Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EuroNCAP: klub pětihvězdičkových přijímá nové členy

V poslední sérii crash testů EuroNCAP technici dbající o naši bezpečnost ničili sedmnáct modelů světových automobilek. "Okatou" microu od Nissanu počínaje a rodinným "autobusem" Renaultu (Espace) konče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

buck

auto.idnes.cz/diskuze.asp?iddiskuse=A030702_123916_automoto_fdv

0/0
9.7.2007 14:53

caradoc

Crash
proč se nedělají crash testy při rychlostech 80 km/h a více???
0/0
2.12.2004 23:08

Renata

Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
Před několika měsíci jsem si vzala na leasing Forda Fusion. Již po několika dnesch provozu se začaly projevovat všechny jeho špatné vlastnosti. Mám 1,4 diasel, takže jeho předností je malá spotřeba. Nevýhodou je to, že v nižších obrátkách motor kolísá několikrát za den úplně zhasne. Vždy je to v nejnevhodnější chvíli, například při rozjezdu z křižovatky. Tuto vlastnost považuji za životu nebezpečnou. V servisu mi řekli, že toto přece tahle auta dělají, že mám víc přidávat plyn.
Další katastrofou je nestabilita auta v zatáčkách a při rychlé jizdě, připadám si jako na bruslích.
kromě toho má velmi nepohodlné sedačky a miniaturní kufr, do kterého se nic nevejde.
Při otevírání kufru se vždy musíte naklonit a hledat zámak, protože je umístěn velmi nízko, oproti např. fordu Focus, který má zámek od kufru umístěn normálně.Ford Fusion v dieselové verzi je rovněž velmi hlučný, při rychlostech na 100 km/h neslyšíte rádio.
Zpětná zrcátka jsou miniaturní a obtížně nastavitelná. Moje auto má barvu Oyster stříbrnou. Po několika měsících se začala barva nepochopitelně olupovat. Dostala jsem v rámci garanční opravy nový lak.
Bohužel mám toto auto na leasing , takže nemohu najít kupce, který by si tak špatné auto za tak vysokou cenu ode mě převzal.
Ford Fusion má samoržejmě i své klady : je malý, dobře se s ním parkuje a má nízkou spotřebu. To je ale bohužel všechno. Je to drahé, nebezpečné a nekvalitní auto.
0/0
11.6.2004 9:54

he

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
Tomu říkám reklama :-)
0/0
2.12.2004 14:56

fero

Re: Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!

Nauč se řídit ty krávo!!!!!!!

0/0
29.9.2007 6:07

XXX

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
a proc sis to auto kupovala babo, kdyz je tak blby
0/0
21.12.2004 21:47

gabriela

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
Koupili jsme si auto FORD FUSION v červnu 2005 ujeli jsme s ním pár tísíc kilometrů,dle mého názoru je auto velice pohodlné, na cestě skvěle drží v zatáčkách,prostor v kufru naprosto odpovídá vozum  ve stejné třídě. Je pravda,že máme 1,4 v benzínu,ale opravdu jsme spokojeni.A pokud chcete super velký kufr,kupte si dodávku!!! Bydlíme v horách ,kde silnice nestojí za nic ,rozbité a plné zatáček , v zimě plno sněhu. Koupili jsme si kvalitní gumy a nemáme žádný problém ani při jízdě na ledu,samozdřejmě se musíme přispůsobit stavu vozovky. Můj názor je , že veškéré nedostatky řidiče toto auto skvěle vychytá , byla jsem dost zaskočená,jako žena,vašimi zkušenostmi s tímto autem a vyloženě slyším chlapy, kteří si řeknou,že ženská nepatří za volant!!  A to mě dost točí,kup si trabanta!!!!     
0/0
20.11.2005 23:08

George

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
Nevím vážená co si mám myslet  když napíšete , že Fusion nesedí v zatáčkách. S tím nemůžu souhlasit. Mám ho sice chvíli , ale jsem naprosto spokojený . Mám 1,4 benzín . -bez problému . Pohodové auto . Za ty peníze stejně lepší auto nekoupíte. Svezte se třeba v Citroenu Xara pak budete mluvit jinak  i o tom jestli se auto naklání atd... :-)
Jediné co  mi na novém Fusionu vadilo , že se vůbec neobtěžovali natřít alespoň základovkou poloosy a unašeč předních kol sic obojí z masivní oceli a ocelolitiny kde nedojde vlivem orezutí k změně vlastností těchto součástek za celou životnost vozu . Je to spíše jenom kosmetická vada.Nástřiky spodku vozu jsou jinakO.K. U Oplu Astra  pro porovnání také u nového vozu nenatřené  poloosy.
0/0
8.1.2006 18:55

Andílek

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!
No nevím, auto máme tři měsíce a jsme s ním spokojeni. To, že nesedí v zatáčkách, je blbost. Je pravda, že je potřeba přidat trochu plyn, ale když si na to dám pozor, nezhasne. Stalo se mi to zatím jen třikrát a to je docela dobrý na to, že jsem ženská. Jinak sedačky jsou v pohodě i při delší jízdě a kufr otevíráme dálkovým ovladačem. Ale nevím proč bych zámek měla hledat, mrknu a vidím. Zrcátka jsou dost velká, jen vnitřní někdy trochu zavazí ve výhledu. A miniaturní kufr- my tam nacpali kufry, lyžáky a ještě dvoje dětské lyže. To si pak musíte koupit kombíka nebo rovnou náklaďák.
0/0
25.2.2006 17:19

martinni

Re: Nikdy nekupujte Ford Fusion !!

Dobrý den, ukažte mi jiný tak bezpečný a kvalitní vůz s cenou, která je bezkonkurenční!!! Běžte si koupit Škodu, budete jistě spokojena.

Dále se naučte jezdit s dieselovými motory.

V zatáčkách se naklání? Jste byla asi pod vlivem "démona" já jezdil s 30 vozy a ani jeden se nenakláněl.

Miniaturní kufr? Vy jste asi opravdu placena jinou značkou, jinak si Váš příspěvek nedokážu vysvětlit.Prosím všechny ať si udělají svůj vlastní názor . Děkuji Martin Bednář

0/0
17.5.2007 15:14

Vojta

Folksam
Skuste se podívat na http://www.folksam.se/engelsk/index.htm , odkaz How safe is your car.
Jsou tam údaje jedné švédské pojišťovny - pokud vím, tak se jedná o tzv. real-life safety, tj. údaje získané z dopravních nehod. Problém ale je, ža tam samozřejmě nemůžou být nejnovější auta. Ale z tabulek je krásně vidět, že platí obecné pravidlo čím větší, tím bezpečnější.
0/0
14.7.2003 9:42

Vojta

Re: Folksam
Proboha, co jsem to napsal? Samozřejmě se můžete jedině zkusit podívat... 
0/0
14.7.2003 10:20

Honza

Re: Folksam
Nechci ti nějak brát iluze, ale například SUV jsou míň bezpečné než klasické limuzíny. V USA mají 25% podíl na smrtelných nehodách. A přitom jich je "v oběhu" míň než objemově 25%. Takže nemáš pravdu. Nehledě na to, že NCAP je považován za nejpřísnější test v automobilismu.
0/0
14.7.2003 13:42

Rotman

Re: Re: Folksam
To, že SUV mají 25% podíl na smrtelných nehodách vůbec nevypovídá o jejich bezpečnosti. Spíš to vypovídá o jejich řidičích, způsobů jízdy atd. Čili k parametru procentuálních smrtelných nehod je přičíst parametry rychlosti při nichž se stala nehoda, věk řidiče, "typ" řidiče, jeho zkušenosti, zvlášť s SUV. Myslím, že SUV mají jedinou objektivní nevýhodu v menší stabilitě - snáze se převrátí - jinak při čelním nárazu s jakýmkoliv menším osobním autem vyjde vítězně. NCAP je možná přísný test a bezpochyby je i objektivní, ale bohužel je vypovídací hodnota je poměrně malá. Navíc, "díky" tomu, že je to (aspoň v Evropě) test nejvýznamější, nejsledovanější, mající velký marketingový význam a jehož metodika je výrobcům známa, není pro výrobce problém optimalizovat vůz právě pro tento test.
0/0
14.7.2003 19:33

Beny

KIA Carnival
NEvim, zda-li jste si toho nekdo vsimnul, al etohle autpo totalne propadlo v testu EURO NCAP. Dosahlo by sice bodove na tri hvezdicky, ale v jednom z parametru nedosahl dokonce ani na minimum bodu proto dostala hvezdicky dve. Ridici hrozilo vazne poraneni nohou a trupu. Od utrhnuvsiho se pedalu spojku prelomeni a deformaci obou kotniku. Toto jsou informace, ktere jsou dulezitejsi nez dve nebo pet hvezdicek. Jde o to, ze treba v male Micre je vse udelano tak, aby to neuskodilo pasazerum lepe nez treba v pet let starym teranu (nebo co to tady kdo jmenoval). Nez se vubec zacaly delat nejaky testy, tak se treba v americe nektery dily aut jmenovaly "vrah deti" (kovove viko predniho odkladaciho prostoru, ktere se pri narazu otevrelo tak, ze cestujici vedle ridice koncil krkem na hrane tohoto vika) "vrtak kolena"(klice od zapalovani pod volantem koncily pri narazu v kolene ridice), atd. Dalsim kriteriem jsou standardni vybavy, takze napr. auta, ktera maji sest a vice airbagu ziskavaji vetsi pocet hvezdicek a lepsi hodnoceni, protoze airbag dokaze leccos zachranit, popr. pak dalsi vychytavky, jako jsou predpinace pasu. Kdyz tedy budete porovnavat naraz  deset let staryho offroadu do steny s narazem malyho novyho auta vybavenyho lepsimi prvky aktivni bezpecnosti neni proc se divit, ze vyhraje auto novejsi s vetsi ochranou (i kdyz treba v offroadu po havarce jeste budete moci odjet, neboli ze bude pojizdny a mala nakupni taska ne, muzete paradoxne jako jezdec offroadu skoncit v nemocnici, protoze se Vam treba pri rizeni vyloupne sloupek rizeni, nebo Vas nezachytej paky a Vy si mignete do hlavy o vloant, atd.)
0/0
14.7.2003 8:31

Milos

US auta
Ahoj lidi, nevíte někdo o podobném srovnávacím tesu amerických aut? Jedu tam na tři měsíce a budu hodně cestovat a tak bych si rád koupil alespoň něco trochu bezpečného. Bohužel na Hummera H1 nemám. Uvažuji o autě $5,000-$10,000. Díky za všechny rady a postřehy. Miloš
0/0
13.7.2003 18:17

Rad

Re: US auta
Auto za 5-10 000 je stara krabice co uz se davno netestuje  to si uvedom
0/0
13.7.2003 19:56

Milos

Re: Re: US auta
No kolem $10,000 se dá koupit auto z roku 2000. Zas tak stará šlupka to bejt nemůže. Chápu že pokud si koupím auto za $50,000 budu nejspíš v pohodě, ale tolik se mi dát nechce. Rád bych to auto taky zase prodal a nerad bych na tom moc uletěl. Našel jsem třeba Ford Windstar něco málo přes $10,000 z roku 2000 a i v testech vychází Windstar celkem dobře, ale není to třeba poruchvej? Spíš mi jde o radu co a jak koupit v USA. Nějaký informace mám, ale čím víc jich získám, tím lépe pro mne. Miloš
0/0
13.7.2003 20:11

xXx

Re: Re: Re: US auta
já myslím, že by jsi nejlíp udělal, když bys koupil nějaký japonský auto, nevím třeba by nebyla špatná Toyota, nebo pokud vím prodávají se tam normálně i evropský VW tak si kup třeba ten a budeš mít trochu větší přehled, když je to německý produkt. Americký auta v testech nedopadají moc dobře, alespoň v těch evropských testech.
0/0
13.7.2003 20:35

Pavel

Re: Re: Re: US auta
Nezapomeňte taky na možnost koupit Vlovo nebo Saab - to jsou vysoce kvalitní auta, rozhodně lepší než americký. Pokud chceš bezpečnost a spolehlivost, tak jedině tohle.
0/0
13.7.2003 20:39

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: US auta
Tak zkus Hyundai Elantra nebo Sonata, celkem spolehlivý taky, skoro jako japonský.
0/0
15.7.2003 18:55

grumpi old man

Re:
   To jsi celkem mimo , protoze to jsou nejvetsi smejdy , co se bezpecnosti tyka a co do udrzby to je utopie .
 
   Pro Milose . Mrkni se na www.edmunds.com
  potom na www.carfax.com a treba www.kbb.com tam najdes vse potrebne a hlavne se mrkni na diskuze na edmunds .
0/0
20.7.2003 6:07

Milos

Re:
Díky za info.
Než jsem dostal tvůj tip, pár serverů už jsem našel. V četně těch třech. :-) Nakonec jsem se rozhodl pro Ford Windstar. Zdá se že je to spolehlivé, bezpečné a praktické vozídko. Díky za spolupráci. Miloš
0/0
9.8.2003 15:36

Rotman

EuroNCAP
Zajímala by mne metodika hodnocení těchto testů (EuroNCAP) - jaký vztah má počet udělených "hvězdiček" k reálné bezpečnosti auta a jestli hodnocení není vztaženo jen k dané třídě auta...  Ale z popisu testů je patrné, že všechna auta bez ohledu na velikost, hmotnost a třídu projdou naprosto stejným testem a s naprosto stejným hodnocením jejích výsledků (rizika a zranění cestujících). Takže podle toho by měl být (např.) Nissan Micra  (třída nejmenších vozů - malé vozy) daleko bezpečnější (4 hvězdičky) než Ford Mondeo 1997 (střední třída, 2,5 hvězdičky), Mercedes Benz C 1997 (střední třída, 2 hvězdičky),  a dokonce bezpečnější i než auta nejvyšší třídy jako je Audi A6 (3 hvězdičky) a Opel Omega (3 hvězdičky). Je to tak?, opravdu při čelní srážce při např. stejné rychlosti 60km/h Nissanu Micra a Opelu Omega dopadnou cestující v Opelu hůře? 
 
 
0/0
12.7.2003 17:58

x0123

Re: EuroNCAP
je to presne tak ako pises. je jedno, ci sa testuje male auto, alebo luxusna limuzina. pri havarii sa nerozlisuje, ci sedis v malom, alebo velkom aute. fizykalne zakony platia na vsetky auta rovnako...
0/0
12.7.2003 19:04

Rotman

Re: Re: EuroNCAP
" pri havarii sa nerozlisuje, ci sedis v malom, alebo velkom aute." - opravdu? Myslíš si, že když se např. čelně srazí při 60km/h miniauturní auto pro městské nákupy Nissan Micra s velkym 2x těžším off-roadem Opel Fronterou, že je jedno kde člověk sedí? Že pravděpodobnost nezranění a přežití bude v obou vozech stejná? (podle crash testů dokonce v Nissanu větší!!) "fizykalne zakony platia na vsetky auta rovnako" - s tím souhlasím, tím pádem předpokládám, že auto podstatně lehčí, menší, s menšími deformačními zónami bude chránit posádku hůře než auto velké. Poučná je tato stránka na níže je m.j. zachycen crash test čelní srážky malých aut s velkými (Mercedes): http://www.whnet.com/4x4/w140crash.html
 
 
 
0/0
12.7.2003 20:34

Driver

Re: Re: Re: EuroNCAP
Samozřejmě že záleží na tvaru a velikosti překážky. Stejně tak i na tom jestli narazíš celou přední částí vozu nebo třeba jenom její polovinou. Ale to nic nemění na skutečnosti, že při nárazu micry a frontery do stejné překážky (tedy ne při čelní srážce těchto vozů), mají větší šanci lidé v nissanu.
0/0
12.7.2003 22:26

mako

Re: Re: Re: Re: EuroNCAP
Jo s tím máš jistě pravdu, ale kolikrát se v realu srazíš s něčím jiným než dalším autem? Ale je asi realitou, že si automobilky nenechají zničit 50 modelů jen proto, aby nasimulovali, jak se jejich auto chová při střetu s škodovkou, renaultem, mercedesem nebo land roverem
0/0
12.7.2003 23:44

Rotman

Re: Re: Re: Re: EuroNCAP
" při nárazu micry a frontery do stejné překážky . . . mají větší šanci lidé v nissanu" - takže když např. v prvním případě vrazí Opel Frontera do Nissanu Micra (překážka) a ve druhém případě vrazí Nissan Micra do Nissanu Micra (překážka), tak v té Fronteře (tedy v prvním případě) budou mít menší šanci na nezranění a přežití než v Nissanu Micra (tedy ve druhém případě)? To si skutečně myslíš?
0/0
13.7.2003 0:09

x0123

Re: Re: Re: Re: Re: EuroNCAP
ked narazi micra do frontery bocne /myslim tym, ze micra celom do boku frontery/, tak je zasa vacsie riziko prevratenia sa terenneho vozidla, pretoze ma vyssie polozene tazisko a tu je zasa v nevyhode terenne vozidlo... samozrejme, ze pri realnej nehode, kde narazia do seba dve auta sa beru do uvahy aj ine veci (prekrytie, uhol narazu a pod). pri teste euro-n.c.a.p. platia pre vsetky vozidla rovnake podmienky, tzn., ze vsetky vozidla narazaju na tu istu prekazku v urcitom prekryti (tak sa mi zda, ze je to 46%, ale to cislo si nepamatam uplne presne, nech ma niekto opravi, ked vie presne cislo) a bariera je aj v urcitej vyske {cislo si uz vobec nepamatam) a pod urcitym sklonom. umiestnenie prekazky vyplynulo z analyzi roznych nehod...
0/0
13.7.2003 10:26

Rotman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EuroNCAP
To je jasné, že offroad, je kvůli výše položenému těžišti méně stabilní a že ho může bočním nárazem převrátit i malé auto. Problém testů EuroNCAP, je že de fakto nehodnotí celkovou bezpečnost cestujících v daném autě při nárazu, ale bezpečnost cestujících jen při dvou, nebo třech typech přesně definovaných nárazů s danou rychlostí, velikostí překážky, úhlu nárazu, hmotnosti překážky atd. Pokud bude úhel nárazu třeba o 5 stupňů jiný, už může být výsledek naprosto rozdílný,  taktéž při změně rychlosti, hmotnost překážky, překrytí při čelním nárazu atd. Dále: podle mne hlavním problémem testu čelního nárazu, je že se testuje náraz auta do něčeho (překážky) a že se netestuje náraz něčeho do auta (kvůli setrvačnosti testovaného auta to není to samé) a dále, že překážka do níž se náraz testuje je pevná, nedeformovatelná. Myslím totiž, že v reálných nehodách je čelní náraz do pevné překážky málo častý - to by opovídalo pevné zdí, domu, zadní nápravě náklaďáku apd. Myslím, že daleko častější je náraz do deformovatelné překážky - do předku či boku jiného auta, do svodidel, do boku autobusu, do lehkých překážek na chodníku apd. (Proto čelní náraz velkého auta, byť by mělo nižší počet hvězdiček do malého auta s mnoha hvězdičkami vyjde pro malé auto katastrofou - viz můj horní odkaz.) Kupodivu se vůbec netestuje čelní náraz do časté překážky: stromu, sloupu osvětlení. Dneska se auta kompletně navrhují na počítači, taktéž se na počítačích navrhuje (resp. počítače samy optimalizují na základě výchozích zadání) pevnost a bezpečnost karosérie, bezpečnostní prvky. Při těch návrzích je určitě možné optimalizovat bezpečnost na určitý druh nárazu. Výrobci to zkrátka optimalizují na nárazy, které testuje EuroNCAP (tím pádem ale jiné nárazy vyjdou hůř - ty už ale nikdo netestuje). To je myslím celé kouzlo úspěchu nejmodernějších aut v těchto testech.
0/0
13.7.2003 11:12

redwasp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: EuroNCAP
No, EuroNCAP pri tech testech zrusi od kazdeho vozu nejmene 3 auta. Podminky tech narazu musi byt naprosto presne definovany, protoze jinak by to neslo objektivne hodnotit. Auto narazi celne do prekazky pokrytim 40%, prekazka ma presne definovanou deformovatelnost a simuluje deformacni zony druheho auta. Pochopitelne to neobsahne vsechny nehody, ale obsahne to statisticky nejcastejsi druh nehody. To jsou testy EuroNCAP. Sami vyrobci delaji na vsech autech daleko vetsi pocet testu, jenom samozrejme nelze nijak provnavat testy od jednotlivych vyrbocu ktere si delaji sami - to by meli vsichni najednou 99,5% :-). Ale napriklad kdyz jsem videl v autosalonu Renaultu video z crashtestu (asi 15min dokument) tak to na cloveku opravdu nasledky zanecha, testuje se opravdu velke mnozstvi typu narazu do vseho mozneho. Minimalne myslim ze naprosto kazdy kdo to uvidi si zapne pas i kdyby mel jenom preparkovat na parkovisti :-), to stejne se tyka pouziti detskych sedacek.
0/0
13.7.2003 21:45

Mess

Re: Re: Re: EuroNCAP
No malicko zapominas na to, ze EuroNCAP je test narazu do pevne prekazky (ted myslim ten prvni). A tam je skutecne jedno, kolik tve auto vazi. Pak ma x hvezdicek opravdu nejakou vypovidaci hodnotu. Pokud ale mluvis o srazce 2 aut, pak samozrejme si musis uvedomit zakladni zakony o hybnosti. Nebudu to tu rozebirat, lehci auto v okamziku narazu nejde na nulu ale naopak dozadu, cimz je zmena rychlosti pri kolizi potazmo energie narazu vetsi nez u tezsiho. Nezapomen, ze vetsi auto take vice vazi a jeho deformacni zony tak musi absorbovat vice kineticke energie, takze tvrzeni, ze vetsi auto je bezpecnejsi, protoze je vetsi, je nesmysl. Pri narazu do staticke prekazky je podle me hodnoceni EuroNCAP naprosto vymluvne. Pri srazce s tezsim (zamerne nepisu vetsim) vozidlem mas proste blbej den, nebot v okamziku narazu je zmena tve rychlosti o dost vetsi nez toho druheho :)
Eh, to sem se zase rozepsal, sorrac :)
0/0
17.7.2003 14:18

TD

Re:
Náraz do pevné překážky je praxi málo pravděpodobný. Při srážce dvou aut (hlavně při čelní) hraje roli celková bytelnost auta, pevnost, hotnost a rozsah deformačních zón. V tomto jsou velká auta daleko lepší, než auta malá. Pokud narazí malé auto do většího tak v drtivé většíně to menší to odskáče hůř. Jelikož pro malé vozidlo je většina vozidel větší, dopadne při čelní srážce s většinou vozů hůř, a je tedy než většina vozů méně bezpečná. EuroNCAP vypovídají o bezpečnosti vozů velmi málo.
0/0
20.7.2003 21:22

Tyky

Re: EuroNCAP
Může být supermini oceněné třemi hvězdičkami stejně bezpečné jako tříhvězdičkový vůz rodinné třídy?        Zkouška bočního nárazu umožňuje plně porovnávat různě velké vozy. Při čelním nárazu můžeme však porovnávat pouze vozy stejné velikosti - rodinný vůz s rodinným atd.        Výsledky pro čelní náraz nemohou být tedy použity pro vozy různých velikostí stejně jako jejich celkové hodnocení hvězdičkami.
0/0
13.7.2003 11:05

Rotman

Re: Re: EuroNCAP
(Na tom odkazu je jenom test Audi A3)        "Při čelním nárazu můžeme však porovnávat pouze vozy stejné velikosti - rodinný vůz s rodinným atd.        Výsledky pro čelní náraz nemohou být tedy použity pro vozy různých velikostí stejně jako jejich celkové hodnocení hvězdičkami." - proč?? Podle popisu metodiky testu čelního nárazu se test čelního nárazu dělá pro všechna auta stejně. Všechna narážejí čelně pod sklonem 0 stupňů rychlostí  64km/h do takřka pevné překážky daných a vždy stejných rozměrů a daného a vždy stejného umístění. Auta jsou obsazena vždy stejnými typy figurín se stejnými čidly. Přepokládám, že i měření poškození/zranění figurín je vždy stejné. Hodnocení zranění je vždy samostantě ukázáno a počet hvězdiček je od toho očividně odvozen. Takže: proč nemůžeme porovnávat auta stejné velikosti? 
0/0
13.7.2003 11:34

Rotman

Re: Re: Re: EuroNCAP
oprava: "různé velikosti"
0/0
13.7.2003 11:40

Dusan

Re:
Vazeni, tlachate tu nesmysly. Primo v metodice EuroNCAP je uvedeno, ze hvezdicky plati v ramci jedne kategorie vozidel. Neni to proto, ze by metodika narazu byla jina, ale proto ze vyhodnocovani se provadi podle velikosti vozu. Je to proto aby hodnoceni vyhodnocovalo kvalitu vozu a ne fyzikalni zakony. Kdyby tomu tak nebylo tak by nejnovejsi Micra mela jednu hvezdicku a deset let stary sedmickovy baworak tri. To ale neodpovida technologicke urovni prislusne ochrany, ten baworak proste "cheatuje" svou hmotnosti. Proto se srovnava srovnatelne, tj. stejne kategorie vozu. Bez ohledu na pocet hvezdicek ovsem stale plati, ze pokud si koupite mensi vuz musite pocitat s tezsim poranenim pri autonehode a to i podle metodiky Euro NCAP, ktera je maximalne vyhodna pro male vozy. Samozrejme realita je jeste o dost horsi (respektive lepsi pro velikany).
0/0
17.7.2003 20:47

Rotman

Re:
Můžeš poslat odkaz na tu metodiku EuroNCAP a místo, kde se píše, že " hvezdicky plati v ramci jedne kategorie vozidel"?
0/0
20.7.2003 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.