Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máme stará auta a jezdíme stále častěji

Kdyby všichni obyvatelé České republiky chtěli najednou odjet svými osobními auty pryč, cestovali by v každém voze zpravidla tři lidé. Vozidel je v republice 3,6 milionu. A mají v průměru 14 let! Češi navíc neradi dodržují dopravní pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M.P.

Kdo tvrdi, ze nedodzujeme pravidla???
 Kdo tvrdi, ze nedodzujeme pravidla, zrejme nikdy nebyl v Irsku. Tato zeme EU jako jedina vydava tzv provizorni ridicsky prukaz bez absolvovani autoskoly, tak si snad dovedete predstavit jaky je tu v Irsku pocet dopravnich nehod. Ja se jen desim, kdy me tady zabijou. Tak se nedivte, ze troubim, svitim, jen abych dostal ten traktor z predjizdeciho pruhu, atd. Hruza, EU nam Cechum nema vubec co vycitat. Jsme 100x lepsi nez oni ve vsech aspektech, tedy krome toho, ze nas 40 let vysavali komousi...
0/0
22.4.2003 14:05

Jirka

Re: Kdo tvrdi, ze nedodzujeme pravidla???
Blbost. V česku jezdí lidi jako magoři. Furt musí každej předjíždět a machrovat s autem. Policajti nemůžou nikomu na místě ani vzít řidičák. Pak se všichni diví, že je tolik nehod a tolik mrtvejch. S Rakouskem nebo Německem se to nedá vůbec srovnávat a severským zemím nesaháme ani po kotníky. Tam jezdí většina lidí absolutně v poklidu, jsou tolerantní a ohleduplní. Kdežto v česku zatim platí, že silnější a agresivnější vyhrává. Bohužel.
0/0
22.4.2003 16:50

ODSak Eda

Dovozy aut ze zahranici vozovy park jen ozivovali!
A tak cim vetsi represe v posledni dobe na hranicich proti dovozu i zanovnoch vozu probiha a stupnuje se, tim vice vozovy park zestarne! Vsak se znu "generalkuje" a udrzuje pri zivote vetsina socialistickych aut!... I kdyz nejde o dovozy novych vozidel, nelze je hnet nazvat cernobilym soudem, jako STARE, ale napriklad- ZANOVNI!!! Svet neni cernobyly! Ale urednici jsou barvoslepi...
BYVALY (!...) drobny dovozce peknych auticek!
0/0
22.4.2003 13:35

Cindy

Re: Dovozy aut ze zahranici vozovy park jen ozivovali!
Souhlasím s "  drobným dovozcem". Já sama mám autíčko  dovezené ze Švýcar a můžu říct, že ačkoli není nové r.v.1992 je v lepším stavu ( venku auta docela šetří , alesponˇ ve Švýcarsku jo ) a vyšlo  levněji  než kdybych ho koupila tady v  bazaru nebo na inzerát.
Na nové auto hotově placené nemůžu ani pomyslet a na leasing se člověk zadluží na dost dlouho. Teď práci mám, ale co když za měsíc už jí mít nebudu. Z čeho pak splácet?
0/0
22.4.2003 13:57

m

Jak se počítají údaje ?
Pokud uvedená statistika vychází podle toho, kde je auto evidované, tak je hodně zkreslená. Služební auta u celorepublikových firem mají většinou pražskou značku, ale často jezdí úplně jinde.
0/0
21.4.2003 21:24

Martas

STK - EMISE
Ja si myslim ze je uplne jedno jestli auta maji 20 nebo 5 let.Pokud je spatny technicky stav,na stari nezalezi.Spise zalezi na ridici a to jak se o auto stara.Chybi zoodpovednost.
To je cele.
 
0/0
19.4.2003 21:23

Lib

S100 a S120
Tyhle ze jdou videt casteji jak Astry nebo R19ky? Ja teda nevim, ale taky vam to pripada, ze ta tabulka vznikla podle registraci, a nikdo se neobtezoval se jit podivat do terenu? To ze ma spousta lidi starou skodovenu, se kterou jezdi 1xtydne 10km neznamena, ze jich nejvic jezdi :\ Tohle by bylo spis na nejakou obsahlejsi studii, kdy se brigadnici stoji u silnic a pocitaji projizdejici vozy. Anebo by bylo zajimavy zjistit prumerny pocet najetych km/rok u vozu z te tabulky, myslim ze by ji to zajimave promichalo
0/0
18.4.2003 11:50

Khejmll

Re: S100 a S120
Já se třeba hrozně divím,že tam nejsou Kadetty,a že Golfy jsou až někde dole...Přitom těch aut jsou všude mraky...
0/0
22.4.2003 14:32

Kulhánek

sorry
samozřejmě platy vzrostly ne 5-10 % ale 5-10 x :-)
0/0
17.4.2003 9:07

Kulhánek

Plat
Já mám průměrně 15ti hodinovou prací denně 40-50000 měsíčně. Na auto si není problém ušetřit (ale přesto mám Felicii..... Problém je si ušetřit na byt). Vemte si ten nepoměr cen, kdy š120 stála 60000 a průměrný plat byl 3000, tj. auto za dvacet platů. Dneska stojí FOBIA (nepočítam Jr.) od 250000, tj. 15 průměrných platů. Takže auta jsou dostupnější než dříve. Naopak ceny bytů a bydlení všeobecně vzrostly klidně stonásobně, platy pak 5-10%. tady je ten kámen úrazu, protože mnoho lidí šetří na bydlení, proto si nemůže dovolit lepší auto. Já šetřim na bydlení 25000 měsíčně, a přesto na jakýkoliv (i ten nejmenší byt) našetřím nejdříve za 5 let. a to ty ceny budou už zase výš - takže musím počítat nejméně za šest let.
0/0
17.4.2003 9:06

2525

Re: Plat
Přesně tak, už jsme se dostali na úroveň, kdy hodnotu mají skutečně hodnotné věci. Sebelepší auto má po deseti letech hodnotu 15 procent, ale byt, či dům Ti zůstane. Dost lidí bylo od bolševika zvyklých, že byt je "nárok", tak jejich chloubou bylo auto. Sám jsem si musel koupit malý byt, za milión, a to od někoho, komu ho ze sociálních důvodů stát "prodal" za 50.000. Dobrej kšeft, ne? Nejsem já diskriminován, pane Uhle (Jařabe, Motejle)? P.S Jinak pozor, ta Fábie už stojí 280.000 (3válec). Jinak mi teď vypad z novin leták na Clio, základní trojdveřák již za 239.000! Nedalo mi to, na netu jsem si stáhl ceník, podíval se na trochu lepší model, pětidvéřový, 305.000. Sestavil jsem si srovnatelně vybavenou Fabii a bylo to 340.000!!! Ale i tak, nebudu mít ani jedno, ani druhý ....
0/0
17.4.2003 9:41

C

Re: Plat
Pokud máš 40 000 a šetříš na byt, tak jsi blázen. V normálním světě se byt kupuje na hypotéku - právě proto, aby s mohl nejdřív bydlet a pracovat a pak ukládat. Já mám jenom 20 000, ale byt už mám - akorát na něj 4500 splácím.
0/0
18.4.2003 15:12

Janek

ceny aut
No, až se ti vesnický flákači, které každý víkend vidím v hospodě na chatě , jak nadávají na poměry, naučí dělat, poznají, že vydělat si za rok 100 - 200 tis. na ojeté auto z venku není až takový problém. Chce to nechlastat a nehulit ve všední den už ve tři odpoledne v hospodě, v práci nesedět a trochu se starat.
0/0
17.4.2003 6:07

Pepa

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
17.4.2003 7:43

Jan Ludvicek

Re: Re: ceny aut
Da se zacit i bez uveru, nebyl byste prvni.
0/0
17.4.2003 10:47

Ajdiot

Re: ceny aut
Tak mi řekni jak si má učitel na ZŠ vydělat na nový auto když má 12000 čistýho a musím živit 4 členou rodinu.
0/0
17.4.2003 9:19

Jan Ludvicek

Re: Re: ceny aut
A kdo vas nuti pracovat jako ucitel? Funguji snad u nas  jeste "umistenky" jako v 50tych letech?!?!
0/0
17.4.2003 10:46

Pepa

Re: Re: Re: ceny aut
A kdo ty děti bude učit. Ty?
0/0
18.4.2003 8:35

wq1

Re: Re: Re: Re: ceny aut
Učit budou ti, co si to mohou dovolit! Dokud nebude učitelů málo, nikdo jejich problémy s platem řešit nebude. Proč taky, že?
0/0
21.4.2003 10:37

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: ceny aut
Přesně tak. Někteří lidi jsou padlí na hlavu. Mají pocit, že když si půjdou stoupnout na ulici s transparentem, tak jim někdo přidá. Pokud je někdo takovej poloblb, že nepochopí základní zákonitost trhu nechápu, proč, nebo vlastně, jak to, že učí....
0/0
23.4.2003 14:04

Chlastač a hulič

Re: ceny aut
No a hele, jak ty, takovej pracant, viš, kdo u vás na chatě sedí ve tři v hospodě??? :-)))
0/0
17.4.2003 9:45

Pepa

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
16.4.2003 15:40

GraveDigger

Re: Trocha matematiky
Tak si potřesem rukou ne?
 
0/0
16.4.2003 16:06

GraveDigger

Re: příspěvek zrušen
to by mě zajímalo, proč byl příspěvek zrušen
0/0
17.4.2003 13:20

GraveDigger

tak abychom si to vysvětlili
žiji v Praze u rodičů a jako posunovadlo mám VW brouka z let šedesátých. Je v perfektním technickém stavu a náklady na jeho údržbu jsou pouze olej každých 2500 km, seřízení brzd a ostatní snadnou údržbu si dělám sám. Když jsem pouvažoval o novém autě, jako bezpečnější alternativě, byla mi měsíční splátka na Fabii 1.4 při akontaci 100000 vypočtena na cca 7000,-Kč, což je i při mém nadprůměrném příjmu (ano, pracuji 8.5 hodiny denně v jednom hlavním pracovním poměru) dost. Po zaplacení příspěvku nabydlení, leasingu a nutných potřeb by mi zbylo pár tisíc na úspory, ze kterých bych si měl čase koupit vlastní byt. Něco je tady opravdu, ale opravdu špatně.
0/0
16.4.2003 15:38

Jan Ludvicek

Re: tak abychom si to vysvětlili
Ano, neco je spatne.
Na strane statu je asi spatne, ze chce 22% z kazdeho prodaneho auta a taky je spatne, ze vam z mzdovych nakladu vaseho zamestnance diky statu zbude jen asi pulka - soc+zdrav pojisteni + dan + platby zamestnavatele dohromady delaji cca 50% dan ze mzdy.
A na vasi strane je spatne, ze si nenajdete lepe placenou praci, nebo druhou praci, nebo nezacnete podnikat.
 
0/0
16.4.2003 17:26

Ian

Re: Re: tak abychom si to vysvětlili
Vážený pane, Vám se zdá, že pokud pracuji standardní pracovní dobu 85 hodiny a pobírám nadprůměrný plat, že se snažím málo? Nadprůměrný plat by měl znamenat poplacení životních nákladů + něco navíc (nad průměr) to však v této zemi naprosto nefunguje. Např. tržní nájem 3+1 v Praze min. 12000+7500 splátka za auto a žít budu z čeho?
0/0
16.4.2003 23:38

Jan Ludvicek

Re: Re: Re: tak abychom si to vysvětlili
A jak moc nadprumerny plat mate? V Praze je prumer tusim 25000...
0/0
17.4.2003 10:49

GraveDigger

Re: Re: Re: Re: tak abychom si to vysvětlili
V Praze je průměr tuším 18900 nebo tak nějak. To však není údaj, který by pro situaci byl důležitý.
0/0
17.4.2003 13:18

stix

Re: Re: tak abychom si to vysvětlili
Ty vole co tady furt otravujes. Nejsi nahodou Klaus pod pseudonymem ? Podle tech kecu aspon bracha. EKONOME
0/0
19.4.2003 16:20

Michal

Re: Re: tak abychom si to vysvětlili
To už před lety navrhoval všem mladejm pan Dyba-chcete vlastní byt-tak si najděte druhou nabo třeba i třetí práci ( !!!).To byl taky takovej chytrej kabrňák,co se uměl postarat  z jednoho zaměstnání-nejsi ,pane Ludvíčku,taky z ODS ?
0/0
21.4.2003 21:54

Jan Ludvicek

Proc na nova auta nejsou penize
 
Neni na nova auta, protoze z kazdeho auta zaplatite 22% DPH, v cene dovezenych aut jeste mate clo. A taky platite to, ze vyrobce, dovozce i jeho zamestnanci take musi z neceho platit dane.
A v pohonnych hmotach mate jak DPH, tak hlavne spotrebni dan. (a taky prenesene dane pumparu)
A hlavne tohle vsechno uz kupujete za jednou zdanene penize, protoze na mzde vam stat sebere pulku (dan+soc+zdrav+platba zamestnavatele se blizi 50%).
Asi je treba se zacit zabyvat otazkou, jestli nam ty "sluzby", co nam stat poskytuje, stoji za ty prachy, co nam sebere.
0/0
16.4.2003 11:43

Jan Ludvicek

Jednoduche reseni
Staci odstranit korupci na STK. Je evidentni, ze vetsina starych aut nikdy nemuze projit technickou. A nejen historicke osobaky. Vetsina avii, trambusu, karos, dvanactsettrojek, atd... nemuze splnovat emisni limity, nebrzdi to, nesviti to, atd...
Staci zavest nediskriminacni predpisy: kdyz si nemohu dovezt auto bez katalyzatoru, at zakazou provoz vsech aut bez katalyzatoru!
Kdo nesplnuje alespon S2, at plati ostatnim za poskozene plice!
0/0
16.4.2003 11:40

GraveDigger

Re: Jednoduche reseni
Ty si Ludvíku asi pěkný hovádko:)
0/0
16.4.2003 15:11

Jan Ludvicek

Re: Re: Jednoduche reseni
A proc myslite, pane docente doktore kandidate ved?
0/0
16.4.2003 17:19

Kato

Re: Re: Jednoduche reseni
Vzdyt je to pravda - porad nadavaj na smog, Praha chce dokonce zavest placeny vjezd do centra.
Kdyby tam pousteli jen auta, co splnuji nejzakladnejsi emisni limity, bylo by po smogu.
Jak k tomu prijdou ti, co investuji do noveho auta? Zaplati statu 22% z ceny auta na DPH, zatimco trabantisti, co jezdej na technickej benzin s olejem, ne!
0/0
16.4.2003 17:29

Ajdiot

Re: Jednoduche reseni
Jo a taky doufám že kouříš tak 20 denně ty ekologisto..
0/0
16.4.2003 16:58

Jan Ludvicek

Re: Re: Jednoduche reseni
Nekourim, dokonce ani nijak moc nepiju.
Koureni mi dokonce u jinych ani moc nevadi - tedy pokud mi nesmrdi pod nos.
0/0
16.4.2003 17:20

VT

Re: Jednoduche reseni
Spravne! A stariky a nemocne preventivne strilet, kdo nemuze, nema tu co zaclanet:) Kdo si nenakrade na "poradne" auto, at sedi doma a tise ceka na smrt! Kdyz bude hodnej, mozna dostane podporu:))) Lidicky kliidek! Vsecko napadani starych verglu je bohapusta zavist!! Zadny z tech novych zazraku neni tak krasny jako stara skodovenka:)))))))))
 
0/0
18.4.2003 10:46

prof.

Až budeme mít auta za maximálně roční plat...
Jenže to je tak vzdálená budoucnost, že se musíme obrnit a ještě počkat, až nám stáří vozového parku dosáhne třiceti let.Pak možná někdo na to auto mít bude i když většina ne. A k dokonalosti chybí, aby "špatně placení poslanci" rozhodli, co na silnici už nesmí - bez ohledu na možnosti lidí s tím něco udělat. No a pak budou počty mrtvých klesat, nebude jezdit nikdo a budeme zdravější, byť nasranější .Jenže v té době už stejně dojde ropa ... .
0/0
16.4.2003 11:31

Rad

Škodovkáři = vrazi
Nářky na peníze, to je ohraná písnička. Když nemám na auto, a třeba ojeté, tak rozhodně nebudu jezdit verglem typu 120, žigul a podobné kraksny komančovských pohrobků. To jsou normální hazardéři, kteří uplatí STK a pak ohrožujou nejenom sebe, ale každého koho míjejí s rizikem špatného brzdění, nenadálého zastavení pro poruchu v odstavném pruhu na dálnici, upadnutého kola (škodovkáři netvrdte, že 120 a 105 kola neupadávají, nebo to potom v odezvách vydá na další diskusi) atd... . Škodovkáři (a jim podobní) jsou bezohlední, když sami nejsou natolik soudní a do rakve si sami sedají. Zkrátka zakázat a žádné diskuze o penězích apod.. Tady jde o zdraví a život ať se to už někomu líbí, nebo ne.
0/0
16.4.2003 11:30

Krtek

Re: Škodovkáři = vrazi
To co tady pises je z tveho pohledu asi pravda, ale napadlo te ze vetsina lidi to auto potrebuje, aby si aspon udrzela uz tak spatnou zivotni uroven? Skus si na severu najit praci, skus do ni dojizdet autobusem. Moc to nejde. Hodne lidi musi do Prahy, jina sance neni. Nemit auto casto znamena prijit o praci a zapadnout do jeste vetsich sr.cek nez ted.
0/0
16.4.2003 11:55

Jan Ludvicek

Re: Škodovkáři = vrazi
No,oni jsou hlavne SEBEVRAZI, resp vrahove svych rodin.
 
Kdyz to napalite do stromu se S105, je po vas, kdyz s volvem S80, tak se vam dost mozna nestane vubec nic.
 
Nas ostatni ohrozuji jaksi druhotne, ale hlavne nam tu dost smrdi....
0/0
16.4.2003 12:50

Ajdiot

Re: Re: Škodovkáři = vrazi
Když to napálím se 105 do stromu v 90 je po mně a když ty s volvem ve 150 tak taky a neříkej že jezdíš podle předpisu..
0/0
16.4.2003 17:01

Jan Ludvicek

Re: Re: Re: Škodovkáři = vrazi
A proc bych to nemel rikat.
Mimochodem, ja volvo nemam...
0/0
16.4.2003 17:21

Aries

Re: Škodovkáři = vrazi
Skoda was a very good firm before World War II and I think, Skoda was the best firm producing cars in former "East block". Now it manufactures very modern cars fulfilling all conditions determined by present technologies. So I would say something more optimistic: if even Czechs have sometimes old cars, they can be proud of their Skoda's - as old ones as new ones. I'm Polish and I'm a fan of Chech vehicles. And I must say - we have never had such a good national producer of cars.
 
0/0
17.4.2003 12:35

Martin

nformacni hodnota nulova
Kazdy vi, ze nove auto stoji 200 000 - 300 000 a kazdy vi, ze nadpolovicni vetsina obyvatel CR nema sanci na koupi noveho auta.
0/0
16.4.2003 11:17

Jan Ludvicek

Re: nformacni hodnota nulova
Zaroven kazdy vi, ze na kazdem autu si stat vezme 22% DPH, u dovezenych jeste clo.
Zaroven take kazdy vi, ze soucet dane, soc+zdrav pojisteni a povinnych odvodu zamestnavatele snizuje cisty prijem zamestnance temer na polovinu.
Kdyby byly ciste mzdy 2x vyssi a auta v prumeru o 30% levnejsi, hned by to vypadalo jinak.
0/0
16.4.2003 12:48

Novo

Proč rozlišujete stejné ?
Pro autory - jek se liší Š105 od Š120 nebo Š125, stejně tak jak poznáte od sebe Š100 a Š110? Po létech provozu jsou po opravách jejich rozpoznávací znaky (což byly nesmyslné drobnosti) dávno vyměněny, rozdíl v objemu motoru se po generálkách taky smývá - tak proč je proboha rozlišujete (daleko logičtější by bylo rozlišovat Felicie 1,3 od 1,6 a 1,9D - ale to je přece taky zjevná hloupost ! ). Příště popisujte modelové řady komplet, tedy Š105/120, Š100/110 a Váš článek bude o něčem.
0/0
16.4.2003 11:11

GraveDigger

Re: Proč rozlišujete stejné ?
Co to bloncáš zmetku? Alou pro nějakou knihu o škodovkách!
0/0
16.4.2003 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.