Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americké legendy umírají na úbytě

Amerika, zamilovaná do svých automobilů, přichází o léta obdivované legendy. Kdyby Chevrolet Camaro nebo Pontiac Firebird byli lidmi, hovořilo by se o nich jako o atletech. Jejich lehké svalnaté karoserie vyzařovaly sílu a ukrývaly motory s výkonem hodným náklaďáku. Po pětatřiceti letech výroby však přišla jejich poslední hodinka. Skoro nikdo je nekupoval. automobilka General Motors proto jejich výrobu ukončila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Niederle (www.pontiac.sk

Rychle a zbesile II je paskvil, ne film
A ti, co ho berou trosku vazne by se meli hodne vazne zamyslet ! Proboha !
0/0
28.7.2003 16:59

Pavel Niederle (pavel.niederle

Je to škoda (Pontiac CLUB)
Je to vážně škoda. Tyhle americký káry bylo vždycky to, co mě na USA fascinovalo, co se mi líbilo. A teďka i oni začnou koukat, aby auto mělo minimální spotřebu, výkon, povinné ručení atd. ? Podlehlou importům ? Hmmmm ....
S pozdravem
Pavel Niederle
Pontiac CLUB Czech
 
 
0/0
28.7.2003 16:45

norton

nejlepší je S1203. v americe jich teda moc nejezdi, zadnou jsem nevidel, ale kam se to hrabe na ty jejich smejdy. ja tam mel cadillac admiral a pak jeste pontiac turban sam a to byly vylozene spatny auta. ted jezdim cadillac idaho, a to je videt, ze ac je to 01, tak se to proti tem sunkam z 87 a 93 vubec nezmenilo, ale kamos si koupil lincolm whitewood a rikal, ze je to lepsi nez ford scouring, ackoliv, kdyby si vybral chevy square, udelal by nejlip. me se teda nejvic libi chevy flood. SUV ani MUV bych nechtel, natoz BUV, ale RUM nebo GIN, to uz by slo.
0/0
27.9.2002 14:24

American

SUV, Truck, Van
Dnes, Americane hlavne kupuji velke SUV's typu Ford Expedition, Lincoln Navigator, Chevy Tahoe, Chevy Suburban, Chevy Trailblazer, Cadillac Escalade, Ford Explorer. Pak trucky typu Chevy Silverado, Chevy Avalange, Ford F150, Dodge Ram, Cadillac EXT, Lincoln Blackwood. A take vany typu Chrysler Town&Country, Dodge Voyager, Chevy Astro, Ford Windstar. Mohu vam rict vetsina techto aut nema v zahranici konkurenci. Ziji V USA 17 let a casto jezdim do vychodni Evropy. V Evrope je situace na trhu zcela odlisna od USA. Evropane se soustreduji na mensi auta typu Fabia, Octavia, Polo, Golf, nejake ty Toyoty, Hyundai, Astra atd. Zde v USA v 70tych si lide nejcasteji kupovali jako rodinny vuz velky kombik. A nyni taktovku prevzaly velke SUV, trucky and vany. 
0/0
20.9.2002 18:05

Sklave

Já bych se o GM a Ford nebál, ziskovost 330 dolarů na auto je podle mě nesmysl (možná vytrženo z nejhoršího roku). Dneska se v americe všechno točí kolem pickupů 4x4 a tam mají japonci co dohánět o evropě ani nemluvě. Tam je cena někde jinde než u klasických sedanů, kde bodují japonci. Největší problém GM a Fordu bude vyřešit svoje evropské aktivity, protože Opel, SAAB, Volvo zrovna nekvetou. Jediným lékem bude drastické uzavření několika továren, pro GM dokoupení Fiatu a tvrdá unifikace vývoje hlavně motorů. Pak tu jsou ještě Korejci, kteří jsou zralí k fůzi, Daewoo bude mít GM, Hyundai pro DaimlerChrysler?
0/0
19.9.2002 12:10

Ace

Re:
To souhlasí, Chrysler, když byl ještě sám tak už měl nakoupený akvizice u Hyundaje a Mitsubishi
0/0
19.9.2002 22:29

forward

Re: Re:
Chrysler uz vlastni nejkou cast,mozna i celek.Do novych dodge stratus RT se montuji 3 litry Mitsubishi.
0/0
21.3.2003 16:37

johny_flash

Re:
ano, toyota hilux napriklad neni pro americany zadna konkurence, no vicemene mas pravdu, na tohle(a nejen tohle) amici tez nemaji:)
0/0
24.9.2002 9:20

cihon

Usli na vavrinech
jinak se to rict neda, proste se spokojily s radove dvema desitkami let uspesneho prodeje.Troufam si rict, ze soudoba posledni verze firebirdu je asi tezko srovnatelna s kvalitou, designem a vubec pozici firebirdu z přelomu 60/70 let na tehdejsim trhu. Ty japonci a Mercedesy proste za relativne slusnej obnos( hlavne japonci) nabizi auta testovana pro bezpeci, bezporuchova, s nizkou spotrebou a asi 1000x lepsim dilenskÿm zpracovanim. Kdyby se furt neopijeli svejma uspechama(to plati pro ameriku vubec-rok jsem tam stravil) a investovali vic do technologii zpracovani atd., tak jsou furt na spici. Pri vsi ucte vsak produkce americkych automobilek za posledni roky spis odpuzuje. Srovnejte si treba toyotu corollu  ze sedmdesatych let a z dneska a porovnejte to z pokrokem napr. u firebirdů...
0/0
19.9.2002 10:27

lucas

muscle cars rulez
"...V Toyotě sedí kladný hrdina a vyhraje..." - vyhraje co? zavod urcite ne - navic v realu by takoveto auto (toyota supra) proti stejnemu souperi nemela sanci (ve filmu si lze dovolit kdeco) - proto uvedene prirovnani lze brat pouze v souvislosti s kotrmelci v zaveru ale ne jako vyhru v mereni sil...
0/0
19.9.2002 9:29

Pepino

Re: muscle cars rulez
To snad nemyslis vazne.Tahle konkretni supra je vyladena na nejakych 700 koni.Ten dodge by na normalni silnici nemel sanci.Americky auta sice mozna jezdej rychle,ale jenom rovne.
0/0
19.9.2002 14:26

Norman Bates

Re: muscle cars rulez
Ty jsi fakt srandista. Nějakej americkej, byť natuněnej, dvoutunovej houpák se těžko může srovnávat s takovým Nissanem Skyline GT-R od Blitzu s 850 kobylama ( dá se z toho vydolovat i 1000) a krouťákem přes 900 Nm a vyspělým 4x4. Toyota Supra od toho neni daleko. Nějaký  posraný Camarro by se rozpadlo po pár kilometrech.
0/0
19.9.2002 14:39

capriman

Re: Re: muscle cars rulez
Se Skylinem s 1000 konma mozna ne, ale se suprou jo. Je pravda, ze tyhle auta umej bejt rychly jenom rovne, ale tohle byl drag race, a tam ten charger muze dat supre na prdel uplne v pohode. V tom filmu o tom tvrdili, ze to melo 1000 koni, a veril bych tomu. Charger mel v serii asi 400 koni (tehdy vyrobci udavali vykony nepresne, vetsinou nizsi - asi kvuli pojistce ..) a nejakejch 700Nm ... Ten ve filmu mel kompresor, nitra plus dalsi kraviny, a vzhledem k tunintelnosti techle motoru je 1000k realnejch.  Jinak je pravda, ze kdyz chces zavodit s tunenou silenosti, ktera vydrzi deset tisic (neverim, ze nejakej japonec, kterej je tunenej na trojnasobek puvodniho vykonu) tak je japonec lepsi. Amerika neni na zavodeni (mluvim samozrejme o starejch, novy jsou s vyjimkou caddilaku a vetty na prd. Ale ten Charger ze 68, kdyz nebude upravenej, tak i kdyz uz jezdi 34 let pojede v klidu jeste za dalsich 20 ... A kdykoliv tam na to slapnes, bez ohledu na rychlost nebo prevod, tak to vyrazi dopredu, protoze to ma gigantickej kroutak od nizkejch otacek, narozdil od japonce, kterej aby jel, potrebuje tak 4000 ...
0/0
19.9.2002 20:36

lucas

Re: Re: muscle cars rulez
1. mluvil jsem o toyote supra (ne o nissanu)
2. rozpadlo po 2km nehraje roli jelikoz se sprinty jezdi na 1/4mile (cca 400m)
toyota sice ty kone muze mit ale nekde pri 5000rpm a to samy s tocakem - ten charger ma to samy (a jeste vetsi) nekde pri 1500 takze mi povidej kdo by vyhral
navic jestli si nekdy jel "podobny" zavod - tzn. stara amerika vs. novy sportaky tak ti to musi bejt jasny hned - ja sem jich nekolik jel a nekolik videl (v ruznych kombinacich) a ve VSECH dostali na prdel novy sportaky (mluvim o sprintu na 400m a srovnatelnych autech)
0/0
20.9.2002 9:34

Norman Bates

Re: Re: Re: muscle cars rulez
Já zas  mluvil o reále , o kterým je výše uvedenej článek ( ty zmínky o filmu jsou jen blbě aplikovaná ilustrace) a ne o nějakým přiblblým sprintu na 1/4 míle . Skyline Blitz je auto, který je spatřitelný, byť omezeně, v běžným provozu. A těch ticíc kobyl má i bez N20. Škoda, že se na kontinent nevozí, stačí se podívat co jich jezdí v Japonsku. Byls  někdy  v Japonsku?
0/0
20.9.2002 13:17

Pavel Niederle (www.pontiac.sk

Re: nejsi lehce mimo misu ?
tak to jsi chlapce dost tezce mimo misu ... spi dal
0/0
28.7.2003 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.