Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Micra: motor žíznivý, prostor nadprůměrný


hodnocení iDNES 4/5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p***l

__________________________

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
31.7.2006 17:40

Tomas

Mensi nesrovnalosti
Myslim ze s tou konkurenceschopnosti je pan redaktor taky trochu mimo.
1. Uvedeny model neni Tekna, ale Visia. A barvu interieru (bezova, seda) si muzete vybrat u kazdeho modelu jakou chcete.
2. Uvedena Visia 1.2 (59KW) stoji v zakladu v 5dv. 324000 (v cene jiz 2x airbg, kvalitni CDradio, ABS, EBD), za 9000 priplatek za metalizu a za 40000 k tomu dostanete sadu Man. klima+2xbocni Airbg+palubni pocitac+vyskove stav. sedadlo ridice = no neberte to.. Spotreba: uvedeny model zere podle vyrobce 5,1 mimomesto, 7,1 mesto a 5,8 kombinovana.. Fabia je myslim o 2 litry vys :-) Navic design je opravdu povedeny a odvazny. Co za tuto cenu dostanete ve Fabii 1.4 (55kW)?
Jsem skoro vlastnikem uvedene Visie a v konecne fazi jsem se rozhodoval mezi Fabii (malo za draho, malo atraktivni - hlavne uvnitr), Yarisem (jarda ma zajimavou spotrebu..je spolehlivy, velky prostor..nakonec ale ne tak dobry design), Hyu. Getz (takovy VW design, dobry vykon, vybava, cena super..ale pocit jako kdyz sedite v Trabantu..chce to vyzkouset) a nakonec Micra (vykon+vybava+design..optimalni, tak jsem koupil...ma opravdu krasne oci :-)
0/0
16.4.2003 22:39

Radim

Nejasnosti
Vážení,
sám vlastní právě testovanou micru a chtěl bych uvést na pravou míru některé věci uvedené v článku. Za prvé podle interiéru byla testovaná micra ve verzi Visia s výbavou za příplatek 40.000, Kč. Pokud si můj prodejce nevymýšlel pak světlý interiér je jen u Visie, Tekna má šedý. Tím se také vysvětlují některé nepřesnosti, které jsou v článku uvedeny:
1. schránka pod spolujezdcovým sedadlem je ve standardu (bez příplatku) ve výbavě Tekna.
2. U výbavy Tekna je za jedním z předních sedadel odkládací kapsa.
3. Mám najeto přes 1300 km a průměrnou spotřebu 6,4 l/100km a to jsem auto pěkně honil v záběhu mezi 3-4000 ot a teď i přes 5000.
4. Výbava Tekna má boční a hlavové airbagy ve standardu.
5. Musím ovšem souhlasit, že sedadla moc nevedou.
0/0
16.4.2003 9:08

Wild Duck

A co přírodní zákony?
To Pepa: Buď v klidu, s litrovou novou microu (třídveřákem) jsem minulý týden jezdil a bylo to při obsazení ve dvou úplně v pohodě! Navíc díky pomocnýmu rámu přední nápravy dobře tlumí přejezd nerovností - nevím, co je na tom autě tak strašně tvrdýho. Od hliníku se u malých aut ustupuje - právě kvůli ceně - a místo toho se dál vyvíjejí lepší vysokopevnostní oceli. No a ta spotřeba jak to popisujou v textu - to je úplnej úlet! Na micru asi neplatěj přírodní zákony, když je jí jedno, jestli je naložená nebo ne... Tři lidi navíc, to je nějakých 220 kg a to se samozřejmě MUSÍ projevit na dynamice, jízdních vlastnostech i spotřebě. Hoši, hoši... 
0/0
15.4.2003 10:00

Pepa

Zajímavá hmotnost
Dost "odborníků" vytýká Fabii vysokou hmotnost, údajně až příliš vysoku cenu za bezpečnost posádky, přitom ta činí se srovnatelným motorem 1,2/40kW 1055 kg (1060 s motorem 1.2/47kW), zatímco u o dost menší Micry je hmotnost 1035 kg. Jak se zdá, tak bezpečnost konstrukce musí být vykoupena hmotností a ta zase zvýšenou spotřebou. Je to ovšem smrtící matematika pro motory do 1000 ccm, se kterým byla právě předchozí generace Micry neporazitelná (aspoň do příchodu Yarise). Řešením může být využití hliníku, jako u Audi A2, tedy pokud budeme akceptovat ceny na úrovni dnešní střední třídy.
0/0
12.4.2003 7:24

Redakce auto.idnes.cz

Re: Zajímavá hmotnost
Ano, je to tzv. "matematika nákupních tašek".
0/0
14.4.2003 15:52

micra

Proč je v tabulce uveden obsah 1.3l a všude se píše o o 1.2l?
0/0
11.4.2003 15:26

Petr

Aj tak je tam asi chyba.
Keď motor ide na neutrál,alebo stojí,ukazuje sa hodnota spotreba /hod. a nie na 100 km.Ja to mám vo Vectre tak.Ale aj tak je to vela.Možno že boli špatne nastavené volnobežné otáčky,alebo ešte nebol vyradený sýtič.Inak je to blbosť.
0/0
11.4.2003 14:53

Tom

spatne
spotreba 3,3 l na 100 km  na neutral je uplna hloupost. Autor nebral v potaz aktualni rychlost vozidla.
0/0
11.4.2003 12:58

Mirek

Re: spatne
Když máš neutrál, tak auto může stát nebo jet třeba 100 km/h, ale motor se pořád točí na stejných otáčkách.
0/0
11.4.2003 13:06

Pepa

Re: spatne
není, ale redaktor je asi taky trouba, jinak by nejezdil "na neutrál s kopce" ; pokud pojede s kopce se zařazeným rychlostním stupněm a nohou sundanou z plynového pedálu bude spotřeba vpodstatě nulová... takhle fungují dnešní moderní motory nebo ne?
0/0
11.4.2003 14:20

Tom

Re: Re: spatne
Závislost spotřeby při neutrálu (na 100km) na rychlosti auta je přibližně hyperbolická.  Prostě když jedete 100 km/h na neutrál tak je asi okolo 1 litru na 100 km. Při nulové rychlosti v podstatě nekonečná. Moderní auta ukazují pri malé rychlosti na neutrál spotřebu v litrech za hodinu. Např. Fabie asi 1,5 l/hod.  Autor článku musel jet asi 30-40 km/h na neutrál aby mu palubní počítač ukázal 3,3 l/100km.
auta se vstřikováním paliva při zařazené rychlosti mají v případě nesešlápnutého plynového pedálu nulovou dodávku paliva. Takže spotřebu 0 na 100 km.  
0/0
13.4.2003 19:37

starec

CHCÍPÁK A ŽROUT
Není vám hloupá spotřeba nad 7 litrů u auta, ve kterém si ani nenatáhnu nohy, když třeba 10 let stará Mazda 626 2,0i žere do 6,5 l ? Nechápu, proč si takového nepraktického chcípáka kupovat - jen kvůli nižšímu pojištění?
0/0
11.4.2003 12:39

KaBo

Re: CHCÍPÁK A ŽROUT
No ked Vasa 10 rocna Mazda 626 2.0i spotrebuje 6,5 l tak asi len vtedy, ked ju budete tahat po dialnici a motor Mazdy bude fungovat na volnobehu a bude v aute pohanat motorcek v hodinkach...
Preboha ludia zobudte sa. Skuste s Mazdou 2.0i behat po meste a chcel by som vidiet tych 6,5 l/100 km.
Este jedna vec. Ako je mozne, ze dnes vyrabane dvojlitre maju vykon okolo 150 koni ? Ved uz pred 20 rokmi mali viac. No asi to bude aj o exhalatoch... olove a podobne...
0/0
11.4.2003 15:33

Josef

Je Super
Novou Micru jsem již zakoupil a je super. Motor 1,2, zkoušený v tomto článku tolik "nežere", mám najeto 600 km jsem již na 7 lt/100 km. Záběh motoru je do 1600 km, jak to znám, i spotřeba se ještě sníží. Jinak jízdní vlastnosti jsou perfektní. Ani nelze srovnat s Fabií, ta je sice nepatrně větší, ale designově 10 let  zpět.
0/0
11.4.2003 11:15

Hejkal

komerční propagace
Zřejmě jsem přehlédl parametry nové Micry pro oblast "kvalitního sexu". Naše "stará" nám moc vstříc nevycházela..
0/0
11.4.2003 10:06

pepa2

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
11.4.2003 8:27

Martin

Re: příspěvek zrušen
Slusny, cetl jsem kritiku autora toho clanku, jedine sproste slovo, pomerne solidni cenzura
0/0
11.4.2003 10:05

Redakce auto.idnes.cz

Re: Re: příspěvek zrušen
Příspěvek jsme zrušili, protože reagoval na článek, který se objevil předčasně, s nedoladěnými údaji a po zveřejnění konečné verze by příspěvek nedával smysl. Za předčasné zveřejnění vinou technické chyby se samozřejmě omlouváme.
0/0
11.4.2003 10:11

RAT

Re: Re: Re: příspěvek zrušen
Zajimavy, ze sve clanky nesmazete a to maji mnohdy mnohem mensi vypovidajici hodnotu. :-(
Jo a zajimalo by me proc mi neprijde email, kdyz je prima reakce na muj prispevek! Kdyz reklamy mi chodi stale. A pote co jsem dal svuj email na IDnes, tak mi na nej chodi spousta spamu. Jen tak mimochodem, nikde jinde jsem ji nezverejnoval, byla jen pro iDnes!!!!
Co si taky zamest pred vlastnim prahem!
0/0
11.4.2003 10:54

Redakce auto.idnes.cz

Re: Re: Re: Re: příspěvek zrušen
No tak to bude další zcenzurovaný příspěvek ...
0/0
14.4.2003 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.