Diskuze

Napište svůj názor: jak testovat auta?

Redakce internetového magazínu o autech z rodiny iDNES chystá testování nejnovějších automobilů. Proto se vás - čtenářů ptáme:
Co čekáte od testování novinek? Co je pro vás nejdůležitější při testu auta? Na které parametry se máme zaměřit a s čím porovnávat?
Připište taky, o jakých automobilech byste si nejraději přečetli? K dispozici je buď chat nebo adresa auto@idnes.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

geroc

6. 8. 2002 11:02
Testování
Přimlouval bych se tak kromě věcí které už tady byly vzneseny taky za hodnocení jízdy za deště. Např. jak rychle vám ventilátor vysuší opocená skla, jak velkou plochu vám setřou stěrače včetně zadního okna, obvzvlášť jak velký zůstane nestíraný pruh vlevo na předním okně. Nakolik se ušpiníte když po 200 km v dešti si půjdete pro nějakou věc do kufru a taky až půjdete znova nastoupit. Zda při otevření dveří na vás hned prší a pod. Taky bych hodnotil čistotu motorového prostoru a neposlední řadě i účinnost ostřikovačů světlometů. Déle bych se přimlouval za hodnocení nastupovaní a vystupování z auta jak na místo řidiče tak na místa spolujezdců a to osobami pokud možno různých postav i při vědomí toho že to bude subjektivní. Rovněž by bylo dobré pro hodnocení zavazadlového prosroru vytvořit určity soubor věci kterými by se pak hodnotila jeho skladnost.
0 0
možnosti

bradley

5. 8. 2002 12:03
Testujte celý soubor služby
Moje doporučení se týká testování nejen samotného auta, ale celého souboru služeb, který si de facto pořizujete. Tento soubor začíná už třeba přístupem samotného prodejce a servisu, který je vám schopen nabídnout, pokračuje urovní příslušných opraven, jejich chování vůči uživateli atd..
0 0
možnosti

2. 8. 2002 20:31
Alespon trochu kvalifikovany popis jizdnich vlastnosti,vykonu,apod.Staci si precist jedno cislo nektereho z ODBORNYCH motoristickych casopisu.
0 0
možnosti

Aleš Procháska

2. 8. 2002 12:05
Chybí informace o pohodlí
V mnoha testech automobilů chybí informace o subjektivně vnímaném pohodlí řidiče a cestujících na zadních sedadlech, nebo nebývají podané srovnatelnou formou (co je víc - užasný, báječný nebo skvělý ?). Doporučuji doplnit test auta o názor tří osob: malého, průměrného a velkého vzrůstu (1%, 50% a 99% kvantil). Test pohodlí by se měl provádět v autě s nejlepší výbavou, protože dejme tomu užitek z automatického zatemnění zpětného zrcátka se snáze "odmyslí", než by si jej představil někdo, kdo takové zrcátko nikdy ve voze neměl. Aleš Procháska, Praha
0 0
možnosti

m

2. 8. 2002 12:03
0 0
možnosti

rafaj

1. 8. 2002 11:08
velikost postavy
Už v době, kdy testování prováděl Svět motorů se redaktoři (protože byli většinou dlouháni) při hodnocení interiéru zaměřovali jen na to jak složí své kosti do auta dlouzí řidiči a spolujezdci vzadu, ale prakticky nikdy jsem se nesetkal s tím jak jsou na tom lidé jako já -malé postavy. Na nás se pamatuje dost málo. Vertikálně stavitelná sedadla řidiče má jen málo aut a většinou za příplatek, jinak člověk musí podkládat zadek aby vůbec viděl ven a tím anatomie sedadel jde vniveč.
0 0
možnosti

Enzo

31. 7. 2002 19:21
TEST
Nic konkretniho.Mohly by se ale testovat spis lepci autaky.-kdo ma cist sahodlouhy povidani treba o Yarisu???
0 0
možnosti

Thyronx

30. 7. 2002 1:54
Samozrejme bezpecnost...cenu,uzitne hodnoty,servis,zivotnost.
Celni bocni a zadni naraz.Lide v autech i umiraji,zejmena ve Vasich Evropskych velikostech aut.Cena a co za ni dostanete.V USA je CD prehravac v aute jako zakladni vybava,stejne jako elektricke zamky,zamky na tlacitkovy kod,elektricka zrcatka,klimatizace,tonovana skla.Ostrikovace a sterace svetel a treba stresni okno,nikoliv.Pokud ma auto okna na klicku,nema CD,ani elektricka zrcatka,tak je zrejme urceno pro pujcovny aut,ktere se predhaneji v nejnizsich cenach za pujceni auta. Vybavte auta temito zakladnimi vybavenimi,dejte na ne porizovaci cenu,spotrebu,zivotnost karoserie na korozi,vykony motoru,odstupnovani prevodovek,zivotnost a servis.U "Crash Testu" pri urcite rychlosti.. rekneme 60km/hod i skody v Kc..a jestli se samovolne otevrely nejake dvere,zda se cestujici zranily teba o klicky ve spinaci skrince..Zkusebni jizdy na snehu i v parnem lete.Je dobre porovnavat.. co dostanu za urcitou sumu od Skodovky a co od jinych autovyrobcu.
0 0
možnosti

Robustní řidič

29. 7. 2002 22:56
lidi mají různou postavu
Chybí mi parametr maximálních rozměrů řidiče, aby se veěel za volant a zavřel přední dveře. Zhruba u poloviny aut dveře nezavřu, protože i při sedadle úplně vzadu mi různá madla přirazí nohu na volant a přesto se dveře nezavřou anebo různé vyvýšeniny uprostřed palubní desky brání pravé noze dotýkat se plynu bez otlačeného kolena. Takže vyberte z redakce někoho robustního a ten ať si taky zkusí do vozu sednout. A zjistíte, že třeba do Renault Twingo se bez problému vejde a vozem Opel Vectra či Mercedes 190 neodjede.
P.S. Dtto testy bicyklů nebo lyží či jejich vázání. Už jste si zkusili koupit jízdní kolo, když jste řekli, že měříte skoro 2 metry a vážíte 150 kg? Všude odejdete pěšky anebo ujedete jen pár metrů.
0 0
možnosti

Ajvn

29. 7. 2002 11:41
podstatne/nepodstatne
Jestli ma byt test k necemu, musi se drzet pouze meritelnych hodnoticich kriterii a kdyz uz se pokusi hodnotit neco subjektivnim pocitem, tak pouze jako doplnkovy nazor, nikoliv hodnotici kalkulovane kriterium. Dale se vyvarovat excesum, kdy lehce zmeritelne udaje se oboduji svete div se zcela opacne, nez by cisla nechavala tusit! Uz zde nekdo zminil, ze se muzete rozhlednout po testech jinych redakci a ustavu, kde se necha ziskat prehled o tom, co vsechno muze byt na vozu testovano. Dale byva castou chybou testovat z pozice jednoho typu zajemce o vuz, vuci jednomu stupni vybavy/dovybavy. Urcite neni problem pro kazdou tridu automobilu definovat minimalne 3 typy uzivatele, kteri ve voze pozaduji mit takovou a makovou vybavu, zatimco jinemu napr. staci samotny zaklad. Teprve vuci takto definovanemu typizovanemu zajemci je mozne srovnavat ceny konkurencnich vozu pri srovnavacim testu. Tim se pak odstrani podobne do oci bijici hovadiny, jako ze o 999 Kc lacinejsi auto z koncernu VW se tvari jako lepsi koupe v porovnani napr. s francouzskym, ktery ma za rozdilnych 999 Kc navic vybavu, za kterou by u VW musel zakaznik doplatit 70.000-100.000, atd. Nechci zde davat za vzor Francouze a konkr. Renault, ale napr. typicti 3 uzivatele odpovidajici vybavam Authentique (nenarocny uzivatel na vybavu, radio s kazetakem, 2 airbagy, mozna bez ABS), Dynamique (uzivatel majici sportovnejsi ambice - lita kola, sportovnejsi sedacky, 4 airbagy, ABS, drobne kozene doplnky jako volant, pal.pocitac, radio s CD atd.) a posledni Privilege (uzivatel cekajici maximum komfortu - aut.klimatizace, lita kola, kvalitni sedacky, 4 airbagy, ABS, pripadne ESP, pocitac, radio s CD, destove/svetelne senzory, atd) .... jsou to jen ukazky nastrelu, .. ostatne rada jinych automobilek ma velmi podobne koncipovane stupne vybav. Zaroven je zrejme, ze uzivatel se nelisi jen odlisnymi predstavami o mire komfortu sveho vozu, ale jsou rozdily i v potrebach toho ktereho. Jsou uzivatele, kteri potrebuji vozit pouze 1-2 osoby vc. sebe, jsou naproti tomu rodiny, kde je nutne pocitat s 2 + 2(deti) a vetsi naroky na kufr. Nekdo potrebuje auto vicemene pro cesty po meste, nekdo pro dalkove cesty, nekdo pro michany kombinovany provoz (mesto/dalnice/okrsky). Zda se to jako velmi slozita matice, tim spis, kdyz do ni zahrneme vic typu motoru? Nekdo samozrejme bude volit usporny diesel, nekdo pri pojisteni lacinejsi 1.2ojku, nekdo naopak zivejsi benzinak? Nemyslim .. protoze pro kazdou tridu vozu se necha vybrat rozumna podskupina z teto 3-dimensionalni matice. Nemluve o tom, ze kdyz bude test zameren napr. na nizkoobjemove diesely, razem je ta matice pouze 2D. A nemluve o dalsim faktu, ze pouze polozka "volba motoru" znasobuje naroky na samotne testovani v podobe vetsiho poctu testovacich vozu, kdezto zohlednit hodnoceni vuci kategoriim mira komfortu/typ uzivani vozu staci v pohode jen "na papire" s odlisne definovanymi vahami u danych kriterii. Za co se take primlouvam, aby u testu byla pripojena i kalkulace provoznich nakladu v radu let (palivo, provozni tekutiny a menene dily vramci servisnich prohlidek, pojisteni, ceny typickych nahradnich dilu a kalkulace prodejnosti takoveho vozu po x letech a y najetych km. (ikdyz je zjevne, ze takova kalkulace bude hodne subjektivni a bude to o cucani z prstu .. a proto by se neco takoveho melo objevit pouze jako NAZOR, nikoliv tvrzeni)
0 0
možnosti