Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trabant vstává z mrtvých

Kdysi to byl symbol "pokroku" za železnou oponou, jehož výrobní technologie byla zastaralá, už když se v roce 1958 začal vyrábět. Po rozpadu východního bloku se stal ikonou - automobil, jehož vzhled se během 33 let výroby takřka nezměnil, používala jako rekvizitu při koncertech skupina U2.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

SYMBOL
...ten článek nic neříká o atmosféře, o trabant klubu v podstatě mlčí...
můj dědeček ho měl (táta taky), ale z dědy se stal trabantista tělem i duší... vzhledem k problémům s bývalým režimem se pro něj paradoxně socialistické vozítko stalo symbolem mobility a svobody... a věřte nebo ne, trabantisti si vzájemně dost pomáhali a vytvořili neuvěřitelnou atmosféru...
každý věděl, co s prasklým prasátkem, co s vlaštovkou... a opravil to každý sám, nebo s vesnickým kovářem...
a byl za super cenu... jedinou nevýhodu spatřuji v možnosti čelního nárazu, kdy bohužel přímo proti lebce mohl vyjet hřídel volantu...
jinak pro mnohé se stal trabant symbolem životního stylu a určité svobody
0/0
18.6.2003 13:47

Lola

Kvality Trabanta
Vzhledem k průměrnému ročnímu výdělku v Jihoafrické republice a u nás se divím, že se neuvažuje o prodeji v Česku. Hodně lidí by si ho asi koupilo a vyřešilo tak svoji dopravní situaci dostupnou cestou. Ale protože Trabanty znám, je dobře, že budou smrdět "až" v Africe, i když pro zeměkouli je to bohužel jedno.
 
0/0
23.5.2003 7:30

Maruna a Lojza z Konic u Popic

Dycinky T R A B A N T
Dobrej den, jezdíme  už 35 roku a používáme taky auto, a to když jedeme s Marunou každy ráno do rachoty do kravina v našem station wagen Trabi combi , je to fakt super auťák! třeba já snídám tlačenku s křupavým chlebem z pekařství u Jílku z vedlejší dědiny Hnízdo, řídím kolenem a pravou rukou popíjím plnotučný mlíko od naší čtyřnohý Bětušky. Když potřebuju přeřadit, tak uberu plyn, zmačknu spojku a Maruna to tam foukne třeba z dvojky na čtyru, a to dokonce popíjí kafír, bač náš station víc nemá. Už bychom taky neměnili, třeba já mám  Marunu už přes dvacet let a nevyměnil bych ji ani za toho německýho medvěda.  Tak to asi bude všacko k tomu našeme přispěvku z  Konic u Popic.
Pro názornost:
Trabi Combi r.v. 1981 najeto 160 000 – převodovka NO Problem
 
0/0
14.5.2003 13:36

Mario

Turbo
Tak to je pilnik.Jeste padak aby brzdna draha byla o neco kratsi a be to O.K.V zime pekna zima,ale ten start ten nema chybu.Nejaky lehky tuning, xenony lite kola a automobil roku 2003 je na svete.Panove nevim jak vy, ale ja jdu do toho.
0/0
11.5.2003 16:43

Mdák

Re: Turbo
no nevím jestli zrovna blbé topení bude Afričanům vadit
0/0
12.5.2003 11:19

Mario

Re: Re: Turbo
Umis pochopit zert.Asi ne.
0/0
13.5.2003 16:21

Dick

Topení v Africe..., jistě!
Už's byl v červnu v JAR? Asi ne, protože jinak bys topení v autě určitě přivítal.
0/0
6.8.2003 12:56

tho

JAR NENI rozvojova zeme
Co se zivotni urovne, vyspelosti vedy, techniky a zdravotnictvi tyce, neni Jihoafricka republika zadna rozvojova zeme!!! Nebyt toho, ze jeji nerostne bohatsvti cely 18., 19. a 20. stoleti rozkradaly kolonialni mocnosti Holandsko a hlavne GB, byla by dnes neoddiskutovatelne nejbohatsi africkou zemi, ktera by v pohode mohla souperit s evropskym prumerem. Ale i dnes, vazeni pratele, pres vsechny problemy, je JAR (na zaklade vlastniho pozorovani) rozvinutejsi, ekonomicky i vojensky silnejsi zemi nez CR. Tak se uz nad sebou konecne zamyslete a prestante si donekonecna myslet, ze jen diky tomu, ze jsme v srdci Evropy, se muzeme na Afriku nebo Asii vytahovat proste proto, ze to jsou zeme 3. kategorie. Je to nesmysl, kterym vas bolsevik krmil. V JAR napriklad i diky tovarne na BMW jezdi tolik kvalitnich aut, ze nejaky smradoch Trabant, tak jak ho zname, by tam byl jenom pro smich. Myslim ze je to dalsi omyl redaktora, protoze to, co popisuje, by se mohlo uplatnit tak v tech nejchudsich africkych zemich jako Zambie, Rwanda, Somalsko, Sudan.
0/0
10.5.2003 14:00

Eraser

Re: JAR NENI rozvojova zeme
JAR je pořád nejvyspělejší a nejbohatší země Afriky, ne? Jinak máte pravdu. Češi se dokáží jen vytahovat na ostatní země a myslí si o sobě kdoví co a přitom mnohé země, na které se vytahují jsou už na tom lépe nebo za chvíli budou. Mám na mysli zejména Slovensko a daňovou reformu tam...
0/0
11.5.2003 11:03

Yaroukh

Re: JAR NENI rozvojova zeme
huhuhu; JAR tezi HLAVNE z toho, co tam ti "rozkradaci" vybudovali ... kdyby u nich nikdo ne"rozkradal", nerostne bohatstvi by meli "nenacate", ale pasli by tam jenom kozy ... nebyt tech "rozkradacu", zadny rozvinuty JAR, jak ho zname dnes, by se samozrejme nekonal
0/0
11.5.2003 18:29

nelson

Re: JAR NENI rozvojova zeme
Nebyli to holanďané ani žádní jiní "bílí" kdo JAR poslal do kopru.........
0/0
24.6.2003 16:21

Saša

Trabant
Na Trabi nedám dopustit. Vlastnim vuz se 4taktem. Je bez dokladu a pouzivam ho na dojizdeni do prace.
0/0
10.5.2003 9:57

kohut

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 7:32

autokrak

trabi languste
no on to není tak blbý nápad.já si kdysi navrhl studii nazvanou mšukulumb což nebylo nic jiného než favorit s pořádnou klimatizací a interiérem zredukovaným na nezbytné minimum.ono bude stačit z toho trabiho udělat hranatou potvoru ala humvee,nechat typickou trabantí masku a máte to hotový.a může se to menovat třeba trabant langusta
0/0
9.5.2003 23:49

Honza

POZOR
koupím nezávislé topení "bufík" na 12 V. jan.pestal@centrum.cz
0/0
9.5.2003 14:51

Jeníček bufíček

Re: POZOR
už jsem koupil, díky!!!!
0/0
14.5.2003 22:41

Milacek Publika

FANDIM JIM
0/0
9.5.2003 14:21

esereryh

Možná jsem trouba, ale...
... modernější čtyřtaktní trabi vidím jako ideální auto do města za slušnou cenu
0/0
9.5.2003 14:03

esereryh

Re: Možná jsem trouba, ale...
a jeho osobitý konzervativní design mě jako dvojnásobného ex-majitele Volva rovněž neurazí :-)))
0/0
9.5.2003 14:06

Viva Las Vegas, Baby!!!

6200 Euro je průměrný plat v ČR
0/0
9.5.2003 12:50

Pepa

hm
a dopadne to jako s "Broukem". Z lidoveho vozitka udelaji shit, ktery je temer neprodejny.
0/0
9.5.2003 11:04

Kajo Kollar-Bratislava

Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
Je to zvláštne, ale dýchne na mňa čas, keď jazdím po Českých cestách. U Vás jazdí omnoho viac Škodoviek 105iek a 120tok ako na Slovensku. Aj tých Trabantov a Wartburgov je u Vás viac. A zvláštne je aj to, že tie autá sú celkom v dobrom stave. Asi ste vyznávači iných hodnôt - viac investujete do bývania, do dovoleniek... V Maďarsku je tiež veľa Trabantov, no navyše tam jazdia aj kuriozity ako Renault 4, 8, 9, 11, 16... Na Slovensku Trabant ani Wartburg nestretnete ako je rok dlhý. Pre mňa je Trabant taká rarita, že keď som minule za ním išiel celkom dobre mi urobil ten pach spáleného oleja. Pripomenulo mi to tie časy, keď 1000ky východných nemcov tiahlo cez Bratislavu do Juhoslávie:))
0/0
9.5.2003 10:51

Michal

Re: Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
O čem to mluvíš ty maďare???? Že je víc Škodovek 120, 110 a Trábošů v čechách než na Slovensku. Tak to jsi asi nebyl dlouho na Slovensku. Takový šroty co tam vydíš jezdit tady už dávno nejsou. P.S. Zase další chudák z velko/malo města jménem Bratislava
0/0
9.5.2003 13:54

Kajo Kollar

Re: Re: Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
Na Tvoje trápne primitívnosti nebudem reagovať. Opakovaním nacionalistických fráz iba ukazuješ svoju tuposť a svoj komplex menejcenností. Do očí by si to nikdy nikomu nepovedal. Si evidentný slaboch a nevieš ani uraziť. Čo keby si zodvihol prdel zo stoličky a pozrel sa von oknom, aby si pochopil aká je realita?
0/0
9.5.2003 14:50

Honík

Re: Re: Re: Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
Spravne, Kajo, na to nema cenu reagovat. S tim vyskytem to vsak neni tak jednoduche: z vlastni zkusenosti mohu odvodit, ze se situace casto lisi okres od okresu (nota bene jiz zrusenych). Hodne wartasu jsem treba videl na Chomutovsku, hodne trabosu na Zatecku, jinde to asi bude podobne. Minuly tyden jsem byl v Horehroni, trabanta nevidno, ale nekolik wartburgu me pekne pridusilo. Mej se (i ostatni) pekne.
0/0
9.5.2003 23:16

CT

Re: Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
... a kolik je na Slovensku aut na jednoho obyvatele?... Samotný článek je podle mě dalšlí blábol kolem trabanů. Jejich výroba se za posledních 8 let měla obnovit už asi 5x na různých místech světa - jsou to kecy. Navíc "něco mezi osobním autem, lehkým náklaďákem a traktorem. Budou schopny vozit i těžké náklady a ujedou bez čerpání pohonných hmot 600 až 800 kilometrů." => takže Felicie, Tranzit, Zetor a Faun s dojezdem BMW = TRABANT - TAK TOHO CHCI
0/0
9.5.2003 15:30

Tomáš Langer

Re: Cítim nostalgiu, keď som v Čechách...
He he, Kájo, nejsem sice takovej hulvát jako ten, kdo na tebe reagoval první, ale nějak si nemůžu pomoct - má pravdu.
Jezdím týdně do Dubnice nad Váhom a tam je skutečně poměr (odhadem) 40% Škodovek od 100 po Favorit, 30% žigulíků, a cca 5% nových zahraničních aut.
Tož v Bratislavě je to možná stejný jako vě větších městech v Čechách, ale Dubnica zatraceně není zapadlá dědina někde na Znojemsku...
 
Tomáš
0/0
11.5.2003 8:11

Fany

8100€ rocne je 21000Kc mesicne
Tak to v Jihoafricke republice maji priblizne 21000Kc mesicne. To by mohli Trabantika dodavat i k nam, kolik ze je prumer u nas??? dnesni kurz podle http://penize.seznam.cz by mel byt: 31,390Kc za 1€ takze, 8100 * 31,390 = 254259 254259 / 12 = 21188,25 Kc za mesic Jsme asi rozvojova zeme :(
0/0
9.5.2003 10:49

Negr

Fuuuj!
Nejaky denmenti z dederonska vymysleli napad, ze zaserou Afriku trabantama. Du si koupit plastovej pytel (vyrobenej z recyklovanejch trabantu) a poblejt se. Nashledanou, dobry den!
0/0
9.5.2003 10:13

Cae

Re: Fuuuj!
Az na to ze z trabanty se vyrabely trsatka chytraku.
0/0
9.5.2003 20:35

rado

8000 eur ZA ROK
Byl totiž tak jednoduchý, a proto levný a takřka nezničitelný, že by se mohl prosadit jako lidové vozítko v rozvojových zemích Afriky CO JSME POTOM MY?
0/0
9.5.2003 10:09

Eraser

Re: 8000 eur ZA ROK
My jsme pochopitelně rozvojová země Evropy. Jinak "rozvojová země" je komunistickej blábol stějně jako "třetí svět". Správný termín je "zaostalá země". A žádný 3. svět už není. To bylo kdysi: 1. kapitalistický svět, 2. socialistický svět, 3. zaostalé země (kromě socialistických).
0/0
9.5.2003 11:01

John

Re: Re: 8000 eur ZA ROK
Komunisticky blabol?
To ani nahodou. Na zapade jde o bezne pouzivany termin.
0/0
9.5.2003 14:40

martin

Re: Re: 8000 eur ZA ROK
termin zaostala zeme byval komunisticky blabol.
umis chlapce anglicky? jestli jo tak si preloz jak se teto skupine zeme rika v anglictine
0/0
9.5.2003 17:28

Pepa from Ostrava

Trabi
Na Trabantu jsem v 18 zacinal a bylo to dobre vozitko, nezapomenutelne razeni...
Dnes sedlam Subaru Impreza WRX STI 4x4265koni, ale na Trabant vzpominam z laskou. Az to budou delat, tak si jej urcite koupim, i kdybych jej mel importovat z JAR (to dneska neni problem).
Zdravim vsechny motoristy a budte na sebe vice ohleduplni.
 
0/0
9.5.2003 10:06

Michal

Re: Trabi
Pepo a nesedláš takhle náhodou Trabank WRX 4x4 ???? Ty chlubile!!!
0/0
9.5.2003 13:56

Malinovský

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
9.5.2003 9:34

Rokba

Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
A nebo se v nich prohánějí lidé, kteří necamrají po internetu a raději pracují, aby se měli dobře, že...
0/0
9.5.2003 10:52

Konga

Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Souhlas s kolegou, ty máš asi rentu po pradědečkovi, ty buržoazní zmetku!
0/0
9.5.2003 12:59

Martin

Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Nevim jak kolega prede mnou, ale ja nic od nikoho nedostal, ale proste se snazim. Ano, je mi 25 a jezdim autem za pul milionu. Ano, vzal jsem leasing, ale holt s tim tizikem, ze to taky nemusi vyjit. Vadeji mi lidi, co nejsou ochotny pro uspech nic udelat, jenom o kazdym kdo neco ma reknou , ze je zlodej. Tuhle jsem stal na parkovisti a vedle me deda ve 120tce. Ten pohled byl vymluvnej. Nedoslo mu ovsem, ze si na to auto vydelavam sam (tedy s manzelkou, ma na tom stejnou zasluhu) a nikdo mi proste nic nedal. Nesnasim ty co cekaji ze se nekdo postara. Proste musim pocitat s tim,ze kdyz budu krize, musim se postarat sam a treba i vzit podradnou praci. Proste a jednoduse, jsou mezi nami i taci, kteri se snazi pracovat a samozrejme riskuji, ze jim leasing muze podrazit nohy. Ovsem na druhou stranu, pokud nebudu moc platit, auto mi vezmou, prijdu o hodne penez, ale konec sveta to neni, je to jen auto, dulezite je mit kde spat.
0/0
9.5.2003 13:36

Igor Hnízdo

Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Jsi typický produkt doby. Nás totiž učili, že slušný člověk nežije na dluh a nepůjčuje si peníze. Když jezdíš v 25 v autě za půl miliónu, jsi buď zloděj, rentiér, neznámý zpěvák  z pražského muzikálu, vyhrál jsi ve Sportce, nebo jsi prostě dobrodruh, který vydělává na systému "Zhasni a ber!" Čím se živíš, šoulo? Až budeš mít za sebou 20 let odmakaných v socialismu, deset v českém kapitalismu (a ještě k tomu ve stylu 19. století), doma pětičlenou rodinu, pak budeš rád, že ti před domem stojí Š 120 a leasing přenecháš takovým borcům, jako jsi ty.  
0/0
9.5.2003 13:50

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Tak nevim, jestli mam na urazky vubec reagovat. Mily pane, ja nemuzu za to, ze jste zil v socialismu. Ani vy za to nemuzete, i kdyz jste samozrejme jeden z tech, kteri tady at dobrovolne a nebo nedobrovolne ten socialismus leta drzeli. Co se tyce Vasich urazek, ano jsem dobrodruh, ale kdyz neco chci, tak bud se to pokusim nejak ziskat a nebo to nemam. Hotovo. Ja ve svem veku nemam problem zit na dluh, k cemu mi jsou hotove penize, ktere v bance pouze ztraceji hodnotu a kdyz me prejede autobus, tak si je uzije nekdo jiny. Ano, deti zatim nemam, ale i to se zmeni. Snazim se chytit prilezitost a vyuzit ji. Mozna mi to nevyjde, mozna ano. Kazdopadne pochybuji, ze se s rozdilem generace dokazeme domluvit. Paradoxni je, ze clovek, ktery je o generaci starsi me urazi, jak nejaky nevychovany fracek. Pracuji v oboru IT a rozhodne nejsem zadny zlodej, rentier ci neco podobneho.
0/0
9.5.2003 14:59

HLAS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Věkově jsme na tom stejne,nikoliv ale s nazory.Jak to,kdyz jsi takovy chudak,internetujes,vzdyt to spolkne taky minimalne tisic mesicne.A neni ani pravda,ze nas drive nutili zit bez dluhu,naopak stat tehdy pujcky primo vnucoval.,viz bezurocne pujcky od zamestnavatele,novomanzelske pujcky ap.
0/0
9.5.2003 22:25

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Jeste neco, necitim se jako borec, proste nemam problem zit na dluh a nepripadam si jako neslusny clovek, pokud si beru leasing , prijde mi to pririzene.
0/0
9.5.2003 15:02

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
A posledni vec, pokud se mam uchylit k urazkam, tak kvuli lidem jako jste vy, kteri nikdy v zivote nic nechteli dosahnout, ale vzdycky jeli systemem drz hubu a krok jsme tu ten socialismus meli 40 let.
0/0
9.5.2003 15:04

taky martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
:))))
tak toho si dostal, ze uz ti neodpovi
0/0
9.5.2003 17:33

Roman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
To je sranda, zase nějakej studentík si udělal srandu z komouše. Oba mají holý zadky, ale děda sežral studentíkovy kecy o tom jaký auto má. Jezdí MHD a žere chleba se sádlem.
0/0
10.5.2003 4:13

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Sorry, studentik uz nejaky cas nejsem. A MHD samozrejme jezdim dost casto, protoze v Praze neni uplne nejrychlejsi jezdit ve vsedni dny autem.
0/0
12.5.2003 7:56

C

Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Nojo, za komáru se pořád vykládalo, že slušný člověk nežije na dluh. Ale je to blbost :) Schopný člověk naopak žije na dluh, dokud je to rozumné a nežije jenom na dluh, který nemůže splatit. Takže když je mladý, bere na dluh byt a auto, potom už je zabezpečen, takže začne splácet dluh a začne živit děti. Pak jsou děti velké a člověk už dluhy nemá, tak začne šetřit na stáří a pak si to v důchodu užívá. Alespoň v normálním světě to tak je. BTW: Auto za opůl milionu sice nemám, ale moje milá ojetina mě stojí na leasingu cca 4000 měsíčně. Nicméně mi to nepřijde jako něco, co by si rozumně hospodařící rodina nemohla dovolit (tedy v případě, že to auto má i na něco jiného, než sobotní jízdu do Kauflandu).
0/0
9.5.2003 18:47

Honík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lůza děkuje za trabíky a škodovičky
Trochu nečekaný dotaz: odkud jsi, že se tam používá výraz "za komáru"? To je dobré, ještě jsem to neslyšel. P. S.: Bydlím v Praze, takže možná jenom úzký obzor
0/0
9.5.2003 23:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.