Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaguar požírá naftu

Neuvěřitelné se stalo skutečností. Jedna z nejklasičtějších britských automobilek (avšak v područí amerického Fordu) nabízí nově do svého nejmenšího modelu X-type vznětový motor. I aristokracie potřebuje šetřit, proto není žádný důvod, proč by jí k tomu neměl dopomoci právě Jaguar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hahahahihihi

Vocáskové:-))))))))))))
Běžte s těma vašema pekáčema do hájíčka zeleného, Jaguar je pěknej, ale to je vše, ty vaše VW a Audi nejsou ani pěkný, když už tak Subaru Impreza WRX STi nebo Legacy 401 STi maximálně Mitsubishi Lancer Evo VII za ty prachy. Nic jinýho nemá cenu, pak už má význam jít jen do letadel:-)))
0/0
2.7.2003 19:56

petr

Re: Vocáskové:-))))))))))))
...presne tak, jaguar je peknej,  ale o to preci u auta taky jde...dokonce bych si trouf tvrdit, ze je to velmi dulezitej faktor  pri vyberu.
0/0
3.7.2003 9:24

ondra

, Tak nevím, diskuze tady se mi zdá od věci. Takže subjektivně myslím, že Jaguar žije jen ze zbytku image. Je to dnes víc Ford (komponenty, nápravy, některé motory ale také některé vybavení interieru) než cokoli jiného. Fordovské diesely jsou opravdu horší než konkurence. Laicky se stačí podívat, jak v tahu včetně nejnovějšího Mondea trvale kouří (ne zcela dokonalé spalování). Á propo sám jezdím VW, 1,9 TDI-PD, 96 kW, šestikvalt. Přes 200 km / h, průměr 6 l. Co dodat.
0/0
2.7.2003 13:46

er

Re:
Co dodat? No jen to, že Mondeo je úplně stejný jako Passát. Taky to má šestikvalt a taky to jede hodně za málo.
0/0
3.7.2003 9:04

Jarin

Pro ty trouby co tady řeší bejkoviny, první common rail vyvinuli Mercedes a Fiat spolu s Boschem. Je sice hezky, že naftová 1.9 má 150 koní, ale chci ji vidět po 150 000 km. Půjde do řiti.
0/0
1.7.2003 8:41

18

v cem jezdite?
Chlapci chlapci, rovnou piste v cem taky jezdite. Aby se nam to tu nezvrhlo v akademickou diskusi borcu, co maj doma wartaka nebo 20 let staryho kadeta a delaji vlny s tim, co si precetli ve Svete motoru. (Vectra C 1.8)
0/0
27.6.2003 10:30

Jan Ludvicek

Když už něco od Fordů...
Jediné, co jakžtakž stojí od Fordů stojíza zvážení, je Volvo. Taková S60 už je slušné auto. Ve všech testech vycházejí Volva lépe než Jaguáry.
0/0
24.6.2003 15:55

Jan Ludvicek

Dekuji, radeji Audi
Pokud bych si v dané třídě (tedy menší luxusnější sedan) měl něco vybrat, stokrát raději bych volil Audi A4. Pokud diesel, tak V6 TDI. Raději quattro a raději tiptronic. Na podvozku Mondea se součástek Fordu, s motorem Mondea prostě lepší auto postavit nejde.
0/0
24.6.2003 15:48

VW

Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Dát do Jaguaru diesel je trochu divné, ale dalo by se to snést. Dát tam ale čtyřválcový diesel, to už je podezřelé. Ale dát tam diesel od Forda, to už je tedy prznění. Dobré diesely umí akorát BMW a VW. Použitelné dělá ještě pár dalších výrobců. Ale Ford mezi ně nepatří. Včera jsem viděl cvoka, kterej na svoje nové Mondeo TDCI v záchvatu dal cedulku "2.0 TDI". To "2.0" bylo z benzínového Passata a to TDI bylo s červeným D a I taky z Passata. Jenže v Passatu je 1.9 TDI, který je asi 100x lepší, než nějaké TDCI. A to ještě nemluvím o 1.9 TDI se všemi červenými písmenky a výkonem 110kW, který se dává do Golfu GTI či VW Bory. V kombinaci se šestikvaltem a úpravou ABT na 145kW a 430Nm natrhne zadek i benzínovým Jaguárům, natož tomuhle fordovic uhláku.
0/0
24.6.2003 15:25

zoe

Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
bmw nevim ale vychrochtaný diesly od ww jsou snad nejhorší na světě a to jejich tdi je zastarala předpotopní mrcha. Nejlepši jsou motory hdi od peugeota. PS: mam staryho obyčejnyho diesla 1.6 od forda (a nejsem sám) a je to jeden s nejspolehlivějších motorů, kromě klasicke udržby na to nesáhneš a najede ti to kolik chces JO na to že je 15 let starej a žere 4.5 litru to ve ww v te době měli ještě místo pedálů šlapátka
0/0
25.6.2003 8:08

Honza

Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Hm, tak ty seš asi velkej odborník na auta, že? Právě VW uvedl první diesel do osobáku. Takže v té době Ford měl na naftu tak bufíka . A pokud se podíváš na tabulky spotřeby, výkonu a  kroutícího momentu tak zjistíš, že motory 1,9 od VW a 2,0 od BMW jsou prostě nedostižný. Tak nevím co tady meleš o Peugeotu. To jsou měřený veličiny a můžeš tak maximálně oponovat subjektivním dojmem. Ten mám, jelikož jsem jel v Mondeu DTi nebo jak co má 115 PS a oproti Octávii 130 PS dos zívačka.... Ty toho máš najeto kolik s motory TDi?
0/0
25.6.2003 8:39

Jimmi

Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Až na to, že mondeo je dvakrát tak těžký a peugeot udělal první osobák s nafťákem, kde se otáčky a dynamika začaly blížit dynamice benzíňáků.
Někdy v pětaosmdesátém mi strejda půjčil svou skvělou černou volhu s pneumatikami šířky 205 a stařičkým (už tenkrát starším deseti let) francouzským naftovým indenorem (měl najeto fakt asi milión kilometrů) o obsahu 2 litrů.... A jak to jezdilo. Kam se v době jeho vzniku s...l ňákej fauvé....
0/0
25.6.2003 9:52

Honza

Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Ty seš hroznej nostalgik.  Proč sem pořád taháš, co bylo kdysi? Teď se bavíme o současných dieselech a znovu tvrdím, že pokud vezmeš sériový Toledo s 1.9  TDi 150 PS, tak žádný auto mimo BMW (má však nepatrně větší objem) se mu nepřiblíží co do výkonu, spotřeby a krouťáku. A jstli se nepletu, tak nejvýkonější diesel vůbec dělá opět VW a je mimochodem plánovanej i pro novou A8. Opět další "náskok díky technice" ....  Pokud chceš být nostalgik, tak pojďme vzpomínat, kdo udělal první, dnes tak ohromující Wankel v sériovým autě... Kde tenkrát byla ta slavná Mazda....
0/0
26.6.2003 7:09

marko

Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
První motor diesel v osobáku měl Mercedes. Nevim, kde jsi přišel na to, že to byl VW. A nejlepší diesely má stejně Mercedes. Chci vidět motor toho Forda, VW, Opela, Peugeota, kterej bez GO najede alespoň 600.000 km.
0/0
25.6.2003 11:39

aaa

Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
co to kecas ? vzdyt mercedesovskej CDI je licencovany TDI od VW yaryne :)
0/0
25.6.2003 12:51

man

Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Tak ty jsi dobrej střelec!Kde jsi to zase sebral,že CDI je licence TDI?????????????????????Přestaň to hulit,vyžere ti to do mozku(jestli teda ještě nejakej máš)ještě větší díry...
0/0
25.6.2003 14:12

mareksaník

Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Máš naprostou pravdu, ti ostatní tady vůbec neví o čem je řeč a jen tápou.....
 
 
 
0/0
25.6.2003 21:43

Tom

Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
1. diesel v osobaku uvedl Mercedes, tusim v roce 1936,byl to kl. dvoulitr OHV a mel 26 kW, dalsi byl Peugeot v roce 1953 v typu 501a pak v roce 1959 Citroen v legendarnim DS. VW vyrabelo  jeste dlouho po nich jen moralne zastaraleho Brouka.
A BMW a motory VW bych vubec nehazel do jednoho pytle. BMW je Common-rail a VW je bud klasicky pr. vstrik nebo  cerpadlo tryska. Hodnoty krouticiho momentu a vykonu jsou jedna vec a jejich pouzitelnost druha. Motory VW je maji sice vyssi ale kde ? Do 1500 ot je motor mimo, nad 3 000 ot, aby si bral clovek spunty do usi a nad 3 800 ot  je motor nepuzitelny. Toliko pro vsechny mudraly,co si v aute neumi vymenit ani olej.
0/0
26.6.2003 10:51

Honza

Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Tak to budu zřejmě i já, protož auto dávám do servisu. Stejně jako si chleba nepeču doma, neměním doma ani olej . Hádat se s tebou nebudu, protože opravdu nejsem tak starej, abych si tyto data pamatoval. Nicméně máme asi plnou republiku lidí, kteří jsou hluší a navíc musí pořád sledovat otáčkoměr, protože jinak si nedovedu vysvětlit, proč je plná republika Octáviií TDi. Asi jsou češi tvrďáci a snesou toho hodně.  A pokud se podíváš na celoevropský prodej dieselů jsem si jist, že němečtí výrobci mají suveréně nadpoloviční většinu v prodeji. Takže si dál proháněj 15 let starýho francouzskýho dýmajícího diesela a drž se u krajnice, ať aspoň nezavazíš těm strašným Octáviím....  
0/0
26.6.2003 12:18

Tom

Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Jo,Cesi jsou fakt tvrdaci,hlavne co se tyce vlasteneckeho patriotismu ke Skodovce, ktera timto valcuje i konkurencni prostredi,cizim manazerum se jezi vlasy na hlave,kdyz zjisti,ze za cenu Oktavky mohli mit u nich doma Passata...... Jo a diesla mam hlavne kvuli tomu,ze ma usporny provoz a v technicaku mam Vmax 193 - tak at se teda podle tebe 2/3 Oktavek drzi u krajnice a lidi jako ty vrati ridicak ! Cau inteligente
0/0
26.6.2003 13:43

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Tato debata mi přijde trochu dětinská, ale pojďme v ní pokračovat... Takže pokud tam máš 193, tak ti ujede i Fabie . Ta má 204 . Ale ty seš borec, protože jezdíš v zahraničním autě. A zahraniční je přece vždycky lepší než naše, že? Naštěstí je takových maníků míň než těch, co si jdou koupit Škodovku. Takže hodně štěstí při návštěvách servisu s francouzským autem ti přeje Honza.
0/0
26.6.2003 15:22

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Ale Honzo, já uznávám, že si chleba sám nepečeš, ale pak se nepleť do debaty zkušených pekařů - amatérů...
0/0
26.6.2003 16:06

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Máš pravdu. Ale když neumím upéct chleba a nejsem takovej trouba, abych si měnil olej sám, tak nemám právo nic psát? Já myslel, že je to diskuse a ne pořad Přemeta Prkenýhopodlahy . Tam by mohl psát kolega, kterej umí měnit olej doma. Předpokládám, že u 120 povolíš šroub nad kanálem a pak to vrchem doliješ. Ale nejsu prase, abych vyhazoval olej do popelnice, nebo pálil v kamnech, jak někteří kňupi.
0/0
27.6.2003 8:36

pergen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
No, on neni frajer, protoze ma zahranicni auto, ale to auto je na tu rychlost stavene...ne jako Fabie - pri 204 km/h s ni budou litat sroubky...jel jsi uz vubec nekdy pres 200? zkus si to s Fabii, pak treba s Pasatem a pak s Maserati - uvidis rozdil, kdyz si to neumis normalne predstavit - inteligente!
0/0
2.7.2003 14:53

mirek

Re: Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
Již jsem to psal jinde,takže přesněji:firma Horch zkrachovala v roce 1932(jeden kroužek ve znaku Auto Union)a vyráběla dieselové osobáky.Takže určitě dříve než Mercedes.
0/0
8.7.2003 9:40

mirek

Re: Re: Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
První diesel v osobáku:ve 30.letech používala diesely značka Horch(Německo).
0/0
8.7.2003 9:20

martin

Re: Diesel od Forda? A jede to vůbec?
ty si fakt uplny pako!nejdriv si neco zjisti  o novych naftovych motorech TDCi a pak o tom muzes mluvit.......
0/0
30.6.2003 1:37

Cvalda

Super auto
Je to fakt dobry auto.Co na tom,že má něco společného z mondeem.Audi děla to samo a jezdí v něm každej namachřenej blbeček!Jaguara zase tolik lidí nemá!
0/0
23.6.2003 20:08

Honza

Re: Super auto
No, nevím co myslíš tím, že Audi dělá "to samo". Nebudu se dohadovat co je lepší značka, jestli Audi, nebo Jaguár. Vím jen to, že A4 je stejně velká jako X-type, zato podstatně lépe vybavená, zpracovaná, má lepší pohon 4x4 a navíc možnost mít motor 4,2, 8 válců a výkon 334 koní. Takže se pojďme bavit o vzhledu, ale netvrď, že Jaguár je to samý. Teď  všude píší o hliníkové kastli u nováho Jaga, ale Audi ji dělá už asi 15 let a i u svého nejmenšího modelu.   A pokud budeš sledovat testy zjistíš, že co se týče tuhosti karosérie, je na to m Audi líp. Mám rád Jaguára a zbožňuji E type, ale po mé návštěvě autosalónu a podrobné prohlídce x-type jsem zjistil, že Jaguár už má blíž k tomu Mondeu, než k Audi... A zdravím Jimmiho.
0/0
24.6.2003 10:12

Jimmi

Re: Re: Super auto
Zdravím. Ale nereaguju. Myslím si své  
0/0
24.6.2003 12:58

Honza

Re: Re: Re: Super auto
ˇa. Jak nereaguješ tak to znamená, že mám pravdu. A ty mě nechceš pochválit, tak aspoň mlčíš. Tak dík.
0/0
24.6.2003 16:24

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Super auto
Nesouhlasím s tebou jako vždy. Ale jaguára jsem zblízka viděl jeno jednou v jakémsi autobazaru na rampě (má krásné tři kardanky, to mě bere) a tak do toho nemluvím. Jaguár bylo vždy jedno z nejkrásnějších aut, co bys chtěl víc?
P.S. Navíc jsem se strašně vyčerpal psaním příspěvků za zrušení Sazky
0/0
24.6.2003 18:12

Honza

Re: Re: Re: Re: Re: Super auto
Ty seš hroznej chlap  Pravdu máš v tom, že Jaguár je skutečně jedno z nejkrásnějších aut. Ale postupně zjišťuju, že pro mne (jako uživatele) je důležitější ten interiér a technika, jako vzhled. Aspoň u auta, co mám na práci a ne na zábavu. Tam je tomu naopak. No a v tom je Jag fakt skoro na úrovni toho Fordu. A kde jsou ty příspěvky o Sazce?
0/0
25.6.2003 7:10

Jimmi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super auto
Příspěvky o sazce z rubriky ekonomika promptně smazali, co tam několik lidí napsalo údaje o Hušákově stbácké minulosti. Ty dva články prostě zmizely...
Já mám teda pro zábavu taky jiný auto než pro ježdění s rodinou. Sqělého žigulíka patnáctistovku ročník 74 (velmi slunný a úrodný ročník, zvláště na jižních svazích). Žádnej tjůnynk, jen repasovaný brzdy a pneu pirelli. Šlape po těch letech jak hodinky (trošku na olej, ale né moc). Suprový čtyři kulatý halogeny vpředu, palubovka v imitaci dřeva s pěti budíkama (má to tlakoměr oleje, super), palubní hodiny uprostřed a hlavně: zadní náhon!!! Na čerstvém sněhu sqělá zábava, hned s ním vyrážím do hor
U minulýho jaguára mě fakt braly ty tři kardanky. Kardanka je sqělej vynález
0/0
25.6.2003 10:00

Deny

super auto
Vážení, mám tu čest s Jaguárem X type jezdit a jsem nesmírně spokojená. Jen je škoda, že některé prvky jsou Ford a ne originál Jaguár.
 
 
0/0
23.6.2003 17:56

Mirek

Re: super auto
Jak se ve vašem vozu cestuje lidem vyšším něž 190 cm? Já mám 197 cm a nevšel jsem se za volant. V tajkovém Renaultu Clio to nebyl sebemenší problém.
0/0
24.6.2003 9:31

Qd

jaguar
posledni poradny jaguar byl stejne XJ220 od te doby to jde od 10ti k 5ti... nic proti jeho kvalite, mel jsem tu cest mit k dispozici nejaky cas S-type, na ktery jsem byl nucen (firma koupila) prejit z BMW 5tkove rady. Neco tak hrozneho, jako byl tento prechod jste nezazili. Je to jako z Fabie do Favorita. V jaguaru malo mista, slaby motor, atd... jedine co mne "uchvatilo" bylo, kdyz pan "prodavac" se zacal omlouvat, ze jedine, co neni ovladane servomotorkem je zpetne zrcatko na prednim skle. To mi vyrazilo dech. Zbyvajicich cca 180 motorku jsem stejne vyuzil jen jednou k prvotnimu nastaveni vozu. Podvozek je nespecifikovatelny. Ono to sedi a nesedi, motor, to je bez diskuzi slabota. Dilenske zpracovani bylo vcelku uchazejici dokud se s vozem nenajelo nekolik desitek tis. km. Pak zacly prapodivne zvuky, praskani, vrzani atd... Mozna jsou Jaguary vyssi tridy o poznani lepsi, ale pokud bych mel merit kvalitu S-type vs. BMW 5tkove rady. Jednoznacne BMW
0/0
23.6.2003 17:33

CDN

Jaguar, Porsche, Ferrari, Lamborghini and Rolls-Royce rules!!!
0/0
23.6.2003 17:16

Teta

BBC
Hallo, pokud se motor osvědčí, bude příští rok nasazen ve formuli 1.
0/0
23.6.2003 16:23

oopsss

uf
Alespon v tom clovek nevypada jak mafianskej (bazarovej) debi*ek jako napr v BMW nebo Audi o Mercedesu ani nemluve (pro tlusty deutscaky)
0/0
23.6.2003 16:14

okopavek

A to neni vse, prijde i kombik !
Husty je, ze zanedlouho dorazi i kombik.
No, pak uz zbyva SUV a muzou zacit vyrabet i Pick-up.
0/0
23.6.2003 15:45

CDN

Re: Re: Re: A to neni vse, prijde i kombik !
To musi mit v garazi aspon Ferrari z F1
0/0
23.6.2003 17:13

Vendula

Jaguar s dvoulitrovým čtyřválcem?
A navíc nafťák ... To už tomu mohli rovnou dát třeba nějakou třináctistovku z Fiesty a přídavný padály (šlapací), aby to naložený vyjelo Ejpovičák...
0/0
23.6.2003 15:09

Ettori

Aristokrat
Tento typ si může koupit tak akorát český aristokrat von Magor.Dík za vyčerpávající informace!!!!Příště radši počkejte až to vyjde v nějakým odborným  motoristickým časopise a potom si to stáhněte !!!!!!
0/0
23.6.2003 15:02

Sasoň

!
No to jsem se toho zase dozvěděl!!! Ale jinak jsem strašně rád, že si můžu stáhnout tapetu...:-(
0/0
23.6.2003 13:56

Jimmi

Re: !
A co bys chtěl vlastně vědět? Jaguár je prostě velmi pohledný automobil, víc o něm přece vědět nemusíš...
0/0
23.6.2003 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.