Diskuze

Vývoj pneumatik je v režii počítačů

V dobách automobilového pravěku vydržely pneumatiky stěží sto nebo dvě stě kilometrů, zatímco nejmodernější pláště vykazují zhruba tisíckrát vyšší životnost. Stejně propastný je i rozdíl mezi vývojem nové pneumatiky před sto lety a dnes.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

šumachr

21. 11. 2003 9:27
problémy s gumama
ahoj kluci, mám taky nějaký problémy s gumama, moje vydržej tak 100 km, ale zato mám docela rychlej a ochotnej pneuservis...:-)
0 0
možnosti

george Key

20. 11. 2003 22:43
Byznys je byznys
Všechno je to jenom byznys. Na 100000 km potřebuješ cca dvě sady zimních a dvě sady letních. A jezdit musíš. Jen se podívjte kolik osobáků venku jezdí. Jedno průměrný obotí (ne protektor ) na 15" kola vyjde cca 2500,- Kč (BARUM) na sadu to je 10000. Obuvníci kupujou gumu o 700 kč levněji, kolik má výrobce popřípadě ještě distributor? Je to byznys jak blázen.Tak proč dělat gumu na 100000 km?
0 0
možnosti

culeto

21. 11. 2003 12:20
Re:
Nějak jsem nepochopil o co Ti jde. Že výrobce vyrábí a prodává zboží ze ziskem? A nebo, že tím, že existuje drží region, kde by jinak lišky dávaly dobro noc, že musí dodržovat veškeré ekologické normy ( Barum měl například jako první firma v CEFTA ekologický certifikát,když tu byly povodně , nedopadli jsme jako Spolana o 5 let později) o placení daní do státního rozpočtu ani nemluvím.
Jinak na těch tvých 100 000 stačí jedna sada letních a jedna zimních, je potřeba tomu jen věnovat 1 měsíčně péči ( třeba huštění inertním plynem, geometrie  a čas od času alespoň otočit na ráfku 10 000 -15 000 km ) a nebo vyměnit součástku mezi sedadlem a volantem  !
0 0
možnosti

Cartman

20. 11. 2003 10:31
Ohledně životnosti pneu...
Nevím čím to může být způsobeno, ale v USA mají zřejmě opravdu kvalitnější "gumy" než v Evropě. Když jsem si kupoval 4 úplně nový univerzály (dal jsem za ně i za výměnu-jak jinak - 220$!) na svýho Cadillaca Fleetwooda, byla garantovaná minimální životnost 40 000 mil a to nebyly žádný Good Year nebo Firestone. Auto mělo najeto, když jsem ho kupoval, 120 tis. mil a myslím, že ty gumy tam byly původní (zadní už trochu sjetý, ale pořád ještě v pohodě). U stejného typu pneumatik, ale renomovaných značek, bych samozřejmě zaplatil mnohem víc, ale také tam byla garantovaná životnost v rozmezí 80-100 tisíc mil! Prostě asi kvalita pneumatik je za velkou louží trochu jinde než v evropě. Bude to zřejmě dáno tím, že se tam v průměru jezdí delší "štreky" než v Evropě a firmy jsou tlačený k co nejdelší životnosti, protože tam funguje víc konkurence, možná je v Evropě zájem víc "točit" gumy, aby se vydělávalo, protože se míň jezdí, a proto je záměrně nižší životnost...Je to na delší diskuzi, ale věřím tomu, že tam (ve státech) vydrží pneu kolem 100 tis. km i více.
0 0
možnosti

Luda

20. 11. 2003 11:00
Re:
No jo USA, kam se hrabou balici z Evropy. To v USA maji lejna co nesmrdi, spinu co nespini, a zadnice maji pozlacene, aby se neuspinili, kdyz do nich lezou ;-) Jo a abych nezapomel, v USA vyrabi ty prave pneumatiky, zatim co v Evrope delaji "schvalne" jenom smejdy. Jen bych upozornil, ze udelat pneu s vyskou zivotnosti zase takovy problem neni, staci ji udelat hodne tvrdou, sice pak nebude tak kvalitni do jizdnich vlastnosti a bezpecnosti, ale zato vydrzi hooodne dlouho.
0 0
možnosti

FABIA RS

20. 11. 2003 9:34
Nějaká stará diskuze?
Je to divné, já mám na svém autě všechny systémy stability a protiprokluzů co jdou a první pneu Michelin pilot 205/45/R16 83 W (max 270 km/h) mně vydrželi 10500 km (přední). Čím to bude?
0 0
možnosti

JTR

20. 11. 2003 9:45
Re:
No to je ale složitá otázka, čím by to asi mohlo být??? Není nutno svolat parlamentní komisy, aby to objasnila??? Pro nás prostáčky je to jednoduché - jezdiš jako dobytek: brzda - plyn (není to myšleno jako urážka)!!!
0 0
možnosti

Martin

7. 11. 2003 10:14
Pneu na 150 000 km!
Můj strejda v Kanadě má na původních pneumatikách na osobáku  najeto 150 000 km a ještě zbývá 2,5 mm vzorku. Kdybych neviděl - neuvěřím. Výrobce GENERAL TIRE corp. Martin
0 0
možnosti

libor

20. 8. 2003 9:34
ten kdo najede na pneumatice 100 000 v osobáku
tak ten je pořádný blb, aspoň pro zatím dokud se nedostane ta životnost pneu do mezí udaných panem redaktorem. Každý kdo jezdí pomalu zdžuje a šetří je vždy alespoň z části blb.
0 0
možnosti

gogo

20. 11. 2003 0:29
Re:
ale jo, na zadku vydr´žela Good Year 100000 na dodávce,ale je to dost tvrdá guma
0 0
možnosti

Zdenal

9. 7. 2003 7:42
životnost
Pane redaktore, pokud umím dobře počítat tak podle Vás je životnost pneumatiky cca 100 000 až 200 000 km (100 x 1000 - viz úvod článku).
Prosím Vás kde jsou takové pneumatiky k mání ? Já že bych si je šel hned koupit
Pokud vím tak životnost pneumatik pro osobní auta je řádově cca 50 000 km (což je polovina až čtvrtina Vámi udávané životnosti)
 
0 0
možnosti

Don

9. 7. 2003 12:42
Re: životnost
Pri setrnem zachazeni (styl jizdy, udrzba, technicky stav vozu) muze pneumatika pro osobni vozy vydrzet i tech zminovanych 100.000 km nemluve o pneumatikach pro nakladni auta kde je zivotnost kostry pneumatiky jeste o rad vyssi !!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...