Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Německé silnice: džungle!

Zítra se otevřou brány frankfurtského výstaviště pro veřejnost a první návštěvníci tak budou moci obdivovat automobily z celého světa. Ti, co pojedou do Německa z okolních evropských států, zvolí nejspíš pro svou přepravu automobil. Na co si je třeba dát pozor na německých silnicích? Jaké zkušenosti mají redaktoři auto.idnes.cz z cesty do Frankfurtu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Doktor

16. 9. 2003 15:39
HMM, autor je poněkud pomýlený
Zdravím.
Musím se přidat. Už 2 roky žiju v Německu a každý druhý víkend jezdím trasu Frankfurt nad Mohanem - Brno tam a zpět? hranice je přesně v půlce. Přestože je v Německu na dálnicích většinou neomezená rychlost, cítím se tam mnohem bezpečněji než na českých dálnicích, hlavně D1.
Ale stejně se všude bez vyjímky najdou prasata
Dr.
0 0
možnosti

Fikos

16. 9. 2003 12:17
Kecy Kecy Kecy
ať se píše o jakékoliv zemi je to džungle na silnicích a pak že je to nejhorší u nás
0 0
možnosti

gug

16. 9. 2003 9:30
trochu mi to pripomina komunistickou propagandu
Ne ze bych nase zapadni sousedy moc miloval, ale na jejich silnicich a dalnicich se jezdi uplne krasne.Ze by se nepouzivaly blinkry jsem nevidel, je pravda ze v pripade kdyz nekdo chce prejet z leveho pruhu do praveho, proste jednou dvakrat blikne a jede, on proste pocita stim ze ridic co jede zanim ho pusti, coz se vetsinou deje. Je to o ohleduplnosti ktera u nas rozhodne neni. Ano pokud autor toto nezna muze to vypadat jako bezhlave vjizdeni z praveho do leveho pruhu, ale neni to tak, ale rozhodne bych rekl ze psat o necem cemu nerozumim je tragicke. A se srovnanim "zlata ceska dalnice" by autor byl zrejme uspesny u ctenaru napriklad v Chorvatsku nebo Bosne, tam se teprve dejou veci, ale rozhodne ne na zapad od nasi hranice.
0 0
možnosti

Miroslav Libal

14. 9. 2003 8:28
Autor patrně nikdy v Německu nebyl - ať to už nekouří
V Německu jsem dělal 9 let v letech 1991-1999 a považuju situaci na silnicích v prorovnání s naší drahou vlastí za téměř ideální. Jenom malý příklad: V srpnu 14 dní u Bodamského jezera a a nikdy se mi nestalo abych viděl někoho v Německu předjíždět na souvislé čáře. Při domů mne u Sobotky, kde jsou dva stoupací pruhy a jeden pro klesání předjela při jízdě dolů hned 3 auta a mezi nimi dvě Fabie, které mne na předcházející rovince asi nemohli dojet. Dvě z těchto aut byla řízena řidičkami ve věku cca. 25 let a obě měly v autě dítě.
Pro autora. Tolik nehulit a pamatovat si kde byl místo služební cesty ve Franktfurtu am Main, kde jsem mimochodem 8 let bydlel.
0 0
možnosti

God

14. 9. 2003 3:31
Souhlasim s nazorem autora !!!
Do Nemecka jezdim pravidelne nekolikrat rocne a nesvary popisovane autorem jsou naprosto bezne. Kdyz chce Nemec predjizdet na dalnici, najede si do leveho pruhu cca o 300 m drive, nez dojde k vlastnimu predjizdecimu manevru. Tim zdrzuje a omezuje ostatni, rychleji jedouci ridice. Stadni chovani Nemcu je dostatecne zname a projevuje se samozrejme i na silnicich. Ne nadarmo jsou v Nemecku pokuty za podjizdeni, vysvecovani, troubeni a fakovani. Odlisujete se prece od stada! To je neslychane. Kdyz pojedete po nasem, Nemec nestaci ani otocit hlavu. Neserte se s nima!
0 0
možnosti

lechoo

15. 9. 2003 9:44
Re:
Dle Tveho prispevku soudim, ze ses jeden z onech ridicu jez popisuje o par prispevku nize Jiri. Takze si dal 'vesele' jezdi po 'nasem'. Ja jen doufam, ze te nikdy na silnic, a zejmena dalnici, nepotkam.
Zdar.
0 0
možnosti

Stepan Binko

13. 9. 2003 19:18
rozcarovani z profesionality redaktora iDnes
Uff, pane redaktore či přispěvovateli. Váš naprosto zhovadilý, naivní a nesmyslný příspěvěk mě totalně odrovnal. Najezdim po Evrope, zejména pak Německu, Rakousku a okolních státech hodně kilometrů a jako řidič vychovaný hulvátstvím a agresivitou většinové řidičské populace v naší malé zemi si všímám spíše toho jak tam dodržují rychlost v obci i mimo ni, omezení na dálnici a spoustu dalších předpisů. Nemám problém projet německé dálnice ve vysokých rychlostech stejně jako se v problematických úsecích přizpůsobit rychlostem nižším. Jestli se někde - i se svým silným a moderním vozem - cítím bezpečně a příjemně, jsou to německé silnice. Navíc psát na portál typu iDnes "hitovku" jak se jezdí v SRN  - to nemá obdoby. Dnes už nejsou doby, kdy se většina do SRN nepodívá - většina (a příspěvky to dokazují) mají zkušenosti své. SRN pro nás není exotická země, takže si své bezbřeze dementní příspěvky příště nechte pro sebe.
0 0
možnosti

Ryunin

16. 9. 2003 23:47
Re:
mam prakticky totoznou zkusenost, jezdim po Evrope kazdy rok, vsude si pripadam jako inteligentni, schopny ridic, ktery v pohode zapluje do tamniho provozu , kdezto kdyz prijedu zpatky do Ceska, tak znervoznim, pripadam si ze vsech stran atakovan nejakymi zavodniky nebo naopak blokovan naprosto zpomalenymi reakcemi jinych, je to tady nejaky divny
 
napriklad o Italii se rika, ze tam jezdi jako blazni, je fakt ze ve Florencii jezdite dva nebo tri milimetry namackany na kruhovych objezdech mezi ostatnimi auty a mopedy, vsichni se snazi najit skulinu a jet, ale svete div se, nejak to milimetrovani probiha v pohode a ani jsem si neskrabl lak - v praze bych za takovy situace prisel o nervy
od ty doby co jsem se zamiloval do toho jak jezdi italove, rozhodl jsem se kaslat na mistni pomery a jezdim po praze a cechach jako ital, to jest FLEXIBILNE
predpisy jsou jakesi voditko jak zhruba jet, ale zbytek je na ridicove inteligenci
i kdyz si muzete rict, ze svou vylucnosti zpusobuju problemy, italska flexibilita znamena ze si najdu cestu mezi auty aniz bych nekoho ohrozil nebo omezil - omezil ano, pokud ten clovek reaguje prilis pomalu
omlouvam se , ale diakritika a carky me nebavi
 
 
 
  
0 0
možnosti

Petr

13. 9. 2003 18:49
Bulvární noviny iDnes
To je naprostá blbost, pro řidiče jezdícího po německu je velmi rizikové vrátit se do ČR a předpokládat stejně kvalitní řidiče. Větší kravinu jsem už dlouho neslyšel
0 0
možnosti

Jiri

13. 9. 2003 13:49
Komu verit?
Pri ctení clanku jsem neverila svym ocim.V Nemecku najezdim rocne tak 30 000 km,s dzungli se vsak setkavam az pri vjezdu do vlasti.Nedodrzovani rychlosti v obcich,predjizdeni v neprehlednych zatackach,bezohlednost , nedodrzovani odstupu na dalnici ale nejhorsi prasarna je dle meho prudke brzdeni,ktere mnozi "ridici "pouzivaji jako trest pro toho,kdo se jim necim znelibil.Treba tim,ze predjizdel predpisove nekolik nakladaku a neminil se mezi ne vecpat,nereagoval na zurive blikani a troubeni ridice za sebou,a kdyz se konecne zaradil do praveho pruhu,presvistel nedockavec kolem,zaradil se taky vpravo a brzdil jak sileny,nekolikrat za sebou.To jsem v Nemecku opravdu nevidela.Myslim,ze tresty pro ridice jsou v Nemecku dosti drsne.Radar te registruje za prekroceni rychlosti,bud staci pokuta,nebo dostanes trestne body nebo se rozloucis s ridicakem .Vse bezi centralne,centrala je kdesi ve Flensburku,nikoho tam neznas,nikoho nepodplatis.A tak si radeji davas pozor. Ale zpet k tematu,autor ma vlastne castecne pravdu.Jim popisovany styl jizdy a jmenovane prestupky mi pripominaji zazitky z cest po byvale NDR.
0 0
možnosti

Jimmi

15. 9. 2003 10:53
Re:
Mohu potvrdit. Před dvěma týdny jsem se stal (opět, pokolikáté už) svědkem tzv. vybržďování na D1. Situace:
Jedna hodina v noci, tma, téměř prázdná dálnice. Předjížděla nás starší honda accord rychlostí odhadem 180 - 200 km/h. O kus před námi jela skupinka asi tří kamiónů, kterou začalo předjíždět jiné osobní auto. Jeho řidič toho rychleji jedoucího v hondě určitě neohrozil, začal předjíždět včas a s blinkrem, ostatně, potkali se až téměř v závěrečné fázi předjíždění. Navíc, v noci ve zpětném zrcátku vidíte jen světla, těžko odhadnete, jestli jejich majitel jede stopadesát nebo dvěstě..... Osobní auto tedy dokončilo manévr, honda ho předjela..... a prudce dupnul na brzdu. V tom okamžiku už jsem je míjel já, kdyby ten nešťastník "vybržďovaný" kromě toho, že také šlápl na brzdu, ještě vybočil do rychlého pruhu (to může nezkušený řidič snadno) odnesl bych to já, protože bych do něj vrazil, reagovat bych vůbec nestačil. Ten v té hondě by samozřejmě zmizel a zase by ve statistikách přibyla dopravní nehoda dvu oktávií na D1.......
 
Je to velice častý jev na našich dálnicích, velmi nebezpečný. Jako za záměrný čin bych za toto bral "papíry" na doživotí. Udělejte s tím konečně něco!!!!!!!!!
 
P.S. Vím, zoufalé volání v poušti....
0 0
možnosti

Petr

13. 9. 2003 13:33
Vetsinou blaboly
V Nemecku je daleko hustsi dalnicni provoz, mozna s tim mel autor problemy.Jinak jsou Nemci daleko slusnejsi a ohleduplnejsi (ve zkouskach na ridicak je defenzivni jizda, jak se nenechat vyprovokat uspechanym ridicem,dokonce i nebouchat v noci moc hlasite dverma od auta) ,ale to nejen jako ridici. Navic je ridicak vetsinou nutnost a  clovek nemuze dovolit o nej prijit. Odjet z mista nehody ? Nemyslitelne, na rozdil od Cech.Naprosto spolehliva policie, organizace dopravy. Mam tam najeto 25000km  za posledni rok, na rozdil od autora.Pravdepodobne si ty pohadky nechal nakecat od vyplasene depresivni nemecke babicky, co nikdy nezazila dopravni dzungli v Cechach.
0 0
možnosti

A8

13. 9. 2003 11:08
Nesmysl od IDNES
Do Německa se podívám při svých cestách do Amsterdamu asi tak 5-6x ročně a asi nejspíš nejezdím přes Německo, protože s takovým chováním jsem se tam nesetkal. Co tady autor píše jsou pro mne věci nepochopitelné z jednoho prostého důvodu, prostě jsem je nezažil. Z Německa znám jenom ty dálnice, ale jezdí se tam v pohodě, s blinkrama, nikdo neblokuje levý pruh ve 120 km v hod.  a podobně. Může nám napsat autor, jestli vůbec v Německu byl?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...