Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 2: demio dospělo

Nedávno obohatila český automobilový trh další novinka, kterou je Mazda 2. Tento kompaktní vůz bude spolu s modelem RX-8 největším lákadlem stánku Mazdy na blížícím se brněnském autosalonu. Oba automobily si zde odbydou českou výstavní premiéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Otta

Jen tak
Hoši, hoši - hádáte se zde jako malí kluci. Asi každej by chtěl jezdit silnou a bezpečnou károu, ale ne každý na to má peníze. Pak nezbyde než jít cestou kompromisů. Jeden škodovky hájí, druhý je proklíná - cesta z toho asi nevedla a nepovede. Faktem (podle mě) je,že škodovka udělala dost velký krok dopředu, ale myslím si, že cena by mohla jít u všech modelů dolů aspoň o 30-50tis. Jel jsem s kámošem o víkendu PRAHA-Ostrava a zpět (motor 1,2, 4 lidi) a byl schopnej jet 150km po dálnici v klidu a pohodě (dlouhodobě). Nechválím - konstatuji. Podle mě by ta Fabie měla mít trochu propracovanější palubku a budíky - připadá mi to jak z hračkárny - už i ta Felda to měla propracovanější. Závěr - Fabie asi není zvláštní výhra,ale na rozdíl od Felicie už má posilovač řízení a to je z hlediska komfortu pro toho kdo přesedne z Feldy asi zásadní krok. Fabii ale nemám - jezím Bravem.
0/0
30.6.2003 9:11

Jarin

Tak uvažoval jsem o ní, ale když jsem mě minulý týden na dálnici nestačila do kopce a já jel s obyčejnou dodávkou, tak jsem si to rozmyslel. Být brzdou provozu a po dálnici jezdit do kopce ve stoupácích pro náklaďáky, to fakt nechci. Že ten dotyčný spěchal potvrzuje fakt, že z kopce tomu dupal co to šlo, ale v kopci se to jaksi zaseklo.
0/0
5.6.2003 8:35

Jarin

Re:
Samozdřejmě že jsme měl na mysli Fabii
0/0
5.6.2003 12:04

Rostik

Re: Re:
My se dokonce stalo, že jsem s traktorem a s vlečkou plnou balíků slámy předjížděl Fabii do kopce (bylo to na okresce)! Ale jak skončilo stoupání a začalo klesání, tak mě zase předjel a dál už to bylo jen zkopce nebo rovina, takže jsem ho ztratil z dohledu. (takže opravdu spěchal).
0/0
5.6.2003 21:18

Rostik

Re: Re: Re:
oprava: "Mi"
0/0
5.6.2003 21:20

Jaroslav V

Re: Re: Re:
Tak to nemůže být pravda. Sám mám Fábii 1.2, pravda na dálnici to není žádný závodník, ale po rovině to 130 jede, pravda táhlá stoupání tomu nedělají dobře a z kopce jsem s tím už párkrát jel i 150. A po městě je to super žihadlo, do osmdesáti to s většinou větších aut drží krok. Tak neříkejte, že je traktor rychlejší do kopce. Skutečně to je dobrý vůz.
0/0
6.6.2003 16:11

Jenik

Ohrozi Mazda Fabii?
Fabiii ohrozi cokoliv, ten smejd mel uz davno skoncit v propadlisti dejin
0/0
5.6.2003 0:16

Jippiir

RX-8
Tak co pánové už z Vás někdo seděl v RX-8, jako já to je pane auto!!
0/0
4.6.2003 16:22

Jimmi

Re: RX-8
Má to wankel? Jestli ne tak to nechci
0/0
4.6.2003 16:41

Jippiir

Re: Re: RX-8
jasně, že už ho má
0/0
4.6.2003 16:43

Jimmi

Re: Re: Re: RX-8
Jak.... už?!? Wankel to mělo odjakživa, já jen, jestli na něj nezanevřeli
0/0
4.6.2003 16:46

Jippiir

Re: Re: Re: Re: RX-8
neboj ma to Wankelův rotační motor, kterému u Mazdy říkají Reneses.
 
0/0
4.6.2003 16:57

vita

Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
no tak něco popiš ne..Co těch 9000ot/m ,jak to táhne ,
0/0
4.6.2003 19:45

Jippiir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
co jsem jel tak výkon to mělo 250 k při 8500 otáčkách.Oproti co znám z nynější RX-7, je celkově lepší. Chybí mu sice přeplňování, nicméně díky všemožným technickým finesám je na tom výkonově podobně.
0/0
5.6.2003 8:42

Lib

Re: Re: Re: RX-8
A jak jim ten wankl slape? Uz to maj nejak promakany, nebo o ma porad zalostne kratkou zivotnost?
0/0
4.6.2003 19:31

estestarsi

Re: Re: Re: RX-8
Jen "technická". První seriově vyráběné auto s Wanklem bylo NSU RO 80 a jestli se nepletu, bylo to v 60. letech minulého století. 
0/0
5.6.2003 8:20

Jippiir

Re: Re: Re: Re: RX-8
to s tebou souhlasím
0/0
5.6.2003 8:45

Honza

Re: Re: Re: Re: RX-8
A potom ho Audi prodalo japoncům... To jenom na okraj pro ty pašáky, co tady tvrdí jak jsou japonci průkopníky v technice .
0/0
5.6.2003 14:22

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
Á jé, Honza ze Zlína se svým čtyřlitrovým golfem (sorry, folksvágnem A3) už je zase v diskusi
Wankel je dle mého názoru naprosto super princip. Jasně že ho nevymysleli Japonci (ostatně, Diesel byl taky Němec), ale čest a chvála za to, že se Mazda tento unikátní a neprávem opomíjený technický princip snaží udržet při životě. Svého času se Wankelův motor používal i pro pohon vzducholodí, hlavně pro svou nízkou hmotnost. Jen jestli ho skopčáci náhodou pod cenou neprodali právě když automobilka Audi krachovala...?
Současná německá produkce koncernu VW je dle mého naprosto nevyváženě konzervativní, kdy nedostatky a levná technická řešení u základních komponent jsou různě obcházena pomocí elektronických a jiných hejblátek, která do automobilu jednoznačně nepatří.
0/0
5.6.2003 15:18

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
Bingo . Ale já "su z Brna" a mám tu trojku 1,6 . Nicméně jsem minulý týden mluvil s prodejcem od Nissanu, tedy člověkem, který autům rozumí a ten byl celej hotovej, když přišla řeč na Renesis. Říkal, že něco tak děsnýho nezažil. Měl RX 7 a spotřeba hrozná, poruchovost hrozná a navíc to prý u nás nikdo v servisu v životě neviděl, natož aby to dokázal opravit . Takže byl rád, že se toho zbavil. Nicméně mi nyní určitě začneš tvrdit, jak to je super a tak, že . Já jenom tlumočím dojmy člověka, kterej s tím jezdil.
0/0
5.6.2003 16:02

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
Tak ty nejsi ten Honza co mi šťoural do mé corolly..?  Tak to sorry, to je vás tu pod jedním jménem moc. Ten tvrdil že má A3 3.2L (není to blbost, takovej motor v golfu..?). Nebo kecáš a máš stodvácu.......
Já s tím wanklem nikdy nejel, ale zajímá mě to jako technický princip. A jedině mazda si troufá to držet při životě.... no není to obdivuhodné?
0/0
6.6.2003 10:05

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
Ty seš matěj. Nikdy jsem ti netvrdil, že mám 3,2l, ale že to Audi (na rozdíl od Corroly) nabízí. Nebo nejseš ten Jimmi, co má tu 10 let starou Corrlou s lepším podvozkem než Octávia?
Nicméně máš pravdu v tom, že Wankel je zajímavej nápad a klobouk dolů před Mazdou, že jde pořád slepou cestou vývoje.
0/0
6.6.2003 12:18

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
V A3 skutečně jezdím....  ...jsem prostě přesvědčen, že Audi A3 V6 3,2l s převodovkou DSG nemá ve své třídě konkurenci...
Tak tohle jsi mi napsal. Takže asi budeš ze Zlína, protože jenom v této oblasti poskytují lidé takhle zavádějící informace
Mimochodem, pořád tvrdím, že toyota corolla z roku 93 (za předpokladu, že by byla ve stejném stavu jako když sjede z výrobního pásu, což ta moje už bohužel není) má lepší podvozek a jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách než současná oktávie, potažmo golf nebo A3. A to z jednoho jediného prostého důvodu(tří prostých důvodů: má vzadu nezávislé zavěšení kol, má dva příčné zkrutné stabilizátory a má celkově nižší posazení nad silnicí (nevýhoda pokud chceš zajet na lesní cestu). Pokud by sis svou A-trojku hodil 2x ročně na hever, jako to dělám já, když měním letní pneu za zimní a naopak, tak bys mohl prohlédnout, že za kdysi honosnou značkou AUDI se skrývá dost ubohé technické řešení zadní nápravy s příčnou zkrutnou příčkou, podobné, jako mívala třeba i škoda félicie, nebo favorit. Jistě, v trochu lepším provedení a alespoň s předním stabilizátorem, ale pořád na hony vzdálené technickému řešení toyoty už od r. 87.
Btw. - dávat do auta jako je golf (což A3 prakticky je) motor 3,2 je docela zvěrstvo. A nechápu člověka, který by si něco podobného koupil. A navíc, benzíňáky od toyoty jsou výkonově vždy o stupeň výš, než by odpovídalo jejich obsahu. Ale s nižší spotřebou.
0/0
6.6.2003 13:04

snail

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: souhlas s jimmim
plně s tebou souhlasim,ja mam taky corollu,sice o 3 roky starší a na cestě drží jako přišitá, a motor mám 1,4 benzin a jezdi jako 1,6. takze toyotam zdar
0/0
18.6.2003 23:58

snail

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oprava
sorry,ne o tři roky starší ale mladší.a ještě dodávám že jezdí jako 1,6 ale žere jako 1,4.
0/0
19.6.2003 0:00

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
Ještě k tomu wanklu: takže když ho dělalo audi (NSU) tak to bylo ražení pokroku. Zatímco když ho dělá mazda, je to jen slepá ulička vývoje...... to je Zlín jako když vyšije. Vesnice na zlínsku.... nelži že jsi z Brna!
0/0
6.6.2003 13:06

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RX-8
A je. Nějak ses nám rozohnil . Audi došlo už před 20 rokama (konkrétně tuším rok 85), že Wankel nemá budoucnost. Kdežto Mazda se trápí doposud (viz můj rozhovor s vlastníkem RX 7). No a o A3 s motorem 3,2 se vůbec nebojím. Ty už nevíš kudy kam a protože tvá oblíbená Toyota dělá nejsilnější motorizaci do Corroly 1,8 l (?), tak máš pocit, že to je vrchol. Ale není . Podívej na Alfu 147 GTA. Na Fokuse atd. atd. To jenom ti slavní japonci nemají slušnej kompakt. A netvrď, že Corrola sport, nebo jak se to jmenuje, jim hrozí. A opravdu se s tebou nemíním hádat o technice. Nerozumím zavěšení zadní nápravy. Jenom vím, že Audi obadilo 1. - 4. místo poslední 2 roky na Le Mans a že Toyota se v F1 jenom trápí..... Mimochodem ten motor co je ve speciálu A8 má 4,2 a 900 PS. Ten samej je v A4 (samozřejmě s 1/3 výkonem). Což je další primát Audi. Kolik jich má ta tvoje Toyota? Pouze spolehlivost. Ale ta mě netrápí ani na manželčině Polu z roku 96 .
0/0
9.6.2003 8:47

Lib

Je jedno v cem kdo jezdi ...
... a jak rychle jezdi, hlavne at jezdi bezpecne a ohleduplne, ono totiz neni jet 110 a 110 (a rozdily jsou dokonce i pri totoznych autecj)
0/0
4.6.2003 15:04

estestarsi

Jste k smíchu, všichni.
Filosofujete o Mazdách, Fábiích apod. Pokud chcete srovnávat vybavení, podívejte se na některé korejce, např.KIA Rio a zjistíte, že stejnou Fabii nebo Mazdu 2, ale i jiné typy byste dostali v ceně cca o 100 tis. vyšší a to ještě s kratší zárukou. Pochopitelně motor v KIA už není poslední výkřik a spotřeba zřejmě taky trošku kulhá, ale poměrem cena/výbava trumfne všechno na našem trhu.
0/0
4.6.2003 14:59

vita

Re: Jste k smíchu, všichni.
no na tržišti si taky můžeš koupit tričko "ADIHAS" a radio "PENSONIC". A o tom ti korejci jsou.
0/0
4.6.2003 20:11

estestarsi

Re: Re: Jste k smíchu, všichni.
Mladý chlapče, pleteš si pojem a průjem. Korejce jsem ještě na tržišti neviděl. (Pravda, moc tam nechodím.)
0/0
5.6.2003 8:18

Honza

Re: Re: Re: Jste k smíchu, všichni.
To nevadí. Podívej se na jakoukoli tabulku spolehlivosti, konkrétně na jají konec a uvidíš tam korejců spousty . Odhadem tak 7 z 10.....
0/0
5.6.2003 16:06

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Jste k smíchu, všichni.
Kdepak. Na konci je vždycky škoda favorit a chrysler voyager. Nicméně je fakt, že hyundai ještě nedávno prodával auta se zadním náhonem s tuhou nápravou a panhardskou tyčí vzadu. Řešení, které mi vždycky u mého žigulíka vadilo. To můj dřívější FIAT polski 125p panhardskou tyč neměl, místo toho čtyři vlečená ramena na tuhé nápravě. Super autíčko to bylo, na všech kolech kotoučovky..... ach jó.....
0/0
6.6.2003 14:30

Tomas

Lidi, nenechte se vytocit zoufalcem, kterej ma doma zaparkovanou stovku, a ted se nad pocitacem smeje, jaky udelal halo. To je mentalita cloveka, kterej nedavno vyhrozoval, ze nastrazi kyanid v nemocnicich. To chce klid.
0/0
4.6.2003 14:57

Jimmi

Re:
No jo, ale co když se do toho natolik vžije, že jednou tu stovku roztočí na 5tisíc, zapomene že to není audi a začne předjíždět a......
0/0
6.6.2003 14:33

Jarp

MAZDA- ŠKODA?
Jezdil jsem 8 let v M626, najel jsem na ní cca 300 tis.km a celou tu dobu to auto nemělo jedinou poruchu a bylo absolutně spolehlivé. Když jsem jí prodával (40 tis.Kč) tak to byla proti Feliciím za 150 přepychová kára. Nikdo si neuvědomí, že za novou porovnatelnou ŠKODU s vybavením dá zhruba stejně jako třeba za MAZDU. Spolehlivost se ale nedá naprosto porovnat! Znám dost lidí s problémy se Škodou. Na značku MAZDA po vlastních zkušenostech nedám dopustit. Souhlasím ale s tím, že se Škoda značně vylepšila. Stále jí ale dost schází.
 
0/0
4.6.2003 14:20

škoda rulez

Re: MAZDA- ŠKODA?
Souhlasím se spolehlivostí vozů značky Mazda,ale stejně mám pocit , že je to hodně o člověku, který s tím jezdí.
0/0
4.6.2003 14:26

petr

Re: MAZDA- ŠKODA?
626 je dost pohodovy vozitko. Nejakou dobu sem s ni taky jezdil, nez obetovala svoji karoserii ve znameni preziti posadky a nedam na ni dopustit. S jinym autem bych uz tady nebyl, takhle to odneslo jen auto a posadka zustala nezranena. Akorat pak chudinka musela do srotu :o(
0/0
4.6.2003 23:47

Jimmi

PRO: Neškodovkář
Neškodovkáři, ty jsi něco jako Vendulka, jenom v jiném oboru!
0/0
4.6.2003 14:14

Tom

Re: PRO: Neškodovkář
Souhlas.
0/0
4.6.2003 14:22

Jimmi

Mazda Demio měla posuvné zadní sedačky...
...na rozdíl např. od škodovek. Velmi praktické řešení.  Pokud se titulek článku na Demio odvolává, očekával bych od redaktora informaci tohoto typu.
0/0
4.6.2003 14:10

Mik

Mazdu bych bral urcite radeji..
0/0
4.6.2003 13:58

škoda rulez

Fabie vs Mazda2
Mazda a záruka? Ano , ale za jakou cenu garančních prohlídek. Za tu samou cenu ti bude Fábie jezdit 10 let!! A jinak rozumnej člověk si dnes koupí diesel a s těma se Mazda na Škodu a celej koncern nemá šanci dorovnat (jak do spotřeby tak do výkonu) Mazda má akorát image a o tom to  je. Když si koupíš ojetýho Xedose za 250 000,- závidí ti ho všichni a přitom každej kdo si koupí novou fábii dá za ni víc, ale to nikomu nedojde. Náš národ je úplně zblblej :(( Jinak Fábie v combi je nesrovnatelná s Mazdou2!!
0/0
4.6.2003 13:45

xxx

Re: Fabie vs Mazda2
jenom blbec dá tolik peněz za škoda shit, raději ojetou mazdu než novou fobii ty českej blbe!
0/0
4.6.2003 14:00

Wq1

Re: Fabie vs Mazda2
Tady je zblblej někdo úplně jinej...  Copak lze srovnávat Xedos a Fabii???? Jinak se podívej na parametry nového 2,0 dieslu, 100kW a pak to porovnej s motorama co dává VW do škodovek, již zastralá TDI 66 a 81kW, SDI a pod....... Jízdní vlastnosti nové 6 jsou bez komentáře
0/0
4.6.2003 14:07

škoda rulez

Re: Re: Fabie vs Mazda2
Škoda ma TDI 96 KW to cpou i do Octavie a co se spotřeby a zrychlení týče je na tom oproti Mazdě6 lépe (Design a interier je samozřejmě lepší). Sám mám Xedos9 , pohodlné rychlé auto, ale ne na naše silnice (dálnice). A proč sem si ho kupoval? Design, výkon - momentálně když to srovnám se SuperB zůstává už jen ten design. A celkově do benzínu už bych dnes nešel. Mazda vyždímala jen 100kW z 2l a ten je navíc neskutečně v Mazdě6 hlučnej oproti Octavii 1,9 96 kW a to nemluvim  SuperB ale ten je spíš konkurencí Xedosu, ale ten už je mrtvej :(
0/0
4.6.2003 14:18

Motor

Re: Fabie vs Mazda2
co to meleš za nesmysly je vidět,že jsi nikdy nebyl na garančce s fabií - platíš stejně a pokud na ně nejezdíš tak jseš bez záruky.Co se týká dieselů VW když kolem projede Oktávka tak mám pocit řvoucí multikáry jedoucí kolem naopak Mazda diesel je naprosto tichý a kecy o tom, že mazdácké diesly nic nevydrží mi už taky lezou krkem.A srovnej raději kombi fabku s Mazdou 323F a uvidíš že je to nesrovnatelné chytráku!!!
0/0
4.6.2003 14:10

škoda rulez

Re: Re: Fabie vs Mazda2
Ano z venku možná jsou hlučnějsí , ale uvnitř nikoliv!!
0/0
4.6.2003 14:21

Motor

Re: Re: Re: Fabie vs Mazda2
Máš pravdu staré typy jsou kapánek uvnitř slyšet, ale nové typy mazdovských dieslů jsou na to líp a uvnitř taky.
0/0
4.6.2003 14:36

Jimmi

Re: Fabie vs Mazda2
Nedávno si chtěl kolega z práce nechat vyměnit olej a seřídit motor (běžná údržba po 60tis. km) u své felicie kombi 1.3MPI (starý známý OHV se vstřikováním). Když vznesl dotaz v autosalónu kde auto kdysi kupoval, řekli mu šest táců. Ostatní na to byly obdobně, tak mezi čtyřma a šesti tisícema (korun). Jen pro zajímavost a kritiky japonských aut, pokud se podíváte na oficiální ceník toyoty, je v této ceně 90tis. prohlídka u nové corolly - včetně výměny rozvodového řemene. Tak se všichni konečně probuďte, než něco napíšete..!
0/0
4.6.2003 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.