Diskuze

Zapojte se do diskuze: JAKÁ JE FABIA PO LETECH??

Škoda Fabia je nejprodávanějším autem v České republice. Dostává se do poločasu svého výrobního cyklu. Zapojte se do chatu, kde se vás ptáme:
Povedlo se toto auto? Jaké s ním máte zkušenosti? Vyhovuje typické české rodině? V čem je lepší a horší než felicia? Proč byste si ji koupili nebo nekoupili?
Chatujte u článku!!!
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

peněz!!!

3. 3. 2005 12:06
!!!škoda
utrácet za tak hnusné auto, jakým fabie bezesporu je, je škoda peněz. Celá škodovácká produkce je předražená, nevybavená, drahé náhr. díly, drahé servisní úkony, velký počet servisních úkonů.  Ne,  nejsem  takový   NDRácký vlastenec, abyxch koupí Š tahal mateřskou VW z krize.
0 0
možnosti

peněz!!!

3. 3. 2005 12:03
!!!škoda
utrácet za tak hnusné auto, jakým fabie bezesporu je, je škoda peněz. Celá škodovácká produkce je předražená, nevybavená, drahé náhr. díly, drahé servisní úkony, velký počet servisních úkonů.  Ne,  nejsem  takový   NDRácký vlastenec, abyxch koupí Š tahal mateřskou VW z krize.
0 0
možnosti

---

10. 1. 2003 13:00
spartánské verze
Jen  takový  postřeh:  na  náš  trh  se  Fabie  dodávají  v  základní  verzi  pěkně  očesané  -  snad jen  jediný  airbag,  a  to u  řidiče.  Chcete-li  něco  méně  spartánského,  musíte  tvrdě  přitlačit.  Pokud  se  však  podíváte,  co  dodává škodovka  ve  standartu,  tedy  do  těch  nejméně  vybavených  Fábií,  diviĺi  byste  se:  4  airbagy,  ABS  atd.  A   to  pak  ještě  Mladá  Boleslav  skučí,  jak  na  západě  prodává  dráže  a  jak  u  nás  levně.  S  tou  výbavou  pro  Západ  to i  u  nás  stojí  nekřesťabské  peníze.  Ale  jakou  mají  koupěschopnost  na  Západě  a  jakou  u  nás?  Takže  škodovka  jde  na  Západě   na  odbyt  asi  hlavně  díky  cenové  podbízivosti.  Proč  se  tedy  nepodbízí  i  u  nás?   Jestli  místo  330  tisíc  se  prodává  za  325  tisíc,  tak  to  není  žádná  sláva ...
0 0
možnosti

---

13. 1. 2003 9:23
spartánské verze - dovysvětlení
Nevyjádřil  jsem  se  zcela  jednoznačně  -  aby  bylo  jasno,  upřesňuji:  Jak  škodovka  dodává  ve  standartu  do  těch  "nejméně  na  Západě  vybavených"  fábií  4 x airbag, ABS atd.  -  tak  to  se  týká  jen  exportu  na  Západ  a  další  vyspělé  kapitelistické  ciziny!  Tam  by  si  totiž  základní verzi,  která  se  prodává  u  nás  tak  očesaná,  nikdo  nekoupil.  A  dodávat  lepší  výbavu  na přání  za  příplatek  by  se  taky  nikdo  neodvážil,  protože  pak  by   konečná   cena  byla  na  úrovni  jiných  značek,  které  tam  už  mají  letité  jméno  a  nepotřebují  se  cenově  podbízet.
0 0
možnosti

Diplomat

15. 10. 2002 14:45
Nadavejte si jak chcete, ja jsem spokojeny
Na jare jsem do rodiny pořídil Fabii Sedan a stejně jako tehdy, i teď po cca 20 000 km jsem s tou koupí velmi spokojený. Chtěl jsem do 330 litrů auto, které bude ideální pro manželku - nové, bezpečné a současně schopné uvézt i někoho na zadních sedadlech. Protože ať už si plánujete co chcete, i když jste jen dva nebo to kupujute jako druhé auto do rodiny, stejně si vám čas od času někdo dozadu sedne. A pak se láme chleba. Pak se prostě ukáže, že Fabia Sedan je mnohem větší než třeba Peugeot 206, o Fiestě nebo jiných autech v té třídě ani nemluvě. A i kdybych zapomněl na tenhle argument, tak mi stejně všechno pořád mluví pro Fabii. Za 330 litrů bylo auto s 2x airbagy, překvapivě pružným 50 kW motorem, 438 l kufrem, DO, rádiem, metalízou atd. atd. Když se kouknete do ceníku Peugeotu, tak za stejnou cenu bych měl 1. jen třídvéřový 206 Style, kdybych chtěl pětidveře, tak bych se musel spokojit se slabým 1.1 motorem, což neexistuje, 2. za tu cenu bych u 1.4 motoru neměl ani metalický lak, ani rádio, o dalších věcech nemluvě! A to ani nechci opakovat starou známou věc, že 206 je jen pěkná krabička, ale podvozkem za Fabií zaostává o jednu dvě generace. Takže poměr cena/výkon jasně hovořil pro Fabii, ne pro Peugeot. Další věc, co se nabízela, byl Renault Thalia. OK, ten je opravdu při stejné výbavě o trochu levnější - a každý, kdo tomu rozumí, ví proč. Montované v Turecku, designérský zločin, podvozek nic moc, bezpečnost mnohem nižší než u Fabie... prostě škodovka je tu zaslouženě dražší, ten levnější produkt ať si koupí kdo chce, ale já nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. Se škodou máme za 20 tisíc kilometrů 0 závad, setkali jsme se s dokonalým přístupem v autosalonu i servisu na garanční prohlídce (jsem z malého města u Prahy), naprostá pohoda. I proto teď pro sebe pořizuju Superb. Ve světlé kůži, Comfort s nějakými extras a s 142 kW 2.8 šestiválcem, což je nejkultivovanější motor koncernu VW... Celé to vyjde na 1,1. Ukažte mi prosím nějakou jinou prostornou a bezpečnou limuzínu v téhle klase, kde budu mít takový motor za tuhle cenu, a já vám budu moc vděčný.
0 0
možnosti

Roman

27. 11. 2002 22:26
Re: Nadavejte si jak chcete, ja jsem spokojeny
Ta koupě Superbu 2,8 ... no nevím, to už snad raději T34
0 0
možnosti

---

19. 9. 2002 10:13
konec vodníků (fábií) v Čechách
Škodovka oznámila, že uvažuje o ukončení výroby fábií ve Vrchlabí. Domnívám se, že je již rozhodnuto.  Tak  nepodařené  automobily  zkrátka  na odbyt jít nemohou!  Nebude  brzy  na  řadě  mateřský  závod  v  Boleslavi?  Či  aspoň  nějaký   velký facelift  vnitřku  i  vnějšku  či  ceny?  Vždyť  ve  vyspělých  státech  se  též  prodává  ve  srovnání  s  vyspělou  zahraniční  konkurencí  značně  pod  cenou!  Jak  se  nechali  slyšet  generálové  z  VW,  Škodovka  je  řazena  do  konzervativních  značek  a  také,  že  na  trhu  má  místo  vedle  Hyundaie  (nebo  tak  nějak  -  prostě  asijskou  podbízivou  produkcí).  Tím  snad  řekli  vše  a  není  třeba  diskutovat  o  nějaké další  světovosti Škody.
Cenu Škodovky je nutné přizpůsobit ne kurzu koruny, ale kupní síle. Jestliže si v Německu koupí  fabii  za 7,5 platů a u nás  za  20  platů  -  ale  u  nás  nesmí  občan  žrát, bydlet, topit, léčit se, atd. - viz:  http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid">http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid
Ještě ke stížnostem  Škodovky  na kurz koruny a ztrátám při vývozu: Škodovky jsou z velké části montovány z dovezených komponentů, takže silná koruna by se měla v tomto případě projevit a tato auta by měla stát méně, než stojí  (a to hlavně na tuzemském trhu, v cizině se již pod cenou prodávají dlouho - jak uvádím výše!). Vždyť i řada  prodejců zahraničních značek musela reagovat snížením finálních cen!  Takže  tvrzení o ztrátách  z  vývozu  jsou  určena jen  pro opravdové hlupáky, normální člověk na to nemůže naletět! Nyní dokonce prosákla informace, že i přes značný pokles prodeje Škodovka dosáhla 3 x  většího zisku než v jiných,  daleko  příznivějších    obdobích!  To je výsměch  A  jak  je vše rozporuplné...
Co drží zatím Škodovku nad vodou, jsou  zastárlé Octávie  a Superblby, ve  kterých podnikatelé ráno tahají mouku na knedlíky   a  čerstvé pečivo z koloniálů  do svých vývařoven  a  o  víkendu  sekačky  na  své  anglické  trávníky.  Prostě užitkový vůz pro exhibicionisty. Už vidím, jak by do takovéto značky usedl nějaký nadutý manager či vládní činitel. Ha ha ha ...
0 0
možnosti

...

4. 9. 2002 9:42
fuj
Fabie  je  fuj tajbl
0 0
možnosti

Martin

31. 10. 2003 14:04
Re:
Design je doopravdy na blití!!
0 0
možnosti

x.x.

28. 8. 2002 0:40
FUJ
Fuj a hnus je ta fabia. Kupují si ji jen omezenci, co nedohlédnou dál. Jsou k mání lepší vozy, lépe vybavené a za méně peněz. O superblbu nemluvě ...
0 0
možnosti

Mirek

8. 8. 2002 8:32
Docela zajímavá diskuze, ale mám problém. Poslední příspěvek je dle nadpisu ze 6.8.2002 (počet příspěvků 253), ale já mám na počítači poslední z 28.7.2002 a dál se nemůžu dostat. Poraďte, jak se prokousat dál. Díky Mirek
0 0
možnosti

taky Mirek

28. 8. 2002 0:50
Re: 6.8. příspěvek
Taky se dostanu jen na 28.7... Někdy se ale stává, že datum posledního příspěvku se netýká přímo příspěvku, ale reakce na nějaký (třeba i starší) příspěvek.  Takže  příspěvek s "čerstvým" datumem najdete kdesi hluboko v článcích, které už ani nemusí být na aktuální stránce,  musíte  si  tedy kliknout na starší články.  Tam někde pak najdete "čerstvý" datum.
Jinak fabie opravdu nic moc - za hodně peněz málo muziky. Na to, jak škodovka brečí, že je špatný kurz koruny, by škodovky musely jít rapidně s cenami na tuzemském trhu dolů, protože škodovky jsou montovány hlavně z dovezených dílů. A nedávná zpráva, že i při propadu výroby či prodeje škodovka udělala 3 x větší zisk než za minulé období ...?  Škoda cpát škodovce (vlastně soudruhům z N.D.R.) tolik peněz za takové trabanty, aby mohli záplatovat propad výroby v N.D.R.
0 0
možnosti

Jan

28. 7. 2002 9:07
zalite auto
Proc jsem volil zalite auto ? Neboť dneska si na autě nic neuděláte. Motor je zalitý do plastu, oprava svépomocí nemožná. Jezdím se Š130 a jsem namíru spokojen, vše si opravím. No řekněte, kdo si dneska vyměním sám olej např. u Fabie ? Zřejmě nikdo, protože na něj bude počítač řvát ať zajede do servisu a tam vypazne 500 za to, že nějakej týpek ho připojí k na zásuvku spravujícího počítače.
0 0
možnosti

yxž

4. 9. 2002 9:45
Re: zalite auto
kdyby jen 500 ...
0 0
možnosti

Josef

27. 7. 2002 10:35
Nové auto se nevyplatí
Již jsem to počítal mockrát. Nechci jezdit 10 let v jednom autě, takže po dvou max. 3 letech chci jiné. V případě nových aut to nemá smysl, neboť částka, kterou za tu dobu ztratíte je třeba 60%, takže auto za 550 tisíc koupíte za tři roky za 180 tisíc. Fabii bych nechtěl z důvodů velmi ošklivého vnitřního designu a malého prostoru, Octávku také ne (design hrozný a cena ojetého vozu příšerná). Poruchy má každé auto a záleží na štěstí. Pravdou je že Mazda je na tom asi nejlépe v bezporuchovosti. Pokud někdo namítne, že ojetá Škoda si drží ceny, pak jsme v celém světě raritou a není to kvalitou auta, ale tím, že velká část Čechů žije stále v roce 1980 za velkou železnou oponou. Nevidí totiž, že 4 hodiny jizdy z Prahy směrem na západ stojí 3 roky stará škodovka pár tisíc EUR. Posudte sami - tohle je auto za 180.000,- model 1999, které jsem koupil před 3 měsíci a srovnejte si to v hlavě sami: http://www.fiat.cz/fiat.cz/vorrei/showroom/mareaweekend/default.htm
0 0
možnosti