Diskuze

Škodovka uvažuje o ukončení výroby fabií ve Vrchlabí

Škoda Auto odmítá spekulace o tom, že kvůli poklesu zájmu o její vozy hrozí v podniku velké propouštění. Připouští ovšem, že jedná o možnosti ukončit v pobočném závodě Vrchlabí výrobu fabie sedan. Ani tato varianta by ale podle firmy neměla přinést vážné ohrožení zaměstnanosti. Agentuře to potvrdili zástupci firmy i odborářů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

-

26. 9. 2002 14:08
konec všeho
Jak jsem si přečetl článek Hospodářských  novin,  tak  ne  Škodovka,  ale  přímo   VW  chce  v  budoucnosti  zastavit  výrobů  superblbů,  a  to  bez  náhrady  -  viz:  http://auto.ihned.cz/ihned/index.php3?s1=2&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&limit=15&user_url=&menu_id=78&m=1&typ=clanky&recid=1378&menu_id=78" target="_blank" rel="nofollow">http://auto.ihned.cz/ihned/index.php3?s1=2&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&limit=15&user_url=&menu_id=78&m=1&typ=clanky&recid=1378&menu_id=78  -  tam  o  tom  píší  více.  Rovněž  něco  o  tom, že Škodovka  považuje  za  konkurenta  v produkci  Volvo  (odvážné  tvrzení),  ale  VW  Hyundaie  (to  spíš).  A  místo  Fabie  by  se  měl  vyrábět  ještě  menší  mini,  3 dvéřový  -  konkuret  kolínské  automobilky.  Zde  zástupci Škody  tvrdili,  že  Kolín  pro  ně  konkurencí  nebude,  protože v Kolíně  budou  vyrábět  ještě  menší vozy, než dělá Boleslav.  A  VW  přišel  najednou  s  něčím  úplně  jiným  -  nějak vázne komunikace  mezi Wolsburgem a Boleslaví - každý kapitán by prosazoval něco svého, ale nedaří  se. Dřív jsme museli poslouchat  SSSR,  nyní  NDR, USA a další imperialisty. Aspoň vidíme, jaký jsme pro zbytek světa povl, když se u nás nedokáží prodat malá auta typu Fabie a musí se vyrábět ještě menší  a  menší(my ale nejsme asijci s drobnými postavami - jestli jste si nevšimli!  / a druhý či třetí vůz do rodiny to taky není). Doporučoval bych proto zakoupit licenci na Trabanty, aby papaláši dali najevo svých poddaným,  jak  se po  revoluci prohlubují  rozdíly  mezi těmi nahoře a mezi těmi dole s tím, že střední vrstva přestane existovat.
No, budeme se asi ještě hodně divit, co nás čeká ...
0 0
možnosti

...

25. 9. 2002 14:03
Superblby
Nyní  Škodovka  dokonce  bude  omezovat  i  výrobu  Superblbů  -  ze  150   na  100  kusů  denně.  Není  divu,  za  ty  peníze  (nebo  i  méně)  dostanete  zahraniční  auto  na  úrovni.  Zatím  vidím,  jak  majitelé  Superblbů  užívají  tuto  značku  hlavně  k  podnikání  a  pak  k  machrování!  Přes  den  do  něj  nakládají  basičky  s  pivem,  chleba  a  mouku  do  svých  restaurací  a  pak  s  ním  exhibicionují.  Existuje  možnost  odpočtu  DPH?  Je  to  užitkové  auto?  Jak  se  v  něm  bude  jezdit  pyšným  manažerům,  když  si  toto  přečtou?  Normální  člověk  aby  z  toho  měl  komplex  méněcennosti !
0 0
možnosti

Karel.

24. 9. 2002 13:05
Těžko říct
Srovnání musí být objektivní. Pokud se podíváte na srovnání Fabie s VW Polo, Ford Fiesta, Peugeot 206, Renault Clio nebo Opel Corsa při stejné výbavě - např. 5 dveří, centrál s DO, alarm, příprava na rádio, tónovaná skla, dělené sedačky, mohou být při základní motorizaci ceny srovnatelné, i když Fabie často vyjde o chlup lépe. Pak už stačí posoudit parametry motorů, pojištění a leasingové podmínky a to Fabie většinou taky mírně zvítězí - zejména pokud už jednu škodovku máte.
Pokud bych tedy vedl nějakou diskuzi, tak zejména v tom směru, že by to mohlo být s trochou dobré vůle ze strany Škodovky mnohem lepší. Např. nabídka výbav u verze Junior je opravdu tristní.
0 0
možnosti

Otakáro

19. 9. 2002 12:39
Hochu, hochu, příjdeš mě nějakej zamindrákovanej. Škodvky se mě vůbec nelibí, ostatně jak celá produkce od Volkswagenu, ale takhle po ni plivat, to si snad nezaslouží. Ovšem o cílové skupině zákazníků - bezdomovci - slyším poprvé.
0 0
možnosti

Hoch

20. 9. 2002 7:47
Re:
To není plivání, to jsou životní zkušenosti! Možná, že cílová skupina "bezdomovci" oficiálně neexistuje, ale i takto  může takovýto automobil skončit, resp., abych byl přesný a Vy jste se toho nechytl: takto skončil!
0 0
možnosti

....

19. 9. 2002 8:44
už je to tady ...
Myslím, že  se neuvažuje. Už je rozhodnuto. Odbytovým potížím Škody se nelze divit.  Fabia se vyrábí chvíli a měl by tedy být po ní hlad. Není. Měla nahradit oblíbené Felicie, ale nenahradila. Ani vlastně neměla. Vedení Škodovky jasně  řeklo, že Fabie není nástupcem Felicie, ale že je to samostatný vůz určený již ne pro český póvl (pamatujete, když se kritizoval objem motoru s nutně vyšším  povinným  ručením - bylo řečeno: těch pár kousků pro tuzemský trh nás nevytrhne, abychom tam dávali motor do 1350 ccm!), ale pro někoho lepšího...  Ze zahraničí vím, že tam si Škodovky skutečně kupuje pouze sociální póvl typu studenti, mladé rodiny, důchodci, nezaměstnaní, bezdomovci atp. (omlouvám se, že jsem je takto nazval, ale v byznysu jsou cílové skupiny zákazníků opravdu takto řazeny).  U nás by to sice měl být univerzální rodinný vůz, ale i naši občané přicházejí pomalu na to, že za stejné peníze lze pořídit  zahraniční  vůz  lepších kvalit, s lepší výbavou  (nemám na mysli zrovna Koreu s levnou pracovní sílou). Takže u nás si  tato  auta jsou nuceni koupit méně majetní občané (těch je bohužel po r. 1989  čím dál tím více!), ti, co nemají přehled, co se na trhu nyní děje s cenami aut, podnikatelé, co svým podřízeným dopřávají pouze sparťánskou výchovu  a tím i výbavu a samozřejmě státní instituce, které  musí šetřit, ať to stojí, co to stojí!
Vlastenci a konzervativci se dají oblbnout od prodejců Škodovek, jak jsou Škodovky  levné, jak mají laciný provoz, jakou mají výbavu.
Problém s cenou: mnozí zahraniční importéři mají akční  slevy po celý rok (tedy ne jen v případě, že auta nejsou na odbyt či končí výroba)  a lze   pořídit i klimatizaci za 40 000 zcela zdarma a to je již úspora!
Problém s provozem: zatímco zahraniční automobilky se snaží, aby majitel jezdil do servisu co nejméně, Škodovka tvrdě trvá na každoroční návštěvě servisu, i když soukromá osoba díky drahému benzínu nenajede celý roční proběh km (u Škodovky to bývalo,  tuším,  10 nebo 15 tisíc km). Při návštěvě se tvrdě řídí předpisy Škodovky, takže když máte měnit brzdové destičky např. po 60 tisících  nebo 4 letech provozu tak Vám je skutečně po 4 letech vymění, i když máte najeto jen 20 000  km  a tudíž by Vám tam ještě minimálně další 4 roky vydržely  (dávám teoretické hodnoty, ale z vlastní zkušenosti skutečně trval servis na výměně, i když i vizuálně bylo patrné, že destičky budou ještě dlouho bezproblémově sloužit). Destičky navíc neopotřebovává čas, ale provoz. Takže i kdybych autem vůbec nejezdil, budou škodovkáři trvat na výměně po lhůtě! K lhůtám výměny brzdové kapaliny: sice Vám vymění brdovou kapalinu v nádržce a v trubkách, ale z brzdových válečků se nedostane, to by je museli vymontovat a rozmontovat a vyčistit. A to nikde nedělají. Pak by to byla smysluplná výměna.  Takže se v provozu smíchá stará s novou a Vám při další návštěvě po testu bodu  varu nabídnou opět novou kapalinu. Prototo  je to jen  tahání  peněz  z  kapes  motoristů! Navíc Vám při roční prohlídce nakukají spoustu zbytečností, které je  "nutno" na vozidle udělat  (výměna dobrého  klínového řemene  alternátoru,  výměna  bezvadného  těsnění pod  hlavou,  výměna ložisek kol - stačí dotáhnout, atp.), takže  když tomu nerozumíte, vytahají z Vás spoustu peněz navíc nad rámec roční prohlídky! To všechno neúměrně zvyšuje provozní náklady Škodovek.
Problém s výbavou: Škodovka většinu jinde standartně montované výbavy nabízí za příplatek, a to nemalý. Na to, že komponenty nakupuje ve velkém a něco z toho se dělá v tuzemsku, mělo by to být levnější, než u zahraničních výrobků. Ale ono to nezřídka bývá na Škodovce dražší než na dovozových  autech!
Doporučoval bych si přečíst na  http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?a=vyber&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid&all=Zobraz+v%9Ae">http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?a=vyber&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid&all=Zobraz+v%9Ae  trpké  zkušenosti  majitelů  Fábií. Zamezíte tak  jistě spálení se při koupi nového vozu.
Za tak ošklivá auta chtít takové peníze! Hanba VW a ODS!  Škodovka musí dotovat svého "silného" pána VW, aby ho dostala z krize, která panuje v Německu. Ládinek, USA a KSČ asi za to nebudou moci. Design vnitřku je odporný (palubní deska Trabanta byla lepší), o vnějšku ani nemluvě: ve světě se užívá rozšíření předních světlometů od chladiče do stran k blatníkům, Škodovka to vyřešila nejen u Fabie "originálně" - přesně opačně. A to je velký estetický hnus! Současná nabídka Fabie Junior s nelakovanými  nárazníky (to ani na Felicích po faceliftu nebylo!) a dírou po odkládací schránce v palubní desce je vrcholem nevkusu,  nepraktičnosti, šetření na nepravých místech atd. Šetří se na korunových věcech. Doporučuji místo volantu dodávat řidítka a místo světlometů petrolejové lampy, vůz  lakovat  pouze  plničem a základní barvou!
0 0
možnosti