "slušnýho" servisu škodovky a bude chytřejší, to platí obecně o všech novinách, číst poslouchat, ale prověřovat a věřit sám sobě. Oni to dělaj jako praci novinářskou a ne jako specialisti dej jim o sledovanost a o prachy což se jim nedá vytýkat.
Ale k tomu ABS, absulotně nevíš co píšeš, měl jsem octávku bez ABS a teď s nim a můžu potvrdit, že bez toho je to pěkný kafe a pokud si toho favorita naložíš na 1300kg, jako váží moje octávka tak si to s tebou klidně rozdám a na 100% i na asfaltu vyhraju. Najezdim toho hodně a tak mi tam občas něco skočí ať už dítě na přechodu či kočka, a bez toho ABSka se Ti začne kouřit vod kol a jede to jak sáňky a nikam s tim nehneš a máš strach co se stane. A s ním to brzdí jak blázen a navíc se s tím dá ještě měnit směr což považuju za ještě větší výhodu ! Bez ABS nikdy !
Nedá se ale porovnávat favorit 800kg s 1,3 tunovým tankem !A tomu dítěti který letí za míčem žádnej "skutečně dobrej řidič" nepomůže ani kdyby jel 40 km/h. a ABS jo ! Do těžkýho auta těžkou výbavu  !
0/0
6.6.2002 22:21

ja

Re: Re: Mno... ABS favorit x octavka
Kdyz jedes 70=80 v obci, urcite se ti spatne brzdi. A kdyz telefonujes, ani te to nenapadne. Jaky jsi ridic?
0/0
7.6.2002 14:04

Rsh

Re: Mno...
NAPSAL JSTE: "*Mimochodem - docela dobré koupit si auto za Xset tisíc a následně se dozvědět že nebrzdí tak, jak by mělo.... " To, ze se nad takovouhle veci podivujete a nepripada Vam to u velkych koncernu normalni, asi svedci o faktu, ze A) Pouzivate Windows, za ktere jste nezaplatil B) Jste inteligentnejsi a woknows nepouzivate ;o))) (jinak by jste se vubec nicemu nedivil :P
0/0
6.6.2002 22:29

Vyči

Trouba autor
Pánové, Vaše diskuse je o ničem. Tady nejde o nejednoznačnost, ale o neznalost autora. V jednu chvíli mluví o brzdovém asistentu, ale přisuzuje mu zkratku ABS. Plete si dva rozdílné systémy s podobnými zkratkami ABS a BAS. Protože zatímco BAS je montováno standartně, ABS a třeba ASR ne. Takže ti, kdo si nepřiplatili, mají smůlu. Jinak ten, kdo to psal, zaslouží pohlavek.
0/0
6.6.2002 20:34

xtreme

CR
Připadá mě srandovní,jak málo lidí tady je ochotno si za ABS připlatit
0/0
6.6.2002 19:59

Anglicky pacient

No precti si nasledujici odstavec z clanku: Akce se týká pouze mladoboleslavského zástupce nižší střední třídy, který je vybaven výhradně systémem ABS. Na octávie bez brzdového asistenta či na vozy navíc vybavené například systémem ASR se kontrola nevztahuje. Kdyby v te prvni vete na konci bylo "... systemem ABS a soucasne brzdovym asistentem", mel bys pravdu. Takhle to autor napsal dost nejednoznacne.
0/0
6.6.2002 19:48

Kubatech

Brzdový asistent??
No, to je poprvé, co se dozvídám, že ABS je brzdový asistent... Nepsal to náhodou odborník na koloběžky?
0/0
6.6.2002 19:00

ben

Re: Brzdový asistent??
Přečti si to pořádně,problém vzniká když je v autě ABS + brzdový asistent
0/0
6.6.2002 19:09

petr

Re: Re: Brzdový asistent??
Tady je dalsi omyl, do modeloveho roku 2001 ktereho se problem tyka se brzdovy asistent jeste nemontoval ( byl az u modeloveho roku 2002 )
0/0
7.6.2002 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.