Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia Shuma II: pohodlná a prostorná

Shumu druhé generace na našich silnicích potkáváme už dva roky. Svou zajímavou cenou a především bohatou základní výbavou může být alternativou kupříkladu k tuzemské octavii. Dalším nezanetbatelným faktorem, kvůli kterému by ji tuzemský motorista neměl při nákupu auta přehlédnout, je téměř nulový zájem nenechavců.

hodnocení iDNES 3,8/5

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marc

KIA Carens
Mam velky zajem koupit KIA Carens, ale o tomto aute toho vim zatim velmi malo. Muzete zdelit sve zkusenosti.
 
 
0/0
12.8.2004 11:27

Karel z Vraňan

srovnání
pokuste se prosím  vrátit o cca 14 dní zpět a porovnejte toto auto s novou Dacií.Dostanete skoro to samé,ale zde o více než 100% dráže.Pokud nechci skutečně EF EF auto,jsem pro Dacii.
0/0
13.10.2003 13:18

Jos

Re:
Doufám, že ta tvoje Dacie má klima, 2 bagy, elektrické stahování všech oken atd. atd. o vzhledu ani nemluvím, Dacii si pletu s Ladou , Shumu si pletu s Fordem, Mazdou apod.
0/0
28.10.2003 13:45

Ať žijou korejský auta

Korejci
Jsem rád, že je tolik odpůrců korejských aut, alespoň si budu moci dál kupovat tyto obyčejná, dobře vybavená a spolehlivá auta za rozumnou cenu a ty "superkvalitní" předražený Škodovky, Renaulty, Peugeoty, Citroeny atd. přenechám Vám ostatním.
0/0
10.10.2003 15:00

Dan

Duchod
Je treba sporit aby tim clovek nemusel jezdil ani jako duchodce. Des bes.
0/0
5.10.2003 19:21

Miloš

Kia Carens - zkušenosti ???
Máte někdo zkušenosti s Kia Carens? Moc o něm přemýšlím - zdá se mi, že to auto v porovnání s konkurencí (Reanult Scenic, Mazda Premacy, Opel Zafira, ...) nabízí mnohem víc za nižší cenu.
0/0
2.9.2003 8:19

Leblanc

Re:
Vlastní zkušenost nemám, ale slyšel jsem:výborná výbava,nízká kvalita,vysoká průměrná poruchovost,nulová image,celkem výkonné,ale žravé motory s malým krouťákem(jako ostatně všichni korejci).
0/0
2.9.2003 10:27

Aeon

Re: Carens
Je to re-brandované staré Mitsubishi Space Wagon - slabá tuhost karoserie pri narazu.
0/0
2.9.2003 14:07

Nor

Re:
Nesmysl!!!!Kde jsi na to přišel?!
0/0
2.9.2003 14:53

tom

Re: kia
pokud chceš něco vědět o Kia Carens tak se ptej.Mám ho 12 měs,naj 41000.benzín 1,8
0/0
8.12.2003 19:02

MMarec

Re:
0/0
12.8.2004 11:22

Vlkysh

Zhoršovák
Pokud vím,  je  Shuma  splácaná na základě Mazdy 323 - modelu 1994, s použitím celé řady vyhoršení...
0/0
1.9.2003 22:48

Nojo

Chi
Po trech letech do srotu nebo desetitisice za opravy!-to sou korejci cena nizka ale nahradni dily...
0/0
1.9.2003 21:01

Sysel Polni

Re:
Až budeš mít čas tak se zastav. Předvedu Ti Sonatu r.v. 1997 která zatím nic víc jak předepsaný pravidelný servis nepotřebovala. Kéž by to samé mohl tvrdit průměrný majitel Škodovky (také jsem jím kdysi byl).
0/0
1.9.2003 22:48

ryba

Re:
:)))))) Lantra 95, no problem, oktavky maj problemy 140 000. Menil jsem jen okno, pac jsem si zabouch.
0/0
16.2.2004 11:17

bleuchat

Hyundai
Myslím si že Korejci dělají za ty peníze celkem kvalitní auta.Souhlasím s tím že Hyundai je asi o krok napřed, ale radši si koupím Hyundai Sonata 2 litr za 530 tisíc  s Klimatizací a s takovou základní výbavou že u Oktávky by se člověk ani nedoplatil kdyby chtěl tu samou výbavu.A přitom je to auto o 1 - 2 třídy vyšší. A to nemluvím o sedačkách. prostě VW group neumí udělat normální pohodlné sedačky. Můžu říct že v Sonate jsou sedačky srovnatelné s pohodlností sedaček od BMW a prostorově vevnitř auta přední sedačky něco mezi BMW 7 a BMW 5.A v Americkém testu spokojenosti se Hyundai řadil tak zhruba na stejné místo s VW.
0/0
1.9.2003 18:17

Honza

Re:
A nemáš pocit, že pokud je pravda co říkáš, jsou ostatní padlí na hlavu? Jak jinak dokážeš zdůvodnit, že VW má několikanásobně vyšší prodeje než jakejkoli korejec? Asi seš jedinej co tu super kvalitu a spolehlivost, jakož i vyspělou techniku vidí. Je vidět, že třeba s Pasatem toho moc nenajezdils. Opravdu nedokážu pochopit, jak můžeš Sonatu s Pasatem srovnat. Rozhodně je Sonata větší a levnější, ale tím to končí. Motory - o ničem, kvalita - podprůměr (to není jen můj pocit, ale VW je uznávaný vzor), bezpečnost - podprůměrná, úroveň sevisů u nás - děs. Stačí? Pokud jde o mně a třeba celou moji nejbližší rodinu - místo vzadu nikdo nepotřebuje. Takže to není argument.
0/0
2.9.2003 8:55

Ace2

Re:
S tím několikanásobně bych přibrzdil. Hyundai vyrobyla za minulej rok 1.5 milionů aut. Což mi nepřijde málo a ke všemu ČR trh není vypovídající. Na US trhu se prodá Hyundajů více než VW a to bych řekl, že díky nabídce, poptávce kupní síle je trh více jak vypovádající.
0/0
2.9.2003 9:42

Leblanc

Re:
Příspěvky od Honzy,pokud se týkají Volkswagenů nemá ani cenu komentovat.Je to skopčák tělem i duší.Pokud je diskuse o něčem jiném,jsou i jeho příspěvky rozumné.V USA stačí do auta namontovat automat,velký motor a dát na to všechno nízkou cenu.Když se podíváš na poruchovost amerických aut,tak zjistíš,že nižší vrstvy nezajímá.A ti ostatní si zase nekoupí ani Hyundai ani Volkswagen,ale například Mercedes nebo Lexus.Pak tam je obdoba našich nesoudných,zaslepených,neznalých a zmanipulovaných Škodováků,kteří si kupují americké šroty.
0/0
2.9.2003 10:40

Honza

Re:
 Dobrý! Nejsem germanofil ale uznávám, že německý auta opravdu považuji za etalon co do kategorie "normální auta". R-R nemá konkurenci ve své třídě, stejně Ferrara Lambo atd... V korejcích opravdu vidím jenom velký auta za lepší peníze. Vztaženo ne velikost. Ostatní je prostě děs. Stačí se zeptat jakýhokoli mechanika, jak je dělané: zvuková izolace, elektroinstalace, bezpečnostní systémy, pokovení karosérie atd. atd.
0/0
2.9.2003 12:34

Sysel Polni

Re:
Už jsme se tu jednou v kauze Hyundai vs. VW hádali takže se nebudu opakovat, ale s tím pokovením karoserie jsi mě skutečně dojal. Dobře si pamatuj tohle: Oproti Sonátě (připomínám r.v. 1997!) se kvalita pokovení karoserie Mercedes (ML, tuším taky 1997) může jít vycpat. Obě auta již někým otestována klíčkem (nebo korunou?), možno shlédnout hned vedle sebe na parkovišti u nás ve firmě. Jinak nic proti Mercedesu, spolu s BMW (i když poslední dobou...) je potažuji za TOP, ale VW??? Ten k nim má ještě hooodně daleko.
0/0
2.9.2003 22:35

revo

Re:
To je tvůj názor. Podívej se ale, jak vypadá lak Golfu po 100 000 km a jak podobnej octín u Hyundaye. Nebo ještě lépe - v servisech (aspoň Vw) mají ultrazvukové měřáky síly laku. Stačí porovnat....
0/0
3.9.2003 15:52

Sysel Polni

Re: Kdo neviděl neuvěří...
Co s tím má společného síla laku? Ta je mě úplně ukradená, důležitá je jeho tvrdost (odolnost proti kartáčům v myčce, odletujícím kamínkům apod.), přilnavost k povrchu a kvalita povrchového ošetření (anodizace) materiálu pod ním. Pro lepší pochopení: sprejem si tam můžu napatlat i 5mm barvy a stejně to nebude lepší... Samozřejmě také barevná stálost (nemůžu až tak posoudit, mám šedostříbrnou metalízu a ta je po naleštění jako nová). Jinak uvedl jsem dva případy které jsou objektivně posouditelné včetně síly laku... (respektive byly,  ten Mercedes je už provizorně přetřenej barvou protože začal rezivět), takže si nemyslím že by se jednalo o subjektivní názor. Je ale docela možné že MB a spol používá možná na rozdíl od Hyundaie ekologické laky takže to možná bude ještě o něčem jiném.
0/0
3.9.2003 16:18

revo

Re:
Takže jenom jednu otázku: má, podle tebe, Hyundai lépe ošetřenou karosérii co do antikorozní úpravy a laku, než třeba BMW? Jinými slovy: po 15 letech provozu - bude na tom lépe BMW, nebo Hyundai (tato otázka mi přijde naprosto zbytečná a odpověď jasná), ale chci vidět, s kým se vlastně dohaduju. Pokud mi budeš tvrdit, že BMW a spol. je na tom hůř, končím debatu. Nemá smysl. Pak prohlašuji, že nejlepší lak má 120 ka !
0/0
4.9.2003 8:04

Sysel Polni

Re:
Nechytej mě za slovo... Nemůžu se bavit obecně protože do toho nevidím, nevím ani co bude za 15 let, protože ani jedno z těch aut už nebudu moci srovnat, ale už jednou jsem zde psal že ty dvě auta jsou ke shlédnutí na parkovišti hned vedle sebe a já můžu na 200% tvrdit že ten a ten Hyundai má karoserii ošetřenou lépe než ten a ten Mercedes (klidně se ozvi na e-mail, udělej si čas a můžeme se na to mrknout spolu, víc pro Tebe skutečně udělat nemůžu). Auta jsou stejně stará. Je samozřejmě možné že zrovna ta hyundají kastle byla v pokovovací lázni o něco déle, nebo že ten Mercedes v tomto směru odrbali turečtí dělníci ve výrobě, ale jak jsem již taky naznačil, spíše si myslím že v Německu se již přešlo na ekologické provozy které jsou proti těm starým poctivým (otráveným) trochu pozadu co se týká konečného výsledku, v Koreji to asi taková sláva s ekologií nebude (znáš jasnou odpověď na tento argument?). Jinak jezdím i v BMW (služebně) a je to fakt poznat přesednout zpět do Sonáty, jenže porovnávejme porovnatelné, když je něco 2,5x dražší musí to být někde poznat. Stejná hrůza ale je přesednout ze Sonáty do Fabie a tady už se o takový cenový skok nejedná (ty auta jsou totiž stejně drahá při stejném motoru a výbavě...strašné).
0/0
4.9.2003 9:44

revo

Re:
OK. Mylslím si svoje. Nicméně nemáš pravdu v tom, že Hyundai je 2,5x (byť s nadsázkou) levnější. Neznám ceny jiných a proto si opět vypomůžu Audi. Vezměme A3 a třeba Elantru. U Audi standart: 1,6 l 105 PS, 16" kola, ABS+EBD, 4 x airbag, aut. klima (dočasně), 8 repro + rádio, posilovač (snad i u Lanose), elekřina komplet(okna, dveře, zrcátka, centrál, vyhřívání ostřikovačů), mlhovky, dělená sedadla.... + zadní dveře je to cca 590 000. A teď to nacpi do Elantry. V prvé řadě třeba aut. klimu vůbec nenabízí...Nicméně se nedostaneš ani s příplatkovou výbavou na takovou úroveň, jako u A3 je standart. Přesto budeš tak cca o 50 000 dole. Pořát máš pocit, že je to 2,5 x dražší?
0/0
5.9.2003 8:12

Sysel Polni

Re:
Bavil jsem se o nějakém BMW ve kterém jezdím... Teď jsem to přepočítal a je přesně 2,98x dražší. To jen pro pořádek. Základní model nové 520i je za 1.089.000,-, což je pořád 1,96x víc než Sonáta.  Jinak tu výbavu cos vyjmenoval má i ta vzpomínaná Sonáta (teda kromě rádia a el.vyhřívání trysek ostřikovače) a to za 559.000 v základu (2l, 129PS), tak proč srovnávat zrovna s Elantrou když můžeme být velkorysejší.
0/0
5.9.2003 16:49

revo

Re:
OK. Ovšen ta velikost a pro někoho možná i ten motor jsou taky jediný +. Jak jsem už ale několikrát psal "na velikosti nezáleží". Tranzit je ještě větší.....  Vše ostatní - zpracování, bezpečnost. kvalita - spolehlivost, servisní zázemí, možnosti výbavy na přání, motorizace atd. atd. je prostě na jiné úrovni. Ale souhlasím, že pokud máš 500 - 600 tisíc a velkou rodinu, po A3 určitě (teda jak kdo) nešáhneš.
0/0
8.9.2003 8:28

Jos

Re: velikost
Konečně jste se dobrali nějakého výsledku. Jen malá poznámka - nezáleží na velikosti rodiny, i když jedou jen dva, tak dostatek místa vzadu je někdy k nezaplacení. tedy za 1/3 ceny mám stejný prostor a o to jde, ty 3 - 4 roky i méně kvalitní provedení vydrží a potom bude další.
0/0
8.9.2003 18:44

Honza

Re:
Tak to já zase klidně odbrzdím. Nemluvil jsem o trhu u nás, ale v celé Evropě. A nechceš mi snad tvrdit, že v západní Evropě je Hyundai prodejnější, než třeba Vw, že?  O americký trhu moc nevím. Vím jen to, že vkus američanů je příšernej. Taky jejich vztah k životnímu prostředí je děsnej (1 ženská v autě s motorem 5 l a spotřebou 20 l). Pravda je, že američani jsou nejvyžranější na světě, takže ty 1,3 co u nás jezdí by je asi neuvezly.....
0/0
2.9.2003 12:41

Ace2

Re:
a že jsem tak zvědavej, jaké  americký osbní auto o obsahu 5 litrů žere 20 litrů ? Mám osobní zkušenost s tím, že o proti fámám v Evropě jsou americká auta nejen vyjímečně úsporné, ale na Evropu i vyjímečně ekologická. Nevím kde jsi vzal údaj o 20 litrech. Předpokládám, že to bylo takové to plácnutí do vody. Jinak dokonce i vláda Spojených Států přísně kontroluje spotřebu a dokonce existují vládní stránky www.fueleconomy.gov kde jsou spotřeby v USA prodávaných aut. No a pak zjistíš že auto o váze 2 tun s 5lirovou V8 žere pokojných 8-9 litrů benzínu mimo a 12-13 ve městě... který německý auto to dokáže :) O nabídce a produkci americké výroby víte úplný prd, ale keců máte plnou klávesnici... větší rozhled by to chtělo. Mimochodem i pohled na spolehlivost zjistíte, že ty americké křápy jsou spolehlivější než cokoliv Německého... např. VW je hodnocen v USA o se týče spolehlivosti někde na úrovni Kia, Daewoo, dokonce i Hyundai je spolehlivější než VW. Těžká rána pro milovníky VW :))) no a třeba Cadillac nebo Buick je na tom mnohem lépe než takové značky jako MB či BMW. Etaloni spolehlivosti jsou stále Japonci a to hlavně Lexus a Infiniti pak jsou američani a poslední jsou Němci s Korejci... no nedivte se. Je to tak.
0/0
2.9.2003 19:40

revo

Re:
Těch 20 l jsem opravdu plácnul. Kamarád má Jeepa Cherokee a jezdí za 16. Omluvám se. Manželka jezdí taky sama a za svých 7 v Renaultu. Stačí? Navíc co do počtu obyvatel je USA zemí s největším množstvím produkce ox. uhličitého. Mimochodem i z těch aut. Ale nemíním se dohadovat, co je pro středoevropana potažmo čecha lepší - jestli americký auto, nebo evropský. Nakonec - je to vidět denně na silnicích...
0/0
3.9.2003 15:59

bleuchat

Re: Honza
 Nemám nic proti Passatu jako takovemu, ale rozdil v ceně Passatu a Sonaty (srovnatelný motor a výbava) 38% je zcela neadekvátní.
0/0
2.9.2003 22:47

vlada

Re:
Nic ve zlým, ale pokud někdo nazývá auto za 3/4 milionu, které se dá otevřít šroubovákem za kvalitní... Pokud třeba u Oktávky (na které je v podstatě vše Made in VW) musíš dávat bacha, aby se Ti nevysypalo zadní sklo, při zavření pátých dveří (aby se Ti pak vysypalo na obyčejném přejezdu), pokud celé usazení oken (elektrických) je v plastové kostičce s nulovou životností (a kterou navíc samotnou nekoupíš, ale musíš si koupit komplet stahovačku za dva tisíce)... tak to u mě nijaká superkvalita není. Podotýkám, že dva roky jezdím s Oktávkou a jsme s ní dost spokojený, ale některé věci mě tam "dostávají". A jsou to věci týkající se kvality a používání hlavy při návrhu auta (časem se Ti začne za jízdy otevírat kastlík u spolujezdce - vytahaná perka na západkách a Ty zjistíš, že je to celé zalisované a Ty si musíš koupit komplet celé víko kastlíku za 1600,-...)
0/0
9.9.2003 13:24

briza

Kia Shuma
je mi Shuma fuk. Skoda, ze jeste neuvedli vysledek barieroveho testu (byl-li jaky). Tam take "korejci" zpravidla "exceluji".
0/0
1.9.2003 14:30

Doc.Chocholousek

Re:
JO jo, bezpecnost je asi nejvetsi slabina spolu s jizdnima vlastnostma. Ony evropsky resp. japonsky nebo americky auta nejsou drazsi jen tak pro nic za nic.
Hyundai je asi po vsech starnkach lepsi, ale v bezpecnosti taky zaostava.
0/0
1.9.2003 15:00

honza

zpravidla
je v klasickém hodnocení porovnání údajů výrobce se zjištěnými - to tu chybí. Co by např. komu udělalo, kdyby změřil užitný prostor při sklopených sedadlech? takhle mi to připadá jako opsané oficiální údaje výrobce za svezení se subjektivními pocitiy.
0/0
1.9.2003 13:25

Havirov Devils ! ! !

EU
kladivo na Ropneho Slimaka
0/0
1.9.2003 12:12

Honza

Re:
Tak ty se běž chlapče vyšetřit. Tobě se o Fabii RS i zdá, že? Myslím ale, vzhledem k duchaplnosti tvých příspěvků, že tě to nemusí trápit, protože si na něj stejně nikdy nevyděláš . Takže tě spíš může trápit tato Shuma tak za 5 let provozu, že?
0/0
1.9.2003 14:40

honza

Re: kvalita
tveho prispevku odpovida tve dusevni sile
0/0
1.9.2003 14:58

Honza

Re:
A sakra! Máme tu jogína. Nebo seš Jehova?
0/0
2.9.2003 8:44

Richard Wolek

Re:
ubožáku...
0/0
1.9.2003 18:06

estestarsi

To by mě zajímalo ..
kde jsou ti všichni chytráci a remcalové, co se vozí zásadně v baborácích a medvědech.
0/0
1.9.2003 11:41

Driver

Re:
Ve škole
0/0
1.9.2003 12:04

agresor

Re:
Ja se teda v nemeckym autu nevozim (mam japonce), ale mel jsem to stesti nebo spis smulu, ze jsem tohle auto jednou vyfasoval na 14 dni na sluzebce v USA. Tam se to jmenuje Kia Spectra, ale podle exterieru i interieru je to prakticky stejny auto. A musim rict, ze ackoli se snazim nemit predsudky k ruznym vyrobcum aut, tak ta Kia me velice zklamala. Kvalita interieru mi pripominala skodu 120 (meli jsme r.v. 1977), nebo prvni (komunisticky) favority, ze sedacky me docela bolely zada. Jizdni vlastnosti byly taky velka bida - auto mi pripominalo lod na vode - furt se to nejak houpalo - ale tak divne, ne jako normalni ameriky, a pritom nerovnosti to moc dobre nefiltrovalo - predpokladam ze s najetymi 6 tisici miles ten podvozek nemohl byt znicenej. Na druhou stranu motor nebyl tak nejhorsi (mel jsem tam prave zminovanou 1.8ku v automatu). Osobne bych si ale to auto opravdu nekoupil - je to fakt spatny, myslim si ze i ostatni korejska konkurence je na tom lip.
0/0
1.9.2003 12:18

Jimi

Co je to za informace ?
Měl bych jednu malou poznámku k recenzi,  některé informace mi prostě nepřijdou užitečné.  K čemu mi je informacet, že je klimatizace bezfreonová ?  To je dneska pokud se nepletu standard, co by mne více zajímalo je zda-li je klinatizace automatická nebo manuální.  Jinak díky za recenzi.
0/0
1.9.2003 10:48

Nor

Záruka
Kia (jako všichni "korejci") má záruku 3 roky
0/0
1.9.2003 9:01

vita

Re:
jóó či rokí zárukí ja dala ,ty něbój sa.
0/0
1.9.2003 21:56

revo

Re:
A hrome  Tak to je díra do světa. Ti lidi jsou všichni padlí na makovici. Pořát kupujou Škodovky a korejci jaksi moc prodejný nejsou. No, asi o té záruce nikdo neví... Pokud bych to já vědel, nikdy bych už v Audi nejezdil a rozhodně si koupil korejský auto.
0/0
4.9.2003 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.