Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace v autě: drahý pomocník!

Vyplatí se pořídit si do auta satelitní navigaci? Vyváží přednosti vysokou pořizovací cenu? Škoda Auto dokončila první digitální mapu České republiky a nabízí navigaci za patřičný příplatek do superbů a fabií. V redakčním testu jsme vyzkoušeli v praxi, jak obstojí v běžném provozu plném dopravních omezení a uzavírek.FOTKY Z TESTU NAVIGACE ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

johnnye

cesta do Lokte
Pro autora testu ktery jel na hrad Loket.Dojet do Lokte neco pres 1 hodinu je nesmysl.Jel jsem tam opravdu casto i s pouzitim useku dalnice u Nov. Straseci to z centra prahy (tedy stredu mesta)trva 2 hodinyza bezneho provozu a stavu silnic.Pojedeteli pres Plzen(priblizne 180km) bez pouziti dalnice je to jeste horsi.Z Prahy-centra do Lokte je to 143 km.Ikdyz bych jel z okraje Prahy to je tak -18km tak se v useku okolo Hostivic neda jet rychle i kdyz chci a Karlovy Vary vas taky zpomali(objetim rozhodne neusetrite spise naopak).Abyste dohnali tyto zdrzeni museli byste jet aspon 180kmzbytek cesty a pak tam mozna budete za 1.15hodiny.Chtel bych videt toho kdo by na tomto useku bez dalnice udrzel rychlost stale 120 km vcetne mest a obci abyto stihl za vami uvadeny cas neco pres hodinu.      S pozdravem Johnnye
0/0
28.12.2002 4:32

Lleida

zkusenosti s navigací
Jezdím pracovne po celé Evrope a pred tremi lety jsem vybíral autorádio... Vyhrál Becker navirádio a nikdy jsem nelitoval. Jedna CD pro celou západní Evropu, bez výmeny na hranicích, se vsemi podrobnostmi i u cíle, kazdý rok aktualizovaná. Navíc super rádio, kde se na displeji ukazují aktuálne prijímatelné stanice z nichz si muzete vybírat. Mimo jiné......! I kdyz s Blaupunktem nebo VDO nemám zkusenosti, s tou zminovanou vecí do ruky se nedá navirádio srovnávat. Pro normální pouzití to jsou dva rozdílné svety. Navíc s novou CD (update) jako byste koupili i nové rádio. Jednou tam pribyde TMC (objízdení zácpy), príste údaje o mom. nadmorské výsce, jindy zadávání cíle i podle PSC atp.
Nemuzeme ocekávat, ze bude vsechno najednou a ted.  Napr. Nemci meli vsechny ulice v navi jen ve mestech nad 50 tis. obyvatel. Nyni je tam zhruba 95%, prakticky kazdá díra, pricházelo to postupne.  Hlavne aby bylo co digitalizovat, kdyz na vesnicích casto, z málo pochopitelných duvodu, názvy ulic jeste ted (21 století) neexistují! 
Jezdil jsem obcas i do Madridu. Bez navigace pres Lyon a Barcelonu. S navi pak severne pres Bordeaux. Nejsou tam sice vsude dálnice, ale tak ze 2/3. 4pruh. Tam a zpet asi 300 km kratsi a asi 100 Euro levnejsi za poplatky. Dokonce i casove vyhodnejsi. Navi uz se zaplatila prestoze stála zpocátku skoro 1.500,- Euro. Ted s lepsími vlastnostmi je uz i pod 850,-. Nová i s CD. Nová CD - update -  je relativne drahá - 200,-. Já si vzdy udelám kopii aby se mi originál neposkrábal.... Funguje to 100%.! a nedovedu si predstavit, ze si s tím  neporadí. Becker zatím nemá v nabídce CZ. Verím, ze ne déle nez do prístího update. 
Jinak uz jsem tak daleko, ze do neznámýho místa bych jel radsi s traktorem s navigací nez s porsche bez.  Absolutne bez stresu kde na dalnici odbocit; jak vyjet od zacátku spravne z cizího mesta smerem domu; jak najít ve vesnici u Milána správnou ulici, kdyz chybí i cedule s jejich oznacením. Vsude na svete mimo hlavní trasu je vyznacení pro cizího tezko pochopitelné, protoze ti lidé, kterí to vyznacují to vedí a nedovedou se vzít do situace toho cizího. A drív nez nekdo vymyslí systém, bude navi standard a vubec ne tak drahá jako ted.
Nekteré chyby: nekdy vás to navádí doprava, prestoze doleva to je prakticky jen do dvora, a príste, kde hlavní vede doleva a vedlejsí jde rovne, vubec nereaguje protoze si myslí, ze máte zustat na hlavní. Ale to vy nevíte.  Nebo: Máte prakticky jen dve moznosti predvolit trasu. Budto NEJKRATSÍ nebo NEJRYCHLEJSÍ. Jenze ta rychlejsí je po dálnici programovaná na 130 km/h a ta kratsí po státní silnici na 80. Ale po dálnici to je o 20 km nebo % delsí. Za techto okolností tam budu po dálnici o 2 min. dríve. V praxi vsak o 1/4 hod. dríve po státní. Je dobré se presto predem aspon orientacne podívat na mapu. Chybí zatím IDEÁLNÍ trasa.   A pár podobných detských nemocí, které nás za pár let nevzrusí. Tesí me naopak, ze  je první z totácových.
A jeste: Verte tomu, co tady píse pan Dosoudil, ví o cem mluví!    Díky, Ahoj!
0/0
19.12.2002 2:03

albert

Až to bude levnější
Až to bude levnější, tak si to možná koupím. Dobrá a aktuální mapa je věc k nezaplacení, a dobrý a trpělivý spolujezdec ještě více. Měl jsem příležitost podívat se do Portugalska. Jako správný Čech jsem se vyhýbal placeným dálnicím. Naše značení silnic je zlaté. Neexistuje aktuální mapa Portugalska. Na 3 roky staré mapě úseky silnic označené jako postavené vůbec neexistovaly a existovaly nové krásné úseky, které nebyly v žádné mapě. Cestovat se tam dalo pouze úvahou: Potřebuji jet na západ, je poledne, slunce mi musí svítit zleva. Mít možnost mít takového poradce, jako je navigační zařízení, určitě bych to uvítal. Ikdyž, neexistuje-li aktuální mapa, nebude existovat ani aktuální CD.
0/0
18.12.2002 17:15

Honza

"CD-výměník"
Vážený pane,
CD-výměník se používá kdepak? Vždy se jednalo, jedná a bude jednat
o CD-měnič. Buďte trochu čech a ne bezhlavý překladatel...
Práci čest!
0/0
18.12.2002 9:54

ODS

Lenin a spol.
Co říkal Lenin, nevím.
Ale tak drahé zařízení by  mělo komunikovat v češtině! Návod k použití v češtině je trochu málo. Domácí spoteřbní elektronika (TV, video aj.) taky komunikují v češtině  a nedělá se kolem toho takový humbuk. Nestyďme se za to, že jsme Češi. Jiné národy  taky tvrdě trvají na svých zvyklostech, tak se stále neprodávejme (kdysi na východ, nyní pro změnu na západ).
Jinak se přestaňte vytahovat, že máte mercedesy nebo Lexuse a v něm navigaci za 150 000, nikdo na to není zvědavý. To se již za ty přemrštěný prachy vyplatí něco jiného.  Ještě čekám, kdy se ozve nějaký majitel škodovky, že to tam má taky  (když  vlastně  škodovka  inicializovala  v  rámci  ČR rozjezd  navigace  v  autech). To pak tohle zařízení s plnou nádrží převýší hodnotu auta jako  takového!  Ale  vlastně  ne,  o  škodovkách je všeobecně známo, že jsou předražené a že za stejný či  menší peníz se dá koupit nové, hezčí, lépe vybavené  auto, a nemusí to být  korejská či jiná asijská produkce.
0/0
6.12.2002 7:31

Michal

Re: Lenin a spol.
Chudacku moc te litujem to urcite neni zavist, urcite je to setrnost ze se do nas  navazis. Co treba fiesta ta se da skovat pri bloudeni do kapec. Pa.
0/0
6.12.2002 20:09

VUML

máte IQ vysoké tykve!
drž ústa a krok, kázej vodu a pij víno, ty ÓDeseSáku!
0/0
9.12.2002 22:34

petr

joooo parada
Ja si ve svem LEXUSU vubec nemuzu stezovat na navigaci ale to v Usa neni problem jo a jazyk ????Vite co rikal Lenin???
0/0
5.12.2002 22:08

Michal

Modry Puntik alias Becker PROSIM NEDELEJTE NAVIGACE ATD.
Jelikos vlastnim faceliftoveho mercedesa tridy E mam v aute teda mel jsem v aute originalniho beckera /TOTEZ CO BLAUPUNKT/ Audio 30 coz je radio mgf. CD a telefon v jednom komunikuje to s multifuncnim volantem a displejem  v palubce atd. Co se da ric o znacce je to hruza technicky tak pred 15 lety zvukove tesla telefon v radiu mrtvola  vzhledove namam slov auto v zakladu 1,3 mil a tohle.PROSIM BLAUPUNKT NEDELEJTE  NAVIGACE VYRABEJTE TREBA  TENISOVE RAKETY.        POKUD CHCETE FAKT SUPER HUDBU S NAVIGACI KUPTE SI JAKO JA PIONERA S OBRAZOVKOU TV TUNEREM A DVD COZ PORIDITE  TAK ZA 120 TISIC.   
                                 S POZDRAVEM MICHAL
0/0
3.12.2002 23:12

Tomáš Kapler

proč tak složitě
přiznám se, že moc nechápu, proč nekoupí mapy od firem, které je mají ve standardizovaném GIS formátu (viz. třeba mapy.atlas.cz), pak by to měli komplet a okamžitě
0/0
3.12.2002 13:22

David Dosoudil

Re: proč tak složitě
To Vám vysvětlím velmi jednoduše, i když problematika je mnohem složitější. Jeden důvod je ten, že tradiční GIS data jak byla donedávna k dispozici, nebyla pro potřeby navigace vhodná (nedostatečná přesnost a navigační atributy, formáty dat, které nepodporují navigační přístroje, apod.)
Druhý důvod je mnohem prozaičtější - autorem dat na mapy.atlas.cz i na navigačních CD je jedna a tatáž společnost - Central European Data Agency, a.s. Ovšem každé z řešení potřebuje data ve zcela jiném výsledném tvaru, díky rozdílným kvalitativním a kvantitativním parametrům.
A třetí důvod - to je důsledná kontrola přesnosti a správnosti a také poměrně komplikovaný postup přípravy výsledného CD - vyžaduje to měsíce mravenčí práce s kontrolou a pořizováním dat (zejména dopravní atributy jako směrovost, zákazy, příkazy a omezení, manévry, apod.) a pak následné ověřování korektnosti master CD.
0/0
3.12.2002 15:31

HObe

Re: Re: proč tak složitě
Nemohu s Vami souhlasit. Pouzivam PocketComputer + SW mapu Pocket KIM CR s velmi podrobnou Prahou+dalsimi mesty. Presnost dosahuje nekolika metru. Cena? Neporovnatelna : Pocitac cca 25000+sw do 6000 +GSM modul 9000,-. Navic lze naladovat spoustu map at komercnich nebo free. Navic lze PDA 9to jsou tz male pocitace do dlane) pouzivat ptrakticky k cemukoliv dalsimu. Navic ma dotykovy displej. Mnoho SW dovoluje dokoupit si dalsi vrstvy s podrobnym umistenim cehokoliv duleziteho, lze dokonce definovat a pojmenovat vlastni body na mape atd atd atd. Pri vhodne montayi v aute je totoreseni i mechanicky a ovladatelnosti srovnatelne, ne-li lepsi. Opravdu s Vami nemohu souhlasit, za ty penize si to koupi jen hlupak, nebo snob. Musim ale rict, ze stim co jsem popsal jezdim uvice nez 1/2 roku, ajeden by neveril, ze to i v CR muze byt uzitecne. A co teprve v zahranici. Honza probrus@probrus.cz
0/0
3.12.2002 22:17

Pavel Hrubeš

Re: Re: Re: proč tak složitě
Cenovy rozdil v navigacnich zarizenich je dan propracovanosti komunikace s vozidlem a moznosti pokracovani v spolehlive navigaci po vypadku GPS signalu.  Cena map urcenych pro navigaci je jednoznacne dana naklady na jejich kvalitu z hlediska presnosti a obsahu a naslednem objemu prodeje (coz neni velke cislo). Mate ale zaruku formatove shodnoti a snahu vyrobce o zpracovani map pro celou Evropu a dalsich mist. Ke koupi Vas samozrejme nikdo  nenuti ale pokud jezdite po cele Evrope, hledate objekty v okrajovych ctvrtich, zajima Vas korekce trasy na zaklade aktualniho dopravniho zatizeni a nebo i pocasi, musite sahnout po profesionalnim reseni.
0/0
4.12.2002 8:22

David Dosoudil

Re: Re: Re: proč tak složitě
Vite co bude nejednodussi ? Zavolejte, ukazeme Vam jak funguje skutecna navigace a potom muzete porovnavat. Navigace a zejmena dynamicka navigace neni JEN o zobrazovani mapy, jedna se o inteligentni aplikaci, ktera nad mapou resi vyhledavani trasy mezi mnoha elementy (mesto, ulice, krizovatka ulic, adresa, POI, ...), ale hlavne za zohledneni vsech atributu souvisejicich s dopravni situaci - zakazy, omezeni, jednosmernosti, manevry, prioritni manevry, doporuceni po trase, apod. V kazdem okamziku rovnez vite (nejen vizualne podle mapy, ale take textove a vi to i system, ktery naviguje) na ktere jste silnici a ulici a od toho se odviji dalsi prubeh navigace. Rovnez vam muzeme ukazat velke mnozstvi pripadu, kdy samostatna GPS nema sanci. A to nemluvim o pripade, kdy odbocite na nespravnem miste a pocitac Vam sam najde nahradni trasu.
Zjednodusene receno - navigacni prostroj vas dokaze velmi presne a korektne naplanovat automaticky trasu a v jejim prubehu vas informovat o tom, jak dale postupovat, co nesmite udelat z hlediska provozu a to i bez vaseho vizualniho kontaktu s mapou...V pripade dynamicke navigace je rovnez schopen informovat napriklad o problemech v prubehu jizdy (zacpa, nehoda) a nabidnout Vam variantni trasu.
S pozdravem
David Dosoudil, CEDA
0/0
10.12.2002 11:20

HObe

Re: Re: Re: Re: proč tak složitě
Alternativni vzpocet trasy kapesni pocitac zvladne taky. Nemluvil jsem o proste GPS, ale tzv. PDA nebo pocket PC, jak chcete, coz je "temer" dospely pocitac. Navic opravdu nevim, co si pocit s adaptabilni navigaci, kdyz me bude v procentu, ktere se tu uvadi, vodit po mistech "Hic Sunt Leones" v CR. To snad radsi tu neadaptabilni, ktera alespon ukaze, kde jste, vcetne nazvu ulice - Praha, Mlada Boleslav a dalsi mesta. Uzitne vlastnosti zarizeni, ktere je tu popisovano absolutne neodpovidaji cene, alespon zatim. Ano, az vse bude za 20000,-, plne mapy atd, pak ano. Honza.
0/0
20.12.2002 1:51

Paly

Re: proč tak složitě
CZ navigacnu mapu robila firma TeleAtlas. Ich riesenie GIS map je pre navigaciu najvhodnejsie, pretoze ako jedny z mala maju jedinecnu indexaciu absolutne kazdej hrany, bodu a pod. Z takeho zdroja uz potom nie je problem ohodnocovat hrany v grafoch a hladat najblizsie spojenia a pod. Kdezto z inych zdrojov by prave toto mohol byt zavazny problem, preto sa asi rozhodli pouzit taketo riesenie.
0/0
13.12.2002 9:37

+

Bordel nad bordel v této zemi
S tím značením je to pravda. Při výjezdu z Liberce je všude značka pouze na Děčín. Zvláště turisté z NDR však hledají něco jiného: Hrádek nad Nisou, kde je hraniční přechod do NDR a PLR. A tak, jak mají Němci ve zvyku, zastaví v křižovatce, vytáhnou mapu a začnou studovat. Co na tom, že zablokují provoz a hlavně vyvolávají kritické situace. Děčín je od Hrádku nad Nisou možná přes 100 km a i když se podívám do mapy, je Děčín úplně jinde než Hrádek nad Nisou. Takže jako neznalého místních poměrů by mne ani ve snu nenapadlo jet do Hrádku nad Nisou přes Děčín.
Měl bych také připomínku ke značení jiných tras, než jsou dálnice. Je jasné, že když se otevíraly za minulého režimu dálnice a ty byly zcela zdarma, tak v rámci hospodárnosti se všude označovaly pouze trasy zahrnující použití dálnice. Bývalé staré trasy bez dálnic jsou však plně funkční a zde již je pouze místní značení, nejsou tam nikde žádné dálkové cíle typu Praha či jiná velká města. A tak by mělo být slušností, že když Klausův režim dálnice zpoplatnil a přitom řekl, že motoristé nemusí po dálnicích jezdit, že existují i náhradní trasy, aby tyto nedálniční komunikace taky laskavě označil směrovkami s místními a hlavně dálkovými cíli. Jedu-li po nedálniční síti a chci jet např. do Mladé Boleslavi či Prahy, tak ať tyto silnice jsou taky takto značeny! Jako motorista platící silniční daň, daň v benzínu  a mnoho jiných daní  snad mám právo na základní informovanost, ať jsem v Praze nebo nějakých Kotěhůrkách. Jestliže  není schopen pravicový režim zajistit takovéto dodržování základních lidských práv, tak ať jde hezky rychle od válu!
0/0
3.12.2002 12:37

Inkvizitor1

Re: Bordel nad bordel v této zemi
Kemo, trochu jsi zaspal dobu, co? PLR, NDR nebo třeba ČSSR tady díky bohu už dvanáct let není. Tak si nech srovnat tu svoji blbou levicovou palici a nebreč, ale PLR se už nikdy nedočkáme
0/0
3.12.2002 16:23

+

odpověď pto inkvizitora1:
Musíme mít stále v živé paměti, že bylo NDR či PLR. Jejich  obyvatelé  jsou  stále  těmi  balíky,  co  byli.  Ostatně,   někde se kromě názvu toho  mnoho  nezlepšilo, spíš  naopak.  Východní  Němci  jsou  pro  zbytek  Německa  stále  východňáři  (ost),  nikdo  je  nijak  jinak  nebere.  Tak  se  probuď  nejdřív  ty,  zjisti  si,  jak  to  v  té  které  zemi  vypadá  a  pak  pravicově  poučuj.  Pouhá  změna  názvu  nic  neřeší.  Města  stojí  tam,  co  stála,  řeky  tečou  tam,   kde  tekly.
Ostatně,  viděl  jsi,  jak  svět  zná  náš  stát?  Všude  berou,  že  jsme  Československo,  případně  že  na  Slovensku  zuřila  válka  (= Slovinsko).  I  v  Německu  (teda  tom  západním)  se  stalo  jednomu  našemu  (tedy  už  jen  českému)   automobilovému  závodníkovi,  který  vyhrál,  že  mu  zahráli  slovenskou  hymnu  a  na  stožár  šla  úplně  cizá  vlajka  (tedy  ani  ČR,  ani  SR).
Já  rozdělení  Československa  nechtěl,  a  jelikož  je prý  v  našem  státě  demokracie,  tak  nějaké  klauzoviny  či  havloviny  neuznávám.
Howk.  Teď  si  na  řadě  ty.  Můžeš  zas  kázat  těm,  co  si  dovolují  mít  jiný  názor  než  ODS.  Už  si  se  dOčkal  Funkce?  Kážeš  vodu  a  sám  piješ  víno?
0/0
5.12.2002 7:52

Otakáro

Re: odpověď pto inkvizitora1:
Piju výborný víno od jednoho známýho vinaře z Višňové a Havlovi nebo Klausovi nešaháš ani po kotníky. Prudíš, ale nic jsi nedokázal.
0/0
30.12.2002 16:10

dan

Re: Bordel nad bordel v této zemi
Znamky myslim nezavedl Klaus, ale byly az po sarajevu. Mimochodem puvodne za 400 Kc jako prechodne opatreni ke kryti skod na povodne.
0/0
5.12.2002 12:11

Stalin

Re: Bordel nad bordel v této zemi
Važený pane podle vaseho příspěvku usuzuji o vaší uřimné lásce k totalite a socializmu-komunizmu- vúbec, též podle znalosti názvů států odhaduji věk na brzký odchod na onen svět, vas i vám podobné prosim o urychlený odchod
0/0
5.12.2002 22:16

není důležité

drahota
Za  hodně  peněz  málo  muziky!  Trh  to  opět  nějak  nevyřešil!
Jak  to,  že  to nepracuje  s  češtinou?  Vždyť  jazykový  zákon  hovoří  jasně  - tady  jde  tedy  přímo  o zločin. 
Jelikož  jsou  u  nás  silnice  1. tř.   a  Praha  s  okolím  či  jiná  větší  města jakžtakž  značeny,  považuji  počin  začít  právě  u  tohoto  typu  silnic  na  luxus.  Ale  hlavně   značení  venkova  -  to  je  klondayk  (lebo  ako  sa  to  píše).  Na  křižovatkách  jsou  značky  tak  nezodpovědně  umístěny,  že  bych  dle  nich  nechal   p ě š k y   chodit  ty  chytráky,  co  je  tam  vymysleli.  Příklad  -  jestli  pochopíte,  jak  to  myslím:  Jedu  do  dědiny  "D".  Odbočka  z  hlavní  silnice  však  říká  jen  cosi  o  městu  "E",  které  je  vzdáleno  za  "D"  ještě  hezkých  pár  kilometrů.  Není  to  však  dálkový  cíl.  Na  další  křižovatce  je  ukazatel  na  hledanou  ves  "D".  Na  další  křižovatce  je  ale  ukazatel  "A"  a  "C",  které  nic  nevypovídají  o  Vašem  cíli,  o  kterých  vůbec  nevíte,  zda  leží  na  Vaší  trase.  Pak  následuje  ukazatel  "B",  který  Vás  dodělá.  Musíte  tedy  znát  okolí  minimálně  50  km2,  abyste  věděli,  jaká  všechny  města  jsou  poblíž.  Jelikož  ale  nejste  zdejší,  tak  to  neznáte,  a  musíte  na  každé  křižovatce  tahat  mapu,  abyste  věděli,  že  na  směr  D"  vedou  i  ukazatele  "A",  "B",  "C"  i  "E".  Proč  nejde  na  jeden  směr  používat  název  jednoho  vzdálenějšího  cíle  a  pak  vždy  ten  nejbližší  cíl?  Proč  se  musí  názvy  neustále  obměňovat,  i  když  jedu  stále  jedním  směrem  na  stále  stejný  cíl?   Navíc  chybí  čísla  silnic,  takže  ani   nevíte,  zda  za  křižovatkou  jedete  k  cíli,  nebo  od  cíle  pryč.  Mnohé  křižovatky  jsou  na  mapách  vyobrazeny  nerealisticky,  tzn.,  že  dle  mapy  máte  zahnout  k  vytčenému cíli  vpravo,  ale  ve  skutečnosti musíte  zahnout  doleva,  jinak  jedete  na  opačný  směr. 
Tuhle  jsem  bloudil  u  Prahy  u  Zbuzan  a  Ořechu.  Všude  ukazatele  na  Prahu,  ale  na  tato  města  ne  (ukazatele  byly,  ale  na  dálnici,  ale  po  ní  já   zrovna  nejel).  Když  jsem  se  tam  dostal,  tak  jsem  chtěl  jet  do  Prahy  po  dálnici.  Samozřejmě,  že  zrovna  tam  tyto  ukazatele  nebyly,  jen  nějaké  vyšisované,  co  tam  asi  ještě  bývaly,  když  dálnice  ještě neexistovala.  Když  jsem  dálnici  viděl,  tak   jsem  jel  aspoň  podle  vizuálních  domněněk.  Dojel  jsem,  ale  vjezd  na  dálnici  byl  jen  na  opačný  směr,  tedy  ven  z  Prahy.  Do  Prahy  jakoby  neexistoval.  Tak  jsem  jel   po  intuici  opačným  směrem,  do  Prahy  jsem  se  dostal,  ale  po  nějakých  zanedbaných  okreskách,  o  kterých  jsem  si  myslil,  že  jsou  možné  jen  na  venkově.  Ukazatel  nebo  příjezd  na  dálnici  či  nějaké  lepší  silnici  se  zkrátka  nekonal,  a  to  jsem  nebyl  v  autě  sám,  že  bych  mohl  něco sám přehlédnout.  Značení  zkrátka  proklínali  i  ostatní  spolucestující.  Dokud  to  nevytrestá  nějakého  odpovědného  pracovníka,  tak  se  asi  nic  dít  nebude. 
0/0
3.12.2002 11:12

Susty

Re: drahota
Pak jeste existuje druhy extrem, jako tady v Irsku, kde vzdalene cile nejsou znaceny temer vubec. To se pak velice tezko pozna jestli se jede spravne nebo ne.
0/0
3.12.2002 12:55

David Dosoudil

Re: drahota
Navigační přístroje samotné a jejich cenu bych nerad komentoval...ovšem u datové části si buďte jist, že dostáváte za málo peněz opravdu HODNĚ muziky. To, že se začínalo s uvedenými městy a hlavními komunikacemi ČR je samozřejmostí - hlavní cílová skupina zákazníků leží právě zde a rovněž v Praze je nejkomplikovanější uliční síť, zejména pro ty, kteří Prahu neznají. Na druhou stranu ovšem samozřejmě uznáváme i potřebu kompletního pokrytí, které jak bylo zmíněno, bude velmi záhy. Troufám si říct, že poté už směrovky na silnicích nebudete potřebovat vůbec...
Posledním problémem je zmiňovaná čeština, což je problém výrobce zařízení - jazykový zákon hovoří jasně - ano, k zařízení musí být český návod a tohle je pokud se nepletu beze zbytku dodrženo. Lokalizace hlasového a textového výstupu je velmi komplikovaná a pro prozatím velmi malý trh není rentabilní. Ale to je můj názor, výrobci budou zcela jistě v průběhu času reagovat.
0/0
3.12.2002 15:38

HObe

Re: Re: drahota
Jeste jednou reaguji: Mate pravdu, ze ten SW ma mnoho funkci navic oproti tomu, ktery jsem zminil. Nicmene z vlastni zkusenosti vim, ze neni potreba, aby byl system prilis "chytry" nebo ukecany. V 99% pripadu si ridic vystaci s mapkou a zvukovym signalem pred odbockou. Pokud je skutecne mapa pouze ve fazi silnic I. a II. tridy, pak trvam na tom, ze se turesi vyresene. Ja skutecne se SW a gsm modulem za 15000,- vidim vsechny okresky v CR a tam je to nejdulezitejsi. Na dalnici z Prahy do Brna se tezko ztratim. Navic dojedu k zakaznikovi, vyndam kapesni pocitac z drzaku a zakaznikovi ukazu z databaze vyrobky, ukazu mu jak vypadaji, prehraju mu instruktazni video. Takze cena za vlastni pocitac se da pricitat k celkovym nakladdum jen z casti, nebo vubec. Neboli za 1/5 cenu mate totez a dokonce se to tvari cesky. HOnza
0/0
3.12.2002 22:34

GPSák

Re: drahota
Jistě je lepší mít češtinu. Ale holt bude jen tehdy, když to pro výrobce bude finančně zajímavé. Zákon nezákon. Ruku na srdce (též anglicky neumím). Těch 10 hlasových pokynů a 30 pojmů v Menu se lze naučit. Důležitější je, jak je zařízení "uživatelsky přítulné". Vlastním ruční GPS Garmin a to je dost katastrofa. První týden pokusů o ovládnutí přístroje jsem shodou okolností pobýval v Anglii, ale stejně mně nikdo nepomohl. Poněvadž nerozumněl textům, nevěda do hloubky, jaký problém řeším.
Ke značení. Nikdy asi nebude perfektní a určitě je někde zoufalé, nekoncepční. A nejen u nás. V okolí Paříže jsem se točil několik hodin, ale na ukazatelích nebylo nic, co by mně pomohlo. V severní Italii, v podhůří Alp to (pro mne) byla katastrofa. Ani jednu obec, uvedenou na ukazatelích, jsem na mapě (podrobné) nenašel. A umístění! Za křižovatkou, třeba vlevo a ještě natočeno tak, aby člověk napřed musel odbočit, pak četl (v křižovatce) a pak se rozhodl, kam vlastně pojede. Po čase jsem pochopil že si mám všímat jen "hnědých" cedulí, kde jsou uvedeny horské průsmyky.
0/0
10.12.2002 10:33

Genio

Opravdu zajímavé fotky....
0/0
3.12.2002 9:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.