Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Londýna? Raději pěšky!

Hlavní město Velké Británie se stalo prvním evropským velkoměstem, které začalo vybírat mýtné za vjezd do centra. Poplatek byl zaveden 17. února letošního roku. Svým rozsahem se jedná o nejrozsáhlejší program omezení automobilové dopravy na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mike

AAA AUTO
IDNES SE UKAZUJE V PEKNEM SVETLE .... VZIT SI ZA HLAVNIHO PARTNERA tak NESOLIDNI a PROFLAKLOU firmu jako je AAA je Dost HRUZA !!!  Firma ktera pro MOTORISTY v CECHACH dela OPRAVDU TY NEJHORSI VECI , TOMU RIKAM REKLAMA !!!   a poukazuje to na MORALKU tohoto SERVERU , proto volam  ne vice AUTO.IDNES.CZ !!!!       JSOU TU JINE SOLIDNEJSI  SERVERY !
0/0
15.4.2003 17:50

martaseq

jo platit a poradne
sem pro at plati vsichni a minimalne 5000 za hodinovy prujezd prahou a nestihnes tag ti zacina dalsi hodina a rezidentum povolit auto pouze pokud dokazou uradum ze to maji kam zaparkovat a este by musely zaplatit 10000 rocne za znecistovani centra. tim by sme konecne udelali z prahy mrtve mesto a urady by se mohly presunout do jineho vhodnejsiho mesta. howk
0/0
8.4.2003 13:11

Stan

Re: jo platit a poradne
Nejdriv vyhod od Muzea magistralu, rozumbrado.
0/0
11.4.2003 8:28

noname

čistě orientačně,
proč bych měl platit za vjezd do Prahy? Copak pražáci platí za to že vjedou do centra jiného města? já v tom případě budu dýchat stejné výfukové plyny jako oni když já vjedu k nim. V čem jsou spaliny mého auta horší než jejich? K čemu platím daně? na to aby poslanci měli luxusní byty, luxusní auta, a platy za měsíc jaké mám já za rok?
NE, DĚKUJI, NECHCI ZVYŠOVAT SPONZORSTVÍ TĚCHTO LIDÍ, A SYPAT VYDĚLANÉ PENÍZE DO BEZEDNÉ A DĚRAVÉ STÁTNÍ KASY.
0/0
8.4.2003 12:57

UND

Bude hur
To nebudou jen auta, ale i cigarety, psi, alkohol mozna nakonec dojde i na neekonomicke duchodce a kdovi kdo si co jen jeste vymysli.
At zijou svetle zitrky
0/0
8.4.2003 5:15

UND

Zajimavej zpusob
Konecne zajimavej zpusob jak zaplacnout diru v rozpoctu a vyhnout se problemum budovani dopravni infrastruktury.
0/0
8.4.2003 5:07

Jan

Parkovat max. 24 hodin
No prvni vec, kterou bych v Praze udelal je, omezeni parkovani vozidla na jednom miste max. 24 hodin!
To by myslim vyresilo hlavni problem s parkovanim vozidel... Predevsim duchodcu se starymi vraky v oblasti stareho mesta, se kterymi vyjizdeji 2x do roka... Na Velikonoce a na Dusicky.
A vite o tom, ze v Londyne toto omezeni jiz existuje a funguje?
0/0
7.4.2003 23:36

Jirka

Proc taxi zdarma?
To prece neni hromadna doprava. Dokonce musi zaplatit vice, protoze tam vice najezdi. Zaplatit to pochopitelne musi zakaznik....
 
0/0
7.4.2003 22:52

Goob

Jak malé děti...
Tak si říkám, že se kouknu na pár příspěvků, co si o tom lidé myslí. Měl jsem za to, že tu najdu normální příspěvky normálních lidí. Ale některé příspěvky plné vulgárností, nic neříkajících argumentů a napadání druhých mě docela zarazilo. Můj osobní názor je ten, že pokud by se mělo zavést nějaké mýtné, měl by být nejdřív dokončen obchvat města a na okrajích Prahy zvýšit počet parkovišť P+R. Pro residenty udělat výjimku, aby nemuseli platit a už by nebyl důvod na žádné stěžování. Kdo Prahou pouze projíždí, pojede po obchvatu, těch pár tisíc lidí, co v centru bydlí tu extrémní zácpy neudělá a kdo bude chtít jet do centra, může nechat auto na parkovišti. Nakonec ho to vyjde levněji, než se pomalinku sunout v zácpě a možná i ušetří čas. A ten zbytek lidí by zaplatil nějakou částku peněz, která by ale zase neměla být přemrštěná.
Goob
0/0
7.4.2003 18:44

dad

Mýtné
Jezdím hodně autem po Praze, bydlím na Praze 1 a tak dost zajíždím i tam. Jezdím proto, že musím - vyřizuji spoustu věcí často na opačných koncích Prahy. I když stojím na magistrále, stejně je to pořád mnohem rychlejší než městská doprava. Jednou jsem si zkusil objet to, co jezdím autem za dopoledne, městskou dopravou. Doba se prodloužila 2x - místo 4 hodin jízdy autem, jsem projezdil MHD 7,5 hodiny! A co se týče mýtného - radní se ještě nepoučili, jak zkrachoval systém placeného parkování. Místo výmyslů a vyhazovaní peněz, by se třeba mohli snažit, aby silnice nepřipomínaly tankodromy. Na mnoha silnicích jsou léta obrovské díry a nikdo s tím nic nedělá (do vedlejších ulic není radno, jiným autem než terénním, jezdit).Omezit vjezd do centra by se také dalo tím, že by policie postihovala řidiče, kteří parkují všude - na chodnících, na zákazach zastavení atd. Pokud totiž řidič nebude moci zaparkovat, tak do centra vjíždět nebude! Dále by se radní měli snažit, aby byl konečně vybudován obchvat Prahy a řidiči nemuseli projíždět centrem Prahy. Magistrála je děs, ale pořád je to nejrychlejší spojení západ-východ. Při zavedení mýtného by se v tomto státě, prolezlém korupcí, otevřely netušené možnosti magistrátním úředníkům při udělování vyjímek. A za čas bychom byly tam, kde jsme teď - všichni by měli vyjímky. Obdobně, jako jsme nyní národem invalidů (jak jinak si vysvětlit to množství takto označených aut, z nichž křepce vyskakují celé rodinky bez jakkéhokoli tělesného postižení).
0/0
7.4.2003 16:45

Martin

Auta v centru nemaji co delat
a proto je spravne vybirat mytne. Vsimnete si rozdilu, jak jezdi tramvaje a autobusy v noci a jak pres den. Kdyby bylo min aut v centru, MHD by jezdilo oproti dnesku jako blesk.
Kazdy duvod PRO auta v centru mesta se da lehce vyvratit znecistenym vzduchem a hlukem.
0/0
7.4.2003 14:40

Stan

Re: Auta v centru nemaji co delat
hahaaa ! ;-)) Nenapadlo Vas treba, ze v noci jezdi mene cestujicich (nastup,vystup) a take mene samotnych prostredku MHD ??
0/0
11.4.2003 8:31

Fajtl

poplatky
Nelíbí se mi, že rezidenti mají platit méně. Proč, když ulice jsou veřejným vlastnictvím, na jehož stavbu a údržbu přispívají svými daněmi všichni? Podle mne by cesta vedla k tomu aby všichni parkující na veřejných prostranstvích (jen podle jeich ceny a využití, ne podle bydliště)platili takové částky, které by umožnily stavbu parkovacích domů, garáží a parkovišť. Je známo, že překážkou provozu nejsou jen jedoucí auta, ale velké množství parkujících aut. Radomír Fajtl, Praha
0/0
7.4.2003 14:20

Mirek

Re: poplatky
Konečně někdo napsal rozumný příspěvek a ne jenom atak na řidiče :-)
0/0
7.4.2003 14:27

HP

Re: poplatky
Rozdíl je v tom, že rezident tam vjet prostě musí, pokud se chce dostat domu. Jinak já osobně jezdím v Praze poměrně dost (bydlím na okraji), ale do centra se jezdím jen pokud je to bezpodmínečně nutné. Pokud bychom se takhle chovali všichni řidiči, žádné mýtné bychom nemuseli řešit.
0/0
7.4.2003 14:35

michal

Re: poplatky
nevím, co by se ti na tom nemelo libit! tady pise nejakej chytrak co bydli nekde na okraji a auto ma pred barakem bez nejakejch poplatku za parkovani. Ale ti co bydli v centru, tak musi platit jednak za parkovani a jeste aby platili za vjezd? tak to ani nahodou - pro rezidenty by to melo byt bud zadarmo a nebo max do 500 Kc. Lidem, kteri v centru nebydli a nebo nepracuji, by mel byt do Prahy 1 zakazan vjezd - ty tam nemaji s autama vubec co delat.
0/0
7.4.2003 17:47

Pánčik

Manfred a Zlý soused
Jste asi oba ubohý sociálové, který nemaj ani na trabanta. Hodně zážitků při tlačenicích v socce!!
0/0
7.4.2003 14:14

KILL PANCIK

Re: Manfred a Zlý soused
Nebo jsou to lidi, co nejsou takovi arogantni existence jako ty... Nejsi na svete sam - zkus se taky nekdy porozhlednout okolo sebe...
0/0
7.4.2003 14:16

Marcela

Re: Manfred a Zlý soused
A Vy jste Pánčiku kdo? Jak pojmenujete sebe ?
0/0
7.4.2003 14:24

Zlý_soused

Mimochodem
Argumentace některých jedinců na tomto fóru, mi připomíná argumentaci kuřáků, když se brání zákazům kouření.:-(
0/0
7.4.2003 13:39

Kuřák

Re: Mimochodem
Proč ne?
0/0
7.4.2003 17:08

pražský řidič

nikdy ani halíř
Nikdy bych nezaplatil ani halíř a věřim, že by se nás našlo dost na to aby město upustilo od takové blbosti. Dopravu v Praze je třeba řešit, ale spíš účinými obchvaty a úpravou stávajících komunikací. Jednou mám auto a z vysoka se... na MHD. Nevydělával sem jak blbec na auťák abych se potom trápil sockou!  Kromě toho kdyby neohleduplní řidiči (a že je jich dost) nenajížděli do křižovatek, když je nemohou plynule projet, tak by byla doprava daleko plynulejší.Jenže to by policajti musely dělat svoji práci a ne postávat na rohu a vykecávat se za naše prachy!  Sem se rozčílil, že se musim jít projet, abych se uklidnil... takže mimo město
0/0
7.4.2003 12:59

Zlý_soused

"Krásný přízpěvek":-(
Já to chci, já to musím mít!!! Ostatní mě nezajímají. Prostě arogantní hňup. Přízpěvek bez logických argumentů.
0/0
7.4.2003 13:06

Manfred

Re: nikdy ani halíř
Každý, kdo používá slovo "socka" je namyšlenej a primitivní de.bil! MHD je nejekologičtější, nejrychlejší, nejpohodlnější a vůbec jediný logický způsob dopravy po Praze! Svět nám ukazuje cestu, ale my jsme 100 let za opicema - viz počet aut v Praze. Smrt smradlavým příšerám, které ničí a hyzdí naše krásné město!
0/0
7.4.2003 13:47

Martin

Re: Re: nikdy ani halíř
Jestlipak víš, že ta tvoje slavná MHD je ze 75% dotovaná daňovými poplatníky, a to většinou z kapes lidí, který s ní nejezdí? Kdyby sis měl platit za jízdenku plnou cenu 48,- Kč tak bys asi mluvil jinak. Ale jestli je pro tebe nejpohodlnější celou cestu stát a mačkat se, nechat na sebe plivat bacily a furt čekat, jestli se autobus uráčí vůbec přijet, tak prosím.. :)
0/0
7.4.2003 13:55

Marcela

Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Asi je méně nebezpečné nechat na sebe plivat bacily ( ne všichni jsou prasata) než dýchat zplodiny z aut.
0/0
7.4.2003 14:00

Martin

Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Nejvíc "smradu" je stejně z autobusů, kamionů a starých aut, který mají technickou a emise jenom proto, že někoho podmázli.. Když povezu svou babičku, která nemůže chodit, do centra k doktorovi, tak ji mám do přívěsu za bicykl nebo jak?!
0/0
7.4.2003 14:05

Marcela

Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Pokud jezdíte do centra , proto abyste odvezl babičku k lékaři, pak se Vám omlouvám, nejste bezohledný a nemyslíte jen na sebe. ( škoda, že nějak tomuhle důvodu nevěřím).
0/0
7.4.2003 14:26

Zlý_soused

Re: Re: Re: nikdy ani halíř
A jestlipak víš, že silnice po kterých jezdíš, jsou ze 100% dotovány daňovými poplatníky.:-)
0/0
7.4.2003 14:04

Martin

Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Aha, a autobusy a tramvaje jsou vznášedla, viď? ;-)
0/0
7.4.2003 14:07

Zlý_soused

Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Jistěže nejsou. Pár čísel: Individuální automobilová doprava (IAD) realizuje asi 35% přepravy osob po Praze, zbytek realizuje MHD. Jenomže IAD zabírá 90% veřejných komunikací oproti 10% MHD. Už vidíš ten rozdíl?
0/0
7.4.2003 14:16

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Já ti MHD neberu, koneckonců s ní taky jezdím, ale někdy prostě potřebuju do centra zajet, třeba jenom proto že tam vezu babičku k doktorovi. A za to že ušetřím městu peníze tím, že nevolám sanitku, mám ještě platit??
0/0
7.4.2003 14:25

Zlý_soused

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Když takhle stojím a dívám se na zácpu, tak se mi nezdá, že by v ní stáli samí hodní vnoučci, co vezou svoje babičky k doktorovy.:-) Kdyby se do centra jezdilo autem opravdu jen v takto nutných případech, tak tahle debata vůbec nevznikla, protože by centrum bylo bez aut.:-)
0/0
7.4.2003 14:33

Zlý_soused

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
k doktorovi. Omluvám se.:-(
0/0
7.4.2003 14:43

Manfred

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Pokud využíváš auto tímto způsobem, jistě proti tomu nelze nic namítat. Mně vadí lidé, kteří se sami, bez i jediného spolujezdce,  vozí v obrovských autech (často i terénních) po městě. To je arogance a je nutné takové jedince omezit. Jestli je "londýnský" způsob ten nejvhodnější, je námět na diskusi. Něco se ale udělat musí!
0/0
7.4.2003 14:34

Otakáro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Co máš proti terénákům? To mám podle Vás vyměnit LandCruisera za nějakýho VW? Nebo se s přítelkyní dělit o 206? Navíc ještě s automatem? A bejt vytřepanej z rozbitý dlažby. A navíc cestovat třicet kiláku do kanceláře busem to se mi nechce. Ale kancl máme na Barandově, tak snad když jezdím od Berouna, tak tu dopravu tolik nebrzdím. Ovšem je fakt, že když mám nějaký vyřizování v centru, jezdím raději krtkem, pokud sebou netáhnu deset kilo dokumentů. Je to fakt rychlejší.
0/0
7.4.2003 15:59

Manfred

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Nemám proti nim nic, pokud ho vlastní člověk, který bydlí na samotě v horách. Ve městě nemá co dělat.
0/0
7.4.2003 16:49

Otakáro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Tak nekádrujte a víc pracujte, třeba si ho taky jednou pořídíte. I já ho kupoval dva roky jetýho, už ho mám třetí rok a pořád slouží.
0/0
7.4.2003 16:59

hubeňour

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nikdy ani halíř
Vy budete asi pěkně vypasenej páreček...
0/0
7.4.2003 17:06

MT

Re: nikdy ani halíř
A já nevydělával na byt v Praze proto, aby mi někdo před ním smrděl a hlučel svoji plechovkou...
0/0
7.4.2003 13:58

pražský řidič

Re: Re: nikdy ani halíř
Tak sis neměl kupovat kvartýr v centru.
0/0
7.4.2003 18:09

MT

Re: Re: Re: nikdy ani halíř
No, to je logika. Co můžeš čekat jinýho než "tak sis neměl kupovat auto"... Žiju ve městě, který tu bylo dávno před vynálezem motoru a vzniklo pro lidi, ne pro smrdící hromady plechu. Já se v tom městě narodil a nevím, proč bych měl odcházet kvůli smrdící plechovce, ať táhne ona...
0/0
7.4.2003 18:31

Zlý_soused

Dobrý nápad
Autoři přízpěvků přede mnou zjevně naprosto nechápou, že centra velkých měst jako je Praha, nebo Londýn jsou specifický prostor s ohromnou hustotou obyvatel. Proto je zde každý metr prostoru velmi cenný. Tito jedinci ve své aroganci mají pocit, že mají nezadatelné právo každý den "oplechovat" několik metrů čtverečních tohoto prostoru a zadarmo jej užívat a navíc zavazet a zdržovat ty, kteří zvolí prostorově a ekologicky, daleko šetrnější způsob přepravy(MHD). Jistě sami dobře víte, kolik stojí metr kancelářské plochy v centru, kolik stojí metr čtvereční chodníku k pronájmu na stánek atd. Vážení, vlastnictví auta vám prostě nedává automatické právo s ním vjet všude, kam je schopné projet. To nemluvím o ekologické zátěži, která z toho plyne. Mimochodem, zkuste strčit nos do výfuku "ekologického" motoru EURO 3 a chvíli inhalovat.:-) Samozřejmě, že je nutné se zavedením mýtného ještě více zkvalitnit MHD, dobudovat okruh atd.
0/0
7.4.2003 12:43

Manfred

Re: Dobrý nápad
Přesně tak!
0/0
7.4.2003 13:17

mirek

ziju v centru
Ja jsem pro. Ziju v centru a  nekdy se to vazne neda dejchat. Kazdej musi prijet na nakup zabavu a nevim pro co autem. Otazka je jak velka zona a kde presne, argumentovat ze se spatnym vzduchem musi lidi  z centra pocitat neobstoji, prece se ted vsichni nevystehujou. Hlavne  je to o pohodli, znam lidi co si i pro noviny jedou autem. A na takove lenochy je to dobrej bic.
0/0
7.4.2003 12:25

Veronika

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
7.4.2003 13:32

Zlý_soused

Re: Re: ziju v centru
Jestli tady někdo někoho omezuje, tak seš to především ty.
0/0
7.4.2003 13:36

Veronika

Re: Re: Re: ziju v centru
Co to meleš, prosím tě? Kdo tě tady omezuje??! Stav je prostě takový, že v některých oblastech Prahy je holt špatný vzduch (to je úplně stejný jako v Paříži a ostatních městech, které nejsou postavený na placce). Na druhou stranu máš všude blízko a můžeš si užívat nočního života a dalších výhod. Nebo můžeš bydlet na samotě u lesa a budeš dýchat čistej vzduch. Jako ve všech věcech v životě si ale musíš uvědomit co chceš, příp. zvolit kompromis. Tak si vyber a neosočuj ostatní!
0/0
7.4.2003 13:49

kokos

Re: Re: Re: Re: ziju v centru
Milá dámo (ehm, ehm), uvědomte si, že vaše práva končí tam, kde začínají práva jiných!!!
0/0
7.4.2003 13:53

Veronika

Re: Re: Re: Re: Re: ziju v centru
Správně, a proč bych neměla mít právo zajet si do města autem?? :)
0/0
7.4.2003 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.