Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto po zatopení nestartujte!

Rozsáhlé povodně způsobily škody i motoristům, kteří nestačili odvézt své vozy do bezpečí. Voda může auto poškodit, ale při zachování několika zásad lze předejít nejhoršímu. Po záplavách se v servisech množí případy majitelů zatopených aut, podle mechaniků se však taková auta většinou podaří zprovoznit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ženská

Utopený Favorit
Čau všichni, myslíte, že utopený Favorit může být někomu ještě k užitku? Já už do něj investovat nebudu (1992, bez STK, děravé prahy a dveře, bouraný ve sloupku). Dají se z něj použít třeba nějaké náhradní díly? (no, sedačky už ne :)
0/0
22.8.2002 7:57

0/0
21.8.2002 12:47

Petr

Re:Smysl
To je krásná teorie.Já se přikláním spíš k názoru Martina.Měl jsem zaplavenou motorku stačí otevřít motor.S autem to jiné nebude.Faktem je,že elektrika vše bez následků přežila.Ale propláchnout  nestačí v žádném případě.Chtěl bych sdílet váš optimismus.Je potřeba rozdělat celý motor.....
0/0
20.8.2002 15:52

Martin

zaplavené auto
Mohu vás ujistit,že zaplavené auto je už k ničemu.Ja jsem záplavy zažil v roce 1997 na Moravě......Pokud nedojde k výměně ložisek a dalších důležitých komponentů tak o nějaké životnosti motoru se už bavit nemůžeme.....Pochybuji,že vám v servise budou rozebírat celý motor a proplachovat.To blato je celkem kvalitní a dostane se i tam kde byste jej vůbec nečekali....
 
0/0
20.8.2002 15:41

mechanik

Smysl!!!
pokud neotočíš klíčkem, tak by se ani jedna řídící jednotka neměla zničit, protože s vypnutým zapalováním je vše vypnuto a větsinou jsou plošné spoje zalité do silikonu (u jednotek které jsou instalované v motoru) a nebo zatěsněné proti vodě, v interiéru ne, ale pokud se jednotka důkladně vysuší, musí fungovat dál, konektory jsou z výroby nacpané pastou proti vlhkosti, takže elektroinstalace po důkladném vysušení bych se nebál, interiér je třeba rozebrat a vysušit, s motorem je to horší tam může natéct voda do sání čili např do turba u dieslu, přes filtr se ale písek stejně nedostane, takže vyndat svíčky (vstřiky) prostříknout např WD 40 a to by mělo stačit, do vany se může dostat voda i s bordelem přes odvzdušnění, tak bych sundal vanu vyčistil, vyměnil všechny filtry, a po 1000 km znovu vyměnit olej a filtr, do převodovky se nic dodstat nemůže, táhla akorát namazat a všechny mechanickě části taky, a jezdí se, jestli někdo ale přeci jen nastartoval nebo se pokusil, tak je auto spíš do šrotu než na opravu.
0/0
20.8.2002 12:41

Norton

Re: Smysl!!!
Vše je "vypnuto" ...ale, je spousta míst ve vozidle, které jsou stále přípojeny na +13,8v. Prakticky všechny okruhy, které nejsou závislé na otočení klíčku zapalování, které stále standartně i bez povodně odebírají řádově jednotky mA: většinou autoradio, alarm, imobilizer, jednotka centrálniho zamykání... Dále naměříte +13,8V při vypnutém zapalování na těchto místech: alternátor, starter, sp. skříňka, ... Pokud vozidlo stojí i několik dnů v agresivní záplavové vodě tak mezi kostrou vozidla a těmito vodiči, které jsou "pod proudem" proudí proud a probíhá lokálně na těchto místech "elektrolíza" a ty to místa jsou výce či méně tímto poškozeny. Některé drobné plošné spoje v elektronice doslova "přestanou existovat" nebo se vyžerou natolik, že je pak přepálí větší proud při zapnutí, nebo budou vykazovat větší přechodové odpory - hlavně konektory atd., čož se nemusí projevit ihned, ale různými nepravidelnými poruchami. Pravděpodobnost a navyzpytovatelnost problémů se zvyšuje se složitostí elektroniky ve vozidle. Zde upozornuji, že i ve značkových servisech pravděpodobně tuto elektroniku nebudou schopni opravit, a správně diagnostikovat její 100% funkčnost. Prostě jen zjistí, že nefuguje správně a vymění zatopenou krabičku za novou (xxxx Kč). Kolikrát stačí "krabičku" otevřit (pokud to jde) a vyměnit poškozenou nebo podezřelou součástku za nouvou (kolikrát v hodnotě jen desítek Kč). Samozřejmě to vyžaduje znalost elektroniky a představu jak má dané zařízení fungovat. S jednoduchými vozidly např. Š105 apod. jsou problémy tohoto druhu samozřejmě minimální.
Norton
0/0
21.8.2002 23:57

sumacher

se stestim to jde
znam nekolik lidi, kteri v 97 auto rozebrali vycistili slozili a jezdi bez problemu. (Ne tak ja). Neni to ovsem otazka znackoveho servisu, kde je cilem prodat co nejvice nahradnich dilu,nez opravovat za levno pokazene veci..
0/0
19.8.2002 14:00

Martin

NESMYSL!!
tento článek psal apsoultní diletant a neznalec věci!!!Vážený pane,nevim jak vy,tedy jestli máte ješte ve voze karburátor a rozdělovač,ale říká vám něco "totální škoda"?Již při zaplavení do úrovně kol,přesněji vrchní hrany,nastává fatální zasažení nejdůležitějších ECU ve voze.Jednotka motoru,ABS,Airbag,Karoserie,Centrálního zamykání atd.Jen si zpočítejte na kolik vás vyjde jen výměna řídících jednotek na ojetém autě za cca150.000.Pište raději články o vaření do Vlasty!!
 
0/0
19.8.2002 13:09

XD

Re: NESMYSL!!
Do Vlasty o vaření raději né... Vždyť by to potom nebylo k jídlu.
0/0
19.8.2002 17:56

petr

Re: NESMYSL!!
diletante, diletante........ta čeština, ta čeština - jste nejslabší - máte padáka !!
0/0
20.8.2002 14:28

tom

... umečin K
To je v pohode, kdyz na to mas.
0/0
18.8.2002 13:02

Pozounista

K ničemu...
M8m dojem, že když je auto jednou vyplavené, už se s ním mohu rovnou nadobro rozloučit.
0/0
18.8.2002 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.