Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Focus kombi: svezení příjemné, ale drahé


Focus není na našich silnicích rozhodně nováčkem. Svou světovou premiéru si odbyl již před pěti lety - koncem roku 1998. Rok nato pak získal ocenění evropského auta roku. Kombíku sice na jedné staně chybí "švih" hatchbacku, na druhou stranu poskytne víc než dostatek prostoru pro uspokojení choutek stěhováníchtivých majitelů.

hodnocení iDNES 4/5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pazout

4 roky jezdeni s Focusem
Nevim nakolik se lisi kandska verze Focusu od evropske, ale nelaka mne to zjistovat. Ctyri roky ho mam jako sluzebni auto a nikdy bych si ho nekoupil. Po 100K kilometrech slusnyho zachazeni je to plecka na rozsypani. Nejvic mne rozciluji predni sedadla - ve spodni casti operadla je jakasi vyztuha ktera po par stovkach kilometru zacne neprijemne tlacit. Kdo vymyslel zpusob sklapeni zadnich sedadel by mel viset. Operadla jsou delena 60/40 ale sedak ne !! Doufam ze evropska verze je lepsi, v Kanade je to jedno z nejlevnejsich aut, takze se mizerna kvalita a nepohodli da prekousnout, ale zaplatit za to v prepoctu vic nez 400.000 bych asi neunesl.
0/0
21.11.2004 8:30

Honza

Focus ano
Přední část je identická s ostatními karosářskými variantami. Trojúhelníkové čelní světlomety zasahující hluboko do kapoty, vystouplé lemy kol či lomené plochy a detaily, které s oblibou využívají  již zmiňovaný trojúhelník, jsou hlavním identifikačním znakem focusu.
Pohled zezadu naopak vyvolává pocit, že všechnu invenci návrháři Fordu "vyplácali" na hatchback a sedan. Zadek kombi je "střižen" v klasickém stylu s rozměrnými dveřmi, které zasahují až do vykrojeného zadního nárazníku. Světla, jež bychom po vzoru hatchbacku hledali nahoře - v zadních sloupcích, jsou umístěna konvenčně dole na konci zadních blatníků. 
Jako celek však působí "kombík" vyváženě. Nadčasovost a potřebná dávka kouzla, které naláká zákazníky, mu rozhodně nechybí.
Doplňme jen, že u verze Ghia je vše "okořeněno" klikami dveří a bočními ochrannými lištami v barvě karoserie, patnáctipalcovými koly z lehkých slitin a střešními ližinami.  
INTEIÉ A KUF Stejné designérské prvky jako z vnějšku - trojúhelníky a jednoduché křivky, nalezneme i v interiéru. Tvarování přístrojové desky je, stejně jako u exteriéru, dostatečně nadčasové (avšak ne strohé).
Jednoznačnou kritiku však zaslouží digitální displeje chaoticky rozmístěné po přístrojové desce. Vadí jak jejich množství - v testovaném voze jsme jich napočítali pět, tak provedení - neostré zelené displeje dávající vzpomenout na "digitálky" z osmdesátých let. Zjišťování aktuálního času se tak při řízení mění v dosti riskantní a dlouhodobou záležitost.
Materiály použité v interiéru jsou dostatečně kvalitní a příjemné ať na pohled či na dotek. Sedadla mají příjemné tvarování, řidič Ghie pak může chválit loketní opěrku, elektrické ovládání sedadel, bederní opěrku, či kůží potažený volant a řadicí páku.
Je trochu zarážející, že palubní počítač a klimatizace figurují "v základu" právě pouze u nejluxusn
0/0
8.7.2004 11:22

dewq

ať si každej koupí co se mu líbí, ne? Já mám třeba rád peugeoty a štve mě, že je teď má každej. Když jsem si v 88 kupoval první těžce ojetou 205, tak to auto na silnici skoro nikdo nepotkla, půlka devadesátejch let taky ok, ale teď je všude 206 a 307 jak nas.áno.
0/0
30.7.2003 15:11

Vendula

Re:
V roce 1988 si západní vůz mohli dovolit pouze šmelináři, veksláci nebo komunističtí prominenti. Čím jste se živil Vy?
0/0
31.7.2003 11:07

Kuba

Re:
Teda Vendulko, na to, ze ti byly v roce 88 asi tak 3 roky, si to nejak dobre pamatujes....
0/0
5.8.2003 8:16

Martin

Re:
Tak tohle bylo od tebe pěkně hnusný.
0/0
1.11.2003 23:39

dawq

Re:
Co je ti do toho? Kdo umí ten umí a kdo ne, tak akorát pomlouvá.
0/0
3.11.2003 8:31

z25

ani Ford, ani VW...
Vykašlete se už konečně na Ford i VW a dojděte si koupit Toyotu, budete mít auto, které jezdí téměř bez závad (ve fimě jich pár máme).
0/0
27.7.2003 15:42

Varius

jestli ještě někdo čte
Mám Mondeo Combi od r.1999 koupě srpna v akci na doplňky asi za 90 tis. celková cena 689 300.- a mám v tom 4*airbag,klimu ,RMG Ford 5000,hagusy,výškově nastavitelná sedadla,vyhřívání př.skla a celýho zadku vč.zrcátek a sedadel a dalších pár sarapatiček.Dnes mám najeto asi 155000tis. km a investice? klasika olej, filtry,brzdy,řemeny a teď mně čeká spojka takže za skoro čtyři roky 50 000.- není to krása na diesla a takových příkladu znám ze silnic spoustu někdy mi připadá že ten kdo má Forda je automaticky ve Fan clubu každý se chlubí tím jak je spolehlivý.Ostatní značky mimo Japonců můžou závidět a Němci holt zlaté časy pominuly stačí se podívat na pořizovací hodnotu a uměle držení cen ojetin.Tady je vidět komu lezem do pr...e
PS:Nakonec je to stejně jedno je to jenom o tom kdo je fanda jaký značky a urážky co tu čtu jsou o tom že jsme národ čechů a asi to jinak neumíme
0/0
24.7.2003 0:50

peey

Když srovnám Mondeo a Passat, tak mě vychází líp Ford. Kvalita zpracování, jízdní vlastnosti a i po dvou letch provozu nižší náklady na údržnu. Prostě Passat už žiej akorát ze svého jména, ale konkurence mu pěkne ujela. Laguna, Avensis, Accord, 406, C5, Vectra, Volvo S40 - ty auta jsou dneska mnohem dál.
0/0
21.7.2003 11:37

Petr

Re:
No už neplatí "Fordem tam pěšky zpátky". Každopádně pouhým krátkým svezeným v Mondeu a Passatu zjistíte, že passat už je za zenitem. A to nový Passat přijde nejdříve za rok a půl. No u VW se budou modlit aby to bylo co nejdříve, protože konkurence Fordu, Renaultu, Opelu a dalších je zatím o krok vpředu
0/0
22.7.2003 16:59

Honza

Re:
Nejlepší je, když o něčem píší lidi, kteří jen plácají nesmysly. Máme ve firmě jak Ford Mondeo, tak VW Passat a registruji několik žádostí o výměnu fordu za VW pro jeho horší jízdní vlastnosti, nepohodlný posez při delších jízdách, nespolehlivost, apod. Také je to vidět na výdajích za servis a za počet návštěv servisu v době záruky. Na jednu s VW bylo sedm u Fordu.
0/0
23.7.2003 10:21

Punk

Zkusenost
Mam Focus combi 1.6 benzin 1.5 roku stary, do dneska ani jedna zavada. Navic jizdni vlastnosti skvely, obrovsky kufr, mista vzadu dostatek, pohodlny... Jediny co mi chybi je trochu vetsi tocivy moment ve vsech otackach, ovsem to bych asi musel mit traktor. Nevim, nevim, vy experti, jestli vubec znate nekoho kdo v tom aute jezdi. A myslim si, ze kdyby byla jedna znacka vyrazne poruchovejsi nez druha tak se to o ni roznese, a lidi ji prestanou kupovat, takze si to proste ta ci ona znacka nemuze dovolit.
0/0
18.7.2003 22:03

Henry F

Focus X Golf
Tyto diskuse jsou vzdy onicem, jako tato. Focus kombi mam 2 roky bez zasadnich problemu. Ocenuju podovzek, motor 1.6, vnitrni prostor, design (vnejsi i vnitrni). V golfu jsem jel jen kratce - design se mi nelibi je to uz 100 let stejne, uvnitr je to hrozne strohe a kvalita platu je skutecne plastove hrozna, volant jako ve Skoda 100, a ty gumy jsou taky nejak divne. Navic je stejny Golf drazsi nez Focus. Navic ted konci nejaka akce kde byl nabuseny focus kombi za 460 a nejchudsi za 330.
No a kdyz si tak uvedomim co me na dalnici predjizdi tak Golf snad nikdy - pokud neco tak Audi, Pasat, a nektere Oktavky.
0/0
18.7.2003 21:58

Lafi

co cepujes tak jedes
panove kazdy motor typu common rail, at uz TDCi, HDi atd. se proste musi s*at jestlize do nej berete kdejakou naftu od JZD nebo rovnou SetaDiesel. Dnesni vstriky maji super vykony, ale jiz jsou natolik slozite ze kdejakou s*acku neprekousnou. Proste pokud chcete jezdit za levno, tak si kupte traktor
0/0
18.7.2003 15:37

Mrázek

Ford, VW, nebo Škoda, je to jedno
Hele, ve finále je jedno jakou káru máš, hlavně že je na zadních sedadlech dost místa na píchání.
0/0
18.7.2003 14:18

Honza

Re:
No, tak to je právě blbost. V octavce si nezapícháš, tam není kam dát nohy. (tvoje, partnerka si je opře o sedadla vpředu), v Passatu je to lepší, s Mondeem ji zas nikam neodvezeš, aby jsi si zapíchal. Tak jsme zase tam, kde jsme byli....
0/0
18.7.2003 14:26

Michal

Fordy hrajou třetí ligu, to je jasný
Podle mích kámošů v Pražských servisech jsou Fordy společně s Fiatama nejporuchovější auta vůbec a to už od novoty. Je mi líto všech co naletěj a Forda si koupí. Majitelé nových Fordů, přeji vám hodně nervů, budete je potřebovat.
0/0
18.7.2003 14:15

KenX

Re:
A nedáš pokoj a nedáš. Tvé trapné příspěvky jsou už každému, už aby byla zase škola, jestli jsi tam vůbec někdy chodil ubožáčku :o)
0/0
18.7.2003 14:33

DAJ

Re:
Nevim proc jeho prispevky jsou trapne, podle me i statistik poruchovosti ma pravdu. I tady v americe je Ford absolutne nejporuchovejsi auto a to evropsky Ford je prece jeste o neco lepsi v kvalite. Kazdy ti jen rekne ze to je jen ford, ze to nema cenu kupovat,.. jedine co u FOrdu umi delat jsou trucky a SUV, ostatni osobaky za moc nestoji.  Jediny kdo kupuje Fordy jsou pujcovny a  stat, jelikoz jsou levne a ty dva roky v pujcovne zhruba vydrzi nez se jich pujcovna zbavi za par babek /to same plati u statu/.
0/0
24.7.2003 7:21

Mira

Re:
Podle nemeckeho Nemeckeho statniho technickeho zkusebniho ustavu (TUV)  je Ford Focus ve stari aut do 3 let nejspolehlivejsi auto vsech dob! Nez zacnete neco tvrdit o statistikach, tak si nejdrive nejakou prectete.
0/0
26.7.2003 12:18

Sven

Re:
Ano, taky jsem to v nejakem casopise cetl. Ja mam Focus kombi 1.6, rocnik 1999. A/C atd a jsem nadmiru spokojenej. Akorat mozna obcas lituju ze jsem si nekoupil 2-litra. Pokud bych si dneska kupoval novyho Focusa tak bych si koupil Flexi-fuel. Ten se da tankovat jak 95-oktanama tak bioetanolem (kterej je levnejsi a prospesnejsi zivotnimu prostredi). Teda ja nevim jestli se Focus Flexifuel prodava v Cechach, ale tady ve Svedsku je popularni. Paliva se daji libovolne michat, takze je to pohoda.
0/0
30.7.2003 14:59

George

Re: Fordy hrajou třetí ligu, to je jasný
Kecy ! Mám 23 let starý Escort 1,3 benzin s motorem CVH .Kupoval jsem ho jako 12 letý starý střep. Veškeré agregáty původní a bez problému. Motor v pohodě šlape jak hodinky . Za 10 let provozu mě nikde nenechal. Původní plechařina O.K. Prahy,  podlaha , blatníky na zadku super . Jediné co odešlo tak byli přední blatníky a čelo ktreké byly měněny za druhovýrobu po bouračce. Pro zajímavost přední habna bala u mého Escortu nazinkována v roce 1982. V sočasnosti ho dojíždím protože jsem si pořídil opět Ford , ale pro změnu  nový.Fusion .
0/0
8.1.2006 20:28

Honza

srovnání Ford versus VW
Před půldruhým rokem jsme do firmy kupovali dvě auta. Passat a Mondeo. S kolegou jsem se vsadil, že můj Passat bude po roce v lepším stavu a bez problémů a jeho Mondeo bude žrout peněz. Bohužel pro kolegu, měl jsem zcela pravdu. mondeo sežralo za ten rok snad dva měsíce času v servisu, po záruce začaly faktury ze servisů přerůstat únosnou hranici. Za můj Passat jsem doposud dal na servisu cca šest tisíc korun, on přes padesát. Kdykoliv ho vezu do servisu Ford, vidím tam frontu nešťastníků se závadami jako: elektronika přístrojové desky, cukání v motoru, samovolné zhasínání motoru, zhasínání palubní desky.......Nikdo mi nebude vyprávět, že ford je kvalitnější než VW.
0/0
18.7.2003 14:03

fr

Re: Ale tak to proste je !!!
Mel jste ohromny stesti neb kolega v praci ma presne opacny problem.. VW-poruchova sra*ka
0/0
18.7.2003 14:13

Honza

Re:
Ne. Těch Passatů tu jezdí 32, Fordů 16. Náklady na údržbu VW jsou v porovnání s Fordy mizivé. Průměrné stáří flotily VW i Fordu jsou 2 roky.Myslím, že váš kolega v práci má ohromnou smůlu, vždyť Passat je ve své třídě považován za jakýsi etalon, podle kterého se hodnotí jiné značky.
0/0
18.7.2003 14:21

Generation x

Re:
Passat a etalon???? Jek zaznelo v jednom vtipnem ceskem filmu: Vrat se do hrobu, kamo!  Casy se meni a Passaty uz jsou davno "out", mirne receno, uz davno jim ujel vlak, stejne jako s Golfem. Kdo chce reprezentovat, koupi si face-lift Mondea, nebo taky treba novy Avensis nebo Accord. Passat je dobry tak akorat na nakupy.... 
0/0
19.7.2003 9:15

Honza

Re:
Vidím, že ty vedra působěj. Jestli to, co jsi napsal, myslíš vážně, tak doporučuju hodně pít, mokrý zábaly na hlavu a klid. Hlavně klid.
0/0
20.7.2003 20:23

Honza

Re:
Přasně tak. Jednak se film jmenoval "Vrať se do hrobu, magore" a jednak si nedokážu představit někoho, jak reprezentuje s Mondeem. Leda tak svůj špatnej vkus....
0/0
21.7.2003 9:01

Tom

Re:
Haha a s Volkswagenem chcete reprezentovat co? Vždyť je to Lidový automobil a ani jinak to nevypadá moc reprezentativně, s Mondeem si mohou podat ruku.
0/0
22.7.2003 11:14

Honza

Re:
Ty blbečku, obchoduju s americkou firmou a tam je Ford synonymem křápu, už tady dokonce někdo o tom psal. Ovšem když tam přijedu já s rok starým Passatem, vědí, že se mi daří. Ne závratně, ale žádný chudák.Bohužel, v obchodu i na takovýchto blbostech záleží.
0/0
23.7.2003 16:21

Mirda

Proč je nadpis Cena a spotřeba
když o spotřebě tam není ani Ň???
0/0
18.7.2003 13:45

Lafi

Nejdriv (F)okus, potom kritizuj!
panove, nez zacnete kritizovat motory TDCi, tak by bylo vhodne abyste se s nimi svezli! A pokud si kupujete stary plechy z nemecka apod. tak se nedivte ze vam chcipaj neb najetych km maji rozhodne vice nez vam tvrdi kamarad!
0/0
18.7.2003 12:42

Honza

Re:
Ne. Kupujeme nová auta a tvrdíme, že Ford je sr..... i s jeho motory.
0/0
18.7.2003 14:05

oopsss

Focus nejspolehlivější auto na světě !
Tak pánové, Focus je nejspolehlivější auto na světě !!! (hodnocení TÜV), Golf je na 30. místě, Opel je na tom  podobně a o Francouzech se ani bavit nebudu..  
0/0
18.7.2003 12:30

Lukas

Re:
Kup si ho a za tři roky tady napiš své dojmy.Určitě budou jiné než ses dočetl v časopisech,odborníku:)
0/0
18.7.2003 12:59

moshe

Re:
Mam Focus 2.0 Ghia Combi od roku 2000 a najeto 85000. Zatim jezdim jen na garancky. To se o manzelcinem Golfu rict neda ani nahodou! To je teprv zivitel servisu. Uz nikdy Golf!!!
0/0
18.7.2003 14:14

Sasoň

Ford
Ještě tady nikdo nenapsal, že se mu ta přístrojovka líbí. Tak budu první. Jinak Forda hodnotím takhle: jízdní vlastnosti super, prostě špička, Káčkem počínaje a Explorerem konče, komplet podvozek je O.K., zavěšení kol, čepy atd. no problem. Ovšem ty motory! Bída a utrpení, hlavně maloobjemový benzínový. Furt se to se.e. Pořád! Chlastaj, nejedou, po 100.000 úplně zdechlý.
0/0
18.7.2003 12:07

DAJ

Re:
EEEhhh rozepsal ses jako fanda Fordu,.. jen doplnuji jeste Expedition a Excursion nebo F 150, F 250 F350,....... S tim Kackem mas ale pravdau to je opravdu nejmensi:-))
0/0
24.7.2003 7:26

koumes

Realita
Tak sem to tu všechno přelouskal, a musim říst, že se tu občas bavíte o ... Takže zpět k tématu.
1, Focus patří mezi nejspolehlivější automobily své třídy.
2, Z hlediska jídních vlastností (díky podvozku) patří ke špičce.
3, Nové diesely TDCi se řadí také ke špičce
4, designově jen tak nezestárne
Uznávám, že interiér neni úplně nej (přístrojovka je přeplácaná).
0/0
18.7.2003 10:53

Lukas

Re:
1.Blbost.Max.3 roky.Pak se to začne srát. 2.Pravda 3.Blbost.Šéf má Mondeo 2,2 TDCi Ghia a za půl roku měl už třikrát problémy s motorem.Navíc mu museli vyměnit automat. 4.Pravda
0/0
18.7.2003 11:05

R

Re:
Tak to jeho Mondeo bych chtel videt. Ford dava do Mondea nejvetsi diesel 2.0 TDCi  A mozna by nemel problemy, kdyby do toho lil kvalitni naftu a ne nejakou sra.ku z vojenskych skladu.
0/0
18.7.2003 13:01

Lukas

Re:
Sorry,to s tím objemem byl překlep.Jasně,že dělají největší dvoulitr.Ale o to nejde.Ten motor je prostě poruchový.A jelikož je kousek od nás benzinka Shell,tak tankujeme jenom tam.Myslíš,že Shell vykrádá vojenské sklady?
0/0
18.7.2003 16:01

Re:
Ad Ford TDCi: motor je to principialne dobry, akorat Ford doladoval za behu skoro 2 roky ridici jednotku. Od zhruba dubna tohoto roku by mela byt vetsina "softwarovych" problemu s motorem pryc a ze jich vetsina softwarovych byla.
0/0
21.7.2003 16:01

pepa

Re:
Ford se konecne poucil a nechal si udelat diesely u PSA - tkaze novy motory by mely byt stejne spickovy jako u Peugeot/Citroen.
0/0
23.7.2003 14:34

PeeP

Ford=Německej Moskvič a Fokus obzvlášť
Asi jsi nikdy nejel v jinym novym dieselu - Fordovy nový diesely jsou mezi nima ZCELA NEJHORŠÍ. Jak můžeš vůbec tvrdit takovej blud, že designově nezestárne - ten totiž zůstane hnusnej FOREVER. A Jestli se ti líbí tvar zadku u sedanu, tak jsi NORMÁLNÍ ÚCHYLÁK. Ten se normálnímu člověku nemůže absolutně líbit. Vypadá to jak nabouranej střep.
0/0
18.7.2003 11:26

Lubaque

ford je out
 ford má nejhorší design a mizernou kvalitu motorů-hlavně dieselů. to co předváděli s fiestou a escortem, to byl fakt opruz-každym faceliftem horší a horší. o posledním scorpiu vůbec nemluvim. a nový mondeo je sprostě okopírovanej passat bez jakýkoli invence.
0/0
18.7.2003 11:42

Lafi

starsi TDi - novy TDCi
Starsi Focusy mely 1.8TDi, ktery je velmi dobry, ale 115 koni samozrejme nedosahuje. Nicmene motor se da ocipovat a tim se 115 koni dosahne pri velmi rozumne spotrebe (6,5-7,5l). Jinak jel jsem 1.8TDCi cca 2000km do Nemec, na dalnici prum rychlost 165km/h, spotreba 7l. A to jsem ho nesetril ani na okreskach. Jinak Focusem v USA jel muj kolega, a je pravdou ze Focus vyrabeny pro USA ani zdaleka nedosahuje kvalit a hodnot jako vyrabene modely pro Evropu - nevim proc. Nicmene Focusy jdou se starim s cenami velmi pomalu dolu a navic jich je na trhu nedostatek, lidi se jich neradi zbavuji.
0/0
18.7.2003 10:35

trnda

Re:
Focus v USA? Tak ten jsem tam nevidel, pokud vim, dela se tam dal Escort a to je pekna sunka.
0/0
18.7.2003 12:38

Martas

Re: trnda
V USA se focus dela pod nazvem Z3 !!! Stejny auto-jiny nazev....    Jinak nechapu proc se vsichni tady tak prudi a srovnavaji VW s Focusem ,kdyz se  oboji vyrabi v Nemecku, takze rozdil v kvalite skutecne nebude tak markantni.....
0/0
23.7.2003 8:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.