Diskuze

Citroën C8: bezpečný a žíznivý


hodnocení iDNES 4/5

Automobilka Citroën prodává luxusní velkoprostorový vůz C8 už od podzimu loňského roku. Nahradila tak ve své nabídce model Evasion. "Céosmička" patří k sourozencům Peugeotu 807, Fiatu Ulysse a Lancii Phedra, vzniklým ze spolupráce koncernů PSA a Fiat. V testu redakce iDNES byl Citroën C8 s motorem 2.2 HDi 16V, střední výbavou SX a pěti místy. Vůz upoutal bezpečnostními prvky a základní výbavou, nepříliš přesvědčivé bylo řazení či úzké sedačky ve druhé a třetí řadě. Testovaný diesel mohl být o litr střídmější.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tom

22. 1. 2003 8:09
Termín žíznivý není objektivní
Redaktor článku je tak trošku technickým analfabetem. Kdyby pozorně sledoval dění, zjistil by ze motory HDi koncernu PSA jsou vybaveny palivovym filtrem FAP a splnují EU4 s velikou rezervou, dle ohlasu budou bez jakéhokoliv zásahu splńovat ještě normy v roce 2010. Palivovy filtr pracuje ovšem za vysokych teplot okolo 500 °C, což nemůže nikdy diesel vyvinout.Proto se použiva přídavný "dovstřik" paliva po vznícení,aby shořely všechny pevné částice a oxidy v katalyzátoru. Proto větší spotřeba dnešních HDI. Vychvalovaný VW Sharan má sice dnes ve spotřebě navrch, ale jeho vychvalovaný systém PD s odřenýma ušima plní EU4 a co budou ve VW dělat pak ? Nic, pouze okopírujou od jiných automobilek technologii a budou muset jít se spotřebou o 30 % nahoru . A tohle už v článku uvedeno není. Takže více objektivity páni novináři !!!!!
0 0
možnosti

Honza

13. 2. 2003 11:03
Re: Termín žíznivý není objektivní
Nevím co do toho pleteš nějaký normy z roku 2010. Dnešní normy to splňuje. A navíc VW nikdy nic nezkopíroval. První přišel s dieselem v osobácích a TDI je známka Audi, který s turbodieselem přišlo první. A pokud srovnáš jakejkoli diesel od kohokoli (kromě BMW), nemá na VW šanci. A trvdit, že v roce 2010 už nebude vyhovovat je stejně chabý, jako když mi trvdil prodejce Nissanu, že systém PD od VW je na úkor životnosti motoru. Bylo to 3 měsíce po jeho uvedení na trh...
0 0
možnosti

Jan

16. 1. 2003 20:22
Kritika Citroenu je chvalyhodna
sami vyrabime fabie s trivalcovym motorem a kritizujeme Citroen, kdyby to tady panove z nemecka neprekydali tak budem stale vyrabet favority super a kritizovat mercedes.
at zije knedlo vepro zelo
0 0
možnosti

outcast

17. 1. 2003 13:30
Re: Kritika Citroenu je chvalyhodna
Hmm...chceš tedy naznačit, že čím víc válců, tím lepší auto a fabie by, dle tebe, měla obdržet pořádný osmiválec... S tou druhou částí se nechá souhlasit, přestože patrně nevíš o čem píšeš... Jinak C8 se mi líbí. Polarizuje názory, někomu se velice líbí a někomu prostě ne - i to je dle mého plus. Dost dobře nechápu, proč je vůz srovnáván s Espacem? Chápu rodinu, která se může rozmýšlet mezi těmito dvěma vozy - oba poslouží skvěle, ale jsou dvě jiné kategorie.
0 0
možnosti

Peters

16. 1. 2003 16:32
Espace
Měl jsem možnost si s tímto autem zajezdit v Brně zrovna tak s novým Espacem. Základní rozdíl je v tom, že Citroën připomíná drahou dobře vybavenou dodávku (viz boční posuvné dveře jak na Boxeru) a Espace je MPV, které odpovídá luxusem a jízdními vlastnostmi luxusním osobním vozům. Třeba motor 2,2 dCi má výkon 146 k a to nemluvím o dvou šestiválcích, které Renault nabízí. Chce se to s oběma vozy projet a porovnat. Potom budete chytřejší.  
0 0
možnosti

murphy

17. 1. 2003 0:46
Re: Espace
Nevim proc by meli posuvne dvere snizovat auto na uroven dodavky  ? naopak je to velmi prakticka vec, hlavne pri parkovani po Praze, kdy nemusim mit strach, ze mi deti omlati vsechny dvere. a velmi to take usnadnuje pristup do auta jak pro lidi, tak i pro pripadny naklad.
0 0
možnosti

Peters

16. 1. 2003 12:08
Espace
Myslím si, že Citroën C8 v žádném případě namá na Renault Espace IV. Tento vůz je absolutně nejlepší ve své třídě. Bezpečnost, prostor, výbava - prostě všechno je špička. Jděte se na to auto podívat!!!
0 0
možnosti

Peters

16. 1. 2003 12:08
Espace
Myslím si, že Citroën C8 v žádném případě namá na Renault Espace IV. Tento vůz je absolutně nejlepší ve své třídě. Bezpečnost, prostor, výbava - prostě všechno je špička. Jděte se na to auto podívat!!!
0 0
možnosti

Funker

16. 1. 2003 14:43
Re: Espace
No nevím, Petersi. Větší vnější rozměry, rozvor i objem zavazadlového prostoru mluví spíše ve prospěch Citroënu C8.
0 0
možnosti

Funker

16. 1. 2003 10:35
Vysoká spotřeba
8,4 l na 100 km jako průměr je na tak velké a těžké auto a takový objem motoru úplně v pohodě. Srovnávat C8 se starším Sharanem, který je podle mě i lehčí, je nesprávné. Nemá navíc Sharan motor 1.9 l ? C8 je prostě bomba auto, kdybych na něj měl, už by stálo před barákem
0 0
možnosti

Speedy

16. 1. 2003 9:46
Mám 2.2 HDI ve 406 a se spotřebou jsem naprosto spokojen. Dá se jet i za 5,5 litrů, ale když pustíte klimu, tak se spotřeba zvedá skoro o litr. Ale pořád je to na takový auto slušný.
0 0
možnosti

Cindy

16. 1. 2003 6:54
Citroen C8
Tak tímhle článkem jste mně potěšili. Je to opravdu hezký a výkonný vůz. Máme to štěstí, že jako rodinný vůz máme Citroen Evasion 1.9 TD. Je to opravdu spolehlivý a prostorný vůz.  Klimatizace a variabilita uspořádání interiéru je skvělá. Po vyjmutí dvou řad zadních sedadel máte vlastně takový malý náklaďák. Musím přiznat, že Citroen C8 se nám oběma moc líbí a zvažujeme koupi tohoto  krasavce. Jen tak dál!!!!
0 0
možnosti