Diskuze

Automat nebo manuál?

Uvažujete o koupi vozu s automatickou převodovkou? Nebo snad vlastníte takový vůz? Následující řádky jsou určeny právě vám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lakóš

26. 8. 2005 19:49
AUTOMAT
Zdá se mi, že i automaty se vyvíjejí-možnost plynulé změny převodu, různé automatické spojky a možnost sekvenčního řazení,myslím že i elektronická ochrana před nesprávným zařazením a tím odrovnáním převodovky... ford např u jedné ze svých automat. převodovek slibuje snížení spotřeby... 
Jezdím  po česku scénicem r.výroby 2005 1,6 benzín 116k s automatem. Umožňuje v průběhu jízdy přechod k manuálnímu- sekvenčnímu řazení- bohužel jen 4 kvalty- ale přesto jsem spokojen- není to žádná kdovíjak sportovní jízda, ale zrychlení je podobné jako se scénikem 1,9 dTI v manuálu. V hodně členitém terénu na okreskách přepínám na sekvenční manuál,protože automat někdy zařadí neúčelně. Jinak jedu na automat- je to pohoda- poslouchám muziku nebo kecám s ostatníma v autě. Plynulá jízda bez šklubání/při výjezdu z křižovatky sleduju, jak ostatní auta zřetelně ztrácejí tempo při řazení/, předjíždění bez problémů- po větším sešlápnutí plynu auto samo podřad
0 0
možnosti

Koumak

8. 2. 2005 23:41
automat
Jezdim s automatem nekolik let...clovek se s automatem musi naucit jezdit(podrazovat plynem atd)......uz se mi jednou podarilo dat R,kdyz jsem jel po meste,vyradílo to(neco jako N,ale nereagovalo to na zarazeni D),musel jsem zastavit dat P,nastarotvat a pak uz to bylo v poho(uz jsem to nikdy nezkousel :-))........na jizdu v zime je to idealni,do kopce(zarazena 1 nebo 2) nepodkluzuje(vyjedu vse)...pri smyku sundam nohu z plynu auto si s tim poradi(vlastni zkusenost)...automaticka prevodovka je nejmene poruchova cast na autech(zkusenost ze zahranici)
0 0
možnosti

davexx

2. 2. 2005 17:09
hmm
Automat je fajn u velkých aut, člověk si nemusí hrát se spojkou a přesto to jede v klidu a pohodě. Velké fáro na letní dovolenou s automatem, to je fajn. Na druhou stranu nedovedu si představit, že bych měl automat v tomhle počasí a v tomhle sněhu, bojím se, že bych na cestě vypadal úplně stejně jako američané při záběrech z jejich kalamit, kdy auta na rovné cestě vyskakují do příkopů jenom proto, že automat navhodně zařadil a tím dostal hnaná kola do prokluzu. V zimě raději starý dobrý manuál.
0 0
možnosti

Marcela

3. 2. 2005 22:18
Re: hmm
Jak kdo , já raději zůstanu i v zimě u svého automatu  ( ostatně má více režimů 4x4 , takže na sněhu nevyskakuje  - tedy alespoň zatím
0 0
možnosti

GVDT

29. 1. 2005 6:13
Raketa
Mimo ineho som jazdil na (pre rypalov hned uvediem ze pozicanych) Grand Cherokee, Chrysler Saratoga, Volvo, posledne Honda Legend... A musim povedat ze automat je PRE MNA OSOBNE priam nadpozemsky genialna vec aj ked zaroven uznavam ze jazda na manuale v trebars Skode 120 je nenapodobnitelne intenzivny zazitok (sice trochu v inom smere...). Ano, trochu vyssia spotreba, u starej sunky aj pripadne poruchy ale ak by som mal podla tychto kriterii analogicky vyradovat dopravne prostriedky vzdy by som z nieakeho dovodu skoncil na bicykli alebo s prepacenim za vyraz v MHD.
0 0
možnosti

Karel

9. 1. 2004 22:28
automat
Mám Subaru 1.8i s automatem již tři roky. Koupil jsem ho protože jsem chtěl Subaru, tj. 4x4. Automat proto, že s ním jezdí i žena, a nerad bych o auto přišel :-) Spotřebu mám 8,5 l/100km. Automat považuji za bezpečnostní prvek, mohu se totiž více věnovat dění na silnici, což mi několikrát pomohlo vyhnout se "notorickému spěchači", než se s ním střetnout. Žena jiné auto než s automatem již nechce řídit. Ona ví, že D pro ni znamená Dopředu,R pro ní znamená Zpátky a P pro ní znamená Parkování. Auto jsem v klidu na duši půjčil i mamince (55 let), která je řidičem pouze v sebeobraně. Při přesedání do služebního auta se prvních 100 km učím znovu řadit, a dalších 100 km mne řazení docela otravuje, když pomyslím kolikrát musím např. v Praze či Brně zařadit 1 a pak neutrál. :-( Jinak nejčastější argumentace kolegů v práci pro manuální řazení je "v autě bych se nudil". Ovšem proč řadit, když nemusím. Od čeho jsou tu stroje ?
0 0
možnosti

LAKOS

3. 1. 2004 11:49
trochu věcně
Auto používám k  přepravě za zábavou a do práce, ne pro zábavu a prezentaci jekéhosi image.Umím zase něco jiného, než machrovat s autem. Co říkáte, experti:
Bude automat dobrý i na kluzké silnici nebo v hlubokém sněhu?
Znáte někdo automatickou převodovku Proactive od Renaultu?
Uveze se i Renault Scénik 1,6 benzín,115koní s automatem?
Co říkáte na novější diesely v kombinaci s automatem?
0 0
možnosti

pavlucha

11. 11. 2003 8:43
nevýhody automatu
Automatická převodovka, i když na ní nedám dopustit, má také svoje nevýhody. Ve spojení s měničem nelze auto roztáhnout při poruše motoru, nelze vyřazovat z táhlých klesání na neutrál, obtížný odtah nepojízdného vozidla (malou rychlostí a ne navelké vzdálenosti). Další nevýhodou jsou velmi náročné a složité opravy - pouze v odbornýh dílnách, pro kutily praktiky nemožné. Rozměry převodovky jsou v porovnání s manuální nesrovnatelně větší, což způsobuje náročnější montáž a demontáž z vozidla. Náročné je rovněž jejich utěsnění speciálními simeringy (většina převodovek teče), mnohem větší spotřeba oleje při výměně (Dexron) většinou mezi 5 - 7 lt proti cca 1 lt v manuálu. Při výměně oleje je nutné měnit i olejový filtr a současně i gumové těsnění olejové vany. Úzkostlivě je třeba dbát na čistotu oleje. Olej z převodovky při provozu podléhá chlazení, většinou v samostatné komoře vodního chladiče. Jinak pokud je v pořádku je radost s takovým vozem jet (M-B 280 SEL)
0 0
možnosti

Vykořisťovatel

23. 10. 2003 9:35
automat
Toyota Supra-3,5l-automat. O takové sportovní jízdě se většině z vás asi ani nezdá. 0-100 za cca 4 vteřiny. 160-200 mnohem rychleji než si toho všimnul ten idiot ve Felicii, co se na mě lepil. Do zatáček na cestě Olomouc - Potštát - Odry v klidu hrubě přes 120 a to auto se ani nehlo. Ve městě 40, bez střechy a absolutní relaxace. NEDÁM NA AUTOMAT DOPUSTIT
0 0
možnosti

Petr

23. 10. 2003 7:53
manuál
Není nad manuál
0 0
možnosti

2Mac7

23. 10. 2003 14:35
Re:
Jezdím s automatem a dnes ho mám v servisu ( příprava na zimu) , a protože jsem měla dost ježdění po Praze , vzala jsem si firemní felicii - manuál. Neměnila bych ani náhodou, zlatý automat, není nad něj.
0 0
možnosti

ondra

1. 10. 2003 20:35
cena a rozsirenost
mam jen mensi poznamku, a to ze automat (bohuzel) nelze namontovat na kazdy auto (motor) a ze je to stale priplatkova vybava, a to cenove nezanedbatelna...
sam mam manual, kdybych mel moznost, sel bych radsi do automatu (i kdyz s nim nemam zkusenosti), nejsem zadnej zavodnik  a pojem "sportovni jizda" mi moc nerika (neznamena to, ze jedu jako snek...), jde mi hlavne o pohodli z cestovani, a to myslim automat nabizi...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!