Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A vy jste odkud?

Víte, jaké je písmeno, které označuje pardubický kraj na registračních značkách? Víte odkud byl "pilot" nadupaného sporťáku, který Vás dvoustovkou předjel na dálnici, měl-li na značce M? Přečtěte si to nejdůležitější z toho, co říká vyhláška 243/2001 Sb. o registračních značkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Francek

Značky
Fascinuje mne, jak si např. v Ostravě, kdejaká lopata na svý starý neuměle vytuněný auto kupuje VIP značku a pak si s dalšími podobně postiženými dokáže o výhodách této debiloviny dokáže hodiny debatovat. Jedinou výhodou takovýchto značek vidím: a., Ve snadné zapamatovatelnosti, ale ryze pro osobu majitele, b., a to bohužel - dáni najevo dopravákům, že mám známýho u nich a tudíž, když jsem si mohl koupit VIP značku, můžu si zajistit i odpustky pokut. VIP značky existujou všude na světě, kupujou si je slavní a bohatí v rámci image, kupujou si je fanoušci a nadšenci pro své auto-miláčky, ale bohužel si je kupujou i lidé, kteří tím jasně dokazují zkorumpovanost Policie ČR a co je nejhorší svou jakousi nadřazenost vůči ostatním účastníkům dopravního provozu, což dokazují svými excesy na komunikacích. Takže: Je jedno jakou, kdo má značku, důležité je, aby majitelé VIP značek byli hrdí na svá auta, ale i na své chování na silnici a ne jak je tomu dnes, že podle VIP značky poznáš "magora".
0/0
21.8.2003 13:16

ABC I.

Není to jen u nás...
Musím se smát jak si někteří blbouni tady myslí, že my jsme jedinej stát, kde je korupce (za čokoládu hezká značka) a jinde se chovaj táááááááááák slušně.  V sousedních státech je to stejný. Viz. Rakousko, saaozřejmě tam můžete mít značku podle své libovůle za příplatek, ale obyč. značku s nějakým prima číslem tam taky nemaj nějaký auta střední (a níže) třídy. To samý Německo, Polsko, Slovensko, Francie atd. atd.
0/0
20.8.2003 14:01

CBX19

Výměnné značky
O nových značkách je škoda mluvit, dalo se to vymyslet mnohem lépe. Ale nechápu, proč u nás nefunguje takový systém jako třeba v Rakousku. Máte dvě auta. Kabrio a něco normálního. Jedno pojištění, jedny značky a přehazujete dle libosti. No nebylo by to super? Jenže to bychom nesměli být ČR...
0/0
20.8.2003 0:52

Yorche

Smysl nových značek.
Může mě někdo vysvětlit, proč se zavedly nový SPZ?
0/0
18.8.2003 11:53

Gross

Re:
Ne.
0/0
18.8.2003 12:22

Názor

Re:
Myslím si, že je to docela dobrý podnikatelský záměr pro toho, kdo tuto zakázku "vyhrál" (lépe prosadil).
0/0
19.8.2003 10:49

Francesco

Re:
Ještě než byla zahájena tahle skvělá rošáda za pár  milionků, viděl jsem v televizi, jak jeden úřednický ignorant tvrdil, že nové značky se zavádějí v souladu s pravidly EU a tím i nového,naprosto přiblble zmateného krajského uspořádání. S naprosto vážnou tváří tvrdil, že je nutné mít nyní značky se sedmi znaky, zatímco moje auto mělo značku pouze také se sedmi znaky. A on si fakt srandu nedělal, teď mám už konečně sedm znaků ( jako předtím ) a jsem šťastný, že jsem mohl být účastníkem této směšné akce našeho KOCOURKOVA.
0/0
20.8.2003 10:48

Aircooledhead

nejhustší borec je ten,
co má v praze na Porsche 911 značku 1A7 0911 jestli mi někdo bude tvrdit, že ji dostal náhodně, tak je stejnej hajzl jako ta zkorumpovaná kráva na magistrátě, co mu ji vydala.
0/0
18.8.2003 11:16

Radek

Re:
nechovej se prosím jako 99% lidí v tomhle státě = nezáviď. Kdyby ty si měl kováky na to koupit 911ctku, tak si taky pořídíš nějakou libovou značku. Prostě to tak je, a nechápu proč lidi trápí jakou značku má jejich auto, a proč všichni ostatní maj hezčí. Hergot, vždyť je to kus plechu.
0/0
18.8.2003 15:21

Aircooledhead

Re:
když já bych si jí taky rád opatřil na svoje bejby porsche tak nevím proč to nejde ofiko. A cpát nějaký bábě 3 litry u okýnka jen tak se mi nechce.
 
 
0/0
19.8.2003 8:55

Jana

Re:
mě dali značku s datumem mého narození a ani jsem si o ní neřekla, až když jsem vypadla s dopravky tak jsem koukala jako puk
0/0
19.8.2003 9:29

Marcela

Re:
Za značku si můžete oficiálně připlatit - žádná korupce.
0/0
19.8.2003 12:50

Re:
Mesic po zavadeni to zase pro zmenu zarazili. Ale je stejne divny, jaka cisla maji draha auta.
0/0
19.8.2003 14:11

Rokba

Re:
Protože tyto značky se nevydávají u okýnka, ale jsou zavřený v trezorech těch SPRÁVNÝCH kanceláří. Jen vědět, kterých a mít tam toho správného známého. Bohužel.
0/0
19.8.2003 20:30

Dment

to je hnus
Proč mají čajzli zase něco extra - "A"? Cítím se diskriminovaný
0/0
18.8.2003 9:21

Pražák

Re:
No vždyť jo, všichni burani jste diskriminovaní svým komplexem z venkovanství. Nadáváte na Prahu, ale když jde o prachy, je vás tady jak much. Práci sháníte jenom v Praze. Nedivte se tedy, že se vám všichni tady smějou......
0/0
18.8.2003 9:53

Honza

Re:
Souhlas. Doporučuju všem vidlákům si přečíst článek Jana Krause v posledním vydání časopisu Týden. Tam to všechno o vás je.
0/0
18.8.2003 15:23

NewYorčan

Re:
Záleží z jaké pr..ele seš frajere. My tady v New Yorku říkáme každé díře pod 2 miliony obyvatel v překladu vesnice. Jenže, kdyby nebylo těch venkovanů, tak bysme neměli co žrát a museli bysme makat jak ti venkovani.
0/0
21.8.2003 14:34

KucKuc

Re:
Tak si ji taky pořiď. Teď už auto nemusíš přeregistrovávat
0/0
22.8.2003 13:43

Jiří Kolář, Pardubice

Pěkně hloupé značení!
     Při dřívějším značení mohl řidič s pardubickou SPZ důvodně předpokládat, že řidič se značkou UO nemusí znát specifika pardubického dopravního značení, případně se v Pardubicích vůbec nevyznat  a mohl tak předvídat nečekané chování uvedeného "cizince". Dnes, kdy oba mají krajské "E", nemůže předpokládat nic! Buď jsou všichni znalci Pardubic a o to více je pardubák překvapen reakcí "venkovana", nebo naopak předpokládá jenom chybné reakce u každého Ečkaře a opět je překvapen, tentokráte však správnou reakcí, kterou však nečekal.
     Ale nedosti tomu. Dřívější logické značení okresů na SPZ (až na pár vyjímek jako Přerov, Prostějov, Chomutov a pod.) Umožňovalo každému učástníku silničního provozu celkem jednoznačně a bez námahy identifikovat alespoˇokresní část značky". Naopak dnešní "E" nenapoví řidiči například z Moravskoslezkého kraje ani ten Pardubický kraj, stejně jako pardubickémi řidiči, že "T" je kraj Moravskoslezký.
     Moudré úřednické hlavy, předpokládám, že z ministerstva vnitra, pod vedením ministra Grosse, vymyslely značení vozidel, které nás vrací hluboku do komunistické minulosti, kdy pardubický okres se pyšnil značkou "OJ". Stejně chytré a "nepřítel" žasnul. Dnes stejně jako tehdá však žasneme především my, řidiči!
0/0
17.8.2003 18:05

Jenda

dopravni inspektorat
tak nevim, ale uz drahnou dobu vydavaji RZ magistraty, nikoli dopravni inspektoraty, COZ, PANI REDAKTORI???
0/0
14.8.2003 19:43

MZ 250

Fakt
...ze venku se za svou znacku muzeme stydet, Slovaci maji, krom zvyrazneni sveho krize povedene znacky, stejne i Polaci, Rakusaci. A to kvuli nejakemu podplacenemu urednickovi. Mame horsi znacky nez Madari (XON, KEX, ...)
0/0
14.8.2003 16:11

Karel

Logika
Vážení,
Vy si snad ani nemůžete myslet, že v této zemi existují nějaké zákony logiky. Jsme toho svědky denodenně na každém kroku. Státní poznávací značky by mě tak ani ne....štvaly, jako celková stupidita celého tohoto systému.
Vláda hraje divadlo, že se snaží vládnout, prostí lidé tomuto divadlu mlčky přihlíží, další miliardy se mlčky rozkrádají a nikoho nic "nesere", všechno je v nejleším (ne)pořádku.
Tak vo co de? Vo h..........
0/0
14.8.2003 14:13

HANS VON KARLIN

To musel vymyslet jen ignorant!
Zhruba každých pět let přijde nějaká pomazaná hlava a udělá nový značky! Výborně, takže místo toho, aby u nás vypadaly všechny značky stejně, jezdí touto zemí auta s úplně starým označením (silná písmena/číslice), s novějším (úplně malinkatá a úzká písmena/číslice), opět tluštší (tímto končí logické označování měst třemi písmeny) a naprosto chaotické označení s jedním písmenem. To je paráda, v tom aby se prase vyznalo. Tady nejde o logiku nových značek. Tady jde o to, aby se při prvním pohledu na značku dalo zjistit, odkud že pochází, což u nových značek prostě nejde (kromě Prahy). Kombinací se třemi písmeny a čtyřmi číslicemi je tolik, že rozhodně nikdy nedosáhne počtu automobilů. PROČ TO TEDA NĚJAKEJ BLB MUSÍ TEĎ ZASE MĚNIT????? Zřejmě funguje dobré loggy výrobců plechových značek - jinak si to neumím vysvětlit!
0/0
13.8.2003 17:01

HANS VON KARLIN

Re:
Myslel jsem lobby
0/0
13.8.2003 17:04

marman

A co vlastni SPZ?? Jde to?
Je mozne si dat na znacku jmeno,nebo slovo,neco jineho nez je tenhle bludny kod?
0/0
13.8.2003 15:39

Honza

Re:
Přečti si článek: Základním prvkem, který je pevně daný, je druhé písmeno zleva značící jeden ze 14 krajů. Jednotlivé znaky registrační značky jsou provedeny nejméně pěti a nejvíce sedmi velkými písmeny latinské abecedy a arabskými číslicemi. V registrační tabulce musí být vždy umístěno nejméně jedno písmeno a nejméně jedna číslice. První písmeno ve standardní registrační značce vyjadřuje kód kraje, do jehož obvodu náleží registrační místo, které registrační značku přiděluje. A víc ani slovo, takže teoreticky jo. Otázka je, kdo ti to udělá podle předpisu (správné rozměry a barvy). A neméně důležitá: Za kolik, že?
0/0
14.8.2003 12:36

puk

norway
Zajimave to maji vyresene v Norsku. Protoze to je dlouha zeme, zacinaji na jihu A a na severu konci Z-je mysleno prvni pismeno na SPZ-minimalne je z toho patrne, ze pri praci tam premysleli:) Zdravi Vysocina J
0/0
13.8.2003 10:54

Honza

Re:
nenadávej na Vysočinu J, když je to Jihlava (dříve JI), obdobně jako pardubicE, osTrava, budějiCe(dříve CB) Moravskoslezský neboli oloMouc, atakdále. Což toto není zapamatovatelné? Tak si vymysli něco zapamatovatelnějšího. Myslím, že je to lepší než Norsko od Severu (A) na jih (Z) A každý stát taky není od severu na jih, že?
0/0
14.8.2003 12:43

Eda

Re:
Tupoun z Jihlavy - nevím proč Pelhřimov patří pod tu jihlavskou díru, když stejně všechno jezdím vyřizovat do Budějic. Fakt kraj asi tak na dvě věci. No a až budem v EU, tak ho stejně zrušej, páč je malej. Akorát nefakčenko úřednicí si tam válí šunky v čele s tím vyžraným vepřem, ani nevím jak se jmenuje Ferda.
0/0
18.8.2003 15:41

Moravák

Re:
Přesně, mám ten samý pocit. V té díře Jihlavě nic není, když potřebuješ koupit něco speciálního, mají tam tak akorát velký h..no. Lepší je jet z Vel. Mezu rovnou do Brna. Jediný co ty tupouny v Jihlavě zajímá je, jak budovat jak komunisti, aby ty svoje monstra mohli předvádět.
0/0
21.8.2003 14:46

Jan Trochta

to je vtip
na to jsi prisel sam?? no tak takovou blbost jsem uz dlouho neslysel, naposled snad nekdy kdyz me podobnej hnup presvedcoval o tom ze CZ znamena ceska zeme :))) blbost nekdy boli
0/0
19.8.2003 12:34

Martin

Úředník
Nedá se to říct jinak, ten úředník, který tyhle značky vymyslel, byl hlupák a přišel na to asi někde na záchodě. I SPZ(RZ) je součástí designu auta, takže netuším, proč zrovna my musíme být ošklivá kačátka, když velice pěkné (a přehledné) značky mají všude okolo. Německo, Slovensko, Rakousko, Slovinsko... Proč zrovna u nás to musel zkazit nějaký chudáček???
0/0
13.8.2003 9:35

Honza

Re:
Ještě nikoho z vás nenapadlo, že si tím necháváme otevřená dvířka pro další změnu po vstupu do EU ?! A že zase bude někdo moci vyrábět nové a nové značky za další penízky od státu ? Nezáviďte lisařům jejich tvrdě vydělané peníze! Uvědomte si, že vylisují 2 kusy u musí měnit formu v lisu. (Teda bez záruky. Možná že to jde dělat i po 2x10 kusech. Jestli se dělají tak velké plechy. Nebo lisovat každé písmenko zvlášť, na přesně stanovené místo.)
0/0
14.8.2003 12:53

ABC

Systém
Každý systém značek (a nejen těch) má své mouchy. Někomu se líbí někoku ne. Nejsem zastáncem těch současných, ale ....
... je mi vcelku jedno jakou značku mám. Hlavně, jde o to jaký mám auto. Značky si nevšímám a beru ji jako nutné zlo.
0/0
11.8.2003 10:18

azor

banány
je sice pravda, ze to je jedno, ale jaksi to bolí, zvláste kdyz vidíme ze jinde - nemecko, rakousko atp. to jde, protoze tam jsou ty vymýsleci taky blbý ale aspon ne az tolik. cloveka to mrzí i kdyz v CZ neziju. dovedu si predstavit, ze to vy myslel nejáká velká zarudlá hlava s kloboukem na hlave.
zvláste v dnesní dobe computeru a internetového propojení JE to krok zpátky. takhle podobne to bylo drív v rakousku a ti to vyresili. Tohle bych ocekával spís za totáce, mozná ze pred vstupem do evropy se to soudruhovi podarilo sabotovat.
nemohl by se k odezvám odpovedný (ale ne jako potrefená husa skryte v diskusi) vyjádrit?
já porád doufám, ze to je jen na rok pred evropou a setrvacná pomsta minulýho ministra dopravy, toho primitivního kozla, uz ani nevím jak se jmenoval. moto: treba blbý, hlavne jiný - a chorými argumenty obhájitelný.
anebo ze by zena? ty mají k temto vecem (pri vsí úcte, jsou lepsí nez my!) prístup jako k údu...
0/0
12.8.2003 0:37

R

Nemecko
Toz v Nemecku je to tak: Kazde vetsi mesto ma pridelen kod, ktery se sklada z pismenek - min 1, max tri. Vetsi mesta, maji jedno pismenko, mensi tri. Mnichov ma M, zatimco napriklad desetitisicovy Aichach ma AIC, SPZ vypada tam, ze maji nejdrive kod toho mesta, pak maji takove ty nalepky o emisich a techicke jako my, a pak maji kombinaci pislen a cislic - nevim kolik presne. Takze mnichovske auto ma napr M-AB1234, zatimco z Aichach AIC-AB12. Z toho jasne plyne, ze ve vetsich mestech muzou zaregistrovat vice aut. Malych mest tripismenkovych mest je vice, ale zase nemaji tolik aut, ze? Myslim, ze takovy system by byl u nas mnohem lepsi - Praha A, Brno B, Ostrava O; Olomouc OL, Liberec LI, Plzen PL; Beroun BER, Melnik MEL, Kotehulky KOT. Na zbylych pozicich by byly i pismenka a hned by bylo kombinaci hafo.
0/0
11.8.2003 10:11

azor

Re:kombinace
a v nemecku se se zrusením nebo prevedením auta nezrusí kombinace znacky, ta se priblizne po roce pouzije znovu, takze se dají pouzít kombinace prakticky vsechny, narozdíl od CZ, kde ty pocátecní po case nenávratne koncí. ale asi by to jinak, kdyz jsou 8x vetsí, neslo.
ale zase obrácene - mraky mozných kombinací v 8x mensí zemi
0/0
12.8.2003 0:53

Honza

Re:
Německý systém je využitelný, ale vyžaduje precizní evidenci toho, která značka je terénu a která ne. Obávám se toho, že v našem národním bordelu bych určitě do dvou let potkal auto se stejnou značkou jako mám na autě já. A teprve až se všichni policisti a úředníci na dopravních odborech úřadů naučí pracovat s počítačem bude možné vydávat "perzonalizované" značky (1A5 DEBIL, 6S9 NAS-RAT, 5E3 LUCIE)
0/0
14.8.2003 13:02

xx

T
T u moravskoslez. kraje protoze driv se jmenoval Ostravsky: O pouzit nelze kvuli necitelnosti, S ma Stredocesky,tak zbylo T a chytraci to pak prejmenovali na Moravskoslez....
0/0
10.8.2003 21:03

XY

Takovehle znacky mohl vymyslet jen.... Vypadaj silene, hnusne. Proste fujtajbl.
0/0
10.8.2003 12:33

Tom

EE
V Praze jsem videl značky EE. Nevíte o co go??
0/0
9.8.2003 22:04

Jura

Re:
Pravdepodobne nejaky vasnivy priznivec teto punkove kapely.
0/0
9.8.2003 23:00

observer

Re: EE
Pravdepodobne jsi videl slovenskou značku pro diplomaty pracující v SR. Modrožlutá s označením EE znamená na Slovensku "Embassy".
0/0
10.8.2003 9:28

JirkOl

Zkraťte tu diskusi:
Takové debilní propletence, kdy všichni čtou na 3. místě místo nuly óčko, kdy se to na jedno přečtení nedá zapamatovat, kdy písmena krajů jsou vytažená z rukávu atd. atd. svědčí o tom, kdo a v jakém množství lapí na ministerstvech. Dejme jim 15 platů, třeba půjdou do sebe a začnou 1. pracovat a za 2. používat při tom mozek.
0/0
9.8.2003 21:51

r.

Re:
A co tretiho a ostatni dny v mesici? >)
0/0
9.8.2003 22:04

observer

Re: Jakub
Já Ti rozumím Jakube, máš pravdu, že řešíme věc, kvůli které se svět určitě nezboří. To ne. Ale značek bych se moc nezastával, protože těm je to fuk, ty totiž byly odfláknutý konkrétnmi lidmi, kteří kdyby jen trochu přemýšleli, tak to vymyslí líp. Zkus se na to podívat třeba takhle: Praha
 01 - A - 001A až    01 A - 999A atd. Např:  99 A - 999Z a hotovo. To dělá při zachování kombinace sedmi čísel a písmen ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ docela dost. Přesně 2 571 426 značek. A to stačí celé Praze nadlouho i s rezervou. Tento můj nahodilý návrh tedy zyšuje současnou kapacitu 2,5krát. Ne že bych byl samolib, ale líbil by se mi určitě víc než nynější zdrcnutý chuchvalec čísel a jednoho ztraceného písmenka mezi nimi. Označení některých krajů: Pardubický "X" (stejně je navíc), Vysočina "V", Olomoucký "O" resp. "Q" (nesouhlasím s názorem, že písmeno O a nula se nedají rozlišit, ale i kdyby tak je tu podobné "kvéčko"), Moravskoslezský "M" a je to. Co Ty na to???
 
 
 
0/0
9.8.2003 18:09

Eraser

Re:
Především si myslím, že značky by měly mít úplně náhodné kombinace písmen (mělo by jich tam být víc než 1), protože si myslím, že jak nikomu nic není do toho, z jakého jsem okresu, tak nikomu nic není po tom, z jakého jsem kraje. Takhle to mají v Holandsku - podle značek nepoznáte lokalitu, kde je auto registrováno.
0/0
9.8.2003 20:01

Ondras

Re:
hmm, mne prijde ze znacky, z nich lze poznat lokalitu zaregistrovaneho auta vyznam maji. Zvlaste kdyz je bezne z mista nehody ujet a neposkytnout prvni pomoc
0/0
11.8.2003 16:10

Jakub

Re:
Souhlas
 
Az bude potřeba, třeba na to přijdou.
0/0
10.8.2003 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.