Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Civic: při jízdě obstál, interiér zklamal


hodnocení iDNES 4/5

Odložte své představy o sportovních vozech Honda do ústraní, poslední generace pětidvéřového Civicu je především rodinné auto. Nabídne vám velký vnitřní prostor a solidní výhled, vnějším vzhledem neokouzlí, interiér byl zklamáním. Otestovali jsme nejlepší benzinový motor v nabídce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milos

Poradte
Damy a panove
Pro rodinu je lepsi benzin 1.6 nebo je lepsi vzit 1.7 D. Je ten Diesel spolehlivy? Kdo ho pro Hondu delal? Diky za info.
0/0
18.2.2003 20:36

Mates

Re: Poradte
Já jsem koupil 1.7 D v 5D i když rodinu nemám. Koupil jsem ho loni v září v akci, kdy byl tuším o 65 tis. levnější než jaká je jeho běžná cena, jinak bych do toho nejspíš nešel. Mám najeto 18 tis., bez problémů i v zimě. Když "nezávodím", tak se do těch 5l/100 vejdu, ale protože to umí jet i přes 200/h, kdy si vezme kolem desítky, tak ta spotřeba dost kolísá. Jinak ten motor je dělanej Isuzu v Polsku a Honda tvrdí, že oproti jinému dieselu (kterej ale myslím nedávali do civiků) se na něm vývojářsky podílela.
0/0
19.3.2003 8:06

query

Re: Poradte
Ten  Civic 1,7CTDi není špatný, hlavně v kopcích  na D1 pěkně drží rychlost cca 160 km/h, jel jsem za jedním takovým asi 30 km a i když mám 1,6 VTEC benzín, tak jsem ho dojel a předjel až za vrcholem  stoupani. Byl plně naložený. Při předváděcí jízdě u dealera jsem měl pocit u 1,7 CTDi že je pomalejší v akceleraci , má těžší předek a má nižší užitečnou hmotnost,vyšší hlučnost, ale jezdí cca za 6 l nafty. Tak si vyber a porovnej taky ceny a provozní náklady.
0/0
16.6.2003 14:57

Kokot

JAPONEC AZ NAKONEC A NEBO RADEJI VUBEC!
0/0
30.1.2003 14:45

Aleš

Re:
Japonec předposlední, na konec vozy Škoda.
0/0
31.1.2003 11:48

honza

Re: Re:
Honda by se mohla od Škodovky učit. Vždyť ani neumí udělat diesel... A nemá ani ESP. Však taky byla na houbách, když už Škoda dělala auta....
0/0
4.2.2003 8:51

tempe

Re: Nevíš o čem mluvíš
No kdysi sem si to říkal taky,ale od doby,kdy sem si koupil Mazdu(Japonec:-)))Tak sem zjistil,že nejdřív Japonec,pak dlouho nic a až pak ostatní.A kdo jednos zkusil komfort a kvalitu japonských aut,tak se po nějakých bavorácích apod. už neohlédne.
0/0
22.2.2003 7:40

M.B.

Re: Re: Nevíš o čem mluvíš
Souhlasím na 100% , tenhle přiblblý slogan :"Japonec až na konec" vymyslel přihlouplý český opravář zvyklý na Š120, protože je naštvanej, že mu "Japonec" bere práci-nemá na něm co opravovat  
0/0
15.3.2003 10:38

Maros

Honda Civic
Ja mam H.Civic Sedan 1.5 VTEC r.1998,na motor nedam dopustit,pri uspornej jazde mam na najazdenych 40tis.km vacsinou dlhe trasy spotrebu 5,3l/100. Sportova i usporna,ked chcete.Akurat by som uprednostnil 1,6 pred 1.5 ,ta je na razanciu a akceleraciu lenivsia.
Slabiny by som snad videl v tlmicoch,ked je horsia cesta,dobre to citit a vo velkosti a pristopnosti kufra u sedanu.Som spokojny,ako benzin by som bral len Hondu.
0/0
30.1.2003 13:35

Dzurka

Re: Honda Civic
Nemuzu nez souhlasit. Mam totez auto, jenom se sportovnim snizenym podvozkem a nedam na nej dopustit. Pri usporne jizde si vezme 5,5 l a pri razantni sportovni jizde kolem 7. Krome ABS nema sice zadny z drive zminovany nesmyslu, ale posloucha na slovo a jizdni vlastnosti se nedaji srovnat s zadnym autem v teto tride. Jedine snad to tvrdsi perovani, ktere ale rad obetuji ve pospech skveleho pocitu prisportovni jizde.
0/0
31.1.2003 11:50

tempe

Re: Re: Honda Civic
Souhlas,ale co se týká jízdních vlastností je ještě lepší Mazda 323F(vajíčko).Ta dokáže jezdit jěště razantněji a ze zatáčky neuhne ani o milimetr.
0/0
22.2.2003 7:44

Petr

Konzervativní vzhled?
Mám tohle autíčko 1,5 roku a toho konzervativního vzhledu jsem si moc nevšiml. S čím bych ještě souhlasil, je ta slabší plastová přístrojová deska. Jinak to auto ale žádný mínus nemá - je to velice použitelný rodinný autíčko, kde se člověk i příjemně projede. Při objektivním srovnání by žádné jiné značky neměly moc šanci.
0/0
26.1.2003 22:08

marty

Kvalita a reklama
Vypovídací hodnota uvedeného testu se limitně blíží nule, kdo zná civika ten ví svoje o jeho kvalitáchRezervy má Honda v ČR jen snad v reklamě na svá auta, ovšem zase má auta cenově velmi přijatelná, takže člověk uvažující racionálně ví, kam pro auto jít
0/0
27.1.2003 12:00

ahoj

Korupce novinářů !!!
Tento článek je jasný příklad korupce. 4x airbag, ABS,EBD,hodnocení NCAP - přesto je automobil podle novináře málo bezpečný. Uvedené porovnání cen. Taktní pomlčení a garancích. Vnitřní prostor pro posádku asi pro každého zákazníka nepodstatná věc. O ekologii pan novinář neví asi nic. Rada pro výrobce a prodejce automobilů: Pana Pavlíka je nutné motivovat k pravdivě napsanému článku něčím jiným než zapůjčením kvalitního vozu k testu. Je mi na zvracení, když musím číst výsledky testů od podobných autorů. Je jich unás dost ( článek v AutoTip č.2 - Megatest 8 vozů nižší střední třídy). 
0/0
26.1.2003 12:36

honza

Re: Korupce novinářů !!!
Myslíš ten, ve kterým si Honda ani neuprdla a skončila poslední? To musí být muka pro majitele Hond, že? Zajímavý ovšem je, že 6 let strej Golf nikde v žádným testu nezkončil na posledním místě.... No asi prostě tomu nikdo nerozumí.
0/0
4.2.2003 8:58

henry.zlin@quick.cz

Re: auto roku
Soutěže auto roku jsou různě objektivní. Ty Evropské jsou na tom lépe. Tam se Honda neztratila. Že v ČR zvítězil SUPERB netřeba komentovat. Ke srovnání s Octavií bych řekl, že Civic má více výhod, než nedostatků. Rozvor 2 685 mm nemá žádné auto v této třídě, navíc Civic je šetrnější k životnímu prostředí, má nejnižší emise ve své třídě a v porovnání se 100 k Octavií samozřejmě lepší dynamiku a přitom nižší spotřebu. Toto tvrzení si můžu dovolit, měl jsem Octavii 4 roky. Nepatřím ke skalním zastáncům značek, ale myslím si, že Civic 5D je zdařilé auto. 
0/0
5.2.2003 16:43

miguel

Honda udělala chybu
Evropské a americké automobilky přijdou občas s obdivuhodnou taktikou. Přidají do nepovedeného auta systém, který eliminuje špatné vlastnosti auta, případně řidiče, a s velkou slávou nechají novináře sáhodlouze vychvalovat nový systém, jako přínos bezpečnosti. Peugeot vyrazí na trh s katastrofickým podvozkem na limuzíně vyšší třídy a na poslední chvíli hjo musí doplnit stabilizátory, ESP atd. Mercedes pustí na trh vysokou, krátkou splašenou kozu "A" a do půl roku jí musí vybavit stabilizací. Audi v kupé TT má tak lehký zadek, že při neopatrném ubrání v zatáčce nad 160 uletí do strany a do roka je ESP montován sériově. Vždy je tato situace kvitována novináři, kteří vrní blahem, že mají další důvod opěvovat automobilku, která jejich redakci (redaktorům) prodá auto za hubičku, nechá je povozit v bezplatném zapůjčení posledních modelů. Cenou je ale jejich objektivita. Panů Pavlíků jsou po evropě mraky a patří to k PR automobilek. Objektivní obrázek vám nedá tabulka a rádoby novinářský komentář reklamního textaře. Zajděte si do autosalonu a držte oči otevřené. Proč jsou plné autobazary Peugeotů atd. a slušnou Hondu abyste pohledali? Proč nepostávají na dvorech autoservisů? Slyšel jsem rčení, že Hondu si člověk koupí jen jednou. Pak už u ní zůstane. Takže pane Pavlíku, Civic nepotřebuje ESP a další kilogramy zbytečností. Už z výroby je vinikající jak podvozek, tak motor a konstruktéři předpokládali, že si ho koupí rozumný řidič, který si za jízdy nebude číst mapu pod lampičkou a nebude se kochat interiérem ze dřeva, nebude mít po autě rozházených dvacet věcí v přihrádkách, v kvalitních sedadlech ho nerozbolí záda, aby potřeboval změnu polohy bederní opěrky. Bude si užívat pohodlné,dynamické a přitom velmi bezpečné jízdy, dlouhé statisíce kilometrů bez problémů a s nízkou spotřebou. Mám dvě Hondy, a nehodlám spadat do cílové skupiny Vašich čtenářů. Umím totiž řídit i bez všech komerčních systémů a dobře udělané auto poznám sám. Pokračujte ve vychvalování císařových (evropských) šatů, ale stejně zůstane nahý.
0/0
25.1.2003 18:27

jarda

Re: Honda udělala chybu
Takze tobe by vlastne bohate stacil trabant, jen kdyz by mel dobrej motor a podvozek.  Diky nechci. V aute za pul mega by mel bejt vetsi komfort. Sorry, ale kdyz si nekam odlozim mobil, tak bych ho pri projeti zatackou nerad hledal nekde na zemi. To ESP je otazkou. Muzes mit super dobrej podvozek, ale ESP ho posouva jeste mnohem dal. Neverim, ze si nekdy s autem s ESP jel. Jen pro tvou informaci, mam Alfu 147 s VDC, coz je z hlediska jizdnich vlastnosti o nekolik radu lepsi auto, nez tenhle Civic.
0/0
27.1.2003 11:37

miguel

Re: Re: Honda udělala chybu
Trabant byl jen plastovej model auta ne? Ten by mi určitě nestačil. Ta tvoje Alfa mě zaujala. Je hezká. Vypadá jako Civic 3D z roku 92-95. Ten byl ale mnohem nižší než tenhle nový a podvozek byl sportovnější. Nepochopil jsem to porovnání. Podle tebe je auto které žere o 2,5 litru víc, má menší kufr, menší krouťák, kratší rozvor, horší zrychlení a dvakrát víc svíček než je potřeba o několik řádů lepší? Tak si ho užij ;-) BTW s ESP jsem jezdil. Znechutilo mi to průjezd zatáčkou oblíbenou rychlostí na hranici řízeného smyku. Systém dostal strach o mou bezpečnost a zpomalil pod mou úroveň :-(. Díky nechci.
0/0
27.1.2003 14:25

jarda

Re: Re: Re: Honda udělala chybu
No, proto to ESP ma vypinac, kdyz si chces jizdu uzit, tak ho jednoduse vypnes.  Ale v krizi reaguje lip. Jo, uznavam, Alfa je trochu ziznivejsi nez konkurence a kufr je tak s bidou na vetsi tasku, ale me to staci. Na druhou stranu i s tou silnejsi 1.6 dokazu natrhnout pr... i mnohem silnejsim autum.
0/0
28.1.2003 9:26

honza

Re: Honda udělala chybu
A další mistr volantu!!! Předpokládám, že máš v noze ABS a umíš zešlápnout brzdu 16x za sekundu, že? A co pásy? Stačí se zapřít do volantu, ne? A airbagy? Úplně zbytečný. No asi mě ti soudní lékaři lhali... Takže Ti doporučuji autodrom ve Vysokém Mýtě, kurz bezpečné jízdy a takový nesmysly bys příště nenapsal! Neber to jako útok na Tebe, ale jako radu od někoho, kdo to absolvoval a stydí se podobný blbosti vyslovit. Mimochodem ty nehody byly u Audi nad 200 km/h. Takže pokud nějakej blb ubere v zatáčce při 200 patří ho nakopat do zadku....
0/0
4.2.2003 9:10

jlkjdfkls

bezpečnost
Proboha pane Redaktore, jak můžete napsat že civic ma nedostatečne vybaveni co se týče bezpečí. 4 Airbagy ve standartu, ABS, EBD. 4 hvězdičky v crashtestech EURONCAP - To Vám nestačí???? Srovnejte situaci se standartní výbavou konkurence a budete valit bulvy!!!!!!!!!!!!!
0/0
23.1.2003 8:29

honza

Re: bezpečnost
To je sice pravda, ale kdyz se podivas na priplatkove prislusentvi, tak tim taky cela nabidka konci. Honda dava do toho auta standardne vsechno co umi, ale nic navic pridat nedokaze. Nevim, ale manzelku bych na silnice bez ESP nepustil a to tahle Honda nema. Podle me jde o vec nazoru. Jestli redaktor uvazoval takhle, pak se ty tri body daj pochopit. Ale tim ho nechci obhajovat. Auto, ktery dneska nema ASR ani EBA ani ESP nemuze sklizet vence slavy za bezpecnost.
0/0
23.1.2003 11:28

derek

kritika designu?
Velmi mne zaskočila autorova kritika designu, který sice řadíme mezi konzervativní tvary, ale taková je i honda. Nedělá modní výstřelky a spoléhá na elegantní konzervativní linie. Podíváme-li se na starší modely 3 generace zpět, pořád vypadají stylově a moderně. (což nelze řící o všech konkurenčních značkách) Civic 5D osobně znam a vůči interieru nemam žádné námitky - vnitřní prostor nemá konkurenci - a to myslím doslova, design se mi líbí a odkládacích míst má taky dost. Když vezmu v potaz kvalitu vozidel Honda a neskutečnou záruku 5 let - řadím Civica na špičku ve své třídě!!!!!
0/0
23.1.2003 8:25

Kuba

www.hondaclub.cz
0/0
22.1.2003 21:24

petr

civic
Mam dojem, ze jste snad nesedeli v nicem jinem nez v Honde. Tvrdy plasty v interieru jsou prezitek, kvuli nim z odkladacich schranek neustale veci padaji na zem a volant by dokazalo drzet i dvoumesicni mimino jak ma tenkej venec. Na tomhle aute je dobrej vnitrni prostor, jizdni vlastnosti a motor. Ale o komfortu cestovani nemuze byt rec. I ta pitoma Octavia je o nekolik radu pohodlnejsi. O Peugeotu 307 nemluve. Bezpecnost je relativni. Kdyz hodnotis i pritomnost ESP, ASR, pocet airbagu a dalsich vychytavek soucasnosti, tak to nemuze mit pet bodu ani kdyby se na kufr postavilo.
0/0
22.1.2003 10:54

reeg

Re: civic
Honda je sportovní značka, spousta věcí je podřízena jedinému - a to je radost z jízdy (u některých modelů více, u jiných méně). A i když je 5D Civic koncipován jako rodinné auto, tu radost z jízdy s ním zažijete. Což se o Peugeotu a už vůbec ne o Oktávce říct nedá. Proto také ta absence všech těch elektronických systémů...většina zákazníků Hondy je nechce, protože jim kazí zážitky z jízdy. Druhou věcí je, že podvozky jsou na tak vysoké úrovni, že žádného ESP apod. ani není třeba. Souhlasím ale, že za příplatek by je nabízet měla, zbytečně tím přichází o prodeje. Co se týče přístrojové desky - není zrovna extra vyvedená, ale když ji srovnám s čímkoli (u nás tak zbožňovaným) od VW, tak je přeci jen na vyšší úrovni. Francouzi a Italové jsou samozřejmě dál. Motor v této třídě nemá konkurenci a jízdní vlastnosti jsou jedny z nejlepších. Pro sportovněji založeného řidiče s rodinou podle mého za tuto cenu neexistuje lepší volba. 
0/0
23.1.2003 13:50

Ruda

Kdo to psal?
Na co bych rád upozornil: Tabulka konkurence s srovnáním cen je špatně udělaná. Pro příště doporučuju redaktorům, aby připočetli i u konkurence výbavu, kterou má testovaný vůz. Když připočtu u konkurence výbavu, kterou má Civic v ceně, ceny jsou zcela někde jinde (kdesi kolem 550.000,- snad i víc). A druhá věc pane redaktore: Nikde v článku jsem si nevšiml záruky 5 let!!! To je uvedeno pouze v tabulce - myslím, že se jedná o dost podstatnou věc při koupi auta. A záruka 5 let? Kde je konkurence? Sami si odpovězte. Závěr článku - "Cena" - raději nebudu komentovat :( Ještě jeden test v podání pana Pavlíka a chodím jinam...
0/0
22.1.2003 9:43

marty

civic dobrý auto
Pětidvířko je sice možná krapet méně uvnitř vybavené, ovšem to podstatné je výborný motor 1,6 VTEC, podvozek a vnitřní prostor. Kdy ž jsem to srovnával u fokuse, 307,oktávky i corolly jasně zvítězil u mne civic 5D, který je i cenově je vemi přijatelný a jsem s ním přes rok velmi spokojen. Modelový rok 2003 už má menší volant, odkládací panel vpředu a ochranné lišty na dveřích i náraznících. A bezpečnost v crah testu je na **** a ve srážce s chodcem ***. Takže nepodceňujme civic!!!! 
0/0
22.1.2003 9:15

judy

Na Hondy nedam dopustit...
Na Hondy nedam dopustit!!Jsou to drzaky i kdyz lepsi trida je Accord.Sama mam civika,ale jsem spokojena,zadne problemy so far...:)
0/0
22.1.2003 0:35

endy

neviem, neviem
Same blbosti, mam Civic 3D a je to super sportove auticko ! Kritizovat umiestnenie ovladacich prvkov je dost "ujete". 10 roznych aut = 10 inych rozmiestneni ovladacich prvkov. Sedel autor testu uz v niecom inom ako Skodovke ? :)
0/0
21.1.2003 16:36

Honza

Re: neviem, neviem
3D je sportovní, ale 5D ne. Má např. měkčí pérování.
0/0
21.1.2003 17:04

endy

neviem, neviem
Same blbosti, mam Civic 3D a je to super sportove auticko ! Kritizovat umiestnenie ovladacich prvkov je dost "ujete". 10 roznych aut = 10 inych rozmiestneni ovladacich prvkov. Sedel autor testu uz v niecom inom ako Skodovke ? :)
 
0/0
21.1.2003 16:34

josé

že bych šlápl vedle?
Bezmála rok mám uvedeného Civika a stížnosti na něj nemám. Překvapila mě nízká známka u bezpečnosti.Design taky nic moc... Jinak přes pouze 50l nádrž s ním bez spořivé jízdy jezdím za 6,8 l. Uvidíme, koho Idnes vychválí v nejbližších dnech ve stejné třídě. Jo, váhal jsem mezi Civikem a Focusem a Peugeotem. Zatím nelituju.
0/0
21.1.2003 15:48

josé

že bych šlápl vedle?
Bezmála rok mám uvedeného Civika a stížnosti na něj nemám. Překvapila mě nízká známka u bezpečnosti.Design taky nic moc... Jinak přes pouze 50l nádrž s ním bez spořivé jízdy jezdím za 6,8 l. Uvidíme, koho Idnes vychválí v nejbližších dnech ve stejné třídě. Jo, váhal jsem mezi Civikem a Focusem a Peugeotem. Zatím nelituju.
0/0
21.1.2003 15:48

Petr

Zaplaceny clanek
Je videt, ze objektivity je v tomto clanku poskrovnu. Clanek svedci o tom, ze uz i redaktori iDnes pisou clanky za penize - predpokladam, ze to byl clanek na objednavku od nektere z konkurencnich znacek, ktera pripravuje v tomto segmentu nejakou vyhodnou prodejni akci a dela si tak timto zpusobem (v Cesku ne neobvyklym) volnou cestu... Tomuto nasvedcuje take fakt, ze tento vuz jiz byl teto rubrice jednou hodnocen (a  to v podstatne pozitivnejsim duchu - viz http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto_testy&c=A010822_110711_testauta_sid)!!! P.S.: Sam jsem v tomto aute sedel a musim priznat, ze co se tyce rozmisteni ovladcich prvku, je vse tam, kde ma byt a nic bych na tom nemenil - je proste videt, ze si na tom vyrobce dal fakt zalezet - klobouk dolu. Dodavam, ze jsem majitelem Oplu...
0/0
21.1.2003 14:30

Dad

Re: Zaplaceny clanek
Na to snadno příjdeme, která konkurence si to zaplatila. Za týden nebo 14 dní se tu objeví test, který bude auto XYZ vychvalovat do nebe a jen tak mimochodem upozorní, že např. v porovnání s minule testovaným Civicem má nové XYZ příjemnější interiér, kvalitnější plasty, větší odkládací plochy, 2 lampičky...
0/0
21.1.2003 15:16

Audi

Umístění ovladácích prvků je jen o zvyku. U peugeotu 206 jsem si taky asi tři měsíce nemohl zvyknout na ovládání oken u řídící páky a teď mně to přijde samozdřejmý a teď i pohodlnější. Ale je to fakt jen o tom zvyku. A až 206 vyměním za jiný a nebude mít podobné rozmístění ovladačů, budu chvíli nadávat a až si zvyknu zase chválit, jak je to vymyšlený.
0/0
21.1.2003 13:47

Petr Dvořák

Kreténi
Je to úplně blbě napsaný.
0/0
21.1.2003 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.