Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 6: sportovec každým coulem


hodnocení iDNES 5/5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

deny

Honda ACCORD VS MAZDA 6
Mám-li mluvit upřímně, byl jsem rozhodnut si koupit mazdu 6 ale velmi mne sklamala předvaděcí jízda. Auto vypadá opravdu líp než jezdí. Nedalo mi to a zašel jsem k dealerovi Hondy na nového Accorda. Musím konstatovat, že nový Accord je ve všech směrech propracovanější a to hlavně: řízení (přesně poslouchá a neprojevuje známky nepřesnosti - tím se mazda rozhodně nemůže pochválit), podvozek bez chyby, vynikající ergonomie sedaček ( mazda má horší boční vedení) a řazení ohodnocuji 1+++. Opravdu vynikající pocit z řízení. Vozidlo vyjde sice o cca 50 000 Kč dráž, ale nabízí rovněž vyšší úroveň zpracování, pár drobností navrch a především neskutečně dobrý pocit z řízení. Honda trpí na nedostatek reklamy a nebýt známého, který mne na accorda nasměoval, asi bych se do salónu Hondy ani nedostal.  Vřele doporučuji všem v krátké době např. během 1 dne vyzkoušet accord vs mazdu 6 a urcite mne pochopíte. Hodně štěstí při výběru.
0/0
30.4.2003 12:26

Jarda

Re: Honda ACCORD VS MAZDA 6
To chce porovnat Mazdu 626 v plné výbavě jistě by nezklamala ikdyž je to již starší typ mne před 1/2 rokem vice oslovila M 626 než Honda.  Mazdu 6 jsem nebral kolega mi dosti věcí ujasnit a hlavě ty které se neříkají klientovi. 
0/0
15.5.2003 13:27

Jirka

Zkušenosti s Mazdou6 po týdnu
Vlastním  Mazdu 6 cca týden a jsem s ní velice spokojený. Nebudu psát o všech výhodách tohoto vozu, protože v různých testech jich bylo popsáno dost ale protože jsem měl předtím Octavii a i když srovnání s autem o třídu níže je možná trochu zavádějícící, (cena je také téměř dvojnásobná), přesto bych rád popsal pár detailů,  které si myslím na Octavii byly udělané lépe.
1. Palubní počíteč je pouze jednorežimový, chybí údaj o času jízdy. Také myslím neumí upozorňovat na servisní kontrolu (alespoň jsem se o tom nikde nedočetl).
2. Při otevřeném zavazadlovém prostoru se po cca 15 min. automaticky nevypne světlo (lze ale manuálně vypnout) - známá kvůli tomuto nedostatku kupovala dvě nové baterie, než v servisu příšli na to, že po zavření kufru nefunguje spínač a světlo svítí stále.
3. V každých dveřích je pouze jeden reproduktor.
4. Otevírání víčka nádrže od benzínu je pouze přes lanko a ne elektrické.
5.Zavírání kufru s poutkem bylo u Octavie praktičtější.
6. Sedadla vzadu jsou dělené obráceně, což by bylo jedno, kdybych neměl téměř dva metry a tudíž si za mě stejně pohodlně příliš nikdo nesedne (což je ale ve střední třídě normální). Při sklopení sedaček musím ale použít delší stranu sedačky.
7. Ostřikovače čelního skla byly u Octavie schované pod kapotou, což bylo v zimě praktické.
8. Není osvětlena odkládací přihrádka v palubní desce.
9. V zadních dveřích nejsou odkládací kapsy. 
Jsou to možná prkotiny ale jak říkal Malý princ - Nic není dokonalé.    
0/0
2.4.2003 10:01

Šmíd Roman

Podvozek+pár detailů
1,Mě osobně také moc nepřesvědčil. Nelíbí se mi příčná stabilita při vyšších rychlostech - auto se chová hodně neklidně. Při rychlích průjezdech zatáček s různým poloměrem je klidné a poměrně přesné, ale vadí mu opakovaná náhlá změna směru od středních rychlostí (dochází k přetáčivosti) a ta vynikne zejména při průjezdu táhlou zatáčkou a nutné náhlé změně směru a i lehkém přibrždění. Podotýkám, že na voze byli letní Bridgestony. 2,"Semišové" potahy sedaček působí lacině a chybí odkládací kapsa na sedadle řidiče a žádné kapsy v zadních dveřích 3, Laciným dojmem působí i tvrdé plasty výplní dveří a např. ovladače skel bez prosvícení a emblému 4, Naopak velice kompaktním dojmem ve spojení s motorem 2.0 působí automatická převodovka a sám motor měl slušný zátach už od spodních otáček, což u 16V techniky je vidět málokdy Závěrem - v detailech je dnes propracovanější a kvalitnější je např. Škoda dále, ale vozu nelze upřít atraktivní dynamický design.
0/0
31.3.2003 15:44

0/0
31.3.2003 15:25

Jaromír Přikryl

Hlučnost MAZDY 6 - diesel
V článku bylo uvedeno, že MAZDA 6 - 100 KW diesel vykazuje značnou hlučnost.  S tím nemohu souhlasit, protože jsem měl již několik vozů na diesel - např. PEUGEOT, MAZDU 626 a nyní mám CITROEN C5 a MAZDA 6 mi co do hlučnosti připadá nejtižší.  Může se k tomu někdo vyjádřit.
0/0
11.3.2003 15:55

Petr

Re: Hlučnost MAZDY 6 - diesel
Jel jsem si projet několik různých vozů a Mazda 6 byla doopravdy velmi hlučná (dále Mondeo, Passat, Superb) - vše v TDI okolo 130 koní,  lze polemizovat o tom, jestli má být ten zvuk v Mazdě tak slyšet (aby si člověk připadal jako ve sporťáku). Horší je také akcelerace (lepší Passat, Mondeo) a je dost slyšet vítr (lepší Mondeo, Passat). Co mě ale překvapilo, je podvozek, který není tak dobrý, jak se s ním Mazda chlubí. Přestože se mi Mazda líbila nejvíc, tak po projetí jsem byl velmi zklamán.
0/0
26.3.2003 20:00

Permonik

Pryy malo vykonne svetlomety :-)
V minusech je uvedeno: malo vykonne svetlomety. Aha, tak proto skoncila ve velkem testu nemeckeho AutoTipu Mazda 6 na drume miste, a kdo byl prvni? VW Phaethon, takze o kvalitach svetel Mazdy 6 bych ja osobne nepochyboval. Ale odbornici z MF dnes tomu rozumeji lepe.
 
0/0
11.3.2003 13:42

Mario

...Mazda 6 je opravdu povedena
Mam Mazdu 6 (sedan)se 120 PS,je velice ziva(vice koni nepotrebujete,je to jenom zbytecny Luxus).Jizdni vlastnosti,komfort,vse na vysoke urovni.Muzu toto auto jenom doporucit a to jsem se rozhodoval mezi Mercedesem(C-Klasse) a Mazdou,ale reknu to uprimne,ze je Mazda opravdu lepsi!!!Je to ale jenom muj nazor.
Zdravim vsechny fanousky Mazdy 6 !!!
0/0
7.3.2003 14:09

Jirka

Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Vaše myšlenkové pochody vážně nechápu.... rozhodovat se mezi Mazdou 6 a C-Klasse ? No proti gustu.... jen mě zaráží, že C je tak o 300tis dražší, jiná třída, jiný image.... no prostě MB a ty ses rozhodl pro Japonce? ... třeba se vám vážně Mazda líbí.
 
0/0
12.3.2003 13:04

tempe

Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
No mě hlavně zaráží tvůj myšlšnkový pochod.Vlastnil jsem MB a nyní mám M6 a s klidem svědomí můžu říct ,že M6 je lepší.Tak nejdřív si vyzkoušej,jak co jezdí a neporovnávej podle ceny.
0/0
27.3.2003 12:14

Roman

Re: Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Porovnávat MB a Mazdou to může jen člověk co toho o autech asi moc neví. Mazda se snaží udělat nový "sportovní" image, zatímco MB je luxusní auto. Nefandím zrovna japoncům nic méně Mazda 6 se mi líbí, určitě to není špatný auto, ale napsat žě je lepší?????? Navíc nabidka motorů pro MB je větší, bezpečnost je u MB propracovanější, atd.... Stejně tak se dají najit pozitiva na Mazdě. Já osobně bych i s ohledem na cenu bral MB,ale každému podle jeho gusta.
0/0
28.3.2003 13:05

GaBoss

Re: Re: Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Pekne se tady natahujete, pritom ma kazdy z vas svuj pohled na to, co lze srovnavat a co ne. Jakkoli to bije do oci, lze srovnat kazde auto s kazdym treba od Twinga po Phaetona. Pri tomto pohledu je rozdil mezi Mazdou a Medakem celkem zanedbatelny.
Konec koncu - vymyslel jiz nekdo obecne uznavana kriteria, podle ceho delit vozy presne do trid a podle ceho je srovnavat, nebo ne?
Muzu rici, ze z toho, co jsem jiz dosavad vyskousel, mi nejlepe sedel tehdy Ford Escort a za nic bych jej nevymenil za Phaetona (bez ohledu na to, mam li na to penize, nebo ne). Proste mi sedi lepe Escort, tak si neporidim Phaetona. Podobne si radsi sednu za volant trojkoveho BMW, ne rad vyssich, naopak u Mazdy radsi sednu do 6-ky, nez do 323.
Udelejte si nazor jaky chcete, jen se mne nesnazte presvedcit, ze muj nazor je blby. Pro mne je dobry a nepokladam ho za obecne platny.
Dekuji za porozumeni.
Mazda 6 se mi moc libi, kdybych na ni mel, bezvahani ji koupim. Hawk
0/0
9.4.2003 15:43

PM

Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Mercedes má navíc v základní výbavě šusťákové tepláky a zlatý řetěz!
0/0
28.4.2003 15:54

M.B.

Re: Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Jo, to znám, bohužel už tohle začínaj přibalovat i k Passatům  
0/0
21.6.2003 16:01

Radim

Re: Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Good shot!
0/0
10.12.2004 16:18

Radim

Re: Re: ...Mazda 6 je opravdu povedena
Po rozmerovej stranke je Cecko tej istej triedy, aj ten image nie je az taky.Podla mojho nazoru Mercedes zaspal na vavrinoch...C-Klasse ma nikdy nepresvedci...ani kvalitou!
0/0
10.12.2004 16:14

automat ??
Nemáte někdo zkušenost s jízdou v Mazdě 6 2.0 Touring s automatickou 4st. převodovkou ? Je na to motor dostatečně silný ? Co zrychlení Díky za ohlas.
0/0
5.3.2003 10:23

Petr

Srovnávací tabulka
Opět podivně napsný článek. Nerozomím proč je uvedena porovnávací tabulka takto nesmyslně sestavená. Míchá "jabka s hruškama" . Argument, že se zájemce o nový vůz poohlédne i po domací značce je možná správný ALE, zákazník o vůz kategorie Mazda 6 se po domácí značce rozhodně neohlédne, protože Škoda vůz střední třídy nenabízí. Všechny její vozy jsou jakýmisi hybridy a to vůbec nemyslím špatně. Za první vodítko bych bral rozvor vozu (uvádí ho i Autokatalog) poté bych srovnával stejné tyby pohoných jednotek, rozumějte diesel/benzin ... pokud benzin tak objem. Zájemce o vů Mazda 6 bude vybírat především mezi ne-německými vozy s výrazným designem. Takže skladba porovnávaných vozů by měla obsahovat spíš Nisan Primera, Renault Laguna nebo s přihmouřením oka Alfu 156.
0/0
27.2.2003 16:50

Kuba

Re: Srovnávací tabulka
Souhlasim s timto prispevkem! Skutecne autor micha hrusky a jabka. Benzin/Diesel, nizsi stredni tridu se stredni (Octavia/Mazda6 a zbytek. I kdyz Skodovka o Octavii tvrdi, ze je to vuz stredni tridy, rozvor a tedy podvozkova platforma hovori jasne - Golf). A pokud je to auto kazdym coulem sportovec, tak to jste asi nezaznamenali nevyrazne motory (zrychleni, max.), ktere Mazda do sestky dava :(. Pokud nekoho tento test ke koupi Mazdy presvedci, tak bude asi zklamany.
0/0
27.2.2003 22:15

David

Kontrolka světel
Mám dva roky Mazdu Premacy, kde kontrolka světel také není a nikdy mi nechyběla. Na rozdíl od evropských aut je ovládání světel na páčce blinkrů a rozsvěcuje se otočením na doraz od sebe. Když to dál nejde, je rozsvíceno. Navíc jsou tam ještě zoubky, které jsou proti sobě, když je zhasnuto. Prostě to snadno zkontroluju dvěma prsty, takže kontrolka (za současného sluníčka stejně těžko použitelná) mi ani v nejmenším nechybí. To auto má spoustu chyb, ale tohle je fakt prkotina.
0/0
27.2.2003 14:19

brucewillis

Re: Kontrolka světel
Mám to u svýho nissana taky tak. Myslím, že je to japonská specialitka, na kterou se dá v pohodě zvyknout. Vzhledem k výhodám, který japonci nabízí oproti evropské konkurenci, je to fakt drobnost úplně nejdrobnější.
0/0
27.2.2003 17:21

Honza

Re: Re: Kontrolka světel
Zajímalo by mne, jaký výhody to jsou. Max že jsou spolehlivější, i když ještě nikdo nikdy nezveřejnil, jak se dělá test TUV. Co jsou to vážné závady a podobně. Nicméně to je tak asi jediná výhoda....
0/0
28.2.2003 19:52

Pepa

Re: Kontrolka světel
Já znám spoustu evropskejch aut který maj stejný ovládání světel. Knoflik pod přístrojovkou kterej se musí hledat dělaj Němci.
0/0
7.3.2003 20:42

Rudolf

Re: Re: Kontrolka světel
pravdu díš, např. Renault, co já vím má to laguna i clio. V toyotě taky nemám kontrolku, ale to opravdu není žádný problém. Prostě vlezu do auta, otočim tim a mam vystaráno.
0/0
21.3.2003 14:16

Venda

Ze předu to vypadá jako Vectra z roku 96, nebo kdy se začal vyrábět předposlední model.
0/0
27.2.2003 8:04

Duch

Re:
Co to meleš???? Nečteš nevíš...
0/0
28.2.2003 9:18

Jarda

Re: Re:
Nečtu, já těma autama raději jezdím.
0/0
28.2.2003 10:21

tempe

Re:
ty si asi na drogách,ne?
0/0
27.3.2003 12:17

GaBoss

Re: M6 vs. Vectra
Sem zaspal nekolik let, nebo co? Jak nekdo muze srovnavat 6-ku s nejakou predslou Vectrou? Fuh - kdyby slo o muziku, reknu, ze ma ten jedinec absolutni hudebni hluch a ne sluch!
0/0
9.4.2003 15:49

Mark

Pár nepřesností
K výbornému článku několik postřehů: zadní stěrač nebývá ve výbavě sedanů.rozsvěcovat světla je otázka zvyku, případně nesmyslného šetřílkovství, potkávám denně spoustu aut, vybavených touto kontrolkou a přesto nesvítí. Hlučný diesel? To je otázka názoru každého. 6 airbagů je standardem střední třídy? Souhlasím, ale pak hodně vozidel do ní nepatří, včetně Octavie u které tomu napovídá i podstatně kratší rozvor. Záruka na vozidlo je 3 roky a ne 2. Spotřeba paliva je udávána za ideálních podmínek, ve skutečnosti se může lišit klidně o litr až dva, to je otázka politiky každé automobilky.
0/0
27.2.2003 7:29

františek dvořák

Re: Pár nepřesností
Dobrý den, děkuji za upozornění o záruce - máte pravdu, je opravdu 3 roky. K zadnímu stěrači: sedan má rozhodně menší zadní okno než hatchback, díky tomu je výhled vzad už takto velmi omezený. Myslím, že obecně u sedanů by zadní stěrače měly být součástí základní výbavy. - I sedan chci občas zaparkovat. Ke svícení: ano je to otázkou zvyku, zapomnětlivější to řeší tak, že nechávají světla stále zapnutá - při vytažení klíčku ze spínací skříňky se pak samy zhasnou. - U "šestky" ale světla zůstanou i přesto rozsvícená. Kontrolka prostě u Mazdy 6 chybí. Octavia je v hodnocení a v tabulce konkurentů proto, že tuzemský zájemce o nový vůz se při nákupu téměř vždy poohlédne také u tuzemského výrobce. Proto by, dle mého názoru, Škodovka měla v přehledu alternativ k testovanému vozu figurovat. Děkuji, s pozdravem František Dvořák, www.auto.idnes.cz
0/0
27.2.2003 11:01

dabel

Re: Re: Pár nepřesností
Dobry den p. Dvorak. Dovolim si par reakcii.
Ad rozsvietene svetla po vypnuti: skusali ste za tychto podmienok (vypnute zapalovanie a zapnute svetla) otvorit dvere? Predpokladam, ze by sa ozval upozornujuci ton (pipanie alebo bzucanie), ktory upozornuje, ze "nieco nie je v poriadku" (nielen rozsvietene svetla, ale aj ine varovania). Takto to mali Mazdy 626 poslednych 3 generacii a nepredpokladam, ze by v 6 doslo k zmene.
Ad kontrolka rozsvietenych svetiel: ako poznamenal iny diskutujuci, je to vec zvyku. Nikdy mi nechybala a naozaj nikdy som nemusel vystupit, aby som skontroloval rozsvietenie. Oznacenie na packe je natolko jednoznacne, ze mate okamzite prehlad, ci svietite alebo nie (626: vdaka vystupku sa da overit pocas jazdy aj hmatom, v akej polohe sa packa nachadza). Inak su mi zname aj ine auta a modely, v ktorych tato kontrolka nie je a napriek tomu nie je problem (napr. Nissan Primera minulej generacie)
Ad zadny stierac na sedane: osobne nepoznam sedan, ktory by mal na zadnom okne stierac.
Ad porovnanie s Oktavkou: dost absurdne, okrem vykonu motora (a velkosti kufra) porovnavate dve auta roznych tried.
0/0
27.2.2003 16:34

františek dvořák

Re: Re: Re: Pár nepřesností
Dobrý den Máte pravdu, i "šestka" při otevření dveří upozorní řidiče na rozsvícená světla zvukovou signalizací. - V tom problém nevidím. Dle mého názoru potřebuji být upozorněn především na to, že nesvítím když vyjíždím, ne až dojedu. K samotnému ovládání světel rozhodně nemám připomínky. K zadnímu stěrači. Dnešní automobily jsou na tom s viditelností vzad dosti bídně. Je to zapřičiněno především designem, který je sice většinou na pohled působivý v tomto pohledu však nepraktický. Příkladem jsou dnešní na pohle krásně a avantgardní tvary Renaultů Megane nebo Avantime. Myslím, že alespoň tato "hloupost" by mnohým usnadnila život. - Lhostejno zda se jedná o sedan hatchback, či kupé. K octavii: Stále trvám na tom, že tuzemský zájemce o koupi nového vozu se rozhoduje zdali si koupí auto, nebo Škodovku (- není myšleno hanlivě). Právě proto, že je octavia srovnatelná objemem zavazadelníku a parametry motoru, které jsou často hlavními sledovanými parametry při rozhodování o koupi nového vozu, jsem ji zařadil do tabulky. Děkuji za komentář, s pozdravem františek dvořák frantisek.dvorak@idnes.cz www.auto.idnes.cz
0/0
27.2.2003 17:58

Bydga

Re: Re: Re: Re: Pár nepřesností
Zdravim Vas, jeste k tem steracum: skutecne neznam zadny sedan, ktery je ma, domnivam se, ze u kombi nebo hatchback je nutny z duvodu zaspineni od zadnich kol, ktere u sedanu odcloni kufr - zadni okno je tak hluboko, ze pri desti po nem voda pouze steka. Mam starou Sierru sedan a nikdy mi sterace nechybely.
Petr B.
0/0
10.3.2003 14:34

Rejpal

Re: Re: Pár nepřesností
Neni to v zakladni konfiguraci, ale za 990 Kc lze Mazdu 6 dovybavit "Spinacem den.svetel automat", viz. cenik Mazda 6 prislusenstvi.
0/0
4.3.2003 12:52

tomas

Re: Re: Re: Pár nepřesností
No nevim, podle mne tam kontrolka svetel vlastne je - kdyz je rozsvitite, tak automaticky zhasne palubovka. Pocitadla km proste ve dne neuvidite. Nastesti aspon display radia a pocitace se da zvlastnim tlacitkem rozsvitit. Uznavam, ale ze to jsou prkotiny.
0/0
6.3.2003 14:38

Lekes

Re: Re: Absence park. asistentu.
Promiňte, ale absence park. asistentu mi u mazdy 6 opravdu nevadí. Vy ho u auta používáte? Při jízdě po Praze stále křičí a při parkování vám s rozdílem 10/20 cm stejně nepomůže. Kamera možná, ale pípáky jsou akorát pro zlost. Zvláště, pokud se při couvání sami "chytře" zapínají (ne u Mazdy, ale např. u Audi). Mnoho šťastných km. Lekes.
0/0
17.3.2003 8:39

Rudolf

Re: Re: Pár nepřesností
Opravdu nechápu, proč bych se měl při koupi auta dívat co nabízí škodovka? obzvlášť když žádný konkurenční auto vlastně nemá. MUSELI sme v tom jezdit celý 70 a 80 léta, takže opravdu není důvod si to jít koupit. Mimochodem oktávie je předraženej šunt pro trpaslíky se špatně umístěnejma sedačkama (prostor na nohy vpředu je díky středovýmu panelu trochu jinde než by byl potřeba). Snad ten superb, řídí se pěkně - jen kdyby to byl hatchback nebo kombajn.
0/0
21.3.2003 14:27

Tomáš Palkoska

Re: Pár nepřesností
Souhlasím se špatným výhledem vzad - obzvláště se to projevuje, když potřebuji s mazdou couvat s přívěsným vozíkem a též zadní stěrač není potřeba u verze sedan, protože okno se téměř nešpiní. Jinak k tomuto auutu nemám žádné výhrady a musím ještě jednou pochválit špičkový podvozek a brzdy, které mě velmi příjemně překvapily.
0/0
27.2.2003 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.