Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SBOHEM, BROUKU!!!

Říká se, že kdo se jednou sveze v brouku, je ztracený. Brouk se mu dostane pod kůži a už ho nepustí. Jaký byl PŘÍBĚH AUTA, kterému pomalu, a jistě táhne na sedmdesátku a zřejmě se již definitivně přestane vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nufnuf

Re:
Pane drsnej, mozna by ses divil, jak by ti nekdo v mini cooperu natrhal rit. Stejne tak nabusenej brouk - v nekterejch sou hoooodne silny motory. Myslis ze jen velky auta sou dobry???? Ja jezdim v Audi a nekdy lituju toho ze nemam nejaky maly auticko, se kterym bych pohodlne zaparkoval, nezralo mi 10 litru a tak podobne.
Spis to vypada, ze si se nervove zhroutil z toho, ze te v tvy shnily skode 105ce predjizdi jeden Matiz za druhym a ty jen zatinas zuby a rikas si, ze to urcite ridil nejakej buzerant, aby se ti aspon trochu ulevilo. Ale to je prece desna ostuda nechat se predjet od buzny neeee??? Clovece clovece, mel by sis upalit palici. Aspon by te uz buzny nepredjizdely ....
0/0
24.7.2003 7:32

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Tatra V570
"Jeho tvůrce Ferdinand Porsche dostal v polovině třicátých let opravdu náročný úkol vytvořit za deset měsíců lidový vůz, který bude každému německému pracujícímu dostupný za méně než tisíc říšských marek. Zatímco kormidelníkům německého průmyslu se zdálo, že se vůdce pomátl, a s projektem nechtěli mít nic společného, Porsche to vzal jako výzvu. Revoluční cíl vyžadoval revoluční prostředky, a tak začalo ve stuttgartské hale vznikat vozidlo v ničem nepřipomínající své současníky. Jednoduchý, vzduchem chlazený motor boxer s protilehlými válci uložený vzadu poháněl účelně řešený podvozek a aerodynamickou karoserii."
 
Uspokojit Adolfovo prani tak, aby nezacal kousat koberce. urcite sranda nebyla. No, Nemci o Tatrovce holt nemaj poneti, takze maj dojem, ze Porsche vytvoril revolucni kontrukci. Jednoznacne za zaklad poslouzila Ledwinkova Tatra V570.
 
A nad tim ukoncenim vyroby zustava rozum stat. Udajne proto, ze se jich loni vyrobilo "jen 50 000. Novych Mini se vyrabi podstatne min.
0/0
23.7.2003 19:21

Ducháček

Re:
Svatá pravda, ve všech bodech. Ještě k té znalosti či neznalosti naší automobilové historie. Nejsmutnější je, že o těchto věcech, které komunisti svým "mírovým" procesem skoro zadupali do země, neví často ani někteří naši novináři píšící o autech... Ale nikdo nevíme všechno, to je jasný. Osobnost Ledwinkova formátu si určitě zasloužila jiný osud než živoření v komunistických lágrech poté, co ne něj navlékli kolaboraci s náckama. A přitom bylo během procesu dokázáno, že to byl právě on, komu se na vlastní riziko podařilo zachránit některé zaměstnance před deportací či totálním nasazením. A to spoustu z nich osobně vůbec neznal! Zase jsem se rozepsal. Pardooooon.
0/0
23.7.2003 19:39

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Re:
Duchacku, doufam, ze sem jeste zabrousis. Nekde jinde jsi psal o jednom Wikovu, ktery snad mel byt skutecnym zakladem brouka (nemuzu ted ten clanek i s timhle tvym komentaremm najit) a uvedl jsi cislo nejakeho casopisu, kde je obrazek. Mas ten casopis? Nemoh bys to oskenovat a hodit na forum www.flat4.org/phpBB2 ?
0/0
2.8.2003 3:29

Tomas

Tatrovka
Nemci o Tatrovce poneti meli a maji, Hanse Ledwinku povazuji za sveho konstruktera a nakone Tatraplan stoji dnes v Deutsches Museum v Mnichove jako doklad uspechu nemeckeho prumyslu....
0/0
24.7.2003 13:05

Jimmi

Re:
Vždyť to ten Jára Cimrman říkal správně.......
0/0
24.7.2003 13:15

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

tyhle noviny provokuji rozbiti CR
"V Čechách působí dva VW Brouk kluby - v Praze, který byl založen v roce 1987, a Jeseníku."
Opravdu nadherna veta. Redakce, mate se cim chlubit.
0/0
23.7.2003 18:53

Ducháček

Vážený pisateli článku o broukovi, oceňuji komplexnost Vašeho dílka, jak po stránce faktografické, tak z hlediska vyhledaných a použitých fotografií. Zaráží mě ta okolnost, že v souvislosti s auty Ferdinanda Porscheho se tak málo zmiňuje jméno kopřivnického konstruktéra Hanse Ledwinky. A přitom zrovna v případě Brouka je jeho nezmínění až trestuhodné! Vždyť už v roce 1934, tedy v době, kdy vznikala koncepce Brouka, existoval funkční prototyp Tatra V 570, který všemi atributy pozdějšího Brouka více než připomínal!! Navíc je známo, že Porsche i Ledwinka byli přátelé a navzájem se ve svých konstrukcích ovlivňovali. Je třeba ale připomenout, že ve 20. a 30. letech 20. století byl Ledwinka podstatně úspěšnějším konstruktérem než Porsche. Zmíním jen jeho geniální Tatru 11 nebo v polovině třicátých let nejmodernější automobil světa Tatru 77/87! Všichni jsme otroky zažitých polomýtů, ale skutečnost bývá často poněkud jiná... Ale všechno v dobrém. Jiří Duchoň Jeřábkova 6 602 00, Brno
0/0
23.7.2003 18:12

Jimmi

Re:
Spolu s Járou Cimrmanem bych si o Ledwinkovi dovolil říci: "Ále, to byl Němec....."
Ale jinak máš naprostou pravdu. Ledwinka byl první. Ale autoři opisovali asi z německých zdrojů a ty se o nějaké Tatře zjevně nezmiňovaly......
0/0
23.7.2003 18:46

Keni

Re:
Ale, to byl nemec Pokud se nepletu, tak se Ferdinand Porsche narodil v Liberci a to je v cechach. Nebo snad pochybujete, ze be neco uspesnyho mohl vymyslet nejakej cistokrenej nemcour ??? Proste i ten nemeckej pomnik uspesnosti je spise nas. Vymyslel to rodilej cech zijici v nemecku za velke spoluucasti cisteho cecha. Jenom by to chtelo v tom dal pokracovat.
0/0
26.7.2003 9:41

Ducháček

A co Ledwinka?!
Vážený pisateli článku o broukovi, oceňuji komplexnost Vašeho dílka, jak po stránce faktografické, tak z hlediska vyhledaných a použitých fotografií. Zaráží mě ta okolnost, že v souvislosti s auty Ferdinanda Porscheho se tak málo zmiňuje jméno kopřivnického konstruktéra Hanse Ledwinky. A přitom zrovna v případě Brouka je jeho nezmínění až trestuhodné! Vždyť už v roce 1934, tedy v době, kdy vznikala koncepce Brouka, existoval funkční prototyp Tatra V 570, který všemi atributy pozdějšího Brouka více než připomínal!! Navíc je známo, že Porsche i Ledwinka byli přátelé a navzájem se ve svých konstrukcích ovlivňovali. Je třeba ale připomenout, že ve 20. a 30. letech 20. století byl Ledwinka podstatně úspěšnějším konstruktérem než Porsche. Zmíním jen jeho geniální Tatru 11 nebo v polovině třicátých let nejmodernější automobil světa Tatru 77/87! Všichni jsme otroky zažitých polomýtů, ale skutečnost bývá často poněkud jiná... Ale všechno v dobrém.
0/0
23.7.2003 18:10

Honza

Skvela zprava!
Vite ze ty sedadla v Superbu jsou opravdu vyrobena v CR?  at zije Superb
0/0
23.7.2003 17:32

Jimmi

Novej brouk má motor vepředu a pohon předních kol...
..to jenom pro ty, co si myslí, že starej a novej brouk maj něco společného. Auta jako novej brouk vůbec nechápu, to bych si za ty prachy radši koupil dvě fabky, jednu modrou mě, a červenou manželce. Zajezdíme si stejně a oba
0/0
23.7.2003 15:52

Jimmi

Re:
Opravuji se. Manželce nic nekoupím. Ať si jezdí sockou....
0/0
23.7.2003 15:53

ADOLF

Za treti rise to jezdilo dobre
Me se v nem po Berline jezdilo dobre. Hlavne, kdyz mi moji verni salutovali. Po valce uz to nebylo ono.
0/0
23.7.2003 13:09

mareksaník

Re:
 
Hitler používá internet! Ty bláho !A umí česky!!!
p.s. Jinak jseš magor !Nevěděl jsem, že v Bohnicích máte přístup k internetu.
0/0
23.7.2003 13:37

Dr. Fe

Fašistické vozítko
strejdomrdi
0/0
23.7.2003 11:18

šmejd

Brouk je a byl
Nekvalitní, poruchové nacistické lidové vozítko, ale Hitlerovi to velmi slušelo, když se v tom naparoval, že? Nechtěl bych to ani zadarmo FUJ. Je to auto vhodné maximálně pro zasmrádlé děti květin!!
0/0
23.7.2003 8:30

aircooledhead

Re:
ty si blbec šmejde já si myslim že brouk svoje kvality za 50 let existence dokázal, anrozdíl od dnešních aut, který jsou stavěný na provoz po dobu záruky
0/0
23.7.2003 8:36

šmejd

Re: Je to
Raději si koupím něco spolehlivého a se zárukou, než nějaký pochybný wagen s "duší" a vázou na kytky!
0/0
23.7.2003 9:02

kokosov

Re:
no vzdyt neni divu, soude podle tve prezdivky..
0/0
23.7.2003 9:36

Tom

Re:
Smejde, to auto ma dusi stejne jako Fiat600 nebo proslula "kacena" Citroen 2CV. Jako kazde jine melo sve klady a zapory, ale mit na nej prachy a cas, hned bych si ho koupil.
0/0
23.7.2003 9:44

m'n'm's

Re:
Az navrhnes lepsi design a budes to prodavat po statisicich tak muzes klidne kritizovat, ty malej Ceskej blbecku co neunese ze holt nekdo umi a nekdo umi jenom blbe kecat.
0/0
23.7.2003 14:14

Martina

Re:
Prázdný sud nejvíc duní, že? Hitler ani děti kvetin neměli s tímto unikátním vozem příliš mnoho společného. Je to spíš nevhodný způsob medializace. Možná by Ti stálo za to, než něco plácneš, mít aspoň minimální informace, např. že F.Porsche pochází od Liberce a byl to jeho nápad na levné lidové vozítko nebo třeba, že uložení motoru je do dnes v podstatě nepřekonané, eventuelně hodnoty odporu vzduchu jsou na dnešní poměry velice slušné, nízké těžiště atd., atd, ...
0/0
23.7.2003 14:38

Eraser

Re:
Porsche byl Němec narozený v Liberci neboli sudeťák. Nejdřív sudeťáci fuj a teď najednou Porsche, rodák z Čech? :-))
0/0
23.7.2003 15:26

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Fuj Franz Schubert
Hnusnej sudetak, kdo muze tuhle muziku poslouchat? Jen vlastizradci. Jeho rodice byli Nemci z Moravy
0/0
23.7.2003 19:08

Petr

Podobna legenda
Podle me je takovych legend vice. Treba u nas je to legendarni R110 ktere ma take stale plno obdivovatelu. Bohuzel ale Skodovka na rozdil od VW nemela odvahu ho udrzet pri zivote a nebo aspon nejak pokracovat tim smerem :-(
0/0
23.7.2003 8:28

mareksaník

Re:
Spíš je to tím, že VW Škodovku brzdí v rozletu,strach s konkurence.
By mne zajímalo, kdy už Němcům přestaneme být vděční za rozvoj ŠKODOVKY, ale asi největší podíl v tom hrají peníze...  
0/0
23.7.2003 8:38

Zdenda

Re:
Nebyt VW, je skodovka dnes na tom stejne jako Lada (ktere ani vstup zahranicniho investora nepomohl). NIKDY by nesehnali v MB tolik penez na vyvoj...
0/0
23.7.2003 17:12

mareksaník

kultovní vozítko
No já si osobně myslím, že nový ( new beatle ), dobře navázal na tradici a stává se taky kultem, bohužel Němci využili situace a brouček s jeho cennou je nedostupným autem, alespoň pro mne.Chtěl jsem ho koupit přítelkyni, ale když jsem zjistil kolik ta sranda stojí, dostane raději jiný vůz.   
 
0/0
23.7.2003 8:13

aircooledhead

Re:
no já si myslim, že NB na tradici nenavázal, ať již koncepcí (maximum koncernových dílů), zaměřením (cílová skupina ?!) i cenou (základní model 1.4 kolem 600 000,-. Navrhuji pietní diskusi fandů starého brouka přesunout na www.flat4.org, ale fakt jenom pro fandy:(
0/0
23.7.2003 8:17

mareksaník

Re:
Asi máš pravdu, starý brouček je nádherný vůz, já o něm v podstatě nic nevím, jen se mi líbí a tvarem i ten nový.Ale nadchlo mne to, že se můžu celkem spolehnout i na kvalitu, výběr motorů,jízdní vlastnosti,......,prostě stáří ustupuje mládí,normálka ne?
Ale mezi opravdový " fakt fanda" nejsem, ale rád bych se o něm něco dozvěděl to jo...
Jinak děkuji za reakci.
 
0/0
23.7.2003 8:24

aircooledhead

Re:
Jasný, ode mě neuslyšíš o NB nic dobrého - agregáty koncernové, shodné s ostatními typy, což by teoreticky mělo tlačit cenu dolů (unifikace? vždy tlačí ceny dolů, kromě koncernu VW) kvalita pokulhává, zejména v elektrice se mexikánci (kde se NB vyrábí) nevytáhli. Jízdní vlastnosti lze shrnout pod dvě slova - Oktávka a Golf IV (kvůli společné platformě...:(
 
 
0/0
23.7.2003 8:31

Martin Říha

Připomenutí
Myslím, že by nebylo špatné připomenout, že pan Porsche je rodákem někde od Liberce...
0/0
23.7.2003 7:22

Nufnuf

Re:
Jo, je tady z Vratislavic. Mam to tam kousek - je tam jeho pametni deska. Ale to je tak vsechno - jeden by cekal, ze tam bude treba obchod s Porschatama nebo jizdy zadarmo a taaaak :)
0/0
23.7.2003 8:00

dan

Re:
jízdy v poršeti zadára
Máš recht (jak se říká u nás v sudetech). Jezdim kolem toho domu dvakrát týdně, taky mi ta, dnes už značně olezlá a špinavá, deska na zdi zanedbaného domu připadá málo. Klidně by tam mohlo být muzeum (porsche by to mělo zatáhnout). Je to na hlavním tahu do Krkonoš, takže by se to možná i rentovalo, v sezoně tam jezdí stovky germánských aut. 
0/0
23.7.2003 9:04

Jenik

Konec Ropneho Slimaka
Tak to je teda totalni konec Fabie RS
0/0
23.7.2003 0:23

Honza

Re:
Co to meleš? Tady je debata o brouhu, tak si běž dát sprchu a pak to zkus znovu. Koukám, že seš z RS pěkně doplašenej.
0/0
23.7.2003 7:54

DablGaja

Re: Majitelka modryho brouka
je to vyborny auto,kreteni a ten kdo ho vymyslel nebyl az tak uplne Porsche...jelikoz za vsim prece stoji Cech :) Kdyz se clovek pidi, tak se dozvi zajimavy veci:) 
0/0
23.7.2003 17:46

Bob David

Re: Kdo je čech?
Uveďme to na pravou míru! Dr. Ferdinand Porsche se narodil ve Vratislavicích německým rodičům přistěhovaným z Moravy (tedy to byli naturizovaní češi?) a uměl česky. Většinu života ale prožil v Německu! A pan Ledwinka byl kupodivu rodilý RAKUŠÁK!!! Tedy NE ČECH!!! Ale většinu života prožil na Moravě ve firmě Tatra (která ovšem patřila německým majitelům). Ale tak či onak tam nějaké české kořeny jsou (v tom brouku). Já brouka mám (r.1970 s motorem 1500ccm) a jsem s ním maximálně spokojenej. Je to moje hobbyvozítko. Jako rodinný auto mám starýho forda. Brňáci - nadšenci, zkuste se mi ozvat, uděláme si broučičí výlet. Ahoj. Bob David, Čápkova 1, Brno    davidbob@volny.cz
0/0
8.9.2003 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.