Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte doma veterána?

Je-li stáří motorového vozidla minimálně 22 let, má v Česku možnost stát se veteránem. Neznamená to ale, že auto z roku 1981 je automaticky historické, řekl ČTK prezident Asociace klubů historických vozidel Bedřich Danda. Automobil totiž musí být ve velmi zachovalém původním stavu nebo dobře zrenovovaný, uvedl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

beda

špatně si to chlapci vysvětlujete....
Veteranské značky se vydávají podle Technického kodu FIVA. A ten říká , že hist. vozidlo je takové a takové ( přesný popis včetně roku výroby atd.)  a že není určeno k dennímu užívání. A tady jsme u toho špatného výkladu.Denní užívání není přeci že denně jezdím, ale že mám auto denně k dispozici a jedu např. jen 1x týdně. Čeští (někteří) veteránisté bohužel chtěli v minulosti svým "výkladem zákona" zneužívat možnosti veteránských vymožeností a nyní v roce 2006 se dočkáme , bohužel všichni,  odplaty státu!!! Omezení je připraveno a bude platit od 1.7.2006
 
Bedřich Danda
předseda Asociace klubů historických vozidel v UAMK
0/0
17.1.2006 14:14

kaz.

to by me taky zajimalo
jak je to s tim jezdenim...jestli teda muzu jezdit jen v pondeli stredu patek a nedeli, nebo jak? nebo denne, ale tak aby si me nekontrolovali titiz policemeni?
0/0
30.6.2003 18:50

Huger

clanek je povrchni bez znalosti veci
konkretne autor neuvadi moznosti jezdit s prihlasenym vozidlem na veteranskych SPZ.
Majitel takoveho vozidla muze s vozem jezdit OBDEN, to znamena ne jen na srazy veteranu.
Je to trochu dira v zakone, protoze nikdo nevi zda obden je kazdy den v lete a zadny v zime nebo stridani skutecne obden.
0/0
30.6.2003 16:52

ace@senior.cz

Re: clanek je povrchni bez znalosti veci
No v tom článku to není zcela pochopitelně napsaný, protože by se poukázalo na status Quo, který nyní po velké bitvě veteránistů je.  S veteránskýma značkama můžeš jezdit denně a to i do zahraničí protože dostaneš normálně i zelenou kartu. Čistě teoreticky tě nesmí 3x za sebou chytit policejní hlídka jak jedeš každý ráno do práce. To se týká zejména amerik, protože to je jediné auto, který i po 30 letech jezdí úplně normální a leckdy je lepší než auta moderní :)
Takže jezdit denně klidně, jen na to moc nepoukazovat.
JInak to přihlášení je jednoduché. Musí být auto ročníku 1979 a starší. Jakýkoliv doklad o vlasnictví auta, kupní smlouva, celní faktura atd... pak si musíš s autem pokud má konstrukční rychlost nad 100 km/h dojít na technickou, ale pozor jen na brzdy !!! s tím posudkem že to brzdí si dojdeš do jakéhokoliv veteránského klubu a zažádáš o členství a termín testací, to je každý rok. Dáš jim fotky auta + mírně peníze tak do 3.000 za prvotní pak je to tak kolem toho litru ročně. Testační komise se podívá na auto zde je v dobré stavu a zda odpovídají případné doplňky ročníku. Tedy ospojlerovaný mustang na 20" chromáčích nemusí projít. No a to je vše, pak dostaneš speciální zelené veteránské značky a mužeš si jít za 1/12 pojistit auto. A pak můžeš jezdit bez omezení. Nějaké dotazy ?
 
0/0
30.6.2003 21:06

michal

prilaseni, postup??
dobry den,
nemate nekdo zkusenosti s prihlasenim veterana privezeneho ze zahranici?? postup, atd atd...diky
0/0
30.6.2003 16:27

slycosh

Re: prilaseni, postup??
vice najdete zde www.veteran.cz www.eurooldtimers.com
0/0
30.6.2003 16:59

VladFiction

Re: prilaseni, postup??
Co máš za auto? Gde bydlíš? Opravdu záleží na spoustě věcí...
0/0
30.6.2003 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.