Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

Skončily dlouhé dohady o tom, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. Z fotografií nového vozu, které MF DNES získala, je patrné, že jeho design nepřináší žádnou revoluci. Drží se osvědčené "konzervativní" koncepce, kterou mladoboleslavské firmě určil mateřský koncern Volkswagen. Auto ctí stejnou filozofii jako dnes: jeho design a velikost se snaží vměstnat na pomezí dvou různých tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frantisek Netopil

Jasnou fotomontaz poznate podle sloupku v zadnim okne na druhe stane automobilu. Pokud se na auto divam takto z bocni perpektivy musi byt zadni sloupky v daleko lepsim zakrytu. Zadni brzdove svetla pak hodne pripominaji nove Audi A4.
0/0
4.9.2002 16:55

Marek

pěkná fotomontáž
bohužel už dnes je možné použít program TracePicture a dají se rozložit jednotlivé vrstvy obrázku tak, jak tato fotomontáž vznikala. Je to totální blaf a je mi líto idnes, že to vůbec otiskujou. I když dobrej bulvár=slušný prachy.
 
marek
0/0
1.9.2002 22:34

Mirek

Rozvor ANO, ostatní Jinak
Pokud to není fotomontáž, pak pro zvětšení rozvoru byl nejvyšší čas.
Ostatní díly přední a zadní části a lampy asi budou jiné. Není třeba je nyní odtajnit.  Abychom se měli na co těšit.  Octavia v době nasazení do prodeje měla velmi nadčasový vzhled, bylo by "škoda" nedodržet započatou tradici.
 
0/0
30.8.2002 15:48

Nalim

Kuš skopčáci!
Přiznejme si že Octavia vypadá slušně. Spíš mně štve, že VW si diktuje výrobu až v 2002, asi se fakt bojí že by se jejich Golf V prodával o moc méně, že jo? Kéž by se stala Octávie někdy "lidovým vozítkem"
0/0
29.8.2002 14:24

0/0
29.8.2002 14:11

Dude

Octavia - Ano
Škoda Octavia je, co se designu týče, docela povedené auto, zvláště pak provedení kombi je jedním z těch hezčích nejen v jejím segmentu. Vytýká se jí nedostatek originality, konzervativnost. Také se mi líbí Renault Mégane a podobné kreace, ale je to auto, ve kterém si dovedu představit svou ženu nebo studenta a Škoda Octavia byla konstruována především jako rodinný vůz. To, co oceňuji na vozech, které jsou pro mě etalony designu velkosériové výroby, jako např. Volvo (kterému má údajně Škoda v budoucnu konkurovat), MB atd, je jejich svébytnost, nadčasovost, čistota tvarů. Nic nového, je to otázka filozofie, či strategie. Jsou to auta, která se líbí až na druhý, třetí pohled, ale také ještě za pět, deset! Ono je to samozřejmě složitejší, souvisí to s podvědomým pocitem kvality a solidnosti, a mnoha dalšími aspekty. Nové Alfy byly vždy krásné vozy, nicméně po nemnoha letech se stal jejich výrazný design spíše divným a méně kvalitní technika tento pocit jen podtrhovala. Proto bych jenom ocenil, kdyby Škodovka v budoucnu čerpala spíše z filozofie Volva a samozřejmě nejen, co se designu týká, protože sebelepší design bez kvalitní techniky nezabírá. Z toho mála, co bylo zveřejněno o nové Octavii (a s ohledem na soky, kterým má být v budoucnu házena rukavice) mám pocit, že cesta je dlouhá, ale kurz je víceméně správný.
0/0
28.8.2002 12:48

Olaf Ludwig

Jenže nemůžes srovnávat třináct let starý auto s novou Octávií. A třeba takovej Golf III z 94 už je taky dobrej šrot a podvozek a nějaký díly už má s Octávií společný, takže bych nejásal, že je to nějaká kvalita.
0/0
27.8.2002 11:03

Zdenek

Fotomontaz
Tak tohle je fotomontaz jak vysita
 
0/0
27.8.2002 10:17

Komentátor

0/0
27.8.2002 9:06

Kadel

Ja jsem za.
... pak rozhoduje jenom prasátko (kasička).
0/0
26.8.2002 22:00

matty

Docela obyčejný obyčejnější Superb
0/0
26.8.2002 12:11

matty

Octavia 2004
docela obyčejný obyčejnější Superb
0/0
26.8.2002 12:08

kutil

Co se od nového vozu požaduje
mám pocit, že si nikdo neuvědomuje, že auto si člověk kupuje s různým záměrem. Někdo aby se převezl z místa A do místa B, jiný aby mohl ukázat sousedům na co má a třetí se chce povozit. Další faktor je, co od auta člověk požaduje. Někomu stačí, že to jezdí, jiný chce mít v autě nejmodernější elektroniku atd. Další otázka je cena. Někdo chce levné auto i když nebude bezpečné, bude zastaralé a bude mít velkou spotřebu (např Felicia a Thalia). Někdo je ochoten zaplatit mnohe větší cenu, než vůz má (Fabia). Znám plno lidí, kteří mají Oktavie (většinou služební) a jsou spokojeni, ale jako soukromé auto by ji nekoupili. Prý je drahá, hodně se krade a má velké režijní náklady. Bohužel je těchto faktorů tolik, že se nedá udělat jedinečný závěr. Např. Matiz je plechovka s minimální bezpečností a přesto se prodává a plno lidí splnil jejich požadavky.
0/0
26.8.2002 10:31

gulash

Fotomontaz
Myslim ze je to jasna fotomontaz. Zatimco auto jakoze stoji nekde v interieru, ve sklech se odrazi draty vysokeho napeti..
0/0
26.8.2002 8:47

robi

chrapounům a kritikům
poslouchejte vy kritizujicí chraponi buď na auto nemáte jezdite ve smradlavejch ojetejch Fiatech a Peugeotech tak furt kecaté nebo jste měli nechat Škoda Auto privatizovat Soudkem, Koženým, Stehlíkem  a dalším podobným negramotům ty by vám předvedli české svébytné auto , za chvíli by se tady akorát jezdilo  na kolobežkách a ne ve " VW hnusarnách " jak tady někdo blije.  Chraponi serte na ty keci
0/0
25.8.2002 13:45

robi

Re: chrapounům a kritikům
Kdyz on ten ojetej Peugeot je kolikrat kvalitnejsi nez Fabia, co prave sjela z vyrobni linky
0/0
26.8.2002 8:43

georgik

Re: Re: chrapounům a kritikům
to si asi nikdy neseděl v ojetém Peugeotu a nebo jsi totální magor!!!
0/0
26.8.2002 8:50

Omaha

Re: Re: chrapounům a kritikům
Jo přesně tak, rozhodně je lepší tři roky stará 406 nebo A4, než nová Fabia. Teda pokud nebyly bouraný, protože když to pak šmudlí nějakej kutil v garaží, tak z toho vznikne trabant s novou kastlí.
0/0
26.8.2002 14:24

Jarek

Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
Asi máš IQ houpacího koně!Jinak by jsi tady totiž nemohl srovnávat A4 s Fabií.
0/0
27.8.2002 7:41

Omaha

Re: Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
IQ houpacího koně máš ty. Psal jsem tři roky stará A4 nebo 406. Když koupíš tři roky starý auto této třídy, tak Tě vyjde na stejné peníze jako nová Fabia. A když to nebude bouraný a lepený někde doma v garáží, tak další tři roky budeš bez problému jezdit v mnohem větším a lepším voze.
0/0
27.8.2002 10:50

MARTINXI

Re: Re: Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
Patrně automobilům vůbec nerozumíte jinak byste nemohl srovnávat podle ceny. Srovnává se podle tříd.pa
0/0
25.11.2002 9:34

Omaha

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
Srovnávat se dá podle čehokoliv, třeba i podle velikosti kufru.
0/0
2.12.2002 8:38

bellows

Re: Re: chrapounům a kritikům
Precti si prosim te na auto.idnes.cz "Peugeot v polovine testu".
0/0
27.8.2002 7:08

Speedy

Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
Jsem zvědavý, jak dopadne za deset let v testu Octavia TDi, která bude dovezná ze zahraničí jako bouraná, slepená někde ve stodole, v Čechách neudržovaná. Ta nevyjede ani ze dveří největšího autobazaru AAA.
0/0
27.8.2002 10:55

Olaf Ludwig

Re: Re: Re: chrapounům a kritikům
Jenže nemůžes srovnávat třináct let starý auto s novou Octávií. A třeba takovej Golf III z 94 už je taky dobrej šrot a podvozek a nějaký díly už má s Octávií společný, takže bych nejásal, že je to nějaká kvalita.
0/0
27.8.2002 11:04

L. Fryš

Octavia 2004
Vážení,
myslíte si, že prakticky založený otec rodiny s 2 malými dětmi potřebuje malé
auto za 400.000,-CZK?  O 7 cm  delší, či kratší - problém mladých rodin s dětmi
drahá Octavia neřeší.
Navrhněte stvebnici na základě  co nejdelší verze Octavie s kabinou pro cestu-
jící ve formě kontejnerů pro mladou rodinu, partu cyklistů, lyžařů, rybářů atd.
A hoďte  sebou, jestli nechcete, abychom Vám utekli k jiným výrobcům.
0/0
25.8.2002 10:41

MARTINXI

Re: Octavia 2004
Já mám pocit že sem píší totální demagogové. Znáte jiné auto velikosti octavie za 400.000,-já teda ne maximálně menší daewoo nebo hyunday. Jo a ještě třeba lada.
0/0
25.11.2002 9:38

Peters

For Ondrej Novotny
Milý Ondřeji Novotný, nevím čím jsi a ani to nechci vědět. Můj vkus a inteligenci nech stranou, neznáš mě. Od svých 15 let se pohybuji kolem automobilů. Začínal jsme jako mechanik, teď auta prodávám (je mi 30), mimochodem velmi dobře. Protože ve společnosti autoprodejců se všichni známe a nějaká zášť mezi námi není, tak ti můžu říct, že i sami prodejci škodovek nejsou moc hrdí na to, co prodávají. Týká se to právě vzhledu, ale i cen, které jsou opravdu dost vysoké. Nebudu mluvit o cenách náhradních dílů, to je kapitola sama pro sebe. To dokládá klesající prodej nejen škodovek, ale i ostatních koncernových vozů. Jestliže jsi tak inteligentní, jak si o sobě samosebou myslíš, určitě víš, kde se nachází v prodejním žebříčku v ČR VW nebo Seat (ten se krčí na opravdu vzdálené pozici a ani podbízení se nízkou cenou nijak nepomáhá). Takže až budeš příště reagovat na nějaký názor, zjisti si aspoň nějaké podrobnosti, protože potom ze sebe neuděláš toho vkusného, inteligentního, ale lítostivého Ondřeje Novotného.
0/0
24.8.2002 11:44

Pavel

Re: For Ondrej Novotny
Od tebe bych si teda chtel nechat poradit pri koupi auta, to by bylo neco...
0/0
26.8.2002 9:37

Peters

Re: Re: For Ondrej Novotny
Jsi hňup!!!
0/0
28.8.2002 8:11

MARTINXI

Re: For Ondrej Novotny
Ano. Zatímco v zahraničí získala Škoda ( patrně úplně neoprávněně ) mnoho cen, v čechách bude spousta čechů stále tvrdit, že je to šrot. Neznám auta na stejné úrovni za nižší ceny než škodovky. Nedávno jsem čet že anglická policie zakoupila asi 50 vozů octavia RS. Dále anglickou anketu o spokojenosti majitelů s auty ( cena, vzhled, opravy ) octavia a fabia skončily na 3. a 5. místě před nimi byl už jen jaguar XJ, Toyota Yaris. Říkejte si co chcete čecháčkové ale Škoda je už dávno na světové úrovni. Pro některé z Vás je auto dobré jen když není české. Nejsem členem fanclubu škoda, jezdím mercedesem S500. Ale štvou mě vaše kritiky bez argumentů.
0/0
25.11.2002 9:47

kafy

hmmmm ... nejni to věda
Auto je dobrý na to aby se člověk dostal z místa A do místa B. Samozdřejmě bezpečne a pohodlně. Jinak mě je jedno jestli to vypadá zvenku či zevnitř 10let stejně, nebo "jako co" to má světla či podobný nepodstatnosti. Ale jinak ..... nejni to ošklivý auto :) PS: na škodě už není kromě toho háčku nad S vůbec nic českýho. Mám takovej pocit, že u exportovanejch modelů už tam skopčáci ani ten háček nedávaj.
0/0
23.8.2002 15:18

Tomáš

No nevím
Tak nevim, co si o tom myslet, nejspíš to bude fotomontáž, kde napasovali na starou octavii přední světla z passata a zadní z A4, alespoň mě to tak připadá. Doufám, že koncern VW bude mít dost rozumu aby pořád nevykrádal sám sebe, to už tu bylo a myslím že to stačí. Jinak proti Škodovkám nic nemám, sám je používám, ale poslední dobou mám pocit, že jí konkurence dost ujíždí. A cenová výhodnost dřívějších modelů už dávno neplatí.
0/0
23.8.2002 10:04

mpuki

Mně se také líbí
Také přidám své polínko do diskuse: Mě se ta domnělá nová Octavia docela líbí. Ale jak tu již několikrát zaznělo, počkejme nejprve na to, jak to bude vypadat ve skutečnosti :-) Už se docela těším na nové kombi. Současné kombi je dle mého názoru nejpěknější kombi, jaké jsem viděl. Ale předem upozorňuji, že tento názor nikomu nevnucuji ;-) Mimochodem, Octavia Combi je mým vysněným autem ...
Ještě takovou malou poznámku k diskuzi. Pročítám poměrně hodně diskuzí na různých serverech a můžu konstatovat, že větčina lidí je naprosto neschopna komunikovat, natož věcně argumentovat. Je mi jich líto, a zároveň si vážím věcných příspěvků.
mpuki
 
 
 
0/0
23.8.2002 9:16

jirka

Skodovka.
Ja jsem zrozenej pro dve kola, ale "plechovku" Skodovku :) mam taky. Musim priznat, ze u me Skoda zabodovala s novym Superbem a to ve vsech smerech. S Fabkou to dost podali, sice perfektni jizdni vlastnosti a dilensky zprac., ale ta cena( Felina byla bezkonkurencni- za malo penez hodne muziky). Co se tyce Novy Oktavky, pockam si, az se vni svezu... Panove, mozna bude i kupecko...
0/0
23.8.2002 8:30

Pablo

Octavia
Fascinuje je me kolik lidi nadava na Octavii a glorifikuje napr. Peugeot. Myslim si - a muj nazor sdili spousta lidi kteri vedi o cem mluvi (architekti, lide zabyvajici se prumyslovym designem) - ze Octavia, obzvlast verze kombi, je super design ktery stale nema na trhu konkurenci. Snad krome Alfa Romeo (coz je ale vice extravagantni design) nevim o tak dokonale visualne vyvazenem designu jako Octavia Combi. Osobne ale preferuji konzervativni design proto ze je decentni a nadcasovy. Co se tyce tech fotek, myslim ze je naprosto jasne ze to NENI to co se bude nakonec vyrabet. Proc by Skodovka, jinak velmi tajnustkarska, dva roky pred uvedenim auta na trh ukazovala jeho fotky?
0/0
23.8.2002 8:11

Petr

Re: Octavia
Ty máš,ale divnej vkus. Na jaře jsem se věnoval výběru nové vozidla. Porovnával jsem cenu, jizdní vlastnosti, design, dílenské zpracování a výbavu. V porovnání verze 1,6 do 500.000,- Kč jsem zahrnul octavii a Peugeota 307 (mimochodem auto roku). S hrůzou jsem zjistil, že ve všech kritérií vyhrává Peugeot (prostor uvnitř, výkon stejně obsahového motoru, cena a o zastaralém designu octavie nemluvě). Koupil jsem si 307 a jsem s ní velice spokojen i po pravidelné servisní prohlídce, kdy cena byla naprosto stejná jako u služební octavie.  Mimochodem výbava u verze Presance je plně dostačující i náročnému řidiči. Ten kombík od 307 je taky povedenější, hlavně s prodloužení rozvorem se nedá srovnávat s kombíkem od škodovky.
0/0
27.8.2002 11:23

Olaf Ludwig

Re: Octavia
No prave ze architekti jasaji nad vozy jako Alfa Romeo, Peugeot, Renault atd. a skodovky bývají povazovány za nudné a strohé.
0/0
27.8.2002 13:17

Honza

Proč NE?
V textu se zmiňuje autor o  konzervativismu a to myslím vystihuje i postoj většiny současných majitelů škodovek (a i českého národa). Vzhledem k celkem úspěšnému prodeji si myslím, že se i nová Octavie bude dobře prodávat.
0/0
23.8.2002 8:09

ota

knulp
Ty fotky vypadj docela realne - nemusela by to bejt fotomontaz. Vzhled jak uz to u skodovky bejva neni nic moc, ale da se na to zvyknout. Jenom nevim, proc prichazi az v roce 2004. Nevim, kdo si bude kupovat starou oktavku este v roce 2004...
0/0
23.8.2002 0:29

whispp

dezinformace
Mě se to taky nezdá, škodovce vždycky před uvedením nového modelu unikly informace, které byly spíš dezinformace. Ještě si pamatuju jak v televizi ve zprávách natočili utajovanou oktavii a přitom to byl ROVER s logem Škoda.
0/0
22.8.2002 23:10

standa

pockejte
zkuste pockat s hodnocenim tohoto vozu na dobu az si ho budete moci prohlednout na vlastni oci   doufam ze budete prijemne prekvapeni
 michala a dana zdravi stanislav z kolina...
0/0
22.8.2002 22:35

Jarous

Octavia = nová Škoda 105,120
Jelikož se Octava vyrábí 6 let bez výraznější změny, a dalších 6 až 7 let se bude vyrábět nová Octavia, tak mě napadá není to stejná antologie jako se Škodou 105,120. Konstruktéři měli plány jak ji zlepši, nebo ůplňe přepracovat, ale bylo jim v to zbráněno. Stejně to dopadlo i z Octavi kluci v německu si postavili hlavu, že tak to prostě nepujde (pořádné změny) a basta. Ale dobrá zpráva je, že se konečne zvětšil prostor na zadních sedadlech, což bylo hodně kritizováno.
0/0
22.8.2002 22:26

Zdeny-77

kde je kreativita?
Mě štve, že Volkswagen "utíná" nápady našich tvůrců a kdejaký dobrý nápad zavrhne, alespoň co se týká značky Škoda. Potom nápady našich designerů a konstruktérů využívá u jiných svých značek. Ale s tím se asi nedá nic dělat, když dává prachy do škodovky. Zařadil Škodu do konzervativní větve ("bez invence") a všichni musí držet hubu.
0/0
22.8.2002 21:20

Vendelin

Re: kde je kreativita?
Uvedom si, ze Skoda je soukroma firma a jestli zitra zacne delat trakare, tak s tim nikdo nic nenadela. Strategicke rozhodnuti je jejich vec a kdyz nechtej konkurovat Golfu je to nutne respektovat...
0/0
23.8.2002 2:19

JB 007

Nevím, nevím.
Proč má ta Oktávka á-la coupé dělený zadní boční okna jako 5-dveřový model Chabá fotomontáž. O tý 5-dveřový varintě by se dalo diskutovat
0/0
22.8.2002 20:02

James

Revoluce nebo evoluce ?
 Osobně si myslím, že škodovka nedělá špatná auta a pořád si stále ještě drží vcelku vyrovnaný poměr cena/kvalita. Pro spoustu lidí jsou to už ale bohužel dražší auta i přes nesporně nabízenou kvalitu. Docela chápu lidi kteří si koupí auto typu "Thalia"(nechci tím teď nikoho urazit). Pro spoustu lidí je stálé více důležitější co nejnižší cena,"velikost" (nemyslím tím využitelnost) kufru a někdy i to, že "soused má škodovku a já bych si jí přeci nikdy nekoupi". Trochu o něčem jiném je pak samozřejmě cena pojistného, náhradních dílů, atd.. Tím jsem asi zabrousil do jiných vod než je zmiňovaný design. Bohužel musím konstatovat, že troška invence by škodovce vůůůbec neuškodila. Nemyslím, že lidé u nás neumí udělat líbívé auto, otázkou zůstává na kolik jim to projde u ....pana domácího. Další věc je proč zásadně měnit tvář auta, které se vcelku dobře prodává. Hodnotit však budeme moci bohužel asi až skutečné auto - takže uvidíme jak to dopadne  :-) nebo :-( 
0/0
22.8.2002 17:26

Kuba

Re: Revoluce nebo evoluce ?
0/0
22.8.2002 22:17

Kuba

Re: Revoluce nebo evoluce ?
Nechapu, jak se jeste nekdo muze ohanet argumentem, ze Skodovka ma levnejsi nahradni dily. Pokud byste bral cenu originalnich ND, tak treba Ford je ma levnejsi. Cena pojistneho je prakticky stejna, protoze Skodovky nejsou nijak vyrazne levnejsi, aby se to promitlo do pojistky.
Jeste jedna pripominka ke Skodovce, jako k "domacimu" vyrobci - v nove Fieste je srovnatelne dilu pochazeji z Cech, nez ve Fabii (nepocitam plech).
A muj nazor na Octavii? Ta soucasna je strasnej hybrid - na kratkej podvozek udelali dlouhy auto, aby melo 520 l kufr (nevim presne), ale zapomeli na to, ze by bylo vhodny udelat i misto pro spolujezdce vzadu. A ta delka previsu - vypada to skoro jako dvojnapravovy privesny vozik  s koleckama uprostred. Design neni spatny. Nijak vyrazne se mi nelibi, ale ani mi nevadi. Uvidime, jak ta nova bude vypadat. Zatim nic moc.
0/0
22.8.2002 22:26

Jakub

Re: Re: Revoluce nebo evoluce ?
Představte si,že může,protože většina náhradních dílů je pro Škodovku skutečně levnější (dokonce ty samé díly pro Škodovku a pro VW se prodávají za různé ceny).Zeptejte se u Fordu na hodinovou taxu ve značkovém servisu a potom to porovnejte se Škodou.
0/0
11.9.2002 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.