Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeká některé doživotní zákaz řízení?

Dopravní předpisy mají být ostřejší. Nehod na silnicích přibývá, a tak se ministerstvo dopravy rozhodlo, že se pokusí učinit přítrž "spanilým jízdám" některých temperamentních řidičů. Navrhuje například mnohem přísnější tresty, ve kterých nechybí ani zabavení řidičského průkazu na celý život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Není povinnost zastavovat u přechodu
Nikde ve vyhlášce není napsáno, že musím zastavit u přechodu. Je tam napsáno, že se musím blížit k přechodu tak rychle, abych neomezil a neohrozil chodce, popřípadě abychom zastavili. Ovšem na druhé straně chodec nemůže vstoupit do vozovky, pokud by ohrozil sám sebe. Za špatný výklad může Nova, potom se Vám může stát, že vám chodec vleze na přechod na červenou a ještě Vás zeřve, že má přednost, je přece na přechodu. To se mi stalo. Kdo tvrdí, že má chodec na přechodu přednost, ať mi pošle paragrav ve vyhlášce, kde je to napsáno. pilch@autocont.cz
0/0
6.8.2003 13:36

pavel SL

já jsem v praze zastavil v levém pruhu na přechodu, protože v pravém už stálo auto a pouštělo chodce který v tu chvíli stál ještě na chodníku. pak se ozvala rána a zezadu do mě narazilo punto a do něj ještě escort. skončil jsem půlkou auta na přechodu. obě auta řídily mladé řidičky. zranění, škody tak za 200tis a ten chodec v klidu nasedl do tramvaje a odjel ...
0/0
24.6.2003 14:40

Lasička

chodci - sebevrazi
Dle nového( současného ) zákona si chodci myslí, že jim patří vše! Mladí se baví mačkáním spínačů semaforů, přebíháním na červenou atd. V našem městě je krásné nové náměstí, kde je 6 přechodů.U těchto přechodů
postávají důchodci a sem tam si to některý rozmyslí a skočí přímo pod auto. Ti zdatnější si po pořízení nákupu v místním supermarketu osedlají kolo naložené 30 kg nákupu, a s úmyslem přejít přechod naskakují na oře a vrhájí se mezi vozy. Co s tím páni policisti ?  
 
0/0
24.6.2003 10:56

kat

chodci
Přečetl jsem si všechno a musím konstatovat, že všichni máte pravdu, ale asi ani jeden z  vás nemá tak trpkou zušenost jako já. Je tomu přesně rok a 3 měsíce, co  mi v Č. Budějovicích na čtyřproudové silnici Pražská z leva přes tři pruhy(jel jsem v pravém) doslova vběhla pod kola 80 letá paní - první dva pruhy  se propletla
mezi autama, v dalším pruhu z leva ode mne
jelo auto, jejíž řidič paní viděl na poslední chvíli
a natvrdo stačil zastavit, protože jsem ji nevidě
měl jsem zpoždění nejakou vteřinu pak už jsem stál na brzdě služebního favorita ozvala se tupá rána a paní ležela na vozovce a já nebyl schopen ani zavolat mobilem záchranku. Jediné štěstí bylo, že jsem jel 30 km rychlostí - brzdná dráha byla 8 m a paní jsem vezl na kapotě 1.5 m. Měla jenom pohmožděný kotník, rozbitou hlavu a oděrky, díky věku její hospitalizace
trvala 3 měsíce. Všeho jsem byl vinen já, naštěstí jsem z tohoto neměl soud pro neúmyslné poškození zdraví a zaplatil jsme ve správním řízení 3.500,- Kč. Vše se dá řící dopadlo relativně dobře ale ten pocit člověka, který v podstatě vše dodržel, měl bleskovou reakci se nedá vypovědět a dnes, když vidím chodce
co všechno na silnici dělají, mám často chuť
vystoupit a dát jim přes hubu.Paní i já jsme měli trauma a kdo za ně mohl...Podotýkám, ža autem jezdím 22 let.        
 
0/0
9.5.2003 9:34

Miloš

Přechody
Souhlasim s Karlem... Těch x mrtvých, co přibylo po zavedení nových pravidel k přechodům mají na svědomí novináři, kteří vnutili starým babičkám do hlav, že mohou v klidu skákat do silnice, aniž by zkoumaly, zda i pomalu jedoucí vozidlo je technicky schopné zastavit, nebo zda je nesejme někdo v druhém pruhu. Navíc u nás působí další dvě věci: 1) známá kvalita značení a umístnění přechodů. 2) chodec je u nás vyšší bytostí, která je jaksi vyřazována z účastníků silničního provozu a zbavována povinnosti dodržování předpisů a ohleduplnosti... Nebo snad víte o někom, kdo dostal pokutu za přecházení mimo přechod, nebo ohrožování jiných účastníků při přecházení..???  
0/0
6.5.2003 13:37

pepa

jezis,jsou to ale tupci
neskutecne.za vrazdy,miliardove rozkradani,okradani obcanu manazery bank a pod. za to jsou tresty smesne nizke. ale za "spanilou jizdu dozivotni trest - odebrani ridicaku. Vetsi zhovadilost snad uz vymyslet nelze.
0/0
29.4.2003 22:04

Jan Zlatohlávek

Tudle jeden trouba se ani nerozhlíd a vlezl mě na přechod, tak tak jsem zabrzdil, abs klepalo do pedálu co to šlo a ten ferda se ani nepodíval a loudávým krokem se valil na druhou stranu. Vyjmečně jsem jel pomalu, tak měl docela štěstí. Ale vilít jsem ven a seřval ho jak malýho jarina. A on se sladce usmál a ukázal mě značku. Měl štestí, že za mnou stála auta, jinak jse mu rozbil ciferník. Nejet cécéčkem přítelkyně, ale svým Sharanem s rámem, tak ho klidně naberu, blba.
0/0
28.4.2003 14:35

eM

Re:
Taky uz jsem videl takovyho hrdinu, co narvane vylez z auta, delal ramena a dostal pekne na drstku. Moc jsem se bavil...
0/0
29.4.2003 12:55

karel

Píšete tu pěkný blbosti.
Nevim kterej blbec přišel na to,že auto má brzdnou dráhu z 50km rychlosti 30 metrů,to by chtěl vidět,když dnes moderní auta při intezivním brždění nají běžně brzdnou dráhu ze 100km rychlosti asi okolo 40 metrů.A hlavně si konečně uvědomte,že chodci žadnou absolutní přednost nemaj,to je jen stále tématem článků novin.Pořádně si přečtěte vyhlášku a potom ať píšou.Díky novinám a jiným mediím je na přechodech více mrtvých než v minulosti a všechny tyto oběti mají na svědomí novináři a reportéři televizí.
0/0
28.4.2003 11:32

Goro

Re: Píšete tu pěkný blbosti.
Karliku, kdyz ti nekdo vleze do silnice, tak v tu chvili uz zacinas brzdit ? V nejhorsim pripade ti zrovna zvoni telefon, ty se divas v zrcatku, co to ten mamlas za tebou vyvadi, vzpomenes si, ze tvoje holka ma dneska jmeniny a tys jeste nekoupil darek a pak teprve mrknes dopredu a zjistis, ze ti tam nekdo vlezl (predchozi udalosti, dejmetomu 2 vteriny), takze zareagujes, zvednes nohu z plynu a zmacknes brzdu. Po nekolika desetinach sekundy (zavisi na konkretnim aute) zacinaji brzdy pusobit. Uvedomeni si, ze mas brzdit, yvednuti nohy, zmacknuti brzdy aspon kousek, prodleva brzd, to cele 1 sekundu. Celkem 3 sekundy, coz je 50/3.6*3 = cca 40 metru PREDTIM, nez zacne auto doopravdy brzdit. A ruku na srdce, komu z vas se nikdy nestalo, ze by neco zpozoroval pozdeji, nez by mel ? /Goro
0/0
28.4.2003 13:25

JJ

Re: Píšete tu pěkný blbosti.
Mas naprostou pravdu. Take jsem se pred 2 rokama u novin a televize podivoval, jake to tam ti novinari kvakaji blbosti. No a dneska na iDNES, ta novinarka co psala ten clanek, me prijde ze sama ridicak ani nema, nebo ze novy zakon ani nevidela. Ja mam profesionalni ridicak, tak jsem bohuzel musel nadrtit tu hruzu a udelat ty priserne nove testy. Ohledne chodcu na prechodech a ridicich tam je asi toto: Ridic ma povinost zastavit vozidlo, pokud se chodec chysta vstoupit do vozovky, ale na druhou stranu chdec nesmi vstoupit do vozovky, pokud se v 5m z leva nebo z prava blizi vozidlo k prechodu. Takze co si z toho ma clovek vybrat. Chodec ma asi tak stejnou prednost jako ja v aute pred vlakem kdyz nejde signalizacni zarizeni!!! Jinak taky zakon rika, ze chodec nesmi vstoupit do vozovky jinde nez na miste k tomu vyznacenem, pokud je v blizkosti 50m nejaky prechod. Tak at se ty vylizany mestaci postavy na par prechodu a normalne to tem chodcum davaji za 2000,- At si taky zvykaji, kdyz si museji ridici zvykat. Za chvilku se v praze nebude dat jezdit, protoze na ulici jsou bezne az 4 prechody na 400 metrech. Takze projet prahu centrem bude ukol zhola nemozny.
0/0
29.4.2003 7:24

MIB

Přechody pro chodce
Souhlasím, že by měl řidič před přechodem zastavit, ale hlavně si chodec musí uvědomit, že se stále musí rozhlédnout a že nemá absolutní přednost a dělat si z přechodu pěší zónu.
0/0
27.4.2003 18:07

Bubin

Trest bych ještě zpřísnil.
Pachatel by kromě doživotí musel prodat svoje děti do otroctví.Peníze pak získá Stát. A je to.
0/0
27.4.2003 13:17

gapa

Souhlasím...
s podmínkou, že zákon bude platit i na všechny ty ožralé poslance a senátory, kteří jezdí jako prasata a ještě k tomu využívají tzv. imunitu.
0/0
27.4.2003 2:10

fernet

Soustredte se na dulezite
Dozivotni zakaz rizeni se samozrejme blbost. My to vime,  min. dopravy to vi, Bambas a ostatnimi fizlove to taky vi... Parlamentem to urcite neprojde. Ale  vypustili oblacek na ktery se vsichni chyti a unikne jim o co ve skutecnosti fizlum primarne jde :
Vraceni moznosti odebirat ridicaky !!! Tohle je jadro pudla - tim ze o to fizlove prisli, tak prisli o vyhodny zdroj obzivy v podobe uplatku !!! Pokud bude mit fizl moznost odebrat RP na miste za jiny prestupek nez pouze za alkohol, tak uvidite ty vily, co si tenhle statni dobytek bude stavet. Nebudou samozrejme merit u skoly, ale jako obvykle na rovne dalnici, kam si pro jistotu daji 60ku, aby zvysili svoji efektivitu brani uplatku.
S branim ridicaku by se dalo souhlasit za jedineho predpokladu - a) bude to platit i pro fizly (a musi byt nezavisly urad, ktery po predlozeni dukazu obcanem zasahne)
b) Bude v zakone presny sazebnik pokut a represi, ktery nepujde nijak obejit. Vsechny prestupky musi byt zdokladovany (ridicem a fizlem podepsana fotka z radaru, pokutove blocky; videozaznam atp) a musi mit charakter nezvratneho dukazu proti osobe pachatele. Tvrzeni fizla nestaci - to je zdroj korupce. Pri sporu rozhoduje soud s dukazni povinosti na strane fizlu.
Tak co Bambasi a fizlove, pristoupite na objektivni pravidla, nebo vam jde jen o ty uplatky?
0/0
25.4.2003 12:56

Pavel

Re: Soustredte se na dulezite
S vaším příspěvkem bez výhrad souhlasím. Prostě není, co dodat. Několikrát jsem zažil, jak to na mě policie zkoušela... silničniční kontrolav obci, sobota odpoledne... "pane řidiči vy jste jel nějak rychle? Jk na to zareagovat... když jsem trval na tom, aby mi řekli kolik jsem teda jel, vysloužil jsem si komletní prohlídku auta a půl hodiny čekání. Nakonec jsem odjel s výhružkou policisty, že si mě budou pamatovat a příště to bude hodně drahé. Bohužel to nebylo poprvé. Policie je tu prostě od toho, aby vybírala a to i pro sebe.Bambas je normální kašpar.... a celé vedení PČR vlastně taky. Jooo bohužel jací lidé, takový stát ... nakonec i policie.
0/0
28.4.2003 8:33

fernet

Re: Re: Soustredte se na dulezite
Fizl Vam musi rici duvod, proc Vas zastavuje, co po Vas chce... Nemuze ho libovolne menit, jak se mu hodi.  Klidne mu to reknete a pokud Vas bude dale  buzerovat, tak to chtejte sepsat (i kdyz nemate svedka). Pokud mate svedka, tim lepe. Do auta si zakupte fotoaparat na jedno pouziti a diktafon a zdokumentujte to. Mate na to pravo, fizl Vam to nesmi zabavit.
Existuje protitah : Napiste do zaznamu, ze fizl byl agresivni (coz opravdu byl) pravdepodobne pod vlivem alkoholu nebo omamnych latek (vyjadrujete pouze domnenku, nikoho neobvinujete dle tr. zakona, zda to tak je nebo neni zjisti kompetentni osoba). Pro fizla je to pak docela vopruz - davat krev a tak...
 
0/0
28.4.2003 13:05

keni

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
24.4.2003 18:12

Pavel

Re: Problem bude jinde
Přesně tak a ne jinak.
0/0
25.4.2003 8:58

Patrik

Čtyřproudové silnice
Racionální člověk by konstatoval, že propagace přednosti chodců vedla k více nehodám. Není to však jenom chováním řidičů, ale také umístěním přechodů. Zebra u nás v minulosti fakticky nic neznamenala a tedy bylo poměrně jedno, že ji malovali na každém rohu. Dnes má velký význam pro chodce i řidiče z hlediska práva, protože skutečně určuje přednost chodce. Přechody ovšem zůstaly, kde byly. Takže například v Praze existuje kilometrový úsek hlavního tahu označeného jako městský obchvat s osmi přechody na jednom kilometru. Běžnou praxi je přechod, který je 50m za řizenou křižovatkou, auta se rozjedou na zelenou a ihned by měla zastavit u přechodu. Modelem je v tomto případě Vršovická ulice. Hodně se mluví o SRN a Rakousku jako příkladu správného chování řidičů na zebře. Jenomže tam jsou zebry pouze v centrech měst a jenom tam, kde je to bezpečné pro chodce i řidiče. Německý předpis o umisťování přechodů například zakazuje umístění zebry na silnici první třídy. Stejně tak předpis zakazuje umístění přechodu na čtyřproudové silnici pokud takový přechod není řízen semaforem.
Domnívám se, že je správné přitvrdit vůči řidičům, ale současně je nutné zavést předpisy o umisťování přechodů. Ty by měly zajistit, že přechody bez semaforů nesmí být na silnicích první třídy, městských obchvatech a čtyřproudých silnicích. Dále by z hledsika zachování plynulosti provozu měly stanovit, že nelze přechod umístit blíže než řekněme 200m od řízené křižovatky a konečně, že mezi přechody musí být rozumný rozestup, pokud nejde přímo o centrum města. Konečně by měl být ten, kdo o přechodu rozhodne odpovědný za to, že je v místě, kde je přechod včas vidět a také je vidět chodec. Znám několik přechodů, kde může zastavit jenom ten, kdo to na místě opravdu zná a o přechodu ví, protože cizí řidič zjistí, že se blíží přechodu asi tak deset nebo dvacet metrů před ním.
Omlouvám se za dlouhý kometář, ale zdá se mi, že v ČR umíme pouze obviňovat a trestat řidiče, zatímco za bezpečnost dopravy nenese nikdo žádnou odpovědnost, přitom alespoň polde zákona je policie odpovědná za zajišťování bezpečnosti a PLYNULOSTI provozu na silnicích, což je poněkud širší záběr než jen kritizování a trestání řidičů.
0/0
24.4.2003 15:45

Pavel

Re: Čtyřproudové silnice
Omlouvat se netřeba... :) Napsal jste to výstižně. Rozhodně souhlasím. Nelze řešit u takhle komplexního problému jen metodiku trestání neukázněných řidičů.
0/0
24.4.2003 16:40

Medák

Re: Re: Čtyřproudové silnice
V Praze není vzácností vzdálenost mezi dvěma zebrami třeba jen 10-15m.
0/0
25.4.2003 6:32

2525

Re: Re: Re: Čtyřproudové silnice
Asi před rokem jsem jel přes náměstí v Nymburce a tam to taky nemělo chybu - snad čtyři za sebou ...
0/0
25.4.2003 8:06

Jimmi

Re: Čtyřproudové silnice
Pomalu, velmi pomalu se to lepší. Třeba v Praze v Ruské ul. byl přechod těsně za horizontem a značku i chodce chystajícího se přejít vždy přikrývala parkující auta. Teď tam dali pruhované betonové bloky a značku s ostře žlutým podkladem vysunuli na kraj toho bloku aby jí nic nepřikrývalo. Předtím to tam bylo fakt o hubu.
Když ale jedu někde v centru, je tam přechod, úzký tramvajový ostrůvek plný lidí, další přechod... prostě musím jet pomalu a opatrně, ne osmdesát, jak je v Praze zvykem. A můžu jen nadávat na radní, že na nově zrekonstruované tramvajové ostrůvky nejsou schopni "zařídit" obyčejné zábradlí.  Zkuste na takovém ostrůvku stát třeba s kočárkem a ještě dvěma dětma... častý obrázek
0/0
25.4.2003 9:51

keni

Re: Čtyřproudové silnice
Presne tak. Jeden nebezpecnej prechod je u Thomayerovi nemocnice v Praze. Je to dva pruhy tam, dva zpatky. Prechod je hned za vyaduktem a celej prostor stredniho pasu zabira pilir mostu. Ted tam dali obrovsky oranzovy blikacky a znacky.
 
Ale, asi 50 - 100m vejs je pochod, a asi 30m niz jsou svetla a dalsich asi 100m je Metro s NEOZNACENYM podchodem.
 
Tady je jasne videt, jak mysli ten, kdi to vymejsli. Nechci bejt zas nezdvorile nebo me to na idnesu zase smazou.
0/0
28.4.2003 14:42

Martin

Prechody
Co se tyce prechodu. Asi jsem spatnej ridic, ale kolikrat treba jedu po silnici, je tam prechod a nekdo se k nemu blizi. Kouknu za sebe a vidim, ze za mnou siroko daleko nikdo. Nezastavim a clovek si prejde az prejedu. Prijde mi ze v tomhle pripade je prednost nesmyslna a je to o oboustranne toleranci a ohleduplnosti. Proc bych mel zastavit, kdyz za mnou siroko daleko nikdo.
0/0
24.4.2003 14:25

Palki

hmm
Dopravní expert tvrdí, že auto z 50 km/h zabrzdí na 30 metrech a z 60 km/h na 40 metrech, no naše auto má brzdnou dráhu ze stovky 37 metrů, koukam že operoval asi se škodou 105 :-)) A ano chodci by měli mít uplně absolutní přednost a mohli by běhat´po silnici jak chtěj - vono bylo mrtvejch a roztřískanejch aut za ty dva roky málo co se jim dala přednost :-)
0/0
24.4.2003 13:51

Martin

Re: hmm
No je otazka, jestli take nepocitaji nejakou reakcni dobu. Tobe to zastavi na 37 metrech, ale s tim, ze pocitas, ze budes brzdit.
0/0
24.4.2003 14:18

Z

Re: hmm
Spis pocitali s reakcni dobou a prodlevou brzd - priblizne 2 s, coz pri pouhych 36 km/h (10 m/s) znamena 20 m, a to ty drahy spolu s touhou zachovat svuj kufr celej tyto drahy pekne natahne...
0/0
25.4.2003 21:50

bambus

Re: Re: hmm
2 sekundy je hodne dlouha doba, myslim si ze clovek zareaguje rychlejc. Ale buh vi jak to pocitaj, asi si to uz vyzkouseli.
0/0
28.4.2003 12:27

Killy

Jsem línej psát, tak jsem přemístil:....
Vláda chce někam nastavit nějakou úroveň represí. Ale to je v současné době snaha jen o pochybné odstraňování následků bez odstranění příčin (pro nás Čechy jistě z totáče známé "objektivní příčiny") Příčiny jsou v tragicky neodpovědném nepostihovaném přístupu "snad" menšiny naší populace. Stačí si položit otázky typu "jak je možné a jaký trest čekal dosud většinou": řidiče bez řidičáku, vožralýho řidiče, vožralýho řidiče bez řidičáku, řidiče bez techničáku, narkomana za řídítky litrovýho japonce nebo 150 koňového (nebo kW) vozu, řídícího starce lékařsky nezpůsobilého řízení, nezletilého (jeho rodiče) při řízení (notabene ukradenýho auta), policajta bez majáčku nebo úspěšného podnikatele, sportovce, senátora, (dále dosaď sám).... zkrátka rovnějšího mezi rovnými, jedoucího bezohledně se 180 na tacháči až do úspěšné bouračky....... .AŽ NA MALÉ VÝJIMKY JEZDÍ VŠICHNI ZASE! Drze si to dovoluji vše prohlásit podle zpráv v médiích, několika vykradení auta, po ujetí zhruba 800.000 km svého života bez ublížení druhému a po optické asistenci při bouračkách zhruba s 10 mrtvejma. Jak říkají znalci: "Vo tom to je", protože řidič se nestává způsobilým k řízení získáním průkazu, nutné dobré, nebo naopak špatné, návyky získá až pak na silnici. Pokud je odkoukává a kopíruje od výše uvedených případů a předvádí v závislosti na úrovni svého IQ, stává se sám tímto případem. Pokud nebude možné opisovat od blbečků, bude se více kopírovat chování řekněme normálnějších řidičů... a bude líp! A tohle žádná vláda, a pouze s bezzubou legislativou, nevyřeší!
0/0
24.4.2003 13:15

Pivo

Re: Jsem línej psát, tak jsem přemístil:....
No hlavně žes "opticky asistoval u bouraček", ty čumile !
0/0
26.4.2003 10:50

Řidič

Doživotní zákaz
S tím doživotním zákazem řízení docela souhlasím. Hlavně by se měl uplatnit při jízdě pod vlivem alkoholu, omamných látek... a při překročení určité rychlosti v obci. Je totiž zajímavé poslouchat a zažít na vlastní kůži, že někdo jel i přez 160km/h v obydleném místě. Proti rychlé jízdě nic nemám, ale neohrožovat přitom ostatní.
0/0
24.4.2003 11:59

Richard

Re: Doživotní zákaz
Až budeš jezdit každý den po Novořeporyjský 3 roky, garantuju ti, že za značkou 60 nepojedeš 60.
0/0
24.4.2003 13:02

atnarfus

Re: Re: Doživotní zákaz
Když ta šedesátka je tam namontovaná už za přepokladu že ji nikdo nebude doržovat. Dopravní inženýr prostě chce, aby se tam jezdilo tak do 90ky ta tam musí postavit ceduli o tricet menší. Když by tam dal devadesátku tak se tam bude jezdit kilodvacet.
Pokud by se tu dodržovali předpisy, tak by tam stála osmdesátka, a policajti tam nemusí dávat pokuty.
0/0
25.4.2003 9:53

Lib

Prechody
Ano, obcas se stane ze nekdo nepravem smete chodce, ale ruku na srdce - zazivam spis opak - chodci si chodi po prechode jako husy (i mimo nej), vlezou na nej bez podivani a bez nejmensiho zajmu co se deje kolem, klidne i na cervenou a to vsechno protoze "na Nove rikali, ze mam absolutni prednost a vsichni me musi pustit". Tak a ted to chteji jeste zostrit pro ridice, takze sdelovaci prostredky zase udelaji super reportaz, ze "ted se muzete na prechodu i vybavovat se sousedkama nebo opalovat" Ach jo, sem zvedav, co z toho zase vyleze za zakon ...
0/0
24.4.2003 11:35

Tomáš

Absurdistán
Vážení redaktoři iDnes, pokud děláte rozhovor s takovým, promiňte, doufám že můj příspěvek hned nesmažete, pablbem jako je pan Bambas, na téma činnost dopravní policie vs.přestupky, doporučoval bych opět nafotit pár přestupků policistů a ukázat mu je. Zajímala by mě a určitě i spoustu z nás jeho reakce. Policie čím dál víc zneužívá svých pravomocí a poslanci jí čím dál víc nesmyslných pravomocí udělují.
0/0
24.4.2003 10:16

Ondra

Domnívám se, že brzy nastane čas, mlátit úředniky po hlavách
Čím dál víc si úředníci vytvářejí z občanů objekty na nichž si mohou dokazovat svou moc. Připravovaná novela je jen dalším důkazem neschopnosti a hlouposti. Mám pocit jen jediný, policie bude mít jen další nástroj, jak buzer***t lidi. Co to je proboha nemravná jízda? Jak může policista mít právo odebrat ŘP... vracíme se čím dál víc do doby hluboké totality. Připravované změny jsou o to směšnější, že se v podstatě netýkají těch, kteří je budou schvalovat a koneckonců vynucovat. Policisté by měli být ti první, kdo by měli dodržovat pravidla, jenže podle jejich chování na silnicích, by měla spousta dostat právě onen doživotní zákaz řídit vozidlo. Rychlá jízda není nemravná, to je prestupek, ale zneužívání postavení, moci, ignorování zákonů u policistů nemravné je... a myslím, že by mělo být i trestné.
0/0
24.4.2003 10:12

C

Re: Domnívám se, že brzy nastane čas, mlátit úředniky po hlavách
Policisti by měli právo mít odebrat nejen ŘP, ale i auto. Příhoda viděná na vlastní očí:
Ve městě mě předjelo auto, odhadem tak 120. O pár set metrů dál jsem potkal radar a o kousek dál stál řidič vedel auta a platit. Evidentně mu to náladu nezkazilo a po cca kilometru se kolem mne zase přeřítil. Pak už jsem slyšel jen ránu a když jsem přijel, ležel na kaji silnice cyklista (ten naštěstí jen smetený do škarpy a poškrábaný) a o sloup veřejného osvětlení byl totálně rozflákaný ten řidič. Ani auto ze spoustou airbagů mu už nepomohlo. Asi tak kvůli tomu, že neměl pásy a ležel o cca 50 metrů dál.
Pokud by odebírání ŘP zachránilo aspoň jeden život (i když zcela nezodopovědného řidiče), stálo by o za to.
0/0
24.4.2003 14:57

Ondra

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
25.4.2003 9:04

fas

Re: příspěvek zrušen
Proč rušíte příspěvky v době svobody slova? Ať žije totalita!!!
0/0
26.4.2003 10:32

bambus

Re: Re: příspěvek zrušen
mohli by tu aspon napsat proc ho zrusili
0/0
28.4.2003 12:31

Lada

přechody
Pánové z ministerstva dopravy by si měli uvědomit že když chtějí něco po řidičích musí k tomu udělat podmínky! Co mám na mysli? Ten přechod u kterého chtějí abych zastavoval musím vidět!!! Takže musí být pořádně označen!!! Až toto bude platit tak mužete vymýšlet...
0/0
24.4.2003 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.