Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zapojte se do diskuze: JAKÁ JE FABIA PO LETECH??

Škoda Fabia je nejprodávanějším autem v České republice. Dostává se do poločasu svého výrobního cyklu. Zapojte se do chatu, kde se vás ptáme:
Povedlo se toto auto? Jaké s ním máte zkušenosti? Vyhovuje typické české rodině? V čem je lepší a horší než felicia? Proč byste si ji koupili nebo nekoupili?
Chatujte u článku!!!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peněz!!!

!!!škoda
utrácet za tak hnusné auto, jakým fabie bezesporu je, je škoda peněz. Celá škodovácká produkce je předražená, nevybavená, drahé náhr. díly, drahé servisní úkony, velký počet servisních úkonů.  Ne,  nejsem  takový   NDRácký vlastenec, abyxch koupí Š tahal mateřskou VW z krize.
0/0
3.3.2005 12:06

peněz!!!

!!!škoda
utrácet za tak hnusné auto, jakým fabie bezesporu je, je škoda peněz. Celá škodovácká produkce je předražená, nevybavená, drahé náhr. díly, drahé servisní úkony, velký počet servisních úkonů.  Ne,  nejsem  takový   NDRácký vlastenec, abyxch koupí Š tahal mateřskou VW z krize.
0/0
3.3.2005 12:03

---

spartánské verze
Jen  takový  postřeh:  na  náš  trh  se  Fabie  dodávají  v  základní  verzi  pěkně  očesané  -  snad jen  jediný  airbag,  a  to u  řidiče.  Chcete-li  něco  méně  spartánského,  musíte  tvrdě  přitlačit.  Pokud  se  však  podíváte,  co  dodává škodovka  ve  standartu,  tedy  do  těch  nejméně  vybavených  Fábií,  diviĺi  byste  se:  4  airbagy,  ABS  atd.  A   to  pak  ještě  Mladá  Boleslav  skučí,  jak  na  západě  prodává  dráže  a  jak  u  nás  levně.  S  tou  výbavou  pro  Západ  to i  u  nás  stojí  nekřesťabské  peníze.  Ale  jakou  mají  koupěschopnost  na  Západě  a  jakou  u  nás?  Takže  škodovka  jde  na  Západě   na  odbyt  asi  hlavně  díky  cenové  podbízivosti.  Proč  se  tedy  nepodbízí  i  u  nás?   Jestli  místo  330  tisíc  se  prodává  za  325  tisíc,  tak  to  není  žádná  sláva ...
0/0
10.1.2003 13:00

---

spartánské verze - dovysvětlení
Nevyjádřil  jsem  se  zcela  jednoznačně  -  aby  bylo  jasno,  upřesňuji:  Jak  škodovka  dodává  ve  standartu  do  těch  "nejméně  na  Západě  vybavených"  fábií  4 x airbag, ABS atd.  -  tak  to  se  týká  jen  exportu  na  Západ  a  další  vyspělé  kapitelistické  ciziny!  Tam  by  si  totiž  základní verzi,  která  se  prodává  u  nás  tak  očesaná,  nikdo  nekoupil.  A  dodávat  lepší  výbavu  na přání  za  příplatek  by  se  taky  nikdo  neodvážil,  protože  pak  by   konečná   cena  byla  na  úrovni  jiných  značek,  které  tam  už  mají  letité  jméno  a  nepotřebují  se  cenově  podbízet.
0/0
13.1.2003 9:23

Diplomat

Nadavejte si jak chcete, ja jsem spokojeny
Na jare jsem do rodiny pořídil Fabii Sedan a stejně jako tehdy, i teď po cca 20 000 km jsem s tou koupí velmi spokojený. Chtěl jsem do 330 litrů auto, které bude ideální pro manželku - nové, bezpečné a současně schopné uvézt i někoho na zadních sedadlech. Protože ať už si plánujete co chcete, i když jste jen dva nebo to kupujute jako druhé auto do rodiny, stejně si vám čas od času někdo dozadu sedne. A pak se láme chleba. Pak se prostě ukáže, že Fabia Sedan je mnohem větší než třeba Peugeot 206, o Fiestě nebo jiných autech v té třídě ani nemluvě. A i kdybych zapomněl na tenhle argument, tak mi stejně všechno pořád mluví pro Fabii. Za 330 litrů bylo auto s 2x airbagy, překvapivě pružným 50 kW motorem, 438 l kufrem, DO, rádiem, metalízou atd. atd. Když se kouknete do ceníku Peugeotu, tak za stejnou cenu bych měl 1. jen třídvéřový 206 Style, kdybych chtěl pětidveře, tak bych se musel spokojit se slabým 1.1 motorem, což neexistuje, 2. za tu cenu bych u 1.4 motoru neměl ani metalický lak, ani rádio, o dalších věcech nemluvě! A to ani nechci opakovat starou známou věc, že 206 je jen pěkná krabička, ale podvozkem za Fabií zaostává o jednu dvě generace. Takže poměr cena/výkon jasně hovořil pro Fabii, ne pro Peugeot. Další věc, co se nabízela, byl Renault Thalia. OK, ten je opravdu při stejné výbavě o trochu levnější - a každý, kdo tomu rozumí, ví proč. Montované v Turecku, designérský zločin, podvozek nic moc, bezpečnost mnohem nižší než u Fabie... prostě škodovka je tu zaslouženě dražší, ten levnější produkt ať si koupí kdo chce, ale já nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. Se škodou máme za 20 tisíc kilometrů 0 závad, setkali jsme se s dokonalým přístupem v autosalonu i servisu na garanční prohlídce (jsem z malého města u Prahy), naprostá pohoda. I proto teď pro sebe pořizuju Superb. Ve světlé kůži, Comfort s nějakými extras a s 142 kW 2.8 šestiválcem, což je nejkultivovanější motor koncernu VW... Celé to vyjde na 1,1. Ukažte mi prosím nějakou jinou prostornou a bezpečnou limuzínu v téhle klase, kde budu mít takový motor za tuhle cenu, a já vám budu moc vděčný.
0/0
15.10.2002 14:45

Roman

Re: Nadavejte si jak chcete, ja jsem spokojeny
Ta koupě Superbu 2,8 ... no nevím, to už snad raději T34
0/0
27.11.2002 22:26

---

konec vodníků (fábií) v Čechách
Škodovka oznámila, že uvažuje o ukončení výroby fábií ve Vrchlabí. Domnívám se, že je již rozhodnuto.  Tak  nepodařené  automobily  zkrátka  na odbyt jít nemohou!  Nebude  brzy  na  řadě  mateřský  závod  v  Boleslavi?  Či  aspoň  nějaký   velký facelift  vnitřku  i  vnějšku  či  ceny?  Vždyť  ve  vyspělých  státech  se  též  prodává  ve  srovnání  s  vyspělou  zahraniční  konkurencí  značně  pod  cenou!  Jak  se  nechali  slyšet  generálové  z  VW,  Škodovka  je  řazena  do  konzervativních  značek  a  také,  že  na  trhu  má  místo  vedle  Hyundaie  (nebo  tak  nějak  -  prostě  asijskou  podbízivou  produkcí).  Tím  snad  řekli  vše  a  není  třeba  diskutovat  o  nějaké další  světovosti Škody.
Cenu Škodovky je nutné přizpůsobit ne kurzu koruny, ale kupní síle. Jestliže si v Německu koupí  fabii  za 7,5 platů a u nás  za  20  platů  -  ale  u  nás  nesmí  občan  žrát, bydlet, topit, léčit se, atd. - viz:  http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid
Ještě ke stížnostem  Škodovky  na kurz koruny a ztrátám při vývozu: Škodovky jsou z velké části montovány z dovezených komponentů, takže silná koruna by se měla v tomto případě projevit a tato auta by měla stát méně, než stojí  (a to hlavně na tuzemském trhu, v cizině se již pod cenou prodávají dlouho - jak uvádím výše!). Vždyť i řada  prodejců zahraničních značek musela reagovat snížením finálních cen!  Takže  tvrzení o ztrátách  z  vývozu  jsou  určena jen  pro opravdové hlupáky, normální člověk na to nemůže naletět! Nyní dokonce prosákla informace, že i přes značný pokles prodeje Škodovka dosáhla 3 x  většího zisku než v jiných,  daleko  příznivějších    obdobích!  To je výsměch  A  jak  je vše rozporuplné...
Co drží zatím Škodovku nad vodou, jsou  zastárlé Octávie  a Superblby, ve  kterých podnikatelé ráno tahají mouku na knedlíky   a  čerstvé pečivo z koloniálů  do svých vývařoven  a  o  víkendu  sekačky  na  své  anglické  trávníky.  Prostě užitkový vůz pro exhibicionisty. Už vidím, jak by do takovéto značky usedl nějaký nadutý manager či vládní činitel. Ha ha ha ...
0/0
19.9.2002 10:13

...

fuj
Fabie  je  fuj tajbl
0/0
4.9.2002 9:42

Martin

Re:
Design je doopravdy na blití!!
0/0
31.10.2003 14:04

x.x.

FUJ
Fuj a hnus je ta fabia. Kupují si ji jen omezenci, co nedohlédnou dál. Jsou k mání lepší vozy, lépe vybavené a za méně peněz. O superblbu nemluvě ...
0/0
28.8.2002 0:40

Mirek

Docela zajímavá diskuze, ale mám problém. Poslední příspěvek je dle nadpisu ze 6.8.2002 (počet příspěvků 253), ale já mám na počítači poslední z 28.7.2002 a dál se nemůžu dostat. Poraďte, jak se prokousat dál. Díky Mirek
0/0
8.8.2002 8:32

taky Mirek

Re: 6.8. příspěvek
Taky se dostanu jen na 28.7... Někdy se ale stává, že datum posledního příspěvku se netýká přímo příspěvku, ale reakce na nějaký (třeba i starší) příspěvek.  Takže  příspěvek s "čerstvým" datumem najdete kdesi hluboko v článcích, které už ani nemusí být na aktuální stránce,  musíte  si  tedy kliknout na starší články.  Tam někde pak najdete "čerstvý" datum.
Jinak fabie opravdu nic moc - za hodně peněz málo muziky. Na to, jak škodovka brečí, že je špatný kurz koruny, by škodovky musely jít rapidně s cenami na tuzemském trhu dolů, protože škodovky jsou montovány hlavně z dovezených dílů. A nedávná zpráva, že i při propadu výroby či prodeje škodovka udělala 3 x větší zisk než za minulé období ...?  Škoda cpát škodovce (vlastně soudruhům z N.D.R.) tolik peněz za takové trabanty, aby mohli záplatovat propad výroby v N.D.R.
0/0
28.8.2002 0:50

Jan

zalite auto
Proc jsem volil zalite auto ? Neboť dneska si na autě nic neuděláte. Motor je zalitý do plastu, oprava svépomocí nemožná. Jezdím se Š130 a jsem namíru spokojen, vše si opravím. No řekněte, kdo si dneska vyměním sám olej např. u Fabie ? Zřejmě nikdo, protože na něj bude počítač řvát ať zajede do servisu a tam vypazne 500 za to, že nějakej týpek ho připojí k na zásuvku spravujícího počítače.
0/0
28.7.2002 9:07

yxž

Re: zalite auto
kdyby jen 500 ...
0/0
4.9.2002 9:45

FiL

Re: zalite auto
Takovýma sračkama jako 130-120-105 jezdí jenom chudáci (bez urážky), kteří se nezmůžou na lepší auto. A to, že si člověk "udělá" všechno sám - tak to je taky dost dobrej komoušskej přežitek. Servisy jsou od toho, aby si tam lidi nechávali opravovat auta, stejně tak jako malíři pokojů (proč si nechat vymalovat-vždyť to zvládnu sám), instalatéři atd. Přeji si, aby takových lidí, co nemají na lepší auto ubývalo, ty staré kraksny už konečně skončily, tam kde patří=na smetišti.
0/0
15.10.2002 0:05

Roman

Re: Re: zalite auto
... ja říkám: "Kecy starých fotrů"
0/0
27.11.2002 22:30

STEJSKAL

Re: zalite auto
Nevim, jestli jste někdy viděl motor moderního vozu. Je sice zaplastovan, ale dva tři šroubky a plasty jsou dole a můžete se v tom dle libosti vrtat jak chcete. Ikdyž toho spíš víc pokazíte.
0/0
23.12.2002 16:07

Josef

Nové auto se nevyplatí
Již jsem to počítal mockrát. Nechci jezdit 10 let v jednom autě, takže po dvou max. 3 letech chci jiné. V případě nových aut to nemá smysl, neboť částka, kterou za tu dobu ztratíte je třeba 60%, takže auto za 550 tisíc koupíte za tři roky za 180 tisíc. Fabii bych nechtěl z důvodů velmi ošklivého vnitřního designu a malého prostoru, Octávku také ne (design hrozný a cena ojetého vozu příšerná). Poruchy má každé auto a záleží na štěstí. Pravdou je že Mazda je na tom asi nejlépe v bezporuchovosti. Pokud někdo namítne, že ojetá Škoda si drží ceny, pak jsme v celém světě raritou a není to kvalitou auta, ale tím, že velká část Čechů žije stále v roce 1980 za velkou železnou oponou. Nevidí totiž, že 4 hodiny jizdy z Prahy směrem na západ stojí 3 roky stará škodovka pár tisíc EUR. Posudte sami - tohle je auto za 180.000,- model 1999, které jsem koupil před 3 měsíci a srovnejte si to v hlavě sami: http://www.fiat.cz/fiat.cz/vorrei/showroom/mareaweekend/default.htm
0/0
27.7.2002 10:35

Ecku

cena fabie
Myslim si, že cena fabie je naprosto odpovídající, ti z vás co žehrají, že cena fabie je neuměrně a oproti feldě příliš vysoká, si musí uvědomit, že felicie byla jenom přeplechovanej favorit, kdyžto fabie je fungl nové auto na moderním základu.
0/0
26.7.2002 17:38

Petr

Re: cena fabie
Vážený kolego. Tvé IQ má výši tykve. Nikdo nesrovnává cenu Fabie a Felicie. Srovnáváme ceny srovnatelného. Tudíž, Fabii nelze s ničím srovnávat, protože není adekvátní srovnávací element. Vlastně ano nedávno jsem viděl "novou" Ladu. Takže kolego, hovoříme o autech a ne o pokusech o auto
0/0
11.10.2002 8:02

George

Fabka??
To spunt :Tak tak.Fabka junior mi přijde jako Škoda 100.Stejně místa, stejnej motor, jen ta cena.Stovka stávala co já vim 38.000,-Kčs co ž v té době bývalo 10 měs platů.Fabka junior tedy za 230 000Kč což 15333 měs platů.To bych si rači tu stovku vyvoněl.Když do ní nasypu 50 tisíc tak to bude kára jak víno.Takže než do fabie to si radši koupim nějaké ojeté cizí auto.Třeba takovej Ford Scorpio se dá slušnej sehnat za 150 000, a je to rok 1998.Servis je za stejný peníze, ale to pohodlí a místo se srovnat nedá.
0/0
26.7.2002 9:27

slycosch

Re: Fabka??
tak to se teda kamo pletes v dobe kdy Skoda 100 stala 38.000 tisic byla prumerna mzda pouhych cca. 2100 cisteho. tj. tedy 18 platu. dnes je prumerna mzda asi 15 500 tj. 15 platů na novou Fabii za 230.000
0/0
29.7.2002 14:33

§

15 500 čistého?
Nesmíte veřit všemu, co se napíše. Kdo v této republice dosáhne na 15 500  čistého?  Ne  všichni  jsme  ODSáci či známí a příbuzní soudruhů  Vašků H., K.  a  podobných  "demokratů" ...
Rozdíl je také v tom, že za socialismu šla na živobytí z těch 2 100  daleko  menší  část  než  jde  dnes  z těch  údajných  15 500!  Dnes  na  živobytí  padne  daleko větší část platu, i když různé průzkumy  zadané  ODS lžou něco jiného. Tuším,  že někde na Internetu  (možná je to i v  této diskuzi, ale v jiném tématu*) se uvádí,  že Němec si na Fabii   (do  Německa  se  ale dodává    lépe  vybavená  a s dražšími  motory)  vydělá  za  7,5  platu,  ale  Čech  za  20 !!!  Ale  opět  v  průměru,  takže  v  praxi  to bude  za  40  !  A  až  po  těch  40ti  letech  na  ni  ušetří,  už  obdobné  Škoda  auto  nebude  stát  250 000,   ale    2 500 000!!!  A  tak  to  může  jítz  stále  dokola ...
* diskuze  je  na: http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid  -  název  článku:  Čech  si  koupí  Fabii  za  20  platů,  Němec  za  7,5 ...  dá  se  ten  článek  vyhledat  i  podle  slov  v  tomto  nadpisu    -  pochází  z  12.3.2002  14:37:36.
0/0
29.7.2002 21:21

IQ

Re: 15 500 čistého?
Á, pán je trochu demagog. Pokud by mi melo trvat 40 let nasporit 230.000, tak bych musel sporit mesicne 230.000 / 40*12 = cca 480 Kc mesicne. Pokud jsem takova socka, ze mesicne neumim nasporit ani petikilo, tak holt nesmim chtit nove auto, vime?
0/0
9.12.2002 18:05

IQ

pro IQ vysoké tykve
ty demagogu, uvědom si, jak jsou u nás vysoké životní náklady a kolik si lidi vydělají v praxi. Průměrných 15 500 CZK - na to řada lidí vůbec nedosáhne. Já vím, že jsme pro Evropu póvl, ale zato snad může sKlaus, Dlou´hý a jim podobní výprodejci čs. hodnot. Pro řadu lidí dělá problém měsíčně uškudlit pětistovku, pro pár vyvolených není problém pustit za noc v bordelu, kasinu atp. roční mzdu těch vykořisťovanejch chudáků dělníků, THP ap.. Kdyby nebylo nás blbců dole, asi by si těžko ODS tak vyhazovala z kopýtka.
0/0
9.12.2002 22:29

uzivatel

Re: Re: Fabka??
Souhlasím, jen se divim, ze somrak ktery si nedokaze vydelat prumernou mzdu si vubec kupuje auto a plete se do konstruktivni diskuze. Proc si kupuje "fantasticky bourak" X let stary a pak stejne ani nemuze mít na benzin? Beru prispevky, ktere jsou jako vymena zkusenosti a upozorneni na zavady ktere se vyskytnou za provozu. Zakomplexovanci ktery nemaji na nove auto a tak prskaj jedovatou slinu budou mit jednou taky prostor, aby se mohli chlubit a trumfovat navzajem. Jsou to naprosti psychopatia nebezpecny na silnici.Aby se predvedli co maji par korun tak predjedou v nejnemoznejsim miste a navic ani nevidi co jim lita z vyfuku,jak chudak motor stravuje olej a sam sebe. Vubec nejhorsi je, kdyz jim neco uplne odpadne /vetsinou prave vyfuk/, to se stalo jednou "fantastickymu bouraku" prede mnou a muzu rict, ze sem opravdu nemel do smichu.
0/0
30.7.2002 15:08

MPCH

Re: Re: Re: Fabka??
Milý Uživateli, Ty jsi ale nafoukanej... (Nejsi náhodou taky - Tvými slovy - "somrák", když nemáš na pořádný auto a kupuješ Škodovku?)
0/0
31.7.2002 15:18

uzivatel

Re: Re: Re: Re: Fabka??
Na cesty do prace je to idealni auto.
0/0
1.8.2002 11:34

MPCH

Re: Re: Re: Re: Re: Fabka??
Jo, to asi jo.
0/0
1.8.2002 14:54

Fajtl

Re: Re: Re: Fabka??
Souhlasim, take mne zajimaji jen prispevky lidi, kteri o tom neco vedi nebo maji zkusenosti a jsou ochotni se o ne podelit.Nezajimaji mne hospodske kecy lidi, kteri v tom asi nikdy nesedeli, ale delaji moc chytre a pri tom styl jejich psani prozrazuje nizkou inteligenci.
0/0
15.10.2002 10:38

Brucoun

Re: Re: Fabka??
Clovece, ty budes asi z Praglu, kdyz mas takove nazory. Kdyz ma stredoskolska ucitelka po 20letech praxe 15hrubeho. Pokud je v rodine mesicne 30tis. Rodina ma 4cĺeny ve veku nad 20let, tak jsou jejich naklady tak velke, ze nasetrit na nove auto, potazmo na tak male a drahe auto, je temer na 99,9 procent nemozne.
0/0
2.8.2002 21:58

Q

Re: Re: Fabka??
Průměrná mzda se udává jako hrubá. 15100 Kč hrubého. Přeji pěkný den.
0/0
15.10.2002 6:21

REPUS EIBAF

0/0
25.7.2002 19:08

Spunt

Fabia=za hodně peněz málo muziky
Už nějaký pátek medituju nad tím jaké si za své uškudlené peníze koupím auto. Jako správný patriot jsem chtěl jít do Fabie, ale po seznámení s cenou a výbavou jsem od toho upustil. Za absolutní omyl Škody považuju Juniora, s černým blatníkem, jsem nic odpornějšího za 230 000Kč ještě neviděl, taková ohyzda by měla být tak za 170 a základní verze Fabie by měla být za 210 tisíc, taky kufr nic moc, je spíš srovnatelný s malými vozy, jako Jarys, nebo Opel Agila a přitom je posezení v těchhle vozech daleko příjemnější.
0/0
24.7.2002 16:33

kutil

Divný přístup továrny a Škada a.s. ke svým spoluobčanům.
Nemohu se ubránit pocitu, že Fábia již není vůbec český vůz a je to jen snaha VW získat nové trhy v ČR a snaha zblnout Čechy, že kupují český vůz. Fabia totiž již není ani lidový vůz (tak jak byla skvělá Felicia) ani výrobek, který by česká firma prodávala Čechům (tak jak to dělá např. Renault a PSA ve Francii) - s pořádnou slevou a podporou národních výrobků a dokonce není vůz odpovídající ceně.
Bohužel stále mnoho Čechů a českých firem si myslí, že koupí Fabie nebo Oktávie kupují český vůz.
Vzhledem k tomu, že ostatní prodejci musí zaplatit dovozní clo, je cena Fabie neuvěřitelně vysoká a neopovídá kvalitám vozu.
Proto si myslím, že kupovat Fábii v dnešní době nemá cenu, neboť existuje plno jiných vozů (s odpovídajícím vybavením) ve stejné třídě za lepší cenu.
0/0
24.7.2002 15:50

Jindra

Re: Divný přístup továrny a Škada a.s. ke svým spoluobčanům.
U Škody platí jedna zásada - auto za dobrou cenu koupíte jedině v AKCI. A je jedno, jestli je to v rámci akčních nabídek (jaro, zima apod), nebo tehdy, když je ohlášen nový model a Škoda dodává dobrou výbavu za slušnou cenu.
Ale z druhé strany - pojistka za slušnější peníze, dobrá cena při prodeji ojetého vozu, servis pomalu v každé vesnici, a hlavně dobré parametry moderního vozu, no nekupte to
0/0
24.7.2002 16:08

clo

Re: Divný přístup továrny a Škada a.s. ke svým spoluobčanům.
Pri dovozu aut z EU se zadne clo neplati !!!
0/0
30.7.2002 15:29

jara

drnčení v motoru
Nevíte někdo, jak bych se mohl zbavit hlasitého rezonančního drnčení v motoru SDI při určitých otáčkách? Několik oprav včetně záručních nic nevyřešilo.
0/0
24.7.2002 15:48

Jindra

Nejlépe vyzkoušet
Doporučuji všem, kteří "hoří" pro Fabie, aby si vyzkoušeli i jiná moderní auta - např. Toyotu Yaris. Za rok provozu - ani jedna závada, s litrovým motorem (16 ventilů) je výrazně živější než Fabia 1,4 50kw a místa vevnitř je asi také trochu více. A servis je potřeba jen na servisní prohlídku. 
 
0/0
24.7.2002 15:33

rup

Re: Nejlépe vyzkoušet
Sice pro Fabii vysloveně "nehořím" a Yaris je určitě velmi dobré auto, ale ... Za první rok provozu jsem na Fabii také neměl jedinou závadu (je ale faktem, že v roce následujícím už 2), místa v interiéru je podle mě ve Fabii malinko víc a má i trochu větší kufr. Tedy aspoň pokud si dobře vzpomínám na výsledky porovnávání, která jsem prováděl před 2 lety, kdy jsem se rozhodoval, co si pořídím. A i cenově byl Yaris v podobné výbavě přece jen znatelně výš. Jak je to ale dnes jsem nezkoumal. Nicméně je pravdou, že motoricky Yaris výrazně vede.
0/0
24.7.2002 16:36

bob

Re: Nejlépe vyzkoušet
Jo Yaris. Pěkný, tichý a živý. Svezl jsem se s ním a musím uznat,že jako ženské auto do města je super. I na ježdění do práce bych ho bral. Ale na dálnici po překročení 100 km/h ztrácí dech a díky krátkému rozvoru se chová poněkud nejistě. Navíc pro čtyřčlennou rodinu, jako rodinný vůz, se s Fabií nedá srovnávat. Zavazadelník má o pětinu menší, sice s možností zvětšení, ale po posunutí zadního sedadla dopředu se vzadu usedí maximálně šestileté dítě. A pořizovací cena 295 tisíc za třídveřové auto je také o cca 30 tisíc vyšší než u Fabie classic 1,4 MPI.
0/0
11.10.2002 6:33

rup

Fabia 1.4 50kW Comfort po roce a půl
Nejdřív bych chtěl ještě jednou připomenout důležitost bezpečnostních parametrů vozu. Při úvahách o tom, jestli koupit za stejné peníze lepší ojetinu nebo méně vybavené a výkonově slabší nové auto, by toto hledisko měl člověk určitě vzít v úvahu. Každý si sice v duchu říká, že jemu se přece nemůže nic stát a mnohem důležitější je pohodlí při jízdě a výkon, ale všichni víme, jak to dnes vypadá na našich silnicích. A Fabie je v tomto ohledu na tom velmi dobře.   Jezdím s ní od konce r. 2000 a tenkrát to podle mě byla v segmentu nových vozů této třídy nejlepší volba. Teď už je to možná jinak. Jsem s ní v podstatě spokojen, i když pár závad už se taky objevilo: 14000 km - vadný teploměr chladící kapaliny = oprava bratru za 2500,- Kč (měsíc po záruce, už jsem to platil ze svého), od 15000 - klepání od přední nápravy = vadné táhlo stabilizátoru (jak jsem vypozoroval velmi částá závada) na levé straně; kdypak asi odejde to pravé? Oprava za 1000,- Kč, ale prý to ničemu nevadí, tak zatím kudy jezdím, tudy klepu.  Jinak jsem si nechal udělat chip-tuning řídící jednotky (údajně mám teď 57 kW a  128 N.m) a je to fakt hodně znát. Zrychluje to teď mnohem líp než série a naopak s lehkou nohou mimo město to jede i za 4,5 l/100km, v Praze se do 7,5 l/100km obvykle taky vejdu.   Co mi ale hodně vadí je malý kufr (mám hatchback). Se svým relativně čerstvým na kočárku závislým potomkem je cesta Fabkou na 2 a více dnů mimo domov dost problém. Do kufru kočárek + 1 tašku a zbytek rozstrkaný po interiéru... To si ale pak člověk trochu koleduje, že ho při eventuálním prudkém brzdění omráčí balík plínek.... Takže motor (po úpravě), podvozek, řazení, brzdy = velká spokojenost; četnost závad = menší spokojenost; kufr = velmi malá spokojenost, ale dobře mi tak, měl jsem jít do kombíka. Jo, ten lak (zelenomodrá PETROL nemetalíza) fakt za moc nestojí, asi se vyplatí pořídit metalízu... Howgh
0/0
24.7.2002 15:19

Milan

Re: Fabia 1.4 50kW Comfort po roce a půl
Mily rupe, mam, resp. jsem mel stejny problem s tahlem stabilizatoru. Tato vada je vsak ze strany Skoda Auto, a.s. uznana jako vada vyrobni pro Fabie r.v. 2000, takze vse jde na kulanci, tj. na ucet vyrobniho zavodu. Mne by to jinak stalo 2.800 Kc. Jen se je na to treba zeptat, protoze servis to nerad priznava. Vzdy je lepsi to nechat zaplatit zakaznika, nez se o to prat s Boleslavi!!!
0/0
24.7.2002 18:22

rup

Re: Re: Fabia 1.4 50kW Comfort po roce a půl
Mily Milane, díky za radu. Už jsem to zkoušel ve svém servisu probrat, ale nechtějí se k tomu znát. Že od fabriky k této závadě žádné zvláštní pokyny nemají, takže pokud je auto již mimo záruku, platím já. Prozradíte mi, prosím, kontakt na servis, který Vám to uznal? Díky moc. Psal jsem i do fabriky, ale Ti mi odepsali přesně tak, jak jsem čekal. Že neznají přesnou diagnózu závady, takže nemohou potvrdit ani vyvrátit, že to jde za nima. Podle mě je to ale teď jednoznačně na tom servisu, jak se k tomu postaví.
0/0
25.7.2002 12:05

Milan

Re: Re: Re: Fabia 1.4 50kW Comfort po roce a půl
Rupe, servis je v tom vsem v podstate nevinne, ale samozrejme zalezi i na jejich ochote. Postup v mem pripade byl nasledujici: auto jsem nechal v servisu, kde provedli vymenu vadnych dilu. Pak mi zavolali kolik to bude stat, rekl jsem v poradku, ale obratem jsem zavolal do Boleslavi na cislo pece o zakazniky [nikoli tedy to bezplatne] a chtel jsem cloveka - technika - ktery ma na starost kulance, resp. rozhoduje o tom, co se uzna a co ne. Vysvetlil jsem mu ten problem a rekl jsem mu, ze proc neni mozne, aby se to stalo u auta, jehoz stari je 20 mesicu a ma najeto 25.000 km.[trochu malo na to, aby se to stalo].Uznal, ze je to nizky probeh [normalni je kolem 60.000 km kdz se to zacne projevovat] a ze kdyz uz nic tak by alespon material mel byt zadarmo [1500 Kc].Takze jsem jel do servisu a odmitl jsem to zaplatit [vse ve slusnosti, a to i ze strany servisu]a pozadal jsem je at zavolaji do Boleslavi. Stalo se tak a nakonec jsem nic naplatil. Nicmene jsem jim taktne naznacil,ze v pripade, ze by to neslo, pozadoval bych po Boleslavi prezkum a uhradu veskere prace, materialu a nakladu prislusnemu servisu misto mne, jelikoz se jedna o vadny material - nebo-li skrytou vadu. Je to trosku komplikovanejsi, ale je treba se prat a dle mych zkusenosti to jde zvladnout, bohuzel se to neda vse tak dobre napsat!!!Takze alespon takhle neco malo! Jinak Boleslav pokud chce, tak si vsechno vyzada a servis dostane plne zaplaceno, akorat servisu se nechce moc tahat o to s Boleslavi, jak jsem napsal - snazsi je kdyz to zaplati zakaznik - ale proc kdyz on za to nemuze????
0/0
25.7.2002 18:02

Driver

3 roky stara Fabka
No zrovna dneska zustala jedna fabka nepojizdna - zasekla rucni brzda (zadni pakny) to nasere kdyz potrebujete rychle odjet.
0/0
24.7.2002 15:18

bobik

Fabie
Mám Fabii 1,4 50kW, r.v. 2000 - výčet závad je následující: 5tiskm - výměna servořízení (v záruce), 10tiskm - výměna těsnění pod hlavou, olej prosakoval do chladici kapaliny (v záruce), 15tiskm - vrzající a skřípějící palubovka (v záruce),  Jak je vidět, během jednoho roku až přespříliš mnoho závad!!!!!!!!
 
0/0
24.7.2002 11:52

palo

Plná spokojnosť
 Mal som Fabiu Combi Elegance, 74 kW motor, klima atď., 1 mesiacov, kým ju neukradli. Musím povedať, že som s ňou bol maximálne spokojný, počas najazdených 17-tisíc kilometrov na nej nebola jediná chyba, priemerná spotreba 6,2 l. Jednoducho - v závislosti od toho, koľko mi vráti poisťovňa/leasingová spoločnosť, som rozhodnutý kúpiť si znova rovnaké auto.
0/0
24.7.2002 11:39

Koury

Re: Plná spokojnosť
Za 1 měsíc 17.000 km  ?!? To jste asi nemyslel vážně, že?!?
0/0
24.7.2002 11:53

palo

Re: Re: Plná spokojnosť
mala tam byť ešte jedna jednotka, čiže 11 mesiacov, sorry, ale množné číslo slova "mesiac" dáva tušiť, že nemlohlo ísť o "1" 
0/0
30.7.2002 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.