Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moskvič 412: Leninovy saně

Jedním z nejpopulárnějších sovětských vozů byl Moskvič 412 vyráběný v moskevském závodu malolitrážních automobilů MZMA. Model 412 nahradil v roce 1967 Moskvič 408, jehož výroba byla ukončena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libor

Moskvič celkove

moskviči byla skvělá auta ,dřiv jich tu bylo hafo a pak všichni moskviči vymizely. mame s nimi bohaté zkušenosti sami totiž vlastníme 11 těchto vozů (od 407 až po Aleko),a nemůžeme si na ne stéžovat a je pravda ze neaka škoda 120 je proti moskviči úplný nic a to ve všech parametrech.[>-]:-);-)R^

)

0/0
24.11.2007 10:58

Pavel

V jednoduchosti je síla

Zdravím, Moskviče sem nikdy neřídil..ale rád bych se v něm svezl. Jejich trvanlivost je legendární. A je škoda, že stejně jako jiné továrny, nemohli kostruktéři uplatnit ty skvělé nápady, které měli. V tom byl konec východního bloku...neschpnost...věřte, že kdyby dokázali to, co dnešní čína...využít svých možností..lidé by nesvobodu snášeli mnohem déle, pokud by měli slušné příjmy a kvalitní zboží běžné spotřeby. Takže vlastně buďma vděční za to...myslím, že díky tomu, že nevyužíval potenciál lidí, šel režim rechleji do kytek...i tak vydržel pekelně dlouho. Co se aut týká...nemohu si pomoct..ale má Felici z roku 1995 je asi nejspolehlivější vůz se kterým sem jezdil, nebo který byl v naší rodině...Na 11 let potřebovala méně údržby než většina Fabií a podobných strojů za "super cenu" O ceně údržby ani nemluvím...Dnešní auta jsou pěkná, lesklá a bezpečná..ale začínají být stejně spotřební a nekvalitní jako mobilní telefony nebo mikrovlnky..a to často i vozi za ceny přez 500tisíc...

0/0
28.1.2007 10:59

Luboš

skusto
Jeto sranda přečetl jsem cely web a musím sem trochu přispět a to hlavně Těm co tu tlachají ty kravíny.Jen síto zkuste vmete plat 17000 doma mate ženu která neděla A k tomu mate 2 děti které Chodi do školy 3a4třida.A nato jste sám !! sice máte nove auto ktre potřebuje větči údržbu a to bez servisu neuděláte!!já jsem vzal kus drátu kleště a šroubovák a oprava byla hotova a hura na dovolenu z moji holku tak jsem říkal moskalu
0/0
25.3.2006 22:19

laďa1970

Moskvich 2140-1500ccm
To bylo vozidlo, nikdy mě nikde nenechalo , ND za pár korun a škoda 120 ap. na něj nikdy neměla v ničem. Byl jsem s ním v NDR, Polsku a na tyhle dálky nebyl problém jet za 7-8 litrů. Nevím kde autoři berou těch 12, nejspíš neseřízený motor a nebo motor 1350ccm-to byl krám neuvěřitelnej.
0/0
3.3.2006 12:36

filip

Automobilive Zavody Leninova Komsoloma
moskvich 2140, jsem dostal od stryce. prej na vyřadení, a že mu nedáva vyc jak rok, . mam jej už 2,5roku a nemužu si na nej stěžovat. vybavil jsem jej přadnou aparaturou, že i chlAPy z BMW se otoci když projedu. a kdo se neotočí, na toho zazvoním zvonkem ze šaliny.
0/0
19.4.2004 16:55

Tlusťoch

Ragulin
A hlavně: při poruše stačilo vyndat z kufru kladivo a motor sám naskočil.
0/0
17.11.2003 11:57

Honza

Moskvic is not dead
Moskvic zdaleka neni mrtev. V Kyrgyzstanu jezdi IZe a to je teprve narez. Faceliftovana predni maska, splyvava zad ve stylu coupe, zadni svetla ze ziguliku 1500. Je to sice auto pro kyrgyzskou stredni vrstvu, ale kdyz se maska chladice dozdobi dvema proti sobe skakajicimi jeleny z Volhy Natasi a mezi ne se umisti odznak z Uazu, to je pak neco. 
0/0
27.10.2003 21:20

Chorche

Ruská amerika
Kámoš taky jednoho měl - v 16 letech. Brzdilo mu jenom levý přední kolo, neměl papíry, ale jezdil jinak báječně. Koupili sme ho tehdá za pětikilo. Jezdili sme s nim po vesnickejch cestách relý po vzoru jenoho ruskýho filmu, na kerej sme museli chodit povinně na základce. Ten film byl na tehdejší poměry dost akční, závodili tam borcí s moskvičema, lítali s nima vzduchem, kutáleli se a káceli stromy. Fakt maso. Škoda že si nepamatuju jaxe to menovalo, rád bych na to po těch 20 letech mrknul...
0/0
10.10.2003 16:44

pamětník

Re: Ruská amerika
Jmenovalo se to Rallye Modrý průsmyk.
0/0
3.3.2006 13:35

petr

spolehlivost
Ja jsem v Moskvici nikdy nesedel, vim ze jej koupil deda jako svuj prvni novy vuz (predtim mel Praga Baby) a spokojen s nim nebyl. Nasledovali po sobe dva Fiaty 125P (1500 a 1300) , to byl pry velmi pohodlny vuz, ale velmi poruchovy.  Nakonec skoncil u Skody 100 L. Jezdil s ni cca 15 let a byl velice spokojen, byl to nenarocny, nejspolehlivejsi vuz jaky mel. Chvalil jeho jizdni vlastnosti a hlavne spotrebu ve srovnani s predchazejicimi.  
0/0
5.10.2003 0:58

tibor

fujky fuj
fujtajbl
0/0
4.10.2003 17:03

Robo

Lada 1200
Tak k Moskviču as nemôžem vyjadriť. Jazdím ale starú Ladu 1200 z roku 1979. Tá Lada má najazdených slabých 150 000km. Za tú dobu na nej nebolo potrebné meniť nič. Motor je v pôvodnom stave, akurát posledných 5 000 km trošku preklzuje spojka, ale jazdiť sa na tom dá, len nemožno prudko dupať na plyn. Karoséria je tiež vcelku v pohode, ale bolo to vždy garážované a ako nové to malo vystriekané všetky dutiny proti korózii.
Je ale prada, že Lada je v podstate talianske auto a asi oveľa kvalitnejšie ako Moskvič.
0/0
2.10.2003 15:17

MAJKLX

wartas
ja si taky trosku pridam. v dobe asi pred pred 10 rokama kdy jsem nemel penez nazbyt jsem koupil Wartase r.v. 68. za 6000,- nemelo to taflovani a moc to nebrzdilo ale nechal jsem to spravit a nemuzu si stezovat. Sice to zralo, ale kara to byla paradni a nemusel jsem se bat ze no nekdo slohne. Vubec sem to nezamykal. Dalo se tam nalozit neuveritelne moc veci. Moskala sem nemel ale podle me to byl smejd protoze to mel kamos a v jednom kuse nadaval.
0/0
2.10.2003 0:02

aircooledhead

joo chlapi
všichni se tady bavíte o kárách, který byly postavený proto, aby sloužily do roztrhání těla. Poctivě, s rozmyslem. Dnešní auta jsou komerční, stavěný tak, aby vydržely po dobu záruky (výsledek této snahy osciluje, třeba koncernová auta si nesou problémy už z výroby). Já, když sedím za volantem svého brouka 1600 jen s vláhou v očích přemýšlím, kam se poděl ten duch automobilky Volkswagen, proč dnes automobilky, která nese v názvu "lidovůz" vyrábí samý střepy, který i přes unifikaci nejsou v cenové relaci čecha s průměrným příjmem....
0/0
1.10.2003 22:54

Petas

Re:
Jsi asi hodně omezený,když napíšeš takovou blbost viď?!
0/0
16.2.2004 2:34

informator

Re:
To není blbost chlapče. A pokud si myslíš, že ano, pak napiš proč si to myslíš.
0/0
21.4.2004 15:01

hovnival-

@@
Je divne, jak se tu vsichni rozplyvate nad temi kramy, ktere tu drive jezdili. Meli jsme dlouho moskvice 412, slouzil sice dobre, bez vetsich problemu, ale byl to hrozny kram. Stejne jako vsechny ostatni socialisticke automobily - Ziguliky, Polsky Fiaty, Skodovky, Wartburgy, Trabanty  a dalsi kramy. Bohuzel jsme nemeli zadny vyber, tak jsme museli jezdit tim, co nam nabidli. Ted mi pripada, ze vetsina z vas nostalgicky vzpomina na drivejsi dobu, ke ktere tyto spatne automobily patrily.
0/0
1.10.2003 22:44

Petr

Re:
ty si vul, precti si to prosimte po sobe: Bohuzel jsme nemeli zadny vyber ..... Ziguliky, Polsky Fiaty, Skodovky, Wartburgy, Trabanty , ... 
 
Jen tak na okraj, tyto auta jezdily i v tehtejsim zapadnim Nemecku nebo treba africkych zemich a byly to jedny z nejlepsich a nejvyhledavanejsich aut. Dou dobou totiz nic spolehlivejsiho a lepsiho nebylo ani na "zapade", vis Jozo koumesi!
0/0
1.10.2003 22:53

hovnival-

Re:
jasne, podle tebe to byly uzasny auta. Jezdily i na zapade, ale pouze par kusu. Kdyz jsem poprve v r. 89 v prosinci mohl vyjet do rakouska, za celou dobu jsem tam videl 2 skodovky a 1 zigula (nepocitam do toho turisty z CR..).  V prosinci jsem jel do zapadniho nemecka a bylo to stejny. Park vychodnich aut tam bylo, ale rozhodne ne moc. A opravdu si myslis, ze vychodni auta byla lepsi???? ROzhodne nebyla lepsi ani spolehliva, naopak - porad byly nejake problemy a i sluzby v autoservisech byly katastrofalni.
 
0/0
1.10.2003 23:22

Doc.Chocholousek

Re:
Na zapad se to prodavalo tezce pod cenou, aby RVHP ziskalo nejaky dolace, aby si za ne mohlo nakoupit aspon malo z te spousty veci, co neumelo vyrobit. Ale o kvalite to nic nerika. A nevim, co vsichni brecite po starejch autech, uvedomte si technickej pokrok ve vsech smerech (vyvoj taky neco stoji, proto se i to musi odrazit v cene auta), bezpecnost, jizdni vlastnosti, emise, spotreba... Kolik se toho tehda najezdilo, my jsme meli zigulika 23 let, nez nam ho slohli, mel natoceno slabych 200, to je dnes vyjmecny u tak staryho auta. Ale kazdej, co po nem breci, muze si ho stale koupit a jezdit s nim doaleluja...
0/0
2.10.2003 9:38

Tomáš

Re:
Nikdo po těch autech nebrečí, jen tu zaznělo, že ve své době byla dobrá, hodně uvezla a hodně vbydržela. Srovnání s dnešními vozy je irelevantní.
0/0
2.10.2003 12:41

Karel 4

Re: Re:

Dneska mají všechny auta najeto přes 250 tKm, ale v cestou do autobazaru stačí 180 tKm zapomenout.

Všimni si, že v každém autobazaru mají téměř všechna auta bez ohledu na rok výroby najeto cca 70 tKm, vyložený střepy i 90 tKm ;-D 

0/0
26.9.2006 0:21

Taky Jarda :)

Re: Re:
Ty blbečku, podivej se na Simky .. my jsme s tou nasi najezdili bez vetsich problemu necelych 450 000km a to auto jeste odjelo po svejch. Co na tom bylo delay, tak to byly akorat brzdovy valec s prasatky a hydraulicke ovladani spojky, jinak v podstate nic..
0/0
2.3.2006 22:05

josef

Re:
Hovnivále, že to tak musím říct,jsi vůl a hovado. Protože jedině ty tady srovnáváš staré krámy s novými krámy. A když si vezmu rok 1976 - a srovnám italský FIAT 124 a LADU 1200 ( neplést s Žigulíkem , osoby znalé jistě ví jaký je rozdí ) pak i dle srovnávacích testů byl ital daleko za LADOU. (měl jsem LADU 1200 od roku 1976 ( najeto 215 000 km bez poruchy, pak ŠKOLAD 120L - najeto  95 000 - bez poruchy, pak FELICIA 115 000 s 1 poruchou na spojce , pak LADU 2110 1500 - najeto 40 000 kms jednou poruchou na starteru ( výrobce BOSH ), pak VW 1,6i 16 V teď mi končí leasig  najeto 80 000 km s jednou poruchou na termočidle ) takže o plechovkách lecos vím-
0/0
6.10.2003 21:18

hovnival-

Re:
jsem vul a hovado
 
 
0/0
6.10.2003 22:09

Kámen

Re: @@Chce to mozek
O 15 let později ,jsem si koupil nový Ford Escort-úžasná plechovice.Jsou byly a budou povedený anepovedený auta(bez ohledu kde byly vyrobeny)Mimochodem,měl jsem i moskviče 2140(r.v.1979) absolutně nenáročný na údržbu.Souběžně s ním Škoda 110 R.S kupátkem za holkama s moskvičem na ryby,po polích a do práce- absolutní spokojenost.Jak myslíš, že by to bylo obráceně!!!
 
0/0
3.3.2006 15:02

Thyronx

Jardo ...porovnavej porovnatelne ve sve dobe..
Kdyz budes porovnavat auta sve doby, poznas, ze v te dobe nebylo nic vyrazne lepsiho. Pokud se tyka cen a platu,to uz vubec ne.
Samozrejme doba prinasi nove moderni vyrobky cenove samozrejme pro vetsinu Cechu nedostupne.Vem si kolik dnes lidi v CR si nemuze dovolit jen PROVOZ auta.Natoz si nove auto koupit. Je smutne ze v roce 2003 si cesky pracujici prumerny clovek muze koupit leda tak ojetinu.A to nemluvim o vlastnim domu....Zivotni uroven se pocita i v techto ZAKLADNICH zivotnich potrebach.
0/0
1.10.2003 22:24

Speedy

Re:
Co tady všichni brečíte, že bylo za komára líp? To si jako myslíte, že by jste seděli za komplem a kecali na netu, přemejšleli kam v zimě v létě na dovču, jestli alpy nebo dolomity, jakou koupit kárku? Vy jste jak vymaštění. Nemám žádnej extra post, ale na barák, auto, dovolenou vydělám v pohodě a ještě mě něco zbyde. A v mým okolí je to podobný. e fakt, že nechodím do zahulený čtyřky, kde od rána do večera nemekčenka nadávaj, že z podpory nic neušetří. Ale přes léto vysedávaj celej den před hospodou. Takže myslím, že celá republika musí být v pohodě.
0/0
2.10.2003 8:26

Jarda

Re: Pro THYRONXE - ideologického demagoga
Nemíním s tebou vůbec diskutovat neboť v roce 1989 byl průměrný plat 3500 Kč a dnes je 17 000. Favorit stál okolo 85 000 Kč a dnes seženu slušného Hyundaye, Daewoo, Fiata apod. za ceny okolo 250-270 000. Tak vem kalkulačku a počítej ty ňoumo ! A to nemluvím o opravdu slušné nabídce solidních ojetých aut v cenách okolo 100-150 000 které vydrží 100 x více než FAVORIT z roku 1989. Jdi si dělat propagandu do Haló novin !
0/0
2.10.2003 21:09

kafy

Re:
V to mpřípadě je zvláštní, že z těch 3500 dokázal člověk uživit svou rodinu a ještě ušetřit a dnes z těch 17 000 tu rodinu uživíš jen tak tak. O pseudoautech jako je daewoo a hyundai se moc nezmiňuj. Sou to plečky, mám elantru jako firemní posunovadlo a po 4 letech to bylo už 6x v opravě. A to jsem s tím nalítal ubohejch 60tis.
0/0
25.11.2003 9:53

Taky Jarda :)

Re: Jardo ...porovnavej porovnatelne ve sve dobe..
Co třeba Simca 1301 (vyroba od roku 1966) http://auta5p.car.cz/srazy/slavkov_2002/slavkov_160.jpg Me třeba přijde, že to krapanek lepsi nejspis bude :oP
0/0
2.3.2006 22:00

Jarda

Traktor to byl a ne žádné auto !
Nechápu jak se tu všichni ti milovníci starých pořádků mohou rozplývat nad takovým šrotem jako byl Moskvič. Ten odpovídal opravdu tak roku 1939 ze kdy byl původem ten motor. A ještě k tomu to navíc nebyla poctivá práce německého dělníka který dělal to BMW, ale ruského opilce. Byl to stroj značně nespolehlivý, vysoce poruchový se spotřebou benzínu nad 10 litrů. Za 2-3 roky to rezlo až hrůza.Na silnici při rychlejší jízdě odskakoval díky svému mizernému podvozku. V mrazech musel člověk nejdřív dobít baterii aby to byl schopen na 10. pokus nastartovat. Opravdu toto auto  lze srovnávat pouze s traktorem. Myslím, že dnes si mohu v porovnání s tehdejšími platy dopřát za srovnatelné peníze opravdu AUTO, i když třeba ojeté. Takže vy všichni jézédáci co jste s tím sklízeli brambory si uvědomte, že to "auto" bylo dobré akorát na ty brambory !
0/0
1.10.2003 21:06

Martin

Re:
Prve auto, do ktoreho som sadol s cerstvym vodicakom bol Moskvic 412 z roku 1978. Zeby nestartoval v - 30, ktore na vychode slovenska nie je zriedkavostou si neviem spomenut - ono stacilo vytiahnut sytyc na polku a dvakrat slapnut na plyn . Nuo, a zeby sa nejak rozpadaval pod rukami, to si tiez neviem spomenut . To auto dokazalo zviest z pola par metrakov zemiakov resp. podobne mnozstvo repy  ... Bez toho aby sa rozpadol , ono necudo: kto vie ako nal napr. dimenzovany predny zaves - (dva mohutne lichobezniky...), bude suhlasit, ze aj sucasne SUV by sa mohli hambit . Inou vecou bola hospodarnost, ale furt lepsie ako ZIL .
0/0
9.10.2003 16:42

Taky Jarda :)

Re: Traktor to byl a ne žádné auto !
Nevim, nic proti tomu nemam. Každý dle svého gusta. Kdo mel cely zivot trabanty, miluje trabanty, kdo me lcely zivot ziguliky nebo moskvice a nebo cokoliv jinyho, ale porad to stejne .. vetsinou na to neda dopustit. Takze ohlasy nekterych jsou celkem zcestne, protoze nemeli moc moznost porovnani a spokojili se s tim, co jim to auto bylo schopne dat. Je ovsem fakt, ze tehda mezi lidma moc penez nebylo, takze kazdy si to ladil sam a kdo ty auta mel leta letouci, tak se na tom naucil vse perfeknt vyladit. Ostatne, kazdy auto se da vyladit. I treba ten moskvic a jiny vehykl.
0/0
2.3.2006 21:57

Peter Veliky

....'V pohode..'
Ziji od 68 roku v Kanade. V Meste kde ziji byla prodejna Ruskych Lada. Za dva roky zkrachovala. Kupovali ji vetsinou lide, kteri zili na podporach a nemohli si dovolit koupit spolehlivejsi auto.Majitel te zkrachovane prodejny mi sdelil duvod krachu. Lady dokazaly spalit ventily po 30.000 Km ! Problemy s brzdami atd.atd.
V Cesku jsem mel Wartburga (1967). Moc se mi zamlouval, az na to ze musel clovek michat benzin s olejem. Zde v Kanade jsem ho nevidel, asi by ho nepustili na silnici.
Jo, byl jsem na jare v Cesku a divil jsem se jak casto Cesi pouzivaji slovo...'pohoda..' Muze mi nekdo vysvetlit jak se ten vyraz zrodil? Uz me to sralo - ta 'pohoda' (:-(
0/0
1.10.2003 18:50

XxX

Re: BullShit
To víš, slovo pohoda přišlo po revoluci. Teď je všechno a všichni vpohodě. Hlavně ti co pukají travku jsou ti největší pohodáři :-)) Já jsem zase slyšel v US filmech, že často používají slovo "motherfucker" "bullshit" atd. můžeš mi vysvětlit jak se to zrodilo? ve starších filmech se tohle vůbec neslyší, ale teď když jdu do kina tak tohle je tam skoro pořád, snad jen kromě romantických komedií :-(
0/0
1.10.2003 19:08

matesakoid

jojo, drzak....
Hmmm, uz po deseti letech jezdil tatinek vic v aute stylu trabant nez v Moskvici - totalne prorezla podlaha byla nahrazena laminatem, misto vyfuku napasovana lesenarska trubka s tlumicem vystrelu, zrcatko z nepochopitelneho mista na blatniku presunuto na sloupek dveri a zajisteno dvema samoreznymi srouby.... no, zajimalo by me kde soudruzi ze SSSR udelali chybu.  Ma zadnice si dodnes vzpomina na tepla leta a umelou "kuzi" na sedadlech a soucasne me mrazi vzpominka na tu samou v zime....
0/0
1.10.2003 16:29

Venca12

Re: ha ha
tvůj otec musel bejt asi taky super expert co :o))
0/0
1.10.2003 16:52

nebe

dlabanej ingot
Čtu tuhle debatu o starých zlatých časech. Jen doplním: První moskvič byl trofejní Opel Olympia a ten motor dojel až do 408. Motor 412 byl dost zajímavý,hlavně voda v předním krytu rozvodů, bomba byly pojistky- kus pertinaxu s 2 kontakty a drátkem,náhradní drátek namotaný okolo.Jinak traktor,ale nic víc. Fiat 125p: hybrid s karoserií 125 a spodkem 1300, na opravy děsný. Wartburg na svou dobu unikát,uvezl děsně moc,jen nesnášel přetěžování v kufru,to se pak ohnul jak rohlík,protože rám končil u zadních kol.Houpací,nakláněcí a smrdící,ale pohodlné bzučidlo. Jezdil jsem se vším,vč.Žuka, ale kdo se svezl s Cortinou,vlezl už jen do Volhy.
0/0
1.10.2003 16:18

dr.

Re: pojistky
jsem nedavno nahodou menil jednomu duchodcovi a čučel sem jak pero na pertinax se zasobou dratku. jinak stejda s nim jezdil brno svitavy na čtyrku kopec nekopec
0/0
1.10.2003 19:00

Honza

Re:
Muj deda za komousu pracoval jako letec u CSA a v Tuzexu si koupil ragulina combi r.v 1978 :))) Jeho drivejsi auto byl Fiat 850 a subjektivne povazuje ragulina za dobry a spolehlivy auto. Vyborne se o nej staral (jako o vsechna svoje auta) a odvozil s nim material na stavbu dvou domu. Pry mel Moskvic luxusni topeni. Jako malymu mi v tom aute bylo vzdy hrozne spatne a porad jsem zvracel, protoze ten sajrajt ze ktereho to melo sedacky a tapecirunky smrdel jak rafinerka Jukosu. Kdyz jsem dostal v roce 99 papiry, byl  Ragulin moje prvni "auto". Jizda v prazke kolone byla docela zahul. Z motoru kapal olej na vyfukove potrubi a strasne to smrdelo jak se olej palil. Lozisko spojky me naucilo radit s meziplynem a kdyz to chciplo, starter nestartoval, ale jen tak naprazdno kvicel. Mel jsem v aute kus dreva, pomlatil jsem starter a pak se to rozbehlo. Jinak se nas do nej vlezlo asi deset a ani se to neprojevilo na spotrebe. Ta byla mimochodem srovnatelna s nakladakem. Mel se tam tankovat super, ale na nej nikdy nebylo. Auto melo super karoserii a bylo jinak dost zachovale. Vymenil jsem ho za digitalni diar Casio a ty lidi ho totalne zdemolovali. Nekdy si na nej vzpomenu, ale uz bych s tim jezdit nechtel. Btw. Cortina "Labut" 1971 moc prima kara. Mel jsem dve a oproto Moskvici je to nebe a dudy.
0/0
27.10.2003 20:39

mex

Cest praci soudruzi!!
Taky bych si vama rad o necem popovidal, ale musim makat, tak cest praci!!
0/0
1.10.2003 15:06

freew

-
Tady v tý diskusi už chybí jenom to : "zlatý komunisti" :-))
0/0
1.10.2003 14:53

fredy

Re:
Ono je to spíš o tom, že kdo to auto měl, ví o čem to je. Bylo to prostě nádherné svezení a k tomu kvalitní, spolehlivý, lidem dostupný  a nenáročný vůz, na tu dobu. To není ideologie, ale technika. Chápu závist škodovkářů.
0/0
1.10.2003 15:11

raketa

Jo Moskvič
Tak to byla pánové kára, strejda ho měl a nedal na něj dopustit - kvalitní auto, prostorné, pohodlné, silné za nějakých 9 hornických nebo 13 dělnických výplat. Dnes tomu odpovídá auto tak od 600k výš. Kam se dneska hrabeme.
0/0
1.10.2003 15:17

Speedy

Re:
tady je zase zaprděnejch soudruhů. teda pokud to všechno nejsou sběratelé veteránů. komfort byl, když si strejda v 82 dovezl mercedesa žraloka. bylo to první auto, co jsem řídil, bylo pět let a seděl jsem strejdovi na klíně. to byl zážitek. ale vyfřenej z moskvála, to bych asi nebyl.
0/0
1.10.2003 15:35

Vláďa

Re:
No, to je právě ono, že ti bylo v 82 5let, jinak by jsi pochopil, o co jde.
0/0
1.10.2003 18:54

Venca12

Re: hah
9 hornických 13 dělnických , no nevim, když takovej horník bral 8 000,- a dělník okolo 3 000,- to by bylo spíš 24 dělnických (vim to
0/0
1.10.2003 16:55

čirokéz

Já si vzpomínám...
...jak taťka mého spolužáka ze základky vytrhával na zahrádce Moskvičem ovocné stromky ze země. Jednoduše uvázal lano kolem stromku a kolem zadního nárazníku, šoupnul tam kvalt - motor zaburácel a šup - stromek byl venku
0/0
1.10.2003 14:11

Jindra

Re: taky jsme tahali
Mám s 2140 naježděno hezkých pár let (žel, už jenom rád vzpomínám, otočil jsem ho na ledě dolů ze srázu, ale díky silným plechům nikdo ze 4 lidí nezraněn), i jsme jednou tahali betonový sloupek ze země. Opravdu skvělý OHC motor, jen mne udivuje, proč to iDnes vytahuje takhle pozdě. Motor měl skvělý výkon (techničák uvádí 60kW/82k při 5800 ot/min.), ale krouťák by mohl být lepší (mám dojem 108 Nm). Na dálku jsem jezdíval i za 7.3 litru, což na ten komfort a spolehlivost bylo nádherné. Výborné svezeníčko. Rodiče ho kupovali 1976 za 53 tKč. Dneska už si asi budu kupovat kvůli ceně jedině ojetiny. A zimní gumy jsem opravdu nevedl... i škodovky s těžkým poháněným zadkem kolikrát uvízly tam, kde jsem s OR6 jezdil sněhem v pohodě. Ale to je spíš záležitost řidiče, než stroje. Pokud se sebelepšíma gumama šlápnete na kluzkém povrchu na plyn, bude to asi klouzat vždycky (proč jen se tohle neučí v autoškole?). Moskvič byl skvělé svezeníčko! Jindra
0/0
1.10.2003 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.