Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková honda bude od podzimu v běžném provozu

Japonská automobilka Honda oznámila, že od letošního podzimu hodlá "vypustit" do běžného provozu třicet experimentálních automobilů FCX na vodíkový pohon. Auta by měla být pronajata státním a jiným institucím v Kalifornii a Japonsku. Honda chce uvést vůz s revoluční technologií pohonu jako první, na obdobných strojích však pracuje i automobilka General Motors.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Anti-AntiGlobal

Arabove zacnou pracovat ??? :-)
No mozna budou muset . Za vsechny ty prachy co vydelali na rope zavlazej pouste a zacnou pestovat brambory. To asi AlSrajde vyschne pramen , a nebo vymeni samopal za utocnou bramboru .
0/0
31.7.2002 15:58

petrklic

Vivat vodík?
Tak už je to tu zas? To přeci není kumšt vyrobit vozidlo s vodíkovým pohonem. Ani není problém s nádržemi, kryogenní jsou na špičkové úrovni a a metahydridové zas relativně levné i když těžké, ale hlavní problém je samotné palivo a je jedno, zda-li se jedná o vozidlo s palivovými články, či vozidlo se spalovacím motorem. Kde proboha ten vodík vezmeme? To ať si tyto automobilky zodpoví.
0/0
30.7.2002 21:21

G.J.R.

Re: Vivat vodík?
No zatím jsou to jenom první krůčky tímto směrem, takže výroba vodíku zatím není pro automobilky klíčovým problémem, ale jednou bude. Vodík se vždy získával a bude získávat elektrolýzou z vody. Jiné způsoby jsou a budou jen okrajové. Je to dost náročné na elektrickou energii, ale výhledově je to nejperspektivnější palivo v dějinách lidstva kvůli zásobám vody v oceánech. Předpokládá se, že až si věda poradí s řízením termonukleární fúze (což zatím neznamená blízkou budoucnost v horizontu několika let), bude navždy s palivem vystaráno. Bude to elegantní koloběh. Vodík se v reaktoru bude syntetizovat na hélium a s pomocí obrovského množství získané energie se bude vyrábět elektrolýzou tentýž vodík jako palivo pro "reaktory" i pro auta.....
0/0
31.7.2002 11:30

petrklic

Re: Re: Vivat vodík?
Já beru fakt, že výroba vodíku termonuklerání reakcí bude budoucnost. Ale pokud je mi známo, tak tokamaky v Anglii, USA i v Japonsku jsou schopny reakci udržet pouze dvě a kus vteřiny a to s obrovskou dotací energie. Takže do roku 2050 bude nutno najít jiný zdroj trakční energie a to je, dle mého názoru zemní plyn.
0/0
1.8.2002 22:01

LuK MaK

Bezpečnost
Jak to bude s bezpecnosti, je to stejne jako pri pohonu na plyn
0/0
30.7.2002 7:42

Karel

Re: Bezpečnost
Myslím, že to bude trochu obtížnější, protože stlačit efektivní dávku vodíku je údajně i takový technický oříšek. Zkapalněný vodík musí být silně podchlazený, nádrž pak musí být adekvátně izolovaná atd., zkrátka není to dopracovaná technologie. 
0/0
30.7.2002 10:49

jirka

Re: Bezpečnost
pouzivaji se [alespon v nemecku] dvouverstve ocelove nadrze, je tam 2cm mezera mezi platy kovu a zkouseli se s tim vysekat v stokilometrovych a vetsich rychlostech a nadrz se neposkodila
problem je spis v tom ze zatim je jedina vodikova pumpa na mnichovskem letisti :)))
0/0
30.7.2002 16:26

Kacirek

Jak drahy bude provoz?
Zajimalo by me kolik bude stat vodik? Pokud bude stat vice nez benzin a provoz auta bude stat vic tak si myslim ze lidi nebudou chtit jezdit na vodik.Kolik lidi si koupi auto jen kvuli ekologii? Zas tak daleko v Evrope nejsme jako treba Nemci kteri budou asi nejvetsi odberateli ekologickych aut.
0/0
29.7.2002 23:51

Karel

Re: Jak drahy bude provoz?
Myslím, že o konečné ceně paliva stejně rozhodne výše spotřební daně a ta zase bude vysoká tak, aby výnos byl srovnatelný s benzínem, jen zpočátku bude možná trochu motivační, aby se to "jako" vyplatilo ekonomicky, ale zůstává zatím otázka, jestli tohle bude ta definitivně správná cesta, jak zvýšit ekologii provozu a nahradit vyčerpávající se ropu (a udržet celý ten dopravní byznys).
0/0
30.7.2002 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.