Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda Jazz: plasty zklámáním, spotřeba překvapila


hodnocení iDNES 4/5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jano

Fabia vs. Jazz
Mozem porovnat Fabiu 1.4MPI Comfort (jazdim s nou cez 3 roky - cca 70.000km) s Jazzom 1.3 - tohtorocny model.
Vnutorny priestor je u Jazzu podstatne vacsi - hodne miesta na zadnych sedackach (pohodlne pre 3 ludi). Pre prevoz nakladu - kufor vyborny a skvela je praca so zadnymi sedackami (bez problemov 6 bedniciek so zeleninou/ovocim... Trochu si neviem zvyknut na ine odkladacie schranky, ale je to vec zvyku. Snad len schranka pred spolujazdcom mohla byt trochu vacsia.
Motor - na svoju triedu bez pripomienok. Solidny tah od nizkych otacok. Priebeh toc.momentu je pomerne plynuly - na rozdiel od Fabie, aj ked nad 3000ot. vykon znatelne stupa. Sprevodovanie je velmi dobre, aj ked pomerne nezvyklo dlhe, ale motor to zvlada dobre. IV. a V. su pomerne blizko - IV taha bez problemov do 160, V. je skor pre ekonomicku jazdu. Ked je auto pomerne slusne nalozene - 4ludia + batozina, tak pri zapnutej klime obcas V. nestaci do kopca na dialnici (cca 140), ale IV. to riesi s prehladom. Spotreba je pri trochu ostrejsej jazde nez s Fabiou (to auto k tomu trochu zvadza :) asi o liter mensia (Praha-Brno-Praha ustalena rychlost cca 140 - 6.1l). Ak sa vsak jazdi s lahkou nohou, nie je problem jazdit v meste okolo 5l a mimo pod 4.5l!
Jazdne vlastnosti - podvozok je trochu maksi, takze jazda je pohodlnejsia, ale mozem si dovolit viac ako s Fabiou (185 pneu)... uvidime v zime, ale zatial sa sprava hodne neutralne - pri praci s plynom/brzdou sa da mierna tendencia k pretacavosti/nedotacavosti upravit.
Co mi vadi - na rozdiel od Fabie (drobnosti ktore zamrzia): - tenky veniec volantu - vyriesil potah - mensia nadrz - neplnohodnotne nahradne koleso
Co je lepsie ako na Fabii (drobnosti ktore potesia): - vyhlad dopredu (predne stlpiky) - lepsi posed (mensia unava pri dlhej ceste) - vnutorny priestor - klima (standardna vybava) - osvetlenie priehradky na stredovom tuneli - vyborne brzdy (s ABS - zatial nepouzite...) - plasty,
0/0
26.8.2003 14:13

Jindra

Jazz & Polo
A co zkusit porovnat VW Polo s Jazzem.Zkoušel někdo obě auta porovnat?
0/0
28.6.2003 21:48

Olda

Co dodat?
Je to proste dokonale male auto z mimoradnym prostorem pro cestujici i zavazadla. Sam jsem s nim po 600km docilil nejnizsi spotreby ve meste (schvalne jsem to tak zkousel) 4.7 litru, prumer pri svizne jizde byl 5,5 a pri maximanim vyuziti dynamiky motoru 7,7 (jizda po dalnici stale na plny plyn okolo 160-180km/h). Jedina vraska na krase je cena. Mohla byt alespon o 50 tis. nizsi.
0/0
5.6.2003 18:36

Saša

Motory hond
S hondami mam dost zkusenosti, takze muzu porovnavat. VTECy jsou skvely, pokud milujete stejne jako ja poradne vytocenej motor. Ten pocit, kdy vas to zapichne do sedacky, je u hond bezkonkurencni. Ovsem nejnovejsi VTEC ma i dobry tah od spoda, v pohode jsem dvoulitr ve Streamu na ctyrku vytahnul v kopci z 30 na 80 km/h. Ale uznavam, ze treba trojka vytocena na 130, to je jiny kafe.
V jazzu jsem jeste nejel, ale na pohled se mi moc libi (nesnasim konzervatismus). Technicky parametry vypadaji taky docela slusne. Zakladem u auta je vzdycky akcelerace a ta je u hond skvela. Kdyz uz byla zminka o skodovkach, tak myslim, ze prave jejich lenost je (vedle absolutne nenapaditeho designu) jejich nejvetsi slabinou.
0/0
15.5.2003 9:48

Petr

Me se libi
Precetl jsem prispevky a v nekterych jsou blbosti, jen aby pohanely konkurenta. Me se Jazz libi od prvniho clanku, co jsem o nem cetl. Ne vnejsim tvarem. Ten se mi nelibi. O to vice se mi libi interier a hlavne technicke reseni. V Honde si dali praci a vysledkem je velmi nizka podlaha vzadu ze ktere tezi veliky kufr, poholdne se tam vejdou pytle s cementem a nejsou treba zvedat vysoko! A po slozeni zadnich sedadel vznikne o 98 l vetsi prostor nez ma o 392mm delsi Faie kombi. To malym rozdilem  vysky strechy nedozenete. Pokud nekoho zajima, kde se takovy prostor sebral, at se podiva na stranky Hondy. Skvele jsou nove motory. Jestli ma motor 8 nebo 16 ventilu je stejne dulezite jako barva nahraniho kola. Podstatna je dynamika, jakou vozu udeluje a jak casto budete u pumpy. Motor ma vysoky moment a vysoky vykon ve vyssich otackach. A spotrebu jaka nema mezi benzinovymi motory obdobu. Je nizsi nez ma treba Daewoo Matiz s polovicnim objemem, vykonem i momentem. ESP je velkym krokem v bezpecnosti aut. Prit se o to, zda jeho absence v nabidce je takovy hrich, kdyz se u nas prodaji v teto tride tisice novych aut bez ABS rocne, pripomina diskuzi co bylo driv: vejce nebo slepice. Cena je pro hodne lidi u nas stale z rise snu. Ale pokud se podivate na stranky jinych vyrobcu z Evropy ci Japonska a spocitate si cenu auta s podobnym motorem a vybavou, dojdete k rozdilu v radu tisicu, tedy nekolik malo procent. Chcete-li levne auto, musite do Koreje. Tam takove auto s touto vybavou najdete, ale musite pocitat s tim, ze mu bude neco chybet...
0/0
14.5.2003 8:56

Jakub

Jazz je v poho, fabie se mu nehrabe ani po kolena
S Jazzem občas jezdim, na čtrnáctku jezdí opravdu slušně, která jiná čtrnáctka tahá na dvojku 80??? Dost velká výhoda jsou ty zadní sedačky, manipulace s nima je opravdu lehoučká a navíc rychlá. Měl jsem fabii a fakt mi to připadá jako auto dost jako že na nic. Fabie je tvrdší, ale nemůže se nikdy jízdníma vlastnostma vyrovnat Hondě.
0/0
23.4.2003 13:05

vobchick

Tak nevím
Angličtí motorističtí novináři jsou nejkritičtější a Jazz tam boduje na několika frontách. Získal tam titul nejpraktičtější a nejspolehlivější vůz. Velmi mě mrzí , že si do Jazzu zákazník nemůže objednat základní vybavení jako ESP , ESR, navigaci, palubní počítač,deštník do dveří, slušnou spotřebu (jezdit s 1.3/8vent. za 5l je dost neslušné), ergonomické umístění ovládacích prvků pro postižené (obvyklé již ve stadnardu pro vozy VW, Opel, Škoda atd.). Taky mi velmi vadí, že při koupi Hondy bych přišel o častý přátelský potlach v servisu. Taky ekonomicky ta automobilka dělá něco nekalého, skoro každá slušná automobilka se už v boji o přežití musela nechat sežrat jinou a Honda furt nic. Dokonce měla loni obrovský nárůst prodeje. To smrdí. Jedno přísloví říká: kdo nedrží krok, poslouchá nejspíš jiný buben. Tady platí: kdo neposlouchá Jazz, poslouchá slabou dechovku.   
0/0
6.4.2003 21:01

fotřík

čučím
vnitřním řešením mi to připadne naprosto perfektní vozidlo
0/0
3.4.2003 14:50

nestacimsedivit

hoši!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mam Jazzíka od listopadu a nemuzu si ho vynachválit...predt tim jsem mela HR-v a to se opravdu nedaá srovnat. upřímě doporučuju!!!Jen asi vic sluší nám ženám...
0/0
26.3.2003 17:05

Jan

Fabi je auto nizsi tridy
mozna i nejnizsi.
0/0
26.3.2003 5:16

Pepa

Re: Fabi je auto nizsi tridy
Říkají vždycky ti, kteří jezdí nanejvýš ve favoritech, nebo v hodně ojetých zahraničních popelnicích...
0/0
29.3.2003 18:58

Lopata

Vlastni zkusenost
Hondu Jazz 1.4LS jsem si koupil zacatkem unora, i s priplatkem za klimatizaci a alarm s hlidanim vnitrniho prostoru jsem dal 450 000 Kc. Zatim jsem najel 7600 km. Moje dojmy jsou nasledujici: spotreba se pohybuje tesne nad 5 litru, ale jenom pokud nejedu po dalnici. Na dalnici ve vetsich rychlostech pri 160- 170 km dramaticky stoupa. Zaroven je pri rychlejsi jizde i dost hlucna. Takze si myslim ze se spis hodi do mesta. Dobre se s ni parkuje, vnitrni prostor je fakt velky, vejde se sem moje rodina s kocarkem i se psem, a hlavne je manipulace se zadnima sedackama strasne rychla. To bych videl jako hlavni vyhodu.
0/0
24.3.2003 15:16

Alex

Jazz-Fit
tezko srovnavat, kdyz tohle auto je tady v Japan lidove a maximalni bestseler, ktery po 17 letech porazil toytu.kazdy mesic se jich proda pres 20 tisic! a hlavne tvde plasty, zakladni cena je v prepoctu 260 tis KC! na mistni podminky idealni vozitko...zatimco novy civic videt je velka vzacnost
0/0
21.3.2003 13:48

jirka

nechapu politiku hondy. za tu sampou cenu cenu si muzu koupit nepomerne vetsiho civica. anebo (slovo do pranice) si koupim novy stilo wagon - za 399 u dojacka s 1.6 motorem....
0/0
20.3.2003 21:09

mako

Re:
to nebude o politice - predpokladam, ze je to tim, ze Jazz se vyrabi v Japonsku zatimco Civic v tovarne Hondy ve Swindonu v Anglii - takze je to vlastne evropske auto :-)
ja osobne to vidim tak, ze Civic je levny, ne tak, ze je Jazz drahy - ovsem koupil sem si kdysi prave toho Civica... :-)
0/0
21.3.2003 10:33

Luboš

Re: Jirka
Jirko, viš, mám rád auta z Itálie, maji super design, dobré výkony, na rozdíl od jiných jsou skutečně konstruktéři, první Mc Pherson s serii, jednotná platforma 15 let před VW atd.,  ale nemůžeš srovnávat HONDU a FIAT. To ještě větší je např. i Škoda 1203  s motorem 1500 a za méně peněz. Honda je auto na furt. Hondu je radost řídit.
0/0
4.4.2003 19:56

Jan

Fabie to muze zabalit
protoze Honda najede 200 000 km zcela bez problemu
0/0
20.3.2003 12:29

mirek

model pro rok 2003
Podle všeho by se ml dovážet v roce 2003 model s 1.2 motorem, s klimatizací, ale jen 2 airbagy. To mě trochu vadí, protože jsem si vysnil svého jazza někdy na konec roku 2003, a rozhodně bych radši 4 airbagy a silnější motor než klimu.
0/0
20.3.2003 12:14

0/0
20.3.2003 12:07

Santa

Na fábii cenově nemá
Opět se srovnává nesrovnatelné, za stejné peníze dostanete Fábii Combi Comfort i s ABS, a to nepočítám 4% slevu na nově objednané vozy, kterou vám dá každý prodejce. Motor je nesrovnatelný, protože 1,4 v Jazzu není žádný V-TEC, ale obstarožní osmiventilovka. Navíc Škodovku si do posledního detailu sestavíte podle svého gusta, zatímco u Hondy jste závislí na tom, co vám pošlou lodí. Ani údaje o velikosti kufru nejsou zcela kosher, protože objem se počítá od dna kufru po spodní hranu okének a ta jsou u hondy nějak podivně vysoko - že bych začal vozit třeba pytle cementu nastojato?
Nic to ovšem nemění na tom, že je to zajímavé a líbivé autíčko, ale poměrem cena vs. užitná hodnota rozhodně škodovky neporazí. 
0/0
20.3.2003 11:55

mirek

Re: Na fábii cenově nemá
je to osmiventil ale rozhodně ne obstarožní, je nově vyvinutý, parametry slušné - viz výkon vs. spotřeba, zrovna od fandy škodovek poznámky o obstarožních motorech sedí......
0/0
20.3.2003 12:23

petr

Re: Na fábii cenově nemá
To urcite. Fabie ma same moderni motory, namatkou vybiram treba 1.4 44kW, 1.4 50 kW. A ten trivalec, co je nahrazuje, ma zase zvuk, ze ucho primo mlaska nadsenim. A vybava? ABS za priplatek, 4 airbagy ani omylem a tolik vychvalovane ESP jen u dvoulitru s uzasnymi 85 kW. Sorry, ale Fabii ne. Mel jsem tu s 50 kW motorem a dvakrat me nechala na silnici, pokazde problem s motorem  Diky nechci.
0/0
20.3.2003 16:16

Skyline

Re: Na fábii cenově nemá
Jo tak obstarožní osmiventil, jo? A co jsou pak škodovky? Hmm, ta moderní 1.4 pomalu ještě z embéčka je nejspíš nějaká novota, že? Pokud vím, tak tenhle motor je NOVĚ vyvinutej právě pro lidi, kteří chtějí relativně výkonný, ale především úsporný a levný motor (V-Tec se stejnými parametry by vyšel sakra dráž). Žádná plečka ze sto let starýho předchůdce. Jinak ta tvoje moderní 1.4 16V ve fobii má, jak sis jistě všiml, nejen vyšší povinné ručení, ale podstatně vyšší spotřebu. Takže na motor nesahej. Navíc u Hondy dostaneš o rok delší záruku, což taky není k zahození.
Uznávám ovšem, že nemožnost vlastního výběru jednotlivých prvků výbavy je v této třídě dost handicap a Honda se tak připravuje o spoustu zákazníků, kteří by místo po "oholené" fobii sáhli třeba právě po méně luxusně vybaveném, ale podstatně levnějším Jazzu.
Ještě pár subjektivních dojmů. Jel jsem s oběma auty a nedá se to srovnat. Designově je fobie prostě strašidelná, a to jak zvenku, tak zevnitř. Její opěvované jízdní vlastnosti nejsou ve srovnání s Jazzem o nic lepší, výhled z auta je perfektní a o variabiliě interiéru si škodovka může nechat zdát. Schválně si do toho auta běž k nějakému dealerovi sednout, budeš sakra překvapenej a možná i tvé skálopevné přesvědčení o tom, žes koupí fobie udělal dobře, bude mírně otřeseno. Pro mě je jasným favoritem honda, navíc spolehlivost je jednoznačně na její straně.
0/0
20.3.2003 16:31

Santa

Re: Re: Na fábii cenově nemá
Bydlím přímo u salonu Honda, tak vím o čem mluvím - prostornost a kvalita interiéru je lepší u Fabie Combi. Tím, že se nasadí pozměněná hlava na litinový blok motoru nový motor nevznikne, je to prostě podobný pokus křísit mrtvého koně jako motory OHV u Fabie - ty ostatně v únoru definitivně skončily.
Vyšší spotřeba není způsobena ani tak motorem, jako spíše podstatně vyšší  hmotností vozidla, která souvisí s prostorností a bezpečností robustní konstrukce Fabie. Navíc motor VW má o dost vyšší točivý moment - výkon nahoněný ve vysokých otáčkách není vše. Ovšem připouštím, že vzhledem k velikosti a hmotnosti vozu je motor 1,34 pro Jazz dostatečný.
Jinak srovnatelně vybavená Fabia Combi poměrem cena/užitná hodnota Jazze porazí, takže výrok o "podstatně levnějším Jazzu" je z říše snů.
Pro koupi Jazze tedy rozhodnou jiné argumenty, než čistě ekonomické, takže se s Jazzem laskavě neohánějte jako s bičem na Fábii. Navíc každý den vidím úroveň jejich servisu a množství vozů, které se vrací na záruční opravy - u některých typů se vrací všechny (ale uznávám, že zejména první ročníky Fábií s motory OHV na tom byly stejně, ale nebyly tak drahé, jako HR-V nebo CR-V).
Otázka designu je otázkou individuálního vkusu, měřítkem může být prodejnost, a ta je u Fabie, jejíž 75% produkce jde na export, výrazně lepší. Zejména interiér Fábie je v souladu se současnými trendy ergonomie, bezpečnosti a s dostatkem bezpečných odkládacích míst. Pokud jde o kritiku německé strohosti, doporučuji ke shlédnutí Peugeot 307, Ford Mondeo, Fiesta a další nedávno vzniklé kreace. Plasty v Jazzu jsou navíc kvalitativně na úrovni Felicie. 
0/0
28.3.2003 16:19

Pavel

Fajn auto
Myslím, že to je fajn auto - nevypadá bezpohlavně jako Fabie (navíc má o polovinu větší kufr), má nízké ručení a málo žere! Mě osobně by tohle stačilo...a jako druhé auto bych si koupil Caterhama - pro zábavu!:o) Takže začínám šetřit. Nechápu jak se může redakce rozohnit nad tím, že se k Jazzu nenabízí diesel, když tenhle motor žere stejně jako ty diesely...jasně ty  mají větší točivý moment... ale na druhou stranu - tohle auto váží v základu 990 kilo, tak k čemu by mu bylo 300Nm krouťáku? Taky by mě zajímalo, jestli by ten člobrda, co se tu tak vztekal, že nemá ESP dal potom za tohle auto půl milionu!
0/0
19.3.2003 18:41

Zdeněk Papírník

Honda Jazz
Redakce si nedala práci s tím, aby si ověřila co Honda Jazz v roce 2003 bude v ČR nabízet. Výbava bude obsahovat za cenu 399900 i manuální klimatizaci. Bude se prodávat od začátku dubna. Motor bude mít objem 1,2, výkon 75 PS. Mrzí mne velmi malá publicita tohoto vozu v ČR, PROTOŽE JE VELMI DOBRÝ !!!!
 
0/0
17.3.2003 20:26

Honza

Prostornost je asi tak jediná věc, kterou se dá srovnávat. Že v dnešní době ještě existuje auto bez možnosti ESP, protiprokluzu a podobně je neskutečný. Pokud by se jednalo o korejskou automobilku, tak bych to pochopil. Za 15 let se toho nedá moc stihnout... Ale od Hondy, která používá vyspělé technologie typu V-tec a podobně, je to ostuda!!! A názory typu "ona to nepotřebuje, protože má skvělej podvozek" může říct jenom imbecil, kterej zmíněné systémy nikdy nezkoušel. Ještě bych to bral od Kresty a spol. Ti na to mají.
0/0
17.3.2003 15:40

xX

Re:
No ja nevim, ale me prijde ESP u motoru s malym vykonem docela neprimereny luxus (stejne jako kola 205/55R16 a vetsi) - pochopim ze ESP by melo byt v zakladu u benzinovyho motoru s parametry 100kw/180Nm, ale u 1.3ky? Vzdyt tam ani ty kola poradne proklouznout nemuzou (teda pokud nejedu na ledu) :-). Navic cilova skupina zakazniku je asi ponekud jina nez uz aut stredni tridy. Jo a taky by me zajimalo kolik se prodalo Fabii 1.4MPI s ESP, podle me moc ne (jestli vubec nejaka a jestli se ESP do tehle verze da koupit ...)
0/0
17.3.2003 15:53

Tomáš

Re: Re:
Moje řeč. Je vidět, že o tom narozdíl od jiných přemýšlíš. Tom
0/0
17.3.2003 17:44

Honza

Re: Re:
Myslím, že rozhodování o tom, kdo to koupí a kdo ne, by mělo zůstat na zákazníka. Jenže pokud tu možnost nemá, těžko to udělá, že? Například "proklínaná" Fabie to na bízí, rovněž Polo. Dokonce je možnost koupit i xenony. Že to udělá 5 lidí ročně je věc druhá. Každopádně jsem chtěl jenom konstatovat, že nenabídnout tuhle možnost je,. dle mého názoru, stání opodál. A kdo chvíli stál....
0/0
18.3.2003 12:18

petr

Re: Re: Re:
Fabia ma ESP pouze u motorizace 2.0 !!!!
0/0
19.3.2003 13:37

JH

Re: Re:
Asi nevíte, že ESP není protiprokluz, ale elektronický stabilizační systém snižující riziko smyku v zatáčce, sám ho mám v Golfu a nedám na něj dopustit, v Německu už je to často součástí standardní výbavy.
0/0
21.3.2003 22:44

Milan K

Popletene nazvoslovi recenzenta
Ehm ehm - a odky ze je Fabia a Fiesta "vuz vyssi stredni tridy" ?
0/0
17.3.2003 12:15

kecal

Re: Popletene nazvoslovi recenzenta
Nauč se číst ty joudo
0/0
17.3.2003 13:03

Nezávislý kritik

test?
No nevím, jestli je to tak skvělé auto, jak vyplývá z vašeho testu...
0/0
17.3.2003 11:50

Jano

Re: test?
Mate vlastne skusenosti? Bol by som velmi rad. Mna ovsem zaraza, ze rano bol nadpis clanku trochu iny (urcite nie "plasty zklamanim") a celkove hodnotenie bolo 5 bodov z 5 a nie 4 ako teraz. Mohla by to redakcia vysvetlit?
0/0
17.3.2003 13:16

Tomáš

Re: Re: test?
Nemohla.... Redakce si to mění dle nálady a počasí... a mimochodem, odkdy motory VTEC "netáhnou odspoda"??? Jel s nima z redakce někdo??
0/0
17.3.2003 14:33

Jano

Re: Re: Re: test?
To, že sa zmení  názov článku, by som ešte pochopil, ale že by sa on-line menilo hodnotenie? Predpokladám, že test sa už skončil - dokonca si myslím, že prebehol už pred 1-2 mesiacmi.
Celé to vyzerá, že hodnotenie bolo príliš dobré a toto auto by mohlo konkurovať silným miestnym značkám.
Inak malé info - tento rok bude mať Jazz upravený motor s menším objemom a asi o 3kW menším výkonom (pôvodný - testovaný zrejme k dispozícii nebude).
0/0
17.3.2003 14:50

Redakce auto.idnes.cz

Re: Re: Re: Re: test?
Dobrý den, jen krátká reakce: ke změně titulku v online zpravodajství nebo publicistice dochází (samozřejmě jen k drobným přeformulacím bez změny vyznění); k "poupravení" v hodnocení už zveřejněného textu došlo mimořádně, protože chyba v počtu "hvězdiček" byla způsobena tím, že text psal někdo jiný, než jej zadával do redakčního systému a nesprávně hodnoty opsal.
0/0
17.3.2003 23:26

petr

Re: test?
Je maximalne variabilni, malo zere a vypada dobre. Co vic by si chtel?? Ja v tom jel teda jenom jednou, ale kam se hrabe Fabie a podobne shity.
0/0
19.3.2003 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.