Diskuze

Crashtesty - chodci musí být stále na pozoru

Poslední výsledky crash testů evropské nezávislé laboratoře EuroNCAP potvrdily, že na chodce se při vývoji automobilů stále moc nemyslí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel (Praha)

22. 2. 2003 23:42
Bezpecnost urcite pro obe strany.
Pri vyberu auta by mne bezpecnost chodcu zajimala. Ne jako hlavni hledisko, ale urcite zajimala.
Urcitě bych napriklad uvital zvukovy signal pri couvani. Potkal jsem trumberu co si v noci zkratil cestu za couvajicim autem.
0 0
možnosti

Miroslav Vladim (Miroslav_VLadim@seznam.cz)

10. 2. 2003 9:18
Bezpečnost chodců
Myslím, že se změní názor na problematiku s tím, jakmile se změní názor pojišťoven - ty totiž většinou platí odškodnění a náhrady.U nás to pak ještě bude souviset s novelizací už archaické vyhlášky v níž je uveden neuvěritelný "ceník" za různé zdravotní újmy - to se rozhodně netýká jen provozu na komunikacích.
Kromě toho by sem měli napsat hlavně lidi, kteří už někoho nabrali.Ono se hezky říká já jsem v právu, ale nad chroptícím chodcem pod Vašim autem v centru davu čumilů při čekání na sanitku to pak vypadá jinak.           
 A za další:Kdo říká, že nikdy nemůže udělat chybu ....má místo mozku.... (sebevědomí)   
 A jaký vztah k jiným lidem tady někdo deklaruje...snad jenom připomenu, že tatáž osoba je stejná za volantem, na chodníku i v soukromí.
 
0 0
možnosti

Milacek publika

5. 2. 2003 19:08
Venkovni airbagy
Tesim se ze si pujdu koupit auto a prodavac se me bude ptat jestli chci airbagy na ochranu chodcu, kocek, jelenu a opilych spoluobcanu abych nikomu v provozu neublizil. Bude zabavne sledovat dopravni nehody s chodci, opilemu se jako vzdy nic nestane ale auto bude jako bublina az mu vystreli aibagy na ochranu tech co se nemaji plest do jizdni drahy.
0 0
možnosti

ondra

7. 2. 2003 6:52
Re: Venkovni airbagy
no, pojem venkovni airbagy je nesmysl, nicmene v ostatnim nejsi az tak vedle: proc by "prodavac" nemohl kvality vozu popsat i tim, ze je "pedestrian-friendly"? od toho prave jsou podobna hodnoceni, ktere vetsinou iniciuji automobilky, ktere vedi, ze jejich vozy splnuji urcita kriteria a maji to predem vyhrane. to je dle meho nazoru v poradku, at se i ostatni snazi na chodce pro konstrukci myslet. jeste jeden osobni postreh z provozu: jedu-li autem, nenavidim cyklisty a pesaky, jedu-li na kole, nenavidim pesaky a ridice, a kdyz prechazim cesu pesky, tak nenavidim vsechno co jezdi. nevim proc to tak je :) dodavam, ze na silnici travim priblizne stejny cas jako ridic i cyklista, pesky moc nechodim...
0 0
možnosti

Tomáš Kapler

5. 2. 2003 16:05
proč by to dělali?
přiznejme si to, auto NIKDY nekupujeme s tím, že bychom se ptali co se stane venku když do někoho narazíme. Jo takhle kdyby třeba byl v Čechách zákon, že každé auto u nás prodané (a od příštího roku provozované) musí splňovat takové a takové testy na tolik a tolik procent (třeba tady 3 hvězdičky). To by se najednou ulice "vyautily" (obdoba vylidnily).
Takhle budou dělat pouze to co je nejlevnější, protože neexistuje de-facto nikdo, kdo si připlatí třeba 50 tisíc za to, že když do někoho nabourá tak že ten si neroztrhne ledviny ale jenom natluče čuňu
0 0
možnosti

kovak

5. 2. 2003 13:36
Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
 Naprosto nesouhlasím s poslední větou článku: "....chodců, kterým jsou však ulice především určeny....". Není žádná univerzální ulice. JE SILNICE, která patří jednoznačně a pouze autům, a prostory MIMO silnici, které patří chodcům. Chodec má podle mě mít na silnici jediné právo: přeběhnout ji organizovaně a pouze na vyhrazených místech rychlostí splašené slepice a dál se autům neplést pod kola - tak jako je neomluvitelný pohyb autem po chodníku. Různé hry na "bezpečnost chodců" jsou nesmyslem, který jen v lidech upevňuje pocit, že si mohou i po silnici pobíhat, jak se jim zachce. Předpisy i praxe stále chtějí postihovat řidiče, ale drzost chodců a cyklistů (kteří sami sebe za řidiče nepovažují a podle toho se většinou chovají) je ponechávána bez povšimnutí. Zkuste například ve městě zacouvávat k chodníku: i když široko daleko nikdo nebyl, zaručeně Vám za autem začne někdo nejlépe hodně našikmo přecházet silnici, jakmile zařadíte zpátečku. Báby drbající na hraně přechodu, jízda na kole po přechodu, jízda na kolech bez jakéhokoliv osvětlení v noci atd. atd.: škoda mluvit.
 Pro případné škarohlídy: nikoho jsem nikdy nepřejel a pokutu platil naposledy tak před 10 lety za parkování, takže ze mě nemluví pomsta za vlastní křivdu. Je to prostě můj názor.
0 0
možnosti

Daňový soumar

5. 2. 2003 14:00
Re: Chodci co je chodcovo.... což NENÍ SILNICE !
Plnoprávnými uživateli silnic jsou dle zákona i obyčejného selského rozumu i chodci a cyklisté. I jim zákon předepisuje chování na silnici. Pokud to nevíš, zopakuj si autoškolu! Chodníky, nebo stezky jsou pořád jenom výjimkou.
0 0
možnosti

petr

5. 2. 2003 9:54
občas jsem též chodcem
nejlepší ochrana chodce je maximální pozornost při přecházení,nespoléhat se na přednost na přechodech,na neosvětlených místech radši rovnou uhnout ze silnice (někdy opravdu nejsou vidět),jako chodec si musím uvědomit,že při střetu s autem můžu být v právu,ale nemám žádnou šanci,holt ta fyzika,netvořit debatní kroužky  před přechodama pro chodce, na závěr jedno přísloví  "HŘBITOVY JSOU PLNÉ LIDÍ , KTEŘÍ MĚLI NA SILNICI PŘEDNOST " přeji hezký den
0 0
možnosti

Martin

7. 2. 2003 16:27
Re: občas jsem též chodcem
Presne tak, viz muj prispevek vyse.
0 0
možnosti

ondra

5. 2. 2003 8:20
bezpecnost chodcu
skoda ze autor clanku mlci o kriteriich pro pridelovani "hvezdicek" ve sloupci "bezpecnost chodcu" :( vzdyt na toto tema je clanek zameren, ne? take veta "je videt ze vw na okoli moc nemysli" (prominte nepresnou citaci) je prinejmensim zavadejici ...
0 0
možnosti

Jerry

5. 2. 2003 9:39
Re: bezpecnost chodcu
Souhlasim, ze clanek se vlastne venuje bezpecnosti chodcu asi jako automobilka tzn. vubec. A to hodnoceni bezpecnosti vuci chodcum je zrejme delano tak, ze u nebezpecneho vozu si chodec rozdrti hlavu o predni sklo a u bezpecnejsich si "jenom" zlame vsechny kosti v tele a je nadosmrti mrzak. Nic jineho me nenapada.
0 0
možnosti