Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kuvajt: ráj silných aut a slabších řidičů

Takhle nějak musí vypadat ráj. To je první věc, která napadne milovníka nových, silných a rychlých automobilů při pohledu na kuvajtské silnice a dálnice, po nichž se prohání přehlídka posledních modelů renomovaných světových značek od mercedesů přes porsche až po sen snad všech mužů, hlubokým basem bručící ferrari.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

floor premek

az dojde
Zasoby ropy podle poslednich pruzkumu ma vydrzet asi 35 let,takze ten arabsky zazrak nebude trvat dlouho.Zacina se jezdit na vodik a tak Kuvajt se muze zaradit na uroven Afganistanu.
0/0
8.10.2003 0:22

Sassy

PTAKOVINY!!!
  Na obrazku je vobycejny CAMARO a Ferrari " bručící  hlubokým basem" ??? ....  pak se uz nase mila  "zvláštní zpravodajka Dana Kovaľová"
probudila . . .    
0/0
7.10.2003 20:11

ProDriver

Re:
Ty inteligente, zajdi si k očnímu, pak třeba uvidíš, že se tam píše "ilustrační foto".
0/0
7.10.2003 20:30

Sassy

Re: OPRAVA pro CHYTROLINA
Na "ilustracni fotce" . . . je jen VOBYCEJNY CAMARO
0/0
7.10.2003 20:44

Fyzik

jeste brzdeni
ta nedokoncena myslenka s tim pritlacnym kridlem byla, ze se tim zvetsuje pritlacna sila vozidla takze se tim i zvetsuje brzdna sila, takze to zkracuje brzdnou drahu (nebo i drahu potrebnou na zrychleni samozrejme).
0/0
7.10.2003 18:11

Fyzik

brzdna draha a hnotnost vozidla
Nekdo tu rikal, ze brzdna draha zavisi na hmotnosti vozidla, coz je samozrajme nesmysl, ne hnotnosti vozidla prave nezavisi. Treci sila je primo umerna pritlacne sila ta je primo umerna hmotnosti, ale kineticka energie je TAKE primo umerna hmotnosti. Takze pri brzdeni se vlastne kineticka energie musi cela premenit na energii brzdeni, coz je treci sila krat brzdna draha, takze hmotnost se vykrati a brzdna draha na hmotnosti nezavisi, zavisi pouze na ctverci rychlosti a trecim koeficientu. Duvod proc vetsi vozidla maji vetsi pneumatiky je, ze s malymi by jednoduse dost brzo vygumovaly cely vzorek (protoze opotrebeni pneumatiky na hmotnosti zase zavisi protoze zavisi na treci sile), navic kamion by pneumatiky ze skodovky asi neunesly. Navic optimalni brzdici schopnosti dane pneumatiky jsou garantovany jenom pri urcitem pritlaku, tak proto je treba aby u vetsich aut byly vetsi a u mensich mensi pneumatiky. Hodne pomuze pritlacne kridlo, protoze to (Pouzita fyzika: zakladni skola) Zaver: pro dve auta se stejnymi brzdami a pneumatikami ale jedno auto je treba o 30% tezsi, tak brzdna draha plynouci z jednoduchych fyzikalnich zakonu bude stejna. Mohou nastat mensi odlisnosti dane charakteristikou pneumatiky, t.j. muze brzdit lepe i tezsi i lehci auto, zavisi to na jinych okolnostech. Duvod proc kaminon zabrzdi na delsi draze je, ze pro jeho vahu uz neexistuji vhodne pneumatiky a navic muze uvarit brzdy, zvlast pri jizde z kopce, protoze tam se musi odvest radove vetsi teplo.
0/0
7.10.2003 18:06

sultan

Re: no dobry, fyziku
ale takhle by to fungovalo leda tak, kdyby auta nemela kola a brzdilo se trenim podvozku o silnici. Jinak te muzu ubezpecit, ze zastavit rozjeteho landcruisera, coz je v gulfu nejoblibenejsi autak, je uplne o necem jinem, ze brzdit s fabii.
0/0
7.10.2003 18:42

marts

Re:
No prave vcera jsem zhledl na satelitu motoristicky magazin ve kterem upozornovali, ze uz neplati ze velka auta (typu van a offroad) brzdi pomaleji. Diky pokroku techniky tato brzdi velice dobre a proto je nutne si i od techto velkych vozu udrzovat odstup (a nespolehat se na to ze kdyz ten prede mnou zabrzdi tak ja to taky v pohode ubrzdim). Navic tam zminovali ze v pripade ze to se svym klasickym osobnim vozem neubrzdite tak muzete pocitat s docela deformovanym predkem (terenni vozy maji prece jenom tvrdsi konstrukci).
0/0
7.10.2003 19:16

sultan

Re: nevim,
co vypraveli na satelitu. Ale moc dobre si pamatuju, ze prvni krizovatku v landcruiseru jsem malem projel na cervenou, protoze jsem necekal, ze zastavit tu kraksnu da tolik prace.
0/0
8.10.2003 14:34

monti

Re:
A co moment setrvačnosti rotujících částí (pro fyzika: rotující části = kola :-) ), ty ti brzdnou dráhu neovlivňují? JM
0/0
8.10.2003 15:48

VENDULA

Doučte se fyziku všichni!
6. třída zákl. školy:
Pokud má předmět vyšší hmotnost, má i vyšší setrvačnost. Zároveň má vyšší tření = stejná brzdná dráha. Těžší auta mívají kvalitnější brzdy a pneu -> o něco kratší brzdná dráha (to už není 6. třída). Trouba se může vyskytnout v těžším i lehčím vozidle -> velký rozptyl délky brzdných drah, statistická chyba bývá větší než rozdíl kvality. Ještě nějaká otázka...?
0/0
7.10.2003 17:12

VENDULA

Re:
P.S.
ABS na ledu udrží stopu, ale prostě nezastaví. Na ledu zastaví jen ten, který to prostě umí a "krabičku" nepotřebuje.
Za deště je ABS velmi užitečné, ale vliv pneumatik je větší. Kombinace dobré pneu+ABS je v tomto případě dobrá.
Na šotolině ABS brzdí docela dobře.
0/0
7.10.2003 17:16

ZED

Re:
Tady je nekdo moc chytry. Nevite proc je asi na zavodech trucku omezena rychlost na pouhych 160Km/h ? Ze by nemeli kvalitni brzdy? Asi ne . To vite ze na hmotnosti sakra zalezi. A teoreticke uvahy ze skoly se mohou jit klouzat.
0/0
8.10.2003 7:47

falešná Vendula

Re:
Kdybys jenom málo věděl o závodech trucků (což já nevím a přiznám se) nebo měl alespoň základní ahnung o fyzice, nenapsal bys takový nesmysl.
1. I při těch "ubohých" 150ti musí být brzdy trvale chlazeny rozstřikem vody na kotouče.
2. Truck má přece jen o něco vyšší těžiště a nedovedu si představit tu melu, kdyby všichni po rozjezdu v cílové rovince vjeli dvousetkilometrovou rychlostí do první zatáčky
 
Pokud totiž pojedeš na silnici jenom za blbou liazkou, nedodržíš vzdálenost, a liazka to "zahaftne", věř tomu, že bude stát setsakramentsky rychle
0/0
8.10.2003 9:56

Jenik

Re:
Vendulko,ja nevim proc jsem tahas porad tu fyziku.Je to jednoduche.Kdyby jsi mela naprosto identicky vozidlo(Stejny tvar,rozmery,brzdnou soustavu),ale kazde by melo rozdilnou hmotnost.Obe auta zastavi stejne,protoze cim tezsi auto,tim je vice pritahovano k Zemi a ma vetsi treci silu!!!!
0/0
9.10.2003 16:02

President Killer

Ušmudlanci
To mají ale ušmudlanci v Kuwaitu problemy. Proste se narodi na hroude nasakle naftou a pak se prohani ve Ferrari! Nevim, k cemu je takovy clanek. Nevim k cemu jsou takova auta.
0/0
7.10.2003 15:58

Snehuhulak

hlas Ferrari
Ferrari zboznuju, proto malou poznamku: Ferrari maji naopak prevazne VYSOKY hlas, protoze toci 8-9 tisic.
0/0
7.10.2003 14:58

Yaroukh

Re:
znam jejich zvuk jenom z NFS, ale napadlo me to take :o)
0/0
7.10.2003 15:13

MM24

Re:
treba myslel hluboky hlas kdyz jede po meste 60.... no mozna kdyby jel na jednicku tak by se dostal vejs :-D
0/0
7.10.2003 15:27

Jantarek

Re:
Ferrari 360 Modenu měl můj německý švagr a když jsem se s tím projel, tak mohu říct, že bych to nechtěl ani zadara - neskutečnej rámus venku i vevnitř, tvrdý pérování kde je cejtit každej kamínek a těžký řízení.
Jo to A8 4.0 TDI to je stroj.
 
0/0
7.10.2003 17:17

petr

Re: souhlas
Naprosto souhlasim, asi před měsícem sme jí projížděli, pohodlnější je máloco, 250km/h za pár sekund a navíc můžeš ve chvíli nicnědělání sledovat TV, pokud másh plnou palbu, ...špatný???
0/0
7.10.2003 20:09

Edmir Dizdarevič

Re:
Nechci zabřehnout do nesmyslných hádek, ale srovnávat Ferrari a Audi v dieslu je kravina. A vytýkat supersportu že je slyšet motor a že má citlivý podvozek.....kvůli tomu to není fotrovský diesel. :-)
0/0
7.10.2003 21:19

revo

Re:
No, já bych ten hluk moc rád snášel... A ta A8 je skutečně neskutečná...
0/0
8.10.2003 7:28

PAJASAN

Re: Dunivy Ferrari ?
Bsove dunive Ferrari , kdo to kdy slysel  , snad ani ve snu  .......
0/0
7.10.2003 18:04

Ajvi

touha
Ja chci byt taky Kuvajtan:-)
0/0
7.10.2003 14:51

Bond

Dotaz
Proč vlastně redakce iDNES toleruje názory českých xenofobních běloušů, ve kterých je obsaženo slovo "arabák"? Podle iDNES jsou přece nepřijatelné texty urážlivé, vulgární a rasistické.
0/0
7.10.2003 14:24

qqqq

qq
qq
0/0
7.10.2003 13:24

logar

xxxx
xxx
0/0
7.10.2003 13:23

ROSES LIVE

Ať si Arabáci užívaj dilud ropa teče !!
Celkem jim to přeju. Mít se za svou existanci národa aspoň 100 let dobře, že. Jak tu psal revo - za 50 let to bude celé Somálsko. Jo štěstí chodí dokola a občas sedne na vola :-)
0/0
7.10.2003 11:59

Dusja & Marusja

Vendula
V Kuvajtu se děje to samé, co se v menší míře odehrává i v naší zemi. Banda dacanů, kteří (většinou) ani neví jak ke svému bohatsví přišla se prohání ve vozech na které nemají dovednost ani inteligenci. Celá řada těchto expertů (i těch "vzdělaných" českých) se domnívá, že když utratil statisíce dolarů za auto, že Newtonovy zákony jsou jaksi v ceně a pro ně zkrátka neplatí - o silničních předpisech nemluvě.
0/0
7.10.2003 9:11

mk2487

Re:
Závist?
0/0
7.10.2003 9:51

Dusja & Marusja

Re: Vendula
Trochu... Taky jsem se mohla narodit na pozemku pod kterým se nalézá jezero nafty, případně v rodině, kde se otec řádně angažoval v StB...
0/0
7.10.2003 10:28

Martin

Re:
ne, realita...
fyzika je fyzika a její zákony se nedají oblbnout. Těžší auto obvykle dýl brzdí, ale když se potká s lehčím tak je ve výhodě...
0/0
7.10.2003 10:32

Jenik

Re:
Tezsi auto nebrzdi dele,na tom hmotnost nema co docineni.
0/0
7.10.2003 13:24

Vily

Re:
Jak to, Jeniku? Tezsi auto, vyssi hmotnost, vyssi moment hybnosti, vyssi setrvacnost a tudiz vetsi brzdna draha, ne?
0/0
7.10.2003 14:23

Dusja & Marusja

Re: Vendula
pokud máš kvalitní automobil s ABS, ASDR, ICS, ASDR, MOCR a kvalitní gumy tak se tě podobné nesmysly, o kterých píšeš (se kterejme se musí potýkat socky v žigulíkách) vůbec netýkají
0/0
7.10.2003 14:37

Luda

Re:
Jestli si myslis, ze jsou to nesmysly, tak asi teda nema cenu s tebou diskutovat...
0/0
7.10.2003 15:18

ifif

Re:
Douč se fyziku ze střední  školy. Vyšší setrvačnost znamená delší brzdnou dráhu jedině v případě identických brzd a pneu. Které má těžší vůz právě kvůli hmotnosti jiné. V případě běžných osobních aut by hmotnost neměla hrát u brzdné dráhy zásadní roli.
0/0
7.10.2003 14:40

Vily

Re:
Fyziku se doucovat samozrejme nemusim, vyssi hmotnost = delsi brzdna draha. To je OBECNY fyzikalni zakon (nakonec jsi to sam potvrdil). Ze tento fyzikalni zakon je u rychlych a tezkych aut kompenzovan jinak dimenzovanymi brzdami a pneu je pochopitelne jasne
0/0
7.10.2003 15:09

Carlos

Re:
Teda sorry, ale stejně velký (těžký) auta se stejnou výbavou prostě stejně dlouhou brzdnou dráhu nemají ! Záleží nejen na pneumatikách, ale i na kotoučích, destičkách, ABS atd...atd.. Takže tady je fyzika ovlivněna technikou !
 
0/0
7.10.2003 16:01

Jenik

Re:
Cim je automobil tezsi,tim je vice pritahovan k Zemi!!!!
0/0
8.10.2003 9:41

ifif

Re:
Toe pravda, tj. třecí síla je větší. Což má přece jenom na brzdnou dráhu nezanedbatelný vliv :-).
0/0
8.10.2003 9:49

Petr

Re: Ale VENDULKO...
Mám nový Audi a můžu odpřisáhnout, že jsem si na ni vydělal do posledního halíře, tak nezáviď schopným lidem úspěch a zpytuj...
0/0
7.10.2003 20:19

Jak je to doopravdy

dopravni osveta v Kuvajtu
S clankem souhlasim, doplnuji o dalsi info: v Kuvajtu se auta nezamykaj. Pri prijezdu na hranice se prideluje kazdymu cizinci zvlastni SPZ, kterou pri opusteni zeme zas odevzdas. Jizdni styl je vcelku v poradku, zalezi na nahode, soused mi vypravel jak v Kuwait City delali vzdy party kam se sjeli arabaci. Rozjizdeli se pak vzdy na mraky a jedina nehoda za ty roky byla od cecha, kterymu vjel pod auto beduin na kole. Beduinovi se nic nestalo, ale manzelku toho pana odvezli se sokem do nemocnice, pristal ji totiz skrz celni sklo na sedacce.
Velkej problem Kuvajtu je 3x v roce, obdobi destu.Kuvajtani nejsou zvykli jezdit na mokru, pak je skutecne hodne havarii. Mistni policie proti tomu bojuje dost drastickejma velkejma billboardama u silnic, kde sou ty nehody vyfoceny. Jedes ve meste a najednou bilboard se srolovanym Rolls Royce a v nem zakrvacenej kuwaitan. To samy meli po valce. Iracani davali do anglicaku na piskoviste vybusniny a detem to trhalo ruce, tak zas plakaty s prstama a text nedotykejte se volne polozenych hracek. Americanum ty reklamy pripadaji dost drasticky a snazi se pusobit na vladu at billboardy s bourackama omezuje.
Zaverem pro Strece z Moravy. Letenka asi neni problem ale kdyz by si vzal rodinu do tradicnich kuwait restauraci - lod v zalivu nebo na otacivou vez tak by se ti mohlo stat ze tu fabii by si tam nechali a jeste by si neco doplacel...
0/0
7.10.2003 9:09

Stréc z moravy

Tohle je Rááááj, tohle je ráááj!!!!!!
Tohle je fakt ráj.
Už si objednávám letenku.
Tam by se asi škoda 1,2 HTP moc neujala.
CHá chá chá  chá
Pozdravujte Kuvajťany.
Tady na Moravě je stejně líííííííp!
0/0
7.10.2003 8:24

Čech

Jak to tak čtu,tak jsou asi Kuvajťani pěkný blbci.
0/0
7.10.2003 8:06

Lib

Skodovky
To by se tam mozna dobre pradavaly stary skodovky, ty mely tachac do 180 :))))) A kdyz by se jim nakukalo ze to ma 8 valcu ....
0/0
7.10.2003 8:04

rykan

Re:
No jo my mame hundrtku (Skodu 100) a ta ma tachac do 160Km/hod. Po precteni tohoto clanku zjistuju, ze je to vlastne docela dobry auto. (I kdyz tedy ztraci integritu uz pri takovejch 100Km/hod a vic, jak ject s tim vic jak 120 je o hubu.)
0/0
7.10.2003 10:28

Jura

Sance pro nase firmy
Mozna bychom mohli do Kuvajtu zacit vyvazet lokomotivy, autobusy a traktory. Ty maji urcite taky hodne valcu. Ted me napada, co takovy parni valec? :-)))
0/0
7.10.2003 7:46

Vily

Re:
Parni valec NEEE. Ten ma valec jenom jeden. Maximalne dva
0/0
7.10.2003 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.