Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vývoj pneumatik je v režii počítačů

V dobách automobilového pravěku vydržely pneumatiky stěží sto nebo dvě stě kilometrů, zatímco nejmodernější pláště vykazují zhruba tisíckrát vyšší životnost. Stejně propastný je i rozdíl mezi vývojem nové pneumatiky před sto lety a dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

šumachr

problémy s gumama
ahoj kluci, mám taky nějaký problémy s gumama, moje vydržej tak 100 km, ale zato mám docela rychlej a ochotnej pneuservis...:-)
0/0
21.11.2003 9:27

george Key

Byznys je byznys
Všechno je to jenom byznys. Na 100000 km potřebuješ cca dvě sady zimních a dvě sady letních. A jezdit musíš. Jen se podívjte kolik osobáků venku jezdí. Jedno průměrný obotí (ne protektor ) na 15" kola vyjde cca 2500,- Kč (BARUM) na sadu to je 10000. Obuvníci kupujou gumu o 700 kč levněji, kolik má výrobce popřípadě ještě distributor? Je to byznys jak blázen.Tak proč dělat gumu na 100000 km?
0/0
20.11.2003 22:43

culeto

Re:
Nějak jsem nepochopil o co Ti jde. Že výrobce vyrábí a prodává zboží ze ziskem? A nebo, že tím, že existuje drží region, kde by jinak lišky dávaly dobro noc, že musí dodržovat veškeré ekologické normy ( Barum měl například jako první firma v CEFTA ekologický certifikát,když tu byly povodně , nedopadli jsme jako Spolana o 5 let později) o placení daní do státního rozpočtu ani nemluvím.
Jinak na těch tvých 100 000 stačí jedna sada letních a jedna zimních, je potřeba tomu jen věnovat 1 měsíčně péči ( třeba huštění inertním plynem, geometrie  a čas od času alespoň otočit na ráfku 10 000 -15 000 km ) a nebo vyměnit součástku mezi sedadlem a volantem  !
0/0
21.11.2003 12:20

Cartman

Ohledně životnosti pneu...
Nevím čím to může být způsobeno, ale v USA mají zřejmě opravdu kvalitnější "gumy" než v Evropě. Když jsem si kupoval 4 úplně nový univerzály (dal jsem za ně i za výměnu-jak jinak - 220$!) na svýho Cadillaca Fleetwooda, byla garantovaná minimální životnost 40 000 mil a to nebyly žádný Good Year nebo Firestone. Auto mělo najeto, když jsem ho kupoval, 120 tis. mil a myslím, že ty gumy tam byly původní (zadní už trochu sjetý, ale pořád ještě v pohodě). U stejného typu pneumatik, ale renomovaných značek, bych samozřejmě zaplatil mnohem víc, ale také tam byla garantovaná životnost v rozmezí 80-100 tisíc mil! Prostě asi kvalita pneumatik je za velkou louží trochu jinde než v evropě. Bude to zřejmě dáno tím, že se tam v průměru jezdí delší "štreky" než v Evropě a firmy jsou tlačený k co nejdelší životnosti, protože tam funguje víc konkurence, možná je v Evropě zájem víc "točit" gumy, aby se vydělávalo, protože se míň jezdí, a proto je záměrně nižší životnost...Je to na delší diskuzi, ale věřím tomu, že tam (ve státech) vydrží pneu kolem 100 tis. km i více.
0/0
20.11.2003 10:31

Luda

Re:
No jo USA, kam se hrabou balici z Evropy. To v USA maji lejna co nesmrdi, spinu co nespini, a zadnice maji pozlacene, aby se neuspinili, kdyz do nich lezou ;-) Jo a abych nezapomel, v USA vyrabi ty prave pneumatiky, zatim co v Evrope delaji "schvalne" jenom smejdy. Jen bych upozornil, ze udelat pneu s vyskou zivotnosti zase takovy problem neni, staci ji udelat hodne tvrdou, sice pak nebude tak kvalitni do jizdnich vlastnosti a bezpecnosti, ale zato vydrzi hooodne dlouho.
0/0
20.11.2003 11:00

Cartman

Re: Víš kamaráde...
...vůbec jsem nechtěl tvrdit, že tam maj něco lepšího, a že u nás v Evropě všechno stojí za prd. Jen jsem chtěl říct, že tam je pravděpodobně skutečně vyšší životnost pneu než tady. Možná je to taky tím, že tady jsou mnohem vyšší speedlimity než tam, proto se zdejší pneu konstruují jinak než tam. Fakt je, že se asi jinak dělá pneumatika pro auta, která mohou jezdit prům. max rychlostí okolo 100-150 km/h, a jiné to je, když má pneu vydržet rychlosti zhruba o 50km/h vyšší. Nejsem žádnej "rádobyyankee", zlatá Evropa, ale myslím, že trhy v severní Americe a v Evropě mají svá určitá specifika a při výrobě k tomu mohou přihlížet i výrobci. V Evropě mohou být skutečně kvalitnější pneu, konstruované na vyšší rychlost a mohou mít lepší jízdní vlastnosti, ale za cenu nižší životnosti. V Americe to může být přesně naopak. Důraz může být kladen na vyšší životnost s ohledem na nižší rychlosti, ale vyšší vzdálenosti...Jinak příteli, tlak trhu je v USA mnohem větší než u nás, proto spousta služeb a výrobků je nesrovnatelně levnějších a třeba i kvalitnějších než zde. To je bez diskuze.
0/0
20.11.2003 11:55

Culeto

Re: To Cartman
Jen pár neplodných připomínek do diskuze.
I. věc jsou automobily v USA používané, nemohu si nevzpomenout na rádoby vtipnou scénku z Pretty Woman, kdy se R. Gere nemohl rozjet z manuálem.
II. věc je hustota a kvalita povrchu dálničních sítí.Ve speed limitu to asi nebude, sic jsem v USA nebyl, ale nevím o tom, že by ses tam někde mohl prohánět na silnici NEOMEZENOU rychlostí, tady v Evropě to ještě lze. Další a to nepodstatnou otázkou je, jak plynulá a dlouhá je cesta , kterou vykonáváš ( tzn. počet brždění, rozjezdů) a také jaký má profil ( stoupání, klesání, počet zatáček )
III. věc je, že v pneumatice je vždy nějaká vlastnost na úkor druhé, takže výsledek je kompromis. Velmi jednoduše řečeno vysoká životnost =  vyšší valivý odpor = vyšší spotřeba pohonných hmot = větší množství emisí škodlivých plynů at. a)
vysoká životnost = horší handling +braking a  jízdní konfort. at b)
Neberu nikomu, že se zaměří na životnost, ale podle mého soudu nelze posuzovat pneu jen z jedné její vlastnosti , ale vždy jako celek.
O patvaru v USA rozšířené tzn. ALL SEASON TYRES nediskutuji, protože to nemá cenu.
Další bod . cena , nejen v USA, ale třeba i v Brazilii si můžeš koupit pneumatiky za cenu o které se evropanovi jen zdá, v podstatě se tyto ceny kryjí s režijními cenami výrobců v EVROPĚ.Čím to asi bude ? Cenama surovin, víš.V Evropě mnoho ropných vrtů nemáme a co se týče kaučuku, tak nám tady taky nějak mrcha neroste, ale kdoví , třeba se to v EU změní .
Poslední věc jsou ta specifika amerického trhu, pokud jsem tomu dobře porozuměl, tak se v USA garantuje kilometráž. V tom budeš mít 100% pravdu i slovutný Michelin garantuje pro USA jakýsi minimální km. výkon , ale přečti si za jakých podmínek. To já Ti dám záruku klidně 2 mil km.
0/0
20.11.2003 19:39

FABIA RS

Nějaká stará diskuze?
Je to divné, já mám na svém autě všechny systémy stability a protiprokluzů co jdou a první pneu Michelin pilot 205/45/R16 83 W (max 270 km/h) mně vydrželi 10500 km (přední). Čím to bude?
0/0
20.11.2003 9:34

JTR

Re:
No to je ale složitá otázka, čím by to asi mohlo být??? Není nutno svolat parlamentní komisy, aby to objasnila??? Pro nás prostáčky je to jednoduché - jezdiš jako dobytek: brzda - plyn (není to myšleno jako urážka)!!!
0/0
20.11.2003 9:45

JTR

Re:
ten prostáček nemá s tou "komisý" nic společného
0/0
20.11.2003 9:46

náhodný čtenář

Re:
Myslím, že to bude tím, že jezdíš jako prase ....
0/0
20.11.2003 9:57

gumbo

Re:
Na tomtez (195/65/R15) jsem najel 50000km s dvakrat tak tezkym autem nez je ta tvoje Fabia, takze asi fakt jezdis jak hovado. Jinak ale Michelin Pilot uz nekupuju, moc me neoslovily ...
0/0
20.11.2003 13:25

FABIA RS

Re:
no fabia rs má 1320 bez řidiče - takový menší tank :)
0/0
20.11.2003 15:20

skoto

Re:
obecne u fabii s naftovymi motory o obsahu 1.9l se rika, ze zejmena predni pneu vydrzi neme nez u benzinovych 1.4l a 1.2l. Je to samozrejme dano hmotnosti motoru, tim padem zatizenim na predni napravu. Kdyz se k tomu prida sviznejsi jizda, vypadne vysledek - ojete pneu po 10 000km 
0/0
20.11.2003 15:00

Buřt

Re:
Blbá geometrie. Navštiv autorizovanej servis a omlať jim to o kebule.
0/0
21.11.2003 12:05

Martin

Pneu na 150 000 km!
Můj strejda v Kanadě má na původních pneumatikách na osobáku  najeto 150 000 km a ještě zbývá 2,5 mm vzorku. Kdybych neviděl - neuvěřím. Výrobce GENERAL TIRE corp. Martin
0/0
7.11.2003 10:14

libor

ten kdo najede na pneumatice 100 000 v osobáku
tak ten je pořádný blb, aspoň pro zatím dokud se nedostane ta životnost pneu do mezí udaných panem redaktorem. Každý kdo jezdí pomalu zdžuje a šetří je vždy alespoň z části blb.
0/0
20.8.2003 9:34

gogo

Re:
ale jo, na zadku vydr´žela Good Year 100000 na dodávce,ale je to dost tvrdá guma
0/0
20.11.2003 0:29

Zdenal

životnost
Pane redaktore, pokud umím dobře počítat tak podle Vás je životnost pneumatiky cca 100 000 až 200 000 km (100 x 1000 - viz úvod článku).
Prosím Vás kde jsou takové pneumatiky k mání ? Já že bych si je šel hned koupit
Pokud vím tak životnost pneumatik pro osobní auta je řádově cca 50 000 km (což je polovina až čtvrtina Vámi udávané životnosti)
 
0/0
9.7.2003 7:42

Don

Re: životnost
Pri setrnem zachazeni (styl jizdy, udrzba, technicky stav vozu) muze pneumatika pro osobni vozy vydrzet i tech zminovanych 100.000 km nemluve o pneumatikach pro nakladni auta kde je zivotnost kostry pneumatiky jeste o rad vyssi !!
0/0
9.7.2003 12:42

Jan

Re:
Co se zivotnosti tyce, tak tech 100 000 u osobaku mi prijde jako prehnane - i kdyz se urcite najdou experti, kteri budou na pneumatice jezdit do 150 000.
A kostry plaste u pneumatik nakladnich vozu? Uz jste nasli uprostred leveho pruhu na dalnici utržený běhoun - chce to opravdu hodně ostré brždění.
Takže ta životnost opravdu asi takova nebude aby zajistila bezpečnost provozu.
 
0/0
18.7.2003 15:43

Don

Re:
Běhoun na dálnici je v 99,9% utržený protektor. V létě dochází velmi často k odlepení protektorů a není náhoda, že se to stává na kamionech z východních zemí. Důvodem jsou nekvalitní protektory, vysoké letní teploty, přetížení kamionu a často také nerovnoměrné rozložení váhy na nápravě.
0/0
21.7.2003 17:03

Třista z místa

Re:
Na 19O koňové motorce guma se sportovní měkou směsí vydží 1.500Km a stojí 8000Kč-toje teprve investice.Gumy na osobáku sou směšná pološka
0/0
23.8.2003 18:17

Bubendo

Re:
nojo, ale kolik km na takovy motorce najezdis? tak 5-10 tisic, dyl mit stesti nemuzes, pak se v tom lepsim pripade budes zabyvat leda tak cenou rucniho rizeni do auta - a to je teprve "poloska" :-)
0/0
20.11.2003 0:22

kule

Re:
0/0
20.11.2003 9:25

matesakoid

Re:
Muzes mi prosim sdelit svou krevni skupinu, dale zda nemas nejaka geneticka poskozeni (pravopis neni geneticky poskoditelny), vrozene vady a pod? Taky bych te chtel pozadat abys pokud mozno boural na hlavu, zbytek organu bude potom lepe pouzitelny.
0/0
20.11.2003 9:27

CBX IT.NET

Re:
Jo, a pak se najdou takoví "dobrovolní dárci," kteří na těch gumách jezdí ještě dýl a pak se diví. Stejně jako u aut.
Mimochodem, byli jste někdy v Maďarsku? A viděli jste, jak tam vypadají třeba autobusy "MHD?"  Staré kloubové Ikarusy, jaké dříve jezdily i u nás, na bočních plechách prorezavělá místa o průměrech i 40 cm a pneumatiky, na kterých je guma už jen z boku, jezdí prostě dokud to jde. Tomu říkám výdrž pneumatik :-D
0/0
20.11.2003 17:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.