Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

EU podpoří vývoj vozu budoucnosti poháněného vodíkem

V Americe tomu prezident Bush říká "auto svobody". V Evropě to jméno nemá, ale i ona chce totéž: levný vůz na vodík. Vůz, jehož jedinou "zplodinou" bude voda. EU dává najevo, že tyto vize budoucnosti podpoří, i když přesné nákresy tohoto vozu zatím nikdo nemá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

godek

18. 11. 2007 22:46
vodík

Ahoj ROBE napis mi na mail GODEK@SEZNAM.CZ taky delam do vodiku uz mam vyvijec a budu ho montovat do auta.Rad bych si s tebou o tom pokecal.

0 0
možnosti

MyxX

17. 11. 2004 2:22
Auto na vodu prakticky
Zoufalci, auto na vodu uz je davno vymysleny a funguje. Jestli si ho chcete postavit tady sou nejake planky a navody. Tahle technologie me zaujala nejvic, prototip funguje tak co. http://www.wasserauto.de/html/stanley_meyer.html http://www.mwm.cz/CD/c89.htm Dohave s ceskyma plynarnama, do haje z Cezem, do haje s ceprem. Hodne stesti.
0 0
možnosti

Mirek

12. 10. 2004 13:27
funkční auto na vodu????
taky by mě zajímalo Robe to tvoje 2 roky funkční auto na vodu.Principielně je to jasný rozklad vody na kyslík a vodík ale jak to za jízdy rozkládáš a kolik na to spotrebuješ energie.Je to stejně jako to auto na vzduch dokud to neuvidím na vlastní oči tak neuvěřím.Zatím sem o tom slyšel všude mluvit nebo psát ale skutečnost???U toho auta na vzduch je mi divný že sháněj neustále nějaký sponzory a kdyby to bylo tak jednoduchý jak se píše tak už to dávno musí někde jezdit a sponzoři se jenom pohrnou Za ty prachy cca 300 000kč by to přece koupil každej.Když mu pak náklady vyjdou na 0.18kč na km.Není to nějakej tunel.Nejdivnější na tom je že je to tak jednoduchý.Když vypustím pouťovej balonek tak mi přece taky odletí.Proč by to při obrovským tlaku v nádrži kouskek nedojelo třeba i těch 300km.
 
0 0
možnosti

loki

14. 7. 2004 23:18
loki
0 0
možnosti

Rob

14. 7. 2004 2:12
Auto na vodík??? Co takhle přímo na vodu!!
Nevím co chtějí vymýšlet!!!!
Na vodíkokyslíkovou směs jezdím už skoro dva roky a nemusí k tomu být žádná nádrž na vodík!!!!!! Stačí mít zásobník na vodu (asi 4 litry) a vyvíječ, který z vody udělá směs vodíku a kyslíku, která se přímo spaluje v motoru. A motor nepotřebuje žádnou velkou úpravu, jen nerezové sedla a bronzová vodítka. A ještě ho nechat potahnout teflonem.
Zkrátka se dá jezdit jen na vodu. Už nikdy benzín. Jízda zadarmo!!
Tohle ovšem nikdo nezveřejní,prtože by ropný průmysl zkrachoval. Je to jen banda chamtivců, kteří přemýšlí jak z lidí vytřískat co nejvíc peněz.
0 0
možnosti

mirek

25. 8. 2004 12:37
Re:
Robe, prosím ozvi se mi na ramici@seznam.cz. Rád bych si na toto téma podiskutoval.
0 0
možnosti

Extravert

22. 9. 2003 18:27
Ano, ale...?
Nesouhlasím s autorem v jediném - totiž že nejsou technologie. Technologie jsou, výroba vozů na vodík zatím pouze příliš drahá. Vše je totiž otázkou ceny a také exitující (neexistující) infrastruktury. Pokud někdo investoval jen dvě ubohé miliardy do výzkumu aut na vodík, je to žalostně málo proti tomu, co se investuje na zvýšení účinnosti stávajících motorů o jednotky promile.
Budoucnost je zřejmě ve vozech s palivovými články. Ty vypadají nadějně (princip se začíná prosazovat ve výrobě "šťávy" pro mobily a notebooky) a technologie výroby jejich nejdražší části - membrány - snižuje jejich cenu  o řád ročně.
0 0
možnosti

Doc. Miroslav Křepelka

21. 9. 2003 9:57
reseni do budoucna je AUTO NA VZDUCH !
Tedy je kasne videj jak pracuje silny automobilovy lobing. Auto se porad snazi prosadit jan kvuli tomu aby si zas nekdo namastil kapsu. Jenze prece uz tu mame daleko lepse reseni tohoto problemu ! preci auto na vzduch ! http://www.autonavzduch.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autonavzduch.cz . Ale prestoze to na levnejsi provoz nenarocnou kontrukci a je bezpecnejsi , tak se asi neprosadi protoze z toho nemaji dodavatele takovy zisk jako z vodiku ..... skoda .... zas vitezi penize nad rozumem.
 
0 0
možnosti

Z

22. 9. 2003 16:49
Re:
A kde se vezme energie na stlaceni vzduchu? Vzdyt je to jenom presunuti problemu do elektraren (i kdyz i to by hodne odlehcilo stredum mest).
0 0
možnosti

wulfik

21. 9. 2003 0:03
vodik?? to snad ne...
no uznavam ze zasoby fosilnich paliv pomalu ale jiste dochazeji ale nerad bych videl auta na vodik ci elektrinu .... to je mi teprve 20 asi se toho stejne doziju (no uvidime jak se s tim vyporada treba Lamborghini) - nove Diablo H2O
(kdo ma rad benzin at zvedne ruku )
0 0
možnosti

Kaja

20. 9. 2003 20:36
Reklama
Lidi co tu porad nadavate a reklamu kolem clanku. Pouzivam Proxomitron uz rok a rok jsem nevidel nikde (samozrejme tak na 95%) zadnou reklamu.
budete mile prekvapeni!!
0 0
možnosti

geroc

20. 9. 2003 23:41
Re:
Funguje to. Díky za tip. Doporučuju.
0 0
možnosti

Honza

20. 9. 2003 20:23
Konečně
konečně článek s futuristickým tématem, které je nutné brát naprosto vážně. Jen pár dodatků Američani by byli hloupí, kdyby na výrobu vodíku používali uhlí. Chce to také více investovat do fotovoltaiky (výroba elektřiny ve fotočláncích) nebo jiným způsobem využití energie Slunce. Nebo pomocí geotermální energie (uvedený příklad Islandu) což je svým způsobem také energie Slunce akumulovaná v Zemi. Rovněž je nutné omezit spotřebu energie celkem. Z toho největší díl tvoří zejména energie na vytápění, která se dá omezit zateplením. To je ale oblast, která nepatří do auto.idnes.cz, ale spíš do reality.idnes.cz. A Arabáci? Nechť vydělané peníze investují do výzkumu fotovoltaiky nebo do zvýšení účinností elektráren využívajících čistou energii Slunce.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...