Diskuze

Superb ovládl tuzemskou vyšší střední třídu

Největší model mladoboleslavské Škody Auto pod názvem Superb, který přišel na trh na přelomu roku, ovládl v prvním pololetí tuzemskou vyšší střední třídu, když si ho koupilo 1072 zájemců. Druhé Audi A6 si koupilo 168 lidí a Mercedes třídy E 157 zájemců, oznámil Svaz dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan z Rokycan

31. 7. 2002 14:35
Oktavia a stredni trida HAHAHA
Tak nam tu oktavii asi trosku nafoukli ze?, v tom pripade jsme se katapultovali na predni misto v evrope pomerem aut ve stredni tride. O jak bohati jsme se stali. Diky Diky Diky
0 0
možnosti

30. 7. 2002 7:59
abyste se
z tý kopie Passata či Bory nepodělali. Jinak Petr má pravdu. Nelze Superb srovnávat s MB, AUDI, BMW, Volvem, Roverem,malým Jaguarem X-Typem, Ford Mondeem, japonci, ale ani se skutečným Passatem apod. To ani samotný VW to nepřipustí. A že si Superba někdo koupí, je to jeho věc.
0 0
možnosti

Thyronx

30. 7. 2002 3:01
Dodatek..
Skodovko,vsiml jsem si ze mlhovky jsou integrovane do hlavnich svetel.To je docela zajimave,ale vzhledove tomu autu neco chybi ne? Druhym dodatkem je .. neni to docela problem dnes ve svete najit vyrobce radia ktere nema integrovany CD prehravac?? U auta za milion by to mel byt STANDARD,dnes uz se tu v USA pomalu tezko shaneji kazety a kdyz letim do Evropy musim si na ne nahrat moji hudbu protoze CDecka mi jsou v Evrope na nic kdyz si na Ruzyni pujcim auto.Ne 32tis dollars bych za to auto asi nedal.Sahl bych po necem co tu hodnotu ma.Kolik muze mit vyrobni cenu takove auto v Cechach pri Vasich platech?Tady nekdy vydelavame na autech i jen par stovek dollars.Spotrebni dan je 6%,vyberu si vybaveni auta a barvu - dohodnu cenu ze ktere mi srazi par tisic a kdyz neni v prodejne.. tak ten tyden pockam.Oni ho sezenou.Chteji prodavat.. jsou to prodavaci. :o))))
0 0
možnosti

Maverick

31. 7. 2002 12:11
Re: Dodatek..
Srovnani s USA je sice zajimave, nicmene je to jako kdyz srovnavate hrusky a jablka. Pokud vim, tak ceny aut a i benzinu jsou v CR a v Evrope vyssi nez v USA, je to dano jinym zivotnim stylem. Pochybuju, ze kdekoli v Evrope sezenete Explorera nebo toho Pontiaca co jste zminil, za cenu Superbu.
0 0
možnosti

Thyronx

30. 7. 2002 2:36
Superb a manageri..
Cesky (nejen manager) by mel kupovat predevsim ceske zbozi..pomaha tim zamestnanosti a verim ze Superb je DOBRE auto.Ovsem manager firmy mezinarodni ci zahranicni a bohatsi by mel reprezentovat v necem vetsim a reprezentativnejsim. Jako na Amika na me Superb pusobi pekne (hlavne predek)ciste zpracovany uvnitr.Elektricke zamky a zrcatka,jsou snad uz ve vsech autech standard.Nektera tlacitka ve dverich mi pripadaji prilis "utopena".A ten otocny knoflik u vnitrni kliky je na co? Vypada to amatersky.Zadni svitilny na Superb jsou chude,je to skoda.Mela by tam byt oranz na blinkry a bila na couvacky.V aute ktere stoji pres milion mi chybi zabudovane mlhovky v narazniku!!U luxusniho auta by se mi libily analogicke (rucickove) hodiny na misto digitalnich v radiu."Kokpit" vypada pekne i razeni specialne ve vybaveni s"automatkou".Tonovana skla(kourova)bych pozadoval jako standard a Suberbu by slusely i bocni plastikove siroke moldingy vcetne obruby vsech blatniku!!To auto vypada z boku chude.6ti valec motor s obsahem okolo 3l je normal.Predpokladam prvni serizeni zapalovani na 150tis km.. Prvni brzdove desticky vymenit na 70,000km.Ta cena je vlastne nad 30,000 US dollars.. za to dostanu uz auto vybavene tim vsim a atraktivnim vzhledem jako treba Pontiac Firebird,Grand Am,Grand Prix..ktere mozna patri sice "jinam" ale ma to vsecko i za 25-27,000 vcetne equalizeru,a vsechna ta tlacitka (i ve dverich) sviti..a vim ze s tim udelam 300 tis i vic km a nebude to brat olej..Muj Ford Explorer je o necem jinem.Mimochodem asi za stejnou cenu :o)
0 0
možnosti

Dave

19. 7. 2002 14:35
Ano, je pravda, že VW bere Škodovku u huby.Sice jí zvednul, ale teď se už začal logicky bát o trhy pro sebe. Teď se ve Wolfsburgu tvoří nová strategie a je dost možné, že to "braní u huby" nabude ještě větších rozměrů. Prostě aby Škodovka nekonkurovala, odepřou se jí modernější prvky. Jinak Octavie je opravdu bezvadné auto a klidně se může srovnávat s vozy střední třídy. To píšu i pro ty renaulťácký trotly, co jsem si je přečetl u článku o novém Méganu. Snad bych jen uvítal nižší hlučnosz ve vyšších rychlostech.
0 0
možnosti

Speedy

18. 7. 2002 13:54
Škoda Octavia je stejná třída jako Peugeot 307, Megane nebo golf. Vždyť má stejný podvozek. A superb patří do třídy vozů Reanult Laguna, BMW 3, Citroen C5, Opel Vectra.
0 0
možnosti

Petr

17. 7. 2002 14:21
Nechápu...
...jak se dají srovnávat Superby s Audi A6 nebo Mercedesem E. Tam kde Superb s cenou končí, tato "konkurence" začíná. A Mercedes E je auto o něčem úplně jiném. To asi naši manažeři nepochopili, jinak by si je nekoupili. Nedokážu si představit, že bych přijel na obchodní jednání se Superbem. Moji obchodní partneři jsou většinou z Německa a tam si z toho auta dělají docela srandu. Tak si je kupujte dál vy "manažeři" a dělejte si ostudu.
0 0
možnosti

v.ba@post.cz

17. 7. 2002 15:22
Re: Nechápu...Petra
A jel jsi už ve všech těchto modelech??? Zkus mi říct, co Superbu chybí??? Moji obchodní partneři jsou také z Německa a umí narozdíl od tvých počítat a ví, že dostanou VW kvalitu o 3000 EUR levněji. A to je i v Německu sakra důvod.... jestli opravdu jednáš s němci, tak víš, že chtějí především kvalitu za co nejpřijatelnější cenu.
0 0
možnosti

16. 7. 2002 17:32
pro Karla
Karle, dovolil bych si upřesnit několik tvých poznatků. Míra prohoření směsi okrom systému sání a časování sacích ventilů závisí nejvíce na prosté geometrii spalovacího postoru - tj. zdihu a vrtání válce. Nejméně účinné spalování je u vysokootáčkových motorů s krátkým zvihem. Naopak nejúčinnější je spalování nejpomalejší - ve spalovacím prostoru dlouhého zvihu, což se projevuje vysokým krutivým momentem. Velikost spalovacího prostoru nemá s kvalitou prohoření nic co společného. Nejvyšší litrové výkonosti (účinnosti) v důsledku perfektního proprášení paliva nabízejí miniaturní vysokootáčkové motory, a podobně nejlepší prohoření směsi nabízejí veliké kubatury s mimřádně pomalým během - tedy důkladným a úplným spalováním a vysokou trvanlivostí celého agregátu. Podobně funguje i využití počtu ventilů a způsobu jejich činnosti - nízkootáčkové motory fungují nejlépe s menším počtem ventilů narozdíl od vysokootáčkových. Pochybuji, že by bylo rozumné vytáčen malý a lichý počet válců (3-válec) příliš vysoko už kvůli nerovnosti sil působících v odpovídající geomertií spalovacího cyklu na klikovou hřídel. Chci tím říct že 6 nebo 9 ventilů je u tříválce zcela v pohodě. Jinak zatímco šestiválce BMW (výhradně řadové) 2 vyvažovací hřídele opravdu mají, třívalec 1.2 6V si může energeticky dovolit pouze ,pokud se nemýlím, leda tak 2 tzv. vyvažovací protizávaží. Pro srovnání motor Duratec 24V 3.0 pro Mondeo ST220 jich má (teď se drž) 12 !! - a to proto, že je to vidlicový šestiválec, nikoli řadový, kde je zapotřebí kompenzovat vibrace obou řad trojic válců pracujících v sevření relativně ostrého úhlu 60ti stupňů.
0 0
možnosti

Karel

18. 7. 2002 1:09
Re: pro Karla
Nejsem vzděláním strojař, ani doma v garáži nevyvíjím nové motory, takže jsem odkázaný na to co si přečtu a o těchto souvislostech teda vycházejí poměrně protichůdné informace, takže nekompromisní tvrzení, že nadčtvercové motory mají nejvyšší účinnost a zvýšený točivý moment beru s rezervou. Nej, nej litrový motor současnosti 1SF-FE L4 z Yarise je čtyřválcový, šestnáctiventilový a mírně PODČTVERCOVÝ: vrtání x zdvih 69,0 x 66,7. Nej, nej přeplňovaný diesel s přímým vstřikem paliva, čtyřválcový od PSA/Ford je téměř přesně čtvercový: 76,0 x 76,5. Připouštím, že ve VW při vývoji tříválcového motoru nemysleli ani zdaleka jen na energetickou a exhalační účinnost, ale především na stlačování výrobních nákladů, ale takto se zkrátka prezentují (také 1,2 a 1,4 TDi).
Pokud jde o vyvažovací hřídele, tak motor 1,2 má pouze jeden protiběžný, ozubenými koly poháněný vyvažovací hřídel a ne dva, jak jsem uváděl, to je prostě fakt, stejně jako to, že motor má dvě varianty: 6v a 12v. Čtyřventilová technika má svoje opdostatnění i u malolitrážních motorů a pokud se nepoužívá, pak je to z ekonomických důvodů. Jinak nový motor 1,2 je údajně zavěšen v jakémsi "hydraulickém lůžku", aby se maximálně kompenzoval tříválcový handicap.
0 0
možnosti

bradley

16. 7. 2002 11:38
Octavia versus Passat ?
To je snad nějaká ptákovina umístit OCTAVII do stejné skupiny jako PASSAT nebo MONDEO? Proč rovnou nesrovnávat FABII JUNIOR s ROLLS&ROYCE, pak by její vítězství bylo ještě bombastičtější.
0 0
možnosti

Karel

16. 7. 2002 8:16
A co Fabia 1,2 ?
Těší mě, že se tu píše o autech, která si v životě nekoupím - leda jako totální ojetinu, ale to, že Fabia je konečně nabízena s tříválcovým motorem 1,2 litru není asi pro auto.idnes zajímavá informace. Stejně jako to, že tento motor byl vyvinut ve Škodovce, ale prozatím je vyráběn v Saské Kamenici v bývalé NDR. Konstrukce motoru vychází z poznatku, že k ideálnímu prohoření paliva dochází ve spalovacím prostoru o objemu cca 400 ccm. Kvůli celkové litráži motoru se omezil počet válců na 3 a aby chod motoru byl hladký, přidaly se dvě vyvažovací hřídele (to už je pomalu jako u BMW). Zklamáním je ovšem šestiventilová hlava, dvanáctiventilová se zatím dodává jen do VW Polo. Jinak VW už pro tento motor má připraven také systém přímého vstřikování paliva, ale toho se ve Škodovce asi hned tak nedočkáme...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...