Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fusion - auto do města

Horká novinka od Fordu, která si přece jen našla prázdné místo v segmentu malých vozů. S využitím platformy nové Fiesty a velké dávky invence u Fordu "vymysleli" novou kategorii automobilů - městský terénní vůz, nebo chcete-li, podle Fordu UAV - urban activity vehicle.
Zapojte se do zajímavé diskuse na konci článku!
Nezapomeňte na bohatou fotogalerii!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maroš

japonci
Po prečítaní vašich príspevkov ostávam naďalej u japoncov (rozmýšľal som nad fusion-om, merivou, jazzom, corollou) asi vyhra jazz alebo corolla. teraz mám yaris, 85.000 km, a nebol s ním jediný problém
0/0
12.8.2005 10:08

libornovacek@hotmail.com

Fusion
Ja jsem uz mel moznost se s Fusionem svezt tady v Anglii a musim rict ze je to dost dobry auto. Perfektni vyhled a ten TDCi motor je docela OK. Jezdim s KAckem s motorem 1,3 a tenhle diesel se mi zdal o hodne zivejsi a hlavne-- kdybych nevedel ze ridim diesel, nepoznal bych ze je to diesel, hlavne co se hluku a zatahu tyce. Dalsi vyborna vec na Fusionu je naprosto dokonale razeni. A nesouhlasim s nazorem, ze Focus a Mondeo kokpit je spatny.Co se tyce zpracovani vnitrku, radim Ford k nejlepsim..Sednete si napriklad do nejakeho asijskeho auta a uvidite ten rozdil. Ale jsou 2 veci co me vadi na Fordu - 1) mala stupen bezpecnostni vybavy- napriklad to ze k focusu i fieste se musi dokupovat ABS a bocni airbagy.. u jinych znacek je to dneska normal, i v segmentu malych automobilu..napriklad Renault Clio ma uz v tom nejzakladnejsim provedeni 4 airbagy a ABS. Druha vec ktera me na Fordu vadi jsou jejich relativne slabe motory. Dneska uz motory 1.4 treba u Fabie maji okolo 100 koni a slusny tocivy moment. Treba Forduv motor 1.6 je hodne slaby, me neco okolo 102 koni, naproti tomu Renault 1.6 ma 116 koni.Ale urcite jsou vsechny Fordy nejlepsi auta co se tyce jizdnich vlastnosti. I treba KAcko je super auticko, skvele jede a hlavne je pozitek ho ridit- perfektni razeni, dobry kontakt s vozovkou.. a o focusu a mondeu uz vubec nemluvim..VW, Seat, Skoda a dalsi evropske znacky..o japoncich vubec nemluvim..!! Libor
0/0
23.11.2002 21:23

Gear

Zkusenosti
No nevim proc tady vsichni kritizujete Ford, zacnu designem. Ten kdo napsal ze Ford nevi kterym smerem se udat tak ho nechapu vsechny modely maji zaklad shodny, ze Focus byl uvnitr hruza, tak ja si myslim ze je to jeden z nejlepsich vnitrku ve sve tride..je zajimavy necim jiny a preci ergonomicky vyborne zpracovany, dale vyhrivani celniho skla je vyborna vec, a to ze lidem vadi pri seru nebo mlze, tak se nedivejte na okno ale zaostrete preci na silnici tam se mate koukat! Je to uplne jednoduche a kdo jednou vyzkousel uz si nikdy neobedna dalsiho Forda bez tehle vymozenosti. Jedine na co nemuzu reagovat je diesel 1.4 nemam s nim zkusenosti ....ale musim pochvalit jak 2,0 z Mondea tak 1,8 z Focusu jsou to jedny z nejlepsich na trhu a ve sve tride. No a v zaveru zpracovani tohohle testu nebudu komentovat je to zbytecne..o Fusionu uz toho bylo napsano hodne.
0/0
29.10.2002 13:16

kutil

Re: Zkusenosti
Nedá mi, abych nereagoval. S Focusem jsem jezdil několik měsíců, protože moje Mondeo 1.8 benzín (nové) bylo několik týdnů nepojízdné (21 závad při prodeji a stále to trvá). Focus se mi venkovním designem líbí, ale interiér je nevkusný až dráždivý. Pokud by byly použity jiné materiály, bylo by to možná lepší. U Fiesty je pro změnu použitý jiný typ autorádia a i design interiéru je úplně jiný. Totéž platí u Mondea, kde jsou jinde ovladače stahování oken apod. U Focusu kombi jsou třeba úplně nesmyslně umístěny navijáky pásů zadních sedadel, takže zabírají obrovský kus kufru. Osobně jsem měl dva fordy Escort 1.6 a Mondeo 1.8 a oba jsou pěkný plečky a hlavně přístup dealera a FMC je v dnešní době nedostatečný a vlažný. Co se týče Focusu, tak mu hrozně kmitalo řízení, šlo špatně řadit a zůstával viset plyn ve 4000ot. Také za jízdy vrzalo v zadní části a byla utržená oběkolečka pro polohování opěradla. Také systém nastavování výšky sedadla pohybem pouze sedáku mi nebyl příjemný (nejlépe to měl Escort). U Mondea je velmi malý prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech, protože řidičova sedačka má na spodní straně hranu plechu směrem dolů. Pokud by měl Focus interiér z Fiesty ale ponechanou zakulacený střední panel (u Fiesty mne tlačí hrana stř.panelu do pravé nohy), tak by se mi líbil. Ale jen v provedení 3dv. nebo 4dv.) V kombi se auto chovalo divně. S TDCi jakoby "padalo na hubu". Možná je motor moc těžký. Když jsem mluvil o zmatečném designu, tak jsem myslel rozdílné interiéry jednotlivých modelů Ford.
0/0
30.10.2002 14:57

Kuba

Re: Re: Zkusenosti
"Mily" kutile, evidentne mas se znackou Ford nejaky nevyreseny vnitrni problem. Jak znamo, kritizovat umi kazdy, ale proc tolik zasti? Jezdils vubec nekdy s jinymi auty stejne tridy, jako vyrabi Ford? Dost pochybuju. To by se ti zrejme nedostavalo slov, nbo bys musel byt hodne sprosty. Bohuzel, tedy pro Ford bohudik, proti tvym slovum mluvi rada odbornych a dosti tvrdych zahranicnich testu, ktere radi vozy i motory Ford na predni mista v kategorii napr. kvality, spolehlivosti nebo bezpecnosti (viz. Ford Focus jako vitez nemeckeho TUV - nejspolehlivejsiho vozu v kategorii 1-3-letych aut, apod.) Nevis teda, proc je Focus uz nekolik let za sebou nejprodavanejsim vozem na svete, kdyz je to takovy shit? Nejspis jsou vsichni ti lide, krome tebe samozrejme, uplni blbci, kdyz si ho kupuji a pritom existuji daleko levnejsi vozy, ne? 
Bohuzel pro prumerneho skudliveho forduchtiveho "Cechacka", Ford mu nenabidne takove ceny nebo neuveritelne slevy jako konkurence, protoze si stoji za kvalitou svych vozu a je schopen prodavat i tak a cenove podbizeni je pod jeho uroven. Nastesti pribyva lidi, kteri Fordu opet prichazeji na chut a uvedomuji si, ze stale plati stare zname prislovi: "Za kvalitu se plati", nebo "Nejsme tak bohati, abychom si kupovali levne veci." A ti ostatni at si kupuji zdanlive levne skodovky, sunty s "peknou tvarickou" Peugeoty (podle me teda nemaji peknou ani tu "tvaricku"), zdaleka ne tak super Volkswageny (jejich jizdni vlastnosti jsou dost na stiru), podbizive, donedavna nemastne neslane Renaulty, snazici se nahle sokovat za kazdou cenu (viz. posledni modely), Oply, co melou z posledniho apod. Koneckoncu, jsou to jejich penize! A co se tyce nejednotneho designu, tak tvou poznamku jsem opravdu nepochopil. Rika ti neco "New Edge Design"? Zrejme ne, jinak bys vedel, ze nekolik poslednich modelu jde presne v tomto jednotnem stylu, i kdyz maji samozrejme dilci odlisnosti, jinak by to bylo dost nudne, nemyslis? Snad jen naprosty imbecil by si spolecnych prvku posledni modelove rady nevsiml! Takze nez zas napises nekam nejake podobne hlody, alespon se nad tim nejdriv zamysli.
 
0/0
20.11.2002 14:02

kutil

Re: Re: Re: Zkusenosti
Milý Kubo, pro tvoji infomaci jsem jezdil s BMW, Ford, Škoda, Mazda, Žiguli, Suzuki, Audi, Renault, VW a další. Ford bývala dobrá značka a v USA dokonce velmi dobrá. Jezdil jsem tam s ním 2 měsíce a zládal všechno. Bohužel od roku 1995 se kvalita v Evropě stále zhoršuje. V roce 1998 jsem koupil Escort a to auto nejelo, žralo, stále se sypalo a dealer na to kašlal. Obešel jsem čtyři dealery než to bylo trochu lepší. Za 3 roky bylo na voze cca 50 závad. Nakonec mne Ford přemluvil abych vůz prodal  náhradou mi prodali se slevou Mondeo 1.8EFi. Při prodeji mělo auto 21 závad. Do dneška to není dořešené. Je to největší krám, co jsem viděl. Proti němu je Oktávka zlatá. Když  jsem žačal řešit problémy s Mondee, kontaktoval jsem asi 1500 uživatelů Ford a plno z nich má problémy i  s Focusem. Z hlavních závad vybírám - vadná přední náprava, vadná zadní náprava na kombících, problémy s brzdami, problémy s řídícími jednotkami u benzínů. Potíže s motory TDDi. Drnčení v zadní části. Co se týče statistiky TUV, tak už bylo mnohokrát uváděno, že jsou výsledky zkreslené a neodpovídají skutečnosti. Nebo se podívej na prodej vozů Ford v porovnání s ostatními prodejci. Také je otázka, co se prodává v EU a co se vozí do Čech, ta kvalita je dost rozdílná. Focusy jsou na svou třídu dost levné a proto se prodávají. Tvoje pasáž o kvalitě a ceně mě opravdu rozesmála, neboť již delší dobu se Ford snaží právě snížením ceny získat více zájemců  a Ford je také považován za levný vůz horší kvality. To vše by mi ale nevadilo a netvrdím, že je Ford výrazně horší než konkurence. Mě vadí přístup dealera a FMC ke klientovi, ta neskutečná neochota a nezájem o spokojenost klienta. Když ti dealer řekne, že on prodá a víc ho nezajímá, to je v pohodě?!? Zajímalo by mne s čím jezdíš ty a kolik km za rok najedeš. Podle mne když koupíš auto za 600tis.Kč, které nejezdí, tak to asi není v pořádku. Mimochodem, míval jsem Passata 4x4 kombi a bylo to moje nejlepší auto. Nikdy neselhal, bezvadně topil, výborně seděl, motor měl super zátah a spotřeba byla dle tabulek. Teď mám Polo a s ním také nejsou žádné problémy. Přitom to byly ojetiny za cca 150tis. U Mondea mám teď spotřebu okolo 12ti litrů a Ford si s tím neví rady. Již nikdy více nový vůz. Alespoň ne od Forda
0/0
25.11.2002 17:08

meda

Re: Re: Re: Re: Zkusenosti
Nemohu než souhlasit, s Fordem sem měl taky jenom potíže, teď jezdím s Mitsubishi Space Star a sem maximálně spokojený.
0/0
10.12.2002 6:58

kutil

Re: Zkusenosti
Ješte k těm motorům: TDCi u Mondea je opravdu dobrý a zasloužil by si ho i Galaxy. Co se týká TDCi ve FOcusu, tak k němu mám výhrady. Pod 1800ot nechce táhnout a nad 3800 už taky ne. Pokud se porovná s HDI nebo TDI, tak má ještě co dohánět. Hlavně měkkostí chodu a záběrem v nižších otáčkách. Další problém je spotřeba, která se pohybuje okolo 7mi litrů.
0/0
30.10.2002 15:03

Miky

TDCi
Uz se pracuje na 1,6TDCi a ten by mel trochu pomoci vsem, kterym je 1,4ka mala.  Nemam ale info jake by mel mit parametry ale sam muzu rict ze z 1,4TDCi mam rozmacite zazitky, nechova se jako typicky diesel a uz vubec ne jako turbo, neni tam citit ten zatah pri sepnuti turba a celkove se chova vlazne.
0/0
29.10.2002 12:45

kutil

Re: TDCi
Dle info FMC by měl mít výkon 74kW a moment 220Nm/1900ot.
0/0
30.10.2002 14:16

kutil

Design
Je otřesné, jak se Ford nemůže rozhodnout pro jednotný a účelný design svých vozů. Co model, to krok jiným směrem. Jak dlouho to bude ještě trvat. Focus byla uvnitř hrůza, Mondeo je pěkné ale plasty nestojí za moc, Fiesta má pro změnu úplně jiný systém autorádia a tvrdé plasty, ale velmi pěkny desigh palubky. Fusion mě zase divnou přední masku a C-MAX vypadá jak přisražený japonec s palubkou z Mondea. To alespoň předchozí řada Ford měla vše stejné.
0/0
23.10.2002 22:08

kutil

Vyhřívání předního skla
Vlastním Mondeo z roku 2000 s vyhříváním př. skla. První pocit byl velmi nepříjemný, hlavně za deště, v mlze a v noci. Za mlhy jsou vlákna výrazně viditelná a nutí řidiče na ně koukat. Za deště v noci zase rozkládají světla protijedoucích na velké množství odrazů. Divim se, že je toto řešení vůbec schválené pro provoz. Nakonec jsem si ale zvykl a je to perfektní jak v zimě, kdy se nemusí přední sklo škrábat a kdy nenamrzá voda ani sníh na předním skle, tak po celý rok, když se snaží přední skla mlžit. Samozřejmě proti mlžení lze použít i klimatizaci, ale pokud se rozjíždíte se studeným vozem, tak je s klimatizací ještš větší zima. Více se mi ale líbí řešení od Renaulta, který má také vyhřívané přední sklo, ale vodiče není vidět (jsou průhledné - není to kov). Vyhřívání př. skla je velmi staré a bylo používáno již za první republiky, ale to se vyhříval jen malý obdélník před řidičem.
0/0
23.10.2002 21:43

V. Sadovský

Opravdový test...
Tomu říkáte test? Nadšený text jako z reklamního katalogu bych tak tedy opravdu nenazýval... A mimochodem, když hrdě píšete "nafotili jsme pro Vás novinku od Forda", proč je pod obrázkem napsáno "foto: FORD"?
0/0
23.10.2002 8:30

milan hk

fiestu ? ne
Musím říct, že jsem měl předtím Fiestu z r. 93, ale moc spokojený jsem nebyl. Na 40000 odešly tlumiče, na 38000 křížový čep na volantové tyči ani jsem ho nemohl sehnat ve znač. opravnách, protože nepředpokládali, že by se mohl opotřebovat, na 36000 páčky blinkrů na volantu, atd. Jsem rád, že jsem se jí zbavil. K fordu už nemám důvěru. Ale Fusion vypadá dobře. Pro bábu co nejezdí jen po dálnici asi dobrý
0/0
23.10.2002 7:06

Kuba

TDCi
Nejak to nechapu. Kdyz je tenhle motor v jinym aute, tak z nej vsichni malem uchcavaj. Objevi se ve Fusionu a je to shit
Akorat se mi nelibi interier. Ve Fieste jsou pouzity mnohem kvalitnejsi plasty a vypada 100x lip, nez Fusion. Mohli to udelat stejne a bylo by to super.
0/0
22.10.2002 22:06

kutil

Re: TDCi
POZOR - není TDCi jako TDCi. Ten opěvovaný je 2.0 v Mondeu, horší, ale stále ještě použitelný je 1.8 ve Focusu. Ale ve Fusionu je 1.4 která je ještě použitelná ve Fiestě ( i když nad 120km/h je to už slabota - jen 50kW a 160Nm, pod 1600ot to nejede a nad 3500ot už taky ne!), ale v autě o 200kg těžším je to propadák (malý a brzo vadnoucí moment!). Hodil by se spíše motor 1.8TDCi. Doufám, že ho Ford přidá do nabídky Fusionu. Problém je v tom, že si tyto motory Ford objednal od DAS a PSA pro Fiesty a oni se neprodávají tak jak se čekalo. Při výběru motoru Ford vycházel z motorů TDI a HDI, které také existují v provedení 1.4litru. Výhodou má být nižší spotřeba a hlučnost.
0/0
23.10.2002 21:58

Ludwig

Re: Re: TDCi
Rad bych reagoval k 1,4TDCi - Ten motor ma dve modifikace. Prvni je 68PS verze, ktera nema chladic stlaceneho vzduchu a variabilni geometrii lopatek. Motor je urcen vyhradne do mesta a tak od nej nelze ocekavat vitalitu a zatah nad padesat km/h. Druha varianta, ktera se bude nebizet predevsim v Fusion (jeste ale v nabidce neni) je verze o vykonu 90PS. Ta uz je podstatne zivejsi a verim, ze Fusion bude stacit. Navic tato verze ma 16-ti ventilovou hlavu, kdezto 68PS verze je jen 8ventil.
0/0
4.11.2002 12:14

Kuba

Re: Re: TDCi
Ja jsem teda konkretne mluvil o te 1,4 TDCi s kterou jsem jezdil ve Fieste. Fusion je tezsi jenom o cca 50 kg a nevim o aute s motorem 1.4, ktere by nad 120km/h pri akceleraci trhalo asfalt. Ford si tyto motory neobjednal, ale spolecne je vyvijel a financoval s PSA. Takze neni pravda, ze vychazi z HDI ale je s nim naprosto shodny (aspon ten slabsi 8V). TDI od VW je naprosto jina koncepce. Pokud mate namysli primy vstrik, tak ten je uz i u predchozich Fordich dieselu TDDi. Spotreba u common-railu je zatim bohuzel o trosku vyssi nez u TDI, ale je to otauka casu. Prece jenom ma TDI PD o neco delsi minulost. Vyhledove se to ale srovna. Pokud ale budete porovnavat treba hlucnost a "hladkost" chodu, je na tom common-rail mnohem lip.
0/0
20.11.2002 20:51

Honza

Za ty peníze bych si spíše vybral Focus ...
0/0
22.10.2002 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.