Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si kde "ulevují" řidiči

Agresivita za volantem je světový problém. Jenže Evropu postihuje zvlášť silně. Ukázal to průzkum nadace Odpovědní mladí řidiči, do nějž byla kromě patnácti zemí EU, USA, Ruska, Japonska, Austrálie a Argentiny zařazena i Česká republika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

.

Reakce na některé níže uvedené:
 
Dík za přání, abych vlít do špinavé tatry.  Ale já nejezdím jak dobytek  a   předjíždím tam, kde  dostatečně vidím. Jezdí se přece takovou rychlostí, na kterou mám výhled, abych mohl zastavit. Když bude v lese tma, tak pojedu třeba čtyřicítkou. Ostatně, v lese bývají většinou zatáčky, takže většina aut stejně nedokáže svítit  "za  roh",  takže  i když ta Tatra bude svítit, a někdo pojede jak dobytek, tak prostě ve dne za roh neuvidí.  Něco  jiného  to  bude  v  noci,  tam  světelný  kužel je  vidět  dále,   ale  ve  dne  tohle  neplatí.
Takže  to  ce  lé  o  svícení  bude  ani  v  něčem  jiném. Respektovat  zákony  a  nejezdit jak  dobytek  a  půjde  to.  Vždyť  v  cizině  je  kázeň  taky  v  něčem   jiném  a  taky to  tam  nezachraňují  svícením.
0/0
5.5.2003 11:16

hombre

ŘIĎTE SE NOVÝMI PRAVIDLY
Seznam nových pravidel, které stvořili talentovaní řidiči na našich silnicích zvláště v poslední době: > > 1. objeví-li se na semaforu červená, musí na ní velkou rychlostí > > projet ještě 3 vozy, které mají v křižovatce absolutní přednost > > před těmi, kteří jedou už na zelenou > > 2. dojede-li několik aut překážku či odstavené vozidlo, jako první > > začne předjíždět ten zadní > > 3. při předjíždění z pruhu do pruhu je zakázáno používat > > směrová světla > > 4. dva jízdní pruhy ve stejném směru byly zřízeny proto, aby mohly > > kamióny jezdit vedle sebe > > 5. pro motocyKlisty neplatí žádná omezení rychlosti > > 6. pro cyklisty a motocyklisty neplatí jízdní pruhy ani pravidla pro > > odbočování, jediným kritériem je to, kam se s odřenýma učima > > vejde > > 7. dodávka skládající náklad smí zastavit kdekoli, na jakkoli > > dlouhou dobu, čím více jiných aut zablokuje, tím lépe > > 8. ve městě je přísně zakázáno jezdit méně než 60 km/h, > > mimo město pod 100 km/h, na dálnici pod 130 km/h > > 9. pravidlo 8 smím porušit pouze mimo obec na rovné silnici se zákazem > > předjíždění, v takovém případě musím jet 55 km/h a mít > > na hlavě klobouk > > 10. pokud automoibl na dálnici předjíždí v lévém pruhu rychlostí > > 145 km/h kolonu kamiónů v pruhu pravém, nejbližší řidič následujícího > > automobilu musí zrychlit, přilepit se 30 cm za něj, blikat, troubit > > a křičet neslušné nadávky > > 11. nemohu-li předjet automobil vlevo, jsem povinen předjet ho vpravo > > a nesmím při tom blikat > > 12. na ulici v obci parkuji zásadně tak, aby pro jízdu ostatních nezbylo > > dostatečné místo a v takovém rozestupu od sousedního stojícího > > automobilu, aby se mezi nás jiné auto už nevešlo > > 13. čím více při parkování ztížím výhled do křižovatky, > > tím lépe > > 14. dávání přednosti v jízdě (neohrožení účastníka s. > > p. známé z dřívějších pravidel) chápeme tak, že tomu, komu > > dáváme přednost v jízdě naznačíme, že zpomalíme a pak na > > poslední chvíli před něj vjedeme, abychom pečovali o jeho bdělost > > a rychlé reakce > > 15. poud předjíždíme v protisměru a jede proti nám automobil, > > výstražnými světli mu dáme najevo, aby se klidil do příkopu > > 16. cyklisté jsou povinni jet nejméně 3 vedle sebe > > 17. cyklista smí odbočovat doleva pouze těsně před kapotou automobilu > > nic netušícího řidiče > > 18. řidič dražšího vozu musí za každou cenu předjet řidiče > > vozu levnějšího > > 19. řidič levnějšího vozu si to nesmí nechat líbit, i kdyby > > se mu ta jeho popelnice měla na místě rozsypat > > 20. pokud řidič před námi jede podle starých pravidel, jsme povinni > > mu sprostě nadávat > > 21. na křižovatce neodobčuji doleva až poté, co dám přednost > > protijedoucím vozům, nýbrž předtím > > 22. předjíždí se zásadně přes plnou, přes dvě nebo přes > > zebru > > 23. cyklisty je třeba vytlačit ze silnice > > 24. když vidím cyklistu bez světel, sejmu ho > > 25. když vidím cyklistu se světlem, sejmu ho a ukradnu mu světlo > > 26. nejlepší masáž mozku je čelním nárazem do protijedoucí > > Tatry > > 27. když se tvoří kolona, tak zásadně předjížděj a snaž > > se vecpat do volného místa. Řidiči ostatních vozidel totiž schválně > > drží místo pro takové talenty a ne proto, aby měli bezpečnostní > > odstup > > 28. mlhová světla jsou proto mlhová, aby se s nimi svítilo pořád > > 29. korektor potkávacích světel je v autě proto, aby se nepoužíval > > - zejména u naložených kombiků > > 30. pokud mám malé autíčko a chci zaparkovat, najdu dvě volná > > místa vedle sebe a zaparkuji uprostřed > > 31. při průjezdu kolem psychiatrické léčebny netrubte, nemáme > > to rádi.
0/0
30.4.2003 10:07

Jimmi

Re: ŘIĎTE SE NOVÝMI PRAVIDLY
Jo, to je přesný. Doplním z vlastní zkušenosti:
11a. Nechci-li jet v koloně automobilů jedoucí cca 100km/h z kopce z Českého středohoří až poslední, ale předposlední, jsem povinen vozidlo přede mnou předjet přes odstavné parkoviště vpravo od silnice, zvlášť když oba pruhy v protisměru jsou zcela volné. O ca 400m později pak odbočím vlevo.
24a. Rozhodnu-li se jako cyklista o půlnoci projíždět Českým středohořím v místě, kde má silnice 1. třídy krajnici jen asi 10 cm, pojedu zásadně na tmavém kole zcela bez odrazek o světlech nemluvě a v tmavém oblečení vhodném na noc. Budu doufat, že mě zachrání bílé ponožky, jako už tolikrát...
0/0
30.4.2003 18:20

filek

Re: ŘIĎTE SE NOVÝMI PRAVIDLY
Souhlas, ještě bych doplnil:
12a pokud parkuji na vsi, kde v dlouhé ulici stojí jediné auto, postavím se naproti němu tak, aby nikdo neprojel alespoň bez sklopených zrcátek
32 na parkovištích u nákupních center zásadně neplatí přednost zprava. Hlavní je vždycky ta rovná dlouhá.
0/0
1.5.2003 11:12

Honza

Re: Re: ŘIĎTE SE NOVÝMI PRAVIDLY
32a: Při sjetí ke Globusu ze Svitavské radiály ve směru od Svitav a následném odbočení vlevo, nikdy nemám přednost před protijedoucímí vozidly, které odbočují doleva.
32b: U obchodních domů se parkuje a, na místech pro invalidy (zřejmě platí i pro duševní invalidy) b, pustím varovné blikače a postavím se co nejblíže hlavního vchodu.
32c: Pokud si někdo dovolí na mne zablikat a upozurnit mne tím, že nadávám přednost z prava, je mojí poviností použít co nejhrubší slova a nadávky. Jsem přeci na "té rovné"
0/0
1.5.2003 11:42

jakub

Re: ŘIĎTE SE NOVÝMI PRAVIDLY
doplnim:
33. v pripade, ze si uvedomim, ze jsem temer minul sjezd z dalnice, tak zastavim v rychlem (levem) pruhu, zapnu predpisove blinkr a po projeti vsech troubu, kterym se kouri od kol, odbocim
PS: beze srandy, tohle je on-line zazitek ze vcerejska u Hypernovy v Liberci. Ironii je snad jen to, ze o 50m dale je jeste jeden sjezd ...
0/0
10.5.2003 12:30

Jarin

škodný třeba vytlačit ze silnice! Jeep Wrangler
0/0
29.4.2003 11:24

jeans Wrangler - byly k sehnání v Tůzu

Re: tlač, tlač (jednou počesky, jednou poslovensky)
Chceš vytlačovat svícením?  Tak  zatlač  a  neposer  se  při  tom!  Ááá ...
0/0
29.4.2003 23:13

Jarin

Re: Re: tlač, tlač (jednou počesky, jednou poslovensky)
Proč svícením, to s tím nemá nic společnýho. V předu drsnej černej bourák a ten už něco zvládne.
0/0
30.4.2003 6:50

Z

Nejhorsi je, kdyz nekomu (konkretne 120ce jedouci +- necekanych 130) udelam nechtene prasarnu a on pak jeste 5 min sviti dopredu vsim, co ma. Ta prasarna byla pri razeni se zpatky do levyho pruhu ve 110 km/h, (ten nejkratsi usek s 2 pruhy pred Cernou Horou smer Brno) kdy jsem nechal predjet Octavku nadrzenou na predjeti vseho pomalejsiho 130 km/h a radim se zpatky, za mnou asi 100 metru 120ca, tak se vracim a za par vterin stodvaca nalepena me na prdeli svitice vsim, co ma... Tech 130 - 140 u toho auta doted nechapu.
0/0
25.4.2003 22:32

Ivo

Re:
Mel tam asi motor z Facka. To tedka docela delaj.
0/0
26.4.2003 9:44

Expert

Varovné BLIKAČE
Myslím, že jedním z projevů slušnosti je včasné ZAPÍNÁNÍ varovných BLIKAČŮ při nečekaném zpomalení nebo jiném nebezpečí. Typicky v situaci, kdy se na dálnici vytvoří zácpa a kdy je nutné zastavit. Zabrzdit na dálnici až do zastavení je podle mne "velmi nečekaná situace", na kterou je třeba upozornit. Kromě gesta slušnosti je to velký příspěvek k bezpečnosti provozu! Pozor, podle nových pravidel je to už POVINNOST! Když za vámi zastaví další auto pak vypnout... Formulace zákona je opět vágní, ale je to tam. (Trochu to souvisí i s tématem ZIPu, které se probírá na konci této diskuze.)
0/0
25.4.2003 7:42

dan

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
24.4.2003 12:12

Martin2

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
24.4.2003 12:53

Lib

Zrovna dneska podruhe ;)
Tak sem dneska skocil k rodicum - vsehovsudy 25km a hned dva zlotrilci - jeden me ve 100ce predjizdel se Suzuki Swift (znate to, takova ta vetsinou cervena igelitka s kolama a motorem 1.0), samozrejme toho mel plny riditka a museli sme brzdit jak ja, tak ten kamion v protismeru, kterej si neodpustil bliknuti. No a o par km dal skodovena - duchodce, smrt v ocich, 70 na tachaci, ale hlavne - zapnutou zadni mlhovku. Tak sem mu po predjeti zablikal mlhovkou, doufam ze to pochopil a vypnul ten zaric ...
0/0
23.4.2003 21:30

Santa

Do Rakouska nebo Německa na školení
by si měl zajet každý, kdo tvrdí, že tam nejsou ohleduplní řidiči. Zvláště v Rakousku dostávám depresi, jak jsme řidičsky-mentálně zaostalý národ. Ovšem kdo Rakouskem projíždí jednou za rock do Chorvatska, tak na to může mít jiný názor. Na vině ovšem nebudou Rakouští řidiči. Kapitalismus není o hulvátství, krade se všude, ale můžeme přitom k sobě zůstat slušní.
0/0
23.4.2003 19:15

Belg

Re: Do Rakouska nebo Německa na školení
Zážtek z trasy Wien - Mikulov: Borec s Fabií s frýdeckou značkou jel skoro uprostřed vozovky, aby ho náhodou nikdo nepředjel, když už jsou v Rakousku ty cesty takové široké!  Naštěstí se chytrák na hranicích zařadil do pruhu pro LKW.....  
0/0
23.4.2003 22:39

Ctibum

zrovna dneska
Absolvoval jsem dneska po ranu cestu z C.B. do Prahy pres Pisek. 2 ridice bych nejradsi na ty ceste vytah z auta a kapanek je profackoval. Jeden byl ridic tahace s navesem, kterej si to na pohodu smazil tech svych 70 nalepenej na pulici care, a znemoznoval ridicum za nim vyhled, aby ho nahodou nekdo nepredjel. Takovyhle s odpustenim parchanty bych zaviral na tejden do chladku. Dalsi byl borec ve svym Land Roveru, kterej me na "pseudodalnici" z Pribrami do Phy podjizdel vpravo. Podotykam, ze tam byla osmdesatka, ja jel sto a byl jsem v levym pruhu, deset metru prede mnou v pravym skodovka co jsem chtel predjizdet. Kdybych toho strelce dojel, tak bych mu stejne asi nic neudelal :-)), ale aspon bych mu od plic rek, co si o nem myslim. Neda se nic delat, Cechy jsou plny borcu, co si mysli, ze jsou nejlepsi driveri na svete a davaji to z okazalosti najevo. Prestante si lecit komplexy jizdou v aute a nejezdete jako prasata, "hrdinu" sou plny hrbitovi.
0/0
23.4.2003 19:09

keni

Re: zrovna dneska
Nechci protestova, ale kdyz tam bylo jen 10m mista, tak ja se tam s tim LandRoverem vesel ??? Tohle znam, jedu za nekym vlevo, jede 80 a predjizdi dve auta vzdalena od sebe 50m jedouci 75. Poku dto rtak nebylo, tak se omlouvam, ale jezdim po silnico Praha - Pisek dost casto tak to vidim spis tak. I kdyz vyjimky existujou. Tak se pak omlouvam, ale sahni si nejdriv jeste do svedomi ty. Ja mam 120cu a predjedu, zaradim se a pak znova. Sine ne casto , protoze se nepovazuju zrovna za brzdu silnic. Ona je na ty nase limity akorat. A ten zbytek bezproblemu VZDY pustim. Prost ebud jedu "poprostredku nebo v pangejtu "
0/0
24.4.2003 18:18

Rally driver

Re: zrovna dneska
Jestli je Vám špatně ze situace, která je u nás na silnicích, zajeďte si na Slovensko. Po návratu budete říkat, že u nás se jezdí slušně. Nedávno při návratu z Košic, jsem jel trochu rychleji, vše ok do té doby, dokud mě "borec" se Skoda 1?? nevyblikal.Jel v protisměru a chtěl mi dát najevo ať uhnu, že předjíždí. Brzdil jsem co to slo z asi ze 130 na 50 a bylo to o chlup. Dalšími pacienty jsou mistři, kteří se svým Golfem nebo Esperem 1.6 předjíždí jako s 3.0 motorem V6. V ČR je situace podle mého názoru o hodně lepší než u v SR. Stejně se vybavte dávkou pochopení, že někteří si svými kousky mohou cosi léči, bohužel i zabíjet.
0/0
29.4.2003 22:29

nemo

DRIVER JE PRAŽÁK
Už jsi někdy na silnici viděli někoho umřít, vole?
 
0/0
23.4.2003 16:23

Otakáro

Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Tomu,  co  radí, že  Felicie  nemá  spínač  zpátečky  dole:  já  ho  tuhle  měnil,  a  pod  auto  jsem  musel!  Už  i  na  Favoritech  býval  dole!
Tomu,  co  nemá  rád  Felicie:   škodovce  se  bohužel  nepodařilo  vyrobit  plnohodnotnou náhradu  za  Felicii.  Fabie  je  odporný  hnus  s  mnohými  technickými  parametry  horšími  než  120ka.  To  bych  si  snad  raději  místo  Fabie  koupil  žigulíka  nebo  Trabanta.
Z vlastní  zkušenosti  mohu  říci,  že  to  lepení  před  čumák  po  předjetí  mi  dělají  hlavně  octávisti.  Nesnesou,  že  je  někdo  předjede,  takže  po  předjetí  sami  hned  vystartují,  udělají  riskantní  předjížděcí  manévr  a  pak  se  zařadí  před  čumák  a  pomalu  se  zase  vlečou  a  plouží ...
Tomu,  co  ho  trkne,  že  když  na  něj  někdo   bliká  mlhovkami  a  dojde  mu,  že  sám  svítí  a  většinou  i  oslňuje,  patří  vřelý  dík.  Já  totiž  taky  mrkám  na  tyhle  mlhovkové  svítily  předními  nebo  zadními  mlhovkami.  Těm  to  ale  prakticky  nikdy  nedojde.  Jen  někdy,  když  ho  předjedu,  rozsvítím  zadní  mlhovky,  a  jedu  jak  slimák.  Pak  ho  to  oslnění  kopne.  Tuhle  jsem  jel  za  jednou  120,  který  to  pral  zadníma  mlhovkama,  i  když  po mlze  nebylo  vidu  ani  slechu.  Tak  jsem  ho  předjel,  vidím,  že  svítil  i  předníma  mlhovkama.  Tak  jsem  zpomalil  a  rozsvítil  taky  mlhovky  zadní.  Pěkně  dlouhou  chvíli  trvalo,  že  mu  to seplo.  Zhasnul  tedy  mlhovky  a  přepnul  na  dálkovky. Za  jasného,  slunečného  dne.  Fakt    supr,  hlavně,  že  svítil.  Dával  tak  aspoň  najevo svou  nebezpečnost  pro  ostatní,  letité  zkušenosti  mi  dávají  za pravdu,  že  ti,  co  svítí,  i  když  nemusí,  jsou  nebezpeční  a  nějaké  té  prasárny  se  od  nich  zcela  určitě  brzy  dočkám.  A  taky  že  jo!
0/0
23.4.2003 13:15

Jimmi

Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Omlouvám se za špatnou radu, škodovku jsem nikdy nevlastnil. Připadalo mi, že to musí být snadné, když je celá převodovka hned vedle motoru pod kapotou...
 
Lepení před čumákem je zcela něco jiného, než když tě někdo předjede a záměrně šlápne na brzdu aby tě "vytrestal" za to, žes ho svým předjížděním zdržel. Stalo se mi to za posledních 5 let už asi třikrát, a to jsem nijak záměrně nepřekážel a hned po dokončení předjíždění jsem se "klidil" do pravého pruhu.
0/0
23.4.2003 14:44

Pierre

Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Tak to mas blby, kdyz si myslis, ze nekdo sviti proto, aby daval najevo svou nebezpecnost. To te opravdu lituju. Jenom ti preju, abys jednoho krasneho slunecneho dne, pri predjizdeni nejake Octavie v tmavem lese, to napral do protijedouci spinave Tatry, splyvajici s okolim.
0/0
23.4.2003 14:50

Lib

Re: Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
No ano, kdyz necumis dopredu pri predjizdeni, tak se ti to opravdu stane a pak smula tobe. Je zajimavy, jak jsme mohli tak dlouho jezdit bez sviceni ve dne - no dobre byl mensi provoz, uznavam, ale spinavy tatry v lese jezdili a jezdit budou porad. Porad mi to pripada, ze sviceni ve dne se spojuje jen s predjizdenim, to mi nepripada jako dobry argument, pri predjizdeni nemas co spolehat na to ze do protivky "se sviti", mas predjizdet tam kde je to bezpecne, a to okrska v lese urcite neni, pac tam jsou vyssi rizika nez jen nesviceni (spatna krajnice, nahla vlhkost/naledi, popadany vetve atd.)
0/0
23.4.2003 21:40

Honza

Re: Re: Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Taky jsme dlouho jezdili bez pásů. A airbagů, ABS, ESP atd. Takže je to všechno zbytečný? Pro nás čechy je prostě pořád důležitější dělat machry s 16"kama kolamama s foliama na oknech, než raději zaplatit příplatkovou výbavu bezpečnosti.... Viz článek o vestách. Na inteligentní samolepky "služební auto mafie" a pod. má kde kdo, ale zaplatit za vestu je hroznej problém. Však taky naše "výsledky" v úmrtnosti tomu odpovídají....
0/0
24.4.2003 7:43

keni

Re: Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Prave od toho je to nosntop sviceni. Ona totiz je v tamvem lese snizena viditenost. Ono totiz u nas nesviti ve tme, ale prav pri snizene viditelnosti. Treba v huste aleji. Jenomze kdy z to nikdo nedela, tak bude lepsi svitit furt, Ja uz svitim 6let co mam papiry a nikdy jsem problem nemel. Ani se 120cou, co v zime stala dva mesice. Baterce to neublizi, zarovky vydrzeli 2roky (asi 40000km coz je pri jejich cene cene zadarmo a tazvisena spotreba nevim, ale zvladnu Praha - Jizni Cechy za 2hod 150km a tam a zpet 6l/100 tak pochybuju nebo sem kouzelnik)
0/0
24.4.2003 18:22

.

Re: Re: Reakce na některé níže uvedené příspěvky
Dík za přání, abych vlít do špinavé tatry.  Ale já nejezdím jak dobytek  a   předjíždím tam, kde  dostatečně vidím. Jezdí se přece takovou rychlostí, na kterou mám výhled, abych mohl zastavit. Když bude v lese tma, tak pojedu třeba čtyřicítkou. Ostatně, v lese bývají většinou zatáčky, takže většina aut stejně nedokáže svítit  "za  roh",  takže  i když ta Tatra bude svítit, a někdo pojede jak dobytek, tak prostě ve dne za roh neuvidí.  Něco  jiného  to  bude  v  noci,  tam  světelný  kužel je  vidět  dále,   ale  ve  dne  tohle  neplatí.
Takže  to  ce  lé  o  svícení  bude  ani  v  něčem  jiném. Respektovat  zákony  a  nejezdit jak  dobytek  a  půjde  to.  Vždyť  v  cizině  je  kázeň  taky  v  něčem   jiném  a  taky to  tam  nezachraňují  svícením.
0/0
5.5.2003 11:12

prazak

Sviti mi u Felicie porad couvaci svetla
Posledni tyden na me furt nekdo svitil. Rikal sem si jaro, hrabe jim.... Ale vcera ke mne dobehl chlapek a rika, ze mi porad sviti couvaci svetla. Takze za prve bych asi mel prehodnotit pristup k ostatnim - nejsou blby, jak jsem si myslel a za druhy nevite nekdo co s tim?
0/0
23.4.2003 9:11

Jimmi

Re: Sviti mi u Felicie porad couvaci svetla
Vyměň si spínač na převodovce (u feldy nemusíš pod auto jako já kdysi dávno u žigulíka) nebo si vymontuj žárovky a místo couvaček používej zatím mlhovky... než ti to někdo spraví
 
Návrh: také rád upozorním někoho komu cosi nefunguje, že mu to nefunguje. Přední světlo by každý měl poznat sám. Ale když na mě někdo blikne zezadu když brzdím, zřejmě mi nesvítí brzdové(á) světlo(a). Pokud mě někdo předjede a blikne blinkrama, asi mi nesvítí koncová světla. Nebo svítí couvačky  Pokud mi rozsvítí mlhovku, asi mám rozsvícenou mlhovku a není mlha. Pokud proti mě svítí dálkovýma... no tak asi mám taky dálkové, nebo zase ty mlhovky. Takže si ty mlhovky vypnu, on svítit přestane, nebudu na něj svítit ještě víc. A ještě pokud mě někdo míjí a jednou mi blikne levým blinkrem, asi mi nesvítí jedno světlo nebo něco takového. Je to přijatelné pro všechny? Nebo má někdo jiný návrh..?
0/0
23.4.2003 9:31

hombre

Re: Re: Sviti mi u Felicie porad couvaci svetla
Dobrý návrh. Chtělo by to asi navázat kontakt s renomovanými autokluby motoristicky vyspělých zemí v Evropě a vytvořit jakousi všeobecně uznávanou abecedu upozorňování. 6.smysl mi však říká, že by světelná upozornění měla být doprovázena nějakým gestem či pohybem dlaně nebo prstů ruky vystrčené z okna.
0/0
29.4.2003 6:32

bohoušek

Re: Sviti mi u Felicie porad couvaci svetla
Shoď to ze skály a kup si nový
0/0
23.4.2003 10:06

Driver

Za pomalou jízdu sebrat techničák !
Další věc které mne štve: šetřílci, co v popojíždějící koloně udržují odstup 50 metrů od auta před nimi, takže se před ně (a tím pádem i přede mne) stále někdo cpe.
Sebral bych jim techničák! Protože pokud při rychlosti 10km/h potřebují bezpečnou vzdálenost 50m, tak mají asi velmi špatné brzdy.
 
0/0
23.4.2003 8:45

dasdas

Re: Za pomalou jízdu sebrat techničák !
Naopak. Nedostatecne rozestupy jsou podle me velky problem. Samozrejme nejde o to, ze nezabrzdite na takovou vzdalenost, ale jde o to, ze kdyz do vas nekdo narazi zezadu, tak nebudete slisovani mezi nim a tim pred vami. Co me nejvic stve, je autobus 30 cm za mym zadnim sklem.
0/0
23.4.2003 9:58

KAISER

Re: Za pomalou jízdu sebrat techničák !
Už včera jsem ti psal že jsi vůl. Opět jsi mne přesvědčil že je to tak !
0/0
23.4.2003 10:50

john.wolf@post.cz

Re: Za pomalou jízdu sebrat techničák !
Drivere, jsi nepoučitelný.
Divím se že člověk s Tvojí inteligencí je schopen používat klávesnici...
 
(nebo máš za úkol přiživovat diskuzi svými přihlouplými poznámkami?)
0/0
23.4.2003 16:21

Lib

Predjizdeni
Tak me napadlo, jde za agresivitu povazovat i to, ze kdyz se vem nelibi felicie jedouci na rovine 80km/h a vy se ji snazite predjet, tak vam zazne zrychlovat, protoze se prece nenecha predjet nakou starou astrou ze ...  ??Nejvic sem to zazil asi na Slovensku, slovaci to zrejme nemaji radi kdyz je predjizi cehun, ale i tady je takovych cim dal vic. Ale zajimavy - delaj to jen ti s nakupnima taskama - felicie, corsa, matiz, pezot 106 atd ...
0/0
23.4.2003 7:05

keni

Slusnost
Podle me se da na vetsine silnic jezdit dobre. Chce to : - pouzivat blinkry - poustet rychleji jedouci vozidlo. (jezdim S120, TIR, a casto i neco rychlejsiho co ma omezeni rychlosti podle provozu) a poustim a bejvam pousten tak 50/50. Kdyz to nekdo nechape, tak ho problikam. Kdyz nepochopi, reknu je to vul a jedu dal a pak ho predjedu. Pokud se sere vlevo, jede jako prase a stejne jeste neraguje tak pridam pri predjizdeni klakson. Pokud je to jenom brzda, tak jenom predjedu)Treba si to casem uvedomi. Ja jsem u sve S120 ochoten na rovince i zpomalit, abych pustil ty co do kopce v tech 80km/h bzdim. - nebrzdit bezduvodne. Ono zastavit a pak dat blink je BEZDUVODNE. - Pokud vidim treba cyklistu, i kdyz je siroka silnice, dam blink VCAS a objedu ho obloukem. Oni ty za Vama ho vetsinou nevidi a kdyz to jen strihnete, tak ho muzou sejmout. To plati o kazde prekazce. Kdyz bych to udelal s kamionem, tak nemate za mnou sanci. Jen si vsimnete, jak casto blikame vlevo i kdyz tam pro Vas je jenom cyklista, zrcatko auta apod. - kdyz nekdo nesviti, puste mu tam dalkovy. Vetsinou to nedela schvalne a ani nemusi bejt blbej. Ono se to v osvetlenym meste hned nepozna. I kdyz si myslim ,ze jiz nejakou praxi mam (neco tesne pod milioneek) tak sem par set metru uz jel i v noci do prvni zatacky kde m ebylo divny, ze se to neodrazi. - to delam i na mlhovkare. Jsem je sice schopnej pustit v liaku na sve 120 (ale ne na Felce, kt. je ma nahore), kdyz jedu rychle ve dne a mam je pod naraznikem, ale ne v noci za slabe mlhy kdyz jsou blizko za mnou auta. Premejslejte, sviti jak k*ava. Podivejte se na svetla aut pred Vama, znasobte to trema pak si predstavte do toho koukat. Jinak pokud me nekdo dojede ve velke mlze v noci, tak mu je pak vypnu a zapnu az odboci mebo me predjede !!! Ve dne V MLZE a prudkeho deste za rychlejsi jizdy ty na S120 a navesu nechavam, ale na Felcce uz NE !!! . Ono totiz nezalezi jenom na mlze !!!, ale i kde jsou umisteny, jak daleko je ten za Vama a jake jsou ty podminky. - Kdyz je volno ve vice pruhach a nekdo z prava chce jet vlevo, a opacne, SNAZIM se mu idelat misto a pak se vratit zpet. Na 85% to neni zadny problem, ale me to oplati jen minimum tech, co muzou. Jestli tam chce, dava vedet blinkrama. Oni se totiz pouzivaj pri umyslu, ne cinnosti prejizdeni a odbocovani. To znamena driv !!! Vsimnete si tolik nenavidenejch kamionu. - Nesnasim ty co jezd pres plnou a na cervenou, ale pres plnou sem uz taky jel. Ono jet na 60km/h treba 30 a vsude dupat na brzdu a mit za sebou kolonu je vetsi prasarna. - pokud na Vas nekdo porad troubi a blika, nevztekejte se a hledejte pricinu v sobe nebo ve stavu auta. - a obracene, pokud nekdo dela chyby a tvari se jak te nejlepsi ridic, tak na nej trochu troubnete. Jinak si bude furt myslet ze je je ten nejlepsi. Ja uz taky udelal par chyb a uvedomil jsem si je terba az po klaksounu. Nejdriv se snazim najit pricinu v sobe (kontrolky auta, styl jizdy; nebo uznam, ze jsme udelal nejakou prasarnu; nebo si reknu ze to byl velkej V*l s krouzkem. * a hlavne vse neresit brzdenim. Taky obcas udelam mysku, ale tim stylem, ze s blinkrem, s rozestupem a hlavne potom nebrzidm. Rozestup zuzuji podle situace a nejakymu praseti opravdu s minimalnim. To znamena vetsinou tomu, co ji dela jinejm a tomu, co jede na prazdny dalnici vlevo a jete se rozciluje na Problikani. Nikdy mu to ale mezahamntnu, ale 2* sem poustel mlhovky. * na druhou stranu autoskolu a ridice jedouciho podobne radsi velkym obloukem objedu. Pamatuju si na vlastni zacaty, kdyz jsme mel problem se vejit do pruhu. Dnes osobakem predjizdim nakladaky v 2m pruzich uplne bez problemu, ale jim tu mezeru radsi necham. - proste se snazim jezdit rychle bezpecne ohleduplne ale na druhou stranu casto pouzivam blik. dalkovyvh i klakson a dokazu byt nekomu kdo je VELICE NEOHLEDUPLNEJ pekne neprijemnej. Pokud ale jede podle pravidel i kdyz na dane pomery (na nekterych usecich podle predpisu predepsna rychlost je malo a na 99.99% silne nedodrzovana) je brzdou a je to jednoproudovka NIKDY NEZABLIKAM a ani NEZATROUBIM. Zkuste to vse a bude na silnicih lip a bezpecnejs. **************************** Ze zkusenosti, nejvic se dodrzujou restrikce asi v NSR a nejmin F a I. Nejvic bouracek je ale v nemecku nejivic ??? A to maji snad nejlepsi dalnicni sit. Zato Frantici zrovna na rozlohu a provoz jsou na tom dost bidne (Pokud neverite, vemte si schvalne mapu)a tak jejich provoz jde dost na "okresky" a zdaji se me jejich silnice z tech bezpecnejsich. Ono je totiz rozdil kontrolovat a dodrzovat. Nase silnice jsou v dost spatnem stavu a za jednu z nejhorsich je povazovana I/10 (Hradec)s jednema z nejprisnejsich policajtu . Proc ne I/4 (Sumava); I/3 (Benesov) kde je provoz casto silnejsi a v mene prehlednem terenu.
0/0
23.4.2003 0:28

Lib

Re: Slusnost
Jo to je good idea s tema mlhovkama (zhasnout zadni kdyz za vama nekdo jede - blizko, predni kdyz za nekym blizko jedete), to pouzivam uspesne uz delsi dobu a je to dobry, bohuzel vetsina ne-e, pak jak rikas - musim jet za nekym v ridke mlze co me dela rentgen zadni mlhovkou pripadne ten za mnou jeste predni. Samozrejme jsou i mlhy, kdy to jinak nejde, to beru ...
0/0
23.4.2003 7:13

cejkis

problém je v tom, že u nás má řidičák každý debil.. zavedl bych IQ testy
0/0
22.4.2003 21:06

Donitz

Re: problém je v tom, že u nás má řidičák každý debil.. zavedl bych IQ testy
no tak to ty bys ho nikdy nedostal kdyby se dělaly IQ testy.....:-D
0/0
22.4.2003 21:14

AR

PRO DRIVERA
Za prve Nemci jako narod jsou k sobe daleko ohleduplnejsi na silnici. Ano na vetsine zapadonemckych dalnicich je rychlost neomezena ale vetsina lidi jede prumer 150-180, 200 -240 opravdu kdyz nekdo velice specha a vic uz jen lidi jako ty kteri hazarduji se svym zivotem. V Nemecku je take spousta pravidel, ktera u nas jsou sice take, ale nidko je nedodrzuje. Jezdi se v pravo, do leveho pruhu muzes jet je kdyz predjizdis. Za to je v Nemecku pokuta pokud nepredjizdis auta v pravo a v pravo je volno. Stav Nemeckych aut je v daleko lepsi kondici nez u nas. Dalsi faktor je ten ze Nemci nevyuzivaji plnou rychlost financni situace. Benzin je drahej a auto zere moc pri presahu 150 KM.  Zajimavy je faktor taky ze na spouste mist v Nemecku se srazi rychlost na 130 KM. Posledni vec Nemci jsou temer jediny kdo maji neomezenou rychlost. .
Nakonec bych sem dal jeste jeden hrich a to ten ze predevsim v Nemcku je tvz. Cumivost. Stane se nehoda a vsichni cumi. V USA je jejich 65 MPH snad standard a vsude jsou hlidky takze tam se jezdi opravdu stylem 110 v zacpe ale pokud jsi videl film Cesta z mesta je tam zajimavy postreh> Co chces stinout??? Svoji Smrt?
0/0
22.4.2003 20:35

keni

Re: PRO DRIVERA
Co je to za blbost ??? MAm projety NSR, I, F, GB, E, B, L a nemecky dalnice jsou nejhorsi. 1) pravidla nepravidla, pokud jede nemec vlevo a predjizdi kamion treba 100km/h tak se neuhne, i kdybe byla mezi kamiony treba kilometr mezere. 2) Jake auto je schopno jezdit jen tak 200 - 240. Jezdil jsem i se slusnejm aautama (Omega 3.0, Meercedes S360) a tech 180 uz je i pro zkuseneho ridice (ma ve svych 25 uz neco tesne pod melounek) docela dost. Je tam problenm se stabilitou a hlavne volnym prostorem. 3) Spravne, nemci sjou cumilove. Pokud je nekde treba fotograf na moste, tak tam bude za chvilku stau (zacpa) v obou snerech, protoze kazdej musi pribrzdit a podivat se. Protoze brzdi necekane, tak tam bude i bouracka. 4) Jerdnou me vjeli pred auto civilni asi policajti. Neco asi zapomeli, tak kdyz vyjeli z parkoviste prede me, tak najednou to zahamtli. Klakson, dalkovy a strhnul jsem to trochu na stred. Najednou se rozjeli, zapli majak a odjeli. Rozhodne bych u nas nedoporucoval jezdit dle nemeckeho modelu. Jinak treba s tim poustenim na prechodech, pokud u nas nebude prechod na kazdejch 50 metrech, tak taky klidne chodce pustim. V NSR me to problemi nedela. Ale kdyz ma jenom Praha podle me tolik prechodu jako snad cele Nemecko, tak to opravhu nejde. Pak se na to ale kasle uz vsude a to je taky chyba.
0/0
22.4.2003 22:11

dasdas

Cesko vs Bulharsko
Mne nepripada, ze by se v Cesku jezdilo nejak strasne. Ale kdyz to srovnam s Bulharskem, tak jsme na tom spatne. V lete jsem tam 3 tydny jezdil, a nevidel jsem tam nehodu. A to se tam moc nejezdi podle predpisu, ale podle intuice. Jezdi se nejrychleji, jak jen to jde. Predjizdi se pres cary, treba dvojity (kdyz je potreba opravdu zakazat predjizdeni, tak tam daji dvojitou caru a jeste znacku). Omezeni rychlosti se nedodrzuji. Vecer se nesviti, dokud je aspon trochu videt na cestu. Ale presto jsem tam nevidel ani jednu nehodu. Jsou to vynikajici ridici.
0/0
22.4.2003 20:28

Milan

Re: Cesko vs Bulharsko
Myslim, ze jsi dost mimo, je to dane tim, ze tam skoro o auto nezavadis, maji malo silnic... proste hustota provozu je nekde uplne jinde nez na zapade, nebo nas. V bulharsku jsem byl a jsou to skutecne experti. Blahopreji k Tvemu postrehu.
0/0
22.4.2003 20:49

dasdas

Re: Re: Cesko vs Bulharsko
Co to je za nesmysl, ze tam nezavadis o auto? Treba hustota provozu na silnici ze Sofie pres Dupnici a Sandanski smerem do Recka je dost vysoka.
0/0
22.4.2003 20:56

nn

Ve state New York je za agresivni rizeni pokuta (aggressive driving). Ale je velice tenka hranice mezi agresivnim rizenim a silnicni zurivosti (road rage). A kdo zuri, je ubytovan na par dni u sherifa ve chladneho prostredi, aby se uklidnil. Funguje to. Stejne opatreni je na ty, co prilis prekracuji rychlost, kdo jede o cca 30 mil/hod (cca 46km/hod) a vice and povolenym limitem, pobude par dni v peci sherifa.
0/0
22.4.2003 20:22

AR

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
22.4.2003 20:44

Honza

Re:
V america dá potroublá ženská psy do mikrovlnky a ještě vyhraje soudní spor o náhradu škody. Doufám, že takový hňupoviny jako v USA tady nikdy nebudou platit. A taky doufám, že nejseš ženská, protože bys mě už určitě zažaloval pro sexuální obtěžování, jak je tomu taky v USA zvykem. A že nemáš důvod? Co na tom - dokaž, že seš nevinnej. Tak přestaňte prudit s nějakýma zákonama s USA...
0/0
23.4.2003 16:08

Zbyněk

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
22.4.2003 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.