Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojíme se o život, říkají poctiví řidiči

Na českých silnicích jde o život. Kdo usedne za volant, potřebuje pevné nervy, a hlavně notnou dávku štěstí. Vozovkám totiž vládnou hulváti a piráti. A policie nedokáže slušné řidiče ochránit. To je výsledek reakcí čtenářů na reportáž "Jezdím podle vyhlášky, a jsem za blbce" (MF DNES 2. 7. 2003). O "kultuře" českého motorismu vypovídají následující příběhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

pořád to samé
Na všech dálnicích by měl být přísný zákaz předjiždění kamionů. Na dálnici by měly být rychlosti jen doporučené, a pak dle stavu dálnice a počasí, jinak omezena na max 180km/h, 130km/h je dnes již historie, pak by měla být stanovena minimální rychlost na 110km/h. A hlavně je to celé o dodržování rozestupů a ohleduplnosti, ten kdo chce závodit, ať jde na jezdit na závodní okruhy.---
0/0
6.8.2003 10:41

Martin

Co mi vadí...
Se zájmem jsem si pročetl příspěvky do této diskuse.
Mně osobně nejvíc na silnicích vadí dvě věci. První je již zmíněné rozšířené používání mlhovek, i když pro to nejsou podmínky ve zhoršené viditelnosti za mlhy, hustého deště nebo sněžení. Druhou věcí, která zde ještě nezazněla, je nedodržování zásady jízdy při pravém okraji vozovky - často se setkávám s protijedoucími vozidly, které zejména v levotočivých zatáčkách (ale nejen zde) jedou v protisměru, přestože zde také jedou auta.
Souhlasím s tím, že nedostatečně postihuje dopravní přestupky, a proto to na silnicích vypadá takto. Myslím, že vetšina lidí výrazně změní svůj styl jízdy v okamžiku překročení hranice do SRN či Rakouska. Stejně jako v sousedních zemích by to mělo fungovat i u nás.
0/0
1.8.2003 11:45

Milan

D1
Minuly patek jsem jel po D1 a k memu udivu jeli chlaci z KV s privesem, na kterem meli 6 lodi rovnych 160 km/h. To je taky moc pekny... 
0/0
30.7.2003 12:40

Milan

Taky pekny
0/0
30.7.2003 12:37

cestovatel

Letištní taxikáři
Především - jsem řidičem, najezdil jsem spoustu kilometrů i mimo Evropu. Pod stížnosti v hlavním článku se normální řidič může jen podepsat. Je to prostě děs. Nicméně mám  zkušenost i z letištního taxíku. Nebudu popisovat, jakým způsobem jsem byl obeznámen s cenou za jízdu do centra. Taxík z letiště jsem prostě musel použít, nebylo zbytí. Taxíkář, typický týpek komančů, narvaný v kožený bundě, s bílejma ponožkama v hnědých mokasínech  cestou na Žižkov po Evropské ul. a následně magistrále uháněl stovkou, předjížděl i policejní auta (dvě) a na všechna, normálně jedoucí vozidla blikal a hlasitě nadával. Po krátké diskuzi při placení a výstupu z auta jsem jím byl blbem označen i já. Z celé jízdy (kolem 7 hod. večer) jsem nabyl nezvratitelného dojmu - korupce na policejním okrsku Prahy 6, korupce na magistrátě Prahy 6. Podobný zážitek mám jako spolujezdec mé manželky, která řídila malé auto s velkou nálepkou Z na zadní kapotě na letiště. Letištní taxík za námi se mohl úplně zbláznit. Kdo jim konečně šlápne do ksichtu?? Kdo konečně postaví stacionární radary na cestě na letiště?
 
 
 
 
0/0
29.7.2003 17:38

Jimmi

Re:
To je pravda. Nejhůř jezdí (v průměru, samozřejmě) taxikáři, pak policajti v civilu, pak autobusáci, liazáci a kamioňáci. Pak dlouho nic, a teprve tam jsou ti nejhorší Pražáci
 
Mám sám několik hrůzných zážitků s taxikářema, ale i u nich je velké procento slušných řidičů. Nedá se zevšeobecnit. Ale procento těch špatných je mezi nimi prostě větší než u normální populace.
 
Znovu tady píšu, že jedině důslednost a moderní technické prostředky (video s on-line ukazatelem rychlosti a vzdálenosti) mohou být něco platné. Ale to bysme neměli mít za ministra vnitra a policejního ředitele týpky, kterým musela dělat problémy už základní škola.....
0/0
29.7.2003 19:06

skrivan

Navrh
Ja bych zavedl, aby mel kazdy svuj vlastni jizdni pruh, ale sirka pruhu by mohla byt nejvyse 2 m aby se usetrilo. A hlavne: nikdo by se nemohl vymlouvat na druhyho, ze ho brzdi nebo ze jede moc rychle a na kamiony a na sunky atd. Proste by bylo bezpecno a tato diskuze by byla uplne zbytecna.
PS: Dalnicni znamka by stala asi min 1 GKc. (pro neznale 1.000.000.000 Kc)
0/0
29.7.2003 0:50

BOB

Re:
demence
0/0
29.7.2003 14:33

Radsi neee

Jeste k mlhovkarum a spol.
Teda obhajovat predni mlhovky pri nesnizene viditelnosti v noci, to je fakt sila! Sam je pouzivam treba na silnickach nekde mezi Vidlakovem a Dirovicema ve 2 v noci, kdy neni nikde zivacka (ani mrtvacka). Ale abych obhajoval jejich pouzivani, bych musel svoje IQ alespon delit 2ma .  Obecne se mi ridicsky libi treba  Italie. Je tam daleko vetsi srumec nez v nasem ceskem bordylku, predpisy se tam dodrzuji tak nejak alespon  ramcove jako u nas. Ale co je hlavni, za volantem se pouziva hlava k ucelu, ke kteremu je stvorena a ne jen jako zaslepka na krk! Dovolil bych si pouzit citat z konferencniho prispevku meho kolegy:
....
A to se zase dostavame dokolecka porad k tomu samymu...
a) postihovany jsou ty prestupky, ktery jsou videt, ale zdaleka ne vsechny ty, co jsou nebezpecny.
b) pomala jizda v rychlostnich limitech jeste nemusi byt ohleduplna a bezpecna
c) rychla jizda nad limity muze byt ohleduplna a bezpecna...
...............
Zamyslet by se meli, jak notoricti prestupci pravidel silnicniho provozu, tak i ti tzv. "slusni" ridici, kteri si mysli, ze staci jen dodrzovat nekolik ustanoveni zakona o provozu na pozemnich komunikacich, pricemz o ostatnich treba ani nevedi. A ti, co hlavne neberou ohledy na ostani, protoze pro ne napr. zpetna zrcatka predstavuji jenom zbytecnou paradicku a sviceni za snizene viditelnosti je jen zbytecny narust spotreby. atd. atd. atd.......
  PS: Devcata a chlapci davejte bacha pri psani prispevku na i-dnes. Tento prispevek jsem psal vcera a byl cudne odmitnut, protoze na zacatku jsem misto nazvu fiktivni vesnicky Vidlakov pouzil nemene fiktivni nazev, jehoz slovni zaklad byl odvozen od mist, kde zada ztraceji sve slusne jmeno...     
0/0
25.7.2003 13:45

Jimmi

Ještě k těm mlhovkám:
Ano, správně seřízené mlhovky oslňují málo, ale přesto oslňují a nic neopravňuje řidiče k tomu si je zapnout. Pokud auto s mlhovkami potkáte na mírném horizontu za deště (odrážejí se od silnice) na okresce bez bílých čar, jedete dost dlouho fakt naslepo. Pokud je to ještě navíc kamión, který má mlhovky ve výši vaší hlavy a ještě v tom má 100W žárovky, je to tragédie. A ten řidič kamiónu vám ještě řekne, že jemu mlhovky nevaděj. Jasně že ne, když sedí o metra půl výš.
Pokud dojedete za mírného oparu nebo i řídké mlhy nějakého strejdu se zapnutou zadní mlhovkou vlekoucího se max. šedesát, skoro nemáte šanci ho na okresce předjet, protože před něj prostě nevidíte. Tomu člověku většinou nedochází, proč na něj blikáte dálkovými, a že když za ním jedete tři metry daleko, že už ho pravděpodobně i spolehlivě vidíte a mlhovka je tudíž zbytečná. A nezhasne a nezhasne...
Mlhovky patří pouze do opravdu husté mlhy, kdy už přestávají být vidět světla ostatních aut. Jinak je jejich použití zločin (zvláště za deště).
(Neplatí ve dne za deště na dálnici, kdy pro mlhu za autem není vidět. Ale platí to v noci, protože v noci za mlhy nebo deště dělá zadní mlhovka pěkné kolo, přes které není vidět.)
0/0
23.7.2003 11:45

Petr

Re:
Co říká zákon?
     (5) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo  hustého deště.  Zadní světla   do mlhy  musí řidič  za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
0/0
24.7.2003 2:02

Petr

Re:
jeste bych doplnil, ze Octavia ma mlhovky v hlavnim svetlometu, takze to neoslnuje (stejne ani nepodsvecuje mlhu :-) ale ostatni vozy s mlhovkami nizko nad vozovkou to je nestesti.
0/0
24.7.2003 2:07

Jimmi

Re:
Mlhovky v oktávii oslňují úplně stejně jako u ostatních aut, jenom je větší pravděpodobnost, že budou spolu s ostatními světly správně seřízené. Přečti si laskavě můj příspěvek celý, hlabně to o tom horizontu za deště. Není jedno, jestli mě v tom okamžiku oslní dvě tlumená světla, nebo 2 tlumená+2 mlhovky. Navíc, mlhovky mají zcela jinou charakteristiku, je to úzký placatý soustředěný paprsek (u správné mlhovky, jinak je to k ničemu) a ten bolí nejvíc, když ho chytněš přesně
0/0
24.7.2003 10:15

Jimmi

Re:
Tebe bych chtěl vidět, jak tam, co je omezení na třcet, jedeš přesně třicet, ty chytráku
0/0
24.7.2003 10:12

Jimmi

Re:
Ještě doplním: většina "strejdů za volantem", a ty budeš asi jeden z nich, sorry, má už mlhovky dávno rozsvícené, když já ještě vidím koncová světla ostatních automobilů kilometr před sebou.....
0/0
24.7.2003 10:17

BOB

Hodně velký nešvar je
nedodržování bezpečné vzdálenosti od vozidla před námi, je to napříjemné a hlavně nebezpečné protože tak vzniká polovina nehod hlavně v zácpách, při snížené rychlosti, u přechodů pro chodce apod. ; jezdím převážně v noci a chtěl bych také upozornit na velký problém oslňování, spousty aut mají neseřízená světla, spousty řidičů zapomene dálková a apod.
0/0
22.7.2003 17:33

Jimmi

Re:
Taky si spousta máků zapne mlhovky jen se trošku zatáhne, o těch co s nima jezděj furt protože si myslej, že jsou hezčí, ani nemluvě....
0/0
22.7.2003 17:54

BOB

Re:
upřimě řečeno mě mlhovky ani nevadí protože mě moc neoslňují pokud jsou správně seřízené tak svítí hned "pod auto" a osvicují krajnici, sám to mám udělané že s dálkovými světli se mi sepnou i mlhovky protože mi dobře osvicují krajnici a případně jde i vidět zda je u silnice nějaké zvíře apod. ovšem jakmile se někdo ke mě blíží samozřejmě vypínám dálky resp. mlhovky
0/0
22.7.2003 18:50

Waran

Re:
Potom ale porušuješ vyhlášku, která užití mlhovek současně s dálkovým světlem nedovoluje! Dálková světla osvětlují krajnice i bez mlhovek (světlomety FER-DDR Ruhla) a naopak v mlze dvojí světla= stěna přes kterou není vidět!
0/0
22.7.2003 20:48

BOB

Re:
Vyhlášku neporušuju, protože jak sis mohl přečíst spínám mlhovky pouze s dálkovými světli a to je pouze tehdy když široko daleko nikdo předemnou není a to pokud sis jistě mohl přečíst ve vyhlášce můžeš používat libovolný počet světel ale musí být párován a max. síla žárovek 55 W. Tvoji myšlence by pak odporovali např. kamiony mající několik posilovných světel apod.
Jinak mlhovky ti osvětlují hned krajnici před autem a to vysloveně krajnici ne předek vozu a dálková světla osvětlují předek vozu a to stylem že jsou více odkloněná od země. Tedy použitím mlhovek a dálkových světel dobře osvětluje např. průjezd úsekem, kde se často vyskutuje zvěr apod.
0/0
23.7.2003 9:59

BOB

Re:
PS: samozřejmě dle potřeby je možno mlhovky samostatně vypnout a zapnout, takže je možno použít při mlze pouze mlhovky a nebo jen samotná dálková světla.
0/0
23.7.2003 10:01

Martin

Re:
Mlhovky i dobře seřízené oslňujou. Když takového chytráka potkáte když je mokro, tak se ty mlhovky parádně odrážej od silnice a je to stejné, jako by jel s dálkovejma. To samé v podvečer. To znamená několik vteřin jízdy na slepo kvůli bezmozkovi s mlhovkama bez mlhy........ Bohužel je to normální, každej desátej svítí....
0/0
23.7.2003 9:23

BOB

Re:
No problém bude že nevíš vlastně jak mají být mlhovky pořádně seřízené. Ona je zde také otázka kolik aut má opravdové mlhovky. Takový Favorit apod. to má spíše jako normální světla svítící před sebe, pravá mlhovka má být spíš v rohu a osvětlovat pouze krajnici kratce před autem. Ale souhlasím že je to pro někoho kdo už na to není zvyklí nepříjemné, spíš je problém v neseřízených klasických světel a používání snad i nedovolených žárovek.
0/0
23.7.2003 9:54

Martin

Re:
Jasně BOBe. Pokud jsou potkávačky špatně seřízený, nebo s jinejma žárovkama je to taky problém. O tom jsem ale nepsal ne?? Pouze jsem se snažil napsat svuj pocit a názor na lidi používající mlhovky i když mlha neni.... Už název těchto světel by měl být vodítkem, kdy je použít. Je také možné že jsem už úplně mimo a mých 85 tis. km ročně už dnes není nic nenormálního.
0/0
23.7.2003 10:07

BOB

Re:
Samozřejmě já uvítál tvůj názor a i s ním souhlasím ale pokud seš natolik vyjetý jak píšeš tak je to obou upřimě asi jasné, pokud tedy nenajedeš těch x tisíc jen pendlováním Praha - Brno, a jezdíš po okreskách 2. a 3. třídy tak víš že tlumený světla sou naprosto k ničemu. Srnku, díru, sklo, chodce, cyklistu (neosvětlnýho) apod. všechno vidíš na poslední chvíli a už i při 70 km/h je to všechno tak rychlí že se jen těžko řeší bezpečné manévrování mezi těmito překvapeníčkama.
0/0
23.7.2003 10:21

Martin

Re:
Naprostej souhlas, ale mlhovkama to nezachráníš. Na okreskách ve tmě pomůžou pouze dálkový. Mlhovky svítěj na blízko a do stran. Nemusíme řešit mojí vyježděnost. Můžeš a nemusíš mi věřit. Jezdim celou Evropu s náklaďákem. Mám mašinu i osobák. No už se nebudu chlubit :-))
0/0
23.7.2003 10:41

puberťák

Re:
Radši mlč, já lítám po celym světě s letadlem. Mám mašinu, osobák, parník, autobus, traktor, plnou stodolu přívěsnejch vozejků, pár vrtulníků, jednu rezavějící ponorku, pro manželku nákupní lunochod a pro sebe raketoplán po Gagarinovi. Ale radši už se taky nebudu chlubit.
0/0
25.7.2003 14:50

puberťák

Re:
hele,hele.Kdo to tu píše místo mě?Ty nejseš puberťák.Ale jinak je to hezký co jsi napsal.
0/0
29.7.2003 11:40

Jimmi

Re:
Nazdar puberťáku, kolik bylo zase mrtvejch...? A jezdíš v sanitě s vypnutejma mlhovkama!?!
0/0
29.7.2003 15:22

Tony

Pokuty
Pokuty pokuty a zase jenom pokuty. Ale statisicove,aby se ty zbohotlici naucili jezdit. Jako v Nemecku fotbalista Effenberg 25 000 eu za rychlou jizdu a 1 oo ooo eu protoze nadaval policojtovi. Brankar Khann z Bayernu by mohl vypravet jak ho naucili jezdit pri jeho prijmech.V Cesku tohle asi nejde a tak dale budeme sledovat statistiky o mrtvych.
0/0
22.7.2003 11:45

RENÉ

Re:
Máš pravdu-pokuty podle příjmu, ale musíš myslet na to, že jsi v ČR, kde podnikatel s BMW 7 (např.) je po 3 roky ve ztrátě a bude tím pádem platit menší pokutu, jak normální pracující člověk... Ale jinak s tebou plně souhlasím.
0/0
27.7.2003 0:57

Tony

Proc
Nema cenu diskutovat.cenzura je jako za totace
0/0
22.7.2003 11:38

Tom

V dnešní době bezohledné silniční dopravy existují dva druhy chodců. Rychlí a mrtví.
0/0
22.7.2003 11:23

Tony

Hovada z ostbloku
0/0
22.7.2003 10:53

Honza

jezdit podle pravidel chce daleko větší pozornost...
Mám jen malou glosu. V rámci přípravy na dovolenou v zahraničí se pokouším v posledních dnech v maximální možné míře dodržovat pravidla (rozumějte rychlost, protože ostatní dodržuju vždycky - přednost, plné čáry, dokonce i před přechodem zastavuju :-) a musím dát autorovi článku za pravdu. Přijdu si tak trochu za blbce a navíc si teď uvědomuju, jak těžký to mají ti skutečně poctiví řidiči. Jezdit podle pravidel vyžaduje daleko větší pozornost, protože se k vám neustále někdo přibližuje zezadu. Problikávání a ukazování zvednutých prostředníků na sebevrahy a vrahy už jsem po příhodě u Olympie v Ml. Boleslavi dávno zanechal (pouze si sprostě zakleju) - vyjel na mě pokérovanej "nejspíšpuštěnejrecidivista", mával mi pěstí před obličejem a (naštěstí jen) slovně mě a přítelkyni napadal. Asi si ani neuvědomil, jakým způsobem mě předjel.
0/0
21.7.2003 17:20

puberťák

Pro změnu4 mrtví
A v pátek 4 mrtví.A zase mladí.Prosím vás vy na tom IDnes zabalte to tu.To je absolutně na nic.My se tu handrkujem jak paka jak by se mělo jezdit a ti mladí na to totálně ale totálně kašlou.Nejmladšímu 15.Řídil 19 letej.Co k tomu dodat.Jeli z diskotéky na diskotéku.Ve dvě ráno.Takove j 15 letej má bejt ve dvě ráno doma.Co dělali rodiče?Ale jak mi tuhle odpověděl některej tady na těch stránkách, komponujem a píšem a zase se najdou blbci, jinak se to nedá nazvat, kteří jsou nesmrtelní.A ta díra do baráku.Viděli jste to někdo?Sundaný sloup osvětlení atd.Dejte těm pitomcům auta zadarmo.A co nejsilnější.A´t se mezi sebou vymlátěj.Uzavřete D1 na týden pusťte tam ty blby a ať se předjížděj dělaj myšky, vybržďujou se a bude klid.Ježišmárjá, na co máme tu slavnou policii v čele s tím největším oblíbencem lidu?Česky řečeno na h---o.Je zajímavý že do týhle diskuze se nezapojil ani jeden jedinej policajt, ne řadovej, ale ti nejvíce zodpovědní.Grossem počínaje, přes Koláře  atd.Ti mlčej.Ani slovo v novinách, v TV, nikde.Evidentně je to vůbec natankuje.O našich inteligentních poslancích vůbec nemluvě.Prosím vás přidělte nás jako stát třeba k Německu, nebo Rakousku.A možná by bylo vystaráno. 
0/0
20.7.2003 18:09

Pepa

Jezdit v CZ se bojím
Jsem řidič náklaďáku a taková dálnice D1 z Prahy do Brna je úplná tragédie. S takovou bezohledností se snad dá setkat jen ve špatném filmu.
0/0
19.7.2003 12:00

Petr

Re:
Jenže hodně prasáren děláte i vy sami. Stačilo by, abyste začali používat zpětná zrcátka a nedělat myšky přímo před osobáky, které vás předjíždí - kdyby to neubrzdil, nemá šanci přežít. Abyste nejezdili na dělící čáře, aby vaši Avii mohli ostatní předjet, atd. Myslím to na náklaďáky obecně, pokud tohle neděláš, jsi čestná výjimka. Jinak naše dálnice jsou jedna tragédie všechny (jak vlnitý plech D1 a první dva kilometry D5 z Plzně na Rozvadov, tak i hluboké (jak na E49 nebo v Plzni před výstavištěm) koleje na D5 u Berouna případně ostatní lahůdky... A taky borci, kteří by nejradši blikáním, troubením a najížděním vystrčili 4m dlouhou 130km/h předjíždějící Felicii (nebo jakékoli jiné pomalejší vozidlo) do 5m mezery mezi kamiony jedoucí 80-90... TO SE DĚJE DNES A DENNĚ.
0/0
20.7.2003 21:34

puberťák

zase tři mrtví
Kolik ještě bude muset umřít mladých lidí než si uvědomí že žádní andělé nejsou.V noci opět 3 mladí mrtví .Proč?Honda Prelude není pro takové 20leté.A znovu a opět dokolečka dokola.Vysoká rychlost, neschopnost mladíčka ukočírovat takový auťák.Pohádka bez konce.Můžete mi nadávat že jsem cynik, ale dobře jim tak.Není mi jich vůbec líto.Aspoň už vědí co dříve nevěděli.Že na řízení takovýho auťáku nemaj.A že nebe neexistuje.A navíc že nikdo není nesmrtelnej.Umřít ve dvaceti je tragédie, ale zavinili si to sami.koneckonců ať jsou rádi že zabili jen sami sebe a nezabili třeba někoho jiného navíc.To je na tom to nejtragičtější, že kvůli takovým šílencům to odnese ještě někdo jiný.
0/0
18.7.2003 11:40

Lavor

Re:
Tak to vidíš, zase jsi s tím nic neudělal ! Ty tady komponuješ jak o život a voni se zase a pořád zabíjej ? No to bych se bejt tebou na to vy*ral.
0/0
18.7.2003 15:48

puberťák

Re:
Člověče asi máš pravdu.Marnost nad marnost.Je to neuvěřitelný ale je to tak.
0/0
18.7.2003 19:00

Waran

Re:
Zemře tolik lidí (hlavně mladých) pokud si  neuvědomí, že na silnici zkrátka nesmí být anarchie a že s kapitalismem (u nich špatně vyloženým) můžou leda tak šťouchat tágem v nějakém super- hyper center store, ale rozhodně ne jezdit na silnici, kde platí pravidla pro všechny stejná a není dobré vykládat si to jako silniční komunismus! Taky mi těch z Hondy není líto, jen mne mrzí, že novopečení (a téměř novopečení) řidiči, si nechtějí připustit, že by mohli taky někdy bezpečně jezdit! Nedej bóže aby si taky zapli pásy, to by jim upadly ruce...
0/0
18.7.2003 20:02

Flipper Tom

Re: prelude
neví někdo něco víc o nehodě tý hondy (kromě toho co psali na novinkách)
0/0
19.7.2003 13:37

ALFA

Na silnici je potřeba se dívat nejen před sebe, ale i za sebe občas trochu ohleduplnosti. an klidně když někdo spěchá ať spěchá ne!
0/0
18.7.2003 8:17

Noom

Nic zvláštního
Včera sem odbočoval vlevo a někaký hovado, ikdyž sem si najel ke středu a přestože mi blikalo takovýto levý oranžový světýlko:-) tak mě stejně ještě předjel vlevo, a už 300m předtim mě předjela nějaká baba  v křižovatce skrz středový odbočovací pruh vlevo v protisměru, musim poznamenat, že sem tu chvíli jel asi tak 110km/h,  což na silnici I. třídy je občas docela dost... v týhle zemi si spousta jedinců myslí že jsou nesmrtelný a pak to odnáši i ti z nohama na zemi.
0/0
17.7.2003 23:40

Je hotovo

žasnu......
Jezdím přes 25 let, ročně 40 až 50 tis.km. I po státech evropy. Žasnu nad zveřejňovanými potížemi na našich silnicích. Ono to chce přeci jenom trochu ohleduplnosti a především sledování silničního provozu před sebou a za sebou. No a pak trochu více těch zkušeností a předvídavosti. Podle mého názoru řídit auto umí kde kdo, ale jezdit s autem chce trochu přizpůsobené závity na hmotě v hlavě. No a na silnici by to chtělo na rok policii a její metody z USA, nebo starou komančovou.
0/0
17.7.2003 20:57

Honza

když jsem se vrátil do ČR, bál jsem se............. tři příhody
všechno, co tady píšete o neslušných, spěchajících, vystresovaných, zbohatlých a přitom zvyklých podvést zákony/předpisy, kde to jen lze a o jiných řidičích, jsem bohužel zažil taky. Když jsem se vrátil z Austrálie do České republiky, bál jsem se tady jezdit. Nebylo to proto, že jsem musel jezdit po druhé ( pravé, správné? ) straně silnice, a řadit pravou rukou, ale proto, že jsem naučený jezdit slušně = podle předpisů, ale plynule. V Austrálii je prostě 50 v obci věc, která se dodržuje, mimo silnici se jezdí 100, na dálnici max. 110 km. Rychlost není omezená jedině v pouštních oblastech ( severní teritorium etc. ) Zkuste to jednou překročit. Jednou jedinkrát jsem to nevydržel, jeli jsme ze severní Austrálie 3.000 kilometrů dolů do jižního Walesu. Z kopce se mi to rozjelo, nikde nikdo, prázdná silnice, klokani přes poledne neskákali ( v noci by to byl velký problém ) , najednou blik, a z křoví mě vyfotil policeman. ( 119 km/h ) Mají i auta 4WD, takže si zajedou, kam chtějí a fotí i z míst mimo silnici. Všude kolem měst jsou cedule, které ukazují, kolik jedete, ne číslo ukazující kilometry, ale kolik byste jel-a teoreticky v dolarech. Za všechno se dírkují body do řidičáku. Za parkování ( existují takoví parkovací policisté, odtahovka přijede za 5 minut ), za to, že nezastavíte na přechodu pro chodce. Alkohol se kontroluje, dokonce každý pátek a sobotu na výjezdech z města a zábavních parků. To přijedete ke značce snížená rychlost, kužely, police auto napříč, všechno rozblikané a : " Dobrý večer, kontrola dopravní policie v rámci bezpečnosti silničního provozu, pil jste nějaký alkoholický nápoj před jízdou. Můžete prosím fouknout ? Děkuji a pěkný večer pane. " Zastavují se všechna auta.
Někdo tady psal, že pravidla byla pouze za komunistů a jsou pro bolševiky. Nejsou, dodržují se ve všech civilizovaných zemích, jezdil jsem v Německu, Anglii, Austrálii. Jinak by se lidi pozabíjeli a zbláznili. A musím uznat, je to docela pohoda, jedete v klidu 100km v hodině, když přijedete k zatáčce, tak je omezená rychlost na 95, 90, 85, 80km, ( ta čísla opravdu platí ), sledujete ostatní, a nemusíte se bát, že Vás bude někdo předjíždět proto, že ví, že by na té silnici šlo jet o 5 kilometrů rychleji, než je limit, nebo protože zná, že v této vesnici nestál radar posledních 10 let, že Vás bude předjíždět někdo kvůli tomu, že máte auto vyrobené jinde a jindy, než má on. To je všem jedno, jestli máš Audi, BMW, Mitsu nebo Toyota.
Tady v ČR denně dojíždím 20 kilometrů autem po okresní silnici přes 4 obce, ale je to stress a hrůza., Brňáci a Poláci směr Jeseníky, každý večer spěchají zase dolů na jih směr Brno, Poláci samozřejmě na sever. Jede se rallye ve stylu, však já se za těch 20 kilometrů dokážu posunout o 4 auta.
Jen 3 příkladů: SUBARU Legacy Wagon, zlatá metalíza, značka BZR..... Vzal to v odbočovacím pruhu, ale místo doleva jel rovně přede mně, OK, spěchá, řekl jsem si, ne, on po 100 metrech zastavil na benzinové stanici, ale netankoval, nechal to u silnice a šel do budovy na kávu., ( pán kolem 40 roků, vlasy 5mm, třeba se pozná :) za tři vesnice byl zase za mnou, značka 40 km v hodině, značka pozor děti, on mě předjel přes plnou čáru před horizontem. Bliknul jsem na něj světly, jako že, to jsi zase ty, to jsi moc daleko nedojel, ( nalevo u silnice už jsou tři pomníčky ). K mému překvapení šlápnul za kopečkem na brzdu, stál a čekal na mě. Naštěstí bylo volno v protisměru, ( weekend ) tak jsem dal levý blinkr a předjel ho. No to jsem si dovolil moc. Předvedl takovou akceleraci, znovu mě předjel, cca 100 metrů, brzdy, zastavil a začal couvat proti mě. Naštěstí tam byla křižovatka, tak jsem rychle zahnul pryč a zmizel v jiné vesnici. Fakt jsem měl strach.
Minulý týden jsem potkal v protisměru na kruhové křižovatce policejní Felicii, značka byla SUI........ Neměli ani rozsvícená modrá ani hlavní světla, lokty z okének ven, frajeři patrolovali město a hlídali pořádek, ale přece nebudou kroužit na okruhu, když potřebují vlastně jen do té ulice, kam lze odbočit vlevo.........
Na cestě do Ostravy je na té silnici se čtyřmi pruhy u Nového Jičína úsek, kde píšou, pozor, místo s tragickými dopravními nehodami. Na jednom místě je rychlost omezená na 70 a potom 50 km, protože tam je křižovatka na 4pruhové cestě. Snížil jsem rychlost na 50km, zařadil se doprava za auto, které jsem už nemohl předjet. Před námi jela ještě Felicia, která už zůstala vlevo, aby se netlačil mezi další. Najednou přijel policejní mikrobus Volkswagen, značka BZS......., levý pruh tak stovkou, aha, tady je pomalé auto, tak do pravého pruhu, jéé, tady jsou další, která jedou 50km, tak do levého, malý slalom, a hurá pryč, Nevím, může policejní auto bez modrých majáků, porušovat o 50 kilometrů rychlost, předjíždět v křiřovatce a ještě v pravém pruhu ??? 
PS. Včera mi na přechodu zastavila autoškola, asi svítá na lepší časy.
0/0
17.7.2003 14:30

Kloprd

Re:
Zřejmě pán ze Subaru nejprve potřeboval čůrat, tak spěchal na benzínku. Leč poté co Vás předjel, tak ho chytlo kakání a nutkavě vás chtěl požádat o kousek toaletního papíru, leč vy jste mu zbaběle prchnul ... Tomu se říká neposkytnutí první pomoci.
0/0
17.7.2003 16:05

c.x1

Re:
(:o))))
0/0
17.7.2003 18:20

Honza

Re: TO kloprd
Vidíte, to mě nenapadlo ! A já hlupák si toho chudáka pána zařadil do jiné skupiny. Asi opravdu platí, nesuď lidi dle prvního dojmu.................
0/0
21.7.2003 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.