Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Napište svůj názor: jak testovat auta?

Redakce internetového magazínu o autech z rodiny iDNES chystá testování nejnovějších automobilů. Proto se vás - čtenářů ptáme:
Co čekáte od testování novinek? Co je pro vás nejdůležitější při testu auta? Na které parametry se máme zaměřit a s čím porovnávat?
Připište taky, o jakých automobilech byste si nejraději přečetli? K dispozici je buď chat nebo adresa auto@idnes.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

geroc

Testování
Přimlouval bych se tak kromě věcí které už tady byly vzneseny taky za hodnocení jízdy za deště. Např. jak rychle vám ventilátor vysuší opocená skla, jak velkou plochu vám setřou stěrače včetně zadního okna, obvzvlášť jak velký zůstane nestíraný pruh vlevo na předním okně. Nakolik se ušpiníte když po 200 km v dešti si půjdete pro nějakou věc do kufru a taky až půjdete znova nastoupit. Zda při otevření dveří na vás hned prší a pod. Taky bych hodnotil čistotu motorového prostoru a neposlední řadě i účinnost ostřikovačů světlometů. Déle bych se přimlouval za hodnocení nastupovaní a vystupování z auta jak na místo řidiče tak na místa spolujezdců a to osobami pokud možno různých postav i při vědomí toho že to bude subjektivní. Rovněž by bylo dobré pro hodnocení zavazadlového prosroru vytvořit určity soubor věci kterými by se pak hodnotila jeho skladnost.
0/0
6.8.2002 11:02

bradley

Testujte celý soubor služby
Moje doporučení se týká testování nejen samotného auta, ale celého souboru služeb, který si de facto pořizujete. Tento soubor začíná už třeba přístupem samotného prodejce a servisu, který je vám schopen nabídnout, pokračuje urovní příslušných opraven, jejich chování vůči uživateli atd..
0/0
5.8.2002 12:03

Alespon trochu kvalifikovany popis jizdnich vlastnosti,vykonu,apod.Staci si precist jedno cislo nektereho z ODBORNYCH motoristickych casopisu.
0/0
2.8.2002 20:31

Aleš Procháska

Chybí informace o pohodlí
V mnoha testech automobilů chybí informace o subjektivně vnímaném pohodlí řidiče a cestujících na zadních sedadlech, nebo nebývají podané srovnatelnou formou (co je víc - užasný, báječný nebo skvělý ?). Doporučuji doplnit test auta o názor tří osob: malého, průměrného a velkého vzrůstu (1%, 50% a 99% kvantil). Test pohodlí by se měl provádět v autě s nejlepší výbavou, protože dejme tomu užitek z automatického zatemnění zpětného zrcátka se snáze "odmyslí", než by si jej představil někdo, kdo takové zrcátko nikdy ve voze neměl. Aleš Procháska, Praha
0/0
2.8.2002 12:05

m

0/0
2.8.2002 12:03

rafaj

velikost postavy
Už v době, kdy testování prováděl Svět motorů se redaktoři (protože byli většinou dlouháni) při hodnocení interiéru zaměřovali jen na to jak složí své kosti do auta dlouzí řidiči a spolujezdci vzadu, ale prakticky nikdy jsem se nesetkal s tím jak jsou na tom lidé jako já -malé postavy. Na nás se pamatuje dost málo. Vertikálně stavitelná sedadla řidiče má jen málo aut a většinou za příplatek, jinak člověk musí podkládat zadek aby vůbec viděl ven a tím anatomie sedadel jde vniveč.
0/0
1.8.2002 11:08

Enzo

TEST
Nic konkretniho.Mohly by se ale testovat spis lepci autaky.-kdo ma cist sahodlouhy povidani treba o Yarisu???
0/0
31.7.2002 19:21

Thyronx

Samozrejme bezpecnost...cenu,uzitne hodnoty,servis,zivotnost.
Celni bocni a zadni naraz.Lide v autech i umiraji,zejmena ve Vasich Evropskych velikostech aut.Cena a co za ni dostanete.V USA je CD prehravac v aute jako zakladni vybava,stejne jako elektricke zamky,zamky na tlacitkovy kod,elektricka zrcatka,klimatizace,tonovana skla.Ostrikovace a sterace svetel a treba stresni okno,nikoliv.Pokud ma auto okna na klicku,nema CD,ani elektricka zrcatka,tak je zrejme urceno pro pujcovny aut,ktere se predhaneji v nejnizsich cenach za pujceni auta. Vybavte auta temito zakladnimi vybavenimi,dejte na ne porizovaci cenu,spotrebu,zivotnost karoserie na korozi,vykony motoru,odstupnovani prevodovek,zivotnost a servis.U "Crash Testu" pri urcite rychlosti.. rekneme 60km/hod i skody v Kc..a jestli se samovolne otevrely nejake dvere,zda se cestujici zranily teba o klicky ve spinaci skrince..Zkusebni jizdy na snehu i v parnem lete.Je dobre porovnavat.. co dostanu za urcitou sumu od Skodovky a co od jinych autovyrobcu.
0/0
30.7.2002 1:54

Robustní řidič

lidi mají různou postavu
Chybí mi parametr maximálních rozměrů řidiče, aby se veěel za volant a zavřel přední dveře. Zhruba u poloviny aut dveře nezavřu, protože i při sedadle úplně vzadu mi různá madla přirazí nohu na volant a přesto se dveře nezavřou anebo různé vyvýšeniny uprostřed palubní desky brání pravé noze dotýkat se plynu bez otlačeného kolena. Takže vyberte z redakce někoho robustního a ten ať si taky zkusí do vozu sednout. A zjistíte, že třeba do Renault Twingo se bez problému vejde a vozem Opel Vectra či Mercedes 190 neodjede.
P.S. Dtto testy bicyklů nebo lyží či jejich vázání. Už jste si zkusili koupit jízdní kolo, když jste řekli, že měříte skoro 2 metry a vážíte 150 kg? Všude odejdete pěšky anebo ujedete jen pár metrů.
0/0
29.7.2002 22:56

Ajvn

podstatne/nepodstatne
Jestli ma byt test k necemu, musi se drzet pouze meritelnych hodnoticich kriterii a kdyz uz se pokusi hodnotit neco subjektivnim pocitem, tak pouze jako doplnkovy nazor, nikoliv hodnotici kalkulovane kriterium. Dale se vyvarovat excesum, kdy lehce zmeritelne udaje se oboduji svete div se zcela opacne, nez by cisla nechavala tusit! Uz zde nekdo zminil, ze se muzete rozhlednout po testech jinych redakci a ustavu, kde se necha ziskat prehled o tom, co vsechno muze byt na vozu testovano. Dale byva castou chybou testovat z pozice jednoho typu zajemce o vuz, vuci jednomu stupni vybavy/dovybavy. Urcite neni problem pro kazdou tridu automobilu definovat minimalne 3 typy uzivatele, kteri ve voze pozaduji mit takovou a makovou vybavu, zatimco jinemu napr. staci samotny zaklad. Teprve vuci takto definovanemu typizovanemu zajemci je mozne srovnavat ceny konkurencnich vozu pri srovnavacim testu. Tim se pak odstrani podobne do oci bijici hovadiny, jako ze o 999 Kc lacinejsi auto z koncernu VW se tvari jako lepsi koupe v porovnani napr. s francouzskym, ktery ma za rozdilnych 999 Kc navic vybavu, za kterou by u VW musel zakaznik doplatit 70.000-100.000, atd. Nechci zde davat za vzor Francouze a konkr. Renault, ale napr. typicti 3 uzivatele odpovidajici vybavam Authentique (nenarocny uzivatel na vybavu, radio s kazetakem, 2 airbagy, mozna bez ABS), Dynamique (uzivatel majici sportovnejsi ambice - lita kola, sportovnejsi sedacky, 4 airbagy, ABS, drobne kozene doplnky jako volant, pal.pocitac, radio s CD atd.) a posledni Privilege (uzivatel cekajici maximum komfortu - aut.klimatizace, lita kola, kvalitni sedacky, 4 airbagy, ABS, pripadne ESP, pocitac, radio s CD, destove/svetelne senzory, atd) .... jsou to jen ukazky nastrelu, .. ostatne rada jinych automobilek ma velmi podobne koncipovane stupne vybav. Zaroven je zrejme, ze uzivatel se nelisi jen odlisnymi predstavami o mire komfortu sveho vozu, ale jsou rozdily i v potrebach toho ktereho. Jsou uzivatele, kteri potrebuji vozit pouze 1-2 osoby vc. sebe, jsou naproti tomu rodiny, kde je nutne pocitat s 2 + 2(deti) a vetsi naroky na kufr. Nekdo potrebuje auto vicemene pro cesty po meste, nekdo pro dalkove cesty, nekdo pro michany kombinovany provoz (mesto/dalnice/okrsky). Zda se to jako velmi slozita matice, tim spis, kdyz do ni zahrneme vic typu motoru? Nekdo samozrejme bude volit usporny diesel, nekdo pri pojisteni lacinejsi 1.2ojku, nekdo naopak zivejsi benzinak? Nemyslim .. protoze pro kazdou tridu vozu se necha vybrat rozumna podskupina z teto 3-dimensionalni matice. Nemluve o tom, ze kdyz bude test zameren napr. na nizkoobjemove diesely, razem je ta matice pouze 2D. A nemluve o dalsim faktu, ze pouze polozka "volba motoru" znasobuje naroky na samotne testovani v podobe vetsiho poctu testovacich vozu, kdezto zohlednit hodnoceni vuci kategoriim mira komfortu/typ uzivani vozu staci v pohode jen "na papire" s odlisne definovanymi vahami u danych kriterii. Za co se take primlouvam, aby u testu byla pripojena i kalkulace provoznich nakladu v radu let (palivo, provozni tekutiny a menene dily vramci servisnich prohlidek, pojisteni, ceny typickych nahradnich dilu a kalkulace prodejnosti takoveho vozu po x letech a y najetych km. (ikdyz je zjevne, ze takova kalkulace bude hodne subjektivni a bude to o cucani z prstu .. a proto by se neco takoveho melo objevit pouze jako NAZOR, nikoliv tvrzeni)
0/0
29.7.2002 11:41

dall

objektivnost
Hlavně je potřeba se chovat a uvažovat jako obyčejný zákazník, ne jako redaktor, co je za to placený. To, že Vám AAA nabídlo opravu P 405, je normálnímu člověku k smíchu, nebo spíš k pláči.
0/0
29.7.2002 7:02

Spider

Crash testy
Moje připomínka je bohužel asi nereálná, ale asi většina z nás by asi uvítala, kdyby konečně někdo prováděl crash testy v reálných rychlostech. Podle standardů NCAP rychlost 63 km/h bohužel tak ještě odpovídá realitě při městských rychlostech, ale v reálném provozu - zejména na našich silnicích - kde při součtu rychlostí při čelním nárazu s protijedoucím vozidlem snadno dostaneme reálnou rychlost kolem 200 km/h. Tak by bylo docela fajn, posunout rychlost pro běžný crash test alespoň kolem té stovky, aby to mělo nějakou praktickou vypovídací hodnotu.
0/0
26.7.2002 19:53

dan

Poucit se odjinud nikdy neskodi
Sleduju uz dost let testy v auto-motor-sport a obcas v TV na BBC. Jsou to 2 odlisny pristupy: ams jdou primarne po kvalite a inovativni technice, BBC jdou po radosti z jizdy. Malinko uz me to prestava bavit.
Auto jsem koupil pred 2 tydnama, ale testy moc roli nehraly. Co bych si ale i dnes precetl se zajmem za testy, by bylo:
- srovnani servisu - jak to dela ams, ze simuluje treba 10 zavad a objizdi s tim servisy a hodnoti, jak se chovali, co to stalo a kolik toho nasli
- douhodoby testy - aspon tak 100 000 km a v realnych podminkach - to je zajimavy a ukaze uz spolehlivost auta
- jak uz tady nekdo psal, tak srovnani ruznych motoru v jednom aute.
Ze vseho nejvic me ale vzdycky zajimaji zkusenosti majitelu aut.  Jak uz se to delavalo ve Svetu motoru v 60. letech takove ty ankety, "jak vam jezdi to a to auto". Kdyz se zpracuje takova anketa, tak to si prectu vzdycky s velkym zajmem.
Zdravim redakci i ctenare
0/0
25.7.2002 15:38

Martina

Re: Poucit se odjinud nikdy neskodi
Předpokládám, že máte přístup na internet (jinak byste sem asi nepsal :) ), takže vám tímto příspěvkem sděluji, že je na čase přestat se u počítače flákat a podívat se třeba na carsurvey.org ...
0/0
29.7.2002 5:58

Michal

Test
V testech se obvykle objevují vozy se silnějším, než základním motorem. A tak si myslím, že by nebylo špatné otestovat víc motorů u jednoho modelu. Kromě standartního obsahu testu (design, jízdní vlastnosti, techn. parametry, spotřeba) mě zajímá také průměrná cena hodiny na diagnostice a hodiny práce v autorizovaném servisu, a pro srovnání výběr z cen náhradních dílů (čelní sklo, přední světlomet zadní a přední nárazník, zrcátko...). Taky by nebylo od věci ohodnotit dostupnost při výměně žárovek, pojistek a podobných drobných zásahů, které si každý na voze dělá sám.
0/0
25.7.2002 7:41

dejva

test
precetl jsem si predchozi komentare a pripojuji se k testum na: - zabezpeceni auta (standart) - crash testy - jizda po silnici, polni ceste, snehu - klasicke technicke udaje (motor, rozmery, palivo...) osobne jsem nikde nevidel rozsahlejsi test off-roadu
0/0
23.7.2002 17:27

Tomas

Testovani
Pri hodnoceni spotreby je treba zapomenout na udaje vyrobce a hodnotit spotrebu v testu / 100 km ( predpokladam ze se bude testovat na priblizne stejne trati a s podobnou kilometrazi ). Jako dalsi parametr bych navrhoval spotrebu pri ustalene jizde na dalnici pri 130-150 km/h .
0/0
23.7.2002 17:09

slycosch

Re: Testovani
v tom pripade by ale museli redaktori mit k dispozici uz "zajetý" vůz. Nový má samozřejmě tyto hodnoty někde jinde.
0/0
29.7.2002 12:15

radek veselý

Podle čeho si vybíráme auta?!?!
Testů už je na internetu taková spousta, že dalších není třeba. Myslím si, že kdo se chce opravdu racionálně rozhodnout, tak má k dispozici informací více než dost. Pravda je ovšem taková, že spousta lidí se rozhoduje při výběru auta např. podle názru sousedky (která ale o autech ví kulový), podle hloupé reklamy, líbivého designu nebo na první pohled rádoby příznivé ceny. Jinak by totiž po našich silnicích nejezdilo tolik šmejdů jako je např. Fiat Punto, Peugeot 206 nebo Daewoo Lanos
0/0
23.7.2002 12:13

Rokba

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
A který vůz tedy není šmejd? Škoda Fabia, ze které je řada majitelů zoufalá?
0/0
30.7.2002 15:17

Miroslav Stanco

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
V tomto celkem souhlasim,ikdyz ja na libivy desing take trochu dam, ale radeji dam na kvalitni motory (u Mercedesu pry se uz vsechno rozpadne, ale motor stale klekta dal). Na radoby priznive ceny bych rozhodne v pripade aut nedala.Jana
 
0/0
3.8.2002 15:33

Zeti

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
Ze tady jezdi tolik 206 a Punt, to chapu, ale nechapu ty fabie a oktavky.
0/0
5.8.2002 13:02

Zeti

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
Ze tady jezdi tolik 206 a Punt, to chapu, ale nechapu ty fabie a oktavky.
0/0
5.8.2002 13:02

Zeti

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
Ze tady jezdi tolik 206 a Punt, to chapu, ale nechapu ty fabie a oktavky.
0/0
5.8.2002 13:03

Drson

Re: Podle čeho si vybíráme auta?!?!
Co mate proti Fiatu Punto? Jezdim s nim 3 roky (sluzebni vuz), najel jsem 50tisic kilometru, a krome klasicke udrzby je v pohode, spotreba nizka...
0/0
7.8.2002 8:57

Petr

Testy
Důležité je, aby se v testech objevovala všechna auta a ne jenom koncernové vozy od VW. MF DNES jsou asi nejlepší noviny, ale v německých rukách. Podle toho se také testuje.
0/0
23.7.2002 11:26

Josef

Testy aut jsou na inetu všude
Testy naleznete na tisicích stránkách. Ideální by bylo tyto výsledky spojit a možnost jejich porovnávání dle různých parametrů. Např. zde : http://www.crashtest.com/default.htm naleznete crash kompletní testy všech vozidel. Na stránkách http://www.adac.de zase naleznete spousty různých testů. Myslím, že informací je až moc, jen to šikovně spojit.
0/0
23.7.2002 11:03

jura

ucinnost motoru a ...
ja jsem jeste asi zadne testy aut na inetu nevidel,
kde jsou?    
pro zacatek by stacilo tam dat - ucinnost motoru, brzd, vyska a kvalita podvozku, chovani v zatackach, bezpecnost pri narazech a nejaky ten test rychlosti pruniku zlodeje do auta bez vybiti skla...
jura
0/0
23.7.2002 10:11

buchtič

Nissan
Mám NISSAN Almera z roku .1997.Jsem velmi spokojen a i cena je dnes lepší než např. u Škodovek.U nových verzí, nejenom NISSAN ale testujete většinou naftové verze, které jsou podstatně dražší než benzínové. Návratnost těchto verzí je dobrá snad jen pro podnikatele nebo služební vozidla.
 
0/0
23.7.2002 10:03

99

Drobne detaily
Drobne prakticke detaily: - zda se musi clovek pri manipulaci s ovladaci (svetla, sterace, blikny) natacet, naklanet apod. - jak se nastupuje a vystupuje. I v dlouhych satech. I vzadu.    Aby clovek nelezl jako do tanku. - kolik je mista vzadu - jestli ma kufr i rozumne rozmery a pristupnost (dole prah   a nahore viko kufru/dvere kombi) a nejen objem.
0/0
23.7.2002 7:47

99

dostupnost
dostupnost auta, pojisteni a oprav pro rodinu s 20000
0/0
23.7.2002 7:42

kutil

Mě osobně chybí momentové křivky motorů.
Ty mnoho mluví o pružnosti motoru.
0/0
23.7.2002 0:13

Niki

bohate staci kdyz budou testy opravdu nezavisle ....
a ne naky zvasty opsany z koncernovych materialu ...
0/0
22.7.2002 22:36

Junior

Co auto vydrzi
Me by osobne zajimalo, jestli nejaka automobilka testovala ty svoje auta crash testem pri rychlostech nad 100kmh, protoze to by me zajimalo, kolik novych figurin by si museli koupit...
Co me chybi jsou kvalitne zpracovane vysledky, ktere by obsahovaly mnoho z udaju, ktere psali lidi prede mnou.  Ocekaval bych interaktivni podobu, jakou si muzete porovnavat treba mobilni telefony. Proste si navolit auta a pak by se vypsali ziskane hodnoty a clovek by mohl porovnavat. Prijemne by bylo,  kdyby se vzdy ty nejlepsi hodnoty zvyraznily....
 
 
0/0
22.7.2002 19:46

MiB

Nejaky tipy
Chtelo by to i nejakou standartizovanou metodu na mereni celkovych nakladu na 1km pri rocnim probehu 10,20,50 tkm. Neco podobneho meli docela pekne zpracovane v nemeckem autokatalogu a obsahovalo to porizovaci cenu, predepsanou udrzbu, spotrebu, pojisteni povine i havarijni (volitelne) , naplne , a aspekty jako pripadnou cenu servisni prace a dilu jako koeficient.  Mozna by stalo zahrnout i do testu nejakym zpusobem reakci znackovych servisu na zakaznikovi problemy s autem - ohodnotit pristup a dostupnost servisnich sluzeb v cr a evrope. Po zkusenostech se servisem u vice znacek mohu konstatovat, ze pristup je pomerne odlisny . Servisy Skoda je kapitola sama o sobe .
Mozna by nebylo od veci  s kazdym autem zajet na nejaky autodrom, radne ho pojistit a zkusit cas na nejrychlejsi kolo - to by bylo celkem dobre info o motoru a jizdnich vlastnostech
 
0/0
22.7.2002 18:49

Daňový soumar

Bezpečnost před zloději
Škodovka to ráda tutlá a dělá mrtvýho brouka, ale pro řidiče je jedna z nejdůležitějších věcí to, jestli auto najde tam, kde ho včera nechal a jestli je jeho auto soukromé, nebo veřejný průchoďák. V testu by mě zajímalo, za jak dlouho a s jakým vybavením otevře auto profík i laik, popřípadě jak rychle s ním odjede a které slabiny je nutné u auta ihned napravit.
0/0
22.7.2002 17:14

fireball

Re: Bezpečnost před zloději
U Octavie je to s použitím "speciálního" náředí otázka vteřin i s vyřazením alarmu. Bez náředí bych to odhadl na cca. minutu až 1,5 min.,ale i s vypnutím alarmu a odjezdem.
0/0
23.7.2002 8:12

Michal K.

Re: Bezpečnost před zloději
Proč jenom Škodovka??? "Slavný" Mercedes lze otevrít pomocí napůl rozříznutého tenisáku za vteřinu!!!
0/0
23.7.2002 11:56

Kolda

Vysoci lide
Posadit do kazdeho auta 2m cloveka na 5 hodin a pak se ho zeptat, jak ho boli zada. Nektera operadla jsou tzv. anatomicka, ovsem padnou jen konfekcni postave. Pro dlouhou tycku je tyhle tvarovana sedadla za trest.
0/0
22.7.2002 16:41

99

Re: Vysoci lide
a co my se 160 ?
0/0
23.7.2002 7:40

Kolda

Re: Re: Vysoci lide
No prave - myslim, ze i lidem, kteri  maji 160, nebude vyhovovat operadlo, ktere je anatomicky vytvarovane na postavu 175 cm. Jde o to, aby ta operadla byla spise rovna, pripadne s dobre nastavitelnou oporou bederni casti. Pak budou vyhovat vsem, i kdyz mozna nebudou vypadat tak cool.
0/0
25.7.2002 16:51

Martina

Re: Re: Re: Vysoci lide
Takže by to asi chtělo sehnat na testy malé i velké lidi...
0/0
29.7.2002 6:01

David

test (nejen) rodinných aut - dětská sedačka
Přimontujte na zadní sedadlo dětskou sedačku pro dvouleté dítě a pak do ní to dítě (opravdové živé) posaďte. Zjistěte, kam až je potřeba posunout přední sedadlo spolujezdce, aby se tam dítě vešlo a neokopávalo nožičkama opěradlo před ním - ne snad že by mi šlo o nějaký ušpiněný potah - ale tomu dítěti trčí nožičky dopředu, protože má kolena v sedačce a neůže je ohnout - tak aby tam nebylo jak sardinka. Potom naložte do kufru opravdový kočárek (složený sporťák) a zjistěte, kolik se tam toho ještě vejde. Abyste věděli, co máte vlastně zkoumat, zkuste si tenhle test nejprve s Felicií (Fabií) - myslím, že tak nejlépe pochopíte, o co mi jde.
1) Je přední sedadlo spolujezdce použitelné (Felicie = nikoliv)
2) Co se ještě vejde do kufru (Felicie = nic moc)
Dík
0/0
22.7.2002 16:24

Aznoch

Re: test (nejen) rodinných aut - dětská sedačka
Tak presne kvuli tomuhle jsem si musel koupit nove auto. Dvojcata v sedackach=skrceny ridic a stejne me jeste kopali, dva golface v kufru=misto jen na dva bagliky. Ted uz jsme v pohode.
0/0
1.8.2002 12:15

David

Re: Re: test (nejen) rodinných aut - dětská sedačka
No... přiznám se, že s těmi dvojčaty - to mě ani nepadlo. Můžu se nesměle optat, které že auto zvítězilo při novém nákupu?
Dík
0/0
2.8.2002 16:40

Ziki

Testování
Snad v žádných současných testech nenalézám srovnání cen náhradních dílů, cenu hodinové práce ve značkovém servisu - zkrátka provozní věci, které myslím každý, kdo kupuje nové auto, chce vědět. Plus srovnání s konkurencí. Tedy např. kolik stojí jedno přední světlo na Matize vs. na Fabii a na Seicento? V recenzích se pořád omílá dokola to samé - velikost kufru, výkon motoru a dynamika motoru, jestli auto "udělalo" v eurosafetytestu tři nebo čtyři hvězdy, aniž kdo ví co to znamená v praxi....... atd. atd. Daleko víc mě přitom zajímá přenos nerovností silnice do mých zad :-), pohodlí a maličkosti - držáky na nápoje, apod.
Tak to promyslete a těším se na neotřelé a praktické testy...
0/0
22.7.2002 14:59

Amora

Testíček
 No přeci co největší počet krásných velikáánských zrcátek venku a hlavně uvnitř. A moc vééliký a rovný prostor po sklopení opěrátek, moji zlatí testováčci !! PaPa!!
0/0
22.7.2002 13:43

Jirka

Testovani aut
Soucasti testovani by vzdy melo byt srovnani s modely jinych znacek v ramci stejne tridy. Neni podle mne spravne davat prednost podle vysledku prodeje.  malo prodavane modely mohou byt velmi zajimave. Nejprehlednejsi jsou tabulky, kde clovek vidi srovnani ceny, vykonu, spotreby, vybavy. Samotne testovani,  abych rekl pravdu, ma vyznam pri pouzivani delsi dobu. A i tak je zatizene subjektivnimi nazory testujiciho. Nebudeme si nalhavat, kazdy ma tu svou znacku a podvedome ji vicemene preferuje. Zajimave by bylo zavedeni ukazatelu vazanych na porizovaci- napr. cena 1l zavazadloveho prostoru, cena 1kW vykonu, cena 1l objemu motoru, samozrejme v ramci tridy. Na zaver - pro mne je auto hlavne motor, podvozek a posazeni ridice. Testovani podvozku pocity z jizdy je podle mne velmi subjektivni. Jako objektivni bych videl tato meritka: najezdova rychlost do "normovane" zatacky, prujezdova a vyjezdova rychlost ze zatacky a popr. cas prujezdu zatacky. Jestli ma testovat, tak odstranit osobni dojmy, byt by byly od "nejkvalifikovanejsich" lidi.
 
 
0/0
22.7.2002 13:11

Ace2

Re: Testovani aut
Jo s tím normovaným zatáčením do zatáčky to není vůebc špatný nápad a přikláním se k němu. Sice záleží na použitých pneu, ale ty si přece s autem kupujeme a tedy je to stejná vizitka výrobce jako např. použité brzdy. Takže pěkný plac, kuželky, úhel zatáčky a testovat jak se auto chová, kdy se uthne, jak pracuje elektronika atd. Též podobně normovaně zkoušet brzdy. Jsem pro
0/0
22.7.2002 15:01

Chmila

Re: Re: Testovani aut
u auta typu FABIE, MATIZ atd. asi moc elektroniky nepracuje :-)))
0/0
22.7.2002 16:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.