Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Superb ovládl tuzemskou vyšší střední třídu

Největší model mladoboleslavské Škody Auto pod názvem Superb, který přišel na trh na přelomu roku, ovládl v prvním pololetí tuzemskou vyšší střední třídu, když si ho koupilo 1072 zájemců. Druhé Audi A6 si koupilo 168 lidí a Mercedes třídy E 157 zájemců, oznámil Svaz dovozců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan z Rokycan

Oktavia a stredni trida HAHAHA
Tak nam tu oktavii asi trosku nafoukli ze?, v tom pripade jsme se katapultovali na predni misto v evrope pomerem aut ve stredni tride. O jak bohati jsme se stali. Diky Diky Diky
0/0
31.7.2002 14:35

abyste se
z tý kopie Passata či Bory nepodělali. Jinak Petr má pravdu. Nelze Superb srovnávat s MB, AUDI, BMW, Volvem, Roverem,malým Jaguarem X-Typem, Ford Mondeem, japonci, ale ani se skutečným Passatem apod. To ani samotný VW to nepřipustí. A že si Superba někdo koupí, je to jeho věc.
0/0
30.7.2002 7:59

Thyronx

Dodatek..
Skodovko,vsiml jsem si ze mlhovky jsou integrovane do hlavnich svetel.To je docela zajimave,ale vzhledove tomu autu neco chybi ne? Druhym dodatkem je .. neni to docela problem dnes ve svete najit vyrobce radia ktere nema integrovany CD prehravac?? U auta za milion by to mel byt STANDARD,dnes uz se tu v USA pomalu tezko shaneji kazety a kdyz letim do Evropy musim si na ne nahrat moji hudbu protoze CDecka mi jsou v Evrope na nic kdyz si na Ruzyni pujcim auto.Ne 32tis dollars bych za to auto asi nedal.Sahl bych po necem co tu hodnotu ma.Kolik muze mit vyrobni cenu takove auto v Cechach pri Vasich platech?Tady nekdy vydelavame na autech i jen par stovek dollars.Spotrebni dan je 6%,vyberu si vybaveni auta a barvu - dohodnu cenu ze ktere mi srazi par tisic a kdyz neni v prodejne.. tak ten tyden pockam.Oni ho sezenou.Chteji prodavat.. jsou to prodavaci. :o))))
0/0
30.7.2002 3:01

Maverick

Re: Dodatek..
Srovnani s USA je sice zajimave, nicmene je to jako kdyz srovnavate hrusky a jablka. Pokud vim, tak ceny aut a i benzinu jsou v CR a v Evrope vyssi nez v USA, je to dano jinym zivotnim stylem. Pochybuju, ze kdekoli v Evrope sezenete Explorera nebo toho Pontiaca co jste zminil, za cenu Superbu.
0/0
31.7.2002 12:11

Thyronx

Superb a manageri..
Cesky (nejen manager) by mel kupovat predevsim ceske zbozi..pomaha tim zamestnanosti a verim ze Superb je DOBRE auto.Ovsem manager firmy mezinarodni ci zahranicni a bohatsi by mel reprezentovat v necem vetsim a reprezentativnejsim. Jako na Amika na me Superb pusobi pekne (hlavne predek)ciste zpracovany uvnitr.Elektricke zamky a zrcatka,jsou snad uz ve vsech autech standard.Nektera tlacitka ve dverich mi pripadaji prilis "utopena".A ten otocny knoflik u vnitrni kliky je na co? Vypada to amatersky.Zadni svitilny na Superb jsou chude,je to skoda.Mela by tam byt oranz na blinkry a bila na couvacky.V aute ktere stoji pres milion mi chybi zabudovane mlhovky v narazniku!!U luxusniho auta by se mi libily analogicke (rucickove) hodiny na misto digitalnich v radiu."Kokpit" vypada pekne i razeni specialne ve vybaveni s"automatkou".Tonovana skla(kourova)bych pozadoval jako standard a Suberbu by slusely i bocni plastikove siroke moldingy vcetne obruby vsech blatniku!!To auto vypada z boku chude.6ti valec motor s obsahem okolo 3l je normal.Predpokladam prvni serizeni zapalovani na 150tis km.. Prvni brzdove desticky vymenit na 70,000km.Ta cena je vlastne nad 30,000 US dollars.. za to dostanu uz auto vybavene tim vsim a atraktivnim vzhledem jako treba Pontiac Firebird,Grand Am,Grand Prix..ktere mozna patri sice "jinam" ale ma to vsecko i za 25-27,000 vcetne equalizeru,a vsechna ta tlacitka (i ve dverich) sviti..a vim ze s tim udelam 300 tis i vic km a nebude to brat olej..Muj Ford Explorer je o necem jinem.Mimochodem asi za stejnou cenu :o)
0/0
30.7.2002 2:36

Dave

Ano, je pravda, že VW bere Škodovku u huby.Sice jí zvednul, ale teď se už začal logicky bát o trhy pro sebe. Teď se ve Wolfsburgu tvoří nová strategie a je dost možné, že to "braní u huby" nabude ještě větších rozměrů. Prostě aby Škodovka nekonkurovala, odepřou se jí modernější prvky. Jinak Octavie je opravdu bezvadné auto a klidně se může srovnávat s vozy střední třídy. To píšu i pro ty renaulťácký trotly, co jsem si je přečetl u článku o novém Méganu. Snad bych jen uvítal nižší hlučnosz ve vyšších rychlostech.
0/0
19.7.2002 14:35

Speedy

Škoda Octavia je stejná třída jako Peugeot 307, Megane nebo golf. Vždyť má stejný podvozek. A superb patří do třídy vozů Reanult Laguna, BMW 3, Citroen C5, Opel Vectra.
0/0
18.7.2002 13:54

Petr

Nechápu...
...jak se dají srovnávat Superby s Audi A6 nebo Mercedesem E. Tam kde Superb s cenou končí, tato "konkurence" začíná. A Mercedes E je auto o něčem úplně jiném. To asi naši manažeři nepochopili, jinak by si je nekoupili. Nedokážu si představit, že bych přijel na obchodní jednání se Superbem. Moji obchodní partneři jsou většinou z Německa a tam si z toho auta dělají docela srandu. Tak si je kupujte dál vy "manažeři" a dělejte si ostudu.
0/0
17.7.2002 14:21

v.ba@post.cz

Re: Nechápu...Petra
A jel jsi už ve všech těchto modelech??? Zkus mi říct, co Superbu chybí??? Moji obchodní partneři jsou také z Německa a umí narozdíl od tvých počítat a ví, že dostanou VW kvalitu o 3000 EUR levněji. A to je i v Německu sakra důvod.... jestli opravdu jednáš s němci, tak víš, že chtějí především kvalitu za co nejpřijatelnější cenu.
0/0
17.7.2002 15:22

Lemmy

Re: Nechápu...
Když má německej manažer Mercedes, francouzskej Renaulta a švédskej Volvo, nevym proč by se českej měl stydět za Škodovku. Nevim, v jakym oboru podnikáš, ale řekl bych, že ve většině slušnejch oborů se Němcum člověk nevyrovná tim, že si koupí Bávo nebo Meďáka, ale spíš tim, jestli nabízí kvalitní zboží, služby, jestli dobře a efektivně řídí svoji firmu, jestli je schopnej dostát svejm závazkum. Samozřejmě k tomu všemu musí vykazovat určitý vnější znaky kredibility (dochvilnost, oblékání, znalost jazyků, úroveň vystupování...). Jsem si na 100% jistej, že pokud splňuje tohle všechno, tak bude i se Superbem akceptovanej dobře. Naopak když se bude chovat jako buran a jeho firma bude fungovat jako slibotechna, tak mu ani S-klasse moc nepomůže. Mimochodem - pokud si hraješ na takovýho supermanažera, kreýmu je Superb málo, pak věz, že skutečný bossové lítaj business classem (pokud nemají svůj business jet) a na letišti na ně čeká limo se šoférem :o))))
0/0
17.7.2002 15:46

radek veselý

Re: Nechápu...
Ja si myslím, že Petr nejspíš ve skutečnosti jezdí ráno sockou do Kolbenky a tyhle jeho kecy jsou spíš zbožná přání. Jeho názor, že člověk se posuzuje v business komunite podle auta je dost naivní a patří do éry fialových sak a bílých ponožek v mokasínách... Superb je fakt super a poměr výkonu k ceně je vynikající!
 
0/0
23.7.2002 14:11

pro Karla
Karle, dovolil bych si upřesnit několik tvých poznatků. Míra prohoření směsi okrom systému sání a časování sacích ventilů závisí nejvíce na prosté geometrii spalovacího postoru - tj. zdihu a vrtání válce. Nejméně účinné spalování je u vysokootáčkových motorů s krátkým zvihem. Naopak nejúčinnější je spalování nejpomalejší - ve spalovacím prostoru dlouhého zvihu, což se projevuje vysokým krutivým momentem. Velikost spalovacího prostoru nemá s kvalitou prohoření nic co společného. Nejvyšší litrové výkonosti (účinnosti) v důsledku perfektního proprášení paliva nabízejí miniaturní vysokootáčkové motory, a podobně nejlepší prohoření směsi nabízejí veliké kubatury s mimřádně pomalým během - tedy důkladným a úplným spalováním a vysokou trvanlivostí celého agregátu. Podobně funguje i využití počtu ventilů a způsobu jejich činnosti - nízkootáčkové motory fungují nejlépe s menším počtem ventilů narozdíl od vysokootáčkových. Pochybuji, že by bylo rozumné vytáčen malý a lichý počet válců (3-válec) příliš vysoko už kvůli nerovnosti sil působících v odpovídající geomertií spalovacího cyklu na klikovou hřídel. Chci tím říct že 6 nebo 9 ventilů je u tříválce zcela v pohodě. Jinak zatímco šestiválce BMW (výhradně řadové) 2 vyvažovací hřídele opravdu mají, třívalec 1.2 6V si může energeticky dovolit pouze ,pokud se nemýlím, leda tak 2 tzv. vyvažovací protizávaží. Pro srovnání motor Duratec 24V 3.0 pro Mondeo ST220 jich má (teď se drž) 12 !! - a to proto, že je to vidlicový šestiválec, nikoli řadový, kde je zapotřebí kompenzovat vibrace obou řad trojic válců pracujících v sevření relativně ostrého úhlu 60ti stupňů.
0/0
16.7.2002 17:32

Karel

Re: pro Karla
Nejsem vzděláním strojař, ani doma v garáži nevyvíjím nové motory, takže jsem odkázaný na to co si přečtu a o těchto souvislostech teda vycházejí poměrně protichůdné informace, takže nekompromisní tvrzení, že nadčtvercové motory mají nejvyšší účinnost a zvýšený točivý moment beru s rezervou. Nej, nej litrový motor současnosti 1SF-FE L4 z Yarise je čtyřválcový, šestnáctiventilový a mírně PODČTVERCOVÝ: vrtání x zdvih 69,0 x 66,7. Nej, nej přeplňovaný diesel s přímým vstřikem paliva, čtyřválcový od PSA/Ford je téměř přesně čtvercový: 76,0 x 76,5. Připouštím, že ve VW při vývoji tříválcového motoru nemysleli ani zdaleka jen na energetickou a exhalační účinnost, ale především na stlačování výrobních nákladů, ale takto se zkrátka prezentují (také 1,2 a 1,4 TDi).
Pokud jde o vyvažovací hřídele, tak motor 1,2 má pouze jeden protiběžný, ozubenými koly poháněný vyvažovací hřídel a ne dva, jak jsem uváděl, to je prostě fakt, stejně jako to, že motor má dvě varianty: 6v a 12v. Čtyřventilová technika má svoje opdostatnění i u malolitrážních motorů a pokud se nepoužívá, pak je to z ekonomických důvodů. Jinak nový motor 1,2 je údajně zavěšen v jakémsi "hydraulickém lůžku", aby se maximálně kompenzoval tříválcový handicap.
0/0
18.7.2002 1:09

bradley

Octavia versus Passat ?
To je snad nějaká ptákovina umístit OCTAVII do stejné skupiny jako PASSAT nebo MONDEO? Proč rovnou nesrovnávat FABII JUNIOR s ROLLS&ROYCE, pak by její vítězství bylo ještě bombastičtější.
0/0
16.7.2002 11:38

Karel

A co Fabia 1,2 ?
Těší mě, že se tu píše o autech, která si v životě nekoupím - leda jako totální ojetinu, ale to, že Fabia je konečně nabízena s tříválcovým motorem 1,2 litru není asi pro auto.idnes zajímavá informace. Stejně jako to, že tento motor byl vyvinut ve Škodovce, ale prozatím je vyráběn v Saské Kamenici v bývalé NDR. Konstrukce motoru vychází z poznatku, že k ideálnímu prohoření paliva dochází ve spalovacím prostoru o objemu cca 400 ccm. Kvůli celkové litráži motoru se omezil počet válců na 3 a aby chod motoru byl hladký, přidaly se dvě vyvažovací hřídele (to už je pomalu jako u BMW). Zklamáním je ovšem šestiventilová hlava, dvanáctiventilová se zatím dodává jen do VW Polo. Jinak VW už pro tento motor má připraven také systém přímého vstřikování paliva, ale toho se ve Škodovce asi hned tak nedočkáme...
0/0
16.7.2002 8:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.