Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko se stává zemí kruhových objezdů

Na českých silnicích se ročně objeví desítky nových kruhových objezdů. Mají snížit počet vážných nehod. Ne každý je však bezpečný a ne každý plní svůj účel. Nejeden kruhový objezd zamotal v poslední době odborníkům hlavu. Patří mezi ně i kuriózní případ rušné křižovatky Kunratické spojky s Vídeňskou ulicí na jižním okraji Prahy. V posledním roce před stavbou kruhového objezdu se na křižovatce stalo téměř padesát havárií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mts

nejbrutalnejsi
Nejbrutalnejsi kruhac na svete objezd kolem Triumfalniho oblouku v Parizi. Usti tam asi osm ulic, prednost z prava a neuveritelna hustota dopravy. Takze ten ceskej venkovskej provoz by mi az zas tak zily netrhal :o)))
0/0
6.11.2002 18:58

miner

Re: nejbrutalnejsi
.. a je širokej asi pět proudů, nenalajnovaný, takže je to dokonalej tankodrom!
0/0
6.11.2002 20:49

Gaston

Re: Re: nejbrutalnejsi
a nejzajímavější na tom je, že jim to tam funguje!
0/0
7.11.2002 12:19

Speedy

Re: nejbrutalnejsi
Však se říká, že v Paříži se skládá řidičská maturita. A krom kruháčů tam máte zleva zprava skůtry a nikde žádná bouračka. A dobře to maj zařízený na semaforech, jednou jsem to pozoroval z kavárny. Řidič přijíždející k semaforu si nestoupne těsně na čáru, ale nechá asi tak tři čtyři metry volny. Chvíli se nic neděje, pak se ze všech možnejch uliček vyřítí neuvěřitelný množství skůtrů, poskládají se před auta, blikne zelená a motroky vystřelí a řidiči jsou v klidu. To když udělám v čechách, tak polovina mě to chce nandat předjetím a druhá děsně nadává. Přitom ten skůtr na zelenou vypalí tak rychle, že se většina aut nechyta a ty co se chytají, tak než tam šoupne dvoujku, jsem dávno v prachu. Ještě než jsem svoje MBK zazimoval, tak se mnou v půlce září chtěl soupeřit Golf TDI. Pravda, dokud to drtil za jedna, tak jsem jeli vedle sebe, ale to trvalo, pár vteřin, než našel dvojku, byl jsem o tři auta před ním. A v klidu. No až se tady naučíme jezdit, věřím, že to bude stejná pohoda jako kdekoliv v EU.
0/0
7.11.2002 12:57

Sklave

skutečnost, že základ všeho je v kruhu. To už říkal učitel slavného myslitele Adama Bernaua!!
0/0
6.11.2002 6:37

Sklave

Vzpomeňte na..
0/0
6.11.2002 6:35

Ruda

kruhace
Kruhovy objezdy mam rad. Myslim, ze jsou hlavne velkym prinosem pro ty auta co prijizdeji z vedlejsi, protoze maji vetsi sanci vjet do takoveto krizovatky. Na druhou stranu dost casto zpomali hlavni tahy a na nekterych kruhovych objezdech se tak tvori silene dlouhe kolony! Co mi na nekterych kruhacich opravdu vadi je, ze jsou dost male co do prumeru kruznice. Podle me je lepsi vetsi, protoze je prehlednejsi a clovek tak lepe muze uhodnout jestli auto v kruhovem objezdu skutecne vyjizdi a nebo bude pokracovat dal v okruhu.
Taky mi vadi, ze vetsina kruhovych objezdu je oskliva. Treba ve francii jsem snad nepotkal jeden jedinej osklivej kruhovej objezd
 
0/0
5.11.2002 12:42

Zdenek

Re: kruhace
Kdyz tady mluvite o "krase" kruhovych objezdu ve Francii, tak jsem si vzpomnel na jeden v Anecy (sand jsem to jmeno napsal dobre). Na tom kruhu uprostred byli umisteni asi metrovi plechovi mravenci. Byla to fakt parada! :-)
0/0
6.11.2002 10:01

karel

Kruhové objezdy
Jak vidím, tak tady většinou píšou příspěvky lidé, kteří neznají předpisy a ani se neumí řídit vlastním zdravým rozumem. Nevjedu na kruhový objezd pokud mi není absolutně jasné kam řidič jedoucí po objezdu pojede, nebudu spoléhat na žádné blikání, neblikání. Tomu se nedá věřit ani na normální křižovatce. Spousta lidí neumí na objezdu jedit, buď se nevěnují situaci na silnici a na objezd vjíždí pozdě, nebo jsou to raplové a vleti tam bez rozmyslu. Tam kde dříve byly normální křižovatky a bylo spoustu smrťáků, dnes po postavení kruhových objezdů nic takového není. Může dojít ke srážce, ale je to zpravidla v malých rychlostech, takže to odnese jen plech. Ze spousty předchozích příspěvků je vidět, že je hodně řidičů, kteří upředňostňují rychlost před bezpečností a že neumí jezdit. Kruhové objezdy ano.
0/0
5.11.2002 12:24

Speedy

Re: Kruhové objezdy
Máš recht.
0/0
6.11.2002 8:21

Petra

Kapesni kulatak a kuzely
Kdyz jsem delala zkousky z autoskoly, tak prave malovali cary na jeden kapesni kulatak (takovej strasne prtavej) u nas v Pribrami a samozrejme to osadili kuzelema, cimz jej temer zneprujezdnili. Ja tamtudy nastesti s policajtem nejela, ale navedl tam kamosku, ta se mezi ty kuzele netrefila (ono vubec byl problem se trefit se pekne do toho kulataku) a od zkousky vylitla.
0/0
5.11.2002 10:16

Marabou Stork

znaceni
Myslim si ze na kruhovych objezdech by se dopravni znaceni tak jako tak hodilo. Znacka mi totiz porad prijde levnejsi nez renovace pulky okruhu a odstranovani nasledku jednoho nedani prednosti. Jiste, mozna je to ve vyhlasce, ale zvlast v nekterych mestech trpim pocitem ze lide jezdi podle uplne jinych pravidel (pockej, to je mana, ta jezdi vzdycky prvni). Urcite by to spouste problemu zabranilo...
0/0
4.11.2002 16:24

venomak

kruháč v Písku
byl asi fakt s tou předností evropská rarita , ale v současnosti se předělává a asi už bude O.K.
0/0
4.11.2002 16:23

Fucida

Kolinskej kruhak
V Koline se taky se slavou dodelal kruhak u centra. Ma polomer asi 4 metry a vsude okolo jsou prechody. Vysledek: driv tam byla fronta aut z jednoho smeru, ted rovnou ze tri. Hotovy nestesti, jen by me zajimalo, kteryho vola to napadlo.
0/0
4.11.2002 15:28

Bodie

Protože - Přátelé Kruhového Objezdu
Já jsem jedním z kruháků - navštivte stránky http://pko.webpark.cz . Několik kamarádů mě upozorňovalo na článek v MF dnes. Bohužel tiskovinu jsem nikde nesehnal. Je jasné, že kruháky v Čechách jen kvetou. U průmyslové zóny Kolín (automobilka TPCA) budou vybudovány hnedle dva.
0/0
4.11.2002 15:19

Ales Prochaska

Dobry vtip
U Liberce, na silnici 35 ("dalnice" od Prahy) je na odbocce na Dlouhy most  kruhac, ktery byl asi minen jako vtip: ma 2 (slovy dve) odbocky. Proste silnice prerusena kruhacem. Snad jedine, ze se tam muze nekdo otocit, kdyz spatne sjede z te dalnice. Nebo nekdo potreboval vyhodne prodat pozemek. Nebo se tam prevrhlo auto s asfaltem, tak z te placky udelali kruhac. Nevim. Ale vzdycky se zasmeju, kdyz po nem jedu.
0/0
3.11.2002 23:47

Helen

Re: Dobry vtip?
Na té holé louce vedle kruháče bude stát hypermarket Tesco, takže se počítá s velkým nárůstem dopravy.
0/0
4.11.2002 11:15

tho

Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Skoda, ze nejde clanky znamkovat, tenhle by dostal jasnou 5. Jednak matoucim zpusobem nekolikrat krouzi okolo situace s prednostmi - proc autor proste nenapsal, ze puvodni prednost zprava, ktera platila i pro ty, co jeli po kruhaci, byla pred nejakou dobou zrusena? Vyjadreni odbornika z dopr. inspektoratu, ze ridici se museji na kruhaci naucit jezdit je taky vskutku velice poucne. Ale druhy zasadni problem: clanek se vubec nezminuje nad tim, jak spravne davat blikacem znameni, kdyz vjizdim a odjizdim z objezdu. Je to po zmatcich s prednosti druhy nejvetsi neduh na nasich silnicich. Dle meho nazoru clovek neblika pri vjezdu, ale az primerenou dobu PRED VYJEZDEM Z KRUHOVEHO OBJEZDU. Z 5ti aut, co denne na silnicich potkavam, vjedou aspon 3 na objezd se znamenim o zmene smeru, nestihnou ho vypnout, protoze se jim diky otoceni volantu nevypne samo - potom clovek opravdu nevi, co ten druhy zamysli udelat, a na nehodu je zadelano. Pane Hansliku, nez v clanku vicemene opakovat blbosti namisto reseni skutecne zasadnich veci, nepiste radsi nic!
0/0
3.11.2002 17:02

Ales Prochaska

Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Prectete si vyhlasku. Naprosto jasne z ni vyplyva, ze se musi blikat i pri vjezdu na kruhac. Ze je to v ramci Evropy neobvykle a nesmyslne, to je jina vec.
0/0
3.11.2002 23:50

Killy

Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Blikat doprava při vjezdu na kruháč je úplnej nesmysl (pomiňme naše zákony)!!!!! Nikam jinam než doprava!!! se stejně nemůže a navíc: 80% nově vzniklých objezdů je tak malého (nebezpečného) průměru, že řidič přijíždějící z následující odbočky se pak právem domnívá, že už z objezdu vyjíždíte na tuto odbočku a práskne do vás. Vůbec, v Čechách se podle předpisů bliká furt. Zlatá sladká Francie. Tam nikdo při vjezdu nebliká a jak jsem zjistil. spousta "frantiků" nebliká ani když ho opouští. Ono se na objezdu zvíci nejméně 50m jezdí určitě jinak. P.S. Doporučuji shlédnout miniobjezdy v Kladně!
0/0
4.11.2002 8:12

Pavel

Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
No ono je dost na pováženou, že řada autobusů (a kdo už by to měl vědět) bliká už při vjezdu na kruhový objezd doleva. Tím dávají najevo, že nehodlají odbočit první, ani druhou, ale až třetí doprava.
 
Je sice fakt, že blikat při nájezdu doprava může být velmi matoucí, ale dle vyhlášky je to povinné.
0/0
4.11.2002 12:38

Petr

Re: Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Já jsem byl o prázdninách v Anglii a všiml jsem si a poté se zájmem pozoroval jak oni projíždějí kruhové objezdy....Když chtějí odbočovat až třetí výjezd vyhodí blinkr doleva, když jedou jakoby rovně nedávají blinkr, a když pojedou doprava tak dají blinkr doprava....(převedeno na naše silnice(oni totiž jezdí po špatné straně)). Jak kdyby tam nebyl kruháč ale normální křižovatka. Mají tám hodně kruhových objezdů a někdy i se spoustou semaforů z obou stran (tolik semaforů jsem pohromadě teda ještě neviděl:). Myslím, že tento způsob dávání směrovky je ten nejlepší. A já taky tak jezdím...
0/0
4.11.2002 20:34

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
To je ale dost nepřehledné, protože abych věděl, kdy které auto chce odpočovat a kde, tak musím vědět, kde přesně najelo na kruháč. Zatímco při nyní platném způsobu pouze sleduji auta, která přijíždějí zleva a kontroluji, zda blikají doprava či neblikají vůbec, tak při výše popsaném způsobu bych musel sledovat všechna auta vjíždějící na kruháč, pamatovat si kde vjela a spočítat kde vyjedou... Tj. zas tak skvělé to není, naopak, je to velmi nepřehledné a nebezpečné.
0/0
5.11.2002 9:06

BoB

Re: Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Nevím, zda je blikání povinné (dle vyhlášky), ale dodnes si pamatuji jakousi rozhlasovou relaci s nějakým ředitelem Dopravní PČR (generální?, krajský?, městský? Již nevím, ale byl "dost vysoko"). Ten se vyjadřoval k dotazům posluchačů a mimo jiné i k blikání na kruháči. Jeho osbní stanovisko bylo "blikat pouze na výjezdu, na vjezdu je o nesmyslné".
0/0
5.11.2002 8:38

PaJa

Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Zas takovej nesmysl blikání doprava asi nebude. Osobně jsem dvakrát viděl blikat doleva a jednou i odbočit ! To pak je teprve divadlo na křížení dvou "1" (Hradec Králové - ČKD)!!!
0/0
5.11.2002 14:36

Radar

Re: Re: Re: Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Hradeckej kruháč (u ČKD) je kapitola sama pro sebe - dvouproudovej.
Pokud vjedete do vnitřního pruhu, tak musíte být neuvěřitelně drzí nebo mít silný auto, aby se vám podařilo vůbec vyjet. (myšleno za rušného provozu)
Velkou výhodou jsou mimoběžné odbočovací pruhy. Pokud je potřeba odbočit doprava, není potřeba vůbec najíždět na kruháč. Škoda že je na tomto kruháči nepostavili ze všech stran.
0/0
6.11.2002 6:55

monsoon

Re: Blikani pri vjezdu/vyjezdu
Docela jednoduše to maj zařízený v Rakousku. Při vjezdu na kruháč blikáte doprava, při průjezdu do leva a ve chvíli kdy chcete odbočit opět doprava! Možná to zní trochu složitě ale když se nad tím zamyslíte tak je to velice bezpečné a odpadají pak zbytečné komplikace spojené s tipováním "kam vlastně to auto pojede?":-) Samozřejmě tenhle způsob se nedá použít na velmi malých objezdech, které jsou velmi oblíbeny v čechách!!!
0/0
19.11.2002 13:03

dErf

Kruhove objezdy - levne, ale spatne reseni
Proc? Protoze se tam znacne zhustuje doprava, po jednom objezdu museji projet vsechna auta projizdejici krizovatku. Stavte krizovatky mimourovnove, jsou nejbezpecnejsi, neblokuji ani nezpomaluji provoz -> nedochazi ke zbytecnemu behu motoru v neoptimalnim rezimu a tim k nadmernemu znecistovani vzduchu atd. atd. Stejne tak budujte misto prechodu pro chodce nadchody, i ty snizi nehodovost a pocet zranenych a mrtvych na silnicich - a jsou i setrnejsi k zivotnimu prostredi!!!
0/0
2.11.2002 9:42

Helen

Re: Kruhove objezdy - levne, ale spatne reseni???
Mimourovnova krizovatka v centru mesta? Naprosty nesmysl! V zatizenych mestskych krizovatkach je to mnohdy nejlepsi a skutecne nejbezpecnejsi reseni.
0/0
4.11.2002 11:21

Škopek

Re: Kruhove objezdy - levne, ale spatne reseni
Dobře udělaný kruhák má větší propustnost než klasická křižovatka.
0/0
5.11.2002 13:23

karlos

Jen tak dál!!!!
Kruhový objezdy? Proč ne, ale stavět je na hlavních tazích na to už někdo musí mít fakt hlavu!!! Poslední případ u Moravské Třebové - ve špičce to tam bude vypadat tak, že se bude z každe strany tvořit "x" metrová fronta, ale všichni si budou tleskat a budou spokojeni jak je ta doprava plynulá. Jako další příklad se dá uvést kruháč u Hranic - malý, úzký - jednoduše krásný špunt na cestě!!!
0/0
1.11.2002 21:55

Tosuja

Re: Jen tak dál!!!!
Jestli myslite ten mezi Hranicemi a Lipnikem, tak souhlasim. Pro lidi odjinud - nejaky genius tam na dvouproude ceste huste vyuzivane kamiony vybudoval kruhovy objezd o vnitrnim prumeru rekneme patnact metru (a to mu myslim celkem pridavam). Uz ted je omlaceny od tech kamionu a podobnych, nemluve o tom, ze par kamionu za sebou ho pekne ucpe. Navic si opravdu nedovedu predstavit zaboceni doleva (tj. prejeti tri ctvrtin tohoto kruhoveho objezdu) s kamionem. Postaven byl proto, ze na puvodni krizovatce bez semaforu bylo velmi obtizne zabocit doleva, nedejboze vyjet z vedlejsi silnice. Ted se tam hnusne jezdi vsem a je to OK. Asi nejsou penize na mimourovnove krizeni.
0/0
3.11.2002 17:08

BondJames

Re: Re: Jen tak dál!!!!
na druhou stranu o pět kilometrů dále (ta první křižovatka v Hranicích) si myslím, že je udělaná dobře. Po řadách co tam stávali není vidu slechu.
0/0
3.11.2002 20:23

RAT

Re: Re: Re: Jen tak dál!!!!
No jestli to nebude tim, ze vsichni stoji v rade u toho kruhace o pet kilaku dal?!
0/0
4.11.2002 11:46

Jouda

Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!!!!
No jestli to neni tim, ze do toho 'spuntiku'(prumer 15 metru je myslim prehanny... je to min:-))))) se sjizdi 2 pruhy do jednoho a pres nej samotny musis jet rychlosti ani ne 15 km/h, kdezto ten na kraji Hranic je pro dva pruhy a da se 'profrcet' padesatkou.... cili tam je videt krasna plynulost , pro kterou jsou kruhace staveny, ale kruhace dospele, ne ty detske-kapesni
0/0
5.11.2002 15:08

PaJa

Re: Re: Jen tak dál!!!!
Zmiňovaný kruhák je opravdu tragédie, jel jsem tam s dodávkou a nedovedu si představit jet s něčím větším. Naproti tomu mohu potvrdit, že kruhák i na křížení dvou jedniček má vyšší propustnost než semafory. K výčtu nesmyslů bych připojil příjezd od Brna x II.okruh v HK. Tato "křižovatka s kruhovým objezdem" je osazená semafory a vznikly tak vlastně 4 světelné křižovatky slepené do sebe. Nejlépe to funguje, když jsou semafory rozbité.
0/0
5.11.2002 15:01

Engi

Re: Re: Re: Jen tak dál!!!!
Jo tak tohle muzu potvrdit.Ty semafory uvnitr kruhoveho objezdu nechapu.Na nich se stava vetsina dopravnich nehod spojena s timto kruhovym objezdem.Jinak jsem celkem fanda kruhovych objezdu.
0/0
5.11.2002 15:54

Radar

Re: Re: Re: Re: Jen tak dál!!!!
Pánové, je vidět že naprosto jste nepochopily jak se tento kruháč projíždí, jaké jsou jeho výhody a proč tam ty semafory vlastně jsou. Dá¨se z toho usoudit, že vjíždíte na tento kruháč na žlutou - červenou a pak se nasmíte divit, že vás vnitřní semafor zastaví. Osobně tento kruháč považuju za jaden z nejbezpečnějších, ale bohužel za jeden z nejvíce pomlouvanějších. (Právě z hora uvedených důvodů)
0/0
6.11.2002 7:02

ridic

cesti kreteni
misto udelat krizovatku s poradnymi svetly blbci udelaji kafemlejnek.Nic se nemeni ze doposud na svetlech je mikroskopicka sebranka nesmyslnych sipek tak slabych ze za slunka nejsou videt
ktere kdyz chce ridic uvidet musi koukat SKRZ STRECHU. Vy tupci ,svetla maji byt
VE STREDU A NA DRUHE STRANE KRIZOVATKY !!! 
 
0/0
1.11.2002 12:34

Petr

Jak kde
Některé nové objezdy jsou velmi užitečné, ale jsou místa, kde mají přesně opačný účinek než za jakým byly vybudovány. Např. v Plzni na Domažlické třídě u Makra - dřiv tam byla světelná křižovatka (věčně ucpaná), pak tam postavili objezd a celá domažlická třída se uvolnila. Pak ale dostavěli spojku na Borská pole (k Carrefouru), postavilo se Makro a teď tam jsou ještě horší zácpy, než tam byly dřív. Proč? Průměr objezdu je příliš malý, odbočit na objezd je velmi ztížené tím, že odbočky za sebou následují ve velmi rychlém sledu, u dvouproudových není vyřešeno jejich napojení na objezd, pokud vjíždíte na objezd a nechcete hned odbořit musíte zastavit (na objezdu) a čekat(!) - kdo někdy jel z Makra k dálnici určirě ví o čem mluvím... Objezdy samy o sobě jsou dobrý nápad, ale třeba zrovna tenhle se nepovedl - měl by mít aspoň dvojnásobný průměr :-(. To je ale jen jeden příklad za všechny.
0/0
30.10.2002 17:29

slepec

Re: Jak kde
Člověk v tomhle státě musí dělat slepého, protože jinak by se z toho, co se děje kolem nás zbláznil. Další odstrašující případ kruhového objezdu se rýsuje na výpadovce z Plzně na České Budějovice. Na komunikaci, která je ve špičkách více než přetížená vyrůstá další minikruháč navíc s mohylou uprostřed, aby řidiči náhodu včas nezaznamenali SPZ řidiče z pozarohu, který je v příštích vteřinách smete. Řidiči přijíždějící od Starého Plzence nebo od Černic budou ve špičce bez šance, ledaže by je někdo pustil, v což nevěřím, protože bezohlednost u nás roste geometrickou řadou. Po zprovoznění dálničního obchvatu se provoz ještě zvýší a dojde k totálnímu kolapsu. Páni projektanti by se měli podívat na dálnice v Anglii, aby viděli, jak má vypadat bezpečný a rychlý kruhový objezd. To, co páchají u nás, jsou jen brzdy provozu, který už takle je na kolaps. Mám však dojem, že to je právě ten záměr, čím hůř, tím lépe, stejně tak, jako se u nás zlikvidoval průmysl, je třeba zlikvidovat i dopravu. Zbydou jen ruiny a jakási tranzitní pláň zacpaná kamiony.  Bravo národe, patří ti to; aneb všichni sborem za tím prvním volem!
0/0
1.11.2002 14:39

LM

KRUHAKY - většinou paskvily!!!!
  velkou slávou se v Mladé Boleslavi na třídě Václava Klementa (jedna z nejrušnějších) otevíral nově postavený kruhový objezd, který měl skoro vše s dopravou v těchto místech, u bývalé restaurace CENTRUM, vyřešit. jenže je tak malý, že se po něm (i když má 2 pruhy) nedá projet, aniž by se předem nezastavilo a nedalo přednost všem autům, která projíždějí a byt již při výjezdu vlevo ode mne odbočují. Je tak prudký, že se nedá jet po jeho obvodu, takže dva pruhy jsou zcela zbytečné. Velké automobily, autobusy a kamiony se na něj steně nevejdou, takže jezdí i přes obrubníky, chodník či zeleň uprostřed.  A tento kruhák je jednoduchý. V okolí jich je ještě několik, ale jsou tak složité, že málo kdyo se trefí na svůj výjezd hned na poprvé a to má ještě co dělat, aby to nenapálil do usměrňujících betonových zátarasů.  Nelze tedy jen souhlasit s přechozími reakcemi na dané téma a projektany střílet.
0/0
30.10.2002 16:41

HObe

Re: KRUHAKY - většinou paskvily!!!!
To jsi to tam ovsem asi nevidel predtim - Odboceni z TGM doleva na Mirak a y V. Klementa dolu k prechodu, pri cervene na prechodu. Dnes je to naprosta pohoda, proti drivejsimu stavu.
0/0
7.11.2002 13:12

Venda

zabít projektanty !!!
tak tahle myšlenka mě napadá na větším množství "kruhových objezdů" !!! Některé jsou příliš malé, takže dát včas (ani brzo, ani pozdě) znamení o změně směru jízdy js prakticky nemožné a odhadovat chování řidičů při příjezdu k takovému kr.objezdu je skoro sázka do loterie (např. v Ústí n.L. jsou dva takové u Globusu). Další zmršený kruhový-nekruhový objezd je v Ústí n.L. na Klíši - to je takový podivný nepřehledný hybrid. Podobný paskvil i když o něco méně nebezpečný je v Litoměřicích. A pro změnu docela dobrý by byl kruhový objezd u dálničního sjezdu u Roudnice - U krobiána, ale uprostřed je příliš vysoký, což dost podstatně omezuje přehlednost z výšky řidiče osobního auta. A tak by šlo pokračovat, každý řidič by určitě mohl přidat další hrůzy, t.j. kruhové objezdy které bych nazval jedním slovem - děs! Když k tomu ještě přidám někde špatné značení (včetně několika dopr.značek v rychlém sledu, třeba i špatně natočených) a to že u nás kdysi byla přednost na kruh. objezdu, pak opačně, teď snad zase jo, je to prostě pěkný zmatek.
Kruhové objezdy v našem provedení jsou prostě hrůza a pokud je na takové křižovatce méně nehod, pak jen proto, že nikdo neví jak se zachovají jiní řidiči a projíždí takové místo opatrně a ve velkém stresu. Za takový přínos pěkně děkuju!!!
0/0
30.10.2002 14:29

Jimmi

Proč na "kulaťáku" v Dejvicích...
...nemají absolutní přednost tramvaje? Stačilo by dát obrovskou značku už před vjezd na kruháč (se šipkou) a pak ke kolejím znova... Takhle jedou tramvaje jen když je někdo pustí a to pak vznikají právě ty kolize... ten vzadu nepočítá s tím, že by auto na hlavní zastavilo. Střídavě by se tím také uvolňoval vjezd na kruháč. Stejný význam by mohla mít i absolutní přednost chodců, přechody by tam měly být výrazněji označeny. Taky tramvajové ostrůvky by měly mít zábradlí, stavět je bez zábradlí je zločin. Zkuste tam stát s kočárkem a ještě dvěma dětma když přijíždí tramvaj a okolo jede kamión.... (toto platí v celé Praze, Ti co vydávají stavební povolení se asi vozí ve služebních limuzínách).
0/0
30.10.2002 11:24

Uncle Duke

Prednost zprava na kruhaci?
Kdyztak mne prosim opravte, ale nebylo to cca pred rokem zruseno - neni ted zase natvrdo prednost na kruhaci? Vim ze se jeden cas prednost zprava na kruhaci davala (ale krome v clanku zminenych par krizovatek byla na prijezdu vsude znacka dej prednost v jizde) a vznikal tim docela chaos.
0/0
30.10.2002 10:07

Pepa

Re: Prednost zprava na kruhaci?
Jasne, taky me to zarazilo, dneska ma auto jedouci po kruhaci prednost.
0/0
30.10.2002 10:47

Rokba

Re: Prednost zprava na kruhaci?
Samozřejmě. Přednost mají vozidla jedoucí po kruhovém objezdu, pokud to dopravní zančky neupravují jinak. Takže článek silně mate - na žádném kruháči se už dva roky přednost zprava nedává, maximálně to může být přednost vozidlům přijíždějícím po hlavní silnici.
0/0
30.10.2002 12:31

Yaroukh

Re: Re: Prednost zprava na kruhaci?
mozna jsem necetl pozorne, ale ja to pochopil tak, ze zminovane kruhove objezdy, kde prednost zprava porad plati, jsou prave upraveny znackami ... tedy jak pisete: "pokud to dopravni znasky neupravuji jinak"
0/0
30.10.2002 16:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.