Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mačka

Astřička
Mam 1.4 16V najeto 140.000km Sedan. Motor je pěkná "pila", aby trochu tahnul je treba ho vzít pres 5000 otacek - pak se projevuje trochu "sportovně hlucneji". Spotreba: tezka noha i 8,5 litru, lehká okolo 6ti. Zavady? Krome vysypaneho jednoho kulaku a tlumicu (jak jinak v Praze a pri mem obcasnem lehce sportovnim povyrazeni) NIC! Rekl bych, ze z nemeckejch aut je tohle nejvice blbuvzdorne. Neuskodil by mensi hluk od pneumatik a od 110ti i od motoru (pri 130 toci skoro 4000 coz by vyresila 6°). Octavii jsem mel pred tim. TDI od VW je neprekonatelny pokud dostane svoje, v tomhle aute se zase citim trochu utulneji ikdyz porad nemecky stroze. Co opravdu ocenuji je to ze nemusim 1xmesicne menit zámky a chodit s panelem pro nove radio. Celkove kdyz to porovnam tak kazde auto ma neco a vysledek by vyznel asi nerozhodne. U Opela trosku zaspali s vyvojem novych turbodieselu takze uvidime s cim prijdou.....
0/0
6.6.2003 16:54

fks

Chyby
Mam nekolik pripominek:
1/ ve srovnavaci tabulce je chyba - 1.6 od Skodovky je 2ventilova (coz svedci o "duveryhodnosti autor")
2/ U Oplu je ta 1.6 pekne "tupa" i kdyz "papirove" vypada velmi vyhodne. Povedene motory jsou 1.8(92kW) a 1.2(55kW).
Dopurucuji prohlednout grafy (prubehy) vykonu a kroutaku uvedenych motoru a svest se s nimi!
0/0
2.6.2003 9:49

Ivan

Kolisave otacky
Astra 14 16V r.v. 2001. Kdyz pustim plyn tak misto volnobehu obcas se otacky i zvysi na 2500 a po case nebo po vyslapnuti plynu teprve klesnou na 1000. V servisu mi prehrali software, rekli, ze je to OK atd atd (moc jim neverim). Mate nekdo radu?
0/0
30.5.2003 12:13

Rasto

Re: Kolisave otacky
Samozrejme, ze mam radu. Zijem s oplami uz peknych par rokov, su to same omegy ale to je jedno. Problem volnobehu spociva v masinke, ktora sa vola "regulator volnobehu - leerlaufregler". Kompenzuje volnobeh pri zatazi, ale aj pri studenych startoch apod. Je to vlastne obtokovy ventil okolo skrtiacej klapky, u novych oplov (od r. 94) ho tvori elektromagnet (EM), u starsich krokovy motor. S EM su problemy - zasekava sa bud v otvorenej alebo zatvorenej polohe. Odmontovat (2 imbusy 5ky), precistit benzinom alebo naftou, nastriekat WD40, namontovat spat. Papierove tesnenie netreba staci silikon. Lenze toto je iba polovica pribehu. Druha polovica je ta, ze primarna chyba byva casto v hadicke, ktora sluzi na odvod oleja z priestoru skrtiacej kapky - vedie od telesa skrtiacej k bloku motora. V sacom p. je taka sikana, tam sa zbiera olej a mal by stekat spat - ak je vsak tato hadicka upchata, husty olej zalepi reg. volnobehu. Vycistit! Ak potrebujete este radu, kludne piste hug@szm.sk
0/0
30.5.2003 13:31

Jeff

Re: Re: Kolisave otacky
Diky, to je presne to co jsem hledal. Jednoduche vysvetleni a navod. V servisu maji dost kecu, ale rozebirat se jim to evidentne nechce.
0/0
30.5.2003 13:43

m

turbina
Mel jsem rok Astru kupatko s 2.0 turbinou, 190 koni. Stala skoro mega, ale svezeni to bylo! Teda krome Prahy, tam mi padaly zuby ma tramvajovejch kolejich :o(( Ovsem na dobry silnici to sedelo v zatackach jak motokara. ted se narodil harant a presedlal jsem na Vectru C. Zadny vzruso, clovek si v tom pripada jak v parniku - jen se to vali neslysne dopredu.
0/0
22.5.2003 18:14

Michal

Astra 1.4 16V
Vlastním výše uvedenou astru právě 2 roky, mám najeto 40tis. km a moje zkušenosti jsou tyto: Kromě nefunkčního čidla bočního airbagu, který mi byl vyměněn v záruce se dlouhodoběji občas objevuje problém se zanášením výfukového recyklačního ventilu (v letošní zimě). Zatím jsem to řešil jeho profouknutím; v servisu radí jeho výměnu. Uvidíme... Jinak je to spolehlivé auto. Chtěl bych především vyzdvihnout kvalitní podvozek (výborné vedení stopy), prostornost (s octavií se to nedá srovnat), design (věc osobního názoru), spotřebu (můj dlouhodobý průměr je 6,7l/100km, ale když chci zajedu i na 5,7). Samozřejmě při vyšším vytáčení (např. na dálnici při rychl. nad 130 km/hod) je spotřeba vyšší. Jinak i 1.4 je velmi výkonná (osobně jsem jel max. 180 a do červeného pásma zbývalo ještě 1000 ot.) k čemuž přispívá sportovní (rychlá) převodovka. Mohl by být vyšší točivý moment v nižších otáčkách (např při trojce pod 2000 ot. se astra "zvedá" jen těžce) a také přesnější řazení. Souhlasil bych s kritikou sedaček a brzd v článku, ale co se týče brzd, je to jen otázka zvyku. Zastaralost interiéru je věcí názoru a už vůbec bych nehovořil o levných plastech, neboť celá horní deska palubovky je z příjemného měkkého materiálu (opět ve srovnání např. s octaviíí nebo fabií je to rozdíl) a volant je potažený kůží. Dále bych chtěl vyzvednou kvalitní rádio (mimochodem připravené na spojení s hands-free - ztlumení zvuku ap.) i repro - hudba se v interiéru skutečně "nese". Velmi mne potěšil palubní počítač, který kromě zákl. funkcí (teplota, spotřeba ap.) zobrazuje i informace o stavu vozu (např. nedostatek vody v ostřikovačích, oleje ap.) Doufám, že moje postřehy někomu pomůžou při výběru.
0/0
15.5.2003 18:13

Tom

Re: Astra 1.4 16V
Mám dotaz, jak se projevuje zanášení recyklačního ventilu. Jinak mám Astru 1.4 a jsem naprosto spokojen.
0/0
16.5.2003 9:14

Michal

Re: Re: Astra 1.4 16V
Nejdříve subjektivně nijak, pouze se načetla chyba do počítače (rozsvítila se kontrolka elektroniky motoru)- asi 2x. Později (v zimě) po nastratování začal klepat motor a došlo ke zrátě výkonu (kontrolka blikala). Po znovunastarování a zahřátí motoru (?) bylo vše OK.
0/0
19.5.2003 19:14

Lib

Re: Astra 1.4 16V
Netahne odspodu - no to je jasny ze pod 2k to bude liny, 16V jsou postaveny celkem navrch (staci mrknout na mx. tocaku), to bys musel mit vetsi objem, aby to bral odspodu 'snesitelne' (samozrejme bude taky liny, ale ne tak moc). Obecne s vyssim objemem klesa nutnost to tocit (neberu v uvahu sportovni jizdu, ale normalni jizdu s ohledem treba i na spotrebu), coz je taky duvod, proc americky vozy nad 2k moc nejdou (tam jsou ale jinak staveny motory - velky objem, male otacky, jiny kompresni pomer, a ze silene zerou neni pravda, jen nemaj takovy vykon)
0/0
16.5.2003 11:09

Michal

Re: Re: Astra 1.4 16V
To je mi jasný, že 16V jsou vysokootáčkový, nicméně ve firmě máme fabii s VW stejným motorem (1.4 16V 55 kW), kde při zařazení trojky taková "díra" není.
0/0
19.5.2003 19:19

Viados

Re: Astra 1.4 16V
To čidlo bočního airbagu mně zajímá. Mně ho měnili už 2x, jednou v záruce, jednou v reklamaci první opravy, takže taky zdarma. Pokaždý to bylo čidlo v pravých dveřích. Jinak mám Astru Caravan 2.0 DTI, 2 roky, teď právě 99 tisíc km a kromě toho čidla měnili ještě kompresor klimatizace (také v záruce). Až na tyto problémy spokojenost. Kdybych měl holou verzi, neměl jsem problém. ;o)
0/0
2.6.2003 16:36

Lib

Starsi
Me se teda tyhle usedlejsi designy libi vic jak ty podivny pseudotvary ala peugeot 307 nebo fabie. Ja mam 93ku astru (takze ten starsi model) a fakt je to spolehlivej a dost uspornej vozejk - ma sice najeto necelych 180t, ale celorocni spotreba (castecne i mesto - olomouc) je 6.2 (v lete tak 5.5-6, v zime tak 6-7), takze motor je uplne vpoho. A design neurazi ani ted, hlavne interier se mi dost libi. Bezpecnost teda mizerna no, airbagy to nema, ABS jo. Abych upresnil - je to sedan 1.6 8V :) Ano vykon neni oslnivy to uznavam, na moderni 16V (i 8V) bych se nechytal, ale je to spolehlivej vuz s necekane velkym kufrem. Snad jen antikorozni ochrana v zadnich lemech uplne chybi, uz to kvete :)  Otec ma vectru z 90ho, ta uz ma sice lemy skrz, ale na svou dobu - MPstrikacka, ABSko, bocni vyztuhy, 2.0motor 85Kw kterej krasne tahne odspodu (na oplech se mi libi ze sou docela nizkotockovy) a rocni prumer 7.1  Jsou to spolehlivky, doufam ze jim to vydrzi. Btw znazim se to vyzkoumat vsude mozne a je to porod - je Vectra B pozinkovana od pocatku sve vyroby? (tj 1996)
0/0
13.5.2003 9:13

Ivan

Re: Starsi
Taky mam problem s temi lemy (r.v. 1992) - co se s tim da delat (kdyz uz je to uplne prorezle)? Vectra B je udajne pozinkovana od r. 98 - zkus se podivat do for na www.auto.cz
0/0
29.5.2003 10:35

Petra

Astra
Proč se zbytečně hádáte? Já si taky vozím zadek v Astřičce 1,4 a nemůžu si jí vynachválit. Za 3 roky jsem byla v servisu jen na ročních prohlídkách. Je to už moje 4 nové auto a zatím asi nejlepší.  Denně jezdím 46km do práce po dálnici a v pohodě si předjedu jak Octavky, tak třeba Focuse. To záleží vyloženě na řidiči.  Takže můj hlas pro Astru je jasný, každopádně nehaním ostatní jistě skvělé značky aut.    
0/0
12.5.2003 14:42

Zed.

Re: Astra
Jo, proč se zbytečně hádáte? Nižší střední třída jsou všecko stejne jebky akorat v jinym baleni a ty kvalitni se poznaji, ze jsou v zakladu o 100 tis. drazsi. I tady jsou ale vyjimky jako predrazeny jebky z VW. Co by taky melo byt skveleho na autech pro nejsirsi masy? Je snad neco skveleho na salamu za 40 Kc?
0/0
12.5.2003 19:06

Xi-Xao

Re: Re: Astra
Ty seš taky jebka,takový jako ty by neměli mít přístup k internetu,takový hážeme v Africe lvům k večeři.Pa pa .(kolik kg pilin máš místo mozku)
0/0
13.5.2003 8:48

Adam

opel
Já jsem mel dva Oply -Corsu a Astru.Oba jsem koupil nový.Já jsem uz vystřídal spoustu aut, ale nic tak nekvalitního jserm v životě neviděl.A to jsem pri koupi neslyšel nic jinýho, než nějaký bludy o německé kvalitě.Snad se už trochu polepšili, ale já si Opla už v životě nekoupím.
0/0
12.5.2003 14:40

Kamil

Astra je normální tuctovka!
Tak se nám tu představili skoro všichni její majitelé, aby obhájili její koupi. Je to skvělé auto, jezdí skoro na vzduch a ostatní auta se jim nemohou rovnat, zvláště výkonem motoru. Vážení, každé auto (včetně škodárny) je lepší než ty vaše pastuchy. Je to prostě zastaralý dizajn a proto máte pocit, že ostatní auta s moderní ergonomií se jí vzhledem a funkčností přístrojové desky nevyrovnají. A řazení je v ní vskutku ubohé. Měli jsme ji ve firmě jako služebák a vydržela ani ne rok, z čehož skoro čtvrtinu ztrávila v servisu.
0/0
12.5.2003 13:59

Pepíček

Re: Astra je normální tuctovka!
A napleteš si Astru s Fabii, ňoumo ?
0/0
12.5.2003 14:09

Kamil

Re: Re: Astra je normální tuctovka!
I ta Fábie, přestože je menší je lepší. Já osobně sázím na Japonce. Takže nejsem zastánce škodovek. Ale jako služebáky se nám osvědčují líp ty gumo!
0/0
12.5.2003 14:22

Peirre

Re: Re: Re: Astra je normální tuctovka!
Sázka na japonský vůz, to je obvykle trefa do černého. Nemáš-li vyloženou smůlu máš po problémech s kvalitou´. Ale jinak se musím zastat Opela. Já měl tři. Astru 1,6 16V, Vectru Sport 2,0 16.V a Vectru 2,2 (předělanou od Irmschera). Všechny vozy byly benzín, se všemi jsem najezdil za krátkou dobu (cca 2 roky) více jak 100 tis. km, a to bez nejmenších problémů.
0/0
12.5.2003 14:52

hasic

Re: Re: Astra je normální tuctovka!
s tou prevodovkou je to pravda, kdyz je astra studena tak je problem zaradit 1., dela se to na 2x
0/0
12.5.2003 15:45

az

Re: Astra je normální tuctovka!
Clovece Ty musis byt skutocny psyc...
0/0
24.9.2004 21:51

Daktyl

převodovka
Převodovka se zdá být poměrně dobrá ve srovnání VW golf III a škodovek, tak je určitě lepší!
0/0
12.5.2003 13:34

Bob

Šaltr
Že si zatím nikdo nevšimnul převodovky?  Tak protivný a nepřesný řazení jsem v jiným autě nenašel !!! Dát jedničku je kolikrát problém i napotřetí. To samý bylo i u minulé Vectry (v nové jsem zatím nejel).
0/0
12.5.2003 13:28

Viados

Re: Šaltr
Jo, to je pravda, jednička tam jde někdy za jízdy špatně, ale zase se neplete s trojkou jako u Octávie TDI ...
0/0
2.6.2003 17:30

george

Na Astru...
si nemuzu stezovat. Mam 1.6, a krom toho, ze po 300 kilometrech zacal stavkovat EGR ventil (nasledovalal vymena), je auto uplne bez problemu. Jizdni vlasnosti vyborne, s tema sedadlama - je fakt, ze kdyz jsem jezdil mesic s oktavkou a potom znovu presedl do astry, byla zmena znat, oktavka ma prece jenom bocni vedeni o neco lepsi. Co se tyce interieru - uz jsem cetl hodne kritiky, kdyz to ale clovek srovna treba se skodovkou... Me osobne jak designem, tak pouzitym materialem vyhovuje.
0/0
12.5.2003 11:25

fakyr

protiprokluzovy system ABS ?
...tady se clovek dozvi veci...
0/0
12.5.2003 11:19

Cihon

Super auto
Souhlasim s tim, ze Astra je super auto. Mel jsem kadeta gsi Cabrio-predchudce Astry a motoricky to bylo skvele auto nebo spis takova hracka. Akorat rezlo. U posledniho modelu Astry jsem si nevsiml koroze lemu a prahu, coz povazuju za nemoc vsech starsich oplu. Sluzebni astra 1,4i - interier mi teda nepripada moc zastaraly a porad je o dost atraktivnejsi nez Skoda Fabia-snad uznate ze to je des!!!Sedacky jsou prima!!!
0/0
12.5.2003 10:49

Hmmm

podvozek maj opely strasny
horsi nez astra je jen corsa. omega je fajn
0/0
12.5.2003 10:08

EMIL

Re: podvozek maj opely strasny
zkusil jsi nekdy třeba Ford escort? ten je fakt horsi
0/0
12.5.2003 12:20

Hmm

Re: Re: podvozek maj opely strasny
nerikam ze neni, ford u me neni auto, ale to nic nemeni na faktu ze je fakt strasny. zafira jakbysmet. jen to kupe kdyby nepusobilo tak "nadnasecim " dojmem by bylo ok.
0/0
12.5.2003 13:15

Daktyl

Velice dobré auto
Mám Astru komfort combi 1,6 16 V, výborné kultivované auto, s jednoduchým inteligentním interiérem, jnom bych snad dal zapravdu s těma opěradlama, ty když srovnám s předchozí Corollou tak je to o něco slabší, ale jinak výborné.
0/0
12.5.2003 9:41

hasic

Re: Velice dobré auto
taky si myslim, ze je to velmi dobre auto, i prodejci a firemni servis je mnohem profesionalnejsi nez konkurence, myslim tim skodu peugeota i renaulta
 
 
0/0
12.5.2003 9:58

Cech

Mate radi AAA Auto? Tak ctete
jak se pomstit Slovaku za vyrazeni v hokeji - zridime jim AAA Auto Bratislava. Vice o brutalnim planu na www.vosanajazyku.com.
0/0
12.5.2003 9:29

Sophia

Super spotreba!!
Koupili jsme Astru combi diesel pred cca pul rokem a jezdime s ni jak mesto, tak i dalnici - prumerne se nedostaneme pres 5 litru. Nechapu ani pripominky stran sedadel - mam-li to srovnat se sluzebni Oktavkou, moje zada hlasuji jednoznacne pro Astru!!!
Oplu zdar!!
0/0
12.5.2003 9:23

EMIL

Re: Super spotreba!!
mohu jen potvrdit, mam sluzebni Octavia SLX a soukromou Astru Caravan. Astra vede  A ten interier?? Ve Fabii nebo Octavii je snad o hodne horsi, a jeste k tomu ve skodovce rachta snad kazdy tahlo ve dverich. A nevim proc ale je faktem to ze do astry v pohode nalozim horsky kolo do Octavky (combi) je nejak mensi ovor do kufru, ne a ne  ho tam slusne nalozit.  Navic kdyz porovnam naklady na servis tak mi z Octavky padaj vlasy hruzou.
0/0
12.5.2003 12:06

Viados

Re: Re: Super spotreba!!
Já mám Astru Caravan Comfort a kámoš Octávii SLX. Nevím, kde berete ty rozdíly v interiéru, vždyť jsou ty auta uvnitř skoro stejný. (Jen Astra má o 9 cm větší rozvor a víc místa vzadu nadél, ale zase je o 7cm užší.) Interiér je Německy strohý, což třeba mně vyhovuje, nemám rád palubku a la Ford Focus. V něčem mi přijde Astra praktičtější, třeba s tou kapličkou, kde máte skoro všechny údaje z rádia, palubního počítače a klimatizace, aniž musíte klopit oči dolů ke klimatroniku nebo k rádiu. A sedadla? Záleží jaká máte. U Astry existuje standard a za příplatek tzv. "sportovní". U Octávky to bude asi taky tak. Mně sedačky v Astře vyhovují (mám ty s příplatkem), i když měřím 198 cm. Kámoši ve dvou podnikli v Octávii cestu z Prahy do Lisabonu a zpět (7000 km) a taky si na záda nestěžovali.
0/0
2.6.2003 17:15

Viados

Re: Super spotreba!!
Jestli máte 1.7/55kW, to jo, ten se do pěti litrů vejde s přehledem.
0/0
2.6.2003 17:02

Goose

2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
0/0
12.5.2003 9:23

Robano

Re: 2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
Kde proboha jezdite!? 100 tis. za rok?
0/0
12.5.2003 11:16

Honza

Re: Re: 2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
To je jenom 380 km denně.... (mimo soboty a neděle). Pán to asi trošku popletl....
0/0
12.5.2003 12:44

hasic

Re: Re: Re: 2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
100 tis. rocne lze opravdu najezdit, muj kamarad je obchodnik a za poslednich pet let najezdil 500 tis. km
0/0
12.5.2003 12:50

FeFík

Re: 2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
Máme ve firme 8 Oplu s tímto motorem, ani jednomu se nevyhnuly problémy - zejména rídící jednotka motoru, vysoká spotreba nafty i oleje - s motory TDi od VW nelze srovnávat
0/0
12.5.2003 16:09

Viados

Re: Re: 2.0 TDI 16v je podle mně nejlepší model Astry....mám jí již rok a najel jsem 100000 bez poruchy...
No to je spíš recese, nejlepší diesel to těžko bude, ale takovej průser taky zase ne. (Chcete-li špičku v dieselu, volte HDI.) Já mám 2.0 DTI v Astře, najeto mám 99 tisíc km, olej žere, ale řídící jednotka v pohodě, nafta dlouhodobě 6.2 v létě, 6.5 v zimě. 80% po Praze. A co dáte navíc do oleje, ušetříte třeba na rozvoďáku. Opel ho nemá, má řetěz a olej se asi (podle německých zdrojů) ztrácí právě kvůli jeho mazání. Zase ale Opel nepotřebuje drahej olej VW 505.01, stačí obyč 10W-40. TDI od VW je sice v optimálním stavu určitě lepší motor než DTI od Opela, ale co je vám to platný když vám prdne rozvoďák a potkaj se ventily s písty .. A na toto, mimochodem, končí svůj život nejvíc TDI motorů od VW. No uvidíme, co potká DTI. Zatím šlape. Ve 100 tisících je brzo, popovídáme si po 300 tisících...
A věříte, mi, že ačkoliv parkuju 2 roky v Praze na ulici na sídlišti, doteď se mi nikdo "nedíval, jak jsou u Astry upevněný zámky na dveřích"?
To byl pro mě nakonec ten rozhodující důvod proč jsem před 2 lety volil Astru a ne Octávii. Měl jsem pocit, že VW a Škoda MB dělá vše pro usnadnění práce zlodějů a vykradačů aut.
Jo a Astra G je z roku 1998, zatímco Octávie z roku 1996. To jen poznámka k tomu stáří ...
0/0
2.6.2003 16:58

Pavol

Spotreba
Ja vlastním 66 kWh 1,4-ku  rok výroby 1999, mám najazdených cca 60 000 km a spotreba v mestskom režime s "ľahkou" nohou 5,8 l a bez jedinej poruchy! Je to výborné auto!
 
0/0
12.5.2003 8:45

Radka

Re: Spotreba
Mohu jenom souhlasit, s Astrou jsem velice spojená a jelikož jezdím převážně ve městě mohu tuto spotřebu jenom potvrdit. Je to pěkné auto s příznivou spotřebou a velice kvalitní audiosoustavou.
0/0
19.5.2003 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.