Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automat nebo manuál?

Uvažujete o koupi vozu s automatickou převodovkou? Nebo snad vlastníte takový vůz? Následující řádky jsou určeny právě vám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lakóš

AUTOMAT
Zdá se mi, že i automaty se vyvíjejí-možnost plynulé změny převodu, různé automatické spojky a možnost sekvenčního řazení,myslím že i elektronická ochrana před nesprávným zařazením a tím odrovnáním převodovky... ford např u jedné ze svých automat. převodovek slibuje snížení spotřeby... 
Jezdím  po česku scénicem r.výroby 2005 1,6 benzín 116k s automatem. Umožňuje v průběhu jízdy přechod k manuálnímu- sekvenčnímu řazení- bohužel jen 4 kvalty- ale přesto jsem spokojen- není to žádná kdovíjak sportovní jízda, ale zrychlení je podobné jako se scénikem 1,9 dTI v manuálu. V hodně členitém terénu na okreskách přepínám na sekvenční manuál,protože automat někdy zařadí neúčelně. Jinak jedu na automat- je to pohoda- poslouchám muziku nebo kecám s ostatníma v autě. Plynulá jízda bez šklubání/při výjezdu z křižovatky sleduju, jak ostatní auta zřetelně ztrácejí tempo při řazení/, předjíždění bez problémů- po větším sešlápnutí plynu auto samo podřad
0/0
26.8.2005 19:49

Koumak

automat
Jezdim s automatem nekolik let...clovek se s automatem musi naucit jezdit(podrazovat plynem atd)......uz se mi jednou podarilo dat R,kdyz jsem jel po meste,vyradílo to(neco jako N,ale nereagovalo to na zarazeni D),musel jsem zastavit dat P,nastarotvat a pak uz to bylo v poho(uz jsem to nikdy nezkousel :-))........na jizdu v zime je to idealni,do kopce(zarazena 1 nebo 2) nepodkluzuje(vyjedu vse)...pri smyku sundam nohu z plynu auto si s tim poradi(vlastni zkusenost)...automaticka prevodovka je nejmene poruchova cast na autech(zkusenost ze zahranici)
0/0
8.2.2005 23:41

davexx

hmm
Automat je fajn u velkých aut, člověk si nemusí hrát se spojkou a přesto to jede v klidu a pohodě. Velké fáro na letní dovolenou s automatem, to je fajn. Na druhou stranu nedovedu si představit, že bych měl automat v tomhle počasí a v tomhle sněhu, bojím se, že bych na cestě vypadal úplně stejně jako američané při záběrech z jejich kalamit, kdy auta na rovné cestě vyskakují do příkopů jenom proto, že automat navhodně zařadil a tím dostal hnaná kola do prokluzu. V zimě raději starý dobrý manuál.
0/0
2.2.2005 17:09

Marcela

Re: hmm
Jak kdo , já raději zůstanu i v zimě u svého automatu  ( ostatně má více režimů 4x4 , takže na sněhu nevyskakuje  - tedy alespoň zatím
0/0
3.2.2005 22:18

GVDT

Raketa
Mimo ineho som jazdil na (pre rypalov hned uvediem ze pozicanych) Grand Cherokee, Chrysler Saratoga, Volvo, posledne Honda Legend... A musim povedat ze automat je PRE MNA OSOBNE priam nadpozemsky genialna vec aj ked zaroven uznavam ze jazda na manuale v trebars Skode 120 je nenapodobnitelne intenzivny zazitok (sice trochu v inom smere...). Ano, trochu vyssia spotreba, u starej sunky aj pripadne poruchy ale ak by som mal podla tychto kriterii analogicky vyradovat dopravne prostriedky vzdy by som z nieakeho dovodu skoncil na bicykli alebo s prepacenim za vyraz v MHD.
0/0
29.1.2005 6:13

Karel

automat
Mám Subaru 1.8i s automatem již tři roky. Koupil jsem ho protože jsem chtěl Subaru, tj. 4x4. Automat proto, že s ním jezdí i žena, a nerad bych o auto přišel :-) Spotřebu mám 8,5 l/100km. Automat považuji za bezpečnostní prvek, mohu se totiž více věnovat dění na silnici, což mi několikrát pomohlo vyhnout se "notorickému spěchači", než se s ním střetnout. Žena jiné auto než s automatem již nechce řídit. Ona ví, že D pro ni znamená Dopředu,R pro ní znamená Zpátky a P pro ní znamená Parkování. Auto jsem v klidu na duši půjčil i mamince (55 let), která je řidičem pouze v sebeobraně. Při přesedání do služebního auta se prvních 100 km učím znovu řadit, a dalších 100 km mne řazení docela otravuje, když pomyslím kolikrát musím např. v Praze či Brně zařadit 1 a pak neutrál. :-( Jinak nejčastější argumentace kolegů v práci pro manuální řazení je "v autě bych se nudil". Ovšem proč řadit, když nemusím. Od čeho jsou tu stroje ?
0/0
9.1.2004 22:28

LAKOS

trochu věcně
Auto používám k  přepravě za zábavou a do práce, ne pro zábavu a prezentaci jekéhosi image.Umím zase něco jiného, než machrovat s autem. Co říkáte, experti:
Bude automat dobrý i na kluzké silnici nebo v hlubokém sněhu?
Znáte někdo automatickou převodovku Proactive od Renaultu?
Uveze se i Renault Scénik 1,6 benzín,115koní s automatem?
Co říkáte na novější diesely v kombinaci s automatem?
0/0
3.1.2004 11:49

pavlucha

nevýhody automatu
Automatická převodovka, i když na ní nedám dopustit, má také svoje nevýhody. Ve spojení s měničem nelze auto roztáhnout při poruše motoru, nelze vyřazovat z táhlých klesání na neutrál, obtížný odtah nepojízdného vozidla (malou rychlostí a ne navelké vzdálenosti). Další nevýhodou jsou velmi náročné a složité opravy - pouze v odbornýh dílnách, pro kutily praktiky nemožné. Rozměry převodovky jsou v porovnání s manuální nesrovnatelně větší, což způsobuje náročnější montáž a demontáž z vozidla. Náročné je rovněž jejich utěsnění speciálními simeringy (většina převodovek teče), mnohem větší spotřeba oleje při výměně (Dexron) většinou mezi 5 - 7 lt proti cca 1 lt v manuálu. Při výměně oleje je nutné měnit i olejový filtr a současně i gumové těsnění olejové vany. Úzkostlivě je třeba dbát na čistotu oleje. Olej z převodovky při provozu podléhá chlazení, většinou v samostatné komoře vodního chladiče. Jinak pokud je v pořádku je radost s takovým vozem jet (M-B 280 SEL)
0/0
11.11.2003 8:43

Vykořisťovatel

automat
Toyota Supra-3,5l-automat. O takové sportovní jízdě se většině z vás asi ani nezdá. 0-100 za cca 4 vteřiny. 160-200 mnohem rychleji než si toho všimnul ten idiot ve Felicii, co se na mě lepil. Do zatáček na cestě Olomouc - Potštát - Odry v klidu hrubě přes 120 a to auto se ani nehlo. Ve městě 40, bez střechy a absolutní relaxace. NEDÁM NA AUTOMAT DOPUSTIT
0/0
23.10.2003 9:35

Petr

manuál
Není nad manuál
0/0
23.10.2003 7:53

2Mac7

Re:
Jezdím s automatem a dnes ho mám v servisu ( příprava na zimu) , a protože jsem měla dost ježdění po Praze , vzala jsem si firemní felicii - manuál. Neměnila bych ani náhodou, zlatý automat, není nad něj.
0/0
23.10.2003 14:35

ondra

cena a rozsirenost
mam jen mensi poznamku, a to ze automat (bohuzel) nelze namontovat na kazdy auto (motor) a ze je to stale priplatkova vybava, a to cenove nezanedbatelna...
sam mam manual, kdybych mel moznost, sel bych radsi do automatu (i kdyz s nim nemam zkusenosti), nejsem zadnej zavodnik  a pojem "sportovni jizda" mi moc nerika (neznamena to, ze jedu jako snek...), jde mi hlavne o pohodli z cestovani, a to myslim automat nabizi...
0/0
1.10.2003 20:35

Milos

neni vubec spatna
Vazeni, nejsem priznivec automatu, ale.... Osud me zaval do Kanady a potreboval jsem velke auto. Takze jezdim s Fordem Windstarem 3,8 automat. Kdyz jsem ho poprve testoval tak na stovku za 9 vterin. Dodnes tomu nerozumim je to prece velka tezka krav... . Spotrebu mam 9 na silnici  az 12 litru ve meste proste pohoda. Zena si to nemuze vynachvalit. Automat doporucuji tem kdo se nechce a nebo ho nebavi radit. Poznamka >prevodovka drzi docela nizke otacky tak obcas do kopce musim podradit.
0/0
20.8.2003 8:19

Ena

Ze se taky pripojuji do diskuze: ridicak jsem udelala loni v rijnu napotreti [to pro ilustraci, co jsem to za ridice], od te doby jsem jezdila minimalne [mozna jednou za 14 dnu se S120], pred dvema mesici jsem zacala jezdit s Toyotou Previa s automatem v USA[auto mi stale pripomina spise autobus]. Jedine co k tou jako absolutni neznalec vsech technickych veci muzu rict: I pro takove silnicni analfabety jako jsem ja je to pohoda vanek! [akorat nevim, jak budu zase zvladat nasi starou skodovenku, az se vratim - v zivote uz asi nezaradim...:] ]
0/0
6.8.2003 22:35

Saids

Sportovni jizda
Po zkusenostech s Hyundaiem SantaFe v automatu (20 000 Km) a Sonatou nechapu, proc se stale opakuje, ze automat neni pro sportovni jizdu. Jel jste nekdy s automatem nejnovejsi generace? A vite jak ho za volantem ovladate? Prudce seslapnete a auto okamzite podradi na nenizsi mozny rychlostni stupen a vystreli kupredu, povolite plyn a auto okamzite "nadrazuje". Jezdi to stejne sportovne, jako manual. Dokonale plynule. Mimochodem idealni pro tahnuti jineho vozidla na lane.
0/0
6.8.2003 21:54

Pesa

Re: Sportovni jizda
Idealni pro tahani to zrovna neni - kazdopadne si davejte bacha - aby jste meli pri tahani vypnuty over drive - jinak pujde prevodovka do kytek. Jak jsem napsal - mel jsem ve vlastnictvi jen automaty - ale manualni prevodovka je preci jen "sportovnejsi" - automat me drzi "na uzde" - nastesti -. Ale na 1/4 mile to ma sve nevyhody :-(
0/0
7.8.2003 9:14

Pesa

Automat - opravy
Nejsem zrovna ridic, ktery ma za sebou statisice km (max 200.000) a v mem vlastnictvi se objevily "jen" 2 auta a obe dve s automatickou prevodovkou - obe dve byly koupeny jako "jete" - bohuzel jsem celkove do obou "zatim" jen na automaticke prevodovce zainvestoval 80tis! Jen uvedu pocet ujetych kilometru po provedenych opravach do dalsiho defektu -
1. 15000km
2. 3500km
3. 10000km
a ted doufam, ze u 4. servisu mi budou garantovat delsi "zivitnost"
1-Pohybuju s radici pakou jen pri bezicim motoru
2-NEVYRAZUJU!
3-(R) radim jen pri stojicim aute
4-nevytacim motor na (N) a samozrejme tam nelupu (D) nebo (R)!
(je pravdou, ze sem tam ho prozenu - je to prece jen Cosworth)
Timto jsem chtel vyradrit NESPOKOJENOST s nasemi servisy - Kteri toho vi o automatech skoro stejne jako clovek, jenz se s nimi potkava poprve! A jeste jedna pripominka - mente oleje! Nejednou jsem se setkal s vyjadrenim servisu i odborne (servisni) literatury, ze vymena oleje v automaticke prevodovce je "bezpredmetna"!!!!
0/0
6.8.2003 16:22

Filip

Re:
Nejenom olej, ale vetsina automatickych prevodovek ma i filtry a maji se menit zhruba kazdych 75,000 km.
 
0/0
11.11.2003 5:14

Vosa

automat je No.1
Skoro v celém světě (motorizované země) je automat samozřejmostí a je to logický krok dopředu, je v Evropě zatím nemá takovou pozici a hlavně u nás...pořád se ozývají argumenty o velké spotřebě a nesportovní jízdě. Nebo, že se prý někdo za jízdy nudí ??!! Jak už je vidět i v článku dnešní nová auta mají rozdíl ve spotřebě oproti mauálu minimální a zrychlení (mám zkušenosti z Hondami a Fordem v automatu) naprosto v pohodě, jestli nějaké auto umí maximálku z 0 na 100 např. za 8,0 a v to samé v automatu 8,5, tak stejně spousta běžných řidičů tu maximálku z manuálu nedostanou. Prostě automat je mnohem lepší a praktičtější a je jen otázka času, až přijde doba, kdy i u nás to bude samozřejmost a manuál bude jen na požádání :-)
0/0
6.8.2003 11:13

Vosa

0/0
6.8.2003 11:03

Tomas

Automat ve Fordu Windstar
Jen malý příspěvek do velkého tématu. V 35-ti letech jsem objevil kouzlo automatické převodovky a poslední 3 roky na ní nedám dopustit. Samozřejmě co řidič to názor. Vlastním Ford Windstar 3,0l a pohybuji se ze 70% po Praze, zbytek dálnice a oboje má své přednosti : po městě je to klídek a pohoda, v kolonách jen pouštět brzdu a věnovat se plně volantu a okolí. Na dálnici se automat chová také skvěle, pokud znáte pocit zapnutého tempomatu ve 130 km, tak to ani nemusím popisovat.
Co se týká komentářů k manuálu a mladým neukázněným řidičům ? : jsou tady, jezdí mezi námi, já je nepředělám ani nenaučím jezdit lépe, takže mám jedinou možnost : respektuji je.
p.s. : pokud někdo jezdí po Praze stejným vozem, rád se podělím o zkušenosti a rady okolo servisu.: tomas@kavarnazanzibar.cz
 
 
0/0
6.8.2003 10:25

Robert

pp
pp
0/0
18.6.2003 15:30

Robert

pokus
pokus
0/0
18.6.2003 15:21

pavlucha

automat
Mám automat ve svém voze MB 280 SEL a již 6 let jezdím bez jakýchkoli problémů. Vozidlo má najeto cca 175 tis. km. Mám dotaz na odborníky: je normální jev citelné cuknutí při zařazení "R" při stojícím vozidle z neutrálu a nebo "D"? Při jízdě potom další řazení probíhá již plynule bez znatekného cukání. Díky za odpověď.
0/0
18.6.2003 12:30

Pepa MBCC

Re: automat
Cau jasne to se stava. prece jen tam casem vznikaji nejaky vule tohle cuknuti dela prave tim ze se zmeni smer jizdy chvili trva nez zaberou prevody v diferencialu staci zkusit jaka je vule na kardanu pootocenim a je to jasny.. mne to dela taky mam 280E a jinak jezdim v pohode a nic jinyho nez automat uz nikdy nechcu! :-) to sem driv mel podobny nazory vetsiny neznalych lidi, ze autmat je pro nemehla az sem se v tom poprvy svezl pochopil sem o cem to je.. o POHODLI! :-)
0/0
25.6.2003 15:35

radim

nechci velke auto
Co kdyz nechci (nepotrebuji) motor V6 3 litry nebo neco podobneho a chci jezdit okolo 7 litru na 100 km ? Ma pak automat vubec smysl pro mensi motor ? Ma pak cenu se vubec bavit o tom co je lepsi, kdyz drtiva vetsina techto prispevku je o velkych motorech ?
0/0
17.6.2003 10:56

Milos

Re: nechci velke auto
No, kamarád koupil svojí mámě Nisan Micra v automatu a s klimatizací. Jo a s 1l motorem. Když mi to řikal, tak jsem pochyboval o tom že se to rozjede, ale když jsem si to vyzkoušel byla to bomba. Né že by s tím šlo závodit, ale jelo to slušně. Já osobně si kupuju jen auta s větším výkonem a 4x4, hlavně kvůli bezpečí.
0/0
18.6.2003 14:14

Snoopy

Automat
Nechapu,proc si myslite ze lze radit neutral pouze ve stavu ,kdy vozidlo stoji.Prevodovka ktera je v poradku toto zvlada v pohode .
0/0
13.6.2003 1:42

jk

Re: Automat
Taky nechapu. Když jedu z dlouhýho klesání, tak vyřazuju. Asi "doporučení" prodejců benzínu.
0/0
13.6.2003 13:51

Otakáro

Re: Re: Automat
No to seš moula, vyřazovat se dá tak ve š120, ale moderní motory při jízdě z kopce, pokud nemáte nohu na plynu mají nižší spotřebu než na volnoběh. A pak, neutrál na automatu lze zařadit, až když auto stojí. Vyřadit z kopce, to jsou kecy starejch strejců.
0/0
18.6.2003 13:17

Driver

Re: Automat
Troubo, automat na neutrálu za jízdy nemaže a převodovka je za chvíly v pr... 
0/0
30.6.2003 15:28

Thyronx

S automaty jezdim skoro 20 let.
Mluvim o novych autech i starsich.Pokud ojetina s automatem ma najeto nejakych 300,000km je potreba davat bacha jak na mootor tak na prevody. Automatka ale zpravidla motor prezije.(i 6-8mi valec).
Muj Ford Explorer udelal za 5 let 182,000 mil.(270,000km) jo, nekecam.4litr,automatka,a skoro vsecko je najeto na dalnicich USA.Jezdi to dal, ani jsem nemenil kapalinu v automatce a olej si nechavam delat kazdych 5000 mil.
Automaticke prevody znamenaji podstatne vetsi pohodli,spolehlivost,presnost razeni a pro ty co neslysi svuj motor nebo jsou invalidni -primo idealni.
Tady v USA moc manualu nejezdi.Mnozi ani neumi radit , ale zas umi neco jineho ...
0/0
4.6.2003 2:57

Rasto

Re: S automaty jezdim skoro 20 let.
Suhlasim s Tebou. Cital som niekde na nete, ze automat ZF v starom mercedese S600 by mal prezit 3 motory... Ale poviem Ti, ako sa da automat znicit za par sekund. Predviedol mi to 1 arab (nie som rasista, to iba pre ilustraciu), ktoremu som predal auto. Vytocil motor na 5000 otacok a paku presunul na DRIVE... Zvuk to bol, asi ako ked sa elektrickou kosackou prejde cez kamene. Strasne. Potom to auto uz vobec neslo, ale motor bol pod zatazou - pravdepodobne tam boli trvalo zaradene viacere prevody. Ked som sa ho pytal, preco to urobil, povedal, ze chcel vediet, ako to "hrabe"
0/0
4.6.2003 23:32

Blyronx

Re: No to teda koukam, Thyronxi
Na to ze beres rocne 140 litru, to jezdis teda v pekny sunce. Podle tvych prispevku jsem pocital ze jezdis nejmin v MB SClass. To jsi me fakt zklamal .
0/0
6.9.2003 16:57

Michal

Průměrná spotřeba
Chtěl bych se zeptat někoho, kdo má Toyotu Carinu 1,8 combi r. v. 1997 s automatickou převodovkou, jakou má cca průměrnou spotřebu. Předem dík, Michal.
0/0
2.6.2003 11:43

Martin

Co je to sportovní jízda?
Prosím Vás vysvětlete mi někdo, proč je jízda sportovní, nebo nesportovní? To jste zde všichni závodníci? Myslel jsem, že článek se týká normálních aut, ne závodních. Co to teda je ta "sportovní jízda"? A kde se to provozuje?
0/0
27.5.2003 9:37

johan

Re: Co je to sportovní jízda?
Pokud Martine nevýš co je sportovní jízda, tak nad tím nedumej, stejně ti tato informace nebude k ničemu, kup si automat a nebudeš mít problém s řazením.
0/0
27.5.2003 15:04

Pesa

Re: Co je to sportovní jízda?
Myslim si ze to bylo brano jako joke.... - jasne ze McLaren F1 je o necem jinem - ale drzme se pri zemi -
0/0
6.8.2003 13:33

Martin

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
23.5.2003 13:05

storm

AT vs. stick
automaticka prevdovka je samozrejme pohodlnejsim opatrenim vozu, zkousel jsem ji a je fakt, ze se ji na krizovatce nic nevyrovna ... jediny minus vidim v tom, kdyz se AT vysype ... to je pak koncert  ... a s AT se da pohodlne telefonovat, jist atd.
0/0
19.5.2003 0:45

zolox

Re: AT vs. stick
Asi  o tom to je, jak často jezdim sportovně a jak často potřebuju normálně někam jet. Automat je prostě pohoda sama o sobě, ale jak říkáš, pokud se podělá, pak začíná ta správná sranda. S tím zatím nemám zkušenosti a doufám, že ani mít nebudu.
0/0
19.5.2003 9:49

George

Re: AT vs. stick
Můj první automat byl Opel Rekord z roku 1970, v roce 1997 jsem auto vyhodil, automat funguje ještě dneska u známýho. Převodovky bohužel trpí při "čištění zubů" a podobných neopatrnostech, co u automata není dobře možné. Když dbáš na pravidelnou výměnu ATF, vydrží automat déle než zbytek auta. Teď mám Jeepa z roku 89 a automat je jedna z málo věcí které fungují fakt prefektně. Tedy pouze výborné zkušenosti - a diskusí jestli je šaltpáka sportovní a automat pro dědky a ženy se z principu nezúčastňuji. Kontrahenti bývají pubertální Laudové se Škodovkou 120 Tuning nebo frajéři s GTi - čkem se 3 spoilery a 115 PS. A s těmi se fakt nedá diskutovat...
0/0
19.5.2003 17:18

Rasto

Automat vs. Manual - mam to v pazi
Jazdim strasne vela a mal som aj automaty aj manualy a je mi to jedno. Verte mi, ze mam urcity nadhlad. Automat som mal v Mercedesi 260E, v BMW325i, v Golfe... No - a co som zistil? Aha - toto. Ze s automatom za urcitych okolnosti predbehnete manual s rovankym motorom. Pretoze automat ma vacsinou take prevody, ze na 1ke moze ist nejakych 70-80 (kedze viskospojka funguje ako nasobic krutiaceho momentu). A tak napr. ked v takej 50-ke sliapnete podlahu (kickdown), automat kludne zaradi 1icku. Co sa Vam s manualom nepodari. A este 1 zaujimavost-ta 325ka mala aj premostovac viskospojky - zaplo sa to pri 90ke, bolo citit take lupnutie a automat potom pracoval rovnako efektivne ako manual. Ozaj - a medved sa pohynal na 2ku (iba s kickdownom isiel z 1ky). Golf 1,8cka bol s A. totalne lenivy, a na dialnici sa nevedel rozhodnut ci zaradit 3 alebo 4 :) Sranda - a pritom to vsetko boli prevodovky ZF. Ozaj - zrychlenia 0-100 som meral: BMW 8,2; medved 9,5; Golf 14 :) A jazdil som chvilu-200km aj medved S600 automat - tazkopadne auto, ale zrychlenie neuveritelne... Iba ta spotreba 16l bola asi najmenej co som na displeji videl... Teda pri jazde z kopca to ukazovalo 4l/100km! Ale fakt, ze nebolo citit, kedy to radi. A malo to 2 rychlosti dozadu. A teraz mi napadla dalsia vyhoda A. Neskrka to pri radeni spiatocky - a ani to pri jazde dozadu nezavyja. Co Vy na to odborna verejnost?
0/0
16.5.2003 0:48

zolox

Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Díky za trochu přesnější popis některých výhod. Ano přesně v kickdownu třeba i na jedničku v 80km/h je brutalita třeba v předjíždění do kopce :o)) Pravda je, že to končí omezovačem :o)) Nicméně na získání akcelerace je to k nezaplacení :o)) Je však pravdou, že nemohu srovnávat můj 3,3V6 s českými standardy. Kdo nezkusil, nepochopí :o)
0/0
19.5.2003 9:44

Ota

Re: omezovač:
0/0
13.8.2003 20:46

Petr

Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Toto je myslim, nazor na automatickou prevodovku, se kterym se musim ztotoznit. Ja sam jsem vyzkousel nekolik vozu jak s manualem, tak i automatem, ale po zakoupeni prvniho vozu s autom. prevodovkou (Audi 100 2.8E) jiz na 90% zustanu vzdy u automatu. To co se v mestskem provozu jevi jako pouhe pohodli - totiz, ze se nemusi radit a popojizdeni v kolonach je jednodussi, je pak mimo mesto neocenitelna pomoc hlavne pri predjizdeni. Opravdu pokud seslapnete plynovy pedal prudce k podlaze, podrazeni je velice rychle a auto se pak hybe kupredu s neuveritelnou silou. Nyni vlastnim Renault 25 3.0V6 s automatem a uz se mi i nekolikrat stalo, ze jsem musel pri predjizdeni brzdit, protoze, ten co jel prede mnou nemel dostatecnou akceleraci. A jeste jedna neocenitelna vlastnost aut. prevodovky se mi moc libi - pri prudkem brzdeni, muzete manualne zaradit treba 1 a jak klesaji otacky, automat vzdy podrazuje do maximalnich povolenych otacek a brzdna sila motoru se 6 valcemi je pak neuveritelna. Hlavne pri celem tomto manevru stojite porad jen na jednoum pedalu - brzde. Neprijemnou vlastnosti automatu je to, ze maximalni rychlost stejneho vozu s manualni prevodovkou je nizsi - ale popravde, jestli je to 180 nebo 210, je asi jedno. Jeste si myslim, ze automaticke prevodovky se lepe vyjimaji ve vozech s vykonem motoru nad 150ps nez slabsim.
0/0
21.5.2003 10:58

Maxim

Re: Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Hele automaty fakt můžu, ale plácat, že brždění je efektivnější se zařazenou rychlostí je fyzikální nesmysl, brzdy by zvládat jednu věc a to rychlost a ne se prát s odstředivou sílou motoru. Jistě přibržďovat motorem ano, ale brzdit maximálně zásadně s vyšláplou spojkou - jak to technicky řeší automat nevím.
0/0
23.5.2003 13:51

Strauss

Re: Re: Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Docela urcite kazdy automat pri sebemensim slapnuti na brzdu rozpojuje spojku (proto taky ma tu lehce vyssi spotrebu). Treni v motoru neni (nastesti) tak velky aby nejak vyrazne napomahalo intenzivnimu brzdeni - spis by se to tim komplikovalo. To ze se motor "prizpusobuje" zrovna zarazene rychlosti pri rozpojene spojce dela jen proto, aby ji mohl kdykoli si usmysli zase pripojit zpatky. Vubec to neni tim, ze by se "brzdilo do motoru" to by se ten motor musel otacet porad vic a vic - zkuste si u manualu roztocit motor, kdyz je na volno (se spojkou) a pak sundat nohu z plynu... nez sam klesne na polovicni, tak mu to trva dobrych 5 vterin.. to je dost dlouha doba na to aby se motoru proste NEMOHLO vyuzivat pro ucel brzdeni (myslim intenzivni brzdeni)
0/0
30.5.2003 18:12

Rasto

Re: Re: Re: Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Mylis sa. Rozpojenie spojky s brzdovym pedalom vobec nesuvisi. Hlavnou spojkou je hydromenic-2 lopatkove kolesa proti sebe, ponorene v Dexrone. Tato spojka sa NEDA rozpojit. A hydromenic sposobuje aj najvacsie straty v automatike - v tej kavapaline je vzdy isty sklz (pokial sa to neprepoji napevno-ale to maju len niektore auta a fung. to iba vo vyssich rychlostiach). Najlepsim dokazom toho sklzu je tzv. "Stall test"-lava noha na brzdu, prava na plyn a obe naplno tlacit. Otacky ukazu stav motora. Byva to okolo 2000 otacok. Vtedy cely vykon motora konci v hydromenici... Sekundarne spojky su tvorene brzdiacimi pasmi zo specialnej ocele-brzdia tie-ktore dielce planetovej prevodovky a tak zabezpecuju radenie. Ale o tom som nechcel. To brzdenie pomocou AT je skutocne realne. Je to to same, ako keby si pri brzdeni a s manualom radil dolu vzdy v max. povolenych otackach-napr. v 90ke by si dal 2ku a v 50ke 1icku - lenze to sa Ti s manualom nikdy nepodari. Mas co robit, aby si nezabudol vysliapnut spojku:) Navyse AT brzdi este lepsie prave kvoli tym stratam v hydromenici - straty su aj pri pridavani aj pri brzdeni - funguje to obojsmerne...:-) Mozes mi verit, videl som ako to vnutri vyzera a pracuje, opravoval som AT (Honda Accord).
0/0
30.5.2003 20:47

Petr Váňa

Re: Re: Automat vs. Manual - mam to v pazi
Vezmem to hopem V6 ale max tak 2.8 nebo 2.9 (3.0) se delalo az do safrane. Brzdna sila zrovna tohodle motoru neni moc velka, sam s nim mam najeto desitky tisic a pokud neni znacne pretocenej tak moc nebrzdi (pouhym vypnutim paliva). Te vete o maximalce nerozumim, zrejme jste myslel ze s manualni prevodovkou je maximalni rychlost vetsi, maximalka je cca 250 (omezovac 6500ot na 5 prevodovy stupen) a tenhle motor to zvlada i pri plne nalozenem aute... Jedina skoro vyhoda automatu v tomhle aute je spolu s tempomatem, ale zase na druhou stranu nikdy jsem nemusel podrazovat, proto se tam taky daval V6... Jinak je znacne poruchovej a casto se vymenuje za manual, spotreba asi o 0,8l vyssi nez u manualu samozrejme podle stylu jizdy.
S tou pomoci pri predjizdeni bych to nevidel tak ruzove z prosteho duvodu, pokud ma clovek dobry odhad a zkusenosti vzdy bude s manualem lepsi nez automat, automat totiz nedokaze vycarovat vyssi vykon motoru, naopak ma daleko vetsi ztraty vykonu nez manual, navic zadna elektronika automatu (teda urcite ne ta v R25) neumi vyhodnotit dopredu situaci na silnici a podle toho rozhodnout o vhodnosti zarazeni rychlostniho stupne.
0/0
29.5.2003 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.