Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolik potřebujete místa v kufru auta?

Redakce MF DNES a iDNES podrobila zajímavému srovnávacímu testu tři automobily - zástupce svých tříd. Mladá rodina se dvěma dětmi se chystá na dovolenou a snaží se do zavazadlového prostoru svého vozu dostat všechny věci. K dispozici pro naložení má kombík od malého auta (minikombi), větší kombi a malý poloužitkový vůz (minivan). Rozhodovala velikost kufru s důrazem na praktičnost při nakládání.Hlasujte o praktičnosti jednotlivých tříd aut ZDE!Ve středu 14. srpna si můžete přečíst, jak test dopadl, do té doby chatujte!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Senegalec

V našej rodine sa to rokmi vykrištalizovalo takto.....
Denne so ženou dochádzame do práce autom, ona má Hyundai (nedám na neho dopustiť, má 55 000 km ani som sa nedotkol) ja jazdím Wolkswagen Polo.
 Na vozenie veľkých predmetov  a cesty na chalupu v Tatrách máme 5 ročnú Škodu 1203 (ináč  TAZ 1500,katalyzátor, 5 rýchl.prevodovka - max. rýchl. 130 km/hod ) Do nej naložím decko,ženu, zajaca, psa,cirkulár po oprave a ešte ostane miesto i pre nábytok.Medzi prednými a zadnými sedadlami je malý bufet(s Demänovkou a Becherovkou), ten sprijemní cestu z BA pod Chopok  (2.5 hod).
  A na dovolenky chodíme letecky. Dnes je europská dialničná sieť preťažená, plná rôznych obmedzení a poplatkov,  takže podľa môjho názoru vôbec nesplňuje nároky na rýchlu, pohodlnú a bezpečnú dopravu.
 
0/0
20.9.2002 9:40

Luděk

Kompromis
Já jsem vyřešil problém velkého kufru a rozumných provozních nákladů (denně najedu do práce a zpět necelých 200 km) koupí ojetého Peugeota 405 Kombi v dieslu /1993/. Kufr skvělý - dostanu tam bez větších problémů 4 horská kola nebo kočárek s bagáží na dovolenou. Pořizovací cena 150 000 Kč (v r. 2000) a spotřeba do 6 l nafty je podle mně téměř ideální.
0/0
21.8.2002 17:28

Miroslav_Vladim@seznam.cz

Jde o to naco
No, když bych měl jezdit s autem do práce, tak bych klidně jezdil s kitem Lotusu seven.Když ale potřebuju naložit manželku, dvě děti v sedačkách a babičku...Pak je většina "pětisedadlových" aut k ničemu, kufr nekufr.Auta se šesti a více sedadly se považují za luxus a podle toho i stojí.
nevím jaká je skutečnost, ale (mě se líbící) Renault Espace vyšel v německých testech technických kontrol jako pěkný šrot, takže kupovat tříletý vůz...
Panu Pavlovi bych odepsal, že bych netahal spoustu věcí sem a tam, kdybych měl jistotu, že mi někdo chalupu "nevybílí" a pojišťovák vykouzlí něco víc než kyselý škleb (zatím jsem "byl" čtyřikrát).Něco jiného bude, až budu moct chlapa, kterýho chytnu, jak táhne mý kolo z rozšťípaný kůlny pryč počastovat na svým pozenku místo řevu kulkou a to i mezi lopatky.Dneska abych se mu eště omluvil, že se škřábnul o plot.
0/0
19.8.2002 15:07

ryzner

Kufr a přístup do něj
Málo se tady píše i o způsobu nakládání. K čemu mi je např. VW Passat, popř. nová Vectra, Mondeo - když koncepcí to jsou sedany. Kufr sice objemově velký, ale otvor pro nakládku věcí hrozný...nedáte tam ani diplomatku na výšku, o televizi a větší krabici ani nemluvě. ale např. do Octavie s výklopnými pátými dveřmi natáhnete po sklopení sedaček i lednici (televizi, pračku, sekačku na trávu, kočárek) prostě věci, které běžný člověk potřebuje odvézt. A místo na zadních sedadlech, kolik dospělých tam běžně jezdí a kolikrát tam seděl kdo z vás.....pro děti naprosto o.k.
0/0
10.8.2002 10:41

martin

stačí malé
Pánové nevím co řešíte, jsme čtyřčlenná rodina, jezdíme dvakrát do roka na dovolenou, zimní a letní, o víkendech na výlety a v pohodě se vlezeme do Corsy. V kufru tři velké tašky + lyžáky a boby, na střeše lyže nebo kola, na zadních sedadlech autosedačky. Přesto většinu roku jezdíme po městě. Nízká spotřeba, pojistka, atd. Takže pro průměrnou českou rodinku není jistě MPV výhodná investice, leda že by byla "sedmičlenná".
 
0/0
8.8.2002 11:22

Tomáš Langer

Re: stačí malé
Hele, tohle je diskuze, kterou ani jeden z nás nemůže vyhrát .
 
Ale diskuze je od toho, aby člověk měl o čem přemýšlet, ne?
Takže moje odpověď:
S lyžema nebo kolama na střeše si netroufnu zastavit u hospody, nedejbože obchoďáku, kde na auto nevidím. Asi bych ty kola viděl naposledy v životě - celou dobu bych se bál, že mi je někdo ukradne. Takže jsem hodně omezený v tom, co mohu dělat. Pokud mám věci, které u malého auta musíte strčit na střechu, uvnitř auta, je riziko krádeže mnohem menší (vyzkoušeno týdenním pobytem s koly v Jižních Čechách před měsícem).
Znám i sedmičlenné rodiny , ale ty fakt u nás nejsou běžné . Ale když pojedete s rodinou na víkend k rodičům a budete si chtít udělat společný sobotní výlet, budete muset jet dvěma auty. V tu chvíli je spotřeba na straně MPV, do kterého se pohodlně vejdete všichni a spotřebujete nějakých 8,5 l/100 km. I kdybyste jeli dvěma Corsami se spotřebou 5,5 l/100 km, zaplatíte na beznínu o polovinu víc a ještě budou muset řídit 2 lidé.
 
Pokud se týká pojistky, tu zase bohatě vynahrazuje pořizovací cena ojetého auta. Všechna starší auta s objemem nad cca 1,6 l jsou totiž výrazně levnější, a ten rozdíl oproti stejnému autu s malým motorem vydělá klidně na 3-5 let dražšího povinného ručení. Lidi totiž vidí jenom tu cifru, kterou musí zaplatit, ale nedchází jim, že se platí jednou ročně a ne měsíčně jako třeba inkaso, se kterým to podvědomě srovnávají .
 
Tomáš
0/0
8.8.2002 15:01

martin

Re: Re: stačí malé
Jistě, nikdo nemůže vyhrát, ale přesto: lyže a kola jsou na střeše uzamčeny, ale ukrást se dá všechno (i věci z uzamčeného auta) takže  když člověk jede několikrát za rok na dovču tak to holt přežije a nebude se od naloženého auta zbytečně vzdalovat.
Šest se nás do auta nevleze, ale upřímně kolikrát nastane taková situace, že jedete s rodiči na společný výlet?
Co se týče ceny vozů s vyšším objemem: ano jsou levnější, ale až ty od 2l, a to jsou auta u kterých výrazně stoupají náklady na náhradní díly a je vysoká pravděpodobnost, že se u 10let starého auta něco porouchá.
Takže každý kdo chce koupit auto by měl objektivně zvážit jak ho bude využívat. V mém případě než bych jezdil (zejména po městě) s se starým velkým autem, pořídím si raději malé nové nebo novější tak tři roky staré, na tu dovolenou nás také odveze, neztrácí tolik na ceně, díly jsou určitě levnější , parking ve městě snazší a líp se prodává . Pokud jde o bezpečnost, dají se i v této třídě koupit  jetá vozidla s ABS, airbagy, výztuhami atd. Pokud by měl člověk myslet na to, že ho převálcuje obr tak by musel jezdit minimálně v Off Roadu nebo ótéčku.
 Ale je to věc názoru a potřeby.
martin
0/0
8.8.2002 17:40

venomak

Re: Re: Re: stačí malé
No, v něčem pravdu máš. Ale když srovnávám čtyři lidi s bagáží na 3 dny v normalnim golfovi (ne kombik) a opel omega kombi, je to nebe a dudy. Obojí se vejde, ale ve velkém autě máš o všem přehled, není to neházené  v několika vrstvách. Nebudu se rozepisovat o převážení drobka s kočárkem. Jinak třeba spotřeba - 2.0 omega mi jezdí dlouhodobě za 8,1. Honza 
0/0
9.8.2002 8:03

Tomáš Langer

Re: Re: Re: stačí malé
Malý rozdíl s těmi koly či lyžemi je. Zámek na nosiči zlodějíček rozloupne stejně snadno jako se dostane dovnitř auta. Jenže kola na střeše jsou na parkovišti jako maják - přímo říkají: "Pojď, tady, jsem, ukradni si mě". Kola schovaná uvnitř auta tak nelákají.
Co se týká cen náhradních dílů - nevidím rozdíl mezi cenou neznačkového dílu na auto 1,5 l a na 2,2 l. Většina dílů se dá sehnat za zlomek ceny značkového dílu, o cenách za práci ani nehovořím. Naopak, na mladá auta do 3 let se neznačkové díly shánějí těžko.
Přitom pojem "neznačkový" většinou znamená téhož výrobce jako originál, jenom není prodávaný přes dealera vozů.
Pokud se týká ztráty na ceně, pokud vím, nejvíc auto ztrácí první 3 roky, pak už je to lepší. Rozdíl mezi 10 let starým a 12 let starým je zanedbatelný. Tedy - kupuji levně a prodávám taky levně. Pokud si koupím 3 roky staré auto, kupuji ještě poměrně draho (za 1/2 původní ceny) a po dalších 3 letech prodám výrazně levněji. Ale zato jezdím zánovním autem, to je nesporná výhoda (zejména vůči závistivým sousedům) :-)))
 
Bezpečnost - moje 12 let staré MPV má ABS a je konstruováno jako prostorový rám z vysokopevnostní oceli. Karosérie je na něm jen nanýtovaná z laminátu. Tedy, s výjimkou airbagů má tohle auto stejné bezpečnostní prvky jako moderní malá auta - nevidím tedy podstatnějšího rozdílu.
 
Čili - pro moje potřeby a potřeby mojí rodiny je starší MPV ideálním vozidlem na dovolenou i víkendovou rekreaci. A při spotřebě 8,5 l a velmi slušných jízdních vlastnostech vlastně nemám potřebu mít ještě jiné (malé) auto.
 
Tomáš
0/0
12.8.2002 13:52

Tomáš Langer

Re: Re: Re: stačí malé
Malý rozdíl s těmi koly či lyžemi je. Zámek na nosiči zlodějíček rozloupne stejně snadno jako se dostane dovnitř auta. Jenže kola na střeše jsou na parkovišti jako maják - přímo říkají: "Pojď, tady, jsem, ukradni si mě". Kola schovaná uvnitř auta tak nelákají.
Co se týká cen náhradních dílů - nevidím rozdíl mezi cenou neznačkového dílu na auto 1,5 l a na 2,2 l. Většina dílů se dá sehnat za zlomek ceny značkového dílu, o cenách za práci ani nehovořím. Naopak, na mladá auta do 3 let se neznačkové díly shánějí těžko.
Přitom pojem "neznačkový" většinou znamená téhož výrobce jako originál, jenom není prodávaný přes dealera vozů.
Pokud se týká ztráty na ceně, pokud vím, nejvíc auto ztrácí první 3 roky, pak už je to lepší. Rozdíl mezi 10 let starým a 12 let starým je zanedbatelný. Tedy - kupuji levně a prodávám taky levně. Pokud si koupím 3 roky staré auto, kupuji ještě poměrně draho (za 1/2 původní ceny) a po dalších 3 letech prodám výrazně levněji. Ale zato jezdím zánovním autem, to je nesporná výhoda (zejména vůči závistivým sousedům) :-)))
 
Bezpečnost - moje 12 let staré MPV má ABS a je konstruováno jako prostorový rám z vysokopevnostní oceli. Karosérie je na něm jen nanýtovaná z laminátu. Tedy, s výjimkou airbagů má tohle auto stejné bezpečnostní prvky jako moderní malá auta - nevidím tedy podstatnějšího rozdílu.
 
Čili - pro moje potřeby a potřeby mojí rodiny je starší MPV ideálním vozidlem na dovolenou i víkendovou rekreaci. A při spotřebě 8,5 l a velmi slušných jízdních vlastnostech vlastně nemám potřebu mít ještě jiné (malé) auto.
 
Tomáš
0/0
12.8.2002 14:23

Tomáš Langer

Re: Re: Re: stačí malé
Malý rozdíl s těmi koly či lyžemi je. Zámek na nosiči zlodějíček rozloupne stejně snadno jako se dostane dovnitř auta. Jenže kola na střeše jsou na parkovišti jako maják - přímo říkají: "Pojď, tady, jsem, ukradni si mě". Kola schovaná uvnitř auta tak nelákají.
Co se týká cen náhradních dílů - nevidím rozdíl mezi cenou neznačkového dílu na auto 1,5 l a na 2,2 l. Většina dílů se dá sehnat za zlomek ceny značkového dílu, o cenách za práci ani nehovořím. Naopak, na mladá auta do 3 let se neznačkové díly shánějí těžko.
Přitom pojem "neznačkový" většinou znamená téhož výrobce jako originál, jenom není prodávaný přes dealera vozů.
Pokud se týká ztráty na ceně, pokud vím, nejvíc auto ztrácí první 3 roky, pak už je to lepší. Rozdíl mezi 10 let starým a 12 let starým je zanedbatelný. Tedy - kupuji levně a prodávám taky levně. Pokud si koupím 3 roky staré auto, kupuji ještě poměrně draho (za 1/2 původní ceny) a po dalších 3 letech prodám výrazně levněji. Ale zato jezdím zánovním autem, to je nesporná výhoda (zejména vůči závistivým sousedům) :-)))
 
Bezpečnost - moje 12 let staré MPV má ABS a je konstruováno jako prostorový rám z vysokopevnostní oceli. Karosérie je na něm jen nanýtovaná z laminátu. Tedy, s výjimkou airbagů má tohle auto stejné bezpečnostní prvky jako moderní malá auta - nevidím tedy podstatnějšího rozdílu.
 
Čili - pro moje potřeby a potřeby mojí rodiny je starší MPV ideálním vozidlem na dovolenou i víkendovou rekreaci. A při spotřebě 8,5 l a velmi slušných jízdních vlastnostech vlastně nemám potřebu mít ještě jiné (malé) auto.
 
Tomáš
0/0
12.8.2002 14:38

Tomáš Langer

Re: Re: Re: stačí malé
Malý rozdíl s těmi koly či lyžemi je. Zámek na nosiči zlodějíček rozloupne stejně snadno jako se dostane dovnitř auta. Jenže kola na střeše jsou na parkovišti jako maják - přímo říkají: "Pojď, tady, jsem, ukradni si mě". Kola schovaná uvnitř auta tak nelákají.
Co se týká cen náhradních dílů - nevidím rozdíl mezi cenou neznačkového dílu na auto 1,5 l a na 2,2 l. Většina dílů se dá sehnat za zlomek ceny značkového dílu, o cenách za práci ani nehovořím. Naopak, na mladá auta do 3 let se neznačkové díly shánějí těžko.
Přitom pojem "neznačkový" většinou znamená téhož výrobce jako originál, jenom není prodávaný přes dealera vozů.
Pokud se týká ztráty na ceně, pokud vím, nejvíc auto ztrácí první 3 roky, pak už je to lepší. Rozdíl mezi 10 let starým a 12 let starým je zanedbatelný. Tedy - kupuji levně a prodávám taky levně. Pokud si koupím 3 roky staré auto, kupuji ještě poměrně draho (za 1/2 původní ceny) a po dalších 3 letech prodám výrazně levněji. Ale zato jezdím zánovním autem, to je nesporná výhoda (zejména vůči závistivým sousedům) :-)))
 
Bezpečnost - moje 12 let staré MPV má ABS a je konstruováno jako prostorový rám z vysokopevnostní oceli. Karosérie je na něm jen nanýtovaná z laminátu. Tedy, s výjimkou airbagů má tohle auto stejné bezpečnostní prvky jako moderní malá auta - nevidím tedy podstatnějšího rozdílu.
 
Čili - pro moje potřeby a potřeby mojí rodiny je starší MPV ideálním vozidlem na dovolenou i víkendovou rekreaci. A při spotřebě 8,5 l a velmi slušných jízdních vlastnostech vlastně nemám potřebu mít ještě jiné (malé) auto.
 
Tomáš
0/0
12.8.2002 14:46

theo

méně je někdy více
Mám představy o kufru omezený spíš z druhé strany - nechci auto s kufrem přes 400 litrů, na druhou stranu pod 350 by to jít nemělo. Jsme rodina s 2 dětmi a 340 litrů je i na dovolenou OK. Spíš než litry mě osloví variabilita - Octavii bych nikdy nechtěl, nohy si do kufru nedám, zato třeba Stilo s posuvnejma zadníma sedadlama - to je můj favorit.
0/0
7.8.2002 19:41

Lukas

Re: méně je někdy více
Určitě bych Stilo nehodnotil jenom podle kufru a jeho variabilitě, co se týče ostatních krytérií si myslím že je třeba Focus nebo Golf IV mnohem lepší
0/0
9.8.2002 11:11

haha

NA CO?
Nebudu přeci kupovat stěhovák protože jedu jednou za rok na dovolenou.Takové MPV,SUV nebo větší kombi je v běžném každodenním provozu poměrně nepraktické.O ekonomické stránce versus skutečnému využití se nemá cenu rozepisovat.Je to hlavně módní záležitost a snaha ukazovat na veřejnosti "že na to mám" a jaký jsem "highway king".Znám několik majitelů MPV nebo SUV v mém okolí a většinou jsou to úspěšní postarší podnikatelé,kteří nemají početnou ani "aktivní" rodinu a na dovču stejně nakonec letí letadlem.Je to "Dallas"syndrom. 
0/0
7.8.2002 10:18

Pavel

Re: NA CO?
Pravda, pravda! Trefil hrebik primo po hlave!
0/0
8.8.2002 7:28

Tomáš Langer

Re: NA CO?
Neházej všechny do jednoho pytle.
Slušný ojetý MPV se dá pořídit už za 100 000,- Kč a ve srovnání se stejně drahou felicií (byť novější) neobstojí ani spotřebou.
Jde totiž o to, že za těch 100 000,- čloběk kupuje auto, který před 10 lety stálo přes 1 mil. Kč a tudíž je i přes svůj věk modernější, než třeba ta felicie. A například můj Renault Espace 2,2l benzín jezdí za 8 až 8,5 l/100km, přičemž běžná Felicie spotřebuje okolo 7,5 l/100km, ale chybí jí bezpečnost (daná u MPV vyšším posazením posádky), variabilita (až 7 sedadel nebo naopak kufr o velikosti 2x 1,5 m) i dynamické vlastnosti (Espace 74 kW při 1350 kg, Felicie 44 kW při cca 800 kg).
 
Ještě pořád vidíš MPV pouze jako hračku pro podnikatele?
 
Tomáš
0/0
8.8.2002 8:40

martin

Re: Re: NA CO?
No víš, ve spoustě věcí máš pravdu, jenže Tvůj RE 2,2  je stará plečka s vysokými provozními náklady a ten borec s tou Felicií je s těmi náklady úplně někde jinde a využije její vlastnosti určitě efektivněji než Ty s tak velkým autem. Nebo snad třikrát do měsíce naložíš úplně plné auto?
0/0
8.8.2002 11:43

Tomáš Langer

Re: Re: Re: NA CO?
No to je právě ono - tady diskutujou dva úplně rozdílné typy uživatelů.
Já totiž opravdu 2-3x měsíčně to auto naplním, ať už lidma nebo nákladem, příp. obojím. Je to o tom, jestli je rodina aktivní a jezdí často na výlety na kole nebo na lyže a nebo jestli potřebuje jenom nákupní tašku na kolečkách a jednou týdně odvézt na chatu a zpět.
 
Ale tahle diskuze byla původně o autech vhodných na dovolenou a to je MPV mnohonásobně víc, než jakýkoli jiný auto. Mimo jiné i proto, že je to auto dělané na dlouhé cesty.
 
Možná je škoda, že půjčovny aut zatím MPV-čka moc nenabízejí. Třeba by byla pro mnoho lidí optimální kombinace malého auta na běžné pojíždění a auto na dovolenou si pronajmout v půjčovně.
No, třeba se toho nějaká půjčovna chytí .
 
Tomáš
 
PS: To srovnání crash testů není zase tak objektivní, jak to na první pohled vypadá. Jednak jsem ještě nikde neviděl crash test 10 let starýho Espace, není tedy s čím srovnávat. A jednak vypadá jinak simulavaný crash test při rychlosti 35 nebo 45 km/h a jinak reálný "crash test" na skutečné silnici při 100 km/h. Ve větším autě má člověk vždycky větší šanci být míň zraněnej, už kvůli rozdílům hmotnosti. Při srážce velkýho s malým to vždycky odnese víc ten malej, nejen kvůli menším deformačním zónám, ale taky proto, že se energie nárazu vybije větším zbržděním toho méně hmotného vozu. A velikosti zbrždění je přímo úměrné riziko vnitřních zranění. Takže lidi z toho malýho auta třeba nemusí mít jedinou zlomeninu a přesto můžou mít těžká zranění vnitřních orgánů.  A MPV, podobně jako teréňáky mají navíc vyhodu v tom, že cestující sedí o 10 cm výš než v normálním osobáku.
0/0
8.8.2002 15:21

Laso

Re: Re: NA CO?
Zrovna u ESPACE bych se bezpecnosti moc neohanel. Auto s nejhorsim crash testem...
0/0
8.8.2002 12:47

Lukas

Re: Re: NA CO?
To snad nemyslíš vážně, že za 100 000 seženeš dobrý auto!!!! Zjisti si Crash test Espace!!! Je to rakev...pojízdná!!! Jo a navíc už nebude mít 74kw ani náhodou a těch 8.5l spotřeba?....ha ha to musíš jet tak 80km/h na 5. mimo město U Feldy je to 4.5l P.S. Jels někdy s Felicií 1.6MPI????
0/0
9.8.2002 11:20

Tomáš Langer

Re: Re: Re: NA CO?
Lukáši,
najezdil jsem se něco jak s Feldou 1,6, tak se 100 kW Vectrou i 125 kW Mitsubishi a stejně bych je za svýho Espace nevyměnil. Ten zátah, jakej má starej Espace nemělo žádný z nich s výjimkou Mitsubishi GDI, ale to je fakt jiná kategorie :-).
Spotřebu 8,5 l/100km jsem naměřil začátkem července na dovolené, s naloženým autem, na celkem 1325 km dlouhé jízdě. Naopak bych chtěl vidět Feldu se spotřebou 4,5 l/100km. Máme jich v práci hodně, ale ani jedna se k tomuto číslu neblíží ani náhodou...
 
Nevím, co říct ke crash testu - na starej typ Espace jsem žádnej neviděl. Ale pokud se na silnici "potkám" s Feldou, tak na tom budu určitě líp já, neboť většina deformace se odehraje pode mnou. Víš, já té Feldě totiž se svýho sedadla koukám na střechu... Takže to asi odnesou moje nohy, ale ti ve Feldě budou mít mnohem větší potíže s vnitřníma zraněníma, než já. Holt větší auto má větší deformační zóny, ve kterých se působící síly rozloží do delšího času.
 
Tomáš
0/0
19.8.2002 23:21

Tomáš Langer

Re: Re: Re: NA CO?
Kluci,
 
hledal jsem podle vašich rad crash testy Espace a našel jsem jenom jeden: http://www.euroncap.com/ratings.php3?id=mpvs&order=1
Když se podíváte na srovnání s ostatními, tak Espace vychází NEJLÍP! Má z předního a bočního nárazu 4 hvězdičky z pěti možných a při srážce s chodcem 2 hvězičky ze 4. Celá tabulka MPV je zde (čelní náraz/srážka s chodcem):
Chrysler Voyager 99: 2/1
Mitsubishi Space Wagon 99: 3/2
Nissan Serena 99: 3/2
Peugeot 806 99: 3/1
Renault Espace 98: 4/2
Toyota Picnic 99: 4/2
Opel Sintra 98: 2,5/1 VW Sharan 99: 3/2 Troufám si tvrdit, že s výjimkou airbagů a předpínačů pásů, které v Espace ročník 90 nejsou, je konstrukce s tím testovaným kusem stejná. Espace má totiž prostorový kovový rám s laminátovou karosérií, takže se při modernizacích na samotném rámu moc úprav asi nedělalo. Tak čekám na vaše vysvětlení, v čem je Espace v crash testech nejhorší . Tomáš
0/0
20.8.2002 11:31

Alan

Jako ve snu???
Já nevěřím vlastním očím. Jsem rád že mám formana a na nové auto nebo ojetinu jak uvádíte bych nikdy neměl. Mám dvě malé děti. Jsem rád, že takovou situaci kam na dovolenou a s čím řešit nemusím. Není za co.  
0/0
7.8.2002 8:19

Sukoj

Páni redaktoři - přemýšlejte.
Otestovat prakticky možnost uložení zavazadel,kol a třeba i lyží a tím pro uživatele porovnat "užitečnost" vozů považuji za vynikající nápad.Když už něco děláte,tak pořádně a komplexně.Proč jste do testu proboha zařadily kategorii minivanů,respektive jejich zástupců (Kango ..),vždyť to jsou užitková auta pro podnikání a živnost.Ukažte mi běžného řidiče či rodinu,která by si tato vizidla pořídila.Součástí testu by spíše měla být atraktivní a rozmáhající se třída kompaktních MPV (Scenic,Zafira,Piccaso) a samozřejmně i kategorie MPV a kombíků střední třídy (Passat,Laguna).Nekomplexní test ani mě ani ostatním nic neřekne.
Ahoj Sukoj. 
 
0/0
7.8.2002 8:07

David

Re: Páni redaktoři - přemýšlejte.
Přesně tak. Naprosto postrádám třídu MPV - myslím, že by dostala více hlasů než kombíky. Mimochodem Picasso má v základu přes 500 litrů naprosto rovné plochy.
0/0
7.8.2002 10:12

Sukoj

Páni redaktoři - přemýšlejte.
0/0
7.8.2002 7:37

Pavel

Proc si nekoupit zrovna treba Avii s valnikem ...
Kdyz je nekdo bordelar a kramar, ktery musi mit na dovolene ssebou pulku bytu, tak at zrovna koupi maly nakladak. Co na tom, ze na dovolenou pojede jenom dvakrat do roka! Zbylych 50 tydnu v roce prece muze jezdit s velkym a nepraktickym autem jenom proto, ze se mu bude dobre nakladat par kramu na dovolenou. Jo, a zkuste zaparkovat, Avii nebo Espace nekde v centru mesta :-(. Proc se asi vymyslely ruzne stresni nosice nebo privesne voziky? Asi proto, ze nemusim mit zrovna nakladak kdyz potrebuju dvakrat do roka odvezt trochu vic veci nez co se vejde do kufru auta, ne? Cely rok si pohodlne jezdim s beznym autem a na dovolenou nalozim na strechu klidne lyze lod i kola.
Takze hura koupit Avii a balit na dovolenou!
0/0
7.8.2002 7:05

Tomáš Langer

Re: Proc si nekoupit zrovna treba Avii s valnikem ...
Hehe, to jsi mě Pavle pobavil
 
Podívej se na parametry běžných aut u nás ve srovnání s Espacem. Kupodivu zjistíš, že Espace je dlouhý stejně jako Octavia nebo Felicia Combi. K parkování ve městě ti můžu ze zkušenosti mé i mojí ženy říct, že snadněji než s Espacem se parkuje snad jen s Fiatem Uno . Je to tím, že díky vysokému posazení a obrovské ploše oken máš perfektní přehled o tom, jak jsi daleko od auto vedle tebe i od chodníku. A díky velkému rejdu a posilovači řízení se vejdeš tam, kam si člověk s "normální" Octavií netroufne.
Najezdil jem hezkou řádku km s Opelem Vectra, Mitsubishi Carisma i Octavií a se všemi se špatně couvalo a parkovalo, protože mají velmi vysoká kufr a dozadu prakticky nevidíš. Tenhle problém prostě u MPV není.
 
Princip MPV je ve větší výšce vozu a ve nedostižném využití prostoru, ne ve velikosti. MPVčka vypadají větší, protože jsou vyšší, ale půdorysem jsou s ostatními auty naprosto srovnatelná.
 
Tomáš
0/0
8.8.2002 9:29

bob

Trochu ujeté hodnocení
Je jasné, že pro cestu na dovolenou platí čím větší - tím lepší. Jízdní komfort na velké vzdálenosti je nesrovnatelný. Na druhé straně z čeho má "průměrná rodina" vydržovat druhý vůz, byť rádoby levnou ojetinu s třílitrovým motorem (povinné ručení, běžná údržba, ...). Vždyť většina lidí nemá ani na nový malý vůz kategorie Fabia. A i ten malý kombík vychází nový kolem 400 tisíc. Pro denní potřebu mi krátká fabka plně vyhovuje, konečně dnes se i na dovolenou už nejezdí s konzervama a stanem jako za totáče. A auto starší než 3 roky bych nechtěl ani za nic.
0/0
7.8.2002 6:31

bobek

Re: Trochu ujeté hodnocení
tři roky starou škodovku bych taky ani za nic nechtěl, ale nějaký tříletý auto zdarma bych bral. hahaha
0/0
7.8.2002 7:24

B

všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Nevím jaké kdo máte zkušenosti, ale pro rodinu se dvěma dětmi považuji za naprosté minimum velký SUV či Off Road (Nissan Patrol, Ford Explorer) nebo Van typu Chrysler Grand Voyager, VW Sharan apod. Veškeré menší vozy jsou na dovolenou naprosto nedostatečné a kdo nikdy nejel na dovolenou něčím větším, neví o co přichází. Minivany jsou možná dobré tak leda pro dva dospělé bez dětí.
0/0
6.8.2002 20:06

Pozounista

Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Rád bych vás upozornil na jednu maličkost: V tomto článku se psalo o průměrné české rodině...
0/0
6.8.2002 20:47

Zéla

Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Hmm, a kde má rodina s dvěma dětmi na něco takového vzít? Když má měsíční příjem 35 000 hrubého? Ty jsi ale magor, to se fakt jinak nedá říct…
Taky jsi mohl napsat: "A pokud má čtyři děti, potřebuje autobus!" Vůl seš na to velkej dost...
0/0
6.8.2002 20:54

Tomáš Langer

Re: Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Kde na takový auto vzít? To je jednoduchý. Podívej se:
Renault Espace se vyrábí od r. 1984. Ojetý, zcela funkční z r. 1990 dostaneš za něco přes 100 000,- Kč.
Pokud nemáš rád Renaulty, podobně dlouho se vyrábí i Chrysler Voyager, pravda hůř se na něj shání náhradní díly a motor V6 3,0l je docela žrout...
...ale za rozumnou cenu se dá sehnat i rozumně jetý Mitsubushi Space Wagon, taktéž plnohodnotné MPV.
Je toho na výběr pro průměrnou rodinu dost, ne?
O užitečnosti takovýho auta nemá smysl hovořit, dokud jsi ho neviděl zblízka nebo v něm chvíli jezdil.
Pravda, můj názor nená zcela objektivní, neboť jsem 1,5 roku majitelem právě Espace. Ale řekni mi, v jakým jiným autě bys odvezl 4 člennou rodinu (děti v sedačkách) i s větším psem, nebo tutéž rodinu i s dědou a babičkou a kompletní výbavou na lyže (bez zahrádky - všechno vevnitř) nebo 8 horských kol na výlet s kamarády (opet všechna uvnitř). Mám pokračovat? Prostě ať jedu KAMKOLIV, naházím věci do auta tak, jak mi přijdou pod ruku a NEŘEŠÍM, jak se tam vejdou.
Už rozumíš, proč tomu testu chybí podstatná kategorie vozů?
Tomáš
0/0
6.8.2002 22:18

Tomáš Langer

Re: Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Hmm...
Moje rodina si koupila ojetého Espace v době, kdy měla hrubý příjem 30 000,- Kč.
Přestaňte si už konečně stěžovat na to že nejsou peníze a radši se trochu snažte je vydělat. Jinak si svoje sny nikdy nesplníte .
 
Tomáš
0/0
8.8.2002 9:35

Zdeněk

Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Kecy v kleci... Mám Opel Astra Caravan a myslím si, že je to skvělé auto. Vejde se do něj všechno, dají se v něm stěhovat malé věci, dá se v něm přespat a pohodlně se natáhnout (sklopením zadních sedaček) - prostě výborné auto pro všechny situace... A zároveň pořád vypadá jako auto, narozdíl od VAN(ů) :o) Čili moje volba je jasná...
0/0
6.8.2002 21:02

Carlos

Re: všechny uvedené vozy jsou naprosto nevhodné
Protože nejsem paštikář a na dovolenou sebou nevozím polovinu bytu, tak na letošní dovolenou pro čtyři mladé lidi (20-25 let) letos pohodlně stačil Peugeot 306 Break. A jelikož je o dost menší než nová 307, tak mě vychází, že ta musí stačit vrchovatě. Pravda nevezli jsem psa a zásoby jídla na čtrnáct dní. Ovšem v takovém případě by člověk spíš volil obytný automobil.
0/0
7.8.2002 6:38

Rejpal

Kvalita
Dříve, jsem potřeboval poměrně velký kufr, když jsem vozil do sběru balíky s přečtenou MF Dnes. Díky kvalitě současné tiskoviny už kufr nepotřebuju.
0/0
6.8.2002 16:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.