Diskuze

Navigace v autě: drahý pomocník!

Vyplatí se pořídit si do auta satelitní navigaci? Vyváží přednosti vysokou pořizovací cenu? Škoda Auto dokončila první digitální mapu České republiky a nabízí navigaci za patřičný příplatek do superbů a fabií. V redakčním testu jsme vyzkoušeli v praxi, jak obstojí v běžném provozu plném dopravních omezení a uzavírek.FOTKY Z TESTU NAVIGACE ZDE
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

johnnye

28. 12. 2002 4:32
cesta do Lokte
Pro autora testu ktery jel na hrad Loket.Dojet do Lokte neco pres 1 hodinu je nesmysl.Jel jsem tam opravdu casto i s pouzitim useku dalnice u Nov. Straseci to z centra prahy (tedy stredu mesta)trva 2 hodinyza bezneho provozu a stavu silnic.Pojedeteli pres Plzen(priblizne 180km) bez pouziti dalnice je to jeste horsi.Z Prahy-centra do Lokte je to 143 km.Ikdyz bych jel z okraje Prahy to je tak -18km tak se v useku okolo Hostivic neda jet rychle i kdyz chci a Karlovy Vary vas taky zpomali(objetim rozhodne neusetrite spise naopak).Abyste dohnali tyto zdrzeni museli byste jet aspon 180kmzbytek cesty a pak tam mozna budete za 1.15hodiny.Chtel bych videt toho kdo by na tomto useku bez dalnice udrzel rychlost stale 120 km vcetne mest a obci abyto stihl za vami uvadeny cas neco pres hodinu.      S pozdravem Johnnye
0 0
možnosti

Lleida

19. 12. 2002 2:03
zkusenosti s navigací
Jezdím pracovne po celé Evrope a pred tremi lety jsem vybíral autorádio... Vyhrál Becker navirádio a nikdy jsem nelitoval. Jedna CD pro celou západní Evropu, bez výmeny na hranicích, se vsemi podrobnostmi i u cíle, kazdý rok aktualizovaná. Navíc super rádio, kde se na displeji ukazují aktuálne prijímatelné stanice z nichz si muzete vybírat. Mimo jiné......! I kdyz s Blaupunktem nebo VDO nemám zkusenosti, s tou zminovanou vecí do ruky se nedá navirádio srovnávat. Pro normální pouzití to jsou dva rozdílné svety. Navíc s novou CD (update) jako byste koupili i nové rádio. Jednou tam pribyde TMC (objízdení zácpy), príste údaje o mom. nadmorské výsce, jindy zadávání cíle i podle PSC atp.
Nemuzeme ocekávat, ze bude vsechno najednou a ted.  Napr. Nemci meli vsechny ulice v navi jen ve mestech nad 50 tis. obyvatel. Nyni je tam zhruba 95%, prakticky kazdá díra, pricházelo to postupne.  Hlavne aby bylo co digitalizovat, kdyz na vesnicích casto, z málo pochopitelných duvodu, názvy ulic jeste ted (21 století) neexistují! 
Jezdil jsem obcas i do Madridu. Bez navigace pres Lyon a Barcelonu. S navi pak severne pres Bordeaux. Nejsou tam sice vsude dálnice, ale tak ze 2/3. 4pruh. Tam a zpet asi 300 km kratsi a asi 100 Euro levnejsi za poplatky. Dokonce i casove vyhodnejsi. Navi uz se zaplatila prestoze stála zpocátku skoro 1.500,- Euro. Ted s lepsími vlastnostmi je uz i pod 850,-. Nová i s CD. Nová CD - update -  je relativne drahá - 200,-. Já si vzdy udelám kopii aby se mi originál neposkrábal.... Funguje to 100%.! a nedovedu si predstavit, ze si s tím  neporadí. Becker zatím nemá v nabídce CZ. Verím, ze ne déle nez do prístího update. 
Jinak uz jsem tak daleko, ze do neznámýho místa bych jel radsi s traktorem s navigací nez s porsche bez.  Absolutne bez stresu kde na dalnici odbocit; jak vyjet od zacátku spravne z cizího mesta smerem domu; jak najít ve vesnici u Milána správnou ulici, kdyz chybí i cedule s jejich oznacením. Vsude na svete mimo hlavní trasu je vyznacení pro cizího tezko pochopitelné, protoze ti lidé, kterí to vyznacují to vedí a nedovedou se vzít do situace toho cizího. A drív nez nekdo vymyslí systém, bude navi standard a vubec ne tak drahá jako ted.
Nekteré chyby: nekdy vás to navádí doprava, prestoze doleva to je prakticky jen do dvora, a príste, kde hlavní vede doleva a vedlejsí jde rovne, vubec nereaguje protoze si myslí, ze máte zustat na hlavní. Ale to vy nevíte.  Nebo: Máte prakticky jen dve moznosti predvolit trasu. Budto NEJKRATSÍ nebo NEJRYCHLEJSÍ. Jenze ta rychlejsí je po dálnici programovaná na 130 km/h a ta kratsí po státní silnici na 80. Ale po dálnici to je o 20 km nebo % delsí. Za techto okolností tam budu po dálnici o 2 min. dríve. V praxi vsak o 1/4 hod. dríve po státní. Je dobré se presto predem aspon orientacne podívat na mapu. Chybí zatím IDEÁLNÍ trasa.   A pár podobných detských nemocí, které nás za pár let nevzrusí. Tesí me naopak, ze  je první z totácových.
A jeste: Verte tomu, co tady píse pan Dosoudil, ví o cem mluví!    Díky, Ahoj!
0 0
možnosti

albert

18. 12. 2002 17:15
Až to bude levnější
Až to bude levnější, tak si to možná koupím. Dobrá a aktuální mapa je věc k nezaplacení, a dobrý a trpělivý spolujezdec ještě více. Měl jsem příležitost podívat se do Portugalska. Jako správný Čech jsem se vyhýbal placeným dálnicím. Naše značení silnic je zlaté. Neexistuje aktuální mapa Portugalska. Na 3 roky staré mapě úseky silnic označené jako postavené vůbec neexistovaly a existovaly nové krásné úseky, které nebyly v žádné mapě. Cestovat se tam dalo pouze úvahou: Potřebuji jet na západ, je poledne, slunce mi musí svítit zleva. Mít možnost mít takového poradce, jako je navigační zařízení, určitě bych to uvítal. Ikdyž, neexistuje-li aktuální mapa, nebude existovat ani aktuální CD.
0 0
možnosti

Honza

18. 12. 2002 9:54
"CD-výměník"
Vážený pane,
CD-výměník se používá kdepak? Vždy se jednalo, jedná a bude jednat
o CD-měnič. Buďte trochu čech a ne bezhlavý překladatel...
Práci čest!
0 0
možnosti

ODS

6. 12. 2002 7:31
Lenin a spol.
Co říkal Lenin, nevím.
Ale tak drahé zařízení by  mělo komunikovat v češtině! Návod k použití v češtině je trochu málo. Domácí spoteřbní elektronika (TV, video aj.) taky komunikují v češtině  a nedělá se kolem toho takový humbuk. Nestyďme se za to, že jsme Češi. Jiné národy  taky tvrdě trvají na svých zvyklostech, tak se stále neprodávejme (kdysi na východ, nyní pro změnu na západ).
Jinak se přestaňte vytahovat, že máte mercedesy nebo Lexuse a v něm navigaci za 150 000, nikdo na to není zvědavý. To se již za ty přemrštěný prachy vyplatí něco jiného.  Ještě čekám, kdy se ozve nějaký majitel škodovky, že to tam má taky  (když  vlastně  škodovka  inicializovala  v  rámci  ČR rozjezd  navigace  v  autech). To pak tohle zařízení s plnou nádrží převýší hodnotu auta jako  takového!  Ale  vlastně  ne,  o  škodovkách je všeobecně známo, že jsou předražené a že za stejný či  menší peníz se dá koupit nové, hezčí, lépe vybavené  auto, a nemusí to být  korejská či jiná asijská produkce.
0 0
možnosti

Michal

6. 12. 2002 20:09
Re: Lenin a spol.
Chudacku moc te litujem to urcite neni zavist, urcite je to setrnost ze se do nas  navazis. Co treba fiesta ta se da skovat pri bloudeni do kapec. Pa.
0 0
možnosti

petr

5. 12. 2002 22:08
joooo parada
Ja si ve svem LEXUSU vubec nemuzu stezovat na navigaci ale to v Usa neni problem jo a jazyk ????Vite co rikal Lenin???
0 0
možnosti

Michal

3. 12. 2002 23:12
Modry Puntik alias Becker PROSIM NEDELEJTE NAVIGACE ATD.
Jelikos vlastnim faceliftoveho mercedesa tridy E mam v aute teda mel jsem v aute originalniho beckera /TOTEZ CO BLAUPUNKT/ Audio 30 coz je radio mgf. CD a telefon v jednom komunikuje to s multifuncnim volantem a displejem  v palubce atd. Co se da ric o znacce je to hruza technicky tak pred 15 lety zvukove tesla telefon v radiu mrtvola  vzhledove namam slov auto v zakladu 1,3 mil a tohle.PROSIM BLAUPUNKT NEDELEJTE  NAVIGACE VYRABEJTE TREBA  TENISOVE RAKETY.        POKUD CHCETE FAKT SUPER HUDBU S NAVIGACI KUPTE SI JAKO JA PIONERA S OBRAZOVKOU TV TUNEREM A DVD COZ PORIDITE  TAK ZA 120 TISIC.   
                                 S POZDRAVEM MICHAL
0 0
možnosti

Tomáš Kapler

3. 12. 2002 13:22
proč tak složitě
přiznám se, že moc nechápu, proč nekoupí mapy od firem, které je mají ve standardizovaném GIS formátu (viz. třeba mapy.atlas.cz), pak by to měli komplet a okamžitě
0 0
možnosti

David Dosoudil

3. 12. 2002 15:31
Re: proč tak složitě
To Vám vysvětlím velmi jednoduše, i když problematika je mnohem složitější. Jeden důvod je ten, že tradiční GIS data jak byla donedávna k dispozici, nebyla pro potřeby navigace vhodná (nedostatečná přesnost a navigační atributy, formáty dat, které nepodporují navigační přístroje, apod.)
Druhý důvod je mnohem prozaičtější - autorem dat na mapy.atlas.cz i na navigačních CD je jedna a tatáž společnost - Central European Data Agency, a.s. Ovšem každé z řešení potřebuje data ve zcela jiném výsledném tvaru, díky rozdílným kvalitativním a kvantitativním parametrům.
A třetí důvod - to je důsledná kontrola přesnosti a správnosti a také poměrně komplikovaný postup přípravy výsledného CD - vyžaduje to měsíce mravenčí práce s kontrolou a pořizováním dat (zejména dopravní atributy jako směrovost, zákazy, příkazy a omezení, manévry, apod.) a pak následné ověřování korektnosti master CD.
0 0
možnosti

+

3. 12. 2002 12:37
Bordel nad bordel v této zemi
S tím značením je to pravda. Při výjezdu z Liberce je všude značka pouze na Děčín. Zvláště turisté z NDR však hledají něco jiného: Hrádek nad Nisou, kde je hraniční přechod do NDR a PLR. A tak, jak mají Němci ve zvyku, zastaví v křižovatce, vytáhnou mapu a začnou studovat. Co na tom, že zablokují provoz a hlavně vyvolávají kritické situace. Děčín je od Hrádku nad Nisou možná přes 100 km a i když se podívám do mapy, je Děčín úplně jinde než Hrádek nad Nisou. Takže jako neznalého místních poměrů by mne ani ve snu nenapadlo jet do Hrádku nad Nisou přes Děčín.
Měl bych také připomínku ke značení jiných tras, než jsou dálnice. Je jasné, že když se otevíraly za minulého režimu dálnice a ty byly zcela zdarma, tak v rámci hospodárnosti se všude označovaly pouze trasy zahrnující použití dálnice. Bývalé staré trasy bez dálnic jsou však plně funkční a zde již je pouze místní značení, nejsou tam nikde žádné dálkové cíle typu Praha či jiná velká města. A tak by mělo být slušností, že když Klausův režim dálnice zpoplatnil a přitom řekl, že motoristé nemusí po dálnicích jezdit, že existují i náhradní trasy, aby tyto nedálniční komunikace taky laskavě označil směrovkami s místními a hlavně dálkovými cíli. Jedu-li po nedálniční síti a chci jet např. do Mladé Boleslavi či Prahy, tak ať tyto silnice jsou taky takto značeny! Jako motorista platící silniční daň, daň v benzínu  a mnoho jiných daní  snad mám právo na základní informovanost, ať jsem v Praze nebo nějakých Kotěhůrkách. Jestliže  není schopen pravicový režim zajistit takovéto dodržování základních lidských práv, tak ať jde hezky rychle od válu!
0 0
možnosti

Inkvizitor1

3. 12. 2002 16:23
Re: Bordel nad bordel v této zemi
Kemo, trochu jsi zaspal dobu, co? PLR, NDR nebo třeba ČSSR tady díky bohu už dvanáct let není. Tak si nech srovnat tu svoji blbou levicovou palici a nebreč, ale PLR se už nikdy nedočkáme
0 0
možnosti

není důležité

3. 12. 2002 11:12
drahota
Za  hodně  peněz  málo  muziky!  Trh  to  opět  nějak  nevyřešil!
Jak  to,  že  to nepracuje  s  češtinou?  Vždyť  jazykový  zákon  hovoří  jasně  - tady  jde  tedy  přímo  o zločin. 
Jelikož  jsou  u  nás  silnice  1. tř.   a  Praha  s  okolím  či  jiná  větší  města jakžtakž  značeny,  považuji  počin  začít  právě  u  tohoto  typu  silnic  na  luxus.  Ale  hlavně   značení  venkova  -  to  je  klondayk  (lebo  ako  sa  to  píše).  Na  křižovatkách  jsou  značky  tak  nezodpovědně  umístěny,  že  bych  dle  nich  nechal   p ě š k y   chodit  ty  chytráky,  co  je  tam  vymysleli.  Příklad  -  jestli  pochopíte,  jak  to  myslím:  Jedu  do  dědiny  "D".  Odbočka  z  hlavní  silnice  však  říká  jen  cosi  o  městu  "E",  které  je  vzdáleno  za  "D"  ještě  hezkých  pár  kilometrů.  Není  to  však  dálkový  cíl.  Na  další  křižovatce  je  ukazatel  na  hledanou  ves  "D".  Na  další  křižovatce  je  ale  ukazatel  "A"  a  "C",  které  nic  nevypovídají  o  Vašem  cíli,  o  kterých  vůbec  nevíte,  zda  leží  na  Vaší  trase.  Pak  následuje  ukazatel  "B",  který  Vás  dodělá.  Musíte  tedy  znát  okolí  minimálně  50  km2,  abyste  věděli,  jaká  všechny  města  jsou  poblíž.  Jelikož  ale  nejste  zdejší,  tak  to  neznáte,  a  musíte  na  každé  křižovatce  tahat  mapu,  abyste  věděli,  že  na  směr  D"  vedou  i  ukazatele  "A",  "B",  "C"  i  "E".  Proč  nejde  na  jeden  směr  používat  název  jednoho  vzdálenějšího  cíle  a  pak  vždy  ten  nejbližší  cíl?  Proč  se  musí  názvy  neustále  obměňovat,  i  když  jedu  stále  jedním  směrem  na  stále  stejný  cíl?   Navíc  chybí  čísla  silnic,  takže  ani   nevíte,  zda  za  křižovatkou  jedete  k  cíli,  nebo  od  cíle  pryč.  Mnohé  křižovatky  jsou  na  mapách  vyobrazeny  nerealisticky,  tzn.,  že  dle  mapy  máte  zahnout  k  vytčenému cíli  vpravo,  ale  ve  skutečnosti musíte  zahnout  doleva,  jinak  jedete  na  opačný  směr. 
Tuhle  jsem  bloudil  u  Prahy  u  Zbuzan  a  Ořechu.  Všude  ukazatele  na  Prahu,  ale  na  tato  města  ne  (ukazatele  byly,  ale  na  dálnici,  ale  po  ní  já   zrovna  nejel).  Když  jsem  se  tam  dostal,  tak  jsem  chtěl  jet  do  Prahy  po  dálnici.  Samozřejmě,  že  zrovna  tam  tyto  ukazatele  nebyly,  jen  nějaké  vyšisované,  co  tam  asi  ještě  bývaly,  když  dálnice  ještě neexistovala.  Když  jsem  dálnici  viděl,  tak   jsem  jel  aspoň  podle  vizuálních  domněněk.  Dojel  jsem,  ale  vjezd  na  dálnici  byl  jen  na  opačný  směr,  tedy  ven  z  Prahy.  Do  Prahy  jakoby  neexistoval.  Tak  jsem  jel   po  intuici  opačným  směrem,  do  Prahy  jsem  se  dostal,  ale  po  nějakých  zanedbaných  okreskách,  o  kterých  jsem  si  myslil,  že  jsou  možné  jen  na  venkově.  Ukazatel  nebo  příjezd  na  dálnici  či  nějaké  lepší  silnici  se  zkrátka  nekonal,  a  to  jsem  nebyl  v  autě  sám,  že  bych  mohl  něco sám přehlédnout.  Značení  zkrátka  proklínali  i  ostatní  spolucestující.  Dokud  to  nevytrestá  nějakého  odpovědného  pracovníka,  tak  se  asi  nic  dít  nebude. 
0 0
možnosti

Susty

3. 12. 2002 12:55
Re: drahota
Pak jeste existuje druhy extrem, jako tady v Irsku, kde vzdalene cile nejsou znaceny temer vubec. To se pak velice tezko pozna jestli se jede spravne nebo ne.
0 0
možnosti