Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nubira - Daewoo už není popelkou

Korejská automobilka se rozhodla nadobro opustit "druhou ligu", kdy na jeden dobrý model připadaly dva horší a přichází na trhy s jedním zajímavým autem za druhým. Po mrňousovi jménem matiz (dnes už naše silnice brázdí druhá generace) a pohledném kalosu (před kterým se tuzemské fabii budou pravděpodobně trochu "třást kolena") přichází Daewoo s novou nubirou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kornelius

diskusni forum pro majitele vsech modelu daewoo
pro vsechny uzivatele daewoo. nove forum najdete na adrese http://nexia.jinak.cz/forum
0/0
19.8.2003 10:24

Martin

Korejské auto? Ano/Ne
Asi 6 let jezdím ve Felícii. Auto pomalu stárne, nemá žadný airbag ani ABS a tak se začínám poozhlížet po něčem novém a bezpečnějším tak do 500000,-. Můj pohled se zaměřil na Hyundai Matrix. Zdá se mi, že za cenu, za jakou ho nabízejí, je to slušně vybavené auto, ale chtěl bych slyšet i názory od ostatních - ať už ho třeba mají a nebo s ním mají jakékoliv zkušenosti.
0/0
15.7.2003 10:37

rad

Korejské vozy
Hyundai Accent a Elantra beru bez výhrad, nejlepsi poměr cena/hodnota má KIA, ovšem za cenu horšího dílenského zpracování. Škoda je příliš drahá a užitná hodnota neodpovídá. Ovšem Daewo bych si nikdy nekoupil.
0/0
13.7.2003 17:32

Petr

Motory
Korejci by si měli uvědomit, že bez pořádné nabídky motorů neprorazí. Zájemci o diesel koupí francouze nebo němce. Navíc ty jejich motory mají drastickou spotřebu, podívejte se třeba na 1,8T v Octavii nebo Golfu, kombinovaná spotřeba 8 litrů a výkon 110 kW... Jízdní požitek nesrovnatelný. Samozřejmě cena je trošku vyšší, ale stojí to za to.
0/0
12.7.2003 22:21

Petr

Srovnani
Take si myslim, ze jsou korejska auta cim dal lepsi a navic maji priznivou cenu. Obecne si myslim, ze jsou nemecka auta dost predrazena.
V dnesni dobe, kdy jednotlive dily u ruznych automobilek vyrabeji titiz vyrobci, si myslim, ze spolehlovosti a kvalita bude cim dal tim vyrovnanejsi napric vsemi znackami. Takze koupe drazsiho auta v teze tride bude jenom otazkou osobni prestize. Ale to je i ted. Protoze kdyby vsichni racionalne uvazovali, tak jezdime napr.  korejcich. Ale to je zatim utopie.
 
 
 
0/0
12.7.2003 11:25

Honza

Re: Srovnani
To můžeš napsat jenom do té doby, než se svezeš. Sedni třeba do Golfa a pak do takové Nubiry. Dokonce nemusíš ani nastartovat a ta bída dílenského zpracování, ty plasty a tvrdý beztvarý sedačky... děs a hrůza. Ale pokud jenom čteš časopisy s kalkulačkou v ruce, máš pravdu. A o tom to je. Nikdy nejels stejnou zatáčku s Golfem a Deawem 80 kou. Nikdy nebrzdils ve stejným místě atd. atd. Já to můžu porovnat například Daewoo LAnos a VW Polo. Jízdní vlastnosti - nesrovnatelný pro Polo. Spotřeba? Polo o 1/3 míň. A cena? Polo levnější.
0/0
14.7.2003 12:01

Martin

Re: Re: Srovnani
Trochu sebekritiky by neuskodilo, dnesni korejci mohou souperit smele s cimkoli ve sve tride. V necem budou horsi, v necem lepsi.
0/0
14.7.2003 15:49

Ondra

Re: Re: Srovnani
Cože? Srovnávat Polo s Lanosem, jde skutečně vidět, že vy jste pabe zase nejel v ničem jiném než v Golfu. Korejské vozy šly s kvalitou výrazně nahoru, i motorově jsou srovnatelné... pokud se bavíme o zážehových motorech... no 2.0 85kw od VW je skutečně skvělý motor, mslím že bych jej našel v Golfu z roku 1993 :-) .. což ovšem dokládá určitou nadčasovost produkce VW. Pokud byste chtěl argumentovat technikou, jízdními vlastnostmi a materiály v interiéru měl byste se poohlédnout po jiných vozech. Golf je spíš ukázkou špičkové marketingové strategie VW... natlouct lidem do hlavy, že částka za něj je odpovídající... což podle mě není. A mimochodem korejci útočí víc na značky typu Škoda, Seat než na VW.... konec konců kolik toho celosvětově prodají mluví samo za sebe :-)
0/0
14.7.2003 16:12

limach

Re: Re: Srovnani
No já nevím. Sedl jsem si do Golfa IV a bylo mi jasné, že kromě jiných důvodů (předražený, superhnusný design, minimální výbava) tohle auto ne a navíc nechci v autě usnout za jízdy - nudou z té vnitřní kvality a stísněnosti. Vypadá jako pojízdná rakev. Ti korejci taky nic moc, ale aspoň se pokusí udělat auto zajímavějším. Prostě modla německé preciznosti a kvality je v hlavičkách normálních čecháčků silně vryta. Neříkám, že německá auta nejsou kvalitní, ale podle mě se jim přisuzuje víc než si zaslouží. Japonci jim už v tomto ohledu dali už pořádně na frak. Naštěstí stoupající obliba třeba francouzských aut (dokonce i na našem jinak zcela nesmyslném trhu s auty) svědčí, že ta germánská "solidnost a kozervatismus" poněkud ztrácejí kouzlo.
0/0
17.7.2003 8:30

BoB

Seděl x neseděl
Zajímalo by mě, kolik z těch co posílají korejce do pekel s nimi někdy jezdilo Když řeknu, že Peugeot je auto na h.... (a je to doměnka, nidky jsem s ním nejel) asi mi to nikdo neuvěří. Mám Lanose 1.6 16 ventilů a spokojenejch 106 koní. Netvrdím, že je to něco extra a o kvalitě zpracování se dá také úspěšně pochybovat, ale doveze mě to kam potřebuju a když na to přijde, pobiju většinu aut, které na našich silnicích potkám. (i když je možné, že je to ridičem )
0/0
12.7.2003 8:18

Driver

Re: Seděl x neseděl
Zdar, prosim Tě jak je to u Daewoo s kvalitou? Myslim co motor, neni moc poruchový? Mám zkušenost s Esperem a byla to docela klasa, ale na druhou stranu sem s nim nejezdil tak dlouho abych mohl soudit. Díky za odpověď.
0/0
12.7.2003 11:32

minot

Re:
mam Lanos uz viac ako 4 roky a som s nim spokojny-zatial bez poruchy!!! tuk-tuk-tuk
0/0
30.7.2003 20:24

Richard Wolek

Daewoo - to ani omylem
Bude to odfláknutá rákoska... jako ostatně všechny korejský káry!
0/0
12.7.2003 1:02

PAVEL

ALKOHOL?
PININFARINA BYL ASI VOŽRALEJ KDYŽ TO KRESLIL,JINAK SI TO NEMŮŽU VYSVĚTLIT
0/0
11.7.2003 23:38

Max Fratzek

Precenovat nemecka auta?
Ano, precenujem tady v CR nemecka auta. A precenuji je i vsude jinde v civilizovanem svete. :-) Prosche, Mercedes-Benz, Audi, BMW... :-)
0/0
11.7.2003 17:08

krata

článek o skoro o ničem
1. Matiz je jenom faceliftovanej a né žádná druhá generace
2. Nevim proč by se fabii měli třást kolena před kalosem. Kalos má sice zdařilej vnější design, ale vevnitř je to dost tragický. Seděl jsem v něm na autosalonu a dost mě to zklamalo.
3. V nubiře je vzadu sice místa relativně dost, ale žádnej zázrak to neni. Srovnal bych to tak s Hyundai elantrou.
4. Cena je slušná, určitě má lepší poměr cena/užitná hodnota než Octavia (která je, ale zase kvalitnější). Ovšem ještě lepší má ten poměr výše zmíněná Hyundai elantra, teď nedávno měli v akci dvoulitr v plný výbavě za 400000Kč.
0/0
11.7.2003 16:01

Driver

Re: článek o skoro o ničem
Aha a proč má teda novej motor? To je taky facelift?
0/0
11.7.2003 17:03

krata

Re: Re: článek o skoro o ničem
ty mi chceš teda tvrdit, že když dáš autu novej motor,  trošku poupravíš příď, tak máš novou generaci????
0/0
11.7.2003 20:26

Jan

Re: článek o skoro o ničem
smekam pred odbornosti prispevku - doufam ze kdyzs sedel v tom aute na veletrhu tak jsi vydaval pusou takovy ty zvuky jako kdyz pridavas plyn, jinak by to nebylo - ono  
0/0
11.7.2003 18:00

krata

Re: Re: článek o skoro o ničem
Odbornost příspěvku je naprosto v pořádku.
0/0
11.7.2003 20:28

JohnX

Re:
2. Proč by se měli fábii třást kolena?
Protože když se rozhoduješ mezi fábií a kalosem, tak by sis měl uvědomit že daewoo můžeš pořídit o 100 000 levněji! To je pro českého zákazníka dostatečný argument! JInak design je individuální záležiostos, fábii taky vyčítaj strohost interiéru...
Když vezmu fabii sedan 1,4 - 55 kW a kalos sedan 1,4 61 kW ...fabii dokoupim výbavu srovnatelnou s kalosem (centrál, elektr. stahování oken vpředu...atd) tak kalos je za 260 000 a fabia za 360 000 .
A ke kvalitě..škodovka dá záruku 2 roky..daewoo 3.
0/0
8.8.2003 13:54

Karin

chlap versus auto
Je to vážně směšné, jak si chlapi dokáží pocuchat nervíky jenom tím, že jim druhej řekne,že jejich názor na autíčko nestojí za nic... jste sladcí!!! :o)
0/0
11.7.2003 15:57

karel

Re: chlap versus auto
depa, zensky do tehle diskusi nepatri........  as se tady budem bavit o sminkach a jestli maj saty takovej nebo makovej vystrih tak prid kote.... :-)
0/0
11.7.2003 16:17

Driver

Re: chlap versus auto
Děvče Tebe bych chtěl poznat  
0/0
11.7.2003 17:04

Ondra

Když má soused Golfa...
Nejsem příliš příznivec asijských vozů, ale je potřeba si uvědomit, že časy se mění. Korejci nežijí na stromech a jejich automobilová produkce je čím dál zajímavější. největší problém vidím v poklesu ceny při prodeji ojetého vozu. Pověstná spolehlivost např. německých vozů je prostě mýtus, viz. tabulky spolehlivosti TÜV. Potíž je v tom, že víc než na svůj vlastní úsudek dáme na to co kdo povídal, co si soused koupil apod. Design korejských aut je také čím dál přijatelnější... mnohdy jsou "víc" evropské než vozy z Japonska... na jejich designu se podílí především evropské studia. Pokud bych kupoval vůz na pomezí segmentu nižší třední/střední třída určitě bych se podíval i na korejskou produkci, nová Nubira vypadá přijatelně a Octavia... s benzinovým motorem vážně hodně ztrácí. Vůbec prodej Škody u nás není založen na racionálním uvažování... týká se to i ojetin.  Můj kolega se na rozdíl ode mě zabývá dovozem levnějších a malých vozů.... tak pro srovnání.. Hyundai Accent 1.3 r.v. 1999 prodává za cca 95tis. auto s klimou, el. výbavou.... porovnejte s cenou Felicií a její výbavou.. resp. jakou Felicii dostanete za 95tis.
0/0
11.7.2003 15:47

Karin

Re: Když má soused Golfa...
konečně názor na věc!! pěkné a souhlasím hlavně s porovnáním aut z vlastní zkušenosti..
0/0
11.7.2003 16:01

briza

Re: Když má soused Golfa...
Jenze ja dost rozdil mit auto japonske a korejske. Na to se staci podivat prave na TUV a na vysledky barierivych zkousek. Korejske auto ani nahodou.
0/0
11.7.2003 16:15

karel

korejce?? ne, dekuji...
mam par znamych, kteri je maji, nubiru, matize, hyundai, a neslysim moc slova chvaly, provedeni nic moc, poruchovost vic nez je zdravo, takze jedina deviza je MOZNA cena a vybava v zakladu....  na auto se chci spolehnout, korejci me zatim nijak nepresvedcili.....  bohuzel
0/0
11.7.2003 15:30

Nejsem tvůj známej

Re: korejce?? ne, dekuji...
Vlastnil jsem 4 roky Matize. Když jsem ho prodával měl najeto téměř 60.000 km. Měnil jsem pouze gumy, oleje a jednu žárovku H4. S tím se může srovnat málokterá značka.
0/0
13.7.2003 7:24

Automat

Re: Re: korejce?? ne, dekuji...
...dobry, takze na filtr vzduchu a dalsi "drobnosti" jsi se vykaslal? V kterem auobazaru ten skvost stoji?
0/0
16.7.2003 11:28

jožo

ježkovi voči
no to je zase članek nabitý informacemi.dozvěděl jsem se  sice zajimavé věci-např.že interier vytvořil Pinifarina a že se dozadu vejde basketbalova reprezentace (:o ale např. jaká je vybava v zakladu to jsem tam nenašel.nebo to tam je?co takhle zaruka?i když tušim že je tři roky.podle čeho pak mam srovnavat s jinymi auty?to pak recenzent nemusi psat članek,ale stači když napiše-je nové Daewoo,koukněte se na internet.jen tak dal...
0/0
11.7.2003 15:16

Jenik

Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
konecne
0/0
11.7.2003 14:29

Karel

Re: Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
Nechápu, kde se bere averze proti škodárnám, Fabie je slušné auto, jen kdybys ji (na ni) měl...
0/0
11.7.2003 14:54

Jenik

Re: Re: Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
Ver mi Karle ze tak spatne, abych si kupoval Fabii, na tom nejsem
0/0
11.7.2003 15:23

LUK

Re: Re: Re: Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
Ty jsi na tom totiz mnohem hur!!
0/0
11.7.2003 15:28

Jan

Re: Re: Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
Nekteri rusove si take mysli ze Zaporozec je slusne auto, ale ti co bydli ve meste uz ani ne
0/0
11.7.2003 15:35

Tom

Re: Tak a Fabie to muze klidne jit zabalit
Fabie je kratší o 70 cm, a o 100 tisíc levnější, tak se jí to netýká, ale slavná Octavia s prehistorickým designem z r. 1996 za 400 tisíc Kč s jedním airbagem, kličkami na okénkách a zamykáním na klíček to může spokojeně odtroubit.
0/0
11.7.2003 14:55

Jaroslav

Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Stačí se podívat na celou řadu Daevo vč. Avie a není třeba dalších rozsáhlých komentářů. Jak se ale říká, každé zboží má svého kupce. Hlupáci ji určitě uvítají.
0/0
11.7.2003 14:08

kukuk

Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Jezdím firemní oktávkou Laurin & Klement 1,8 20 V Turbo a je každé dva týdny v servisu. Náhradních vozů od Škody jsem již měl po dobu oprav nespočet. Soukromě mám Daewoo Tacuma - bez problémů. Jsem rád že jsem ten hlupák co si našel to své zboží.
 
0/0
11.7.2003 14:55

konzervativec

Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
A není to spís tím, ze se sluzebnim se jezdi jinak, nez se soukr. autem ? Pocet kilometru na firemnim byva o poznani vice nez na soukr., x-soferu . Pak nektere servisy si delaji vynosny job z firemnich vozidel.
0/0
11.7.2003 15:09

Lib

Re: Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
L&K se obvykle nekupuje do firmy pro siroke pouziti, na to je to prilis drahy vuz, tipuju vyssi postaveni 'tvurce prispevku' a taci maji vetsinou auto pouze pro sebe (tj jezdi s nim po jednanich a tak)
0/0
11.7.2003 15:16

Jan

Re: Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
No jelikoz to jsou na Laurynu vsechno nemecke soucastky, pak ten problem je pouze v montazi, ze Kajo
0/0
11.7.2003 15:38

Pavel

Re: Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Proč nesrovnatelné? Co se týká motoru a jeho výkonů... ano L&K 1.8 Turbo jede líp, jenže za cenu nižší životnosti.... Zpracování, Škoda přece jen možná je na tom lépe, nicméně Daewoo ji hodně dotahuje. Dál už jsou body pro Daewoo teda kromě ztráty ceny při prodeji ojetého vozu. Octavia L&K je předražený hybrid, nacpat luxusní výbavu neznamená ve finále, že zákazník dostane něco extra, vždy to bude poruchová Octavie s malým vnitřním prostorem a technikou z roku 1996... no spíš ještě starší. navíc její cena téměř 800tis. je dost vysoká a zdaleka neposkytne tolik co Daewooo.
0/0
11.7.2003 16:04

krata

Re: Re: Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
octavia toho opravdu neposkytne tolik jako Daewoo, poskytne totiž mnohem víc. Lepší zpracování, spolehlivost, design atd. To, že 1,8T jede líp za cenu nižší životnosti slyšim prvně a upřípně si myslim, že to je pěkná píčovina.
0/0
11.7.2003 20:35

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Tak jo .... prostě tomu turbu nevěřím a právem, je to zdroj poruch. Design... no to je věc názoru, Octavia má stále design z roku 1996 a 7 let je prostě znát, Co okecat nejde, tak zmršený vnitřní prostor. Octavií jsem jezdil, modelem před faceliftem 1.8 20V 92kw a byla to žravá líná mrcha. 43tis km během necelého roku a z toho byla s servisu víc než zdrávo. Pak jsem ji prodal a za ty prachy koupil v té době novou Sonatu 2.0 a najel jsem s ní za 3 roky kolem 150tis. 100tis byla v záruce a nic s ní nebylo, jinak 3 roky... i těch dalších 50tis. bylo OK, jen běžná údržba a nová náplň do klimatizace.
0/0
14.7.2003 11:28

Jenik

Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Tak to se klidne divej,  pokud se ovsem Skodovka rychle nezmatori,  tak uz brzy nebudes mit na co
0/0
11.7.2003 15:19

Tomki

Re: Brak brakem zůstane i kdyby se hlásil do extraligy.
Ty jsi holt chudinka, Jaroušku... jestli měříš inteligenci podle toho, jaké kdo má auto, tak tobě by se hodil nejspíš Moskvič - to je taky vydlabanej ingot.
0/0
11.7.2003 17:32

Pedro

Proč 2. liga?
Nechápu proč druhá liga? Automobilka Daewoo prodá jenom na trhu v USA víc automobilů, než Škoda vyrobí. To, že u nás máme v povaze podceňovat auta z Asie a přeceňovat auta z Německa je problém malosti Česka a mentality nás Čechů. Ale nijak to nesnižuje kvalitu asijských a jiných automobilek. A skutečnost, že náš trh s automobily je velmi velmi malý , tudíž není žádným měřítkem, tu je třeba vzít v úvahu, ať se nám to líbí nebo ne.
0/0
11.7.2003 14:00

Driver

Re: Proč 2. liga?
Teda Pedro, jen pro tvou informaci: Mexico nepatří pod USA i když se tam pořád snažíte přeběhnout
0/0
11.7.2003 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.