Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën C8: bezpečný a žíznivý


hodnocení iDNES 4/5

Automobilka Citroën prodává luxusní velkoprostorový vůz C8 už od podzimu loňského roku. Nahradila tak ve své nabídce model Evasion. "Céosmička" patří k sourozencům Peugeotu 807, Fiatu Ulysse a Lancii Phedra, vzniklým ze spolupráce koncernů PSA a Fiat. V testu redakce iDNES byl Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V, střední výbavou SX a pěti místy. Vůz upoutal bezpečnostními prvky a základní výbavou, nepříliš přesvědčivé bylo řazení či úzké sedačky ve druhé a třetí řadě. Testovaný diesel mohl být o litr střídmější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Termín žíznivý není objektivní
Redaktor článku je tak trošku technickým analfabetem. Kdyby pozorně sledoval dění, zjistil by ze motory HDi koncernu PSA jsou vybaveny palivovym filtrem FAP a splnují EU4 s velikou rezervou, dle ohlasu budou bez jakéhokoliv zásahu splńovat ještě normy v roce 2010. Palivovy filtr pracuje ovšem za vysokych teplot okolo 500 °C, což nemůže nikdy diesel vyvinout.Proto se použiva přídavný "dovstřik" paliva po vznícení,aby shořely všechny pevné částice a oxidy v katalyzátoru. Proto větší spotřeba dnešních HDI. Vychvalovaný VW Sharan má sice dnes ve spotřebě navrch, ale jeho vychvalovaný systém PD s odřenýma ušima plní EU4 a co budou ve VW dělat pak ? Nic, pouze okopírujou od jiných automobilek technologii a budou muset jít se spotřebou o 30 % nahoru . A tohle už v článku uvedeno není. Takže více objektivity páni novináři !!!!!
0/0
22.1.2003 8:09

Honza

Re: Termín žíznivý není objektivní
Nevím co do toho pleteš nějaký normy z roku 2010. Dnešní normy to splňuje. A navíc VW nikdy nic nezkopíroval. První přišel s dieselem v osobácích a TDI je známka Audi, který s turbodieselem přišlo první. A pokud srovnáš jakejkoli diesel od kohokoli (kromě BMW), nemá na VW šanci. A trvdit, že v roce 2010 už nebude vyhovovat je stejně chabý, jako když mi trvdil prodejce Nissanu, že systém PD od VW je na úkor životnosti motoru. Bylo to 3 měsíce po jeho uvedení na trh...
0/0
13.2.2003 11:03

muk

Re: Re: Termín žíznivý není objektivní
HDI (Peugeot, Citroenú) nebo JTD (Alfa, Fiat) jsou mnohem lepší (vlastní zkušenost.
0/0
13.2.2003 12:17

Jan

Kritika Citroenu je chvalyhodna
sami vyrabime fabie s trivalcovym motorem a kritizujeme Citroen, kdyby to tady panove z nemecka neprekydali tak budem stale vyrabet favority super a kritizovat mercedes.
at zije knedlo vepro zelo
0/0
16.1.2003 20:22

outcast

Re: Kritika Citroenu je chvalyhodna
Hmm...chceš tedy naznačit, že čím víc válců, tím lepší auto a fabie by, dle tebe, měla obdržet pořádný osmiválec... S tou druhou částí se nechá souhlasit, přestože patrně nevíš o čem píšeš... Jinak C8 se mi líbí. Polarizuje názory, někomu se velice líbí a někomu prostě ne - i to je dle mého plus. Dost dobře nechápu, proč je vůz srovnáván s Espacem? Chápu rodinu, která se může rozmýšlet mezi těmito dvěma vozy - oba poslouží skvěle, ale jsou dvě jiné kategorie.
0/0
17.1.2003 13:30

outcast

Re: Re: Kritika Citroenu je chvalyhodna
Aj ja jaj. Chybička se vloudí... C8 samozřejmě je stejná kategorie jako Espace. Co se komu líbí je otázka vkusu. Faktem je, že po stránce designu Renault (Bernard Le Quement)letos válí. Ještě jednou sorry za překlep.
0/0
17.1.2003 13:38

Peters

Espace
Měl jsem možnost si s tímto autem zajezdit v Brně zrovna tak s novým Espacem. Základní rozdíl je v tom, že Citroën připomíná drahou dobře vybavenou dodávku (viz boční posuvné dveře jak na Boxeru) a Espace je MPV, které odpovídá luxusem a jízdními vlastnostmi luxusním osobním vozům. Třeba motor 2,2 dCi má výkon 146 k a to nemluvím o dvou šestiválcích, které Renault nabízí. Chce se to s oběma vozy projet a porovnat. Potom budete chytřejší.  
0/0
16.1.2003 16:32

murphy

Re: Espace
Nevim proc by meli posuvne dvere snizovat auto na uroven dodavky  ? naopak je to velmi prakticka vec, hlavne pri parkovani po Praze, kdy nemusim mit strach, ze mi deti omlati vsechny dvere. a velmi to take usnadnuje pristup do auta jak pro lidi, tak i pro pripadny naklad.
0/0
17.1.2003 0:46

Peters

Re: Re: Espace
Protože takové dveře mají jenom dodávky. Přední dveře se také otevírají do stran a taky se dají omlátit. I děti mohou sedět vepředu. Pro náklad jsou hlavně určeny zadní výklopné dveře a začínám si všímat, že z toho vozu tu dodávku děláš ty.
0/0
17.1.2003 9:05

Peters

Espace
Myslím si, že Citroën C8 v žádném případě namá na Renault Espace IV. Tento vůz je absolutně nejlepší ve své třídě. Bezpečnost, prostor, výbava - prostě všechno je špička. Jděte se na to auto podívat!!!
0/0
16.1.2003 12:08

Peters

Espace
Myslím si, že Citroën C8 v žádném případě namá na Renault Espace IV. Tento vůz je absolutně nejlepší ve své třídě. Bezpečnost, prostor, výbava - prostě všechno je špička. Jděte se na to auto podívat!!!
0/0
16.1.2003 12:08

Funker

Re: Espace
No nevím, Petersi. Větší vnější rozměry, rozvor i objem zavazadlového prostoru mluví spíše ve prospěch Citroënu C8.
0/0
16.1.2003 14:43

Funker

Re: Espace
No nevím, Petersi. Větší vnější rozměry, rozvor i objem zavazadlového prostoru mluví spíše ve prospěch Citroënu C8.
0/0
16.1.2003 14:44

Funker

Vysoká spotřeba
8,4 l na 100 km jako průměr je na tak velké a těžké auto a takový objem motoru úplně v pohodě. Srovnávat C8 se starším Sharanem, který je podle mě i lehčí, je nesprávné. Nemá navíc Sharan motor 1.9 l ? C8 je prostě bomba auto, kdybych na něj měl, už by stálo před barákem
0/0
16.1.2003 10:35

Speedy

Mám 2.2 HDI ve 406 a se spotřebou jsem naprosto spokojen. Dá se jet i za 5,5 litrů, ale když pustíte klimu, tak se spotřeba zvedá skoro o litr. Ale pořád je to na takový auto slušný.
0/0
16.1.2003 9:46

Cindy

Citroen C8
Tak tímhle článkem jste mně potěšili. Je to opravdu hezký a výkonný vůz. Máme to štěstí, že jako rodinný vůz máme Citroen Evasion 1.9 TD. Je to opravdu spolehlivý a prostorný vůz.  Klimatizace a variabilita uspořádání interiéru je skvělá. Po vyjmutí dvou řad zadních sedadel máte vlastně takový malý náklaďák. Musím přiznat, že Citroen C8 se nám oběma moc líbí a zvažujeme koupi tohoto  krasavce. Jen tak dál!!!!
0/0
16.1.2003 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.