Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobily Škoda byly do září nejprodávanější

Modely automobilky Škoda Auto byly letos do září nejprodávanější ve třech obchodních třídách. Kategorii malých vozů vede Škoda Fabia, kterou si vybralo 39.300 zájemců a byla tak nejprodávanějším modelem na českém trhu. Ve střední třídě byla nejžádanější Octavia s odbytem 14.326 aut a ve vyšší střední třídě dominoval Superb s prodejem 1526 aut, sdělil Svaz dovozců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LaHa

Škoda...slov
 Spousta pisálků, hanících Škodovky a chlubících se čím jezdí nenapíše,že jimi vychvalované auta koupili v bazaru za nějakých 100000.- Jejich stáří nepřiznají a na novou Škodovku (nebo i jinou značku nemají). Nejsou ochotni přijmout jiný názor,jiný argument a každého, kdo nesdílí jejich odpor ke škodovce setřou. Je mi čtyřicet, jezdím od osmnácti let,takže jsem již pár aut vyzkoušel. Měl jsem dvakrát i Škodu (110 a Favorita) a nějaký vážnější problémy jsem neměl. Nyní ve firmě máme i Favorit Pick-Up, má za sebou více jak 150000 km a taky v pohodě. Nejsem skalní obhájce škodovek,ale tohle je moje zkušenost.
0/0
20.10.2002 12:57

Iani

for you Fabiists:)
pokud vezmu Clio 1.4 ze stejné třídy, tak s ním Fabku 1.4 vyklepnu kde si vzpomenu. A je to Renault.
0/0
17.10.2002 10:06

Diplomat

Beru zpět, tak právě jsem musel naši Fabii nechat odtáhnout, hm asi něco s motorem, nechtělo to chytnout. Teď teda jen trnu, co mě provede Superb.
0/0
15.10.2002 15:28

,

REALITA
Lidi, bděte!
Lidi, divím se tomu.  Jsme  aspoň  vlastenci, že kupujeme tuzemské  zboží. Ale za jakou cenu?! Škodovky  jsou  všeobecně předražené a připadá mi, že Škoda  zachraňuje  VW  z  krize...
Na  http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid  je  dost  zajímavých  postřehů  ohledně  zkušeností  s  Fabiemi.  Opět  se  divím, že si tak nevzhledné auto může někdo za ty peníze zakoupit.
http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid  vypráví, jak Čech těžce dře na takové autíčko. Hrůza. Mnoho se  toho  z éry socialismu nezměnilo .
Je přece na trhu nějaká konkurence, která nabízí lépe vybavené modely za méně peněz.  Co  se týká  pojištění, cen náhr. dílů, hodinové sazby práce v autoservisu, nutnost objednávat  jinde  standartní  výbavu  u  Škodovky  zvlášť (mnohdy za větší peníz), náklady na provoz, nutnost častějších návštěv servisů - v tom  všem  škodovka  bohužel  předčila  zahraniční  konkurenci.  Porozhlédněte se i po autosalonech jiných značek, nebudete věřit, co vše si na Vás dealeři Škody vymyslí za lži, jen aby Vás lapli.  Důvěřuj,  ale  prověřuj!
0/0
14.10.2002 11:07

Amigo

Re: REALITA
Asi závidíš všem, co mají novu škodovku, co? Jinak totiž netuším co tady nacvičuješ. Mě se taky moc nelibí, tak je nekupuji, ale ještě kvůli tomu nemusím prudit na netu. Mám rád Peugeoty a Alfy Romeo, taky nejsou bez chyb, ale prostě se mě líbí a je mě jedno co na to říkají prudiči a od jejich koupě mě nikdo neodradí. Tak pochop, že někdo chce Oktávku, a že těch lidí bylo letos 14 tisíc, tak jim to neber. Chtěli je, tak ať si je užijí. A taky to chce od Tebe trochu tolerance.
0/0
14.10.2002 11:23

V. Sadovský

Re: Re: REALITA
Plný souhlas Amigo. Diskusi na kterou se "realista" před Tebou odvolává jsem si docela podrobně přečetl a řekl bych, že dost lidí si trošku plete dojmy s pojmy. Negativní reakce jsou typu "slyšel jsem od kamaráda, že...". Ale to nechci rozmazávat. Pokud někdo napsal, že je s Fábkou spokojený, hned se našel někdo, kdo si někde v katalogu přečetl, že je jiné auto lepší a sdělil mu, že je úplný pitomec, protože jinak by si přece Fábii nikdy nemohl koupit. Osobně mám taky raději Alfy, ale to neznamená, že nemůžu připustit kvality Fábie - momentálně jezdím služebně s jedním slušně vybaveným Comfortem a i když má "jen" 1.4 44kW tak zaslouží pochvalu. Najeto mám od začátku roku, kdy jsem si auto převzal (jako nově zakoupené) 22 000 km bez jediného problému a většinou na delších trasách Praha - Olomouc (případně Pha-OC-Sk). Motor je kupodivu velmi pružný - první překvapení mě čekalo hned při první cestě po dálnici, kdy jsem si od toho auta nic moc nesliboval. Jenže - na Chodově jsem zařadil za 5, a před Olomoucí ji za 2 hodiny 15 minut teprve vyřadil (je to asi 275 km, takže není ani třeba moc překračovat rychlostní limity), žádná ztráta rychlosti pod 130 ve stoupání nebo náznaky neochoty opakovaného zrychlení po omezení na 90 nebo 100 na uzavírkách. Pro úplnost dodávám, že jsme tehdy jeli ve třech lidech + zavazadla. Druhé pozitivní překvapení bylo na zimních cestách - auto je velice stabilní a na sněhu s dobrými pneu jako doma (Na sněhu jsem letos najel na slovenských a moravských horských cestách asi 7 000 km). Čili to, co se s oblibou tvrdí, že Fábie je strašně těžká, je spíš k dobru. Řetězy jsem nasazoval jen jednou a to ještě nikoliv do kopce, ale protože cestu u parkoviště před hotelem protáhli tak šikovně, že jsem měl před čumákem asi metrovou hromadu zmrzlého sněhu. Ano, někomu může být Fábie malá, někomu se nemusí líbit. Proč ne, ale nevidím důvod proč ji kvůli tomu hanět.  No, už jsem se dost rozkecal, tak promiňte. Jen mě už to věčné nadávání přestalo bavit a chtěl jsem přidat i jiný pohled.
 
 
0/0
14.10.2002 13:27

,

Re: REALITA
Upřímnou  soustrast - vůbec nemohu závidět těm, co mají novou škodovku. Je mi jich líto, že se dali oblbnout. Ale jak znám lidskou náturu, většina to nepřizná, že se spálili. Pravda, škodovky už nejsou klasická DoDo, jak bývaly za  socialismu, už jezdí,  stěrače stírají,  ostřikovače  ostřikují  atd. Ale stále to jsou škodovky, které jsou v rámci koncernu VW jako konzervativní značky a vždy budou hrát 2. nebo 3. housle jako Hyundai.  Někteří,  co  tomu  nerozumí,  jsou  rádi,  že to  po  nalití  benzínu  jede  a  víc  je  nezajímá.  Poruchy  odstraní  a  údržbu  provede  za  nemalý  peníz  značkový servis  v  takřka,  jak  někdo  uvádí  na  jiném  místě,   každé  vesnici.  Proč  jich  ja  tak  hodně?  škodovky  jsou  zkrátka  poruchovější  než  konkurence  a  tak  si  značkové  servisy  i  v  této  době  na  sebe  vydělají.  Upozorňuji,  že  značkové  servisy  nenavštěvují  majítelé  120  a  Favoritů,  pro  ně  by  byla  cena  za  opravu  dražší  než  zbytková  cena  auta!  Např.  problém  s  nápravami  či  ložisky  je  "veřejné  tajemství"!
Pro  další  diskutéry,  kteří  nesnesou,  že  někdo  vyjádřil  jiný  názor  na  jejich  oblíbenou  značku:  nepatřím  k  PR  Peugeot  ani  jiných  značek.  Dlouhodobé  zkušenosti  se  škodovkami:  mnohokráte  mne  vypekly  v  tu  nejnevhodnější  dobu.  Značkové  servisy  blížící  se  závadu  většinou  nerozpoznají,  můžete  tam  jezdit  skoro  každý  měsíc  a  platit  za  měřící  (nikoliv  seřizovací)  úkony  a  stejně  nemáte  záruku,  že  se  Vám  něco  nepo.... Naopak,  budou  Vám  doporučovat  odtranění   "závady",  která  závadou  není,  jen  aby  si namastili  kapsy  ("narušený"  klínový  řemen,  který  vydrží  ještě  50 000  km  nebo  2  roky,  výměna  brzdových  destiček,  které  tam  taky  ještě  dlouho  vydrží,  ale  výrobce   nařizuje  bezkompromisně  výměnu  po  najetí  x  km  nebo  ujetí  určité  doby  atp.).
Popisované  závady  na:  http://auto.idnes.cz/diskuze.asp?all=a&iddiskuze=A020716_173206_automoto_sid  nejsou  typu:  jedna  paní  povídala,   jak  na  těchto  stránkách  uvádí  nějaký  pisálek,  ale  praktické  zkušenosti  těch,  co  naletěli!  Zeptejte  se  nějakého  známého  v  servisu (je však vázán  mlčenlivostí),  co  Vám   vše  vyklopí.  Nebo  jděte  do  servisu  do  příjmu  oprav  a  zkuste  vyslechnout,  co  vše  si  tam  majitelé   škodovek  dávají  opravovat.  Pak  nebudete  plácat,  že  je  to  nějaké  zaujatost ...
Osobně  mám  zkušenosti  se  značkou  Renault  (3  modely  ze  současné  produkce),   nemohu  si  ji  vynachválit  (nejsem  ani PR  Renault!).  Je  mi  jasné,  že  se  najdou  i  tací,  co  s  ní  nebudou  mít   dobré  zkušenosti.  Nikomu  ji  nevnucuji  a  když  se  to  časem  začně  s..t,  přiznám,  že jsem  se  sekl  a  půjdu  jinam.  Pak  budu  vděčný,  když  se  bude  někde  diskutovat  i  o  jiných  značkách,  abych  při  dalším  výběru  nešlápl  vedle.  Když  budu  spokojený  stále,  nevidím  důvod,  abych  Renaulta  nedoporučil  i  ostatním.  A  naopak, když  jsem  byl  se  Škodovkami  nespokojený,  nevidím  opět  důvod,  abych  to  někde  nedal  najevo  a  tím  upozornil  další  potencionální  zájemce  o  značku,  která  nemusí  být  vždy  to,  co  se o  ní  uvádí. 
0/0
16.10.2002 11:22

V. Sadovský

Re: Re: REALITA
Pokud připouštíte, že se najdou nespokojení majitelé renaultů, zkuste připustit, že se můžou najít spokojení majitelé škodovek.  Jinak bych se velmi lehce ohradil, proti označení "nějaký pisálek". Můj příspěvek s taktéž konkrétními zkušenostmi je na rozdíl od Vašeho podepsaný a na přání klidně dodám i e-mail. A navíc bych ještě dodal, že já Vám Vaši oblíbenou značku neberu - ostatně jsem už psal, že mám raději Alfy než škodovky. Ale pokud se někomu Fábie a Octávie líbí, proč ne. Proti gustu žádný dišputát a už vůbec nevím, proč se nad tím pohoršovat. Hodně spokojených kilometrů bez nehody ve Vašich renaultech přeje V. Sadovský. 
0/0
17.10.2002 13:04

Diplomat

Re: REALITA
Smím se vás zeptat, proč tak vehementně ve všech chatech kážete jiným lidem, co si mají kupovat a co vás žene proti Škodě? Nejste nakonec nějaký PR agent Peugeotu? Já jsem například nedávno pořídil Fabii Sedan a stejně jako tehdy, i teď po cca 20 000 km jsem s tou koupí velmi spokojený. Chtěl jsem do 330 litrů auto, které bude ideální pro manželku - nové, bezpečné a současně schopné uvézt i někoho na zadních sedadlech. Protože ať už si plánujete co chcete, i když jste jen dva nebo to kupujute jako druhé auto do rodiny, stejně si vám čas od času někdo dozadu sedne. A pak se láme chleba. Pak se prostě ukáže, že Fabia Sedan je mnohem větší než třeba Peugeot 206, o Fiestě nebo jiných autech v té třídě ani nemluvě. A i kdybych zapomněl na tenhle argument, tak mi stejně všechno pořád mluví pro Fabii. Za 330 litrů bylo auto s 2x airbagy, překvapivě pružným 50 kW motorem, rádiem, metalízou atd. atd. Když se kouknete do ceníku Peugeotu, tak za stejnou cenu bych měl 1. jen třídvéřový 206 Style, kdybych chtěl pětidveře, tak bych se musel spokojit se slabým 1.1 motorem, což neexistuje, 2. za tu cenu bych neměl ani metalický lak, ani rádio, o dalších věcech nemluvě! A to ani nechci opakovat starou známou věc, že 206 je jen pěkná krabička, ale podvozkem za Fabií zaostává o jednu dvě generace. Takže poměr cena/výkon jasně hovořil pro Fabii, ne pro Peugeot. Další věc, co se nabízela, byl Renault Thalia. OK, ten je opravdu při stejné výbavě o trochu levnější - a každý, kdo tomu rozumí, ví proč. Montované v Turecku, designérský zločin, podvozek nic moc, bezpečnost mnohem nižší než u Fabie... prostě škodovka je tu zaslouženě dražší, ten levnější produkt ať si koupí kdo chce, ale já nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. Vždy jsem se setkal s dokonalým přístupem v autosalonu i servisu (jsem z malého města u Prahy), naprostá pohoda. I proto teď pro sebe pořizuju Superb. Ve světlé kůži, Comfort s nějakými extras a s 142 kW šestiválcem, což je nejkultivovanější motor koncernu VW... Celé to vyjde na 1,1. Ukažte mi prosím nějakou jinou prostornou a bezpečnou limuzínu v téhle klase, kde budu mít takový motor za tuhle cenu, a já vám budu moc vděčný. Ale mám strach, že to nezvládnete, pane realisto...
0/0
15.10.2002 14:38

Speedy

Re: Re: REALITA
Se svou bílou 206 GTI tu superbačkoru Superb natrhnu na čtvrt plynu. Hahaha a nepomůže Ti ani světlá kůže a klima OFF.
0/0
15.10.2002 14:55

Maverick

Re: Re: Re: REALITA
Nevim jestli si rozumime, ale ja mam dojem, ze pokud si nekdo kupuje auto typu Superb, tak nema nejmensi ambice obtezovat se tim, jestli ho nekde predjizdi nejaka 206 nebo ne.
0/0
18.10.2002 10:32

Roman

Re: Re: Re: Re: REALITA
Zkus používat jednu přezdívku pisálku. A jinak moje Alfa 156 2.4 JTD udělá víc parády než nějaký Superb-lbý auto ke všemu ještě od škodovky.
0/0
18.10.2002 14:07

Maverick

Re: Re: Re: Re: Re: REALITA
Ciste technicky - s panem co si kupoval o par prispevku vejs Superb nemam nim spolecnyho. Jenom mne pobavila ta poznamka o 206, nic vic. Jinak zadnej clanek o Skode se tady neobejde nikdy bez zurivejch debat, nicmene co ji takhle srovnavat s autama stejny tridy stejny cenovy kategorie? Srovnavat 156 a Superb, to je jako byste srovnaval kombajn s tramvaji - vzdyt kazdy z tech aut oslovuje uplne jiny zakazniky. Kdo kupuje 156, tak ho zadnej Superb nezajima a naopak to plati taky.
0/0
18.10.2002 14:53

Speedy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: REALITA
Ciste technicky se proti 206 GTI nechytal Nissan Maxima V6 třílitr, což je asi tak stejná kategorie jako Superb, možná o něco lepší. Možná že má superb o deset nebo dvacet koní víc, ale je taky nejmíň jednou tak těžší než 206 a to je sakra poznat. Jinak nedávno jsem viděl na DSF test Mitshubishi Lancer EVO VII proti Porsche 911 GT2. Rozdíl asi 200 koní a na na Severní smyčce Nürburgringu rozdíl dvě vteřiny. A to asi na třiceti kilometrech. Takže když kupuju auto, nedívam se na tabulky, ale mrknu se, jak si vede třeba v MS Rallye. No a tam je Schade Octavia šestá ze šesti. :-))
0/0
21.10.2002 9:09

Maverick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: REALITA
Jenze Superb prece nepatri mezi sportovni auta. Jeho jizdni vlastnosti bych spis srovnaval s PG607 nebo Omegou ci Lagunou. Jinak ja bych se podle rallye nerozhodoval, protoze ty WRC verze maji k seriovejm poradne daleko. Octavia je sice sesta z sesti, jenze nerek bych ze je to zrovna tim, ze je to Skoda. Felicia byla napr. celkem uspesna, pokud si pamatuju dobre.
0/0
22.10.2002 18:36

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: REALITA
Superb patri do tridy Laguna, Mondeo, A4, Citroen C5. Omega a 607 jsou o patro vejs. Alemate pravdu, kitova 1.6 Felda bylo vyborny auto, taky jak se ty skodovky prodavyl. Dneska to nikdo nechce, Superbu prodavaj tretinu nez puvodne chteli, Fabie moc slavne nejsou a Oktavky jsou dva roky za zenitem
0/0
23.10.2002 9:03

,

k Turecku
Asi   nevíte,  že  spousta  světových  výrobců  má  filiálky  i  v  Turecku  a  jiných  neEU  státech.  Audi  TT  se  vyrábí  v  Maďarsku.  Mohu  Vás  ujistit,  že  svět  nás  (ČR, Slovensko, Polsko, Turecko, Maďarsko  atp.)  háže  do  jednoho  pytle  a  je jim  tudíž  jedno,  zda  je  to  vyrobené  v Čechách  či  v  Turecku.  A  spotřebitel    nemá  možnost  si  vybrat,  že  tento  auťák  nechce  objednat  z  Turecka,  ale  že  ho  chce  z  Francie.   Navíc  tyto  zahraniční  montovny  užívají  řadu  stejných  komponentů  vyráběných  pro  celý  koncern  v  jedné  fabrice  (opět  tedy  nemožnost  výběru)  a  tedy  i  v  jedné  kvalitě.  Takže  na  VW  máte  věci  z  ČR  a  na  Škodovce  zase  ze  Španělska  (např.).  V  konečné  fázi  tedy  nemůže  záležet ani  na montovně  (vyjma  kvality  montáže),  protože  auto  bylo  zkonstruováno  někde  úplně  jinde.
Máte  asi  štěstí  se Škoda  servisem  u  Prahy  -  tam  je  asi  větší  konkurence,  ale  na  venkově  je  to  monopol  jednoho  dealera!  A  abych  jel  50 - 100  km  dál,  to  se  nevyplatí  (a  nemusí  to  tam  ani  dojet)...
0/0
16.10.2002 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.