Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtesty - chodci musí být stále na pozoru

Poslední výsledky crash testů evropské nezávislé laboratoře EuroNCAP potvrdily, že na chodce se při vývoji automobilů stále moc nemyslí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel (Praha)

Bezpecnost urcite pro obe strany.
Pri vyberu auta by mne bezpecnost chodcu zajimala. Ne jako hlavni hledisko, ale urcite zajimala.
Urcitě bych napriklad uvital zvukovy signal pri couvani. Potkal jsem trumberu co si v noci zkratil cestu za couvajicim autem.
0/0
22.2.2003 23:42

Miroslav Vladim (Miroslav_VLadim@seznam.cz)

Bezpečnost chodců
Myslím, že se změní názor na problematiku s tím, jakmile se změní názor pojišťoven - ty totiž většinou platí odškodnění a náhrady.U nás to pak ještě bude souviset s novelizací už archaické vyhlášky v níž je uveden neuvěritelný "ceník" za různé zdravotní újmy - to se rozhodně netýká jen provozu na komunikacích.
Kromě toho by sem měli napsat hlavně lidi, kteří už někoho nabrali.Ono se hezky říká já jsem v právu, ale nad chroptícím chodcem pod Vašim autem v centru davu čumilů při čekání na sanitku to pak vypadá jinak.           
 A za další:Kdo říká, že nikdy nemůže udělat chybu ....má místo mozku.... (sebevědomí)   
 A jaký vztah k jiným lidem tady někdo deklaruje...snad jenom připomenu, že tatáž osoba je stejná za volantem, na chodníku i v soukromí.
 
0/0
10.2.2003 9:18

Milacek publika

Venkovni airbagy
Tesim se ze si pujdu koupit auto a prodavac se me bude ptat jestli chci airbagy na ochranu chodcu, kocek, jelenu a opilych spoluobcanu abych nikomu v provozu neublizil. Bude zabavne sledovat dopravni nehody s chodci, opilemu se jako vzdy nic nestane ale auto bude jako bublina az mu vystreli aibagy na ochranu tech co se nemaji plest do jizdni drahy.
0/0
5.2.2003 19:08

ondra

Re: Venkovni airbagy
no, pojem venkovni airbagy je nesmysl, nicmene v ostatnim nejsi az tak vedle: proc by "prodavac" nemohl kvality vozu popsat i tim, ze je "pedestrian-friendly"? od toho prave jsou podobna hodnoceni, ktere vetsinou iniciuji automobilky, ktere vedi, ze jejich vozy splnuji urcita kriteria a maji to predem vyhrane. to je dle meho nazoru v poradku, at se i ostatni snazi na chodce pro konstrukci myslet. jeste jeden osobni postreh z provozu: jedu-li autem, nenavidim cyklisty a pesaky, jedu-li na kole, nenavidim pesaky a ridice, a kdyz prechazim cesu pesky, tak nenavidim vsechno co jezdi. nevim proc to tak je :) dodavam, ze na silnici travim priblizne stejny cas jako ridic i cyklista, pesky moc nechodim...
0/0
7.2.2003 6:52

Tomáš Kapler

proč by to dělali?
přiznejme si to, auto NIKDY nekupujeme s tím, že bychom se ptali co se stane venku když do někoho narazíme. Jo takhle kdyby třeba byl v Čechách zákon, že každé auto u nás prodané (a od příštího roku provozované) musí splňovat takové a takové testy na tolik a tolik procent (třeba tady 3 hvězdičky). To by se najednou ulice "vyautily" (obdoba vylidnily).
Takhle budou dělat pouze to co je nejlevnější, protože neexistuje de-facto nikdo, kdo si připlatí třeba 50 tisíc za to, že když do někoho nabourá tak že ten si neroztrhne ledviny ale jenom natluče čuňu
0/0
5.2.2003 16:05

kovak

Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
 Naprosto nesouhlasím s poslední větou článku: "....chodců, kterým jsou však ulice především určeny....". Není žádná univerzální ulice. JE SILNICE, která patří jednoznačně a pouze autům, a prostory MIMO silnici, které patří chodcům. Chodec má podle mě mít na silnici jediné právo: přeběhnout ji organizovaně a pouze na vyhrazených místech rychlostí splašené slepice a dál se autům neplést pod kola - tak jako je neomluvitelný pohyb autem po chodníku. Různé hry na "bezpečnost chodců" jsou nesmyslem, který jen v lidech upevňuje pocit, že si mohou i po silnici pobíhat, jak se jim zachce. Předpisy i praxe stále chtějí postihovat řidiče, ale drzost chodců a cyklistů (kteří sami sebe za řidiče nepovažují a podle toho se většinou chovají) je ponechávána bez povšimnutí. Zkuste například ve městě zacouvávat k chodníku: i když široko daleko nikdo nebyl, zaručeně Vám za autem začne někdo nejlépe hodně našikmo přecházet silnici, jakmile zařadíte zpátečku. Báby drbající na hraně přechodu, jízda na kole po přechodu, jízda na kolech bez jakéhokoliv osvětlení v noci atd. atd.: škoda mluvit.
 Pro případné škarohlídy: nikoho jsem nikdy nepřejel a pokutu platil naposledy tak před 10 lety za parkování, takže ze mě nemluví pomsta za vlastní křivdu. Je to prostě můj názor.
0/0
5.2.2003 13:36

Daňový soumar

Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
Plnoprávnými uživateli silnic jsou dle zákona i obyčejného selského rozumu i chodci a cyklisté. I jim zákon předepisuje chování na silnici. Pokud to nevíš, zopakuj si autoškolu! Chodníky, nebo stezky jsou pořád jenom výjimkou.
0/0
5.2.2003 14:00

kovak

Re: Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
Všichni jsou plnoprávní, ale ne stejně-právní všude. A nemluvím o zákonu či vyhlášce, ale praxi. Když jednou za rok policista dá pokutu chodci, je to událost do Televizních novin! Přitom chodci jsou oprsklí stejně, jako řidiči, a já mám dojem, že ještě víc.
V Česku se zákony nedodržují z nějakého vnitřního imperativu, ale ze strachu před postihem. Zatímco řidiči se aspoň trochu bojí postihu, chodci jsou efektivně beztrestní. Nikdo jim nemůže zakázat na 1/2 roku vstup na ulici a pokutu taky nedostanou. Tak copak: jdou si kam chtějí a jak chtějí; však kdyby se mu něco stalo, stejně zavřou řidiče!
Proto si myslím, že v chodcích není záhodno nijak podporovat pocit bezpečí. Každý den by se naopak měl na Nově ve zprávách ukazovat alespoň jeden chodec rozetřený po silnici. Snad by to vyvolalo v chodcích trochu toho sebezáchovného strachu.
A k těm chodníkům nebo stezkám: jsou pořád jenom výjimkou? Nevím kde žiješ Ty, já šlapu po silnici po její krajnici leda tak při víkendovém výletu do přírody, jinak nikdy.
Cyklisti jsou de-jure řidiči, ale skoro nikdo z nich to neví - však nemusí mít řidičák! Už jsi viděl cyklistu, který by se zarazil před značkou Zákaz vjezdu všech vozidel? Já ne. Bydlím v městečku nedaleko Prahy: denně vidím spousty cyklistů na černých kolech snad z války, bez jediné odrazky a světla, jak šněrují silnici vlevo, vpravo i uprostřed o půlnoci cestou z hospody, nebo ráno v 5 hod. cestou do fabriky. To není na nadávky, to je na kulomet na přední kapotě!
0/0
5.2.2003 14:38

Daňový soumar

Re: Re: Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
Někdy si sedni na kolo, nebo se víc projdi a zjistíš, že ani řidiči nejsou žádní borci (specielně profesionálové!!!) a často je to z pohledu cyklisty na pancrfaust a co píšeš o chodcích, můžeš přesně stejný napsat o řidičích. Buď rád, že v autě máš kolem sebe ocel a sejmutí ožralce na silnici odneseš leda pokutou a při velký smůle podmínkou. On dostane věnec se stuhou. Pokud budeš jezdit s vědomím, že ani ty, ani ostatní účastníci provozu nejsou nesmrtelní a nezranitelní, bude nám trochu líp.
0/0
5.2.2003 15:40

honza

Re: Re: Re: Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
Nicméně pokud jedeš na kole, platí pro tebe stejný pravidla, jako pro řidiče. Takže pokud někdo jede na kole po chodníku a potom vjede na přechod a vynucuje si přednost, tak bych nejraděj vystoupil z auta a nakopal ho do řiťi. A pokud seš chodec, máš třeba povinnost použít přechod, pokud je do 50 m od tebe...
0/0
6.2.2003 12:35

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
S necim se da souhlasit. Nekteri chodci se opravdu chovaji jako nesmrtelni. Ja jsem taky chodec, ale mam rozum. Je krasne si rikat, kdyz me prejede, tak me zavrou, ale me to zdravi a pripadne zivot nevrati. Takhle ale podle me casto uvazujou takovy ty, co jim dam prednost na prechodu a oni jdou jako kdyz s.... a maluje a jeste se uprostred zastavi a zapali si cigaro. Myslim, ze je dano, ze musi opustit vozovku bez prodleni.
0/0
7.2.2003 16:26

Jarka Metelka

Re: Re: Re: Re: Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
pokud jedeš na kole, platí pro tebe stejný pravidla
určitě? Ne, nějaký chytrák vymyslel ten Český zákon tak, že kolista sice musí mít světlo, ale nemusí svítit, a to ani v noci, dobré, že?
0/0
8.2.2003 5:45

Marabu

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.2.2003 13:45

petr

občas jsem též chodcem
nejlepší ochrana chodce je maximální pozornost při přecházení,nespoléhat se na přednost na přechodech,na neosvětlených místech radši rovnou uhnout ze silnice (někdy opravdu nejsou vidět),jako chodec si musím uvědomit,že při střetu s autem můžu být v právu,ale nemám žádnou šanci,holt ta fyzika,netvořit debatní kroužky  před přechodama pro chodce, na závěr jedno přísloví  "HŘBITOVY JSOU PLNÉ LIDÍ , KTEŘÍ MĚLI NA SILNICI PŘEDNOST " přeji hezký den
0/0
5.2.2003 9:54

Martin

Re: občas jsem též chodcem
Presne tak, viz muj prispevek vyse.
0/0
7.2.2003 16:27

ferda

Re: občas jsem též chodcem
to je sice fajn, ale neměli by řidiči mít alespoň taky nějakou snahu nepřejet chodce?! a ne jen doufat, že chodec uskočí...
0/0
11.2.2003 8:47

ondra

bezpecnost chodcu
skoda ze autor clanku mlci o kriteriich pro pridelovani "hvezdicek" ve sloupci "bezpecnost chodcu" :( vzdyt na toto tema je clanek zameren, ne? take veta "je videt ze vw na okoli moc nemysli" (prominte nepresnou citaci) je prinejmensim zavadejici ...
0/0
5.2.2003 8:20

Jerry

Re: bezpecnost chodcu
Souhlasim, ze clanek se vlastne venuje bezpecnosti chodcu asi jako automobilka tzn. vubec. A to hodnoceni bezpecnosti vuci chodcum je zrejme delano tak, ze u nebezpecneho vozu si chodec rozdrti hlavu o predni sklo a u bezpecnejsich si "jenom" zlame vsechny kosti v tele a je nadosmrti mrzak. Nic jineho me nenapada.
0/0
5.2.2003 9:39

Ondra

Re: Re: bezpecnost chodcu
Možná bude mít airback i ven.
0/0
5.2.2003 9:42

Ron

Re: Re: Re: bezpecnost chodcu
Myslel jsi "zpětný vzduch" nebo airbag?
0/0
5.2.2003 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.